eitaa logo
کاروان عشق
73 دنبال‌کننده
4.6هزار عکس
3.8هزار ویدیو
284 فایل
ارتباط با ادمین گروه @A_Sadeghi62
مشاهده در ایتا
دانلود
🌻عبرت های عاشورا از نگاه قرآن🌻 7⃣کرامت و گذشت 💚در ابتدا یه روایت زیبا از حضرت علی علیه السلام براتون بگم که خداییش خیلی از این روایت لذّت بردم: ✨مَا کُلُّ مَفْتُونٍ یُعَاتَب‏✨ 📚نهج البلاغه/حکمت١۵ 👈هر فریب خورده ای مستحق سرزنش نیست 💥یکی از تفاسیر این روایت به این مطلب اشاره داره که وقتی میبینی یه نفر دچار گرفتاری و مشکلی شده و یا مرتکب اشتباهی شده، گاهی اوقات سرزنش کردن او، دردی رو دوا نمیکنه و به جای مچ او را گرفتن باید دست او را گرفت و از منجلاب نجات داد 🤔وقتی دیگران از تو خطایی میبینند دوس داری با تو چه طور برخورد کنند⁉️ 👌در هنگام گرفتاری و خطای افراد، طوری باهاشون برخورد کن که دوس داری باهات برخورد کنن 🌾💐اجرای این قانون در کربلا: 🌸همه ٧٢تن اصحاب امام حسین علیه السلام به مقامی رسیدند که هزاران هزار عالم و شهید به مقامشون غبطه میخورن. 🌸حالا جالبه بدونید یه عده ای از این ٧٢تن از کسانی بودند که از ابتدا با حضرت نبودند و حتی دچار گرفتاری هایی شدند اما امام حسین علیه السلام با همین فرمول، اونها رو به عزّت و سعادت ابدی رسوند 🌸برخی از این افراد: ١.حر ابن یزید ریاحی٢.علی ابن حر٣.مصعب ابن یزید ریاحی۴. غرّه غلام حر۵. زهیر ابن قین۶. ابوالحتوف ابن حرث٧. سعد ابن حرث و... 💫آری؛ در گذشتن و بخشیدن معجزه ای است که در انتقام گرفتن نیست💫 ................................................... 🎋 https://eitaa.com/karevaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
21M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🏴 بی‌تو حسین تنهاست! روضه سوزناک میثم مطیعی برای حضرت عباس (ع) ┏━━━━ °•🎙•°━━━━┓ 🎋 https://eitaa.com/karevaneshgh ┗━━━━ °•🎙•°━━━━┛
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شب جمعه‌ شب عاشورا 🔺ثواب زیـارت شـب جـمـعه و کــربلا 🎤 استاد عالی ⚘اَلسَّـــــلامُ عَلَیْــکَ یــــا اَباعَبْدِاللهِ الْحُسَیـــْن(؏)⚘ ✅شب جمعه ، شب زیارتی محبوب دلها و حرارت قلب ها امام حسین (علیه السلام) ⚘اَلسَّلامُ عَلَى الْحُسَیْنِ ⚘وَعَلى عَلِىِّ بْنِ الْحُسَیْنِ ⚘وَعَلى اَوْلادِ الْحُسَیْنِ ⚘وَعَلى اَصْحابِ الْحُسَیْنِ سَدیر گفت: حضرت صادق علیه السلام به من فرمود: ای سدیر، آیا هر روز قبر حسین بن علی علیه السلام را زیارت می کنی؟ عرض کردم: خیر، فرمود: چقدر شما جفاکارید! عرض کردم: بین ما و قبر او فرسخ ها فاصله است! فرمود: به بلندی برو، به سمت راست و چپ خود توجه کن، سرت را سوی آسمان کن و سپس به سوی قبر حسین بن علی علیه السلام توجّه کن و بگو: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ». اگر چنین کنی، برای تو یک زیارت نوشته می شود و هر زیارت معادل یک حجّ و یک عمره می باشد. 🔹زیارت از راه دور رو به قبله یا رو به کربلا گفتن: «السَّلَامُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ، السَّلَامُ عَلَیْکَ وَ رَحْمَهُ اللَّهِ وَ بَرَکَاتُهُ». سه مرتبه گفتن «صَلَّی اللَّهُ عَلَیْکَ یَا أَبَا عَبْدِ اللَّهِ» https://www.balagh.ir/content/5247 🎋 https://eitaa.com/karevaneshgh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
عمر بن سعد پدر، ریشه و عقبه‌ی نسلی، در سرنوشت انسان، بسیار اثرگذار است تا جایی که می‌تواند باعث قتل ولی خدا و امام حسین (ع) شود!! روایت شده است که زمانی حضرت علی(ع)، به هنگام ایراد خطبه، فرمود: «سلونی قبل ان تفقدونی»؛ بپرسید از من پیش از آن که مرا نیابید. 👤 سعد بن ابی وقّاص سؤال کرد: یا علی! به من خبر بده که تعداد موهای سر و ریش من چقدر است؟ امام پاسخ داد: سؤالی کردی که خلیل من رسول خدا (ص) خبر داده بود که تو از من می‌پرسی و در سر و ریش تو مویی نیست، مگر این که در ریشه آن، شیطان نشسته است و در خانه تو بزغاله‌ای (عمر بن سعد) است که فرزند من حسین را می‌کشد! 👤 عمر بن سعد، فرزند و از نطفه‌ی چنین مرد منافقی است. و ویژگی‌های روحی و روانی ناشایستی نسبت به خاندان رسول خدا از پدر به ارث برده بود؛ به گونه‌ای که جزء ذات وی شده بود!! 📚 امالی، شیخ صدوق، مجلس۲۸، ش۶، شرح نهج البلاغه، ابن ابی الحدید، ج۱، ص۳۵۰-۳۵۱ بحارالانوار، ج۴۴، ص۲۵۶، ح۵. 👤 عمرسعد روز عاشورا نماز صبحش را که تمام کرد "قُربة اِلی الله" گفت و اولین تیر رو به سوی خیمه‌ی سیدالشهدا نشانه رفت! •┈┈••✾❀🍃⚫️🍃❀✾••┈┈• 🎋 https://eitaa.com/karevaneshgh
🛑📢چه بدعتی در دین ایجاد شده بود که «امام حسین» (ع) برای مبارزه با آن قیام کرد؟ (بخش سوم) 🔸 در طول مدّتى که خلافت را غصب کردند، و به ناحق بر مسند قدرت تکیه زدند، بدعت‌ هاى فراوانى در دین ایجاد کرده و سنّت پیامبر (ص) را میراندند؛ چرا که ادامه حیاتشان در گرو احیاى بدعت ها و محو سنّت هاى پیامبر اسلام (ص) بود. ذیلاً نمونه هایى از این بدعت ها ذکر می گردد: 🔹عصر جاهلیّت، عصر تبعیض هاى ظالمانه بود، و نمونه بارز آن تبعیض بین زن و مرد بود، تا آنجا که نه تنها زنان از بسیارى از حقوق فردى و اجتماعى نظیر ارث محروم بودند، بلکه گاه حقّ حیات نداشته، و در بعضى از قبایل ملک مرد محسوب مى شدند! با بعثت پیامبر اکرم (ص) تبعیض ها رو به افول نهاد، امّا پس از رحلت آن حضرت دوباره تبعیض ها شروع شد، و در دوران خلیفه سوم به اوج خود رسید. تبعیض ها در این دوران مخصوصاً در تقسیم بیت المال و واگذارى پست ها غوغا کرد. علاّمه امینى (ره) آمار تکان دهنده اى از حیف و میل هاى انجام شده در دوران عثمان بیان کرده است. [۱]  🔹پیامبر اکرم (ص) عدالت محورى را شعار خویش قرار داده بود و مى فرمود: «أُمِرْتُ لاَِعْدِلَ بَیْنَکُمُ؛ مأمورم در میان شما عدالت را اجرا کنم»، [۲] و جانشین بر حق و بلافصل آن حضرت، امیرالمؤمنین امام علی (ع) نیز حاضر نشد، بیش از دیگران، حتّى به مقدار کم، به برادر نیازمندش عقیل از بیت المال کمک کند. [۳] امّا در عصر عثمان و معاویه ریخت و پاش هاى شگفت آورى به چشم مى خورد. معاویه چهارصد هزار درهم از بیت المال مسلمین را به سمرة بن جندب مى دهد، تا یک حدیث در مذمّت امام على (ع) بسازد، 🔹و او حدیثى مى سازد که آیه شریفه «وَ مِنَ النَّاسِ مَنْ یَشْرِی نَفْسَهُ ابْتِغَاءَ مَرْضَاةِ اللهِ وَاللهُ رَءُوفٌ بِالْعِبَادِ»، [۴] در مورد امام على (ع) نیست، بلکه در شأن ابن ملجم نازل شده، و آیه شریفه: «و مِنَ النَّاسِ مَنْ یُعْجِبُکَ قَوْلُهُ فِى الْحَیَاةِ الدُّنْیَا وَ یُشْهِدُ اللهَ عَلَى مَا فِى قَلْبِهِ وَهُوَ أَلَدُّ الْخِصَامِ - وَ إِذَا تَوَلَّى سَعَى فِى الاَْرْضِ لِیُفْسِدَ فِیهَا... »، [۵] در مورد امیرالمؤمنین (ع) نازل شده است، [۶] در حالى که این آیه مطابق سخن مفسّران درباره «اخنس بن شریق» نازل شده، او منافق بود و در عصر رسول خدا (ص) دست به جنایاتى زد. [۷]  (ع) بر علیه یزید قیام کرد تا اینگونه بدعت‌ها و تبعیض‌ها را برچیده و عدالت را جایگزین آن کند. ... پی‌نوشت‌ها؛ [۱] به نمونه هایى از بذل و بخشش هاى بى حساب عثمان توجّه فرمایید: الف) مبلغ پانصد هزار دینار (مثقال طلا) از غنایم آفریقا و یکصد هزار درهم (نقره) از بیت المال به مروان بن حکم بخشید، که مورد اعتراض زید بن ارقم کلیددار بیت المال قرار گرفت. ب) مبلغ دویست هزار نیز به ابوسفیان بخشید. ج) مبلغ یکصد هزار دینار از غنایم جنگ دیگرى در آفریقا به برادر رضاعیش عبدالله بن ابى سرح بخشید. د) مبلغ سیصد هزار درهم به حارث بن حکم برادر مروان بن حکم بخشید. (شرح بیشتر را در کتاب الغدیر، ج ۸، ص ۲۵۷ تا ۲۸۶ مطالعه فرمایید). [۲] شورا، آیه ۱۵؛ البتّه جمله مذکور به شکل روایت نیز از پیامبر اکرم (ص) نقل شده است. به کتاب مکاتیب الرسول، ج ۲، ص ۳۳۸ مراجعه شود. [۳] نهج البلاغه، خطبه ۲۲۴ [۴] سوره بقره، آیه ۲۰۷؛ ترجمه: «و بعضى از مردم (با ایمان و فداکار، همچون على ع در «لیلة المبیت» به هنگام خُفتن در جایگاه پیغمبر ص) جان خود را به خاطر خشنودى خدا مى فروشند؛ و خداوند نسبت به همه بندگان مهربان است». [۵] سوره بقره، آیه ۲۰۴ و ۲۰۵؛ ترجمه: «بعضى از مردم گفتارشان در زندگى دنیا مایه اعجاب تو مى شود، (در ظاهر اظهار محبت شدید مى کنند) و خدا را بر آنچه در دل دارند گواه مى گیرند، در حالى که آنان سرسخت ترین دشمنانند. (نشانه آنها، این است که) هنگامى که روى برمى گردانند (و از نزد تو خارج مى شوند) در راه فساد در زمین تلاش مى کنند». [۶] شرح نهج البلاغه ابن ابى الحدید، ج ۴، ص ۷۳ [۷] رجوع کنید به: تفسیر فخر رازى، روح المعانى، الدر المنثور، مجمع البیان و تفسیر نمونه (ذیل تفسیر آیات فوق). 📕اهداف قیام حسینى‏، آیت الله العظمى ناصر مکارم شیرازى، ص ۴۸ منبع: وبسایت راسخون 🎋 https://eitaa.com/karevaneshgh
انتقام گیرنده خون های ما خداوند است شما اى فرزندان اميّه زمانى از لذّت و شيرينى دنيا بهره مند شديد، و از پستان آن نوشيديد كه افسارش رها، و بند جهازش محكم نبود "در حكومت عثمان"، تا آنجا كه حرام دنيا نزد گروهى چونان ميوه درخت سدر بى خار، آسان ، و حلال آن دشوار و غير ممكن شد. به خدا سوگند، دنيايى كه در دست شماست چونان سايه اى است گسترده كه زود به سر آمد خود نزديك مى شود . امروز زمين براى شما خالى و گسترده ، و دستهايتان براى انجام هر رفتار نادرستى باز، و دست هاى رهبران واقعى بسته است . شمشير شما بر آنان مسلط و شمشير آنان از شما باز گرفته شده است. آگاه باشيد هر خونى، خونخواهى دارد، و هر حقى را جستجوگرى است، انتقام گيرنده خون هاى ما ، چونان حاكمى است كه براى خود داورى كند ، و او خداوندى است كه از گرفتن انتقام از كسى ناتوان نگردد ، و كسى از پنجه عدالت او نمى تواند بگريزد. اى فرزندان اميّه سوگند به خدا زود باشد كه اين خلافت و دولت را در دست ديگران و در خانه دشمنان خود بنگريد. نهج البلاغه ، فرازی از خطبه ۱۰۵ 🎋 https://eitaa.com/karevaneshgh