eitaa logo
کانون غرب‌ شناسی و اندیشۀاسلامی
1.5هزار دنبال‌کننده
7.4هزار عکس
9.5هزار ویدیو
588 فایل
✅ در این کانال مباحث مختلف و مهم پیرامون شناخت تمدن وعالَم #غرب، تفکر و فرهنگ، علوم‌انسانی، تمدن اسلامی، معارف مهدویت و تحلیل انقلاب اسلامی بر اساس فلسفۀ تاریخ و اندیشه ناب اسلامی ارائه می‌شود. @GhalbeSalimeSalman
مشاهده در ایتا
دانلود
👆 بیشترین تحریم ها علیه ایران در زمان و معاون اولش یعنی علیه ایران وضع شد! ♦️ از زمان پیروزی انقلاب تا تابستان ۹۵، جمعا ۲۹ قانون و مقررات تحریمی از طرف آمریکا علیه ایران وضع شده، که ۲۲ عدد آن از طرف دموکرات‌ها و فقط ۷ تحریم از طرف جمهوری‌خواهان بوده است؛ دموکرات‌ها و دولت اوباما به معاونت بایدن با ۱۳ مورد، رکورددار تحریم‌هاست! ☑️ @Sh_Aviny
طب سنتی به میدان آمد 🔸مجوز تولید ۴ داروی گیاهی مؤثر در درمان صادر شد 🔹 رئیس سازمان غذا و دارو : برای نخستین بار در جهان، مطالعات بالینی ۴ قلم داروی کرونا در ایران به پایان رسید. ✍️بیداری ملت @bidariymelat
5.39M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
✅ جیم جوردن سیاستمدار جمهوری خواه: 📍این اولین بار در تاریخ آمریکاست که یک حزب به‌ شکل ساختاری برنامه ریزی کرده تا پیروز انتخابات باشه...! 🔻فقط در پنسیلوانیا بیش از صدهزار تعرفه غیرقطعی داریم...! ☑️ @Kavoshplus
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺هشدار دوباره نادر طالب‌زاده درباره 👈🏻 چند هفته است می‌خواهیم درباره داروهای کرونا با مقامات بهداشتی در تلویزیون بحث کنیم ولی حاضر نمی‌شوند و ما هم هر روز دوستانمان را از دست می‌دهیم ⏯تماشای فایل کامل این قسمت در آپارات https://aparat.com/v/61H8G 🔰 🆔 @ofogh_tv
تحلیلگر عرب: ترامپ به زندان می رود! عبدالباری عطوان تحلیلگر و نویسنده مشهور عرب: 🔹️بایدن پیروز شد و هوادارانش جشن خود را آغاز کردند و ترامپ هم نه فقط به زباله دادن تاریخ بلکه پشت میله های زندان انداخته می شود. بدا به حال همه عرب هایی که به ترامپ دل خوش کردند و او را با میلیاردها دلار از دارایی های شهروندان و نسل های آینده خود غرق کردند و با دشمن (رژیم صهیونیستی) روابط خود را عادی سازی کردند. 🔹️ما نه با بایدن هستیم و نه با هیچ کدام از روسای جمهور دیگر آمریکا زیرا همه آنها در خندق دشمنان هستند./ جماران @AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👤 آیت الله میرباقری : 🔻 این اخباری که در باب کرونا اعلام می کنند دروغ است . ♦️ سیاست تنظیم خبری در انتشار اخبار کرونا یک توطئه است . 🔶 پشت این ایجاد ترس در خبرها، هدف خاصی دنبال می شود . به پویشِ سراسری «جهان پساکرونا » بپیوندید.👇👇 🌐https://eitaa.com/joinchat/476184625C62ff62b069
کرونا.pdf
1.38M
