فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حسین(ع) دوست داشتنی است
« حسین خواستنی است، خدا شاهد است
انسان بعد از سالهای سال، بعد از هزار و چند صد سال گرمی دستان حسین(ع) را احساس میکند و گاهی این هوس برایش میآید که دست حسین(ع) روی سرش کشیده شود.»
@kashkool27
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دعای امام حسین علیه السلام در صبح عاشورا
@kashkool27
تاریخ قیام و مقتل جامع سیدالشهداء (ع) مقتل و کتابی تاریخی درباره امام حسین(ع) و واقعه عاشورا به زبان فارسی که با همکاری گروهی از تاریخپژوهان، زیرنظر مهدی پیشوایی نگارش یافته است. نویسندگان کتاب، تلاش کردهاند مطالب مقتلهای مختلف و معتبر را در آن جمع کنند. این کتاب افزون بر ارائه مقتلی جامع، موضوعاتی چون مقتلنویسی و تاریخنگاری عاشورا، فلسفه قیام امام حسین(ع)، سیر تاریخی عزاداری برای امام حسین (ع) و زندگینامه یاران امام حسین (ع) را هم بررسی کرده است.
@kashkool27
#کتابشناسی
محمدحسین رجبی فرزند علی دوانی این کتاب را اثرِ علمی قابلتوجهی دانسته که تنها به مسائل روز عاشورا نپرداخته، بلکه شبهات فراوانی را نیز پاسخ داده است. او ریشهیابی واقعه عاشورا و توجه به سرگذشت یاران امام حسین (ع) را از دیگر ویژگیهای مثبت کتاب معرفی کرده است.مهدی پیشوایی نیز گزارش جامع، کامل و مستند، توجه به نیازها و پرسشها و رعایت معیارهای تاریخنگاری علمی را از ویژگیهای این مقتل بهشمار آورده است. در کتابنامه جلد اول کتاب، ۵۴۴ کتاب و ۱۵ مقاله نام برده شده است که فراوانی منابع مورد استفاده کتاب را نشان میدهد.
ویژگی دیگر کتاب توجه به موضوعاتی است که در بیشتر مقتلها دیده نمیشود. برخی از این موضوعات عبارت است از:
ریشههای سیاسی، اجتماعی و فرهنگی واقعه عاشورا
فلسفه قیام امام حسین(ع)
فلسفهٔ عزاداری
سیر تاریخی عزاداری برای امام حسین(ع)
آمار و ارقام واقعۀ عاشورا
پرسشهای مطرح در زمینه واقعه عاشورا
زندگینامۀ یاران امام حسین(ع)
@kashkool27
#کتابشناسی
31.63M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
روضه وداع مرحوم کوثری در کنار مرقد مطهر امام خمینی
پناه عالمیان خواهرت پناه ندارد
به جز تو ای شه خوبان امیدگاه ندارد
@kashkool27
مکاتبات عاشورایی:فَكَتَبَ عُمَرُ بْنُ سَعْدٍ إِلَى عُبَيْدِ اَللَّهِ بْنِ زِيَادٍ: «أَمَّا بَعْدُ؛ فَإِنَّ اَللَّهَ قَدْ أَطْفَأَ اَلنَّائِرَةَ، وَ جَمَعَ اَلْكَلِمَةَ، وَ أَصْلَحَ أَمْرَ اَلْأُمَّةِ؛ هَذَا حُسَيْنٌ قَدْ أَعْطَانِي أَنْ يَرْجِعَ إِلَى اَلْمَكَانِ اَلَّذِي مِنْهُ أَتَى، أَوْ أَنْ نُسَيِّرَهُ إِلَى أَيِّ ثَغْرٍ مِنْ ثُغُورِ اَلْمُسْلِمِينَ شِئْنَا، فَيَكُونَ رَجُلاً مِنَ اَلْمُسْلِمِينَ لَهُ مَا لَهُمْ وَ عَلَيْهِ مَا عَلَيْهِمْ، أَوْ أَنْ يَأْتِيَ يَزِيدَ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ فَيَضَعَ يَدَهُ فِي يَدِهِ، فَيَرَى فِيمَا بَيْنَهُ وَ بَيْنَهُ رَأْيَهُ، وَ فِي هَذَا لَكُمْ رِضًا وَ لِلْأُمَّةِ صَلاَحٌ». فَلَمَّا قَرَأَ عُبَيْدُ اَللَّهِ اَلْكِتَابَ قَالَ: هَذَا كِتَابُ رَجُلٍ نَاصِحٍ لِأَمِيرِهِ مُشْفِقٍ عَلَى قَوْمِهِ؛ نَعَمْ قَدْ قَبِلْتُ. فَقَامَ إِلَيْهِ شِمْرُ بْنُ ذِي اَلْجَوْشَنِ فَقَالَ: أَ تَقْبَلُ هَذَا مِنْهُ وَ قَدْ نَزَلَ بِأَرْضِكَ إِلَى جَنْبِكَ! وَ اَللَّهِ لَئِنْ رَحَلَ مِنْ بَلَدِكَ وَ لَمْ يَضَعْ يَدَهُ فِي يَدِكَ لَيَكُونَنَّ أَوْلَى بِالْقُوَّةِ وَ اَلْعِزَّةِ، وَ لَتَكُونَنَّ أَوْلَى بِالضَّعْفِ وَ اَلْعَجْزِ فَلاَ تُعْطِ هَذِهِ اَلْمَنْزِلَةَ فَإِنَّهَا مِنَ اَلْوَهْنِ، وَ لَكِنْ يَنْزِلُ عَلَى حُكْمِكَ هُوَ وَ أَصْحَابُهُ، فَإِنْ عَاقَبْتَ فَأَنْتَ وَلِيُّ اَلْعُقُوبَةِ، وَ إِنْ غَفَرْتَ كَانَ ذَلِكَ لَكَ، وَ اَللَّهِ لَقَدْ بَلَغَنِي أَنَّ حُسَيْناً وَ عُمَرَ بْنَ سَعْدٍ يَجْلِسَانِ بَيْنَ اَلْعَسْكَرَيْنِ فَيَتَحَدَّثَانِ عَامَّةَ اَللَّيْلِ! فَقَالَ لَهُ اِبْنُ زِيَادٍ: نِعْمَ مَا رَأَيْتَ! اَلرَّأْيُ رَأْيُكَ .
عمربن سعد به عبید الله بن زیاد نامه نوشت:
خداوند شعلۀ آتش را خاموش كرده، و وحدت كلمه ايجاد نموده و امور امت اسلامى را اصلاح فرموده است؛ حسين به من پيشنهاد داده كه به جاى اولش بازگردد ، يا او را به هر يك از مرزهاى مسلمين كه خواستيم بفرستيم، و او مثل فردى از آنان نفع و ضررشان را بپذيرد.[بالطبع] با اين [پيشنهاد] هم رضايت شما و هم مصلحت امّت [اسلامى] تأمين خواهد شد.» وقتى عبيد الله نامه را خواند گفت: اين نامۀ مردى است كه مخلص امير است و بر قوم خود مهر و شفقت دارد. آرى پذيرفتم.[در اين بين] شمر بن ذى الجوشن برخاست و گفت: آيا اين را از [حسين] مىپذيرى در حالى كه [الآن او در چنگ تو قرار گرفته] در قلمرو تو و در كنارت مستقر شده! و الله اگر دستش را در دستت قرار ندهد و از ديارت برود، بزودى نيرومند و عزيز خواهد شد و [در مقابل] تو در اندك زمانى به ضعف و ناتوانى خواهى گراييد، اين پيشنهاد را قبول نكن كه سستى موقعيت تو را به دنبال خواهد آورد. بايد او و يارانش تسليم فرمان تو شوند، اگر آنها را مجازات كنى صاحب اختيارى و اگر خواستى آنها را ببخشى باز از حيث تبليغاتى به نفع توست. و الله بمن خبر رسيده حسين و عمر بن سعد بين دو لشكر جلسه تشكيل مىدهند و همه شب را با هم صحبت مىكنند از كجا معلوم دستشان در دست هم نباشد! ابن زياد گفت: بله چه نظر خوبى! نظر شما، نظر مدبّرانهاى است!
