eitaa logo
الکشکول
198 دنبال‌کننده
150 عکس
267 ویدیو
53 فایل
﷽ ✍️الکعبی 🌐عربي_فارسي
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤سماحة الشيخ أحمد سلمان الاحمدي:لن يحرر فلسطین الا أبناء علي عليه السلام شیخ احمد سلمان احمدی:فلسطین را کسی آزاد نمی‌کند جز فرزندان حیدر کرار ♻️کانال الکشکول @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الشيخ أحمد سلمان الاحمدي : بعد أحداث غزة اي شحص يأتي ويحدثني عن المنظومة القيميه والاخلاقية عند الغرب اضربه بالنعال على رأسه. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
لطميات_هدم_قبور_ائمة_البقيع_عليكم_السلام_أخذني_للبقيع_ا_tXpoPS6gmCw.mp3
20.86M
أخذني إلى البقيع 🎤ملا باسم الكربلائي ⭕️⬛️هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام توسط وهابیت تسلیت باد. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
➖️مظلومیت امام حسن عليه السلام بعد شهادت مظلومية الإمام الحسن عليه السلام بعد استشهاده: 🔻عائشة تمانع من دفن الحسن عليه السلام عند رسول الله صلى الله عليه وآله 🔸️عائشه از دفن امام حسن علیه السلام در جوار رسول الله صلی الله علیه وآله جلوگیری میکند: ۱_بلاذری(عالم سنی):حَدَّثَنَا حَفْصُ بْنُ عُمَرَ الدُّورِيُّ الْمُقْرِئُ عَنْ عَبَّادِ بْنِ عَبَّادٍ، عَنْ هِشَامِ بْنِ عُرْوَةَ، عَنْ أَبِيهِ قَالَ: قَالَ الْحَسَنُ- حِينَ حَضَرَتْهُ الْوَفَاةُ-: [ادْفِنُونِي عِنْدَ قَبْرِ رَسُولِ اللَّهِ صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ إِلا أَنْ تَخَافُوا أَنْ يَكُونَ فِي ذَلِكَ شَرٌّ، فَإِنْ خِفْتُمُ الشَّرَّ فَادْفِنُونِي عِنْدَ أمي](۱) . وتوفي (الحسن) فَلَمَّا أَرَادُوا دَفْنَهُ أَبَى ذَلِكَ مَرْوَانُ، وَقَالَ: لا يدفن (مع النبي!!! أيدفن) عثمان في حش كوكب ويدفن الحسن هاهنا؟!! فاجتمع بنو هاشم وَبَنُو أُمَيَّةَ، فَأَعَانَ هَؤُلاءِ قَوْمٌ وَهَؤُلاءِ قَوْمٌ، فجاؤا بالسلاح ....فَلَمَّا رَأَتْ عَائِشَةُ السِّلاحَ وَالرِّجَالَ، وَخَافَتْ أَنْ يَعْظُمَ الشَّرُّ بَيْنَهُمْ وَتُسْفَكَ الدِّمَاءُ قَالَتْ: الْبَيْتُ بَيْتِي وَلا آذَنُ أَنْ يُدْفَنَ فِيهِ أَحَدٌ!!! 🔰حسن بن علی [ع] در هنگام وفات گفت : مرا پیش قبر رسول الله (ص) دفن کنید مگر آن که بترسید در آن شری باشد.پس اگر از شر ترسیدید مرا پیش مادرم [در ارشاد شیخ مفید:مادر بزرگم و منظور فاطمه بنت اسد عليها السلام ]دفن کنید. حسن از دنیا رفت و هنگامی که تصمیم به دفن او گرفتند مروان بن الحکم مانع شد و گفت : حسن نباید در کنار پیامبر دفن شود ! آیا عثمان در حش کوکب دفن شود و حسن اینجا ؟ بنی هاشم و بنی امیه جمع شدند گروهی بنی هاشم و گروهی هم بنی امیه را یاری کردند و با سلاح آمدند. هنگامی که عائشة سلاح و آن اشخاص را دید و ترسید که شر بین آنان افزایش یابد و خون ریزی شود گفت : این خانه ، خانه ی من است و اجازه نمی دهم کسی در آن دفن شود !!!(۲) ۲_ابن عبد البر(عالم سنی):لما مات الحسن أرادوا أن يدفنوه في بيت رسول الله صلى الله عليه وسلم، فأبت ذلك عائشة وركبت بغلة وجمعت الناس، فقال لها ابن عباس: كأنك أردت أن يقال: يوم البغلة كما قيل يوم الجمل؟! 🔰هنگامی‌که حسن (علیه‌السّلام) از دنیا رفت، خواستند که او را در خانه رسول خدا (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) دفن کنند؛ پس او از این کار جلوگیری کرد، سوار بر قاطری شد و مردم را جمع کرد. ابن عباس به او گفت: تو می‌خواهی همان کاری را که در روز جمل انجام دادی انجام بدهی تا این که مردم بگویند: «روز قاطر» همان طوری که می‌گویند روز شتر؟»(۳). 🔻رمي نعشه الطاهر عليه السلام بالنبال تیر باران پیکر مطهر امام حسن مجتبی علیه السلام : وجعل مروان يقول : يا رب هيجا هي خير من دعة ، أيدفن عثمان في أقصى المدينة ويدفن الحسن مع النبي ، أما لا يكون ذلك ابدا وانا احمل السيف ورموا بالنبال جنازته حتى سل منها سبعون نبلا 🔰و مراوان میگفت ایا حسن کنار پیامبر دفن میشه وعثمان در اخر شهر هرگز این اتفاق نمیفتد تا وقتی که شمشیر در دستم...سپس جنازه‌ی آن‌ حضرت را تیرباران کردند، تا جایی که هفتاد تیر به تابوت آویخته شد.» (۴). __ ۱_في ارشاد الشيخ المفيد( قبرِ جَدَّتي فاطمةَ بنتِ أسدٍ رحمةُ اللهِ عليها)و هو الاصح. ۲_انساب الاشراف للبلاذري نویسنده : البلاذري جلد : 3 صفحه :۶۰_ 61. ۳_بهجة المجالس وأنس المجالس نویسنده : ابن عبد البر صفحه : 16. ۴_مناقب آل أبي طالب - ط المكتبة الحيدرية ،ابن شهرآشوب ،ج: 3 ص: 204. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
امام باقر علیه السلامf.pdf
455.2K
⭕️مختصرى از زندگانى امام باقر علیه السلام ⬛️هشتم شوال سالروز تخریب حرم ائمه بقیع علیهم السلام توسط وهابیت تسلیت باد. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
القاب شهرها و برخی ایالات ایران در گذشته که بر پشت سکّه‌های طلا و نقره در ضرابخانه‌های شهرهای مختلف حک می‌شدند پژوهش و گردآوری از رضا کسروی ۲۱ فروردین ۱۴۰۳ ۱) طهران: دارالسّلطنه و سپس دارالخلافه ۲) تبریز: دارالسّلطنه ۳) اصفهان: دارالسّلطنه ۴) قزوین: دارالسّلطنه ۵) مازندران/طبرستان: دارالمُلک و دارالمرز ۶) رشت: دارالمرز ۷) بروجرد: دارالسرور و دارالشوکه ۸) یزد: دارالعباده ۹) شیراز: دارالعلم ۱۰) قم: دارالایمان ۱۱) کرمانشاهان: دارالدّوله ۱۲) کاشان: دارالمومنین ۱۳) مشهد: ارض اقدس ۱۴) کرمان: دارالاَمان ۱۵) خوی: دارالصفا ۱۶) ارومیه: دارالنشاط ۱۷) استرآباد: دارالمومنین ۱۸) همدان: بلدهٔ طیّبه ۱۹) زنجان: دارالسعاده ۲۰) سمنان: دارالمرحمت ۲۱) سیستان: دارالنَصر (با سپاس از آقای هادی میرشاهی) ۲۲) هرات: دارالنُصره (با سپاس از آقای مهرداد فردیار) ۲۳) اردبیل: دارالارشاد (با سپاس از ملانصرالدین) ♻️کانال وقایع اتفاقیه https://t.me/Qajarstudies
