eitaa logo
انیمیشن و داستان پیامبران و امامان
1.3هزار دنبال‌کننده
451 عکس
217 ویدیو
11 فایل
👳 @Ab137323 برنامه ها: انیمیشن پیامبران(+5.000نصب) http://cafebazaar.ir/app/?id=com.app.myapp.nfOVYpFBXN&ref=share انیمیشن امامان(+10.000نصب) http://cafebazaar.ir/app/?id=com.app.myapp.xlRtuaulDQ&ref=share آپارات(767عضو) https://www.aparat.com/Ab137323
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
انیمیشن و داستان پیامبران و امامان
#صالح_ع (۷) ⚫️کشتن ناقه صالح ع در نهایت، مشرکان قوم ثمود تصمیم گرفتند ناقه صالح ع را به قتل برسانن
(۵۸) 🟫چرا قرآن کریم قتل شتر صالح ع را یکبار به فرد، بار دیگر به مستکبران و در نهایت به قوم ثمود نسبت می دهد؟ از میان آیات مربوط به ماجرای کشته شدن شتر صالح ع، سه آیه این کار را به همه غیرمؤمنان قوم ثمود نسبت می دهند(65 سوره هود + 14 سوره شمس+ 157سوره شعراء)، یک آیه آن را کار گروه مستکبران این قوم معرفی می کند(77سوره اعراف) و یک آیه نیز بیانگر کشته شدن شتر توسط یک نفر است(29 سوره قمر). در نگاه اول به پنج آیه بالا، ممکن است این گونه به نظر برسد که دست کم ظاهر آیات با یکدیگر ناسازگارند؛اما با نگاه دقیق به بسترهایی که هر یک از این آیات در آنها قرار گرفته و مقایسه آنها با یکدیگر به دست می آید که میان این آیات هیچ گونه ناسازگاری نیست. می توان این گونه گفت که قرآن کریم، آنجا که کشتن شتر را به مستکبران نسبت می دهد، به گروه طراح نقشه و پشتیبانان مالی و سیاسی آن و آنجا که به یک فرد نسبت می دهد، در واقع به اجرا کننده نهایی نقشه اشاره می کند. نسبت دادن کشتن شتر به همه غیر مؤمنان قوم ثمود نیز به این دلیل است که براساس تعالیم دینی، هرکس به انجام کاری راضی باشد نزد خداوند با انجام دهنده آن عمل شریک است؛ چه آن کار یک کار نیک باشد و چه یک گناه بزرگ. تأیید کننده این مطلب درباره قوم ثمود، روایت هایی از اهل بیت ع، از جمله فرمایش امیرالمؤمنین در خطبه 201 نهج البلاغه است. ایشان با اشاره به ماجرای کشته شدن شتر صالح ع چنین می فرماید: «...ای مردم، همه افراد جامعه در خشنودی و خشم شریک می باشند، چنان که شتر ماده ثمود را یک نفر دست و پا برید، اما عذاب آن تمام قوم ثمود را گرفت؛ زیرا همگی آن را پسندیدند...». برخی مفسران نیز به همین نکته اشاره کرده اند که اگرچه کشتن شتر صالح کار یک نفر بوده است، اما چون بقیه مردم نیز به کار او راضی بوده اند و جلوی او را نگرفته اند، در عقوبت اخروی و عذاب دنیوی او شریک شدند. 📎جهت مطالعه بیشتر روی قسمت آبی متن بزنید. 📱کانال انیمیشن و داستان پیامبران و امامان👇 https://eitaa.com/kartonanbiya https://eitaa.com/kartonemaman 🌙 شبهای آخر را قدر بدانیم... بهترین ، مذاکره ی مسئولین باهم برای رفع مشکلات معیشتی مردم عزیز ایران است.
(۱۲) ع 📚جهت مطالعه پی دی اف کتاب داستان به کانال تازه تاسیس انیمیشن و داستان امامان بروید👇 https://eitaa.com/kartonemaman
انیمیشن و داستان پیامبران و امامان
#صالح_ع (۷) ⚫️کشتن ناقه صالح ع در نهایت، مشرکان قوم ثمود تصمیم گرفتند ناقه صالح ع را به قتل برسانن
(۵۹) 🟥تا چه زمانی توبه انسان مقبول است؟ در روایات ائمه معصومین ع تصریح شده است که اولا بهترین خطاکاران توبه‌گرانند و انسانی که توبه می‌کند(البته با رعایت شرایط آن) همانند نوزادی تازه متولد شده پاک است و ثانیا مهلت پذیرش توبه فرد گنهکار تا مشاهده ملک الموت و یا عذاب الهی وسعت دارد. مردی از امام رضا ع سوال کرد: چرا خداوند فرعون را غرق کرد با اینکه ایمان آورد و به توحید اعتراف کرد. ایشان فرمود: زیرا فرعون هنگام دیدن عذاب ایمان آورد و توبه و ایمان در آن لحظات مقبول خدا نیست. (بحارالانوار ،ج 6 ، صفحه 23) و یا در حدیث دیگر رسول خدا ص فرمودند: هر کس یکسال پیش از مرگش توبه کند، خداوند توبه اش را می پذیرد. سپس فرمودند: یکسال زیاد است. هر کس یک ماه پیش از مرگش توبه کند خداوند توبه اش را می پذیرد. سپس فرمودند: یک ماه بسیار است. هر کس یک هفته قبل از مرگش توبه کند، خدا توبه اش را می پذیرد. سپس فرمودند: یک هفته زیاد است. هر کس یک روز قبل از مرگش توبه کند، خداوند توبه اش را می پذیرد. سپس فرمودند: یک روز زیاد است. هر کس پیش از دیدن ملک الموت و جایگاهش در آخرت توبه کند، خدا توبه اش را می پذیرد. (اصول کافی جلد 2 صفحه 440) البته این لطف و توبه پذیری خداوند نباید انسان را دچار غفلت و تاخیر در توبه کند، زیرا حضرت امیرالمومنین ع می فرمایند: شیطان انسان گناهکار را در آرزوی توبه نگاه می دارد تا آن را به تاخیر اندازد تا زمانی که مرگ او در حال غفلت فرا برسد. (نهج البلاغه خطبه 66) 📎جهت مطالعه بیشتر روی قسمت آبی متن بزنید. 📱کانال انیمیشن و داستان پیامبران و امامان👇 https://eitaa.com/kartonanbiya https://eitaa.com/kartonemaman 🌙 شبهای آخر را قدر بدانیم... 🤲خداوند روح شهید حجت الاسلام رازینی و حجت الاسلام را با ارواح مطهر شهدای کربلا محشور کند.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۳) ع 📚جهت مطالعه پی دی اف کتاب داستان به کانال تازه تاسیس انیمیشن و داستان امامان بروید👇 https://eitaa.com/kartonemaman
(۱۴) ع 📚جهت مطالعه پی دی اف کتاب داستان ع به کانال تازه تاسیس انیمیشن و داستان امامان بروید👇 https://eitaa.com/kartonemaman
(۸) ⚪️علامت عذاب قوم ثمود حضرت صالح ع پس از مشاهده لجاجت قوم ثمود، از علامت نزدیک شدن عذاب الهی بر آن قوم پرده برداشته و فرمود: «شما فردا صبح رویتان "زرد" می‌شود و روز دوم "سرخ" می‌گردد و روز سوم "سیاه" می‌شود.» وقتی این خبر به مردم رسید، گفتند: صالح خیال کرده سه روز دیگر از دست ما آسوده خواهد شد و ما پیش از رسیدن این سه روز، خودمان را از دست او و خاندانش آسوده می‌سازیم. در نتیجه نُه تن از مفسدان شهر در صدد برآمدند که صالح ع را به قتل رسانند. اندیشه آنان این بود که: ما صالح را می‌کشیم تا اگر راست می‌گوید و به راستی قرار است عذاب بر ما فرود آید، ما پیش از آمدن عذاب، خودش را به قتل رسانده و انتقام خود را از او گرفته باشیم و اگر دروغ می‌گوید که ما او را هم به دنبال شترش فرستاده باشیم. قرآن کریم در سوره نمل آیات ۴۸ تا ۵۱ اجمالا از آن توطئه خبر داده اما جزئیاتش در تواریخ چنین آمده است که، در کنار شهر کوهی بود که معبد صالح ع در آنجا بود، و گاه شبانه به آنجا می‌رفت و به عبادت و راز و نیاز با پروردگار می‌پرداخت. آنها تصمیم گرفتند که در آنجا کمین کنند و به هنگامی که صالح ع به آنجا آمد او را به قتل رسانند، و پس از شهادتش به خانه او حمله ور شوند و شبانه کار اهل و عیالش را نیز یکسره کنند، و سپس به خانه‌های خود برگردند و اگر سؤال شود اظهار بی اطلاعی کنند. اما خداوند توطئه آنها را به طرز عجیبی خنثی کرده و نقشه هایشان را نقش بر آب ساخت. قرآن می‌گوید: آنها نقشه مهمی کشیدند و ما هم نقشه مهمی کشیدیم، در حالی که آنها خبر نداشتند! «وَمَكَرُواْ مَكرا وَمَكَرنَا مَكرا وَهُم لَا يَشعُرُونَ». هنگامی که آنها در گوشه ای از کوه کمین کرده بودند کوه ریزش کرد و صخره عظیمی از بالای کوه سرازیر شد و آنها را در لحظه ای کوتاه درهم کوبید و نابود کرد! چون مردم آمدند و آن نُه نفر را کشته دیدند، به صالح ع گفتند: تو این‌ها را کشته ای. در صدد برآمدند که صالح ع را به قتل رسانند. نزدیکان صالح ع به دفاع از او برخاسته گفتند: وی به شما وعده عذاب داده است. اکنون صبر کنید تا اگر در این سخن راستگو باشد خشم خدا را زیاد نکرده باشید و اگر دروغگو بود، ما او را به شما تسلیم خواهیم کرد. و بدین ترتیب مردم را از دور او متفرق کردند. گفته شده، سه روزی که قوم ثمود در آن مهلت یافت، روزهای چهارشنبه و پنجشنبه و جمعه بود و آنچه صالح ع گفته بود شد، در روز اول رخساره‌ آن قوم زرد شد، آنان نزد یکدیگر شدند و گفتند که اینک آنچه صالح ع گفته بود تحقق یافت، طاغیان قوم گفتند: ما به هیچ وجه به سخنان صالح ع گوش نمی دهیم و آن را قبول نمی کنیم هر چند که آن بلایی که او را از پیش خبر داده عظیم باشد. روز دوم صورتهایشان گلگون شد باز نزد یکدیگر رفته و گفتند: ای مردم، آنچه صالح ع گفته بود فرا رسید! این بار نیز سرکشان قوم گفتند: اگر همه ما هلاک شویم حاضر نیستیم سخنان صالح ع را پذیرفته، دست از خدایان خود برداریم، خدایانی که پدران ما آنها را می‌پرستیدند. در نتیجه توبه نکردند و از کفر و عصیان برنگشتند به ناچار همین که روز سوم فرا رسید چهره هایشان سیاه شد باز نزد یکدیگر شدند و گفتند: ای مردم! عذابی که صالح ع گفته بود فرا رسید و دارد شما را می‌گیرد. سرکشان قوم گفتند: آری آنچه صالح ع گفته بود ما را فرا گرفت. 📎جهت مطالعه بیشتر روی قسمت آبی متن بزنید. 📱کانال انیمیشن و داستان پیامبران و امامان👇 https://eitaa.com/kartonanbiya https://eitaa.com/kartonemaman در دعا فراوان کنید مخصوصا جهت تعجیل در ظهور منجی عالم، این از است.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
(۱۵) ع 📚جهت مطالعه پی دی اف کتاب داستان به کانال تازه تاسیس انیمیشن و داستان امامان بروید👇 https://eitaa.com/kartonemaman
انیمیشن و داستان پیامبران و امامان
#صالح_ع (۸) ⚪️علامت عذاب قوم ثمود حضرت صالح ع پس از مشاهده لجاجت قوم ثمود، از علامت نزدیک شدن عذاب
(۶٠) 🟧قرآن کریم چه ویژگی های منحصر به فردی را در بیان قصه های خود مراعات می کند؟ قصه گویی شیوه ای پرکاربرد در قرآن است که به دفعات (حدود یک ششم قرآن) از آن برای منظور خود که هدایت و بیان حقایق است بهره می گیرد.؛ روش قرآن کریم در بیان قصص، از ویژگی های منحصر به فردی برخوردار است که با هیچ کتاب تاریخی یا داستانی قابل مقایسه نیست. از جمله آن اوصاف ویژه موارد زیر است: الف) گزینش و حذف جزئیات: در قرآن جز در موارد اندکی که سرگذشت فرد یا قومی ‌‌به طور مفصل و کامل ذکر شده است، در سایر موارد تنها گوشه‌ای از کل یک سرگذشت را روشن می‌سازد. مرحوم علامه طباطبائى در این زمینه میگوید: «قرآن کریم کتاب دعوت و هدایت است و در این رسالت و هدفى که دارد، یک قدم راه را به طرف چیزهاى دیگر از قبیل تاریخ و یا رشته‌هاى دیگر کج نمى‌نماید زیرا هدف قرآن تعلیم تاریخ و رمان‌نویسى نیست.» ب) تکرار: تکرار قصه‌ها یکی از خصوصیات ذکر قصص در قرآن است. به عنوان نمونه سرگذشت حضرت موسی ع نزدیک به سی مورد در قرآن آمده است. امام خمینی ره در مورد فلسفه این ویژگی قصص قرآن می‌‌فرمایند:«در این کتاب شریف قضایا به طورى شیرین اتفاق افتاده که تکرار آن انسان را کسل نکند؛ بلکه در هر دفعه که اصل مطلب را تکرار مى کند، خصوصیات و لواحقى در آن مذکور است که در دیگران نیست.» ج) پیام محوری: در داستان‌های قرآنی، اصالت با پیام است. آن هم پیام‌های آموزنده وحق. بر همین اساس پیام داستان‌های قرآن لزوماً در انتهای داستان‌ها نیست و چه بسیار گرماگرم یک ماجرا پیام هدایتی به صورت ماهرانه با طبعی بدیع و تازه به مخاطبان منتقل می شود. د) قسمت قسمت کردن: گاهی قرآن قصه‌ها را به صورت قسمت قسمت می‌‌آورد که در این صورت ممکن است حوادث بر حسب ترتیب زمان‌ چیده نشود. مثلاً در داستان حضرت موسی ع در سوره طه در ابتدا از واقعه دنبال آتش رفتن آغاز شده و آنگاه واقعه گذاشتن موسی ع در میان تابوت و رهانمودن او در رود نیل آمده است. هـ) زنده شمردن چهره‌هاى داستان: قرآن گاه با مخاطب قرار دادن، چهره‌هاى داستان را زنده مى‌شمارد. گویى آنان در برابر قرآن ایستاده‌اند و نعمت‌هایش را که به آنان ارزانى داشته است برمى‌شمارد، در حالى که اثرى از آنان جز سرگذشت و قصه‌شان باقى نمانده است. به همین دلیل قرآن به جاى ضمیر مفعولى «هُم یعنی آنان» ضمیر «کُم یعنی شما» را بکار برده است: «وَإِذْ نَجَّيْنَاكُمْ مِنْ آلِ فِرْعَوْن ...» (سوره بقره/آیه49). و به یاد آورید هنگامى که نجات دادیم شما را از ستم فرعونیان... 📎جهت مطالعه بیشتر روی قسمت آبی متن بزنید. 📱کانال انیمیشن و داستان پیامبران و امامان👇 https://eitaa.com/kartonanbiya https://eitaa.com/kartonemaman 🌙 شبهای آخر را قدر بدانیم... یادی کنیم از شهید خدمت رئیس جمهور مظلوم شهید رئیسی عزیز... خدا رحمتت کنه چه زود از دستت دادیم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا