eitaa logo
کشکول
127 دنبال‌کننده
4.2هزار عکس
10.2هزار ویدیو
25 فایل
اخبار روز دنیا را با ما دنبال کنید کمترین قیمت بالاترین بازدهی😳‌‌👇 https://eitaa.com/joinchat/4199547645C317916968d تبلیغات پربازده مجموعه زمرد😍👆
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
. ♻️ وصيتنامه امام علي (ع) که در حقیقت منشور حقوق بشر است. جا دارد در این ایام مورد توجه و تأمل قرار گیرد تا در طول سال نصب العین همه ما باشد. اخبار مهم روز خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ کانال ایتا @kashkolnews2023 کانال روبیکا @nkashkolnews2023 پیج روبینو https://rubika.ir/kashkolnews2023
هدایت شده از غرب آسیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔸دالان شمال و جنوب به عنوان یک کریدور بین المللی چه اهمیتی برای ایران و روسیه و هند دارد؟ مسیرهای چهارگانه اتصال ترانزیتی ایران به روسیه در چارچوب دالان شمال- جنوب کدامند؟هر کدام چه مزیت ها و ضعف هایی دارند؟ فتنه لابی های باکو علیه ایران در دالان شمال -جنوب چیست؟ آنها تلاش دارند چه القائاتی در این خصوص بر تصمیم گیران در ایران بگذارند؟ دام ژئوپلیتیکی که بر اساس طرح آمریکایی «مایکل دورن» برای ایران و روسیه در دالان شمال -جنوب برنامه ریزی شده است ، چیست؟ دالان شمال -جنوب چه تاثیری بر دالان تورانی ناتو یا همان کریدور جعلی زنگزور دارد؟ پاسخ این سوالات را در کلیپ علمی و افشاءگرانه فوق ببینید وستانیوز(فراخط)
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
لاتَكُنْ مِمَّنْ يَرْجُو الاْخِرَةَ بِغَيْرِ الْعَمَلِ، وَ يُرَجِّى التَّوْبَةَ بِطُولِ الاَْمَلِ. از آنانى مباش که بدون عمل امید به آخرت دارد، و به آرزوى طولانى توبه را به تأخیر مى اندازد. يَقُولُ فِى الدُّنْيا بِقَوْلِ الزّاهِدينَ، وَ يَعْمَلُ فيها بِعَمَلِ الرّاغِبينَ. سخنش درباره دنیا سخن زاهدان، و عملش عمل راغبان است. اِنْ اُعْطِىَ مِنْها لَمْ يَشْبَعْ، وَ اِنْ مُنِعَ مِنْها لَمْ يَقْنَعْ. اگر از دنیا داده شود، سیر نمى گردد، و اگر منع شود، قناعت نمى ورزد. يَعْجِزُ عَنْ شُكْرِ ما اُوتِىَ، وَ يَبْتَغِى الزِّيادَةَ فيما بَقِىَ. از شکر آنچه به او عنایت شده ناتوان، و نسبت به باقیمانده افزون طلب است. يَنْهى وَ لا يَنْتَهى، وَ يَأْمُرُ بِما لايَأْتى. از بدى نهى مى کند و خود پذیراى نهى نیست، و به آنچه خود به جا نمى آورد دستور مى دهد. يُحِبُّ الصّالِحينَ وَ لايَعْمَلُ عَمَلَهُمْ، وَ يُبْغِضُ الْمُذْنِبينَ وَ هُوَ اَحَدُهُمْ. به شایستگان علاقه دارد ولى مانند آنان عمل نمى کند، و با گنهکاران دشمنى مى ورزد و خود یکى از آنان است يَكْرَهُ الْمَوْتَ لِكَثْرَةِ ذُنُوبِهِ، وَ يُقيمُ عَلى ما يَكْرَهُ الْمَوْتَ مِنْ اَجْلِهِ. به علت کثرت گناهش از مرگ نفرت دارد، و بر آنچه که به خاطر آن ازمرگ مى ترسد پابرجاست. اِنْ سَقِمَ ظَلَّ نادِماً، وَ اِنْ صَحَّ اَمِنَ لاهِياً. يُعْجِبُ بِنَفْسِهِ اِذا عُوفِىَ، وَ يَقْنَطُ اِذَا ابْتُلِىَ. اگر بیمار شود پشیمان مى گردد، و اگر تندرستى یابد در حالتى از امنیت به لهو پردازد. چون عافیت یابد خودپسند شود، و چون