. 🔺 پیشنهاد دانلود | متن کتاب " ، بزرگترین دروغ قرن" به طور رایگان منتشر شد. ✅ پس از قریب به ٢٠٠ روز تحقیق؛ 🔸 متن کتاب " کرونا فارغ از یک بیماری ساده فریب است" 〽️ به همراه شواهد و 💠 نشر نسخه الکترونیکی کتاب با هر نام و نشانی، با هدف روشنگری مردم مؤمن، جایز است... @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
6.79M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🔺دورکاری در بعضی ادارات به چه شکلی اجرا می شود؟... 🔹«حرفشم نزن» دارای بخش‌های مختلف همچون خبر، گزارش خبری، گفت‌وگوی حضوری و تلفنی، میزگرد، اخبار هواشناسی و ورزشی و هنری و خبرهای کوتاه و همچنین بخشی با عنوان خبر انگلیسی است. ‌ ⏰ سه شنبه و چهارشنبه از ساعت ۲۱:۰۰ طنز سیاسی را از شبکه افق تماشا کنید 🔰 🆔 @ofogh_tv
✅🔔مهمترین همایش‌های مؤسسه پژوهشی حکمت و فلسفه ایران🔰🔰🔰 http://conf.irip.ac.ir/ همایش‌های پیش‌رو بدین قرارند: 🔻《بررسی آرا و آثار تیتوس بورکهارت》؛ تاریخ برگزاري: ۱۵ دی ۱۳۹۹ 🔻《فلسفه غرب و ترجمه》؛ تاریخ برگزاری: تاریخ برگزاری: ۲۷ و ۲۸ بهمن ۱۳۹۹ 🔻《عقلانیت، خداباوری و خداناباوری》؛ تاریخ برگزاری: ۱۱ و ۱۲ اسفند ۱۳۹۹ 🔻《عالم ذر》؛ تاریخ برگزاری ۲۷ اردیبهشت ۱۴۰۰ @KanooneQarbshenasiAndisheIslami
💥 هماهنگیِ بین «معرفت‌های دینی و معرفت‌های علمی»، نيازمند هماهنگیِ روش‌ها و متدلوژی‌های آنهاست، و هماهنگیِ روش‌ها نیازمند فلسفۀ روش (فلسفۀ شدن). 🔴 استاد سید محمدمهدی میرباقری: 🔹 منظومۀ عقلانيت اجتماعی بايد اولاً به‌صورت جزاير مستقل عمل نكنند، بلکه به‌صورت پيوستار عمل كنند و ثانياً، اين منظومه، متعبّد به وحي باشد و بر اساس مديريت ديني شكل بگيرد. معرفت‌هاي ديني و نظری و تجربي در اين منظومه بايد مستند به وحي شوند و معرفت ديني، متغيّر اصلی باشد. در اين صورت، بايد مأموريت تفقه ديني گسترش پيدا كند و وارد عرصه‌اي شود كه بتواند نيازهاي دانش‌هاي تجريدي و تجربي به مفروضات اساسی را تأمين كند. اگر تفقّه دينی به‌دنبال پاسخ‏‌گويیِ به مفروضات علوم تجربي و علوم تجريدي نباشد، نمي‌تواند در موضع متغيّر اصلي در منظومه‌ معرفتي بشر قرار بگيرد، بلكه ممكن است دانش‌هاي ديگر، معرفت‌هاي ديني را تحت‌تأثير قرار دهند و فقه نيز عرفي شود؛ يعنی در تعامل بين فقه و دانش اقتصادي، روان‏‌شناسي، جامعه‏‌شناسي و ساير دانش‌ها، آن دانش‌ها، عينيت را بازسازي كنند و معرفت ديني را تابع شرايط عيني تغيير دهند. 🔹 معنای ديني‏‌سازیِِ اين فضاي كيهانی آن نيست كه عقل و تجربه و شهود را تعطيل كنيم، بلکه می‌‏خواهيم مبتنی بر دين، آنها را شکوفا کنيم. هم‏چنين، وحی را حوزۀ‌ موازي با شهود و تعقل و تجربه فرض نمی‌‏کنيم و معيار صحّت هر يک را جدا تعريف نمی‏‌کنيم تا هركدام معيار صحّت مستقل و روش تحقيق مستقل از ديگری داشته باشند؛ بلكه اين منظومه‌ کلان تعقّل بايد مبتني بر يك نظام هم‏اهنگ روش تحقيق اتفاق بيفتد كه در آن، استناد به وحي و محاسبات نظري و عقل تجربي و نيز شهود، به هم پيوسته عمل مي‌كند و چگونگی کاربردی کردن فرهنگ دين نشان داده