eitaa logo
الکشکول
198 دنبال‌کننده
150 عکس
267 ویدیو
53 فایل
﷽ ✍️الکعبی 🌐عربي_فارسي
مشاهده در ایتا
دانلود
🔸️اتّفاق مسلمین بر ظهور حضرت مهدی(علیه‌السلام): راجع به ظهور مصلح آخرالزّمان در میان اصحاب و تابعین در  قرن اول هجرت و بعد از آن تا حال خلافی نبوده و همه بر ظهور آن حضرت اتّفاق داشته و دارند و اگر کسی در صحّت احادیث آن و صدور این بشارات از پیغمبر اسلام‌(ص) تردید می‌کرد حمل بر عدم استقامت سلیقه یا بی‌اطّلاعی می‌نمودند و لذا تاکنون کسی مدّعیان مهدویّت را به انکار اصل ظهور حضرت مهدی‌(علیه‌السلام) رد نکرده، بلکه در اثبات بطلان ادّعای آنها به واجد نبودن اوصاف و علاماتی که برای آن حضرت در احادیث ذکر شده استناد می‌نمایند. سویدی در سبائک‌الذهب می‌گوید: وَالَّذِی اِتَّفَقَ عَلَیْهِ الْعُلَمَاءُ عَلَی أَنَّ الْمَهْدِیَّ هُوَ الْقَائِمُ فِی آخِرِ الْوَقْتِ، وَأَنَّهُ یَمْلأُ الأَرْضَ عَدْلاً، وَالأَحَادِیثُ فِیهِ وَفِی ظُهوُرِهِ کَثِیرةٌ؛[1] آنچه علما بر آن اتّفاق دارند این است که مهدی آن‌کسی است که در آخرالزّمان قیام فرماید و پر کند زمین را از عدل و داد و احادیث راجع به مهدی‌(علیه‌السلام) و ظهور او بسیار است. ابن‌ابی‌الحدید نیز در کلامی که پیش از این نگاشته شد به این اتّفاق تصریح کرده است. ابن‌خلدون در مقدّمه گوید: إِعْلَمْ أَنَّ فِی الْمَشْهوُرِ بَیْنَ الْکَافَّةِ مِنْ أَهْلِ الإِسْلامِ عَلَی مَمَرِّ الأَعْصَارِ أَنَّهُ لابُدَّ فِی آخِرِ الزَّمَانِ مِنْ ظُهورِ رَجُلٍ مِنْ أَهْلِ الْبَیْتِ یُؤَیِّدُ الدِّینَ وَیَظْهَرُ الْعَدْلَ وَیَتْبَعُهُ الْمُسْلِموُنَ وَیَسْتَوْلِی عَلَی الْمَمَالِكِ الإِسْلامِیَّةِ وَیُسَمَّی بِالْمَهْدِیِّ؛[2] مشهور بین تمام مسلمانان در طول تاریخ و مرور اعصار این است که چاره‌ای نیست در آخرالزّمان از ظهور مردی از اهل‌بیت پیغمبر‌(ص) که دین را تأیید و عدل را آشکار کند و مسلمانان از او پیروی نمایند و بر کشورهای اسلامی مسلّط شود و نامیده می‌شود به مهدی. شیخ علی ناصف در غایة‌المأمول گوید: فَائِدَة: إِتَّضَحَ مِمَّا سَبَقَ أَنَّ الْمَهْدِیَّ الْمُنْتَظَرَ مِنْ هَذِهِ الأُمَّةِ إِلَی أَنْ قَالَ ... وَ عَلَی هَذَا أَهْلُ السُّنَّةِ سَلَفاً وَخَلَفاً؛[3] از آنچه گذشت روشن شد که مهدی منتظر از این امّت است... و اهل‌سنّت از گذشتگان و آیندگان همه بر این عقیده بوده و هستند. علامه ابوالطیّب در کتاب الاذاعة لما کان و ما یکون بین یدی الساعه، گفته است که: «مهدی در آخرالزّمان ظاهر می‌شود، و انکار او گستاخی عظیم و لغزشی بزرگ است». و همانند این سخنان را در کلمات دانشمندان متتبّع و محقّق اهل‌سنّت فراوان می‌توان یافت. __ [1]. سویدی، سبائک‌الذهب، ص346. [2]. ابن‌خلدون، تاریخ (مقدمه)، ج1، ص311. [3]. ناصف، غایة‌المأمول، ج5، ص362، 381. 📚نوید امن و امان ،آیت الله صافی گلپایگانی،ص۲۶. @kashkolka
26.56M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
برنامج المؤمل (2): هل فكرة المهدي (عج) من الأوهام ؟ 🎤الشيخ أحمد سلمان @kashkolka
