✳️کوتاه از سید حسن حسینی ره[1]:
"کاش میتوانستیم برای دلهای تاریک، از آفتاب انشعاب بگیریم."
____________________
📚برادهها، ص 51.
[1] شاعر، مترجم، نویسنده،منتقدادبی و پژوهشگر معاصر(1383- 1335).
#تأملات_دینی_اجتماعی_ادبی
https://eitaa.com/kashkolsokhan
در جوار مرقدش هرگز به کم قانع نشو
چونکه از مشهد برات ڪربلا باید گرفت..
#السلام_علیک_یاعلیبنموسیالرضا
#چهارشنبهامامرضایی
https://eitaa.com/kashkolsokhan
✳️هنوز چوبیم!!
استاد علی صفائی حائری ره:
وقتى هنگام بهار، به باغ مىرفتم و شاخهها را غرق در شكوفه مىديدم، راستى شرمم مىآمد كه چندين بهار بر ما گذشته و هنوز چوبيم ... ولى چوبهاى مرده شكفتهاند و در گُل، غرقند ...
اين ديدارها و مقايسهها انسان را، از قناعتها، جدا مىكنند و او را پيش مىآورند. و همين كه همتها، عالى شدند و خواستهها فراتر رفتند، جوشش ما زيادتر مىشود و نهفتهها و پنهانها رو مىآيند.
بارها گفتهام، كسى كه خواستهاش دم دستش، هست، حتى از پاهايش استفاده نمىبَرَد. ولى اگر خواستههايش دورتر شد، بُل مىرود و راه مىافتد. و همين طور، مركبها را استخدام مىكند و همين طور مركب مىسازد و حتى سفينهها را به ماه مىفرستد ... توجه به ارزشها و عظمتها به انسان همت مىدهد. و همتها او را به جريان مىاندازند و استعدادهاى مدفون او را بيرون مىريزند ...
______________________
📚آيههاى سبز، صص 88 و 89.
https://eitaa.com/kashkolsokhan
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
وقتی توی محله همه میشناسنت 🤕🤣🤣
فقط اخرش
#غیرت_دینی
https://eitaa.com/kashkolsokhan
✳️بحث آزاد، خلاء حکمرانی امروز
🔶فراز و فرود تجربهای بحث ازاد در لایحهی قصاص
🔹لایحهی قصاص یکی از اصلیترین تلاشها برای اسلامی کردن قوانین کشور بود که بر اساس کتب فقهی مراجع به ویژه کتاب تحریر الوسیله امام خمینی تدوین شده بود. کدیور مینویسد:« در مقابل حقوقدانان شامل اساتید حقوق دانشگاه، قضات، وکلای دادگستری معتقد بودند که دادگستری لزوما باید بر مبنای علوم جرم شناسی، حقوق جزائی، حقوق مدنی، حقوق بین الملل، حقوق خصوصی و عمومی جدید پیش برود و قوانین نیز بر همین مبنا وضع شوند. آن چنان که از صدر مشروطه پیش رفته بود....
🔹آقای بهشتی پیشنهاد بحث آزاد پیرامون لایحهی قصاص را داد و در تاریخ 9 اردیبهشت 1360 دبیرخانهی شورای عالی قضایی در اطلاعیهای این موضوع را اعلام کرد.
بهشتی 17 خرداد در اینباره توضیح داد:« در برخی جمعهای منتقد وقتی بحث شده و توضیح داده شده اغلبشان قانع شدهاند؛ معلوم شد اگر توضیح کافی و منطقی داده شود مطلب روشن میشود. آنهایی که بی غرضند و قلبشان قانع میشود قناعت قلبی خودشان را ابراز میکنند.»
و درباره برنامه گفت: «به نظر میرسد برنامهی سازندهای باشد. امیدوار هستم این برنامه انجام بگیرد و اگر نتیجهی بحث این بود که جایی تغییری داده شود خودبهخود در مرحله رسیدگی در مجلس میتواند این تغییر انجام گیرد.»