@kashkool27
وَ جَاءَ شِمْرٌ حَتَّى وَقَفَ عَلَى أَصْحَابِ اَلْحُسَيْنِ [عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ] فَقَالَ: أَيْنَ بَنُو أُخْتِنَا؟ فَخَرَجَ إِلَيْهِ اَلْعَبَّاسُ وَ جَعْفَرٌ وَ عُثْمَانُ بَنُو عَلِيٍّ [عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ] فَقَالُوا: مَا لَكَ وَ مَا تُرِيدُ؟ قَالَ: أَنْتُمْ يَا بَنُو أُخْتِي - آمِنُونَ! قَالَ لَهُ اَلْفِتْيَةُ: لَعَنَكَ اَللَّهُ وَ لَعَنَ أَمَانَكَ - لَئِنْ كُنْتَ خَالَنَا - أَ تُؤْمِنُنَا وَ اِبْنُ رَسُولِ اَللَّهِ لاَ أَمَانَ لَهُ! [وَ] لَمَّا قَدِمَ عَلَيْهِمْ كُزْمَانُ مَوْلَى عَبْدِ اَللَّهِ بْنِ أَبِي اَلْمَحَلِّ [بْنِ حِزَامٍ اَلْكِلاَبِيِّ] دَعَاهُمْ فَقَالَ: هَذَا أَمَانٌ بَعَثَ بِهِ خَالُكُمْ! فَقَالَ لَهُ اَلْفِتْيَةُ: أَقْرِئْ خَالَنَا اَلسَّلاَمَ وَ قُلْ لَهُ: أَنْ لاَ حَاجَةَ لَنَا فِي أَمَانِكُمْ أَمَانُ اَللَّهِ خَيْرٌ مِنْ أَمَانِ اِبْنِ سُمَيَّةَ! . [أمان ابن زياد به حضرت عباس و برادرانش] [أبى مخنف] مىگويد: شمر آمد روبروى اصحاب حسين [عليه السّلام] ايستاد و گفت: پسران خواهرمان كجا هستند؟ عباس و جعفر و عثمان فرزندان على [عليه السّلام] بيرون آمدند و گفتند: چه كارى دارى و چه مىخواهى؟ گفت: شما اى خواهرزادههايم، در امان هستيد. آن جوانان بزرگوار گفتند: خدا تو و اماننامه تو را لعنت كند. به ما أمان مىدهى حال آنكه پسر رسول خدا بىأمان است! كزمان غلام عبد الله بن أبى محل بن حزام كلابى جلو آمد و آنها را صدا زد، گفت: اين اماننامه را دايىتان يعنى عبد الله بن ابى محل فرستاده است! جوانان [پسران ام البنين] گفتند: به دايى ما سلام برسان و بگو ما نيازى به أمان [نامه] شما نداريم أمان [نامه] خدا بهتر از أمان [نامه] پسر سميّه !است.
@kashkool27
اینکه چرا و چگونه گروهی از امت اسلامی، دستان خود را به خون پاک سلاله رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) آغشتند و دست به جنایتی زدند که در جامعه اسلامی سابقه نداشت، درخور بحث و بررسی دقیقی است. در این نوشتار بر آنیم که روشن کنیم از زمان وقوع سقیفه تا سال شصت هجری، چه وقایعی اتفاق افتاد و چه انحرافها و بدعتهایی پدید آمد که در پی آن، فاجعهای به عظمت قتل امام حسین (علیهالسلام) رخ داد و جامعه آن را تحمل کرد. در یک جمع بندی، میتوان ریشههای تاریخی عاشورا را در سه حوزه جست و جو کرد1.ریشه های سیاسی2.ریشه های اجتماعی3.ریشه های فرهنگی
ادامه دارد.....
