eitaa logo
خواهران کانون فطرت
580 دنبال‌کننده
1.3هزار عکس
453 ویدیو
49 فایل
🌷 ارتباط با ادمین: @abaasaleh313 🌱 مراجعه جهت سوالات معرفتی: @Y_mahdizahra
مشاهده در ایتا
دانلود
📚نام کتاب: " فروغ شهادت" 🖋نویسنده: شیخ علی سعادت پرور 📑انتشارات: آفتاب فطرت 📓تعداد صفحات: ۵۰۱ 📖توضیحات: مطالب این کتاب با استناد به احادیث وارده به تحلیل قیام تاریخی بی نظیر آن حضرت بیانگر آن است که حرکت سید الشهداء (ع) از آغاز تا انجام و ادامه آن با پیام رسانی اهل بیت (ع) و در درجه اول یک حرکت معنوی- توحیدی است. بنابراین، احیای آن با گریه، عزادارای، زیارت و... باید متناسب با هدف والای بنیانگذار این نهضت باشد. از این رو، کتاب «فروغ شهادت» به تبیین نکات ناب توحیدی سخنان امام حسین (ع) در طول این نهضت نورانی از «مدینه» تا «مکه» و از «مکه» تا «کربلا» پرداخته است. از این گذشته، اشاره به نکات اخلاقی - عرفانی کلمات اهل بیت (ع) و اصحاب آن حضرت در طول مسیر حرکت و به ویژه بعد از شهادت سیدالشهداء (ع) از «کربلا» تا «کوفه» و از «کوفه» تا «شام» و نیز تبیین نکات برخی از روایات پرمحتوا و توحیدی مربوط به احیای نهضت حسینی؛ و بالاخره تبیین فرازهای کلیدی برخی از زیارات آن حضرت، مطالبی است که طی فصول متعدد این کتاب بدان پرداخته شده و همه و همه در راستای اثبات این نکته است که به قیام امام حسین (ع) باید به عنوان یک حرکت توحیدی نگریست و محوریترین درسی که از این نهضت باید بیاموزیم، درس توحید و مراقبه حضرت حق در همه عرصه های زندگی است. 📗📘📙
«وَ اللَّهُ يُحِبُّ الصَّابِرِينَ» ⁦💪🏻⁩ یکی از اسباب محبت خداست. جزع و فزع کردن، بی‌تابی کردن، استقامت نداشتن و کارها را نصفه و نیمه رها کردن، مطلوب خدای تعالی نیست. بدون صبر کار پیش نمی‌رود. فرمود: صبر و رأس و اصل طاعت الهی هستند. رضای آنی و مقطعی کافی نیست. رسیدن به اهداف صبر می‌خواهد. صبر رأس است. کسی که اهل صبر و استقامت است، می‌تواند را جلب ‌کند، می‌تواند داشته باشد، می‌تواند را جلب کند، ولی کسی که صبر نداشته باشد و جزع و فزع کند و اهل نباشد، مطلوب خدا نیست. 💠 نتیجه صبر علت اهمیت این است که کارهایی که انسان را به نزدیک می‌کند، کارهایی است که مداوم باشد و این تداوم فقط با صبر به دست می‌آید. کارهای مداوم، انسان را برای آماده می‌کند. اگر انسان امروز مستحب بزرگی انجام دهد و دیگر تا چند سال خبری نباشد این فایده ندارد. اما اگر یک مستحب کوچکی را سالیانی مداوم و پیوسته انجام دهد، تأثیرش در نفس بیشتر است. چنین کاری صبر می‌خواهد. برگرفته از کتاب ✍🏻اثر •••✾•┈🍃💐🍃┈•✾••• 🔻 منبع: @rasmevafa
📚نام کتاب: "همرزمان حسین " 🖋نویسنده: سید علی خامنه ای 📑انتشارات: انقلاب اسلامی 📓تعداد صفحات: ۴۲۵ 📖توضیحات: این کتاب مشتمل بر ۱۰ سخنرانی معظّمٌ له در ماه محرّم سال ۵۱ است. ایشان بین سالهای ۴۶ تا ۵۵ به طور متناوب در مناسبتهای مذهبی به تهران مسافرت میکردند و در جلسات مختلف به ایراد سخن میپرداخته اند. در محرّم سال ۵۱ به تهران عزیمت میکنند و در هیئت انصار الحسین (علیه السّلام) و برخی از جلسات دیگر به سخنرانی می پردازند. هیئت انصار الحسین (علیه السّلام) از هیئتهای پرشور و انقلابی تهران بود و بسیاری از مبارزان انقلابی در جلسات این هیئت شرکت میکردند و سخنرانان این جلسه نیز از میان روحانیان انقلابی انتخاب میشدند. معظمٌ له از ابتدای تأسیس این هیئت بارها در آن