و گفت: «البته آنهایی که به این لایحه در روزنامه انتقاد نوشتهاند در این بحث شرکت نکردند و عقب زدند و جازدند و ما اینرا به اطلاع ملت میرسانیم که ملت تشخیص بدهد که آیا این نوشتهها بهراستی به منظور انتقاد سازنده بود یا جهت ایجاد جو ناسالم فکری در جامعه انقلابی ما.»
🔸با اعلام قبلی اولین جلسه بحث آزاد در سالن اجتماعات دادگستری در 21 اردیبهشت 1360 برگزار شد. [اکثریت] حقوق دانهایی که بیانیهی انتقادی را امضا کرده بودند در جلسه حضور نیافتند. آقایان عبدالله جوادی آملی و بهشتی از شورای عالی قضائی و آقایان خزائی و ترابی از حقوقدانان کشور به عنوان منتقد در جلسه اول شرکت کردند.
جلسه دوم بحث آزاد پیرامون لایحهی قصاص 4 خرداد 1360 برگزار شد که عدم حضور منتقدان امضا کنندهی بیانیهها از جدیت بحثها کم کرده بود. بهشتی وعده داده بود تا تصویب لایحهی قصاص در مجلس بحثهای آزاد ادامه پیدا کند. با اوج گیری مسائل سیاسی و پس از آن شهادت بهشتی این جلسات متوقف شد.
🔹سرانجام این لایحه بدون طرح در صحن علنی مجلس، به کمیسیون قضائی مجلس سپرده شد و در تاریخ 3/6/1361 با تصویب در کمیسون قضائی مجلس به تایید شورای نگهبان نیز رسید.
🔷دکتر کاتوزیان یکی از سرشناسترین امضا کنندگان بیانیهی انتقادی بعدها در خاطراتش "کتاب زندگی من" نوشت:
«در این لایحه چند عیب مهم به چشم میخورد؛ عیوبی که بخش مهمی از آنهابعدها بهوسیلهی حکومت اصلاح شد. ولی در آغاز تصویب انکار میشد و منتقدان به انکار وحی و مخالفت با اسلام و انقلاب متهم میشدند.»
_______________________
📚زندگی و زمانهی آیت الله سید محمد حسینی بهشتی، صص 243- 240.
#مرورتاریخ
#بحثآزاد_حجاب
https://eitaa.com/kashkolsokhan
✳️کوتاه از سید حسن حسینی ره[1]:
"اومانیسم میکوشد تا با فندکهای مدل بالا، انسان را از آفتاب بینیاز کند."
____________________
📚برادهها، ص 71.
[1] شاعر، مترجم، نویسنده،منتقدادبی و پژوهشگر معاصر(1383- 1335).
#تأملات_دینی_اجتماعی_ادبی
https://eitaa.com/kashkolsokhan
✳️پنهان کردن خوبیها
از بانو رابعه عدويه[1] کلماتی آموزنده رسيده است ... از جمله اين كه به همه توصيه مىنمود كه:
"اكتموا حسناتكم كما تكتمون سيئاتكم"
همانگونه كه بدىهاى خود را پنهان مى كنيد تا كسى نبيند، خوبىها را هم پنهان كنيد.
چون اظهار و ظهور خوبى براى يك انسان نقص است، چرا كه خودنمايى است.
__________________
[1] از جمله زنان دارای ذوق عرفانی که جملات یا اشعار بلند عرفانی از او نقل کردهاند. علت نامگذاری به "رابعه" را برخی دختر چهارم بودن او گفتهاند.
📚زن در آینه جمال و جلال، صص 228 و 229.
https://eitaa.com/kashkolsokhan
✳️تحدیر (تند خوانی) قرآن کریم
🔸 با حجم کم🔸
🔆 تحدیر روشی از تلاوت قرآن است که قاری در آن علی رغم رعایت کردن قواعد تجوید، از سرعت در خواندن نیز بهره می برد، از این رو در زمان یکسان نسبت به ترتیل و تحقیق تعداد آیات بیشتری تلاوت می شود.
دانلود جزء اول
ahlevela.ir/tahdir/Joze01.mp3
دانلود جزء دوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze02.mp3
دانلود جزء سوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze03.mp3
دانلود جزء چهارم
ahlevela.ir/tahdir/Joze04.mp3
دانلود جزء پنجم
ahlevela.ir/tahdir/Joze05.mp3
دانلود جزء ششم
ahlevela.ir/tahdir/Joze06.mp3
دانلود جزء هفتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze07.mp3
دانلود جزء هشتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze08.mp3
دانلود جزء نهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze09.mp3
دانلود جزء دهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze10.mp3
دانلود جزء یازدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze11.mp3
دانلود جزء دوازدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze12.mp3
دانلود جزء سیزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze13.mp3
دانلود جزء چهاردهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze14.mp3
دانلود جزء پانزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze15.mp3
دانلود جزء شانزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze16.mp3
دانلود جزء هفدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze17.mp3
دانلود جزء هجدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze18.mp3
دانلود جزء نوزدهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze19.mp3
دانلود جزء بیستم
ahlevela.ir/tahdir/Joze20.mp3
دانلود جزء بیست و یکم
ahlevela.ir/tahdir/Joze21.mp3
دانلود جزء بیست و دوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze22.mp3
دانلود جزء بیست و سوم
ahlevela.ir/tahdir/Joze23.mp3
دانلود جزء بیست و چهارم
ahlevela.ir/tahdir/Joze24.mp3
دانلود جزء بیست و پنجم
ahlevela.ir/tahdir/Joze25.mp3
دانلود جزء بیست و ششم
ahlevela.ir/tahdir/Joze26.mp3
دانلود جزء بیست و هفتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze27.mp3
دانلود جزء بیست و هشتم
ahlevela.ir/tahdir/Joze28.mp3
دانلود جزء بیست و نهم
ahlevela.ir/tahdir/Joze29.mp3
دانلود جزء سی ام
ahlevela.ir/tahdir/Joze30.mp3
حجم هرفایل: حدود ۴ مگابایت
زمان تلاوت هر جزء: حدود ۳۵ دقیقه
التماس دعای فرج مولا صاحب الزمان عج
https://eitaa.com/kashkolsokhan
✳️به دیدن آژانس شیشهای دیگری دعوت شدهاید!
تعرض تبعه مست انگلیسی به ....
آیا سیلی میخورد؟!؟
فیلم سینمایی"دیدن این فیلم جرم است" را اینجا ببینید:
https://www.namasha.com/v/Tzozxpcs/_%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%D8%A7%DB%8C%D8%B1%D8%A7%D9%86%DB%8C_%D8%AF%DB%8C%D8%AF%D9%86_%D8%A7%DB%8C%D9%86_%D9%81%DB%8C%D9%84%D9%85_%D8%AC%D8%B1%D9%85_%D8%A7%D8%B3%D8%AA_%D8%AA%D9%88%D8%B6%DB%8C%D8%AD%D8%A7%D8%AA_%D8%AF%D8%A7%D9%86%D9%84%D9%88%D8%AF_
#بسیجی
#غیرتدینی
#غیرتملی
https://eitaa.com/kashkolsokhan
حافظ صبور باش که در راه عاشقی
هر کس که جان نداد به جانان نمیرسد
حافظ
#تکبیتی
https://eitaa.com/kashkolsokhan
✳️هنوز شکوفهای ندادهام
حدود فصل بهار بود. در جادهاى حركت مىكردم و درختان دو طرف آن را كه از شكوفه پُر شده بودند، مىديدم. احساس شرمندگى مىكردم كه بهارها از عمرم گذشته، ولى هنوز شكوفهاى ندادهام! هنوز عقيم و خسته و مفلوك ماندهام! پس كجاست بارِ من؟ كجاست بارى كه بتوانم آن را پيش خدا ببرم؟!
📚شرح دعاهاى روزانه حضرت زهرا(س)، ص 84.
https://eitaa.com/kashkolsokhan
✳️کوتاه از سید حسن حسینی ره[1]:
"موعظه اخلاقی برای هنرمندی که با فساد به شهرت رسیده، مثل برشمردن فواید گیاهخواری برای یک گرگ کهنهکار است."
________________
📚برادهها، ص 11.
[1] شاعر، مترجم، نویسنده،منتقدادبی و پژوهشگر معاصر(1383- 1335)
#تأملات_دینی_اجتماعی_ادبی
https://eitaa.com/kashkolsokhan