مبتلا گردد ناامید شود. اِنْ اَصابَهُ بَلاءٌ دَعا مُضْطَرّاً، وَ اِنْ نالَهُ رَخاءٌ اَعْرَضَ مُغْتَرّاً. اگر مصیبتى به او برسد به حال اضطرار دعا کند، و اگر آسایشى به او رسد در حال غرور روى از خدا بگرداند. تَغْلِبُهُ نَفْسُهُ عَلى ما يَظُنُّ، وَلايَغْلِبُها عَلى ما يَسْتَيْقِنُ. نفسش بر آنچه گمان دارد بر او غالب است، و به آنچه باور دارد بر نفس غالب نیست. يَخافُ عَلى غَيْرِهِ بِاَدْنى مِنْ ذَنْبِهِ، وَ يَرْجُو لِنَفْسِهِ بِاَكْثَرَ مِنْ عَمَلِهِ. بر غیر خود به کمتر از گناه خود مى ترسد، و به پاداشى بیش از کردارش امیدوار است. اِنِ اسْتَغْنى بَطِرَ وَ فُتِنَ، وَ اِنِ افْتَقَرَ قَنَطَ وَ وَهَنَ. اگر توانگر شود در طغیان و فتنه افتد، و اگر تهیدست گردد به ناامیدى و سستى دچار شود. يُقَصِّرُ اِذا عَمِلَ، وَ يُبالِغُ اِذا سَاَلَ. اِنْ عَرَضَتْ لَهُ شَهْوَةٌ در عمل کوتاهى کند، و چون درخواست نماید مبالغه کند. اگر شهوتى به او روى کند اَسْلَفَ الْمَعصِيَةَ وَ سَوَّفَ التَّوْبَةَ، وَ اِنْ عَرَتْهُ مِحْنَةٌ انْفَرَجَ عَنْ شَرائِطِ الْمِلَّةِ. گناه را جلو اندازد و توبه را تأخیر افکند، و اگر رنجى به او رسد از شرایط دین دور شود. يَصِفُ الْعِبْرَةَ وَلايَعْتَبِرُ، وَ يُبالِغُ فِى الْمَوْعِظَةِ وَلايَتَّعِظُ، عبرت را بیان مى کند ولى خود عبرت نمى گیرد، در پند دادن مبالغه نماید ولى خود پند نگیرد، فَهُوَ بِالْقَوْلِ مُدِلٌّ، وَ مِنَ الْعَمَلِ مُقِلٌّ. به گفتار مى نازد، و به عمل کمتر مى پردازد. يُنافِسُ فيما يَفْنى، وَ يُسامِحُ فيما يَبْقى. در آنچه فانى است رغبت مى کند و نسبت به آنچه باقى است سهل انگارى مى نماید. يَرَى الْغُنْمَ مَغْرَماً، وَ الْغُرْمَ مَغْنَماً. يَخْشَى الْمَوْتَ انفاق را که غنیمت است غرامت، و غرامت را که بخل است غنیمت مى بیند. مرگ را وحشت دارد، وَلا يُبادِرُ الْفَوْتَ. يَسْتَعْظِمُ مِنْ مَعْصِيَةِ غَيْرِهِ ما يَسْتَقِلُّ اَكْثَرَ مِنْهُ مِنْ نَفْسِهِ، ولى قبل از فوت وقت به عمل نمى شتابد. گناه غیر خود را بزرگ مى شمارد و بیشتر از آن را که خود مرتکب شده کوچک مى انگارد، وَ يَسْتَكْثِرُ مِنْ طاعَتِهِ ما يَحْقِرهُ مِنْ طاعَةِ غَيْرِهِ. فَهُوَ عَلَى النّاسِ طاعِنٌ، وَ لِنَفْسِهِ مُداهِنٌ. و از بندگیش آن را زیاد مى داند که مانندش را از دیگران ناچیز به حساب مى آورد. به مردم طعنه مى زند، و نسبت به خویش سهل انگار است. اللَّهْوُ مَعَ الاَْغْنِياءِ اَحَبُّ اِلَيْهِ مِنَ الذِّكْرِ مَعَ الْفُقَراءِ. لهو با ثروتمندان را از یاد خدا با تهیدستان بیشتر دوست دارد. يَحْكُمُ عَلى غَيْرِهِ لِنَفْسِهِ، وَلايَحْكُمُ عَلَيْها لِغَيْرِهِ، براى سود خود به زیان دیگران حکم مى کند، و براى سود دیگرى به ضرر خود حکم نمى راند، وَ يُرْشِدُ غَيْرَهُ وَ يُغْوى نَفْسَهُ، فَهُوَ يُطاعُ وَ يَعْصى، دیگرى را ارشاد و خود را گمراه مى نماید، از او اطاعت مى شود و خود عصیان مى کند، وَ يَسْتَوْفى وَ لا يُوفى. وَ يَخْشَى الْخَلْقَ فى غَيْرِ رَبِّهِ، وَ لايَخْشى رَبَّهُ فى خَلْقِهِ. حق خود را کامل مى ستاند و حق را کامل نمى دهد. در غیر خدا از مردم مى ترسدو از خدا درباره مردم نمى ترسد.
