فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الفضل ما شهدت به الأعداء
مبارزة أمير المؤمنين عليه السلام وعمر بن عبد ود في معركة خيبر
🎤الشيخ بدرالمشاري الدوسري(من علماء الوهابية)
#ياعلي
@kashkolka
🔸️طول عمر حضرت امام عصر(عجل الله فرجه الشریف):
آنچه ممكن است موجب شبهه در ذهن ساده انديشان شود طول عمر آن حضرت است، ولى بايد دانست كه طول عمر يك انسان - حتى تا چندين هزار سال - نه محال عقلى است و نه محال عادى، زيرا محال عقلى آن است كه به اجتماع يا ارتفاع دو نقيض منتهى شود، مثل آن كه مى گوييم: هر چيزى يا هست يا نيست، يا هر عددى زوج است يا فرد، كه اجتماع و ارتفاع هر دو عقلا محال است، و محال عادى آن است كه به نظر عقل ممكن است ولى مخالف قوانين طبيعت است، مانند آن كه انسانى در آتش بيفتد و نسوزد.
و طول عمر انسان قرنها و بقاى سلولهاى بدن به حال نشاط جوانى نه از قسم اول است و نه از قسم دوم، بنابراين اگر حيات انسانى مانند نوح (على نبينا و عليه السلام) نهصد و پنجاه سال يا بيشتر واقع شد، زياده بر آن هم ممكن است، به اين جهت دانشمندان در جستجوى يافتن راز بقاى حيات و نشاط جوانى بوده و هستند، همچنان كه با قواعد علمى به وسيلهء اختلاف تركيب اتمهاى فلزات مى توان آنها را در مقابل آفت مرگ و زوال بيمه كرد، و آهنى كه زنگار مى گيرد و تيزاب آن را مى خورد به طلاى نابى آفت ناپذير تبديل كرد.
بنابراين طول عمر يك انسان از نظر عقلى و علمى ممكن است، هر چند راز آن براى بشر كشف نشده باشد.
گذشته از اين كه اعتقاد به امام زمان (عليه السلام) در مرتبهء بعد از اعتقاد به قدرت مطلقهء خداوند متعال، و اعتقاد به نبوت انبيا و تحقق معجزات است، به اين جهت قدرتى كه آتش را بر ابراهيم سرد و سلامت مى كند، و سحر ساحران را در كام عصاى موسى نابود مى نمايد، و مرده را به دم عيسى زنده مى كند، و اصحاب كهف را قرنها در خواب بدون مدد غذا نگه مى دارد، براى او نگه داشتن انسانى هزاران سال با نشاط جوانى به جهت حكمت بقاى حجت در زمين و نفوذ مشيت به غلبهء حق بر باطل سهل و آسان است (إِنَّمَآ أَمۡرُهُۥٓ إِذَآ أَرَادَ شَيۡـًٔا أَن يَقُولَ لَهُۥ كُن فَيَكُونُ)[شأن او اين است كه چون پديد آمدن چيزى را اراده كند، فقط به آن مى گويد: باش، پس بى درنگ موجود مى شود](یس ۸۲)دير زمانى نيست كه قبر شيخ صدوق در رى باز شد و بدن تازهء او نمايان گشت، و روشن شد كه قانون طبيعت در مورد پيكر او استثنا خورده، و عوامل فساد از تأثير در اندراس بدن او عقيم گشته است، اگر عموم قانون طبيعت در مورد شخصى كه به دعاى امام زمان (عليه السلام) به دنيا آمده، و كتابى به عنوان كمال الدين و تمام النعمه به نام آن حضرت نوشته تخصيص بخورد، تخصيص آن در مورد خليفهء خدا و وارث جميع انبيا و اوصيا تعجب ندارد.
📚برشی از توضیح المسائل آیت الله العظمی وحید خراسانی(مقدمه کتاب)،ص:۱۷۸_۱۷۹.