#عوامل_قیام_عاشورا 1
#تاریخ
منبع مطالب مقتل جامع
@kashkool27
#تاریخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
باز هم روز دهم ساعت سه ، ساعت سر
ساعت وقت ملاقات سری با مادر
ساعت رفتن جان از بدن یک خواهر
چون خداحافظی پیرهنی با پیکر
ساعت سینه مولا شده سنگین ناگاه
ریخت عبدلله از آغوش اباعبدالله
ساعت غارت خیمه شده آماده شوید
دین ندارید شما ، لااقل آزاده شوید
بکشیدش سپس آماده منظور شوید
او نَفَس می کشد از اهل حرم دور شوید
🎙سید حمید رضا برقعی
عصر عاشورا
مقابل قتلگاه
حرم سیدالشهدا
@kashkool27
این کتاب یکی از پرفروشترین رمانهای ایرانی با موضوع عاشوراست و دربارهی دختر و پسر جوانی از اهالی کوفه است که به دنبال حقیقت هستند، در صورتی که مردم کوفه به دنبال منفعت طلبیهای روزافزون میگردند. اما در میان رفتارهای متناقض سرداران بزرگ کوفه، بین حمایت از امام حسین (ع) و یا وفاداری به یزید سرگرداناند. 《به عبارتی این اثر یک دوره فتنهشناسی کامل است 》که به مخاطبش نشان میدهد که چگونه در شرایط پیچیده و غبارآلود فتنه، حق و باطل چگونه جابهجا میشوند و حتی بزرگترین سرداران و مبارزان اسلام نیز نسبت به راه امام حسین (ع) و هدف او از مقابله با یزید دچار شک و تردید میشوند.
@kashkool27
#کتابشناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواص بی خواص 5
چی شد جامعه اسلامی بعد از 50سال نوه پیامبر اکرم صلی الله علیه رو با آن وضع فجیع به شهادت رساندن؟
زبیر بن عوام
@kashkool27
#خواص_بیخواص
#تاریخ
ریشههای سیاسی قیام
در اینجا به بررسی برخی از عوامل سیاسی واقعه عاشورا اشاره می شود.
1⃣سقیفه سرآغاز انحراف
هرچند با ظهور اسلام و تلاشهای رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله)، روابط محکمی میان قبایل عرب براساس ایمان و عقیده مشترک پدید آمد و اسلام توانست روح سرکشی و ستیزه جویی آنان نسبت به یکدیگر را مهار کند، پس از رحلت پیامبر، دیری نپایید که روح عصبیت قبیلهای دوباره ظهور کرد و خود را در سقیفه نشان داد و درهای فتنه را به روی مسلمانان گشود.
جریان سقیفه در واقع، تبلور غلبه خلق و خو و رقابت جاهلی و قبیلگی عرب، بر ارزشهای اسلامی بود. مرور گفت و گوی گردانندگان سقیفه به خوبی نمایانگر آن است که ارزشهای قبیلگی و جاهلی که در زمان رسول خدا (صلیاللهعلیهوآله) مثل آتشی زیر خاکستر باقی مانده بود، با رحلت آن حضرت، به خوبی مجال حضور و بروز یافت؛ چنان که برخی از قریشیان و گروهی از انصار، در حالی که پیکر مطهر پیامبر(ص) بر زمین، و علی (علیهالسلام) مشغول تجهیز آن بود، به رقابت سیاسی پرداختند.
در این رقابت، از ملاکهای ارزشی سخن به میان نیامد؛ بلکه بیشتر، گروه بندی جناحی و قبیلگی (مهاجر و انصاری بودن) نمایان گردید و بحث منا(از ما) و منکم(از شما) مطرح شد.
