eitaa logo
الکشکول
202 دنبال‌کننده
145 عکس
243 ویدیو
53 فایل
✍️الکعبی 🌐عربي_فارسي
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴قطره ای از فضائل امیر المومنین(علیه السلام)(۱۴): 🔸️قال رسول الله صلی الله علیه وآله:مَنْ أَحَبَّ أَنْ يَتَمَسَّكَ بِالْقَضِيبِ اَلْأَحْمَرِ اَلَّذِي غَرَسَهُ اَللَّهُ عَزَّ وَ جَلَّ فِي جَنَّةِ عَدْنٍ بِيَمِينِهِ فَلْيَتَمَسَّكْ بِحُبِّ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ. 🔰هر که مایل است دست بیاندازد به شاخه یاقوت احمرى که خداوند آن را در جنت عدن کاشته، به حب علی بن ابی طالب چنگ بزند. 📚(سنی) الریاض النضره،محب الدین الطبری،ج:3،ص:190،ناشر:دار الکتب العلمیه، تاريخ مدينة دمشق ،ابن عساكر ،المحقق: عمرو بن غرامة العمروي،ج: 42 ،ص:343،الناشر: دار الفكر للطباعة والنشر والتوزيع ،عام النشر: 1415 هـ - 1995 م، الحاوي للفتاوي،السيوطي،ج:2،ص:53،الناشر: دار الفكر للطباعة والنشر، بيروت-لبنان عام النشر: 1424 هـ - 2004 م،مناقب علي ع ،ابن المغازلي الشافعي،المحقق: أبو عبد الرحمن تركي الوادعي،ص:284_285،الناشر: دار الآثار - صنعاء،الطبعة: الأولى 1424 هـ - 2003 م. (شیعی) بشارة المصطفی (ص) ،طبری ، ص۱۹۱، مناقب،ابن شهر اشوب، ج۳ ص۲۰۱ . ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴عاقبت شوم ام الفضل (همسر و قاتل امام جواد) و برادرش جعفر بن مامون که هم دست وی در قتل امام جواد علیه السلام بود: فلما أكل منه[علیه السلام] ندمت و جعلت تبكي. فقال لها: ما بكاؤك؟ و اللّه ليضربنك اللّه بفقر لا ينجي و بلاء لا ينستر. فبليت بعلّة في أغمض المواضع من جوارحها صارت «ناسورا» ينتقض عليها في كلّ وقت. فأنفقت مالها و جميع ملكها على تلك العلّة حتى احتاجت الى رفد الناس. و يروى ان الناسور كان في فرجها. و تردّى جعفر بن المأمون في بئر فاخرج ميتا و كان سكران. 🔰وقتى كه امام جواد علیه السلام از آن انگور خورد امّ الفضل از عمل خود پشيمان شد، بناى گريه و زارى را نهاد، امام جواد به او فرمود: چرا گريه ميكنى! و اللّه خدا تو را بفقرى دچار ميكند كه از آن نجات نخواهى يافت، به بلائى مبتلاء ميشوى كه مخفى و پوشيده نخواهد ماند، (نفرين امام در حق امّ الفضل درگير شد) و زخمى در بدترين مواضع بدنش پيدا شد، آن زخم ناسور شد، همه وقت‌ چرك و خون از آن جارى بود، كليه مال و ملك خود را براى آن زخم مصرف كرد تا بالاخره محتاج بدستگيرى مردم شد. روايت شده كه آن زخم بد و ناسور در فرج آن ستمكيش پيدا شد. جعفر بن مأمون هم در حال مستى بچاه افتاد و جنازه او را از چاه خارج كردند. 📚اثبات الوصية ،المسعودي، ص: 227. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🛑شناخت مختصری از زندگانی امام جواد (علیه السلام): امام نهم كه نامش «محمد» و كنيه اش «ابوجعفر» و لقب او «تقى» و «جواد» است، در ماه رمضان سال 195 هـ .