حکمت 150نهج البلاغه
سلام علیکم. تقبل الله اعمالکم در این شب احیاء، شب ۲۳ ماه رمضان و شب جمعه، خیلی برای همدیگر از ته دل دعا کنیم. راستی که دعا در حق همدیگر محل اجابت بیشتری دارد. "راس همه دعا ها فرج امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف است"
صورتی بازی یک تازه مسئولیت گرفته در دولت❗️ 🔰سکینه سادات پاد، مسئول «پیگیری حقوق و آزادی ها اجتماعی» ! دولت گفته است: « منع خدمات اجتماعی، مغایر اصول ۱۹و۲۰ ق.ا، خلاف عدالت و مصداق بارز کار بی‌قاعده است! نمی‌توان هنجارشکنی را با تصمیمات غیرقانونی، غیراسلامی و غیرعقلانی مهار کرد » ✍چند نکته در مورد این سخنان: 🔻در اصل‏ نوزدهم قانون اساسی آمده است: مردم‏ ایران‏ از هر قوم‏ و قبیله‏ که باشند از حقوق‏ مساوی برخوردارند و رنگ‏، نژاد، زبان‏ و مانند اینها سبب‏ امتیاز نخواهد بود. 🔻اصل بیستم هم می گوید: همه افراد ملت اعم از زن و مرد یکسان در حمایت قانون قرار دارند و از همه حقوق انسانی ، سیاسی ، اقتصادی ، اجتماعی و فرهنگی با رعایت موازین اسلام برخوردارند. 1⃣ اگر با این دو اصل می توان محرومیت متخلف و مجرم از خدمات اجتماعی را زیر سوال برد، پس با تکیه بر همین دو اصل، از فردا همه زندانیان را - چه دزد باشند و چه غیر دزد – کرده و زندانها را ببندید! زیرا زندانی کردن افراد، نه تنها محروم شدن از خدمات اجتماعی، بلکه گرفتن حق زندگی از آنهاست!!! 2⃣ در اصل 20 قانون اساسی عبارت «با رعایت موازین اسلام» آورده شده است. 3⃣ در بانک ها، نهادها، ادارات و دستگاه های گوناگون کشور، قوانینی در حال اجرا است – فارغ از اینکه خوب است یا بد - که به نوعی منجر به شدن از خدمات اجتماعی می گردد. 👈 اگر اینطور است، شرط کارت پایان خدمت و بسیاری از شروط دیگر برای بهره مندی از خدمات را بالکل ملغی کنید. 👌زیرا هر قانونی که بگذارید، عده ای را از شمول خدمات اجتماعی محروم می کند. 4⃣ در موضوعاتی مانند خدمات اجتماعی، منوط به واکسن و ماسک شد. آنجا سخن پزشکان بود؛ اینجا که پای حکم و دین مردم، حق مردم، اخلاق جامعه، جلوگیری از پاشیده شدن خانواده ها و انحراف نوجوانان و جوانان و ... در میان است، توجیه و روشنفکربازی در بیاوریم و جلوی هنجارشکن نایستیم؟! ⚠️از اینها که بگذریم، پرسش اصلی این است که امثال این فرد با این تفکرات و ، توسط چه کسانی و چگونه به دولت پیشنهاد داده می شوند⁉️ اخبار مهم روز خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ کانال ایتا @kashkolnews2023 کانال روبیکا @nkashkolnews2023 پیج روبینو https://rubika.ir/kashkolnews2023
‍ | 🔴 آخرین نامه حاج قاسم سلیمانی به فرمانده مقاومت قبل از شهادتش | 🔹شبکه المیادین نامه ای که حاج قاسم قبل از شهادتش به محمد الضیف فرمانده گردانهای قسام نوشته بود را منتشر کرد. 🔹سردار سلیمانی در نامه خود از محمد الضیف به عنوان شهید زنده و رزمنده ای شجاع یاد کرده و به ملت شجاع فلسطین که در محاصره مظلومانه ای در برابر چشمان میلیون ها مسلمان قرار دارند، درود فرستاده بود. 🔹در این نامه حاج قاسم خطاب به محمد الضیف نوشته بود: همه مطمئن باشند که ایران فلسطین را هر اندازه که فشارها بیشتر شود و تحریم ها تشدید شود، تنها نخواهد گذاشت. 