و ابوبکر سرانجام با معیارهای قبیلگی به حکومت رسید.
در صورتی که با وجود نص صریح رسول خدا(ص) درباره جانشینی علی (علیهالسلام)
نوبت به انتخاب خلیفه با ملاکهای دیگر نمیرسید. از این رو آنچه را که در سقیفه روی داد، باید نخستین انحراف حکومت در اسلام دانست، که نتیجه آن در درازمدت، روی کار آمدن بنی امیه بود.
گروه مخالف بنی هاشم، در روزهای آخر عمر پیامبر نوعی توطئه، یا حداقل تفاهم و هماهنگی، برای دور کردن علی (علیهالسلام) از خلافت داشتند و کار آنان در جریان سقیفه، که به شکل گیری دستگاه خلافت انجامید، متکی بر قرآن و سنت پیامبر نبود. اصحاب سقیفه فرمان الهی را نادیده گرفتند و شرایط رهبری را فراموش کردند و جناح حق را به انزوا کشاندند و حاصل این کار، انکار امامت و تداوم یافتن روش انتخاب خلیفه با معیارهای سلیقهای و عرفی بود
#عوامل_قیام_عاشورا 2
#تاریخ
ادامه دارد...
@kashkool27
#تاریخ
28.53M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
۳ ساعت اخر روز عاشورا که هیچ کس طاقت دیدن ان را ندارد
@kashkool27
2️⃣کنار زدن انصار از خلافت
بخشی از گردانندگان سقیفه (مهاجران) با استناد به حدیث الائمة من قریش
و با این احتجاج که ما اقوام و عشیره رسول خدا هستیم و در پیوند خویشاوندی از دیگران به آن حضرت نزدیک تریم،
انصار را از صحنه خارج کردند و با پیروزی مهاجران، نه تنها قریش غلبه یافت، بلکه نظریه انحصار خلافت در قریش نیز پیروز شد و این، سرآغاز انحراف ریشهای بود. سخن علی (علیهالسلام) و موضع آن حضرت در برابر سقیفه، ماهیت این حرکت انحرافی را روشن میکند: «شگفتا! خلافت از راه صحابی بودن پیامبر به دست میآید؛ اما از راه صحابی بودن و قرابت به دست نمیآید؟» او خلیفه منتخب سقیفه را چنین استیضاح میکند: «اگر با شورا کار آنان را به دست گرفتی، چه شورایی بود که رای دهندگان در آنجا نبودند؟! و اگر از راه خویشاوندی بر مدعیان حجت آوردی، دیگری از تو به پیامبر نزدیک تر و سزاوارتر بود. (وا عجباه! اتکون الخلافة بالصحابة ولاتکون بالصحابة والقرابة:)
سیاستی که در سقیفه اجرا شد، یعنی تکیه بر خویشاوندی با رسول خدا، بعدها مبنای عمل معاویه و خلفای دیگر بنی امیه قرار گرفت و آنان در تضعیف اهل بیت (علیهمالسلام) و برکناری آنان از صحنه سیاسی تا جایی پیش رفتند، و به قدری برای اثبات خویشاوندی بنی امیه با پیامبر تبلیغ کردند و افکار عمومی را فریفتند که بعدها ده تن از فرماندهان بزرگ سپاه شام، سوگند یاد کردند که جز بنی امیه نزدیکانی برای پیامبر سراغ ندارند.
اروی دختر عبدالمطلب فریب کاری بنی امیه را در این زمینه، به معاویه گوشزد کرد و گفت: پیامبر از ما بود که پیروز شد؛ اما پس از او، شما بر ما مسلط شدید و احتجاج کردید که با رسول خدا صلیاللهعلیهوآله قرابت و خویشاوندی دارید.