⭕️مجوز لباس روحانیت آیت الله شیخ بهاء الدين محلاتی زمان منع لباس روحانیت در دوره پهلوی اول 🔸️منبع عكس:كانال استاد جعفریان تلگرام ♻️کانال الکشکول @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴هند جگر خوار صحابیه مظلوم نزد مخالفین🤔 ♻️کانال الکشکول @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴تناقضات عالم وهابی عثمان الخمیس در مورد علم امام صادق عليه السلام +اعتراف چند تن از علمای اهل‌سنت به اعلمیت امام صادق عليه السلام ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴العهد الذي اخذه أمير المؤمنين عليه السلام وعمه حمزة و اخوه جعفر(رضوان الله علیهما)على انفسهم: وَ قَالَ أَيْضاً حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ أَسَدٍ عَنْ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلثَّقَفِيِّ عَنْ يَحْيَى بْنِ صَالِحٍ عَنْ مَالِكِ بْنِ خَالِدٍ اَلْأَسَدِيِّ عَنِ اَلْحَسَنِ بْنِ إِبْرَاهِيمَ عَنْ جَدِّهِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ اَلْحَسَنِ عَنْ آبَائِهِ عَلَيْهِمُ السَّلاَمُ قَالَ: وَ عَاهَدَ اَللَّهَ عَلِيُّ بْنُ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ حَمْزَةُ بْنُ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ وَ جَعْفَرُ بْنُ أَبِي طَالِبٍ أَنْ لاَ يَفِرُّوا فِي زَحْفٍ أَبَداً فَتَمُّوا كُلُّهُمْ فَأَنْزَلَ عَزَّ وَ جَلَّ مِنَ اَلْمُؤْمِنِينَ رِجٰالٌ صَدَقُوا مٰا عٰاهَدُوا اَللّٰهَ عَلَيْهِ فَمِنْهُمْ مَنْ قَضىٰ نَحْبَهُ حَمْزَةُ اُسْتُشْهِدَ يَوْمَ أُحُدٍ وَ جَعْفَرٌ اُسْتُشْهِدَ يَوْمَ مَوْتَةَ وَ مِنْهُمْ مَنْ يَنْتَظِرُ يَعْنِي عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ وَ مٰا بَدَّلُوا تَبْدِيلاً يَعْنِي اَلَّذِي عَاهَدُوا عَلَيْهِ . 📚تأويل الآيات الظاهرة - ط مؤسسة النشر الإسلامي، الأسترآبادي،ص : 442. ⭕️١٥ شوال شهادة سيد الشهداء حمزة بن عبدالمطلب (عليه السلام ) ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴اولین مهر و تسبیح از قبر مطهر حضرت سید الشهداء حمزة عليه السلام بود: رَوَى عَبْدُ اَللَّهِ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ مُحَمَّدٍ اَلثَّقَفِيُّ [عَنْ أَبِيهِ عَنِ اَلصَّادِقِ جَعْفَرِ بْنِ مُحَمَّدٍ عَلَيْهِمَا اَلسَّلاَمُ] إِنَّ فَاطِمَةَ عَلَيْهَا السَّلاَمُ كَانَتْ مِسْبَحَتُهَا مِنْ خَيْطِ صُوفٍ مُفَتَّلٍ مَعْقُودٍ عَلَيْهِ عَدَدَ اَلتَّكْبِيرَاتِ فَكَانَتْ بِيَدِهَا عَلَيْهَا السَّلاَمُ تُدِيرُهَا تُكَبِّرُ وَ تُسَبِّحُ إِلَى أَنْ قُتِلَ حَمْزَةُ بْنُ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فَاسْتَعْمَلَتْ تُرْبَتَهُ وَ عَمِلَتِ اَلتَّسَابِيحَ فَاسْتَعْمَلَهَا اَلنَّاسُ فَلَمَّا قُتِلَ اَلْحُسَيْنُ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ جُدِّدَ عَلَى قَاتِلِهِ اَلْعَذَابُ عُدِلَ بِالْأَمْرِ عَلَيْهِ فَاسْتَعْمَلُوا تُرْبَتَهُ لِمَا فِيهَا مِنَ اَلْفَضْلِ وَ اَلْمَزِيَّةِ . 🔰امام صادق (ع): حضرت فاطمه (س) براي شمارش ذكر، از تسبيحي به جنس پشم تابيده شده استفاده مي‌كرد كه به اندازه شماره تكبيرها، 34 گره داشت؛ اما پس از شهادت حضرت حمزه، تسبيحي از خاك قبر او ساخت و ديگران نيز در ساختن از تربت، از ايشان پيروي كردند تا هنگامي كه امام حسين (ع) به شهادت رسيد به خاطر مزیت ‌و فضیلت تربت او، این کار درباره تربت قبر آن امام شهید انجام گرفت. 📚المزار ،الشیخ المفید،ص۱۵۰. ⭕️۱۵ شوال شهادت فجیع عموی گرامی رسول الله (صلی الله علیه وآله ) سید الشهداء حمزة بن عبدالمطلب علیه السلام. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️من هو الخطاط عثمان طه؟ خطاط المصحف المعروف 🔸️عثمان طه خطاط معروف کیست؟ ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴لو كان حمزة وجعفر حاضران بعد رسول الله صلى الله عليه وآله لما اغتصبت الخلافة: 🔸️مُحَمَّدُ بْنُ يَحْيَى عَنْ أَحْمَدَ بْنِ مُحَمَّدٍ عَنِ اَلْحُسَيْنِ بْنِ سَعِيدٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ اَلنُّعْمَانِ عَنْ عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ مُسْكَانَ عَنْ سَدِيرٍ قَالَ: كُنَّا عِنْدَ أَبِي جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَذَكَرْنَا مَا أَحْدَثَ اَلنَّاسُ بَعْدَ نَبِيِّهِمْ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ وَ اِسْتِذْلاَلَهُمْ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ فَقَالَ رَجُلٌ مِنَ اَلْقَوْمِ أَصْلَحَكَ اَللَّهُ فَأَيْنَ كَانَ عِزُّ بَنِي هَاشِمٍ وَ مَا كَانُوا فِيهِ مِنَ اَلْعَدَدِ فَقَالَ أَبُو جَعْفَرٍ عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ وَ مَنْ كَانَ بَقِيَ مِنْ بَنِي هَاشِمٍ إِنَّمَا كَانَ جَعْفَرٌ وَ حَمْزَةُ فَمَضَيَا وَ بَقِيَ مَعَهُ رَجُلاَنِ ضَعِيفَانِ ذَلِيلاَنِ حَدِيثَا عَهْدٍ بِالْإِسْلاَمِ عَبَّاسٌ وَ عَقِيلٌ وَ كَانَا مِنَ اَلطُّلَقَاءِ أَمَا وَ اَللَّهِ لَوْ أَنَّ حَمْزَةَ وَ جَعْفَراً كَانَا بِحَضْرَتِهِمَا مَا وَصَلاَ إِلَى مَا وَصَلاَ إِلَيْهِ وَ لَوْ كَانَا شَاهِدَيْهِمَا لَأَتْلَفَا نَفْسَيْهِمَا . 🔰سدير مى‌گويد:خدمت امام باقر عليه السّلام بوديم،سخن از امورى به ميان آمد كه مردم پس از پيامبر صلّى اللّٰه عليه و آله و سلّم پديد آوردند،و اينكه چقدر امير المؤمنين عليه السّلام را خرد كردند.مردى از آن جماعت گفت:خداوند روزگارت را سامان بخشد،در آن هنگام ارجمندى و عدّۀ بنى هاشم چه شده بود؟امام باقر عليه السّلام فرمود:در آن روزگار چه كسى از بنى هاشم باقى مانده بود؟!تنها جعفر و حمزه بودند كه در گذشته بودند و تنها دو مرد ناتوان و خوار و نو اسلام يعنى عبّاس و عقيل حضور داشتند كه آنها هم از طلقا بودند.بخدا سوگند اگر حمزه و جعفر در صحنه مى‌بودند آن دو نفر[ابو بكر و عمر]به خلافت دست نمى‌يافتند،و اگر آن دو شاهد كارهاى ابو بكر و عمر بودند آنها را از ميان مى‌بردند. 📚الکافي ج ۸، ص ۱۸۹_١٩٠،ناشر:دار الکتب الإسلامیة - تهران - ایران. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴سخت‌ترین روز بر رسول الله صلی الله علیه وآله: حَدَّثَنَا أَبُو عَلِيٍّ أَحْمَدُ بْنُ زِيَادٍ اَلْهَمَدَانِيُّ رِضْوَانُ اَللَّهِ عَلَيْهِ قَالَ حَدَّثَنَا عَلِيُّ بْنُ إِبْرَاهِيمَ بْنِ هَاشِمٍ عَنْ مُحَمَّدِ بْنِ عِيسَى بْنِ عُبَيْدٍ اَلْيَقْطِينِيِّ عَنْ يُونُسَ بْنِ عَبْدِ اَلرَّحْمَنِ عَنِ اِبْنِ أَسْبَاطٍ عَنْ عَلِيِّ بْنِ سَالِمٍ عَنْ أَبِيهِ عَنْ ثَابِتِ بْنِ أَبِي صَفِيَّةَ قَالَ: نَظَرَ سَيِّدُ اَلْعَابِدِينَ عَلِيُّ بْنُ اَلْحُسَيْنِ عَلَيْهِمَا السَّلاَمُ إِلَى عُبَيْدِ اَللَّهِ بْنِ عَبَّاسِ بْنِ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ فَاسْتَعْبَرَ ثُمَّ قَالَ مَا مِنْ يَوْمٍ أَشَدَّ عَلَى رَسُولِ اَللَّهِ صَلَّى اَللَّهُ عَلَيْهِ وَ آلِهِ مِنْ يَوْمِ أُحُدٍ قُتِلَ فِيهِ عَمُّهُ حَمْزَةُ بْنُ عَبْدِ اَلْمُطَّلِبِ أَسَدُ اَللَّهِ وَ أَسَدُ رَسُولِهِ وَ بَعْدَهُ يَوْمَ مُؤْتَةَ قُتِلَ فِيهِ اِبْنُ عَمِّهِ جَعْفَرُ بْنُ أَبِي طَالِبٍ . 🔰امام سجاد علیه السلام:به عبيد اللّٰه بن عباس بن على نگاهى كرد و اشك چشمش را گرفت و فرمود روزى برسول خدا سخت‌تر از روز احد نگذشت كه عمويش حمزه در آن كشته شد و بعد از آن موته است كه عموزاده‌اش جعفر بن ابى طالب كشته شد. 📚الأمالی (للصدوق) ، ص ۴۶۲. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
قربا_مربط_النعامة_مني_مشاري_راشد_العفاسي_Qarriba_Marbet_8uU7qqh8MDI.mp3
27.81M
🔸️قصيدة (قربـا مربـط النعامـة منـي) ✍️الشاعر الحارث بن عباد بن ضبيعة البكري 🔻القصيدة المشهورة للحارث بعد مقتل ابنه بجير على يد المهلهل بن ربيعة التغلبي عند ما اراد ان يأخذ بثأر ابنه بجير من بني تغلب،وكان الحارث قد اعتزل الحرب حتى قتل ابنه فشارك فيها طلبا للثأر. وكانت هذه الحادثة هي بداية النهاية لحرب البسوس التي استمرت أكثر من 40 سنة. 🎤المنشد: الشيخ مشاري العفاسي ♻️کانال الکشکول @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬توضیح معنى(الفتيل)و(النقير)و(القطمير) 🔻الفتيل:والفَتِيل: السَّحَاة فِي شَقِّ النَّواة(لسان العرب،ابن منظور،ج۱۱،ص۵۱۴). 🔻النقير:والنقير وقبة في ظهر النواة ويضرب به المثل في الشئ الطفيف ، قال تعالى : ( ولا يظلمون نقيرا )(المفردات في غريب القرآن،الاصفهاني،ص٥٠٣) 🔻القطمير:قَالَ ابْنُ السِّكِّيتِ: القِطْمير الْقِشْرَةُ الرَّقِيقَةُ عَلَى النَّوَاةِ، والفَتِيل مَا كَانَ فِي شَق النَّوَاةِ(لسان العرب،ابن منظور،ج۱۱،ص۵۱۴). ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴الإمام الصادق عليه السلام في كلام المخالفين(١): 🔸️ابو حنيفة موسس المذهب الحنفي: ابْنُ عُقْدَةَ الحَافِظُ: حَدَّثَنَا جَعْفَرُ بنُ مُحَمَّدِ بنِ حُسَيْنِ بنِ حَازِمٍ، حَدَّثَنِي إِبْرَاهِيْمُ بنُ مُحَمَّدٍ الرُّمَّانِيُّ أَبُو نَجِيْحٍ، سَمِعْتُ حَسَنَ بنَ زِيَادٍ، سَمِعْتُ أَبَا حَنِيْفَةَ، وَسُئِلَ: مَنْ أَفْقَهُ مَنْ رَأَيْتَ؟ قَالَ: مَا رَأَيْتُ أَحَداً أَفْقَهَ مِنْ جَعْفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ، لَمَّا أَقدَمَهُ المَنْصُوْرُ الحِيْرَةَ، بَعَثَ إِلَيَّ، فَقَالَ: يَا أَبَا حَنِيْفَةَ! إِنَّ النَّاسَ قَدْ فُتِنُوا بِجَعْفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ، فَهَيِّئْ لَهُ مِنْ مَسَائِلِكَ الصِّعَابِ. فَهَيَّأْتُ لَهُ أَرْبَعِيْنَ مَسْأَلَةً، ثُمَّ أَتَيْتُ أَبَا جَعْفَرٍ وَجَعْفَرٌ جَالِسٌ عَنْ يَمِيْنِه، فَلَمَّا بَصُرتُ بِهِمَا، دَخَلَنِي لِجَعْفَرٍ مِنَ الهَيْبَةِ مَا لاَ يَدْخُلُنِي لأَبِي جَعْفَرٍ، فَسَلَّمتُ، وَأَذِنَ لِي، فَجَلَستُ. ثُمَّ الْتَفَتَ إِلَيَّ جَعْفَرٌ، فَقَالَ: يَا أَبَا عَبْدِ اللهِ! تَعْرِفُ هَذَا؟ قَالَ: نَعَمْ، هَذَا أَبُو حَنِيْفَةَ. ثُمَّ أَتْبَعَهَا: قَدْ أَتَانَا. ثُمَّ قَالَ: يَا أَبَا حَنِيْفَةَ! هَاتِ مِنْ مَسَائِلِكَ، نَسْأَلُ أَبَا عَبْدِ اللهِ. فَابتَدَأْتُ أَسْأَلُه، فَكَانَ يَقُوْلُ فِي المَسْأَلَةِ: أَنْتُم تَقُوْلُوْنَ فِيْهَا كَذَا وَكَذَا، وَأَهْلُ المَدِيْنَةِ يَقُوْلُوْنَ كَذَا وَكَذَا، وَنَحْنُ نَقُوْلُ كَذَا وَكَذَا، فَرُبَّمَا تَابَعَنَا، وَرُبَّمَا تَابَعَ أَهْلَ المَدِيْنَةِ، وَرُبَّمَا خَالَفَنَا جَمِيْعاً، حَتَّى أَتَيْتُ عَلَى أَرْبَعِيْنَ مَسْأَلَةً، مَا أَخْرِمُ مِنْهَا مَسْأَلَةً. ثُمَّ قَالَ أَبُو حَنِيْفَةَ: أَلَيْسَ قَدْ رَوَيْنَا أَنَّ أَعْلَمَ النَّاسِ أَعْلَمُهم بِاخْتِلاَفِ النَّاسِ؟ 📚📚سير اعلام النبلاء - ط الرساله ،الذهبي، ج: 6 ،ص :٢٥٧_٢٥٨. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴الإمام الصادق عليه السلام في كلام المخالفين(٢): 🔸️أبو زرعة الرازي المحدث و الرجالي الكبير المتوفي سنة٢٦٤هجري: قَالَ ابْنُ أَبِي حَاتِمٍ: سَمِعْتُ أَبَا زُرْعَةَ وَسُئِلَ عَنْ جَعْفَرِ بنِ مُحَمَّدٍ عَنْ أَبِيْهِ، وَسُهَيْلٍ عَنْ أَبِيْهِ، وَالعَلاَءِ عَنْ أَبِيْهِ: أَيُّهَا أَصَحُّ؟ قَالَ: لاَ يُقْرَنُ جَعْفَرٌ إِلَى هَؤُلاَءِ. 📚📚سير اعلام النبلاء - ط الرساله ،الذهبي، ج: 6 ،ص : 257. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴الإمام الصادق عليه السلام في كلام المخالفين(٣): شمس الدين أبو عبد الله محمد بن قَايْماز الذهبي (المتوفى : 748هـ): جَعْفَرُ بنُ مُحَمَّدِ بنِ عَلِيٍّ القُرَشِيُّ الهَاشِمِيُّ ابْنِ الشَّهِيْدِ أَبِي عَبْدِ اللهِ رَيْحَانَةِ النَّبِيِّ -صَلَّى اللَّهُ عَلَيْهِ وَسَلَّمَ- وَسِبْطِهِ وَمَحْبُوبِهِ الحُسَيْنِ بنِ أَمِيْرِ المُؤْمِنِيْنَ أَبِي الحَسَنِ عَلِيِّ بنِ أَبِي طَالِبٍ عَبْدِ مَنَافٍ بنِ شَيْبَةَ، وَهُوَ عَبْدُ المُطَّلِبِ بنُ هَاشِمٍ، وَاسْمُهُ: عَمْرُو بنُ عَبْد مَنَافٍ بنِ قُصَيِّ. الإِمَامُ، الصَّادِقُ، شَيْخُ بَنِي هَاشِمٍ، أَبُو عَبْدِ اللهِ القُرَشِيُّ، الهَاشِمِيُّ، العَلَوِيُّ، النَّبَوِيُّ، المَدَنِيُّ، أَحَدُ الأَعْلاَمِ. وَأُمُّه: هِيَ أُمُّ فَرْوَةَ بِنْتُ القَاسِمِ بنِ مُحَمَّدِ بنِ أَبِي بَكْرٍ التَّيْمِيِّ. وَكَانَا[الإمامین الباقر و الصادق علیهم السلام] مِنْ جِلَّةِ عُلَمَاءِ المَدِيْنَةِ. 📚سير اعلام النبلاء - ط الرساله ،الذهبي، ج: 6 ،ص : 255،باختصار. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔴بررسی روایت مورد ادعای آقای رائفی پور در این کلیپ. ✍️کعبی بسم الله الرحمن الرحيم طبیعی است هر ایرانی با شرف آرزوی نابودی اسرائیل داره و چه بهتر که این افتخار نصیب ملت خودمان باشه اما این دلیل نیست هر حرفی رو باور کنیم یا به جعل متوسل بشیم در این روایت که آقای رائفی پور اشاره می‌کند اگر بقول ایشان از سند چشم پوشی کنیم چهارتا نکته هست: اول:اینکه دوتا حدیث از معصوم نیستن و حجت ندارن و حتی از صحابه هم نیست بلکه از تابعین. دوم:این روایت در هیچ منبع حدیثی شیعه نیامده تنها در کتاب فتن ازمنابع عامه آمده. سوم:حکایت از پناه بردن پشت درخت ندارد. چهارم:و از همه مهتر دو روایت در این مورد در کتاب فتن اومده یکی با اختصار ویکی با تفصیل بیشتر هر دو در مورد دمشق پایتخت فعلی سوریه هست و ربطی به بيت المقدس و فلسطین ندارد. 🔸️متن دو روایت مذکور در کتاب الفتن : حدیث اول:حدثنا ابن أبي هريرة عن أبيه عن علي بن أبي طلحة قال يدخلون دمشق برايات سود عظام فيقتلون فيها مقتلة عظيمة شعارهم بكش بكش. 🔰علی بن ابی طلحه:گروهی با پرچم های سیاه بزرگی وارد دمشق می شوند و در آن جا کشتاری عظیم به راه می اندازند. شعار آنان بکش بکش خواهد بود(۱). 🔰🔰🔰