ق در شهر «مدينه» ديده به جهان گشود[1]مادر او «سبيكـه» كه از خانـدان «ماريه قبطـيه» همسر پيامبر اسلام به شمار مى رود، از نظر فضائل اخلاقى در درجه والايى قرار داشت و برترين زنان زمان خود بود، به طورى كه امام رضا(عليه السلام) از او به عنوان بانويى منزه و پاكدامن و بافضيلت ياد مى كرد،روزى كه پدر بزرگوار امام جواد(عليه السلام) درگذشت، او حدود هشت سال داشت و در سن بيست و پنج سالگى به شهادت رسيد و در قبرستان قريش در بغداد در كنار قبر جدّش، موسى بن جعفر(عليه السلام) به خاك سپرده شد. خلفاى معاصر حضرت:پيشواى نهم در دوران امامت خود با دو خليفه عباسى يعنى «مأمون» (193ـ 218) و «معتصم» (218 ـ227) معاصر بوده است و هر دو نفر او را به اجبار از مدينه به بغداد احضار كردند و طبق شيوه سياسى اى كه مأمون در مورد امام رضا به كار برده بود، او را در پايتخت زير نظر قرار دادند. مولودى پر خير و بركت:در خانواده امام رضا(عليه السلام) و در محافل شيعه، از حضرت جواد(عليه السلام)، به عنوان مولودى پر خير و بركت ياد مى شد. چنان كه «ابويحياى صنعانى» مى گويد: روزى در محضر امام رضا(عليه السلام) بودم، فرزندش ابوجعفر را كه خردسال بود، آوردند. امام فرمـود: «اين مولودى است كه براى شيعـيان مـا، با بركـت تر از او زاده نشـده است».[2] بررسى موضوع و ملاحظه شواهد و قرائن، نشان مى دهد كه ظاهراً مقصود از اين حديث اين است كه تولد حضرت جواد در شرائطى صورت گرفت كه خيـر و بركت خاصـّى براى شيعـيان به ارمغـان آورد، بديـن معـنا كـه عصـر امـام رضا(عليه السلام) عصر ويژه اى بوده و حضرت در تعيين جانشين خود و معرفى امام بعدى، با مشكلاتى رو به رو بوده كه در عصر امامان قبلى، بى سابقه بوده است، زيرا از يك سـو پس از شهادت امام كاظم(عليه السلام) گروهى كه به «واقفيه» معروف شدند، بر اساس انگيزه هاى مادى، امامت حضرت رضا(عليه السلام)را انكار كردند و از سوى ديگر امام رضا(عليه السلام) تا حدود چهل و هفت سالگى داراى فرزند نشده بود و چون احاديث رسيده از پيامبر حاكى بود كه امامان دوازده نفرند كه نه نفر آنان از نسل امام حسين خواهند بود، فقدان فرزند براى امام رضا(عليه السلام)، هم امامت خود آن حضرت و هم تداوم امامت را زير سؤال مى برد و واقفيه اين موضوع را دستاويز قرار داده امامت حضرت رضا(عليه السلام)را انكار مى كردند. ازدواج توطئه آميز! :مأمون كار زهر دادن به امام رضا را بسيار سرّى و مخفيانه انجام داده بود و سعى داشت جامعه از اين جنايت آگاهى نيابد و از همين رو براى پوشاندن جنايات خود تظاهر به اندوه و عزادارى مى كرد، اما با همه پرده پوشى و رياكارى، سرانجام بر علويان آشكار گرديد كه قاتل امام جز مأمون كسى نبوده است، لذا سخت دل آزرده و خشمگين گرديدند و مأمون بار ديگر حكومت خويش را در معرض خطر ديد و براى پيش گيرى از عواقب امر، توطئه ديگرى آغاز كرد و با تظاهر به مهربانى و دوستى نسبت به امام جواد(عليه السلام)، تصميم گرفت دختر خود را به حضرت تزويج كند تا استفاده اى را كه از تحميل وليعهدى بر امام رضا(عليه السلام) در نظر داشت، از اين وصلت نيز به دست آورد بر اساس همين طرح بود كه امام جواد(عليه السلام) را درسال 204 هـ.