#دهه_مهدویت
@kashkolka
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اللغة الشحرية
احد اللغات السامية القديمة في الجزيرة العربية
🎤رائف يوسف
#العرب #الساميين #تاريخ_العرب
@kashkolka
🔸️رأي الفخر الرازي في عصمة الإمام صاحب الزمان(عجل الله فرجه الشريف):
وجماعة من الشیعة الامامیة یسمونه بالامام المعصوم. وقد یسمونه بصاحب الزمان ویقولون بأنه غائب. ولقد صدقوا فی الوصفین ایضا لأنه لما کان خالیا عن النقائص التی هی حاصلة فی غیره کان معصوما من تلک النقائص وهو ایضا صاحب الزمان.
🔰فخر رازی عالم و مفسر بزرگ و مشهور اهل تسنن پیرامون معصوم بودن و صاحب الزمان بودن امام عصر علیه السلام مینویسد:
عدهای از شیعیان دوازده امامی ایشان را امام معصوم میدانند. و گاهی نیز به او صاحب الزمان گفته و میگویند که غائب است. شیعیان در این دو وصف اخیر (معصوم بودن و صاحب الزمان بودن حضرت مهدی علیه السلام) راست گفتهاند. چرا که او [امام زمان] از نواقصی که در دیگران وجود دارد، مبرا و معصوم است و همچنین صاحب الزمان میباشد.
📚المطالب العالیة، الفخر رازی، جلد ۸، صفحه ۱۰۶، چاپ دار الکتاب العربي.
#دهه_مهدويت #امام_زمان
@kashkolka
May 11
🔸️اتّفاق مسلمین بر ظهور حضرت مهدی(علیهالسلام):
راجع به ظهور مصلح آخرالزّمان در میان اصحاب و تابعین در قرن اول هجرت و بعد از آن تا حال خلافی نبوده و همه بر ظهور آن حضرت اتّفاق داشته و دارند و اگر کسی در صحّت احادیث آن و صدور این بشارات از پیغمبر اسلام(ص) تردید میکرد حمل بر عدم استقامت سلیقه یا بیاطّلاعی مینمودند و لذا تاکنون کسی مدّعیان مهدویّت را به انکار اصل ظهور حضرت مهدی(علیهالسلام) رد نکرده، بلکه در اثبات بطلان ادّعای آنها به واجد نبودن اوصاف و علاماتی که برای آن حضرت در احادیث ذکر شده استناد مینمایند.
سویدی در سبائکالذهب میگوید:
وَالَّذِی اِتَّفَقَ عَلَیْهِ الْعُلَمَاءُ عَلَی أَنَّ الْمَهْدِیَّ هُوَ الْقَائِمُ فِی آخِرِ الْوَقْتِ، وَأَنَّهُ یَمْلأُ الأَرْضَ عَدْلاً، وَالأَحَادِیثُ فِیهِ وَفِی ظُهوُرِهِ کَثِیرةٌ؛[1]
آنچه علما بر آن اتّفاق دارند این است که مهدی آنکسی است که در آخرالزّمان قیام فرماید و پر کند زمین را از عدل و داد و احادیث راجع به مهدی(علیهالسلام) و ظهور او بسیار است.
ابنابیالحدید نیز در کلامی که پیش از این نگاشته شد به این اتّفاق تصریح کرده است.
ابنخلدون در مقدّمه گوید:
إِعْلَمْ أَنَّ فِی الْمَشْهوُرِ بَیْنَ الْکَافَّةِ مِنْ أَهْلِ الإِسْلامِ عَلَی مَمَرِّ الأَعْصَارِ أَنَّهُ لابُدَّ فِی آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ ظُهورِ رَجُلٍ مِنْ أَهْلِ الْبَیْتِ یُؤَیِّدُ الدِّینَ وَیَظْهَرُ الْعَدْلَ وَیَتْبَعُهُ الْمُسْلِموُنَ وَیَسْتَوْلِی عَلَی الْمَمَالِكِ الإِسْلامِیَّةِ وَیُسَمَّی بِالْمَهْدِیِّ؛[2]
مشهور بین تمام مسلمانان در طول تاریخ و مرور اعصار این است که چارهای نیست در آخرالزّمان از ظهور مردی از اهلبیت پیغمبر(ص) که دین را تأیید و عدل را آشکار کند و مسلمانان از او پیروی نمایند و بر کشورهای اسلامی مسلّط شود و نامیده میشود به مهدی.