🔸️ نحوه پیروزی امام زمان (عج) بر سلاح‌های ویرانگر: در موقع ظهور امام‌زمان (ع) به‌طوری‌كه از ترقّی كنونی بشر در صنعت و تكنیك، ملاحظه می‌شود، دنیا مجهّز به سلاح‌های بسیار مهیب و خطرناك خواهد بود. آن حضرت در برابر این سلاح‌های مخوف، چگونه مانند جدّش با شمشیر قیام خواهد كرد؟ و چگونه با سلاح‌های قدیم، مثل شمشیر و غیره با ارتش‌های دنیای آن روز جهاد می‌نماید؟ و آیا می‌شود تصوّر كرد كه كسی بتواند به‌وسیله شمشیر با بمب‌های هیدروژنی و امثال آن، جنگ و نبرد كند؟ اوّل: مقصود از خروج با شمشیر، مأموریت به جهاد و توسّل به اسلحه برای اعلای كلمه حقّ است. بنابراین قیام با شمشیر، كنایه از قیام با اسلحه و پیكار و جهاد و تعیین نوع مأموریت آن حضرت است و اینكه آن حضرت، مأمور به مصالحه با كفّار نیست. بدیهی است با هر اسلحه‌ای كه لازم باشد، آن حضرت و اصحابش با كفّار و ستمگران جهاد می‌نمایند و از هرگونه اسلحه‌ای كه در زمان ظهور آن حضرت متداول باشد، و به استعمال آن حاجت داشته باشند، استفاده می‌نمایند. دوّم: از كجا معلوم كه در زمان ظهور آن حضـرت، این اسلحه‌های مهیب در اختیار بشر، باقی باشد؛ زیرا ممكن است‌ كه در اثر حوادث و آشوب‌ها و انقلابات شدید و جنگ‌های خانمان‌سوز جهانی، كه پیش از ظهور آن حضرت واقع می‌شود دو ثلث بشر نابود شود و این اسلحه‌های جهنّمی معدوم گردد و شاید كسی باقی نماند كه بتواند از این اسلحه‌ها استفاده كند، یا آنها را تهیّه نماید و این احتمال هم كاملاً بجا و قابل توجّه است. یكی از اموری كه در احادیث از آن خبر داده شده و اوضاع كنونی آن را ممكن‌الوقوع نشان می‌دهد، جنگ‌های جهان‌گیری است كه در اثر آن، بیشتر نقاط زمین از سكنه خالی می‌گردد و شهرها ویران می‌شود، و صدها میلیون بشر را رهسپار دیار عدم می‌سازد. تا یك قرن پیش، وقوع چنین جنگ‌هایی بسیار بعید به نظر می‌رسید، زیرا با آن اسلحه‌های سابق و با نبودن وسایل ارتباط جمعی بین شهرها و كشورها، اگر جنگی واقع می‌شد، اوّلاً پیش از آنكه خبرش به كشورهای همسایه و یا دورتر برسد و دامنه جنگ گسترش یابد، آن جنگ به پایان می‌رسید، و ثانیاً در آن زمان‌ها، تعیین غالب از مغلوب، خاتمه‌یافتن جنگ، و تسلّط یكی از دو طرف یا از بین رفتن طرفین، متوقّف بر كشتارهای عمومی و استعمال بمب و غیره نبود. امّا در عصر حاضر به‌طوری‌كه همه پیش‌بینی می‌نمایند با وسایل ارتباطی كه همه عالم را به‌منزله یك شهر و یك محلّه نموده؛ و با اسلحه‌ها و تجهیزاتی كه در دست زمامداران بی‌ایمان است و هیچ وسیله‎ای برای كنترل خشم و شهوت و جاه‌پرستی آنها نیست، اگر جنگ شروع شود، علاوه بر آنكه غالب از مغلوب تشخیص داده نمی‌شود و طرفین از بین می‌روند، اكثر ملل و سكنه كره زمین ممكن است در ظرف چند ساعت فانی و نابود شوند. پس اگر در احادیث شریفه فرموده‌اند: «مهدی (ع) ظاهر نمی‌شود مگر آنكه ثلث مردم كشته شوند و ثلث آنها بمیرند و ثلث آنان باقی بمانند»[1] و فرموده‌اند: «این ظهور واقع نخواهد شد، تا وقتی دو ثلث مردم از بین بروند»[2] نباید تعجّب كرد، بلكه باید آن را نشانه علوم بی‌پایان حضرت رسول اكرم (ص) و ائمّه طاهرین علیهم‌السلام گاهی آنها از آینده و اطّلاعشان بر مغیّبات به اذن و تعلیم خدا دانست و از معجزات و كراماتشان به شمار آورد. «فَهُمْ مَوْضِعُ سِرِّهِ وَلَجَأُ أَمْرِهِ وَعَیْبَةُ عِلْمِهِ، وَمَوْئِلُ حُكْمِهِ وَكُهُوفُ كُتُبِهِ، وَجِبالُ دینِهِ».