eitaa logo
🔰کشکول احکام دین🔰
265 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
658 ویدیو
26 فایل
برای پاسخ به سئوالات شما بزرگواران واستخاره به ایدی مدیر مراجعه کنید⬇️ @AMDarzi https://eitaa.com/Kashkool_Ahkam تبادل @admingoleyas @Arabahmadi_2 کارشناس پاسخگوی خانم↙️ @sahel113
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
اعْلَمُواأَنَّمَاالْحَیاةُالدُّنْیالَعِبٌ وَلَهْوٌوَزِینَةٌوَتَفاخُرٌبَینَکمْ وَتَکاثُرٌفِی الْأَمْوالِوَالْأَوْلادِکمَثَلِ غَیثٍأَعْجَبَ الْکفَّارَنَباتُهُ ثُمَّ یهِیجُ فَتَراهُ مُصْفَرًّاثُمَّ یکونُ حُطاماًوَفِی الْآخِرَةِعَذابٌ شَدِیدٌوَمَغْفِرَةٌمِنَ اللَّهِ وَرِضْوانٌ وَمَاالْحَیاةُالدُّنْیاإِلَّامَتاعُ الْغُرُور[1]؛ آگاه باشید زندگی دنیوی چیزی جز بازی و سرگرمی وتجمّل­ پرستی و فخرفروشی بین شما و افزون­ طلبی در مال واولاد نیست، مانند بارانی که سرسبزی (که بر اثر بارش پدید آمد) کشاورزان(یا دنیاپرستان) را به تعجّب وادارد، آن­گاه ببینی که به زردی گراید سپس خشک شود و در آخرت گروهی (دنیاپرستان) دچار عذاب دردناک الهی شده وعده‌ای (مؤمنان) به آمرزش وخشنودی خداوند دست می‌یابند وهمانا زندگی دنیوی چیزی جز متاع فریب نیست.» ⬅️مرحوم علامه طباطبایی از مرحوم شیخ بهایی نقل می‌کند که این پنج صفت به پنج دوره عمر انسانی قابل تطبیق است: 🔹الف- در دور­ه­ کودکی به لعب وبازی مشغول است. 🔹ب- دردوره­ نوجوانی به لهو ومشغول شدن به اموری که اورا از مسائل اصلی باز می‌دارد سرگرم است. 🔹ج- در دوره­ جوانی به دنبال جذب وبه­ دست آوردن زینت وبه­ دنبال زیبایی است. 🔹د- در دوره­ میان­سالی به دنبال فخرفروشی به­ وسیله مالی که به­ دست آورد وموقعیتی که کسب نمود است. 🔹ه- در دوره­ی کهن­سالی دنبال افزون­طلبی وتکاثر در مال وفرزند است.[2] ⬅️این امور خیالات نفسانی است که بر انسان عارض شده واورا از هدفی که برای آن خلق شده است منحرف می‌سازد؛ لذا مثلی که در ادامه­ ی آیه بدان اشاره شدهاست به­ خوبی سراب بودن این تفکّر را نشان می‌دهد؛ زیرا رویش گیاه توسط باران موجب تعجّب برزگران (یا کافران)می‌شود؛ امّا این سرسبزی چندان ادامه نمی‌یابد، به زردی گراییده ونابود می‌شود وچون نگاه کافران به دنیا نگاه غایت انگارانه بود کاری برای آخرت انجام نداده دچار بی­ نعمتی یا همان عذاب دردناک الهی می‌شوند؛ امّا اگرنگاه به دنیانگاه وسیله انگارانه باشد وبدانددنیاچیزی جز مزرعه‌ای برای آخرت نیست،برای آخرت تلاش می‌کندوبه رضوان وخشنودی الهی بار می‌یابد؛ پس دنیا یک متاعی است که موجب فریب می‌شود کسی به ظاهرآن بنگرد خاسر است وکسی به باطنآن نگاه کرد فالج یاسر؛ کَالْیَاسِرِ الْفَالِجِ یَنْتَظِرُ أَوَّلَ فَوْزَةٍ مِنْ قِدَاحِهِ. (غرایب حکمت ۸) لذا قرآن کریم آخرت را باطن دنیا می‌داند؛ «یَعْلَمُونَ ظاهِراًمِنَ الْحَیاةِالدُّنْیاوَهُمْ عَنِ الْآخِرَةِهُمْ غافِلُون‏.»[3] بنابراین، سیر این دنیا به سوی فنا وهلاکت است؛ امّا انسان زیرک وعاقل آناست که فریفته نشود . حدید: 20 [1] . المیزان فی تفسیر القرآن، علامه طباطبایی، نشر دارالکتب،چاپ هفتم، ج 19، ص 188.[2] . روم: 7[3] حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر علی گلایری ( حفظه الله) 🌹 کشکول احکام 🌹 ❇️ آدرس کانال در ایتا❇️ ▶️ @Kashkool_Ahkam ◀️ ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r
💥دریافت گزارشات مردمی کشف حجاب توسط فراجا ایجاد شد/ سامانه ناظر معابر فعال شد 💥مردم میتوانند عکس کشف حجاب و بدن نمایی در معابر و انظار عمومی را برای تشخیص هویت به این سامانه ارسال کنند. 👉 https://nazerpolice.police.ir 💥گزارش اماکنی که به بی حجاب ها و هنجارشکنان خدمات‌دهی می‌کند را هم به این آیدی بفرستید👇 @Admin_policeAmaken_faraja 💥انتشار حداکثری💥 🏴 🌐 کانال خبری،تحلیلی👇 🇮🇷 http://eitaa.com/shakhese