شیخ علی ناصف در غایةالمأمول گوید:
فَائِدَة: إِتَّضَحَ مِمَّا سَبَقَ أَنَّ الْمَهْدِیَّ الْمُنْتَظَرَ مِنْ هَذِهِ الأُمَّةِ إِلَی أَنْ قَالَ ... وَ عَلَی هَذَا أَهْلُ السُّنَّةِ سَلَفاً وَخَلَفاً؛[3]
از آنچه گذشت روشن شد که مهدی منتظر از این امّت است... و اهلسنّت از گذشتگان و آیندگان همه بر این عقیده بوده و هستند.
علامه ابوالطیّب در کتاب الاذاعة لما کان و ما یکون بین یدی الساعه، گفته است که: «مهدی در آخرالزّمان ظاهر میشود، و انکار او گستاخی عظیم و لغزشی بزرگ است».
و همانند این سخنان را در کلمات دانشمندان متتبّع و محقّق اهلسنّت فراوان میتوان یافت.
__
[1]. سویدی، سبائکالذهب، ص346.
[2]. ابنخلدون، تاریخ (مقدمه)، ج1، ص311.
[3]. ناصف، غایةالمأمول، ج5، ص362، 381.
📚نوید امن و امان ،آیت الله صافی گلپایگانی،ص۲۶.
#امام_زمان #دهه_مهدویت
@kashkolka
26.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامج المؤمل (2): هل فكرة المهدي (عج) من الأوهام ؟
🎤الشيخ أحمد سلمان
#دهه_مهدویت #امام_زمان
@kashkolka
May 11
🔸️ نحوه پیروزی امام زمان (عج) بر سلاحهای ویرانگر:
در موقع ظهور امامزمان (ع) بهطوریكه از ترقّی كنونی بشر در صنعت و تكنیك، ملاحظه میشود، دنیا مجهّز به سلاحهای بسیار مهیب و خطرناك خواهد بود. آن حضرت در برابر این سلاحهای مخوف، چگونه مانند جدّش با شمشیر قیام خواهد كرد؟ و چگونه با سلاحهای قدیم، مثل شمشیر و غیره با ارتشهای دنیای آن روز جهاد مینماید؟ و آیا میشود تصوّر كرد كه كسی بتواند بهوسیله شمشیر با بمبهای هیدروژنی و امثال آن، جنگ و نبرد كند؟
اوّل: مقصود از خروج با شمشیر، مأموریت به جهاد و توسّل به اسلحه برای اعلای كلمه حقّ است.
بنابراین قیام با شمشیر، كنایه از قیام با اسلحه و پیكار و جهاد و تعیین نوع مأموریت آن حضرت است و اینكه آن حضرت، مأمور به مصالحه با كفّار نیست.
بدیهی است با هر اسلحهای كه لازم باشد، آن حضرت و اصحابش با كفّار و ستمگران جهاد مینمایند و از هرگونه اسلحهای كه در زمان ظهور آن حضرت متداول باشد، و به استعمال آن حاجت داشته باشند، استفاده مینمایند.
دوّم: از كجا معلوم كه در زمان ظهور آن حضـرت، این اسلحههای مهیب در اختیار بشر، باقی باشد؛ زیرا ممكن است كه در اثر حوادث و آشوبها و انقلابات شدید و جنگهای خانمانسوز جهانی، كه پیش از ظهور آن حضرت واقع میشود دو ثلث بشر نابود شود و این اسلحههای جهنّمی معدوم گردد و شاید كسی باقی نماند كه بتواند از این اسلحهها استفاده كند، یا آنها را تهیّه نماید و این احتمال هم كاملاً بجا و قابل توجّه است.
یكی از اموری كه در احادیث از آن خبر داده شده و اوضاع كنونی آن را ممكنالوقوع نشان میدهد، جنگهای جهانگیری است كه در اثر آن، بیشتر نقاط زمین از سكنه خالی میگردد و شهرها ویران میشود، و صدها میلیون بشر را رهسپار دیار عدم میسازد.
