eitaa logo
کشکول ناب حوزوی
4.4هزار دنبال‌کننده
1.8هزار عکس
494 ویدیو
349 فایل
💥انتشار مطالب مهم و مغفول مانده علمی و حوزوی ✍ارتباط با مدیر(تبادل و تبلیغ و...)🔻 @Kashkoolenab
مشاهده در ایتا
دانلود
دو عکس از مجلس درس خارج مرحوم آیت الله العظمی در حرم مطهر حضرت معصومه(سلام الله علیها) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
قرآن وراز نام گزاری سوره های آن.pdf
1.28M
📚 "قرآن و راز نام گزاری سوره های آن" ✍ آیت‌الله موسوی گرگانی ۲۷۹ صفحه 💎کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
استاد سید محمد نجفی یزدی ، استاد درس خارج حوزه علمیه قم 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💥برخورد کریمانه مرحوم آیت الله ضِیابری با پیرزن فحاش و ناسزاگو در خاطرات آیت الله سید مجتبی (ره) ⭐️ کشکول ناب حوزوی🔻 ✅ @kashkolenab
💥تعیین نوروز ✍شیخ داود مهدوی زادگان: ❓آیا نوروز پیش از اسلام همین روز اول فروردین بوده است یا خیر؟ گفته صایب آن است که اول فروردین به عنوان روز نوروز، بعد از اسلام تعیین‌شده است و نه قبل از اسلام. آنچنان که سید حسن تقی زاده بر این نکته تاکید ورزیده است. نبشته ای از او که در شناخت تاریخ تقویم شهرت دارد، بر جای مانده است و به این مسئله اشاره کرده است. این نوشته متن سخنرانی تقی زاده در انجمن روابط ایران و آمریکا در 19 فروردین 1328 است. به منظور پرهیز از اطاله سخن، بخش هایی از این متن را در اینجا می آورم: 🔹" کلمه نوروز معلوم نیست به چه قدمتی است و اگر هم در عهد ساسانیان هم این کلمه متداول بوده است دلیلی بر وجود آن قبل آن دوره نیست لکن معنی این کلمه در فارسی همیشه در دوره اسلامی و شاید چندی قبل از اسلام هم روز اول سال یعنی روز اول فروردین ماه یا روز هرمز از آن ماه بوده است. نوروز محل ثابتی در سال شمسی نداشته یعنی مانند اول محرم سال عربی بتدریج در فصول سال سیر می کرده منتهی نه به آن سرعتی که موقع ماه عربی عوض می شود " 🔸" قرار دادن نوروز به طور ثابت در روز اول بهار نجومی یعنی اعتدال ربیعی یا اول حمل، از سال 467 هجری قمری است که به امر ملکشاه سلجوقی این امر بر قرار شد و در دوایر رسمی جاری گردید " 🔹 " عقاید عوامانه رایج و دایر در افواه که به موجب آن گمان می کنند از زمان خیلی قدیم ایرانیان نوروز یعنی اول سال خود را در اول بهار داشتند اساسی ندارد و فقط اصلاح ( یا رفورم ) ملکشاه سلجوقی و نیز تصادف همان نوروز قدیم ایرانی در سیر تدریجی خود به اوائل بهار در اواخر قرن چهارم و اوائل قرن پنجم هجری یعنی دوره ظهور شعرای نامدار و نویسندگان ایراتی باعث این خیال و اشتباه شده " 🔸 " پس کلیه آنچه در بعضی تقویم های متجدد و مقالات حماسی ملت پرستانه ملاحظه می فرمایید از تاریخ باستانی و نوروز شش هزار ساله و غیره و غیره اگر چه خوش آیند و باب طبع و مطلوب ذوق افتخارات جویانه ابنای زمان است مبتنی بر اساس تاریخی نیست ". 🔹 " در ایران قبل از اسلام مبداء تاریخ ثابتی به طور عموم وجود نداشته و سال جلوس هر پادشاهی مبداء تاریخ جدیدی بوده و جلوس پادشاه بعد مجدداً مبداء تازه می شد و چون جلوس یزدگرد آخرین مبداء تاریخی بود که بعد آن پادشاهی دیگر به تخت سلطنت نیامد پس همان تاریخ یزدگردی که سال اول آن در 16 ژوئن سنه 632 مسیحی شروع شده بود مداومت یافت و تا امروز تاریخ زردشتیان با همان تاریخ یزگردی حساب می شود ". ر ک : تقی زاده سید حسن، 1349، مقالات تقی زاده، زیر نظر ایرج افشار: ج اول / 203 _ 215 🌸کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺کارگاه آموزشی "مهارتهای ارتباطی طلاب با جوانان" 🎤حجت‌الاسلام محمدی شکیب جلسه سوم(آخر) حوزه علمیه مروی تهران 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
عکسی از حضور حضرت آیت الله (ره) در بین رزمندگان دفاع مقدس 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺توضیحات نسبتا دقیق و راهگشای یکی از اساتید حوزه امام خمینی تهران درخصوص مسائل اخیر پیرامون حاج آقای صدیقی و زمین موسسه حوزه متن شیخ فرهاد فتحی هم جالب و خواندنی است👉 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
حضرت آیت الله و آیت الله شیخ محسن حرم پناهی(ره) 💎کشکول ناب حوزوی🔻 🌼 @kashkolenab
نکته جالب و قابل توجه اینه که تو قضیه اخیر حاج آقای صدیقی یکسری افرادی موضع انتقادی گرفتن که هیچ وقت دیده نشده دغدغه مبارزه با فساد و عدالتخواهی و... داشته باشند ، در کانال ما بحثهای علمی و اساسی و انتقادات مختلف در مبارزه با فساد و اشرافی گری موجوده، حتی به ساخت همین مدرسه امام خمینی در محله ازگل تهران هم اعتراض کردیم، اما اینکه چنین افرادی بدون اینکه زوایای این قضیه براشون مشخص شده باشه در ماه رمضان شروع کردن به هم نوایی با بی بی سی و یاشار سلطانی و وحید اشتری و عباس عبدی و حسن آقامیری و رحمت اله بیگدلی و... اصلا نشانه خوبی ندارد