هدایت شده از اخبار تهران20:20
🔴تکذیب دریافت گزارشات مردمی کشف حجاب 🔹پیامی مبنی بر «دریافت گزارشات مردمی کشف حجاب توسط فراجا ایجاد شد/ سامانه ناظر معابر فعال شد» در فضای مجازی در حال انتشار است. 🔹در این پیام ادعا شده که مردم می‌توانند عکس کشف حجاب و بدن‌نمایی در معابر و انظار عمومی را برای تشخیص هویت به این سامانه ارسال کنند و حتی لینکی با عنوان «ناظر پلیس» را هم همراه این پیام ارسال شده است. 🔹بر اساس پیگیری تسنیم از فرماندهان فراجا، این موضوع به هیچ عنوان صحت ندارد و امکان دارد لینک‌هایی با این موضوع، بدافزار باشد و با هدف کلاهبرداری در فضای مجازی منتشر شوند. 🎴به کانال بپیوندید 👇 @bisto20_irib @bisto20_irib @bisto20_irib @bisto20_irib
هدایت شده از ناخداباش و باخداباش
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🌠☫﷽☫🌠 📌اولین دیدار پدرومادر شهید مفقود‌الاثر با پیکر فرزندشان بعد از 40 سال دوری در شب در حسینیه معلی ✍حس و حال مادر شهید برنامه رو بهم ریخت🥀 بد ها بدونید مدیون چه کسانی هستید ۱۴۴۵
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
فلسفی ابطال هیچ کوانتومی که نظریه بیگ بنگ مبتنی بر آن است
📚 احکام عده 💠 عده وفات ✅ زنی که شوهرش فوت کرده است، باید از زمانی که از مطلع می شود به مدت «چهار ماه و ده روز» نگه دارد؛ اما اگر باردار باشد ــ و در مدت چهار ماه و ده روز نکند ــ، عده او تا زمان وضع حمل ادامه دارد. 🔘 حکم در مورد هر زنی که شوهرش فوت کرده، جاری است، بنابراین ازدواج دائم باشد یا موقت، زن یائسه باشد یا خیر، با شوهر آمیزش داشته است یا خیر، تفاوت نمی کند. 🔰در مدتی که زن در عده وفات است، و ــ به گونه ای که برای شوهر یا در وقت های خاص مانند عید و عروسی زینت می کنند ــ، جایز نیست، ولی نظافت بدن و لباس و شانه كردن مو، اشكال ندارد. 💠عده طلاق ✅ از زمان وقوع طلاق شروع می شود و مدت آن (پاکی بین دو حیض) است؛ پاکی که در آن طلاق واقع می شود، يك پاکی حساب مى‏ شود، بنابر این به مجرد شروع پس از طلاق، عدۀ طلاق تمام می شود. 🔘 اگر زن مطلقه ــ با وجود اینکه در سِنی است که باید ببیند ــ حیض نمی بیند یا فاصله بین دو حیض او، سه ماه یا بیشتر است، عده‏ اش سه ماه است. 🔘 مطلقه ای که باردار است، مدت حمل اوست و با وضع حمل یا سقط جنین، عده او تمام می شود؛ هر چند لحظاتی پس از طلاق، وضع حمل کند. ✳️ اگر زن پیش از آمیزش با شوهر، طلاق داده شود، عده ندارد. ✳️ اگر زن ، طلاق داده شود، عده ندارد. 💠عده عقد موقت ✅ در ازدواج موقت، پس از پایان مدت عقد یا بخشش باقیماندۀ مدت توسط شوهر، در صورتی که آمیزش ــ هر چند از پشت ــ انجام شده باشد، زن باید به مدت کامل، عده نگه دارد؛ بنابر این، اگر در حال حیض، مدت عقد موقت تمام شود یا شوهر باقیماندۀ مدت را ببخشد، باید ــ علاوه بر این حیض ــ به مدت دو حیض کامل، عده نگهدارد. 🔘 اگر زن ــ با وجود اینکه در سِنی است که باید حیض ببیند ــ حيض نمى ‏بيند، عده ‏اش ۴۵ روز است. 🔘 عده زنی که است پس از وضع حمل یا سقط جنین، تمام می شود. ⁉️زن یائسه، عده ندارد. 💠 عده وطى به شبهه‏ ✅ اگر زن و مردی با اعتقاد به این که زن و شوهر هستند با هم آمیزش کنند و بعد معلوم شود زن و شوهر نبوده اند، زن باید نگه دارد؛ مدت وطی به شبهه مانند عده طلاق است. 🔘 در وجوب این عده، تفاوت نمی کند که زن شوهر داشته است یا خیر و نیز تفاوت ندارد که اشتباه از دو طرف بوده يا فقط از طرف مرد باشد؛ بلكه اگر اشتباه فقط از طرف زن باشد نیز – بنا بر احتیاط واجب – زن باید عده نگه دارد. 🔘 عده وطى به شبهه از زمان آخرین آمیزش ــ در صورت تعدد آمیزش ــ شروع می شود، اگر چه احتياط اين است كه از زمان معلوم شدن اشتباه، عده را محاسبه کند. ‼️زن یائسه، عده ندارد. ✳️ زنى كه ــ نعوذ بالله ــ داده است ــ هر چند باردار شده باشد ــ عده ندارد. احکام
