☘
✅ #اینفوگرافی | اهداف شوم عراق ‼️
🍃🌹🍃
#روشنگری
#ثامن
#رئیسی
🆔 splus.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔rubika.ir/meyar_pb
🍀
🌎 اقدامات گستاخانه جمهوری آذربایجان
▪️طی روزهای گذشته، جمهوری آذربایجان به پشتوانه ترکیه، اقدامات گستاخانه و خطرناکی را علیه منافع ملی و تمامیت ارضی و خطوط قرمز ما ایرانیها مرتکب شده که نباید از آنها بهسادگی گذشت.
تهدیدات مقامات سیاسی و نظامی ما هم در جای خود خوب است، اما باید حواسمان ششدانگ، به پشت پردهی این اقدامات تحریکآمیز هم جمع باشد؛ رژیم اسرائیل طی سالهای اخیر، ضربات خفتباری را از محور ما دریافت کرده که صدای خیلی از آنها را هم درنمیآورد اما چون میداند خودش نمیتواند تاوان دهد و توانش را هم ندارد، در حال تحریک آن دسته از همسایگان ایران است که با این رژیم، روابط دوستانهای دارند.
دوستانی که از تحرکات گستاخانه مقامات آذربایجانی، غیرتی شدهاند و فریاد انتقام سر میدهند باید حواسشان باشد که در فرایند واکنشهایشان، منافع رژیم مذکور، تأمین نشود.
https://eitaa.com/doostanevelayatmadar🌎
☘️
🖼#عکس_نوشت(۱)| دفاع مقدس
🍃🌹🍃
🌺 امام خمینی رحمةالله عليه: ما در جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روی پای خودمان بایستیم. (۳ اسفند ۶۷)
#روشنگری
#ثامن
#دفاع_مقدس
🆔 splus.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔rubika.ir/meyar_pb
🍀
4.pdf
396.7K
☘️
🌀#یادداشت| نقش کانالهای ثامن در انتقال فرهنگ دفاع مقدس
🍃🌹🍃
✍ یونس باقرزاده
#روشنگری
#ثامن
#دفاع_مقدس
🆔 splus.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔rubika.ir/meyar_pb
🍀
☘️
🖼#عکس_نوشت(۱)| دفاع مقدس
🍃🌹🍃
🌺 امام خمینی رحمةالله عليه: ما در جنگ به این نتیجه رسیده ایم که باید روی پای خودمان بایستیم. (۳ اسفند ۶۷)
#روشنگری
#ثامن
#دفاع_مقدس
🆔 splus.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔rubika.ir/meyar_pb
🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘
🎥#مجموعه_کلیپ| بچههای حاجقاسم
🍃🌹🍃
🌺این قسمت: شهید حسن یزدانی؛ قهرمان ۱۸ ساله جنگ
#روشنگری
#ثامن
#دفاع_مقدس
🆔 @hedayatt98
🍀
☘
✅ #صرفا_جهت_اطلاع | مهمترین محورهای شبکههای ماهوارهای فارسی زبان- اول مهر
🍃🌹🍃
1⃣ بازتاب واکنش وزارت خارجه رژیم صهیونیستی به سخنرانی رئیس جمهور در مجمع عمومی سازمان ملل با معرفی ایشان به عنوان چهره ای افراطی و خطرناک برای صلح در خاورمیانه، عامل تامین مالی تروریسم و بی ثبات کننده منطقه و تهدید القاء کردن سیاست خارجی و برنامه هسته ایران
2⃣ ادعای پنهان سازی شمار قربانیان کرونا در ایران و عدم تحقق وعده تولید ۵۰ میلیون دز واکسن برکت، القاء بی توجهی دولت به بهداشت روانی جامعه و تعلل در قبال سلامت مردم
3⃣ ادعای برنامه ریزی ایران برای اقدامات تلافی جویانه علیه مخالفان در سایر کشورها به ویژه علیه مردم و سازمانهای مستقر در آمریکا
4⃣ تکرار ادعای نقض حقوق بشر در ایران به بهانه خبر بازداشت مهدی فتحی و مرگ شاهین ناصری در زندان تهران بزرگ با عنوان"مرگ شاهد شکنجه نوید افکاری" و تلاش برای مظلوم نمایی و تحریک احساسات ضدحکومتی
5⃣ سیاه نمایی اوضاع اقتصادی و پولی کشور و دامن زدن به نگرانی های عمومی به بهانه دستور رییس کل بانک مرکزی برای بررسی محدودیت کارت به کارت، دغدغه سازی اقتصادی به ویژه در کسب و کارهای خرد و القاء یاس و سرخوردگی نسبت به بهبود اوضاع اقتصادی مردم
6⃣ افسادزا انگاری سیاست های ارزی ایران و ادعای وجود رانت دولتی در تامین داروهای مردم، با برجسته سازی وعده حذف ارز ترجیحی و آینده مبهم بازار دارو
#روشنگری
#ثامن
#اربعین