در این رابطه نباید پیوند سیاسی و همکاری نزدیک ابوبکر و عمر را نیز از نظر دور داشت؛ چنان که علی (علیهالسلام) فرمود: «چه سخت دو پستان [شتر] خلافت را بین خود تقسیم کردند [و به نوبت خلافت را قبضه کردند.]» (لشد ما تشطرا ضرعیها)
نیز آن حضرت در همان روزهای سقیفه به عمر فرمود: «ای عمر! امروز از پستان [شتر خلافت] شیری بدوش که بخشی از آن برای تو باشد. امروز سخت به طرفداری او باش تا فردا به تو بازگرداند. (احلب یا عمرحلبا لک شطره واشدد له الیوم لیرد علیک غدا)
#عوامل_قیام_عاشورا 3
ادامه دارد...
@kashkool27
#تاریخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خواص بی خواص 6
چی شد جامعه اسلامی بعد از 50سال نوه پیامبر اکرم صلی الله علیه رو با آن وضع فجیع به شهادت رساندن؟
عمربن سعد
@kashkool27
#خواص_بیخواص
#تاریخ
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
اگرطالب حقیقت هستی
روز عاشورا هنوز پایان نیافته....
@kashkool27
#عاشورا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلسفه حجاب در کلام شهید بهشتی:
هم اقناع و هم اعمال قدرت در مبارزه با بی حجابی....
@kashkool27
#شهید_بهشتی
#حجاب
کتاب اقبال الأعمال مانند دیگر کتابهای ابن طاووس از اعتبار و ارزش ویژهای بین علمای شیعه برخوردار است. این کتاب منبع مهمی برای عالمان شیعه بوده است؛ به نحوی که تقریباً تمام مؤلفان پس از سید، در موضوع ادعیه و زیارات به این کتاب رجوع کردهاند؛ برای مثال، شیخ عباس قمی در مفاتیح الجنان، مطالب بسیاری را از این کتاب نقل میکند.
آقا بزرگ تهرانی نیز در الذریعة میگوید که ابن طاووس با تألیف این کتاب حق بزرگی بر گردن شیعیان و نیز دانشمندانی دارد که در موضوع دعا و نیایش کتابی نوشتهاند و در حقیقت همه آنها سر سفره این دانشمند بزرگ نشستهاند.
#کتابشناسی
@kashkool27
❌ نتیجه ماجرای سقیفه❌
نتیجه آنکه در سقیفه عملا با انکار امامت و ممانعت از تداوم یافتن رهبری الهی که در غدیر طراحی شده بود، شرایطی را برای جامعه اسلامی پیش آوردند که به تدریج حاکمیت بنی امیه، این دشمنان دیرینه اسلام را موجب شده، زمینه صعود آنان را برای تکیه بر پستهای کلیدی فراهم کردند؛ چنان که بعدها معاویه در پاسخ به نامه محمد بن ابی بکر (کارگزار علی (علیهالسلام) در مصر) که او را به سبب ادعای خلافت، به انتقاد گرفته بود، از نقش خلیفه اول در شکستن حریم امامت و هموار شدن راه برای سلطه بنی امیه یاد کرد و نوشت: پدر تو و فاروق او (عمر) نخستین کسانی بودند که حق علی (علیهالسلام) را گرفتند و با او به مخالفت پرداختند.... پس ای فرزند ابی بکر؛ برحذر باش و وجب خود را به اندازه خود بگیر (از حد خود تجاوز نکن)؛ زیرا پدر تو مستبدانه چنین کرد و ما شریکان جرم او هستیم و اگر نبود آنچه را که پدرت پیش از این انجام داد، ما با فرزند ابوطالب مخالفتی نداشتیم و تسلیم او میشدیم؛ ولی ما که دیدیم پیش از این پدرت چنان کرد، با پسر ابوطالب مخالفت نمودیم و از کار پدرت پیروی کردیم. [حال] با آنچه به نظرت میرسد یا از پدرت عیب جویی کن و یا رها کن. (فکان ابوک و فاروقه اول من ابتزه حقه و خالفه علی امره... فخذ حذرک یا ابن ابی بکر، و قس بشبرک و بفترک... فابوک استبد به و نحن شرکاوه ولولا ما فعل آبوک من قبل ما خالفنا ابن ابی طالب، و لسلمنا الیه و لاکنا راینا ایاک فعل ذلک به من قبلنا، فخالفنا ابن ابی طالب... واقتدینا بفعاله فعب اباک بما ہدالک او دع ذلک...)