سخنرانی کرده بودند. نفس سخنرانی در این جلسه، یک اقدام انقلابی از سوی ایشان تلقّی می شد. ایشان از سوّم محرّم تا ۱۲ محرّم از ساعت ۷:۳۰ تا ۹ صبح در این هیئت بیانات خود را در موضوع سیره ی امامان معصوم (علیهم السّلام) در قالب طرح انسان ۲۵۰ ساله مطرح میکنند. تمرکز اصلی این بیانات بر تحلیل زندگی امام سجّاد (علیه السّلام) تا امام کاظم (علیه السّلام) است. چهار امام عزیزی که در اذهان متشرّعان آن زمان بیشتر به عنوان افرادی ساکت و منزوی معروف بوده اند.  📗📘📙
پروا در سخن و عمل⁦🗣️⁩ 📍حاملگی و احتیاط ⁦✴️⁩مادرها وقتی حامله هستند، با احتیاط می نشینند و می ایستند. مؤمن هم حامله و بچه دار است، بچه اش ایمان است، دائماً محتاط است، می ترسد که آسیبی به ایمانش برسد و سقط کند. زن حامله وقتی از یک جایی بیفتد، بچه اش ساقط می شود، مؤمن هم گاهی یک حرف ناملایم می زند ایمانش را سقط می کند و ایمان انسان از بچه اش عزیزتر است. زنی که پشت سر هم به این طرف و آن طرف می پرد، باور کن که حامله نیست. چون اگر حامله بود یا بچه ای در بغل داشت، اینطور بی پروا نبود. کسی هم که توی حرفهایش خیلی شلنگ تخته می اندازد، در قضاوتش در مورد این و آن هر چه خواست می گوید، و در اظهار نظرهای خودش بی پرواست، و هر چه از دهنش بیرون می آید می گوید، بدان که حامل « ایمان » نیست. @kanounefetrat_khaharan
❇️بازنویسی گفتارهای آیت الله حائری شیرازی در بیش از 70 جلسه «درس تربیت» 💠📗کتاب «تربیت دینی کودک» در شش بخش تنظیم و تدوین شده است: 👇 🔸۱. جهان بینی تربیتی 🔸 ۲. دین و تعلیم و تربیت 🔸۳. تربیت بر مبنای فطرت 🔸۴. عوامل تربیت 🔸۵. روش های سوء تربیتی 🔸 ۶. پرسش ها و پاسخ های تربیتی. 📌گزیده ای از متن📗 کتاب تربیت دینی کودک:👇 👤نویسنده در مقدمه کتاب می گوید: «امروزه تعلیم و تربیت از مسائل بسیار مهم عالَم است. ♦️اساس امنیت عالَم به تعلیم و تربیت برمی گردد. اگر انسان ها بد تعلیم و تربیت شوند، ابزار تهاجم فرهنگی خواهند شد. اگر عالَم بخواهد از این وضعی که در آن هست آزاد شود، آن آزادی در گرو اصلاح روش تعلیم و تربیت است. با اصلاح این روش، علما و دانشمندانی ظهور خواهند کرد که عالَم به واسطه ی آن ها اصلاح خواهد شد.»
⁦✴️⁩آخرت، نتیجه عمل دنیا⁦✴️⁩ تیر اندازی🏹 در تیر اندازی، تیرانداز مقابل« سیبل» دراز می کشد 🎯، گاهی اصرار دارد که تیر بیشتری به من بدهید. حالا یا از صدای تیر 🔫خوشش می آید، یا از« گلن گدن» کشیدن، یا از تیر انداختن. همه اش به فکر این است که چند تا تیر بیشتر بیندازد. مربی⁦🙋🏻‍♂️⁩ که او را امتحان می کند، می خواهد ببیند این چقدر نمره می گیرد و این به فکر آن است که چقدر بیشتر تیر بیندازد. ⭕به هر جهت اینقدر تیر به او می دهد که وضع تیر اندازی وی مشخص شود، یعنی هرچه شانسی و بی هوا زده است معلوم شود. وقتی که تیر اندازی کرد او را به کنار « سیبل» می برند، تا مشخص شود. ⁦🗣️⁩آخرت و دنیا اینجوری است. انسان در دنیا که کار می کند کارش تیر اندازی است و سیبل« نامه عمل» است. از اینجا پیدا نیست که شما کجا را زده اید و کجا را نزده اید، بعد که این صد متر راه را رفتید و به «سیبل» رسیدید متوجه می شوید، وقتی تیر می اندازید متوجه نمی شوید کدام خورد و کدام نخورد. عمر دنیا🌍 محلی است که آدم تیر می اندازد. وقتی که تیر های او و دیگران تمام شد و تفنگها را از دست همه گرفتند، آنگاه به کنار سیبل می روند. تا آخرین نفر تیرش را