🆔 @hedayatt98
🍀
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☘️
🎥#موشن_گرافیک(۲)| اهداف شوم عراق برای حمله به ایران
🍃🌹🍃
🌺 مقام معظم رهبری: هشت سال دفاع مقدس ما صرفاً یک امتداد زمانی و فقط یک برههی زمانی نیست. (۲۴ شهریور ۸۸)
#روشنگری
#ثامن
#دفاع_مقدس
🆔 splus.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔rubika.ir/meyar_pb
🍀
4.pdf
396.7K
☘️
🌀#یادداشت| نقش کانالهای ثامن در انتقال فرهنگ دفاع مقدس
🍃🌹🍃
✍ یونس باقرزاده
#روشنگری
#ثامن
#دفاع_مقدس
🆔 splus.ir/meyar.pb
🆔 eitaa.com/meyarpb
🆔rubika.ir/meyar_pb
🍀
هدایت شده از Mr : Mostafa Valipour
گزیده ای از سخنان بزرگ علامه حضرت آیت الله جوادی آملی
💠 شجره محبّت
▪️ خدای سبحان دین خود را به دست دوستان خود حفظ می كند. #دوستان_الهی برابر آنچه را كه شما در زیارت «امین الله» می خوانید كسانی اند كه «مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِیآئِكَ مَحْبُوبَةً فی اَرْضِكَ وَسَمآئِكَ»[1] دوستان انبیا و اولیای الهی اند و محبوب ما سوا هستند. ما سوای خدا بدون اذن خدا كاری نمی كند اگر آسمان و زمین به كسی علاقهمند است برای آن است كه خالق آسمان و زمین به او علاقهمند است، تا خدا به كسی علاقه نداشته باشد آسمان و زمین به او علاقه پیدا نمی كند. اینكه ما ـ إن شاء الله ـ هر روز در #زیارت_امین الله از خدا مسئلت می كنیم «مُحِبَّةً لِصَفْوَةِ اَوْلِیآئِكَ مَحْبُوبَةً فی اَرْضِكَ وَ سَمآئِكَ»؛ خدایا توفیقی بده كه ما انبیا و اولیای تو را دوست داشته باشیم و همه موجودات آسمان و زمین ما را دوست داشته باشند یعنی دوست تو باشیم تا آسمان و زمین دوستان ما باشند.
▪️ خدا دین خود را به دست هر كس نمی دهد چه در تبلیغ دین، ترویج دین، نشر دین، كتاب نوشتن درباره دین؛ ممكن است عدهای درس بگویند كتاب بنویسند ولی توفیق آن را نداشته باشند كه دین خدا را زنده كنند. ممكن است با سخنرانی با درس و بحث دین را تا سطح گوش مردم برسانند با نوشتن كتاب دین را تا سطح چشم خواننده برسانند، این كار آسان است خیلی سخت نیست؛ اما آن توان را داشته باشند دین را #در_دل_مردم جا بدهند این كار هر كسی نیست و آن هم كه ما مأموریم آن است كه ﴿قُلْ لَهُمْ فی أَنْفُسِهِمْ قَوْلاً بَلیغَاً﴾[2] «لا فی آذانهم و أعینهم». آن هنر كه آدم حرفش را به دل برساند آن را با چه چیزی می رساند؟ با درس گفتن با سخنرانی كردن؟! اینها كه #راه_دل نیست. خدا كسی را میخواهد كه حرف او را به دل مردم برساند و این به دست هر كسی نیست. پس به دست چه كسی انقلاب به ثمر رسید؟ یا به دست چه كسی #اربعین سالار شهیدان #احیا می شود؟ به دست كسی كه خودش فرمود: ﴿فَسَوْفَ یأْتِی اللّهُ بِقَوْمٍ یحِبُّهُمْ وَ یحِبُّونَهُ﴾؛[3] فرمود من دینم را واجب كردم كه شما حفظ بكنید ولی به دست هر كدام شما نمی دهم. اگر ـ إن شاء الله الرحمن ـ دوستی های دیگر را گذاشتید كنار #محب _خدا شدید و خدا هم محب شما شد محبوب خدا شدید، آن گاه نشانه اش این است كه ﴿أَذِلَّةٍ عَلَیٰ الْمُؤْمِنینَ أَعِزَّةٍ عَلَیٰ الْكافِرینَ﴾[4] اینها دین را حفظ می كنند. انقلاب واقعاً به دست چنین مردانی حفظ شد!
▪️ فرمود تا محب من نباشند تا محبوب من نباشند تا به من دل نبندند، دینم را به دست آنها نمی دهم و این شجره طوبیٰ #شجره_محبت است؛ آن وقت انسان به اسلام دل می بندد، به رهبران الهی دل می بندد، به ملت خود دل می بندد؛ بد كسی را نمی خواهد، نه بیراهه می رود، نه راه كسی را می بندد. #عناصر_اصلی_یك_نظام محبت خواهد بود، وقتی محبت شد تمام مشكلات حل می شود، برای اینكه آدم اگر اختلاف نظر دارد دوستانه قابل حل است.