🔹حاج قاسم در نامه خود خطاب به فرمانده گردانهای قسام به اسماعیل هنیه درود و سلام فرستاده و از وی به عنوان مبارزی مقاوم یاد کرده بود. 🔹در این نامه حاج قاسم خطاب به محمد الضیف نوشته بود: دفاع از فلسطین افتخاری برای ما محسوب می شود و از این وظیفه در مقابل متاع دنیا چشم پوشی نخواهیم کرد. دوستان فلسطین دوستان ما هستند و دشمنان فلسطین دشمنان ما هستند و این سیاست ما بوده و خواهد بود. دفاع از فلسطین مصداق دفاع از اسلام است و هر که ندای شما را بشنود و توجهی نکند، مسلمان نیست. فجر پیروزی به یاری پروردگار نزدیک خواهد بود زنگ مرگ صهیونیستهای متجاوز به صدا درآمده است. 🔹امیدواریم که خداوند به ما توفیق حضور در کنار شما را بدهد و ما را به آرزویمان در شهادت در راه فلسطین برساند. اخبار مهم روز خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ کانال ایتا @kashkolnews2023 کانال روبیکا @nkashkolnews2023 پیج روبینو https://rubika.ir/kashkolnews2023
هدایت شده از دکتر سعید جلیلی
◾️گفتاری از دکتر جلیلی به مناسبت شهادت امام علی علیه السلام‌ ‌ 🔸 حضرت علی علیه السلام در بخشی از نامه معروف خود به مالک اشتر می فرمایند: «خواص و نزدیکان کسانی هستند که به هنگام آسایش بر دوش والی، باری گران‌اند و چون حادثه‌ای پیش آید کمتر از هر کس به یاری اش برخیزند و خوش ندارند که به انصاف درباره آنان قضاوت شود! اینان همه چیز را به اصرار از والی می‌طلبند و اگر عطایی یابند، کمتر از همه سپاس می‌گویند و اگر به آنان ندهند، دیرتر از دیگران پوزش می‌پذیرند! در برابر سختیهای روزگار، شکیبایی شان اندک است. اما ستون دین و ساز و برگ در برابر دشمنان، عامه مردم هستند، پس باید توجه تو به آنان بیشتر و میل تو به ایشان افزونتر باشد.»‌ 🔸کسانی هستند که در «هر دولتی» وقتی اوضاع خوب است بیشترین بهره‌برداری مانند وام‌ها و ... دارند ولی در مواقع بلا و جنگ و ... کمترین کمک را دارند! اگر صحبت از انصاف با مردم در مقابل چنین افرادی بیان شود ناراحت می‌شوند، اگر خطایی بکنند عذرخواهی نمی‌کنند و خلاصه هر دولتی با هر گرایشی بر سر کار می آید می بینید که اینها تغییری نمی‌کنند! شاید اسم آنها را هم ما ندانیم اما دقیقا همین افراد هستند که فساد را مانند موریانه به جامعه تحمیل می‌کند. ویژه‌خوارانی که به تعبیر علیه السلام در شرایط راحتی فقط می‌مکند و در سختی فرار می‌کنند!‌ ‌ 🔸در مقابل این افراد، جماعتی از مردم وجود دارند که به واسطه چنین عملکردی در "استضعاف" قرار می‌گیرند و همین "توده‌ های مردم" هستند که هنگام مقابله با دشمن پای کار می‌ایستند و «عمادالدین» یعنی تکیه‌گاه نظام و اسلام هستند.‌ 📌بخشی از سخنرانی در دانشگاه کردستان | ۲۴ آبان ۹۵ ✅ پایگاه اطلاع‌رسانی دکتر سعید جلیلی @saeedjalily
هدایت شده از آموزش‌ قرآن‌ کریم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
☝🏻 جوان نابغه ایرانی دکتر محمدمهدی حق‌گویان نابغه قرآنی معجزه‌ قرن در مسجد دانمارک در این جهان هستی، الله اکبر حافظه او معجزه است👌👌 🆔 @Ttttar
هدایت شده از روسری آراسته
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 کلیپ " تکنیک قورباغه آرام پز " ما انسان ها اینطور منحرف می شویم... کانال هواداران 👇 https://eitaa.com/joinchat/2509963571C0c36e3dd12
