eitaa logo
کشکول
2هزار دنبال‌کننده
2.2هزار عکس
4.1هزار ویدیو
91 فایل
مشاهده در ایتا
دانلود
🛑علت اصلی گناه کردن مردم! وقتی انسان گناه می‌کند که ولایت امام را بر خودش نمی‌بیند، اگر می‌دید که گناه نمی‌کرد. ⛔️مثلا چه کسی حاضر است در یک جمع یا در حضور یک نفر گناه و فساد بکند؟ شرم می‌کند، این کار را نمی‌کند. وقتی احساس می‌کند کسی ناظر بر او نیست، گناه می‌کند. خدای تعالی در قرآن می‌فرماید: هر عملی انجام بدهید، خدا و رسولش و مؤمنون که اهلبیت عصمت و طهارت علیهم‌السّلام هستند می‌بینند. یعنی شما تنها نیستید. هر لحظه اعمال شما رصد می‌شود. وقتی زلیخا حضرت یوسف را در خلوت کشید، یک بت در طاقچه بود، روی بت پرده انداخت. حضرت یوسف پرسید: چرا این‌کار را کردی؟ گفت: از پروردگارم شرم می‌کنم. ❎او به بتش اعتقاد داشت. همین مقدار اعتقاد را هم ما نداریم چون گناه می‌کنیم. 🔺فردی که آگاه است می‌گوید: من تحت نظارت امام زمان ارواحنافداه هستم. ⛔️زشت است من این کار را انجام بدهم. ⛔️زشت است این حرف را بزنم. ⛔️این حرف، این حرکت، این عمل، این فکر، مرا امام زمان میبیند...لذا رفتار انسان، درست میشود... 📙از بیانات استاد زعفری زاده
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 | «حبیبی شکرا» 🎙 با صدای کربلایی محمدحسین پویانفر ❣️ @kashkool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ دوربین مخفی «سفر به خارج» / سفری تقریبا رایگان به زیباترین شهر جهان / واکنش دیدنی مردم در برابر این سفر رویایی ♦️ دوربین مخفی «سفر به خارج» / سفری تقریبا رایگان به زیباترین شهر جهان / واکنش دیدنی مردم در برابر این سفر رویایی ذات واقعی مردم ایران اینه
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رحیم‌پور ازغدی: هر وقت خواستید ببینید زمان عاشورا مردم چطور بودن، الان رو نگاه کنید! ❣️ @kashkool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
یک جا تو دنیا پیدا کنید با یک غریبه این طور برخورد کنند 😭😭😭😭😭😭😭 ❣ @kashkool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
بعضی‌ها را تا حرف نزنند نمی‌شود شناخت‌شان! کم سن و سال، امـــا بلند نظر/ بلند نگاه / عمیق و بزرگ شبیه دخترخانمی که اربعین را در پنج مرحله تا ظهور، تبیین میکند!@kashkool
تو اگر اهل دِق کردن از غصه بودی... / کلام امام علی (ع) در نهج البلاغه را بد نفهمیم... 🔸 فارغ از تمام مسائل و حواشی مربوط به قضیه خانم (غفر الله لها و لنا) و اظهار نظر در مورد آن (که قصد پرداختن به آن ها را ندارم،) فقط یک‌ نکته را عرض می کنم: 🔸 در این قضیه، برخی به کلام حضرت امیر(ع) در و آن قضیه مشهور خلخال از پای زن غیر مسلمان دزدین استناد می کنند!! و این که اگر کسی از غصه آن بمیرد، اشکالی ندارد... 🔸 آن قضیه مشهور نهج البلاغه این است که لشکر معاویه به یکی از شهر های تحت حکومت امام (ع) حمله می کند و حضرت می فرمایند: 👇 «به من خبر رسيده است که يکى از آنها، به خانه زن مسلمان و زن غير مسلمان ديگرى که در پناه اسلام جان و مالش محفوظ بوده، وارد شده و خلخال و دستبند و گردن بندها و گوشواره هاى آنان را از تنشان بيرون آورده است...» و بعد در انتها می فرمایند: «اگر به خاطر اين حادثه، مسلمانى از شدّت تأسّف و اندوه بميرد، ملامتى بر او نيست، بلکه به نظر من، سزاوار است.» (خطبه۲۷) 🔸 صحبت حضرت(ع) در مورد تعرض به مسلمانان و بی خیالیِ عده ای مرد نمای بی غیرت است... که این غصه بی غیرتی و تعرض به نوامیس شایسته مردن است... 🔸 عمامه به سر محترم! اصول گرا! اصلاح طلب! دلسوز عزیز! دلسوز نمای محترم! برادر و‌ خواهر محترم! دوست موج سوار من! شمایی که به این خطبه استناد می کنی! تو اگر اهل مردن از غصه هستی! باید برای این غصه بمیری که در جنگ فرهنگی، دشمن تو متعرض نوامیست شده... و از سر نوامیس تو برداشته و زیور هایشان رو آشکار کرده... ✅ یا تو اگر واقعا اهل دق کردن از غصه بودی، اون‌ وقتی که در شیراز حجاب از خانواده شهید کشیدن باید دق می کردی... @kashkool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آیت الله شب زنده دار در حال خدمت به زوار اباعبدالله الحسین علیه السلام ❣ @kashkool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