▪️ #اربعین هم كه در پیش است، یك بیان نورانی وجود مبارك حضرت امیر در همان اولین خطبه نهج البلاغه دارد كه آن بیان نورانی در #زیارت_اربعین هم آمده. آن بیان نورانی كه حضرت امیر درباره رسول خدا (علیهما آلاف التحیة و الثناء) دارد این است كه ذات اقدس الهی به وسلیه پیامبر مردم را از #جهل_و_ضلالت نجات داد «فَهَدَاهُمْ بِهِ مِنَ الضَّلالَةِ وَ أَنْقَذَهُمْ بِمَكَانِهِ مِنْ الْجَهالَةِ»؛ فرمود ذات اقدس الهی به وسیله پیامبر مردم را از جهالت و ضلالت نجات داد. همین بیان كه در خطبه اول نهج البلاغه درباره رسول گرامی آمده است در #زیارت_اربعین هم هست كه وجود مبارك سید الشهداء در صحابت آن حضرت، همراهان او «وَ بَذَلَ مُهْجَتَهُ فیكَ لِیسْتَنْقِذَ عِبادَكَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیرَةِ الضَّلالَةِ»؛[5] فرمود وجود مبارك ابی عبدالله خونش را داد تا مردم از #جهالت نجات پیدا كنند نه جهل! مشكل مردم جهالت است نه جهل! جهل این است كه آدم بی سواد باشد، جهالت این است كه #بی_عقل باشد.
[1]. کامل الزیارة، النص، ص40.
[2]. سوره نساء، آیه63.
[3]. سوره مائده، آیه54.
[4]. سوره مائده، آیه54.
[5]. مصباح المتهجد و سلاح المتعبد، ج2، ص788.
📚 درس اخلاق
تاریخ: 1387/11/2
شرفی:
🌿🌸🌿🌸🌿🌸
*اعمال روز اربعین:*
*1⃣-خواندن زیارت اربعین*
*2⃣-غسل اربعین وتوبه (قبل از نماز ظهر)*
*3⃣-بعد از نماز صبح صد مرتبه(لاحول ولاقوة الا بالله علي العظيم)*
*4⃣-هفتاد مرتبه تسببحات اربعه*
*5⃣-بعد از نماز ظهر سوره والعصر بعد هفتاد مرتبه استغفار*
*6⃣-غروب چهل مرتبه لا الة الا الله*
*7⃣-بعد از نماز عشاء سوره یاسین هدیه به سیدالشهدا*
*اربعین_حسینی_تسلیت*
🏴
*متن کامل زیارت_اربعین به شرح زیر است: 👇👇*
*اَلسَّلامُ عَلى وَلِىِّ اللَّهِ وَحَبیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى خَلیلِ اللَّهِ وَنَجیبِهِ اَلسَّلامُ عَلى صَفِىِّ اللَّهِ وَابْنِ صَفِیِّهِ*
*اَلسَّلامُ عَلىَ الْحُسَیْنِ الْمَظْلُومِ الشَّهیدِ اَلسَّلامُ على اَسیرِ الْکُرُباتِ وَقَتیلِ الْعَبَراتِ اَللّهُمَّ اِنّى اَشْهَدُ*
*اَنَّهُ وَلِیُّکَ وَابْنُ وَلِیِّکَ وَصَفِیُّکَ وَابْنُ صَفِیِّکَ الْفاَّئِزُ بِکَرامَتِکَ اَکْرَمْتَهُ بِالشَّهادَةِ وَحَبَوْتَهُ بِالسَّعادَةِ وَاَجْتَبَیْتَهُ*
*بِطیبِ الْوِلادَةِ وَ جَعَلْتَهُ سَیِّداً مِنَ السّادَةِ وَقآئِداً مِنَ الْقادَةِ وَذآئِداً مِنْ الْذادَةِ وَاَعْطَیْتَهُ مَواریثَ الاْنْبِیاَّءِ*
*وَجَعَلْتَهُ حُجَّةً عَلى خَلْقِکَ مِنَ الاْوْصِیاَّءِ فَاَعْذَرَ فىِ الدُّعآءِ وَمَنَحَ النُّصْحَ وَبَذَلَ مُهْجَتَهُ فیکَ لِیَسْتَنْقِذَ*
*عِبادَکَ مِنَ الْجَهالَةِ وَحَیْرَةِ الضَّلالَةِ وَقَدْ تَوازَرَ عَلَیْهِ مَنْ غَرَّتْهُ الدُّنْیا وَباعَ حَظَّهُ بِالاْرْذَلِ الاْدْنى وَشَرى*
*آخِرَتَهُ بِالثَّمَنِ الاْوْکَسِ وَتَغَطْرَسَ وَتَرَدّى فى هَواهُ وَاَسْخَطَکَ وَاَسْخَطَ نَبِیَّکَ وَاَطاعَ مِنْ عِبادِکَ اَهْلَ*
*الشِّقاقِ وَالنِّفاقِ وَحَمَلَةَ الاَوْزارِ الْمُسْتَوْجِبینَ النّارَ فَجاهَدَهُمْ فیکَ صابِراً مُحْتَسِباً حَتّى سُفِکَ فى*
*طاعَتِکَ دَمُهُ وَاسْتُبیحَ حَریمُهُ اَللّهُمَّ فَالْعَنْهُمْ لَعْناً وَبیلاً وَعَذِّبْهُمْ عَذاباً اَلیماً اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ رَسُولِ*
*اللَّهِ اَلسَّلامُ عَلَیْکَ یَابْنَ سَیِّدِ الاْوْصِیاَّءِ اَشْهَدُ اَنَّکَ اَمینُ اللهِ وَابْنُ اَمینِهِ عِشْتَ سَعیداً وَمَضَیْتَ حَمیداً*
*وَمُتَّ فَقیداً مَظْلُوماً شَهیداً وَاَشْهَدُ اَنَّ اللَّهَ مُنْجِزٌ ما وَعَدَکَ وَمُهْلِکٌ مَنْ خَذَلَکَ وَمُعَذِّبٌ مَنْ قَتَلَکَ*
*وَاَشْهَدُ اَنَّکَ وَفَیْتَ بِعَهْدِاللهِ وَجاهَدْتَ فى سَبیلِهِ حَتّى اَتیکَ الْیَقینُ فَلَعَنَ اللهُ مَنْ قَتَلَکَ وَلَعَنَ اللهُ مَنْ*
*ظَلَمَکَ وَلَعَنَ اللَّهُ اُمَّةً سَمِعَتْ بِذلِکَ فَرَضِیَتْ بِهِ اَللّهُمَّ اِنّى اُشْهِدُکَ اَنّى وَلِىُّ لِمَنْ والاهُ وَعَدُوُّ لِمَنْ*
*عاداهُ بِاَبى اَنْتَ وَاُمّى یَابْنَ رَسُولِ اللَّهِ اَشْهَدُ اَنَّکَ کُنْتَ نُوراً فىِ الاَصْلابِ الشّامِخَةِ وَالاْرْحامِ الْمُطَهَّرَةِ*
*لَمْ تُنَجِّسْکَ الْجاهِلِیَّةُ بِاَنْجاسِها وَلَمْ تُلْبِسْکَ الْمُدْلَهِمّاتُ مِنْ ثِیابِها وَاَشْهَدُ اَنَّکَ مِنْ دَعاَّئِمِ الدّینِ*
*وَاَرْکانِ الْمُسْلِمینَ وَمَعْقِلِ الْمُؤْمِنینَ وَاَشْهَدُ اَنَّکَ الاْمامُ الْبَرُّ التَّقِىُّ الرَّضِىُّ الزَّکِىُّ الْهادِى الْمَهْدِىُّ*
*وَاَشْهَدُ اَنَّ الاْئِمَّةَ مِنْ وُلْدِکَ کَلِمَةُ التَّقْوى وَاَعْلامُ الْهُدى وَالْعُرْوَةُ الْوُثْقى وَالْحُجَّةُ على اَهْلِ الدُّنْیا *
*وَاَشْهَدُ اَنّى بِکُمْ مُؤْمِنٌ وَبِاِیابِکُمْ مُوقِنٌ بِشَرایِعِ دینى وَخَواتیمِ عَمَلى وَقَلْبى لِقَلْبِکُمْ سِلْمٌ وَاَمْرى*
*لاِمْرِکُمْ مُتَّبِعٌ وَنُصْرَتى لَکُمْ مُعَدَّةٌ حَتّى یَاْذَنَ اللَّهُ لَکُمْ فَمَعَکُمْ مَعَکُمْ لامَعَ عَدُوِّکُمْ صَلَواتُ اللهِ عَلَیْکُمْ*
*وَعلى اَرْواحِکُمْ وَاَجْسادِکُمْ وَشاهِدِکُمْ وَغاَّئِبِکُمْ وَظاهِرِکُمْ وَباطِنِکُمْ آمینَ رَبَّ الْعالَمینَ.*
*♥️اَلَّلهُمـّ؏جِّل لِوَلیــِـــڪَ الفَـرَجــــ*
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
پیام علامه ومفسر بزرگ حضرت آیت الله جوادی آملی در پی درگذشت علامه ذوالفنون حضرت آیت الله حسن زاده آملی
متن پیام به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
انا لله و انا الیه راجعون
ارتحال غمبار و اسفبار عالم ربانی، حکیم متاله، جامع معقول و منقول، صاحب مآثر سنگین و آثار گرانقدر، حضرت آیت الله حسن زاده آملی را به محضر مبارک حضرت بقیه الله «ارواح من سواه فداه» و جامعه روحانیت و حوزه های علمیه و همه شاگردان و دست پروردگان آن حکیم راحل و عموم مردم بزرگ و بزرگوار آمل و بیت شریف ایشان تسلیت عرض میکنم.
حکیم و عارف کم نظیر، حضرت آیت الله حسن زاده آملی جامع عقل نظر و عقل عمل بود؛ هم در مسائل علمی از چهار راه استفاده کرد، هم در مسائل عملی از چهار راه بهره برد؛ راه هایی که انسان می تواند از آن راه ها به فیض علمی برسد چهارتاست و راههای عملی که می تواند از آن راههای عملی به فوز الهی بار یابد چهارتاست
خدای سبحان از دو راه به بنده اش فیض علمی و فوز عملی می رساند : یکی به وسیله رهبران الهی، یکی بلاواسطه؛ هم به واسطه رهبران الهی کتاب و حکمت را تعلیم می کند و هم بر اساس ﴿هُوَ مَعَکُمْ أَیْنَ ما کُنْتُمْ﴾، ﴿نَحْنُ أَقْرَبُ إِلَیْهِ مِنْ حَبْلِ الْوَریدِ﴾ و مانند آن، بلاواسطه فیض علمی را القاء می کند؛ اگر کسی بخواهد با خدا راز و نیاز کند و ارتباطی برقرار کند، آن نیز دو را ه دارد : یا با توسل به انبیا و اولیا و رهبران الهی است یا بلاواسطه است؛ انسان می تواند بدون واسطه بگوید یا الله، با واسطه هم می تواند بگوید یا الله. اگر کسی خواست با خدا رابطه برقرار کند چه فیض علمی و چه فوز عملی، دو راه دارد یکی مع الواسطه، یکی بی واسطه و اگر کسی خواست فیضی از خدا و فوزی از خدا، علماً و عملاً به او برسد، آن هم دو راه دارد، گاهی بلا واسطه فیض الهی می رسد گاهی مع الواسطه. این بلاواسطه، در علوم عقلی اثباتش آسان نیست ولی در عرفان کاملا محقق است و حکیم و عارف گرانسنگی مثل آیت الله حسن زاده آملی، هم راه عقل را هم راه شهود را به خوبی پیمود و توانست از این چهار راه، هم حرف خودش را به خدا برساند، هم فیض و فوز خدا را دریافت کند.
زندگی سراسر فخر این حکیم الهی در آن اربعین گیری های او، در آن روزه های متصل و مرتبط ماه رجب و شعبان و رمضان او، در آن سحرخیزی های ممتد او، در آن ناله ها و گریه های او که گفت: «تا جان به لب نرسید جام به لب نرسید» گذشت. از این کارها زیاد داشت، از این ناله ها زیاد داشت، از این گریه ها زیاد داشت، از این شب زنده داری ها زیاد داشت، از این تعلیم و تربیت های خالصانه زیاد داشت؛ شاگردانی تربیت کرد که هم اکنون به فیض الهی از اساتید سرآمد حوزه ها هستند و موفق اند و کتابهای گراسنگی چه کتابهای درسی، چه کتابهای مرجعی، یا تالیف کرد یا تصنیف کرد یا تحقیق کرد و آثار گذشتگان را احیا کرد. هم در عرفان، هم در فلسفه، هم در نجوم، هم در ریاضیات، هم در تفسیر، هم در حدیث، انسان جامعی شد که توانست انسانهایی تربیت کند، توانست آثاری به یادگار بگذارد، شاگردانی تربیت کند و دوستانی را بپروراند که از محضر او فیض و از مکتب او فوز، از بنان او فیض و از بیان او فوز دریافت کنند، لذا ارتحال آن بزرگوار بسیار غمبار است.
امیدوارم ذات اقدس الهی به عنوان عطیه ای الهی، این سانحه و این سوگ سنگین را بر همگان آسان کند که بتوانند تحمل کنند و این بار سنگین را بکشند، روح پرفتوح آن حکیم الهی، آن منجم، آن ریاضیدان، آن عارف، آن فقیه، آن مفسر و آن محدث را با انبیای الهی محشور کند و صبر جمیل به عموم بازماندگان، شاگردان، کسانی که از کتابهای او فیضی بردند و می برند و از محضر و مکتبشان استفاده کرده اند، خصوصا مردم بزرگ و بزرگوار آمل که متاسفانه وضع حالم مساعد نیست که در مراسم تشییع و در مراسم بزرگداشت این حکیم در کنار آنها شرکت کنم، عنایت فرماید. به طایفه محترم ایشان به دوستان ایشان به شاگردان ایشان و به بیت شریف ایشان تسلیت عرض می کنم، علوّ منزلت آن حکیم راحل را از خدا مسئلت می کنم و صبر جمیل و اجر جزیل عموم بازماندگان را از ذات اقدس الهی مسئلت می کنم؛ امیدواریم خدای سبحان حشرشان را با انبیا و اولیا قرار بدهد و دلهای داغدیده ها را تسلی بخشد.
غفر الله لنا و لکم
والسلام علیکم و رحمه الله و برکاته
☑️پیام تسلیت امام جمعه کوهدشت به مناسبت ارتحال حضرت آیتالله حسنزاده آملی
🔹به گزارش کانون سبحان،حجت الاسلام والمسلمین ابراهیم طهماسبی امام جمعه کوهدشت در پی ارتحال عالم ربانی حضرت آیتالله حسنزاده آملی(ره)پیام تسلیتی صادر کردند که به شرح زیر است:
بسم الله الرحمن الرحیم
«إِذَا مَاتَ الْعَالِمُ ثُلِمَ فِی الْإِسْلَامِ ثُلْمَهٌ لَا یَسُدُّهَا شَیْءٌ إِلَى یَوْمِ الْقِیَامَهِ»
ضایعه جانسوز ارتحال ملکوتی حضرت علامه آیت الله حسن حسن زاده آملی(ره) را که فیلسوف، ریاضی دان، نجوم شناس و عالمی پارسا و معنوی بودند و اینجانب سعادت تلمذ را در محضر ایشان داشته را به محضر شریف حضرت بقیهاللهالاعظم(ارواحنا فداه)، رهبر معظم انقلاب، مراجع عظام، حوزههای علمیه، شاگردان و بیت معظّم و مکرّم آن بزرگوار، تسلیت عرض نموده و از خداوند منان رحمت و مغفرت و علو درجات ایشان را مسألت داریم.
