eitaa logo
کانون پر مهر خانواده
1.8هزار دنبال‌کننده
6هزار عکس
4.6هزار ویدیو
111 فایل
آموزش برای تمامی اعضا خانواده مباحث مشاوره قبل و بعد از ازدواج تحت نظرکانون تشکیل وتقویت خانواده مهر آفرین استان اصفهان (دولت آباد) کپی از مطالب کانال با ذکر صلوات بلا مانع ارتباط با ادمین @Ramazanian7 تبادل و تبلیغات ارزان @Ramazanian7
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🟠 سرکوب حیای فرزندان ❤️ آیت الله استاد مجتبی تهرانی (ره) ═══✼🍃💖🍃✼══
حالِ خوب را باید خودت بنوازی! با تارهای شادی و نُت‌های بی‌خیالی...! آنقدر بی‌وقفه خوش باش که روی تمام گرفتاری‌ها و نگرانی‌ها را کم کنی! حال خوب را هنرمندانه بنواز !
اگر فرزند شما حاضر نیست به ماسه، نمک، مربا، آرد ، ماست، گل، رنگ انگشتی و ... دست بزند ، و یا اگر دستش کثیف شد با اصرار از شما می خواهد که دستش را بشویید، نشانه تمیزی و بهداشت کودک نیست! این رفتار نشانه حساسیت لمسی کودک است و اگر ادامه پیدا کند می تواند منجر به وسواس شود . بازی هایی مثل ماست بازی، رنگ بازی، شن بازی، گل بازی و .... می تواند در دراز مدت این واکنش های لمسی را از بین ببرد.
شخصی برای اولین بار یک کلم دید. اولین برگش را کند، زیرش به برگ دیگری رسید و زیر آن برگ یه برگ دیگر و... با خودش گفت : حتما یک چیز مهمیه که اینجوری کادوپیچش کردن...! اما وقتی به تهش رسید وبرگها تمام شد متوجه شد که چیزی توی اون برگها پنهان نشده، بلکه کلم مجموعه‌ای از این برگهاست... داستان زندگی هم مثل همین کلم هست! ما روزهای زندگی رو تند تند ورق می زنیم وفکر می کنیم چیزی اونور روزها پنهان شده، درحالیکه همین روزها آن چیزیست که باید دریابیم و درکش کنیم. ما دیر می فهمیم که بیشتر غصه‌هایی که خوردیم، نه خوردنی بود نه پوشیدنی، فقط دور ریختنی بود.
هرگز از هوش خوب فرزندمان نگوییم، از تلاش زیادش بگوییم. اگر از هوشش گفتیم،‌ دیر یا زود، با هر شکست یا اشتباه، باور خود را به هوش بالایش و به حرف‌های ما از دست خواهد داد. زندگی جایی نیست که شکست یا اشتباه، اجتناب پذیر باشد. اما وقتی از تلاش زیادش گفتیم، اگر هم شکست یا اشتباه کرد، باورش را به خودش از دست نمی‌دهد. بلکه تصمیم می‌گیرد که بهتر و بیشتر تلاش کند. هر شکستی او را محکم‌تر و پرتلاش‌تر خواهد کرد. ضمن اینکه به تدریج خواهد آموخت، که چیزی باعث افتخار است که برای تلاشش،‌ زحمت کشیده باشد. نه چیزی که با آن، به دنیا آمده باشد.
راه‌کارهای کمک به کودکان خشن و عصبانی 🔸از تنبیه‌های غیرعلمی دوری کنید 🔸نقش‌تون رو به خوبی ایفا کنید. یک مدل مناسب که می‌تونه عصبانیتش رو کنترل و مدیریت کنه. 🔸پاداشی رو برای رفتارهای غیر خشن در نظر بگیرید. 🔸خودتون الگوی خوبی واسش باشید. 🔸والدینی خونگرم و حامی باشید. 🔸به فرزندتون مهارت‌های رفتاری رو آموزش بدید و اونا رو مدل کنید. 🔸جایگزین‌هایی رو برای خشم و عصبانیت پیدا کنید و به فرزندتون بیاموزید. 🔸خیلی شفاف با بچه‌تون در مورد احساسات صحبت کنید. بهش کمک کنید تا احساسات خودشو به روشی سالم و مناسب بیان کنه و همه راه‌های مناسب برای مدیریت خشم رو درنظر بگیره. 🔸مهارت‌های خودتون رو در تربیت اونا افزایش بدید. 🔸هرگونه اضطراب و استرس رو حذف کنید. 🔸همیشه بعد از بروز خشم به خود و فرزندتون وقت استراحتی بدید. این کار باعث فروکش کردن عصبانیت و ایجاد آرامش می‌شه.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شکوه و اقتدار 😍 🎥 دفاع غاز پدر از خانواده‌اش جلوی روباه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فرزندت حرف گوش نمیده! به هیچ صراطی مستقیم نیست! هیچ تنبیه و تشویقی روش اثر نداره!
کودکان حق دارند احساسات صادقانه والدینشان را بدانند... با شرح دادن احساساتمان می توانیم صادق باشیم بدون اینکه کودک را آزاد دهیم. ❌ بچه آستینمو نکش. چه مرگته آخه! ✅ من دوست ندارم کسی آستین لباسمو بکشه.
معمولا جاده های سخت به مقصد های زیبا می رسند دوام بیاورید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
زنان خوش بين جذاب هستند... يک زن جذاب با وجود جذابیت و ظاهری عالی 👈 اگر غرغرو باشد 👈 اگر عصبی باشد 👈 اگر بهانه گیر باشد 👈 اگر نسبت به مسائل بدبین و با نگاهی منفی بنگرد، ارزشهای خود را نزد همسر به تدریج از دست خواهد داد. زنان خوش بین جذابند؛ جذاب بودن مهمتر از زیبا بودنست زیبایی عادی میشود؛ اما جذابیت عادی نمیشود چرا که اولی در ظاهر و دومی در باطن است.
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
نحوه ی خواندن نماز شب به صورت ساده👆👆👆
میدونستی که پشه ها کسایی که گروه خونی O دارند رو دو برابر بیشتر از کسایی که گروه خونی A دارند نیش میزنند؟
میدونستی که وقتی خواب کافی ندارید، مغز شروع به خوردن خودش میکنه‌ به این شکل که زیاد اشتباه میکنید و کارایی میکنید که بعدا پشیمون میشید و تصمیم گیریتون سخت میشه !!
🔹 دیر یا زود ولی می‌رسد از راه آخر یک نفر عین علی می‌رسد از راه آخر... 🔅 اللهم عجل لولیک الفرج
🔵چگونه تحت تاثیر حرف دیگران قرار نگیریم؟ گاهی اوقات اطرافیان ما پیشنهاداتی می دهند که ذهنیت ما را درمورد موضوعات مختلف زندگیمان خراب می کنند. اینها تاثیر حرف دیگران روی ماست. اهمیت ندادن به حرف مردم از سری مهارت هایی است که هر انسانی باید در زندگی مثل صبر و تحمل بیاموزد. از قدیم بسیار شنیده ایم که می گویند در دروازه را می شود بست ولی در دهان مردم را نه. کاربرد این ضرب المثل زمانی است که کسی از نظرات و عیب جویی دیگران ناراحت شده و تاثیر حرف دیگران روی رفتار او بسیار است. همیشه افرادی در اطرافمان هستند برحسب خیر خواهی، صمیمیت و یا حتی حسادت در مورد موضوعات مختلف زندگی ما نظر می دهند.
انسان موجودی تغییر پذیر است، یعنی تحت تاثیر حرف دیگران قرار می گیرد اما گاهی این تاثیرات منفی است و باعث رنجش فرد می شود. دیده شده که تاثیر حرف دیگران، زندگی هایی را با مشکل روبه‌رو کرده و توقعات خانوادگی را بالا برده است. در جامعه ما ارتباط و روابط اجتماعی انسان ها با یکدیگر وظایف و آدابی دارد که با رعایت کردن آنها می توان زندگی موفقی داشت و ارتباط با همنوعان را حفظ کرد.
🟡اگر فرد مورد نظر دارای شخصیتی حساس باشد و تاثیر حرف دیگران برای او زیاد باشد، این اتفاق برایش بسیار ناراحت کننده تمام می شود. چنین فردی برای وفق دادن خود با نظر دیگران باعث آزار خود می شود و بعضا تحت تاثیر نظر نادرست دیگران خیال بافی هایی در ذهن خود انجام می دهد و مدتی درگیر این مسئله است.
🟢بر اساس ارزش های خود زندگی کنید. وقتی ارزش‌هایتان روشن و واضح باشد، کمتر نگران نظرات دیگران خواهید بود. چیزهایی را که برای شما مهم هستند شناسایی کنید و بر اساس آن زندگی کنید. خواه این بدان معنا باشد که برای وقت آزاد خود ارزش قائل هستید، ساعت های طولانی کار می کنید، از سرگرمی ها لذت می برید یا ایمان خود را بالا می برید. در هر صورت وقت و انرژی خود را صرف چیزهایی می کنید که برای شما مهم هستند. وقتی به اولویت های خود اطمینان دارید، قضاوت و تاثیر حرف دیگران اهمیت کمتری خواهد داشت.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا