eitaa logo
حامد کاشانی
46.4هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
1.9هزار ویدیو
205 فایل
كانال رسمى حامد كاشانى در زمينه نشر مباحث، مواضع، نقدها و سخنراني هاى ايشان مي باشد. سایت رسمی hkashani.com instagram.com/hamedkashani__ instagram.com/hkashani_com ارتباط با ادمين سایت و كانال @azimi121
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت، اجباری نیست!.mp3
649.3K
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 هدایت، اجباری نیست! 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 4 آذرماه 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
سمت خدا 67.pdf
797.1K
برنامه در تاریخ سه شنبه ۰۴ آذر ماه ۹۹ مستندات و مصادر مباحث روزهای سه شنبه که در برنامه اقتضای ارائه و تفصیل ندارد، برای محققان و علاقمندان با فاصله یک هفته در کانال برنامه منتشر می گردد. @kashani1395
Kashani-13990911-Samte-Khoda-67-Thaqalain_IR~1.mp3
10.89M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📺 برنامه شبکه سه سیما 📝 جلسه شصت و هفتم 🔶 موضوع این هفته: جنگ صفین ✅ 🗓 سه شنبه 11 آذرماه 1399 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ ✳️ اطلاع_رسانی 🔸 به مناسبت 16 آذر و روز دانشجو واحد سیاسی اتحادیه جامعه اسلامی دانشجویان برگزار میکند: 💠 موانع تحقق عدالت با حضور: 🔸حامد کاشانی و 🔸 حجت الاسلام محسن قنبریان 📅 یکشنبه 16 آذرماه؛ ساعت 19:30 پخش بصورت لایو از سه صفحه اینستاگرامی 🆔 instagram.com/hamedkashani__/ 🆔 instagram.com/ghanbarian_ir/ 🆔 instagram.com/jadnews.ir/
سمت خدا 68.pdf
786.4K
برنامه در تاریخ سه شنبه ۱۱ آذر ماه ۹۹ مستندات و مصادر مباحث روزهای سه شنبه که در برنامه اقتضای ارائه و تفصیل ندارد، برای محققان و علاقمندان با فاصله یک هفته در کانال برنامه منتشر می گردد. @kashani1395
Kashani-13990918-Samte-Khoda-68-Thaqalain_IR.mp3
10.96M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 📺 برنامه شبکه سه سیما 📝 جلسه شصت و هشتم 🔶 موضوع این هفته: ادامه جنگ صفین ✅ 🗓 سه شنبه 18 آذرماه 1399 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
جلوه ای از کرامت «ولی خدا» در جایگاه قدرت!.mp3
1.03M
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 🔊 💢 جلوه ای از کرامت «ولی خدا» در جایگاه قدرت! 📌 برگرفته از برنامه سمت خدا روز سه شنبه 11 آذرماه 99 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
┈┅ ❁ـ﷽ـ❁ ┅┈ 📌 اطلاع_رسانی 💠 تقدیم می کند: ✳️ : نشست های هم اندیشی، نقد و نظر 🔸 موضوع این هفته: جنگ روایت ها در احادیث مناقب 🔹 سخنران: 📅 شنبه 22 آذر 99 بلافاصله بعد از نماز عشاء ▪️ پیش منبر: پانزده دقیقه ▪️ سخنرانی: پنجاه دقیقه ▪️ توسل پایانی: پنج دقیقه ▪️ پرسش و پاسخ: بیست دقیقه 💠 تهران، ازگل، خیابان نوبهار، کوچه گلستان شرقی، حوزه علمیه امام خمینی قدس سره، مسجد امام رضا علیه السلام و برادران 😷 همراه با رعایت پروتکل های بهداشتی ⚠️ با توجه به محدودیت های اینستاگرام این جلسه از یکی از دو صفحه ی instagram.com/hkashani_com/ یا instagram.com/hamedkashani__/ بصورت زنده پخش خواهد شد. 🆔 ble.ir/kashani1395/ 🆔 rubika.ir/kashani1395/ 🆔 eitaa.com/kashani1395/ 🆔 telegram.me/kashani1395/ 🆔 instagram.com/hkashani_com/ 🌐 www.hkashani.com
♦️♦️♦️دریغ و درد @kashani1395
جنگ جهانی رایحه‌ها! ❗️البانی رایحه‌ی "تشیّع" استشمام می‌کند و احمد غماری رایحه‌ی "ناصبی گری" !! 🔻یکی از چالش‌های مهم در مباحث رجالی اهل‌سنّت، روایات افراد متهم به بدعت و شرایط پذیرش روایاتشان است. شمار بسیار زیادی از این اهل بدعت نزد عامه همان شیعیان بخت برگشته‌اند!! (البته شیعه نه به معنای رایج امروزی؛ بلکه کسانی که معتقد به افضلیت امیرالمؤمنین علیه السلام بر عثمان هستند نیز، حتی اگر محبّ خلفا باشند باز از نظر آقایان، شیعه و اهل بدعت تلقّی می‌شوند.) (رك: تهذيب التهذيب، ١/٩٤) 🔶 "حارث‌ بن عبدالله همْدانی" یا "حارث اعور" ( درگذشت ۶۵ ق)، از یاران امیرالمؤمنین علیه السلام است و علی رغم اینکه جمعی از ائمّه‌ی جرح و تعدیل اهل سنّت به وثاقتش تصریح کرده‌اند، ولی باز عده‌ای او را به جرم دوستی امیرالمؤمنین علیه السلام و اعتقاد به افضلیت ایشان، تضعیف بلکه متهم به کذب کرده‌اند. 🔷حال قضیه وقتی جالب می‌شود که بدانیم در دهه‌های اخیر یکی از علمای معاصر اهل سنت در دیار مغرب زمین "عبد العزيز غُماري" رساله‌ای در اثبات وثاقت "حارث" با عنوان: "الباحث عن علل الطعن في الحارث" نگاشته است. از این رو "محمّد ناصر الدین البانی"، سلفی نام‌آشنای معاصر، "غُماری" و خاندانش را به خاطر برخی مطالب مخصوصا نگاشتن این کتاب و توثیق "حارث" به تشیّع متهم کرده و می‌گوید: «وَنَحنُ نَشمّ رائحَةَ التشَيُّعِ مِن هذا الغُماريِّ وَإخوتِه مِن کِتاباتِهم حَتّی أنَّ أحَدَهُم ألَّفَ رِسالَةً خاصَّةً في تَوثیقِ الحارث الأعوَر الشيعيّ: و ما از مطالب غماری و برادرانش رایحه‌ی تشیّع استشمام می‌کنیم؛ تا جایی که یکی از اینان، رساله‌ی مستقلّی در توثیق حارث اعور شیعی تألیف کرده است...!» (مقدمه‌ی البانی بر کتاب بداية السول في تفضيل الرسول، ص ۲۸) 💢 با استناد به شیوه البانی باید گفت: زیرا رایحه‌ی ناصبی‌گری او، بخاری و ... نیز به مشام می‌رسد! اگر براستی مطلب چنین باشد که "البانی" می‌گوید و توثیق یک فرد شیعی خبر از شیعه بودن فرد توثیق کننده دهد، لاجرم توثیق فرد ناصبی هم باید دلالت بر ناصبی بودن شخص توثیق کننده داشته باشد. 🔆 مثلا «حَریز بن عثمان» (همان کسی که امیرالمؤمنین علیه السلام را روی منابر دشنام می‌داد) توسط بزرگان عامه توثیق شده است؛ "احمد بن حنبل" از او با تجلیل و تأکید سه‌باره از عبارت «ثقة ثقة ثقة» یاد کرده! (تهذیب الکمال، مزّی، ۵/۵۷۳) و بخاری از او در صحیحش روایت نقل می‌کند. ❓آیا می‌توان گفت احمد بن حنبل، یحیی بن معین، بخاری و دیگرانی که "حریز" را توثیق کرده‌اند، ناصبی بوده یا "رایحه‌ی نصب" از آنها به مشام می‌رسد؟! در ضمن باید گفت: از نواصب این تنها "حریز" نیست که توثیق شده و روایاتش بدون در نظر گرفتن بدعت شنیع نصب و دشمنی با اهل‌بیت رسول خدا صلی الله علیه و آله و سلم معتبر تلقّی شده، بلکه از این دست راویان بسیارند و ان شاء الله در نوشتار دیگری معرفی می‌گردند. 👌 اتفاقا محدّث برجسته‌ی اهل سنّت و برادر بزرگ «عبد العزیز غماری» یعنی «احمد غماری» به همین مطلب اشاره کرده و به همین سبب "بخاری" را به ناصبی‌گری متهم نموده است، آن‌جا که می‌گوید: «و کأنّه [البخاری] _رحمه الله_ لا یخلو من رائحة نصب و نفور عن أهل البیت الکرام، کما یدلّ علیه تجنّبه الروایة عن أئمتهم فی صحیحه مع روایته عن أعدائهم: گویی بخاری دلش از دشمنی و عداوت با اهل بیت مکرم پیامبر صلّی الله علیه و آله و سلّم خالی نبوده است؛ شاهد این مطلب اجتناب او از روایت کردن از امامان اهل بیت علیهم السلام در صحیح خود و بالعکس روایت کردن از دشمنان آن‌ها در این کتاب است.» ! (المداوی لعلل الجامع الصغیر و شرحَی المناوی، ج ۱، ص ۳۴۳) پ.ن: نصب در این نوشتار، دشمنی و بغض با اهل بیت است، نه لزوما تدیّن به دشمنی. @kashani1395