✍️ابراهیم طهماسبی
امام جمعه کوهدشت
5مهر 1400
♨️ با ما به روز باشید👇
#کانون_سبحان
🆔 @kanoonsobhan
📸مراسم عزاداری اربعین حسینی(ع) در مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) کوهدشت
♨️ با ما به روز باشید👇
#کانون_سبحان
🆔 @kanoonsobhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥مداحی امام جمعه کوهدشت در مراسم عزاداری اربعین حسینی(ع) مسجد حضرت صاحب الزمان(عج) کوهدشت
♨️ با ما به روز باشید👇
#کانون_سبحان
🆔 @kanoonsobhan
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
گزیده ای از سخنان علامه جوادی آملی حفظه الله
💠 اختیار در مقدّرات
🔹 در مسئله «أجل» که در اول سوره مبارکه «انعام» بود، گذشت که دو تا اجل هست: یک اجل مقضی است و یک اجل «مسمّیٰ»؛ تمام کارها برابر اجل «مسمّی» است که در لوح محفوظ تثبیت شده است؛ ولی مقدّرات در #اختیار خود آدم است. ذات اقدس الهی فرمود: اگر این شخص، #بهداشت را رعایت کند، #صله_رحم را رعایت کند، غذایش را مواظب باشد، #صدقه بدهد و #دعا را فراموش نکند، عمری طولانی و پربرکت دارد؛ اگر صله رحم نکند و دعاها و عبادت ها و نیایش ها را فراموش کند، عمر کمتری دارد که این تقدیر است و تغییرپذیر می باشد؛ اما کدام راه را انتخاب می کند و با اختیار خودش کدام راه را می پذیرد یا نمی پذیرد، این «لدی الله» معلوم است و چون «لدی الله» معلوم است، در لوح محفوظ اجل مُسمای او نوشته شده است که این شخص شصت سال عمر می کند.
🔹 نتیجه این که هم انسان #مختار است و هم خدا عالِم است، برای انسان دو تا راه مشخص کرده است؛ اگر راه بهداشت ظاهری و طبابت باطنی را طی کند، عمری طولانی دارد و اگر رعایت نکند، عمر کوتاهی دارد، این می شود قضا: ﴿ قَضی أَجَلاً وَ أَجَلٌ مُسَمًّی عِنْدَه﴾[1] که برابر با آیه سوره «نحل»، این ﴿عِنْدَه﴾ در اول سوره مبارکه «انعام» معنا می شود که ﴿ما عِنْدَكُمْ ینْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باق﴾.[2] پس ﴿قَضی أَجَلاً﴾ که آغاز سوره مبارکه «انعام» است؛ ﴿وَ أَجَلٌ مُسَمًّی عِنْدَه﴾ که برابرِ ﴿ما عِنْدَكُمْ ینْفَدُ وَ ما عِنْدَ اللَّهِ باق﴾ می باشد؛ پس اجلِ مسمّا باقی است. برای هر کسی دو راه است؛ اما این شخص کدام راه را انتخاب میکند و پایانش چیست؟ الله می داند. این شخص با اختیار خود راه خوب را انتخاب کرد و عمری طولانی یافت، با اختیار خود راه بد را طی کرد و عمری کم یافت، چون ذات اقدس الهی پایان راه و اختیار این شخص را می داند و در لوح محفوظ تثبیت کرده است که این شخص بیش از هفتاد یا هشتاد سال یا کمتر و بیشتر عمر ندارد، این می شود ﴿وَ أَجَلٌ مُسَمًّی عِنْدَه﴾ و این اجل مقضی جمع بندی شده آن به صورت اجل «مسمّی» است. غرض این است که دو تعبیر در قرآن کریم است که با تعبیراتی که فلان شخص اگر ملاقات کرد، نه زودتر می آید و نه دیرتر و هیچ کدام محال نیست، با آن خیلی فرق دارد.
[1] . سوره انعام، آیه2.
[2] . سوره نحل، آیه96.
📚 سوره مبارکه غافر جلسه 34
تاریخ: 1393/12/19
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
جرعه ای از کلام علامه بزرگ حضرت آیت الله جوادی آملی
💠 محبّت به اهل بیت علیهم السلام
▪️ ﴿رَضِی اللَّهُ عَنْهُ وَ رَضُوا عَنْهُ﴾؛[1] یعنی به تمام #قضا_و_قدر الهی راضی است و تمام كارهای او هم مرضی خداست؛ اما چطور می شود انسان به اینجا برسد؟ اگر كسی به غیر خدا دل نبسته است این گرایش خودش را به كجا گِره زده؟ به هر حال انسان دارای یك محبّت و گرایشی هست به كجا گِره زده؟ انسان همان طوری كه ترس دارد, رجا و امید دارد, عداوت و محبّت هم دارد، این محبّتش به كجا گِره خورده؟ آنها را كه دوست ندارد كسی كه ﴿حَادَّ اللَّهَ وَ رَسُولَهُ﴾[2] دوستی اش را به كجا گره زده؟ حالا اگر كسی تمام دوستی خود را به یك جا گره زده كلّ دوستی خود را به یك جا گره زده، آن وقت چیزی نمی ماند كه به دیگری بدهد. اگر كسی تمام سرمایه خود را به زید داد، دیگر چیزی ندارد به عمرو بدهد.