ق يعنى يك سال پس از شهادت امام رضا(عليه السلام)از مدينه به بغداد آورد و به دنبال مذاكراتى كه در جلسه مناظـره امـام با يحيى بن اكثم گذشت دختر خود «امّ الفضل» را به همسرى حضرت در آورد! و در سال 215هـ .ق، در تكريت به خانه حضرت جواد منتقل شد. انگيزه هاى مأمون:اين ازدواج كه مأمـون بر آن اصرار داشت، كاملاً جنـبه سياسـى داشت و مى توان دريافت كه وى از اين كار چند هدف ياد شده در زير را تعقيب مى كرد: 👇🏻👇🏻👇🏻
1. با فرستادن دختر خود به خانه امام، آن حضرت را براى هميشه دقيقاً زيرنظر داشته باشد و از كارهاى او بى خبر نماند (دختر مأمون نيز به راستى وظيفه خبرچينى و گزارش گرى مأمون را خوب انجام مى داد و تاريخ شاهـد اين حقيقت است). 2. با اين وصلت، به خيال خام خويش، امام را با دربار پر عيش و نوش خود مرتبط و آن بزرگوار را به لهو ولعب و فسق و فجور بكشاند و بدين ترتيب بر قداست امام لطمه وارد سازد و او را در انظار عمومى از مقام ارجمند عصمت و امامت ساقط و خوار و خفيف نمايد! 3. با اين وصلت علويان را از اعتراض و قيام برضد خود بازدارد و خود را دوستدار و علاقه مند به آنان وانمود كند. 4. هدف چهارم مأمون، عوام فريبى بود; چنان كه گاهى مى گفت: من به اين وصلت اقدام كردم تا ابوجعفر(عليه السلام) از دخترم صاحب فرزند شود و من پدربزرگ كودكى باشم كه از نسل پيامبر(صلى الله عليه وآله)و على بن ابى طالب(عليه السلام)است. اما خوشبختانه اين حُقّه مأمون نيـز بـى نتيجـه بود، زيرا دخـتر مأمـون هرگز فرزنـدى نياورد! و فرزندان امام جواد(عليه السلام)همگى از همسر ديگر امام بودند. اين ها انگيزه هاى مأمون از اين ازدواج بود. حال بايد ديد امام جواد(عليه السلام) چرا با اين ازدواج موافقت كرد؟ از آن جا كه بى هيچ شكى، امام اهداف و مقاصد واقعى مأمون را از اين گونه كارها مى دانست و نيز مى دانست كه او همان كسى است كه مرتكب جنايت بزرگ قتل پدرش امام رضا(عليه السلام) شده، به نظر مى رسد كه موافقت امام با اين ازدواج عمدتاً بر اثر فشارى بوده است كه مأمون از پيش بر امام وارد كرده بوده است، زيرا ازدواجى اين چنين، تنها به مصلحت مأمون بوده است نه به مصلحت امام! نيز مى توان تصوّر كرد كه نزديكى امام به دربار مى توانست مانع ترور حضرت از طرف معتصم و عامل پيش گيرى از سركوبى سران تشيّع و ياران برجسته امام توسط عوامل خليفه باشد، و اين، به يك معنا مى توانست شبيه قبول وزارت هارون از طرف على بن يقطين يعنى نفوذ در دربار خلافت به نفع جبهه تشيّع باشد. «حسين مكارى»، يكى از ياران امام جواد، مى گويد: در بغداد، خدمت امام جواد(عليه السلام) شرفياب شدم و زندگيش را ديدم. در ذهنم خطور كرد كه، «اينك كه امام به اين زندگى مرفّه رسيده است، هرگز به وطن خود مدينه، بازنخواهد گشت». امام لحظه اى سر به زير افكند، آن گاه سر برداشت و درحالى كه رنگش از اندوه زرد شده بود، فرمود: اى حسين! نان جوين و نمك خشن درحرم رسول خدا(صلى الله عليه وآله)نزد من از آن چه مرا در آن مى بينى، محبوب تر است. به همين جهت امام در بغداد نماند و با همسرش «ام الفضل» به مدينه بازگشت وتا سال 220 همچنان درمدينه مى زيست. شبكه ارتباطى وكالت:امام جواد(عليه السلام) باتمام محدوديت هاى موجود، از طريق نصب وكلا و نمايندگان، ارتباط خود را با شيعيان حفظ مى كرد. در سراسر قلمرو حكومت خليفه عباسى، امام، كارگزارانى (وكلايى) را اعزام مى كرد و با فعاليت گسترده آنان از تجزيه نيروهاى شيعه جلوگيرى مى شد. كارگزاران امام در بسيارى از استان ها مانند: اهواز، همدان، سيستان، بُست، رى، بصره، واسط، بغداد و مراكز سنتى شيعه يعنى كوفه و قم پخش شده بودند.امام به هواداران خود اجازه مى داد كه به درون دستگاه حكومت نفوذ كرده مناصب حساس را در دست بگيرند، از اين رو «محـمد بـن اسماعيـل بن بزيـع» و «احمـد بن حـمزه قمـى» مقامـات والايـى در دسـتگـاه حكـومـت داشـتـند. «نوح بن درّاج» نيز چندى «قاضى بغداد»، و پس از آن قاضى «كوفه» بود.[3] چگونگى شهادت:در مورد شهادت امام جواد عليه السلام يك دسته از روايات مى گويند آن حضرت به دست همسرش ام الفضل ، دختر مامون ، به اشاره معتصم مسموم گشت . گفتار علامه مظفر: مرحوم ، علامه شيخ محمد حسين مظفر گفته است :خليفه [معتصم]، علماء را گرد مى آورد تا با آن حضرت عليه السلام مباحثه و محاجه كنند. به اين گمان كه در او لغزشى بيابد پس او را مورد بازخواست قرار دهد يا بدان وسيله مقام و منزلت او را پايين بياورد.
و يك بار، نامه هايى كه مردم را به بيعت براى آن حضرت فرا مى خواند، جعل كرد تا به آن بهانه به امام عليه السلام سوء قصد كند، ولى اين توطئه جز بالا رفتن شان و مرتبت ابوجعفر عليه السلام و نمودار شدن كرامت و فضل بيشتر او، نتيجه اى نداشت . از اين رو كينه و خشم معتصم بيشتر مى شد و قادر به كتمان حقد و حسد درونى خود نسبت به امام عليه السلام نبود. پس ‍ يك بار او را به زندان افكند و زمانى كه تصميم به قتل او گرفت او رااز زندان در آورد، و به همسر او كه دختر مامون بود زهرى داده از او خواست آن زهر را به خورد امام عليه السلام بدهد. همسر امام خواسته او را اجابت كرد و امام عليه السلام با زهر معتصم مسموم گرديد. و هنگامى كه همسر او آثار كارگر افتادن زهر را در بدن امام ديد، او را در خانه تنها گذاشت و رفت ، تا اينكه امام رحلت فرمود... پس شيعيان ، اطراف خانه او مجتمع گشتند و چون معتصم درصدد بر آمده بود آنان را از تشييع جنازه آن حضرت باز بدارد، شمشيرهايشان را آويخته ، براى ايستادگى تا پاى مرگ ، هم پيمان شده بودند...[٤] ————————- [1] كلينى، اصول كافى، ج1، ص 492; شيخ مفيد، الإرشـاد، ص316. برخى، تولد او را در نيـمه رجـب همان سال نوشته اند (طبرسى، إعلام الورى بأعلام الهُدى، ص 344).(پاورقی کتاب) [۲]شيخ مفيد، الإرشاد، ص319(پاورقی کتاب). [٣]خلاصه از بخش زندگانی امام جواد کتاب سیره پیشوایان [٤] کتاب زندگانی سیاسی امام جواد سید جعفر مرتضی با اختصار.
enc_16266398889830131159198.mp3
3.82M
چشام گریونه از جفای روزگار 🎤حسن عطایی ♻️کانال الکشکول @kashkolka
enc_16260109455430173674916.mp3
3.17M
ناله وا جگر نزن اینقدر 🎤سید مجید بني فاطمة ♻️کانال الکشکول @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🏴🏴سالروز شهادت امام جواد علیه السلام بر عموم شیعیان تسلیت باد 🔸️حرم مطهر امامین کاظمین(عليهم السلام ) ♻️کانال الکشکول @kashkolka
زواج النورین.pdf
624.6K
🛑زواج النورين عليهما السلام 🔻(مختصری راجع به ازدواج امیر المومنین علیه السلام با صدیقه کبری فاطمه زهرا سلام الله علیها) ♻️کانال الکشکول @kashkolka
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
ماكو الها كفو فقط بس حيدر 🎤ملا باسم الكربلائي 🔸️سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) مبارک باد ♻️کانال الکشکول @kashkolka
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸️شد سروده رو لبامون وای قلب بیقرار لافتی الا علی لاسیف الا ذوالفقار 🔻سالروز ازدواج امیرالمومنین(ع) و حضرت فاطمه(س) مبارک باد ♻️کانال الکشکول @kashkolka
زواج السيدة الزهراء سلام الله علیها 📚مجمع الزوائد الهیثمی ج۹،ص۲۰۴ ♻️کانال الکشکول @kashkolka
raddi1.pdf
1.58M
سيری در منهاج السنه (ج۱) 🔻پاسخ به شبهات ابن تیمیه در کتاب منهاج السنه ✍️آیت الله سید علی میلانی ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴قطره ای از فضائل امیر المومنین(علیه السلام)(۱۵): 🔸قال رسول الله صلی الله علیه [وآله]: عَليّ وشيعته هم الفائزون يَوْم الْقِيَامَة . 🔰 على و شيعيانش در روز قيامت رستگارند . _____ 📚منابع: ۱_الفردوس بمأثور الخطاب ،الديلميّ (المتوفى: 509هـ)،ج: 3 ص: 61، المحقق: السعيد بن بسيوني زغلول،الناشر: دار الكتب العلمية-بيروت،الطبعة:الأولى،1406هـ-1986م . ۲_جزء ابن الغطريف،الغِطْريفي الجرجاني (المتوفى: 377هـ)،ج: 1، ص: 81،المحقق: د. عامر حسن صبري،الناشر: دار البشائر الإسلامية – بيروت ۳_ فوائد ابن أخي ميمي الدقاق،المؤلف: ابْن أَخِي مِيْمِي (المتوفى: 390هـ)ص: 213،تحقيق: نبيل سعد الدين جرار،الناشر: دار أضواء السلف،الرياض [ضمن سلسلة مجاميع الأجزاء الحديثية]. (5) الطبعة: الأولى، 1426 هـ - 2005 م. ۴_شواهد التنزيل لقواعد التفضيل ،المؤلف: الحاكم الحسكاني(المتوفّى بعد سنة 470هـ)،ج: 2 ، ص: 467 -468، الناشر:موسسةالطبع و النشر. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴قطره ای از فضائل امیر المومنین(علیه السلام)(16): قال رسول الله صلی الله علیه وآله: علي أولى الناس بکم بعدی. 🔰علی علیه السلام سزاوارترین مردم به شما بعد از من است. —————————- 📚المعجم الکبیر للطبرانی ج 22ص 135،المحقق:حمدي عبدالمجيد السلفي،الناشر:مكتبة ابن تيمية ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴اول تعطيل واحتفال رسمي بعيد الغدير الاغر في التاريخ: 🔻اولین تعطیل و برگزاری رسمی جشن عید غدیر در تاریخ: قال ابن اثیر:و فيها[سنة 352هجري]، في ثامن عشر ذي الحجّة، أمر معزّ الدولة[البويهي] بإظهار الزينة في البلد، و أشعلت النيران بمجلس الشّرطة، و أظهر الفرح، و أظهر الفرح، و فتحت الأسواق بالليل،كما ينفعل ليالي الأعياد، فعل ذلك فرحا بعيد الغدير، يعني غدير خم، و ضربت الدبادب و البوقات، و كان يوما مشهودا. 