تا یك قرن پیش، وقوع چنین جنگهایی بسیار بعید به نظر میرسید، زیرا با آن اسلحههای سابق و با نبودن وسایل ارتباط جمعی بین شهرها و كشورها، اگر جنگی واقع میشد، اوّلاً پیش از آنكه خبرش به كشورهای همسایه و یا دورتر برسد و دامنه جنگ گسترش یابد، آن جنگ به پایان میرسید، و ثانیاً در آن زمانها، تعیین غالب از مغلوب، خاتمهیافتن جنگ، و تسلّط یكی از دو طرف یا از بین رفتن طرفین، متوقّف بر كشتارهای عمومی و استعمال بمب و غیره نبود.
امّا در عصر حاضر بهطوریكه همه پیشبینی مینمایند با وسایل ارتباطی كه همه عالم را بهمنزله یك شهر و یك محلّه نموده؛ و با اسلحهها و تجهیزاتی كه در دست زمامداران بیایمان است و هیچ وسیلهای برای كنترل خشم و شهوت و جاهپرستی آنها نیست، اگر جنگ شروع شود، علاوه بر آنكه غالب از مغلوب تشخیص داده نمیشود و طرفین از بین میروند، اكثر ملل و سكنه كره زمین ممكن است در ظرف چند ساعت فانی و نابود شوند. پس اگر در احادیث شریفه فرمودهاند: «مهدی (ع) ظاهر نمیشود مگر آنكه ثلث مردم كشته شوند و ثلث آنها بمیرند و ثلث آنان باقی بمانند»[1] و فرمودهاند: «این ظهور واقع نخواهد شد، تا وقتی دو ثلث مردم از بین بروند»[2] نباید تعجّب كرد، بلكه باید آن را نشانه علوم بیپایان حضرت رسول اكرم (ص) و ائمّه طاهرین علیهمالسلام گاهی آنها از آینده و اطّلاعشان بر مغیّبات به اذن و تعلیم خدا دانست و از معجزات و كراماتشان به شمار آورد.
«فَهُمْ مَوْضِعُ سِرِّهِ وَلَجَأُ أَمْرِهِ وَعَیْبَةُ عِلْمِهِ، وَمَوْئِلُ حُكْمِهِ وَكُهُوفُ كُتُبِهِ، وَجِبالُ دینِهِ».[3]
«وَلَا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ عَرَفَهُمْ وَعَرَفُوهُ وَلَا یَدْخُلُ النَّارَ إِلَّا مَنْ أَنْكَرَهُمْ وَأَنْكَرُوهُ».[4]
جَعَلَنَا اللهُ مِنْ مُحِبِّیهِمْ وَخُدَّامِ شِیعَتِهِمْ
__
[1] . ابن حماد، الفتن، ص206؛ ابنطاووس، الملاحم و الفتن، ص128؛ متقی هندی، البرهان، ص111 – 112، فصل 2، ح4؛ همو، کنزالعمال، ج14، ص587.
[2]. طوسی، الغیبه، ص399؛ مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص113، 207؛ رجوع شود به: منتخبالاثر، تألیف نگارنده، ج3، ص81 – 82.
[3]. نهجالبلاغه، خطبه2 (ج1، ص29 – 30)؛ ابن ابیالحدید، شرح نهجالبلاغه، ج1، ص138؛ قمی، الاربعین، ص437؛ مجلسی، بحارالانوار، ج23، ص117؛ قندوزی، ینابیعالموده، ج3، ص449. «راز پیامبر بدانها سپرده شده است، و هرکه آنان را پناه گیرد به حقّ راه برده است. مخزن علم پیامبرند و احکام شریعت او را بیانگر قرآن و سنّت نزد آنان در امان، چون کوه برافراشته».
[4]. نهجالبلاغه، خطبه 152 (ج2، ص40 – 41)؛ صفار، بصائرالدرجات، ص516؛ عیاشی، ج2، ص18؛ آمدی، غررالحکم، ص276. «داخل بهشت نمیشود مگر کسی که آنها ]ائمّه علیهمالسلام [را بشناسد و آنها او را بشناسند و داخل جهنّم نمیگردد مگر کسی که منکر ائمّه و ائمّه علیهمالسلام منکر آنها باشند».