▪️ در سوره مباركه «شوریٰ» آنجا مشخص شد كه #مؤمن آن است كه تمام دوستی خودش را یكجا بده به #اهل_بیت، نه اینكه آنها را دوست داشته باشد آنها را خیلیها دوست دارند. شما كسی را در ایران می شناسید كه #حسین_بن_علی_سلام_الله_علیهما را بشناسد, قمر بنی هاشم را بشناسد و به او علاقه نداشته باشد؟ اینكه چنین آدمی پیدا نمی شود و این كافی نیست! آیه 23 سوره مباركه «شوریٰ» كه قبلاً ملاحظه فرمودید این بود: ﴿ذلِكَ الَّذِی یبَشِّرُ اللَّهُ عِبَادَهُ الَّذِینَ آمَنُوا وَ عَمِلُوا الصَّالِحَاتِ قُل لاَ أَسْأَلُكُمْ عَلَیهِ أَجْراً إِلاّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾ من همین را می خواهم! اكثری ماها عمل ما چه بدانیم چه ندانیم برابر این است كه این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ را مفعول واسطه می گیریم برای مودّت ﴿إِلاّ الْمَوَدَّةَ فِی الْقُرْبَی﴾, ﴿فِی الْقُرْبَی﴾، «فاء» حرف جرّ, «الْقُرْبَی» مجرور, این جار و مجرور متعلّق است به «المودة» تا ظرف, ظرف لغو باشد. این كفِ محبت است، این را خیلی ها دارند این مشكل را حلّ نمی كند؛ آن كه مشكل را حلّ میكند این است كه ما این ظرف را ظرف لغو نداریم #ظرف_مستقر بدانیم. اگر از ما سؤال كردند این آیه را تركیب بكن باید رویمان بشود که بگوییم این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ متعلّق به «المودّة» نیست این ظرف, ظرف لغو نیست:
هر ظرف که آن حال، صفت یا خبر است ٭٭٭ البته مدان لغو که او مستقر است
▪️ این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ متعلّق است به «المستقرة»؛ «الاّ المودة المستقرّة فی القربی» اگر تمام مودّت ما به #اهل_بیت وابسته شد دیگر ما چیزی نداریم به دیگری بدهیم، این را از ما می خواهند! با دیگری رفت و آمد داریم، ما با كفار خرید و فروش داریم؛ اما ذرّه ای علاقه نداریم مگر علاقه لازم است؟ پول می دهیم جنس میگیریم, جنس می دهیم پول می گیریم. اگر ما یكجا همه علاقه را دادیم به #خاندان_پیغمبر، آن وقت چیزی نداریم به دیگری بدهیم. اگر «المستقرّ» را ما پذیرفتیم كه صفت باشد برای مودّت و این ﴿فِی الْقُرْبَی﴾ متعلّق به «المستقرّة» باشد، كلّ مودّت ما یكسره برای اینهاست «الا المودة المستقرّة فی القربی» که این نتایج فراوانی دارد حالا گوشه ای از آن در [راهپیمایی] بیست میلیونی #اربعین و فلان از آنجا ظهور می كند، این جنگ هشت ساله را هم پیش برده است.
[1]. سوره مجادله، آیه22.
[2]. همان.
📚 سوره مبارکه مجادله جلسه 21
تاریخ: 1396/12/05
✍️طی پیامی؛
⭕️امامجمعه کوهدشت انتصاب دکتر فرهاد زیویار را بهعنوان استاندار لرستان تبریک گفت
🔻متن پیام به شرح زیر است:
🔹جناب آقای دکتر «فرهاد زیویار» استاندار محترم استان لرستان
🔹با تقدیم سلام و تحیت
🔹انتصاب جنابعالی که فردی متعهد، انقلابی و جهادی هستید را بهعنوان استاندار جدید لرستان و نماینده عالی دولت در این استان را صمیمانه تبریک عرض نموده و آرزوی توفیق روزافزون شما در سنگر خدمتگزاری به مردم شریف و انقلابی لرستان را از خدای متعال مسألت دارم.
🔹به درگاه خداوند متعال شکرگزار هستیم که دولت مردمی سیزدهم، با لبیک به منویات مقام معظم رهبری بر لزوم استفاده از جوانان متعهد در عرصههای مختلف مدیریتی کشور و تعیین استاندار جوان، بانشاط، انقلابی و مردمی چون شما برای استان لرستان، بار دیگر این امید را در دل مردم این استان زنده کرد، این مهم میتواند نویدبخش آیندهای بهتر برای دیار محرومی باشد که بیکاری و عدم اشتغال به حصاری برای شکوفایی استعدادها و توانمندیهای جوانان لرستانی تبدیلشده است.
🔹امیدواریم توسعه، رشد و بالندگی از برکات سریع انتصاب شما برای لرستان باشد، در پایان نیز از تلاشهای جناب آقای خادمی، استاندار سابق لرستان در طول دوره خدمتش، تشکر میکنیم.
ابراهیم طهماسبی(امام جمعه کوهدشت)
7 مهر 1400
♨️ با ما به روز باشید👇
#کانون_سبحان
🆔 @kanoonsobhan
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
💠 حدیث روز 💠
💎 وعده بهشتی به آتش نشانان
🔻پیامبر صلی الله علیه و آله:
🔻من رَدَّ عَن قَومٍ مِنَ المُسلِمینَ عادِیَةَ ماءٍ أو نارٍ وَجَبَت لَهُ الجَنَّةُ
❇️ کسی که دسته ای از مسلمانان را از خطر سیل یا آتش سوزی نجات دهد، بهشت بر او واجب می شود.