🔰 ودر اين سال[۳۵۲هجری] در هيجده‏ ماه ذى الحجه معز الدوله [البویهی]دستور داد كه شهر را آذين بندى و چراغانى كنند. در مراكز شرطه (شهربانى و پليس) آتش افروخته شد و جشن برپا گرديد و مردم بازارها را شبانه باز كردند و مانند شبهاى عيد طرب و فرح را آغاز نمودند بخاطر سالروز عيد غدير يعني غدير خم. كوسها نواخته و شيپورها دميده شد و آن روز يك روز باشكوه بود. 📚 الكامل في التاريخ، ج‏8، ص: 550. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🛑من ذاكرة التاريخ: 🔸️قال ابن اثير:و فيها [اي سنة389هجري]عمل أهل باب البصرة (1)يوم السادس و العشرين من ذي الحجّة زينة عظيمة و فرحا كثيرا، و كذلك عملوا ثامن عشر المحرّم مثل ما يعمل الشيعة في عاشوراء، و سبب ذلك أنّ الشيعة بالكرخ كانوا ينصبون القباب،* و تعلّق الثياب للزينة، اليوم الثامن عشر من ذي الحجّة، و هو يوم الغدير، و كانوا يعملون يوم عاشوراء من المأتم، و النوح، و إظهار الحزن ما هو مشهور، فعمل أهل باب البصرة في مقابل ذلك، بعد يوم الغدير بثمانية أيّام، مثلهم و قالوا: هو يوم دخل النبيّ، صلّى اللَّه عليه و سلّم، و أبو بكر، رضي اللَّه عنه، الغار، و عملوا بعد عاشوراء بثمانية أيّام مثل ما يعملون يوم عاشوراء، و قالوا: هو يوم قتل مصعب بن الزبير(٢). 🔻و ها هو التاريخ يتكرر و القوم أبناء القوم فبعد ان صوت البرلمان العراقي على تعطيل يوم الغدير عطلة رسمية طالب بعض ائمة المساجد من أبناء العامة في بغداد بتعطيل ذكرى يوم السقيفة و يوم استلام عمر بن الخطاب منصب الخلافة. ——————- 1_ احد احياء بغداد في زمن العباسيين. 2_ الكامل في التاريخ، ج‏9، ص:155. ♻️کانال الکشکول @kashkolka
🔴قطره ای از فضائل امیر المومنین(علیه السلام)(17): 🔸قال رَسُولُ اللَّهِ صَلَّى اللهُ عَلَيْهِ[وآله] وَسَلَّم :«إِنَّ عَلِيًّا مِنِّي، وَأَنَا مِنْهُ وَوَلِيُّ كُلِّ مُؤْمِنٍ». 🔰رسول الله (صلی‌الله‌علیه‌و‌آله‌وسلّم) فرمود:علی از من است و من از علی و او ولی همه مؤمنان است( 1). 🔸تصحیح الحديث عند العامة/تصحیح حدیث نزد اهل سنت: 1_الحاكم النيشابوري: [قال الحاكم] هَذَا حَدِيثٌ صَحِيحٌ عَلَى شَرْطِ مُسْلِمٍ وَلَمْ يُخَرِّجَاهُ . 🔰[حاكم نيشابوري گوید]این حدیث صحیح است مطابق با شرایطی است که مسلم در صحت روایت قائل است؛ اما آن را در صحیح خود نیاورده(2). 2_العالم السلفي ناصر الدين الالباني: قد صحح الالباني العالم السلفي سند الحديث المذكور و رد على الاشكالات المطروحة من قبل البعض حول سند الحدیث فی کتابه سلسلة الأحاديث الصحيحة وشيء من فقهها وفوائدها 🔰آلبانی عالم سلفی نیز سند حدیث را تصیح کرد وبه شبهات مطرح شده راجع به سندش پاسخ داد رجوع شود به سلسلة الأحاديث الصحيحة وشيء من فقهها وفوائدها (3). —————————————- 1_المستدرك على الصحيحين،:المؤلف:أبو عبد الله الحاكم محمد بن عبد الله النيسابوري (المتوفى: 405هـ)،ج:3،ص:،119،ح:4579،تحقيق: مصطفى عبد القادر عطا ، الناشر: دار الكتب العلمية – بيروت. 2_المصدر السابق؛همان. 3_ (السلسلة الصحيحة) ،الألباني ،ج: 5 ص:261_ 264 . ♻️کانال الکشکول @kashkolka