می‌‏شود. به عبارت ديگر، يك در اين منظومه‌ وجود دارد؛ چرا که اگر جزاير مستقلي با معيار صحت‌ها و روش تحقيق‌هاي مختلف درست کنيم، يك به وجود نخواهد آمد و به طور طبيعی يك تصميم‌گيري منسجم هم نخواهيم داشت؛ چرا که تصميم‌گيري‌ها در مقياس توسعه، كلان و خُرد، ناشي از عقلانيت اجتماعي هستند و چنانچه عقلانيت اجتماعی داراي يك پيوستار مناسب نباشد، اين تصميم‌گيري‌ها نيز جزيره‌اي خواهد شد. 🔸 شكل‌‏گيري پيوستار ديني در فضاي عقلانيّت اجتماعي نيازمند نرم‌افزارهايي است كه بتواند تحقيقات را در حوزه‌هاي مختلف به‌گونه‌اي سامان دهد كه همه‌ آنها، مستند به دين شوند و همچنين جايگاه تعقل، تجربه و احساس و شهود انسان در كنار تعبّد به وحي محفوظ بماند. اين امر به يك نياز دارد که بتواند حوزه‌هاي مختلف را به‌صورت پيوسته ببيند و حوزه‌ فقاهت را با حوزه‌ دانش‌هاي تجريدي و تجربي، مرتبط كند و بالعکس. اين نرم‌‏افزار، ايمان به وحي را معيار اصلي صحّت قرار مي‌دهد و در عين حال، معيار صحّت حتماً به كارآمدي تجربي و هم‏اهنگي نظري هم قيد مي‏‌خورد؛ در اين صورت، روش تفقّه ديني با روش‌هاي تجربي در هم تنيده می‌شوند و در یکدیگر ديده مي‏‌شود. بنابراين، این نرم‌افزار به‌دنبال ناديده گرفتن جايگاه مطالعات تجربي، مطالعات ميدانی، محاسبات نظري و شهود بشر نيست بلكه به دنبال برقراري نسبتي بين اینها بر اساس تعبّد و استناد به وحي است. نظام روش تحقيق به عنوان دينی، بايد به گونه‌اي شکل بگيرد كه تحقيقات را به هم پيوند دهد و بتواند انعكاس آنها را در یکدیگر مشاهده كند. 🔸 روش‌های تحقيق نيازمند به هستند. فلسفه روش تحقيق عهده‏‌دار هماهنگي روش تحقيق‌‏هاست. اين فلسفه مي‌‏تواند فعل تحقيق را تحليل و مدل‏‌سازي كند، و زمينه هم‏اهنگ شدن تحقيقات اجتماعي را فراهم آورد؛ يعني اين فلسفه هم توليد نرم‌‏افزار و هم سازمان‌دهي مديريتِ آن را به عهده دارد. «فلسفه‌ روش تحقيق» را مي‏‌توان نظريه راهنما هم ناميد. اين نظريه بايد در حوزه تفقه ديني و حوزه دانش‌هاي تجربي و تجريدي، هم‏اهنگ ارائه دهد و موجب تعامل محصولات آنها شود. در غير اين صورت، اگر روش تفقه ديني با روش‌ها و تحقيقات تجريدي و تجربي تعامل نداشته باشد، هم‏اهنگ‌‏سازي محصولات آنها دشوار خواهد بود. به عبارت ديگر، قابليت انعكاس دانش‌هاي ديني در حوزه تجريدي و تجربي و نيز انعكاس دانش‌هاي تجربي و تجريدي در تفقه ديني را دارا باشد. بنابراین، فلسفه روش تحقیق عهده‌دار چنين تعاملي در هم‏اهنگي حوزه‌‏های تفقه ديني و حوزه‏‌های علوم تجريدي و تجربي نظام روشگان است. اگر روش علم اين قابليت را نداشته باشد كه مفروضات اساسي حوزه دين را بپذيرد و مانند روش‌هاي پوزيتيويستي عمل كند، هرگز امكان توليد علم ديني وجود نخواهد داشت؛ هم‏چنان كه علم فلسفي الهي نيز به اين ترتيب توليد نخواهد شد؛ لذا به نظريۀ راهنمايي نيازمنديم تا زمينه اين كار را فراهم كند.» ☑️ @mirbaqeri_ir