📚پاسخ به ده پرسش پيرامون امامت خصائص و اوصاف حضرت مهدی(عج)،آیت الله صافی گلپایگانی(ره)،ص:۴.
#دهه_مهدویت #امام_زمان
@kashkolka
🔸️كيفية السلام على امام العصر(عجل الله فرجه الشريف )
🔸️چگونگی سلام دادن به وجود نازنین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف #امام_زمان
@kashkolka
May 11
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روشن کردن ۱۱۹۰ شمع بعدد سن شریف امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف
🌐کربلاء المقدسة_العراق
#نیمه_شعبان
@kashkolka
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤الدكتور احمد البصيلي(عالم ازهري).
🔸️روی ابن عساکره بسنده:عن ابیعبیدة قال کتب معاویة الی علی بن ابیطالب یا ابا الحسن ان لی فضائل کثیرة وکان ابیسیدا فی الجاهلیة وصرت ملکا فی الاسلام وانا صهر رسول الله (صلیاللهعلیهوآلهوسلّم) وخال المؤمنین وکاتب الوحی فقال علی ابا الفضائل یفخر علی ابناکلة الاکباد ثم قال اکتب یا غلام
مُحَمَّد النَّبِي أخي وصهري ... وَحَمْزَة سيد الشُّهَدَاء عمي
وجعفر الَّذِي يُمْسِي ويضحي ... يطير مَعَ الْمَلَائِكَة ابْن أُمِّي
وَبنت مُحَمَّد سكني وعرسي•••••مسوط لحمها بدمی ولحمی
وسبطا احمد ولدای منها•••••فایکم له سهم کسهمی
سبقتکم الی الاسلام طرا•••••صغیرا ما بلغت اوان حلمی.
فقال معاویة اخفوا هذا الکتاب لا یقراه اهل الشام فیمیلون الی ابنابیطالب.
📚تاریخ دمشق،ابن عساكر،٤٢،ص٥٢١،الناشر: دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع.
🔻ترجمه فارسی
♻️کانال الکشکول
@kashkolka
ترجمه:
🔰ابوعبیده میگوید: معاویه به علی بن ابیطالب نوشت: ای ابوالحسن من فضائل فراوانی دارم و پدرم در زمان جاهلیت سرور بود و در زمان اسلام پادشاه شدم و من خویشاوند رسول خدا و دائی مؤمنان و نویسنالناشر: دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيعده وحی هستم. علی فرمود: آیا به واسطه فضائل به علی فخرفروشی میکنی ای پسر جگرخوار! سپس علی فرمود: این غلام بنویس:
محمد رسول خدا، برادر و پدر خانم من و حمزه سید الشهداء عموی من است.•••••و جعفری که صبح و شام همراه فرشتگان در پرواز است، پسر مادر من است.
دختر پیامبر در خانه من و خانم من است گوشت او با خون و گوشت من مخلوط شده است.•••••دو نوه احمد فرزندان من از دختر پیامبر هستند، پس برای کدام یکی از شما همانند من از پیامبر سهم دارند! قبل از همه شما اسلام آوردم در حالی که کوچک بودم و هنوز به سن بلوغ نرسیده بودم.
معاویه گفت: این نامه را مخفی کنید تا اهل شام نخوانند و به سوی پسر ابوطالب تمایل پیدا نکنند.
https://eitaa.com/kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ويبقى الحسين عليه السلام خالداً
🔸️تصاوير مربوط بجسارت ارتش خونخوار صدام (لعنه الله) به حرم امام حسین و ابالفضل العباس علیهما السلام
در سرکوب انقلاب ملت شریف ومظلوم عراق در سال ۱۹۹۱میلادی معروف به انتفاضة الشعبانية.
روح شهداى انتفاضة الشعبانية قرين رحمت .
#تاريخ_عراق
@kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاریخچه/انتفاضة شعبانيه
🔸️توضيح مختصر در مورد انقلاب ناکام شیعیان عراق(الانتفاضةالشعبانية) در ۱ مارس سال ۱۹۹۱میلادی.
🔴علت نامگذاری این انقلاب به الشعبانية وقوع آن در ماه شعبان.
#شعبان #تاريخ_العراق #عتبات
@kashkolka
May 11