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
انصارالله در آینده دریای سرخ را به روی کشتی های اسرائیلی می بندد علیرضا تقوی نیا در گفتگو با شبکه افق : 🔸️ حمایت آمریکا ، قدرت نظامی و انسجام داخلی عوامل بقای اسرائیل بودند که هر ۳ اخیرا تضعیف شده است 🔸️ موشه دایان در سال ۱۹۷۹ گفت : انقلاب اسلامی ایران همانند زلزله ای است که اثرات آن بعدها بر اسرائیل دیده خواهد شد 🔸️ حشدالشعبی موشک هایی دارد که می تواند اسرائیل را هدف قرار دهد 🔸️ در محور مقاومت تقسیم کار صورت گرفته است ؛ در جنگ آینده یمنی ها جنوب اسرائیل را هدف قرار خواهند داد و حشدالشعبی نیز راکت هایی دارد که تمام فلسطین را زیر آتش می گیرد @taghaviniaa
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پشت پرده و واقعیت لطف غربی‌ها به زن ایرانی از دید رهبری اخبار مهم روز خبـــرهای فـــوࢪی‌ مهم⇩⇩ کانال ایتا @kashkolnews2023 کانال روبیکا @nkashkolnews2023 پیج روبینو https://rubika.ir/kashkolnews2023
شير بي‌سر و دم در شهر قزوين مردم عادت داشتند كه با سوزن بر پُشت و بازو و دست خود نقش‌هايي را رسم كنند, يا نامي بنويسند، يا شكل انسان و حيواني بكشند. كساني كه در اين كار مهارت داشتند «دلاك» ناميده مي‌شدند. دلاك , مركب را با سوزن در زير پوست بدن وارد مي‌كرد و تصويري مي‌كشيد كه هميشه روي تن مي‌ماند. روزي يك پهلوان قزويني پيش دلاك رفت و گفت بر شانه‌ام عكس يك شير را رسم كن. پهلوان روي زمين دراز كشيد و دلاك سوزن را برداشت و شروع به نقش زدن كرد. اولين سوزن را كه در شانة پهلوان فرو كرد. پهلوان از درد داد كشيد و گفت: آي! مرا كشتي. دلاك گفت: خودت خواسته‌اي, بايد تحمل كني, پهلوان پرسيد: چه تصويري نقش مي‌كني؟ دلاك گفت: تو خودت خواستي كه نقش شير رسم كنم. پهلوان گفت از كدام اندام شير آغاز كردي؟ دلاك گفت: از دُم شير. پهلوان گفت, نفسم از درد بند آمد. دُم لازم نيست. دلاك دوباره سوزن را فرو برد پهلوان فرياد زد, كدام اندام را مي‌كشي؟ دلاك گفت: اين گوش شير است. پهلوان گفت: اين شير گوش لازم ندارد. عضو ديگري را نقش بزن. باز دلاك سوزن در شانة پهلوان فرو كرد, پهلوان قزويني فغان برآورد و گفت: اين كدام عضو شير است؟ دلاك گفت: شكم شير است. پهلوان گفت: اين شير سير است. عكس شير هميشه سير است. شكم لازم ندارد. دلاك عصباني شد, و سوزن را بر زمين زد و گفت: در كجاي جهان كسي شير بي سر و دم و شكم ديده؟ خدا هرگز چنين شيري نيافريده است. شير بي دم و سر و اشكم كه ديد اين چنين شيري خدا خود نافريد
كشتي‌راني مگس ‌مگسي بر پرِكاهي نشست كه آن پركاه بر ادرار خري روان بود. مگس مغرورانه بر ادرار خر كشتي مي‌راند و مي‌گفت: من علم دريانوردي و كشتي‌راني خوانده‌ام. در اين كار بسيار تفكر كرده‌ام. ببينيد اين دريا و اين كشتي را و مرا كه چگونه كشتي مي‌رانم. او در ذهن كوچك خود بر سر دريا كشتي مي‌راند آن ادرار، درياي بي‌ساحل به نظرش مي‌آمد و آن برگ كاه كشتي بزرگ, زيرا آگاهي و بينش او اندك بود. جهان هر كس به اندازة ذهن و بينش اوست. آدمِ مغرور و كج انديش مانند اين مگس است. و ذهنش به اندازه درك ادرار الاغ و برگ كاه.
كَر و عيادت مريض مرد كري بود كه مي‌خواست به عيادت همساية مريضش برود. با خود گفت: من كر هستم. چگونه حرف بيمار را بشنوم و با او سخن بگويم؟ او مريض است و صدايش ضعيف هم هست. وقتي ببينم لبهايش تكان مي‌خورد. مي‌فهمم كه مثل خود من احوالپرسي مي‌كند. كر در ذهن خود, يك گفتگو آماده كرد. اينگونه: من مي‌گويم: حالت چطور است؟ او خواهد گفت(مثلاً): خوبم شكر خدا بهترم. من مي‌گويم: خدا را شكر چه خورده‌اي؟ او خواهد گفت(مثلاً): شوربا, يا سوپ يا دارو. من مي‌گويم: نوش جان باشد. پزشك تو كيست؟ او خواهد گفت: فلان حكيم. من مي‌گويم: قدم او مبارك است. همة بيماران را درمان مي‌كند. ما او را مي‌شناسيم. طبيب توانايي است. كر پس از اينكه اين پرسش و پاسخ را در ذهن خود آماده كرد. به عيادت همسايه رفت. و كنار بستر مريض نشست. پرسيد: حالت چطور است؟ بيمار گفت: از درد مي‌ميرم. كر گفت: خدا را شكر. مريض بسيار بدحال شد. گفت اين مرد دشمن من است. كر گفت: چه مي‌خوري؟ بيمار گفت: زهر كشنده, كر گفت: نوش جان باد. بيمار عصباني شد. كر پرسيد پزشكت كيست. بيمار گفت: عزراييل. كر گفت: قدم او مبارك است. حال بيمار خراب شد, كر از خانه همسايه بيرون آمد و خوشحال بود كه عيادت خوبي از مريض به عمل آورده است. بيمار ناله مي‌كرد كه اين همسايه دشمن جان من است و دوستي آنها پايان يافت. از قيـاسي كه بـكرد آن كـر گـزين صحبت ده ساله باطل شد بدين اول آنـكس كـاين قيـاسكـها نـمود پـيش انـوار خـدا ابـليس بـود گفت نار از خاك بي شك بهتر است من زنـار و او خاك اكـدًر است بسياري از مردم مي‌پندارند خدا را ستايش مي‌كنند, اما در واقع گناه مي‌كنند. گمان مي‌كنند راه درست مي‌روند. اما مثل اين كر راه خلاف مي‌روند.
گفت: در حالی که رژیم صهیونیستی نفس‌های آخر خود را می‌کشد و تمام ملت‌های مسلمان با برپایی روز قدس مرگ این رژیم کودک‌کش را فریاد می‌زنند، شیخ عبدالحمید امام جماعت مسجد مکی زاهدان گفته است؛ باید موجودیت اسرائیل به رسمیت شناخته شود! گفتم: رژیم صهیونیستی با قتل عام مردم مسلمان فلسطین و آواره کردن مردم مظلوم آن سامان و غصب سرزمین مادری آنها ایجاد شده و از آغاز شکل‌گیری تا‌کنون هم از هیچ جنایتی علیه مردم فلسطین دریغ نکرده است! این عبدالحمید از کدام آبشخور آب می‌خورد؟! گفت: او پیش از این بارها بر ‌اشغالگری صهیونیست‌ها و ضرورت مبارزه با آنها و آزادی قدس تاکید کرده بود! حالا معلوم نیست چه اتفاقی افتاده که کاسه‌لیس اسرائیل شده است؟! گفتم: مسجد مکی متعلق به برادران و خواهران اهل سنت است، ارث پدری او نیست که از خانه خدا به عنوان پایگاه رژیم صهیونیستی استفاده می‌کند! گفت: داد مسلمانان اهل سنت هم از نامسلمانی‌های این شیخ به آسمان بلند شده و خواستار عزل او از جایگاهی است که بدون کمترین شایستگی آن را ‌اشغال کرده است. گفتم: یارو خودش را آدم متدینی جا زده بود و برای این و آن جانماز آب می‌کشید! روزی یکی از دوستان سابقش که از جایگاه جدید او بی‌خبر بود به دیدنش آمد و با صدای بلند گفت؛ قیمت فلان مواد مخدر دو برابر شده است! و یارو گفت خیلی گرونه! و بعد که متوجه شد بدجوری خودش را لو داده است گفت؛ منظورم این است که خیلی حرومه!