اگر سقیفه شکل نمیگرفت و با غصب حق علی (علیهالسلام)، انحرافات پدید نمیآمد (برای نمونه ابوذر گفت: اگر امارت کسی را که خدا او را مقدم داشته بود، میپذیرفتید، هیچ واجبی از واجبات الهی ضایع نمیگردید)
و زمینههای تسلط امویان بر سرنوشت امت اسلامی فراهم نمیشد، واقعه عاشورا رخ نمیداد. نقل شده که «امیری از سیدی پرسید: حسین (علیهالسلام) را کجا کشتند؟ گفت: در کربلا گفت اشتباه میکنی؟ آن حضرت را در سقیفه بنی ساعده کشتند»؛
چراکه ظلم به اهل بیت و مهجوریت آنان، از سقیفه آغاز، و این توطئه با کشتن امام علی و امام حسین (علیهماالسلام)کامل شد.
#عوامل_قیام_عاشورا 4
@kashkool27
ان شاءالله ادامه دارد...
مباحث این کتاب در زمینه موضوعاتی مانند عاشورا و پاسخ به شبهاتی درباره آن، زمینه های قیام عاشورا، امر به معروف و نهی از منکر و وظایف حکومت و مردم در شرایط حاضر مطرح شده است. نگارنده به زمینه های انحراف واقعه عاشورا اشاره نموده و تشابه زمان امام حسین (ع) با جامعه کنونی ما را از جهت گرایش به ارزش های انسانی و اسلامی و رویگردانی از آن را بررسی می نماید.
وی همچنین به فلسفه عزاداری برای امام حسین و فرستادن لعن بر دشمنان آن حضرت اشاره کرده و حرکت اصلاحی امام حسین به ویژه احیای مسأله مهم امر به معروف و نهی از منکر توسط آن حضرت را مورد تجزیه و تحلیل قرار میدهد.
#کتابشناسی
@kashkool27
نظر رهبر انقلاب در مورد کتاب آذرخشی دیگر از سرزمین کربلا علامه مصباح
#کتابشانسی
@kashkool27
رهبر انقلاب در دیدار خود با علامه مصباح در تاریخ 06/04/1379 در خصوص این کتاب میفرمایند: «اینکه انسان هم دچار تکرارِ حرفهای گفته شده نشود، [و هم] حرف منطقی و قوی بزند، و هم متهای از آن نیازهای روز و مسائل رایجِ فرهنگی – سیاسی در آن وجود داشته باشد، خیلی خوب است. بنده این کتاب مربوط به عاشورا را، تقریباً همهاش را خواندم. واقعاً مطالبی است لازم؛ نمیشود گفت مفید بالاتر از مفید است. مطالب ضروری و لازم است از آن مطالبی هم هست که مخاطب را عصبانی می کند یک وقتی یک مطلبی است که حالا (چندان اثری از این جهت ندارد) یک وقت هم یک مطلبی است که حقیقتاً عصبانی می شوند و برمی خیزند، این کتاب از این نوع بود این طور بازکردن قضایای عاشورا، به روز کردن این قضایا خیلی مفید است. در این هفت هشت جلسه، بعضیهایش مطالبی است که غیر از شما شاید کس دیگری نتواند، حداقل این جور نتواند [آنها را بیان کند. ...]، مثل همان [شبهاتی که در] شب اول [مطرح و پاسخ داده شد ...].
@kashkool27
#کتابشناسی
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هزارسال انتظار....
@kashkool27