2️⃣ واکنش رهبری در مورد حادثه تلخ سقوط هواپیما است که در آن، اشتباه مسلمی واقع شد... (بر خلاف قضیه اخیر در کشور) ✅ واکنش رهبری چه قدر درس آموز است... گوش کنیم و مقایسه کنیم با این روزگار و تلاش عده ای برای فراموش کردن یوم الله اربعین... تریبون‌ داران مدعی انقلابی گری کجا ایستاده اند...!؟ ❣️ @kashkool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✝️ کشیش ارشد آمریکایی: رفتن به کربلا برای همه واجب است، اگر تا به حال کربلا نرفته اید، همین الآن برای رفتن به آنجا برنامه ریزی کنید. 📣صحبتهای بسیار جالب «کِنِث جی. فلاورز» کشیش ارشد کلیسای دترویت درباره تجربه اش از زیارت حرم حضرت اباعبدالله الحسین علیه السلام. 🤲خداوندا! شفاعت و زیارت با معرفت سرور آزادگان جهان را نصیب ما بفرما🤲 ❣️ @kashkool
🚨 درس بزرگ انسان‌سازی است! ⭕️ دو پسر صاحبخانه با پتو بالا سر زائری که خوابیده، سايه‌بان درست کردند ... ❣ @kashkool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خدمت به زوار امام حسین برای این مردم مقدس است، ارزشمند است، فرقی نمی کند در چه لباس و سن و سالی باشند یا شغل‌شان چه باشد. 🔹پخت نان توسط یک نیروی ارتش عراق در یکی از مواکب اربعین ❣ @kashkool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مادر مهسا امینی در گفتگو با رسانه ضد انقلاب: به قرآن قسم دخترم از حضرت زهرا پاک تره (معاذالله) پ.ن: خدا انشاالله دهانتو پر از آتیش کنه که اینقدر راحت به ساحت مقدس حضرت زهرا سلام الله علیها اهانت میکنی. ❣️ @kashkool
موکب یعنی چه ؟ ❣️ @kashkool
علی به وقت حوادث عصا نمی‌گیرد... ❣️ @kashkool
این انسانیت نیست جذب فالوئره😒 ❣ @kashkool
از امام(سلام الله عليه) سؤال مي‌كنند چطور مؤمن، مشرك مي‌شود؟ فرمود: اينكه مي‌گويند: «لولا فلان لهلكتُ» اگر فلان كس نبود مشكل ما حل نمي‌شد، عرض كردند پس چه چيزی بگوييم؟ فرمود بگوييد: خدا را شكر مي‌كنم كه به وسيله فلان كس، مشكل ما را حل كرد، نه اينكه اول خدا دوم فلان شخص يا «لولا فلان لهلكتُ» درس اخلاق آیت الله العظمی جوادی آملی ۹۳/٢/۴ 🆔 @daftar_ayatollah_javadi_amoli
امام خامنه ای در ۳۱ خرداد ۱۳۷۲ در دیدار اعضای «ستاد احیای امر به معروف و نهی از منکر»: در شرع مقدّس اسلام، امر به معروف همان‌طور که می‌دانید سه مرحله دارد. یک مرحله، مرحله‌ی قلبی است. این را بد نیست این‌جا بگوییم که، بعضی می‌گویند «امر قلبی که امر و نهی نیست.» این، اشکالِ رایج و واضحی است و به نظر ما، اشکال ناواردی است. وقتی که شما گناه را می‌بینید، در مرحله‌ی امر قلبی و نهی قلبی، از شما می‌خواهند که در قلبتان دائماً حدیث نفس کنید که «لاتفعل! لاتفعل!» منتها شرایط اجازه نمی‌دهد که این «لاتفعل» از قلب شما به زبانتان برسد. این را می‌خواهند. یعنی می‌خواهند همان حالت علوّ و استعلایی که در آمر و ناهی وجود دارد، در قلب انسان هم باشد. وقتی که شما می‌بینید کسی معروفی را انجام نمی‌دهد، باید به او بگویید «اِفعَل! اِفعَل! اِفعَل!» در قلب هم، باید دائم این باشد و بجوشد. منتها وقتی این در انسان می‌جوشد؛ امّا شرایط نیست و نمی‌تواند بگوید، نمی‌گوید. اما این جوشش و تحوّل درونی و این امر و نهیِ درونی، باید باشد. بنابر این، صدقِ امر و نهی بر همان امر و نهی قلبی هم، صدق واقعی و حقیقی است؛ صدق مجازی نیست. منتها، امری است که به تحقّق خارجی نمی‌پیوندد. چون امر زبانی هم، اوّل از قلب شروع می‌شود. وقتی شما می‌گویید «اِفعَل»، اوّل قلبتان می‌گوید. منتها زبان، آلتِ بیانِ اراده است. آن اراده، منهای زبان، در قلب وجود دارد. این مرحله‌ی اوّل که از محل کلام خارج است و شما باید کاری کنید که همه‌ی مردم، لااقل این امر و نهیِ قلبی را داشته باشند. بعد می‌رسیم به مرحله‌ی زبانی. مسؤولیت شما، مسأله‌ی زبانی است. یعنی شما باید کاری کنید که امر و نهی زبانی که اگر تحقّق پیدا کند مهمترین عامل است و تأثیرش حتّی از جهادی که توپ و تفنگ و بمب اتم دارد، بیشتر است انجام گیرد. منتها مردم امتحان نمی‌کنند. باید یک بار امتحان کنند، تا ببینند. من عرض می‌کنم: دیگراز امریکا بالاتر، قدرتمندتر، مستکبرتر، طاغی‌تر؟! اگر همه‌ی مسلمانان عالم تصمیم بگیرند که ماهی یک بار به امریکا بگویند «نکن!»، همین، امریکا را می‌شکند. یعنی کاری که با بمب اتم نمی‌شود، با این اقدام می‌شود. کار زبانی، کار یدی هم نمی‌خواهد. همه‌ی مردم مسلمان، در تمام دنیای اسلام، مکلّفند. شما حالا این را بیاورید توی گناهانِ داخل جامعه: یک آقا حرکت خلافی انجام می‌دهد. کسی از پهلویش رد شود و همین قدر بگوید «آقا؛ این کار شما خلاف است. نکنید.» و رد شود برود. (عصبانیت هم لازم نیست. تهدید به عمل هم لازم نیست. جوانان ما دلشان می‌خواهد وقتی که ما گفتیم «امر به معروف کنید»، یک خنجر هم بدهیم دستشان؛ یک پارابلوم هم بدهیم. بگوییم: «آقا؛ اگر نشد، بزن!» در حالی که این زدن، یک کارِ دیگر است.) اگر همین کار انجام گیرد (یعنی شما بتوانید به مردم تفهیم کنید که اگر کار خلافی دیدند، بگویند «آقا نکن» و بروند)، کار بزرگی است. اگر ده نفر بگویند «نکن» و بروند، مگر کسی جرأت پیدا می‌کند که باز آن کارِ خلاف را بکند؟! این‌که می‌بینید وقتی شما دو بار، سه بار گفتید «نکن»، او عصبانی می‌شود، می‌آید یقه‌ی شما را می‌گیرد، پیداست که این ضربه، شکننده است. والّا اگر شکننده نبود، عصبانیت نداشت! می‌گفتی «نکن»؛ او هم نگاهی می‌کرد و محل نمی‌گذاشت. وقتی چند بار تکرار شد «نکن» او ناگهان می‌خواهد منفجر شود. خدای متعال، در زبان و در امر و نهی، این اثر را قرار داده است. ما چرا این حکمت الهی را درک نمی‌کنیم و حاضر نیستیم از این ابزار عظیم خدایی استفاده کنیم؟! باید استفاده کنند تا ببینند که می‌شود، یا نمی‌شود. خدای متعال که آن آیات امر به معروف را خلاف نفرموده است! همین گونه است روایتی که از نهج‌البلاغه خواندیم. واقعاً اگر عمل کنید، تمام قوام عدل و حق در عالم، برقرار می‌شود. اما مرحله‌ی سوم، همان است که ایشان اشاره کردند، و من دیروز آیین‌نامه‌اش را تصویب کردم و ابلاغ شد. آن آیین‌نامه، آیین‌نامه‌ی خوبی است. منتها، این کارِ شما نیست. کار بسیج است؛ که اگر در آیه‌ی «ولتکن منکم امّة» مِنْ را «مِنِ تبعیضیه» بگیریم، همان بعضند، که باید در همه‌ی مراحلش امر به معروف کنند؛ حتی در مرحله‌ی سومش، که مرحله‌ی ید است. آنها مرحله‌ی یدند. منتها در آیین‌نامه اضافه کردم: گروهی که مرحله‌ی سوم را انجام می‌دهند، موظّفند پشتیبانِ مرحله‌ی دومیها هم باشند. یعنی اگر کسی آمر و ناهی بود، سر و کارش به کلانتری نیفتد که به او اهانت کنند. یعنی این بسیجی برود با آن قوّه‌ی ضبط قضایی یا ضابطیّت قضایی که قانون به او داده است، از آن شخص حمایت کند. بنابراین، سه مرحله‌ای را که وجود دارد، شما باید احیا کنید و عمده هم مرحله‌ی دوم است. اساس قضیه، مرحله‌ی دوم است. از همه مؤثّرتر، مرحله دوم است که می‌تواند همه‌ی اوضاع و احوال را به کل منقلب کند. ❣ @kashkool
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واعتصموا بحبل الله جمیعا و لا تفرقوا دسته بنی عامر 19 صفر ❣️ @kashkool