📚 الکافی، ج ۵، ص ۵۵
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
استاد طباطبایی دام عزه:
از جناب سید السالکین و اسوة العارفین ، قهرمان توحید آیت الحق مرحوم آقا سید علی قاضی قدس الله نفسه الزکیة این کلمه عرشی نقل شده است که:« محال است انسانی به جز از راه سیدالشهدا علیه السلام به مقام توحید برسد.» و «سریان فیوضات و خیرات از مسیر حضرت سیدالشهدا علیه السلام است و پیش کار این فضیلت هم حضرت قمر بنی هاشم ابوالفضل العباس علیه السلام است ».
بر این اساس وجود مبارک سیدالشهدا علیه السلام، معیار توحید قرآنی و میزان عرفان واقعی است. و هر مسلک عرفانی و روش سیر و سلوکی در مسیر توحیدی از مصباح هدایت حسین بن علی علیهماالسلام استضاء نکند انحراف و تاریکی است، چه این که از حکیم متأله عارف عظیمالشأن مرحوم علامه طباطبایی رضوان الله تعالی علیه نقل شده است: حضرت حسین بن علی علیهماالسلام برای رفع حجاب و موانع سیرالی الله نسبت به سالکین راه خدا عنایتی عظیم دارند.
توسل به آن حضرت خصوصاً به وسیله زیارت عاشورا مورد توجه اهل معرفت بوده است
هدایت شده از گروه فرهنگی _ تبلیغی منادیان حق
جرعه ای از کلام نور
سخنان علامه جوادی آملی حفظه الله
💠 عزیز بی جهت
🔹 اصرار قرآن كریم این است كه خدا نام دارد, ذكر دارد و این كتاب ﴿ذِی الذِّكْرِ﴾[1] است، شما را می خواهد #نامدار كند ﴿إِنَّهُ لَذِكْرٌ لَكَ وَ لِقَوْمِكَ﴾؛[2] در قبال این افكار نورانی, كسانی هستند كه دو مشكل جدّی دارند: یكی اینكه عزّت و اعتلا و استكبار و مقام خواهی دارند و دیگر اینكه سعی می كنند خود را از دیگران جدا كنند؛ این #خود_برتر_بینی، این غرور و این #كبریا_طلبی باعث می شود كه وحدت اسلامی را «شَق» كند و داعیه ای داشته باشد؛ این دو چیز كه یكی محصول دیگری است، درد خانمان برانداز این #مستكبران است. عزّت اینها #عزت_ دروغین است.
🔹 در سوره مباركه «بقره» بحث آن گذشت كه فرمود: ﴿وَ إِذَا قِیلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ﴾؛[3] وقتی یك آمر به معروف و یك ناهی از منكر به اینها می گویند از خدا بپرهیزید، اینها #عزیز_بی_جهت هستند ﴿أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ﴾ در اثر «اثم» و گناه و معصیت خود را عزیز و نفوذناپذیر كردند؛ این گروه كه عزیز بی جهت هستند #ذلیل_با_جهت می باشند.
اگر یك فرد یا ملتی عزّتش دروغین و بی جهت بود، ذلّتش راستین است و با جهت، چون دیگر معنا ندارد كه هم این دروغ باشد و هم آن دروغ, این یك اصل و اصل دوم اینکه قیامت هم #ظرف_ظهور_حق است، هر چه حق است در ﴿ذلِكَ الْیوْمُ الْحَقُّ﴾[4] ظاهر می شود, چون عزّت اینها دروغ بود و ذلّت اینها راست بود در قیامت ذلّت و «هوان» و «هون» و خواری و رسوایی اینها روشن می شود این هم اصل سوم.
🔹 این رسوایی كه ذلّت است، #ذلت_صادق است و آن عزّتی كه در دنیا داشتند، #عزت_كاذب بود كه ﴿إِذا قیلَ لَهُ اتَّقِ اللَّهَ أَخَذَتْهُ الْعِزَّةُ بِالْإِثْمِ﴾ و اینها چون در عزّت كاذب هستند سعی می كنند كه صف خودشان را از جامعه جدا كنند؛ جامعه را اولاً «مُنشق» می كنند به دو شِق مثل درّه، سیل كه می آید این بستر یكسان كوه را به دو قسمت تقسیم می كند و درّه درست می كند؛ در یك جهت خودشان و مستكبران دیگر قرار دارند و در جهتی توده مردم قرار دارند. فرمود: ﴿ص وَ الْقُرْآنِ ذِی الذِّكْرِ ٭ بَلِ الَّذینَ كَفَرُوا﴾ اینها ﴿فی عِزَّةٍ﴾ هستند یك, آن عزّت بیجهت باعث شقاق اینهاست دو؛ به اینها اعلام كن که بسیاری از افراد به همین عزّت دروغین و «شِقاق» مبتلا بودند و ما آنها را به دست عذاب سپردیم.[5]
[1]. سوره ص, آیه1.
[2]. سوره زخرف, آیه44.
[3]. سوره بقره, آیه206.
[4]. سوره نبأ, آیه39.
[5]. سوره ص, آیه3
📚 سوره مبارکه ص جلسه یک
تاریخ: 1393/02/14