[3] «وَلَا یَدْخُلُ الْجَنَّةَ إِلَّا مَنْ عَرَفَهُمْ وَعَرَفُوهُ وَلَا یَدْخُلُ النَّارَ  إِلَّا مَنْ أَنْكَرَهُمْ وَأَنْكَرُوهُ».[4] جَعَلَنَا اللهُ مِنْ مُحِبِّیهِمْ وَخُدَّامِ شِیعَتِهِمْ __ [1] . ابن حماد، الفتن، ص206؛ ابن‌طاووس، الملاحم و الفتن، ص128؛ متقی هندی، البرهان، ص111 – 112، فصل 2، ح4؛ همو، کنزالعمال، ج14، ص587. [2]. طوسی، الغیبه، ص399؛ مجلسی، بحارالانوار، ج52، ص113، 207؛ رجوع شود به: منتخب‌الاثر، تألیف نگارنده، ج3، ص81 – 82. [3]. نهج‌البلاغه، خطبه2 (ج1، ص29 – 30)؛ ابن ابی‌الحدید، شرح نهج‌البلاغه، ج1، ص138؛ قمی، الاربعین، ص437؛ مجلسی، بحارالانوار، ج23، ص117؛ قندوزی، ینابیع‌الموده، ج3، ص449. «راز پیامبر بدان‌ها سپرده شده است، و هرکه آنان را پناه گیرد به حقّ راه برده است. مخزن علم پیامبرند و احکام شریعت او را بیانگر قرآن و سنّت نزد آنان در امان، چون کوه برافراشته». [4]. نهج‌البلاغه، خطبه 152 (ج2، ص40 – 41)؛ صفار، بصائرالدرجات، ص516؛ عیاشی، ج2، ص18؛ آمدی، غررالحکم، ص276. «داخل بهشت نمی‌شود مگر کسی که آنها ]ائمّه علیهم‌السلام [را بشناسد و آنها او را بشناسند و داخل جهنّم نمی‌گردد مگر کسی که منکر ائمّه و ائمّه علیهم‌السلام منکر آنها باشند». 📚پاسخ به ده پرسش پيرامون امامت خصائص و اوصاف حضرت مهدی(عج)،آیت الله صافی گلپایگانی(ره)،ص:۴. @kashkolka
🔸️كيفية السلام على امام العصر(عجل الله فرجه الشريف ) 🔸️چگونگی سلام دادن به وجود نازنین امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
روشن کردن ۱۱۹۰ شمع بعدد سن شریف امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشريف 🌐کربلاء المقدسة_العراق @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
إمامي المنتظر 🎤 محمد بوجبارة | عبدالاله الناصر | محمود السلطان @kashkolka
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
شمس العمر 🎤 عباس عجيد العامري @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎤الدكتور احمد البصيلي(عالم ازهري). 🔸️روی ابن عساکره بسنده:عن ابی‌عبیدة قال کتب معاویة الی علی بن ابی‌طالب یا ابا الحسن ان لی فضائل کثیرة وکان ابی‌سیدا فی الجاهلیة وصرت ملکا فی الاسلام وانا صهر رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) وخال المؤمنین وکاتب الوحی فقال علی ابا الفضائل یفخر علی ابن‌اکلة الاکباد ثم قال اکتب یا غلام مُحَمَّد النَّبِي أخي وصهري ... وَحَمْزَة سيد الشُّهَدَاء عمي وجعفر الَّذِي يُمْسِي ويضحي ... يطير مَعَ الْمَلَائِكَة ابْن أُمِّي وَبنت مُحَمَّد سكني وعرسي•••••مسوط لحمها بدمی ولحمی وسبطا احمد ولدای منها•••••فایکم له سهم کسهمی سبقتکم الی الاسلام طرا•••••صغیرا ما بلغت اوان حلمی. فقال معاویة اخفوا هذا الکتاب لا یقراه اهل الشام فیمیلون الی ابن‌ابی‌طالب. 📚تاریخ دمشق،ابن عساكر،٤٢،ص٥٢١،الناشر: دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع. 🔻ترجمه فارسی ♻️کانال الکشکول @kashkolka