هدایت شده از طنز سیاسی دکترسلام
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
شیخ حسین انصاریان: جرم خدا چیست که با بی‌حجابی با او لج می‌کنید؟ 🔹من باور ندارم، اما اگر مسئله بی‌حجاب‌شدن لجبازی باشد اصلا ارتباطی به این نیروها و مردم ندارد بلکه برمی‌گردد به آیات سوره احزاب و نور. 🔹این لجبازی به خدا برمی‌گردد. 🔹از شما خواهر، مادر و هم‌دینم سوال می‌کنم اگر این لجبازی به خدا برگردد، تقصیر خدا نسبت به شما چیست؟ 🔹کدام نعمت را از شما کم گذاشته؟ صورت دیو دوسر به شما داده؟ تقصیر خدا چیست؟ چرا با خدا مخالفت می‌کنید؟ جرم پروردگار چیست که با او و قرآن مخالفت می‌کنید. @Drsalaam
مقبل کاشانی شاعری بوده که خیلی آرزوی زیارت امام حسین علیه السلام رو داشته اما از نظر مالی در مضیقه بوده . هر وقت سایر افراد کربلا میرفتن اشک حسرت میریخته وآرزوی زیارت ارباب بی کفنش رو داشته . یک روز یکی از دوستان خرج سفرش رو تقبل میکنه و از کاشان راه میفتن به سمت کربلا . در راه و نزدیکی های گلپایگان دزدان قافله رو تاراج میکنن .یک عده از افراد بر میگردن کاشان . یک عده هم میرن سمت گلپایگان و از اونجا با توجه به اعتباری که داشتند و یا از فامیلاشون پول قرض میکنن و سفر رو ادامه میدن . اما مقبل در گلپایگان نه آشنایی داشت و نه اعتباری . از یک طرف هم دوست نداشت دیگه راهی رو که اومده برگرده . دلش هوای امام حسین علیه السلام رو داشت … با خودش می گفت یک قدم نزدیکتر به امام حسین علیه السلام هم یک قدمه . همینجا میمونم کار میکنم تا خرج ادامه سفرم جور بشه …. چند وقتی تو گلپایگان موند تا محرم از راه رسید . مثل همه شیعیان در مجالس عزاداری شب و روز محرم شرکت میکرد تا اینکه شب عاشورا شد ، اشعاری رو که سروده بود در شب عاشورا خوند و غوغا کرد …. همون شب پس از اتمام مجلس و در عالم رویا خواب دید مشرف شده به کربلا و وارد صحن شد . خواست بره طرف ضریح که از ورودش جلوگیری کردن . مقبل میگه :با خودم گفتم خدایا نباید در رابطه با دخول به حرم کسی دیگری را مانع شوند . یکی گفت درست میگویی مقبل اما الان فاطمه زهرا (س) و خدیجه کبری(س) و آسیه و هاجر و ساره با عده ای از حوریان در حرم مشغول زیارتند چون تو نامحرمی اجازه ورود نخواهی داشت . پرسیدم توکیستی ؟ گفت : من از فرشتگان حافّین هستم ، حالا برای اینکه ناراحت نشوی بیا تا تو را به قسمتهای دیگر حرم هدایت کنم . در سمت غربی صحن مطهر مجلسی با شکوه بود . از وی راجع به حاضرین در مجلس سوال کردم . گفت : پیامبرانند از آدم تا خاتم که همه برای زیارت قبر سید الشهدا (ع)آمده اند مقبل میگه : حضرت رسول صلی الله علیه و آله را دیدم که فرمود بروید به محتشم بگویید بیاید ناگاه دیدم محتشم با همان قیافه ، قدی کوتاه و چهره ای نورانی و عمامه ای ژولیده وارد شد حضرت به منبری که در آنجا بود اشاره فرمودند که ای محتشم برو بالا و هر چه بالا میرفت حضرت میفرمود برو بالاتر تا پله نهم رسید ایستاد ومنتظر دستور پیامبر بود . حضرت فرمود ای محتشم امشب شب عاشوراست ، از آن اشعار جانسوزت بخوان و محتشم شروع کرد به خواندن اشعارش: کشتی شکست خوردهٔ طوفان کربلا در خاک و خون طپیده میدان کربلا گر چشم روزگار بر او زار میگریست خون میگذشت از سر ایوان کربلا نگرفت دست دهر گلابی به غیر اشک زآن گل که شد شکفته به بستان کربلا از آب هم مضایقه کردند کوفیان خوش داشتند حرمت مهمان کربلا بودند دیو و دد همه سیراب و میمکید خاتم ز قحط آب سلیمان کربلا زان تشنگان هنوز به عیوق میرسد فریاد العطش ز بیابان کربلا - اینجا بود که صدای گریه و ناله از پیامبران بلند شد … حضرت رسول صلی الله علیه و آله گریه کنان می فرمود :ای پدران من ای عزیزان ببینید با فرزندم حسین چه کرده اند ، آب فراتی که همه حیوانات از آن مینوشند بر فرزندم حرام کردند . سپس اشاره کرد که محتشم باز هم بخوان . محتشم ادامه داد: روزی که شد به نیزه سر آن بزرگوار خورشید سر برهنه برآمد ز کوهسار - در این لحظه گریه آنقدر زیاد شد که گویی صدای گریه به عرش میرسید. محتشم خواست تا پایین بیاید حضرت فرمود باز هم بخوان زیرا هنوز دلها از گریه خالی نشده . محتشم اطاعت امر کرد و در حالیکه عمامه اش را از سر برداشت و فریاد کنان صدا زد یا رسول الله: این کشتهٔ فتاده به هامون حسین توست وین صید دست و پا زده در خون حسین توست این نخل تر کز آتش جان سوز تشنگی دود از زمین رسانده به گردون حسین توست این ماهی فتاده به دریای خون که هست زخم از ستاره بر تنش افزون حسین توست - با رسیدن محتشم به این قسمت از اشعارش رسول الله غش کرد و انبیا همه بر سر میزدند و گریه میکرند .و ملکی این شعر محتشم را میخواند: خاموش محتشم که دل سنگ آب شد بنیاد صبر و خانهٔ طاقت خراب شد خاموش محتشم که از این حرف سوزناک مرغ هوا و ماهی دریا کباب شد - محتشم لب فرو بست و از منبر پایین آمد . پس از ساعتی که مجلس به حالت عادی بازگشت پیامبر (ص)عبای خود را بر دوش محتشم انداخت مقبل میگوید : من هم شاعر اهل بیت بودم و دوست داشتم پیامبر به من هم بگوید تو هم اشعارت را بخوان . هر چه انتظار کشیدم نفرمود . مایوسانه از حرم خارج شدم که دیدم حوری مرا صدا میزند ای مقبل ، فاطمه زهرا سلام الله علیها به نزد پدر آمد و فرمود به مقبل هم بگویید تا اشعارش را بخواند . مقبل گوید رفتم روی منبر پله اول ولی دیگر پیامبر(ص) به من نفرمود برو بالاتر فهمیدم . مقام محتشم از من خیلی بالاتر است . شروع کردم به خواندن اشعارم: نه ذوالجناح دگر تاب استقامت داشت نه سید الشهداء بر جدال طاقت داشت هوا چو قیرگون گردید
عزیز فاطمه از اسب واژه گون گردید بلند مرتبه شاهی ز صدر زین افتاد اگر غلط نکنم، عرش بر زمین افتاد تا این اشعار را خواندم حوریه ای آمد و گفت مقبل دیگر نخوان که زهرا سلام الله علیها غش کرد . مقبل گوید : از منبر فرود آمدم و پیامبر (ص) به عنوان صله چیزی به من عطا نفرمود . ناگهان امام حسین علیه السلام را درهمان حالت رویا دیدم که ازآن حلقوم بریده صدا زد : ای مقبل من خودم خلعت تو را خواهم داد . مقبل گوید در این حال از خواب بیدار شدم . فردای آن روز قافله ای به قصد زیارت کربلا حرکت کرد و مرا همراه خود بردند اگه دلتون شکست و اشکتون جاری شد فقط و فقط برا سلامتی و فرج مولای غریبمون دعا کنین. اللهم عجل لولیک الفرج التماس دعا بخوانید در madehin.blog.ir