نیندازد و اسلحه اش را زمین نگذارد، به هیچ کس اجازه نمی دهند کنار سیبل برود، می گویند خطر دارد، همانطوری که تا آخرین نفر از دنیا نرود، آخرت شروع نمی شود. کسی که تیر می اندازد فکر می کند8،7 تا به خال خورده است، اما وقتی می رود می بیند هیچ خبری نیست. انسان هم خودش خیال می کند🌌 این کارهایی که می کند همه اش از روی تقواست، خودش را سمبل تقوا و از متقی ترین مردم عالم می داند و می پندارد همه تیرها را زده است توی خال، اما وقتی نگاه می کند می بیند اصلا به «سیبل» هم نخورده است 😱. @kanounefetrat_khaharan
⭕️ نشست بصیرتی با موضوع : 👈 بازخوانی سخنان رهبر انقلاب با دولت سیزدهم ⚜ باحضور : حاج آقای مظاهری ▫️زمان : دوشنبه 15 شهریور ، ساعت 21:30 ▫️مکان : ادوب کانکت به لینک http://confe.nomov.ir/shahid_chamran 🔹 🔹 🔰کانون‌ فرهنگی‌ تربیتی @chamran_shahed
🌱 📌 هیئت عاشقان ثارالله و کانون برگزیدگان دانشگاه علوم پزشکی تبریز برگزار می‌کنند: 👥 تخصصی‌ بصیرتی 💉 واکسیناسیون عمومی (مقاومت‌ها و حواشی) ✔️ سرفصل موضوعات: 🔸 واکسیناسیون عمومی مسئله مهم کشور 🔸 بی‌اعتمادسازی مردم نسبت به نظام سلامت، چرا و به چه هدفی؟ 🔸 ایجاد دوقطبی‌های کاذب بین نیروهای انقلاب پازلی از راهبرد 🔺در حضور پنل کارشناسی: 👤 حجت‌الاسلام و المسلمین علی طالبی معاون فرهنگی بنیاد فرهنگ و اندیشه اسلامی 👤دکتر حسن امینی رزیدنت جراحی، مخترع و پژوهشگر برجسته کشوری 👤دکتر هادی حامدفر رزیدنت طب فیزیکی 👤و با اجرای مهندس نویدی و مشارکت مخاطبان علاقه‌مند 📅 سه شنبه ۱۶ شهریور ۱۴۰۰ 🕰 ساعت ۲۱:۳۰ ▪️لینک جلسه: 👉 vc.tbzmed.ac.ir/nahad @heyat_tbzmed
✳️بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم ◀️تفسیر سوره واقعه و شرح دعای "یا شدید القوی" 🎙توسط حاج آقا رجالی ⏺ از ابتدای ماه صفر (چهارشنبه) ☑️ هر روز ساعت ۱۹ به مدت ۱۰ دقيقه به صورت مجازی، ورود با آدرس https://b2n.ir/seghlain11
📆۱ ماه صفر سال ۳۸ق 🗓آغازجنگ پرعبرت صفین 💠امام خمینی: ‼️قیام ضدحکومت اسلامی درحکم کفر است، بخاطر همین حضرت امیر قتل معاویه را واجب میدانست! ۵۸/۷/۲۹ 💠رهبرانقلاب ‼️وقتی انسان تاریخ جنگ صفین را میخواند، دلش میلزرد! ۸۸/۱۰/۱۹ ‼️جنگ صفین سختترین و طولانیترین جنگ تحمیلی بر امیرالمومنین بود! ۶۳/۴/۱ ‼️سختترین جنگ أمیرألمؤمنین جنگ صفین بود چراکه حضرت باکانون حاکمیت نفاق معاویه روبه‌رو بود! ۶۵/۳/۲ ‼️جنگ امیرالمومنین با معاویه در صفین بر سر حاکم بودن او نبود، بر سر غدّه فساد بودن او بود! ۶۷/۲/۱۷ ‼️این حکومتهایی که تاریخ از ذکر جرائمشان به خود میلرزد، اینها حکومتهایی هستند که اساسش را معاویه بنیانگذاری کرد! ۷۷/۱۰/۱۸ 💠آیةألله بهجت ‼️ماهنوز نمیدانیم معاویه با اسلام چه کرد، علامه طباطبایی میفرمود من همیشه بعد نماز معاویه را لعن میکنم چراکه همه مفاسد قرون بعد از او، مستند به اوست! در محضر بهجت ۱/۱۳۳ 📲منبع: @Jahade_tabeini
💠 از مؤثرترین دعاها یکی از مؤثرترین دعاها در تقرب بنده به مولا، «مناجات خمسة عشر» می‌باشد. اینکه تقسیم کرده‌اند مثلاً مناجات التائبین، مناجاة الشاکین و .... معنایش این است که انسان حالات مختلف دارد. بعضی خیال می‌کنند که حالا ما که جزء اينها [تائبین، شاکین، مریدین و ...] نيستيم، پس خواندن اینها بی‌فایده است؛ نخیر! این‌گونه نیست. اینها برای حالات مختلف ما انسان‌هاست. باید از آنها بهره ببریم. 📚برگرفته از کتاب ✍🏻اثر