ترجمه: 🔰ابو‌عبیده می‌گوید: معاویه به علی بن ابی‌طالب نوشت: ‌ای ابوالحسن من فضائل فراوانی دارم و پدرم در زمان جاهلیت سرور بود و در زمان اسلام پادشاه شدم و من خویشاوند رسول خدا و دائی مؤمنان و نویسنالناشر: دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيعده وحی هستم. علی فرمود: آیا به واسطه فضائل به علی فخرفروشی می‌کنی‌ ای پسر جگرخوار! سپس علی فرمود: این غلام بنویس: محمد رسول خدا، برادر و پدر خانم من و حمزه سید الشهداء عموی من است.•••••و جعفری که صبح و شام همراه فرشتگان در پرواز است، پسر مادر من است. دختر پیامبر در خانه من و خانم من است گوشت او با خون و گوشت من مخلوط شده است.•••••دو نوه احمد فرزندان من از دختر پیامبر هستند، پس برای کدام یکی از شما همانند من از پیامبر سهم دارند! قبل از همه شما اسلام آوردم در حالی که کوچک بودم و هنوز به سن بلوغ نرسیده بودم. معاویه گفت: این نامه را مخفی کنید تا اهل شام نخوانند و به سوی پسر ابوطالب تمایل پیدا نکنند. https://eitaa.com/kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ويبقى الحسين عليه السلام خالداً 🔸️تصاوير مربوط بجسارت ارتش خونخوار صدام (لعنه الله) به حرم امام حسین و ابالفضل العباس علیهما السلام در سرکوب انقلاب ملت شریف ومظلوم عراق در سال ۱۹۹۱میلادی معروف به انتفاضة الشعبانية. روح شهداى انتفاضة الشعبانية قرين رحمت . @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
تاریخچه/انتفاضة شعبانيه 🔸️توضيح مختصر در مورد انقلاب ناکام شیعیان عراق(الانتفاضةالشعبانية) در ۱ مارس سال ۱۹۹۱میلادی. 🔴علت نامگذاری این انقلاب به الشعبانية وقوع آن در ماه شعبان. @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
الفرق بين الغني والثري 🎤الدكتور فاضل السامرائي(لغوي وأكاديمي عراقي) ♻️کانال الکشکول @kashkolka
♻️کانال الکشکول (کشکولی از مطالب تاریخی و عقائدی و..) https://eitaa.com/kashkolka
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥تزيين الشوارع من العادات المصرية لاستقبال شهر رمضان 🔸️آذین بستن خیابان ها از رسم های سنتی مردم مصر برای استقبال از ماه رمضان است 🌐القاهرة_مصر https://eitaa.com/kashkolka
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥رمضان تجلى وابتسم 🎤توفيق المنجد @kashkolka
بمناسبة حلول شهر رمضان الكريم، أتقدم بأحر التهاني والتبريكات إلى الجميع، أعاده الله علينا وعليكم بالخير واليمن والبركات. 🌸🌸🌸🌸🌸 پیشاپیش حلول ماه مبارک رمضان بر مسلمانان جهان مبارک باد . 🌸🌸🌸🌸🌸 Ramadan Mubarak for you @kashkolka