بسم الله الرحمن الرحیم گوهر پاکی و پاکدامنی خواهرم و دخترم؛ چون نمی‌ دانم دامنه مطالعات و مقدار تحصیلات شما چقدر است، از همه استدلال‌های علمی و فنی دوری می ‌کنم و ساده و خودمانی حرف می ‌زنم و خیلی هم با شما بیگانه نیستم، سالهاست شب‌های جمعه در تلویزیون منزل شما هستم. خواهرم و دخترم! غفلت بزرگترین خطر برای انسان است. غفلت از خدا و قیامت؛ غفلت از جوانی، استعدادها، ارزش‌ها و کرامت‌های انسانی؛ خواهرم و دخترم؛ هرچیز و هر کس ما را غافل کند، ما را به خطر انداخته و دشمن ماست و هر چیز و هر کس ما را از غفلت بیرون آورد و هشدار دهد، بهترین دوست ماست. دوست ما، خداوند است که هستی را به ما داد و همه چیز را در اختیار ما گذاشت و به ما عقل، فکر، علم، هدایت، قدرت تشخیص و انتخاب داد و طبیعت را تسخیر ما کرد و کارهای نیکوی ما را چندین برابر خریداری می ‌کند. دوست ما، پیامبر عزیز اسلام است که در روزگاری که دختر مایه ننگ بود و چه بسا زنده به گور می شد، با بوسیدن دخترش، به دختران مقام داد و برای زنان حق مالک‌ شدن، رأی داشتن، تحصیل کردن، انتخاب همسر و نظارت بر امور جامعه، یعنی حق امر به معروف و نهی از منکر قائل شد و زن را مثل مرد، مستعدّ رسیدن به همه کمالات دانست. دوست ما، شهدایی هستند که با قبول جراحت و اسارت و شهادت، دشمن را از این کشور بیرون راندند، تا من و شما هر شب در امنیت استراحت ‌کنیم. اما دشمن ما، شیطان است که پدر و مادر ما، آدم و حوا را به نافرمانی خدا کشاند که نتیجه اش کنار رفتن پوشش آنها شد. آری اولین پیروی از وسوسه شیطان، نتیجه اش برهنگی بود. دشمن ما، تفکری است که زن را برای کامیابی و هوسبازی می خواهد و تصویر نیمه عریان او را وسیله تبلیغات اجناس قرار می دهد. خواهرم و دخترم؛ آیا تاکنون به این سؤالات فکر کرده اید: ۱- چرا دشمنان اسباب پیشرفت‌های علمی را از ما بخل و نسبت به آنچه دختران و پسران ما را منحرف می‌ سازد، بخشش می ‌کنند؟ ۲- در دفاع از میهن، مادران محجبه فرزندان خود را به جبهه فرستادند یا زنان بی ‌حجاب؟ ۳- اگر امروز به کشور عزیز ما هجومی شود، مردان و زنان باایمان ایستادگی می‌ کنند یا عناصر سست‌ ایمان؟ ۴- در همه جوامعبشری، آزار دختران عفیف و پوشیده بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟ ۵- اگر برادر شما بنای ازدواج داشته باشد و شما را وکیل خود کند، شما دختری را انتخاب می‌ کنید که هر روز خود را در معرض نگاه جوانان هرزه قرار داده یا کسی که عفاف و حجاب او کامل‌تر و از چشم هوسبازان‌ به دور بوده است؟ ۶- آمار طلاق، افت تحصیلی، افسردگی و اضطراب، امراض روانی و مقاربتی، سقط جنین، فرار از خانه، اسراف و تجمل‌گرایی، گناه و بی ‌بند و باری در میان دختران پاک و عفیف بیشتر است یا دختران رها و لاابالی؟ خواهرم و دخترم؛ حجاب از ضروریات دین است و شما بحمداللَّه فرزند اسلام هستید. امروز هزاران دختر تحصیلکرده با حجاب کامل به عالی ‌ترین درجات علمی رسیده اند و با حضور خود در عرصه‌ های علمی، سیاسی و اقتصادی، نشان داده اند که حجاب مانع فعالیت های اجتماعی و رشد و پیشرفت نیست. خواهرم و دخترم؛ اگر هر چیز را انکار کنیم، مرگ را نمی ‌توان انکار کرد. من و شما دیر یا زود باید پاسخگوی کارهای خود در برابر خدا باشیم. در حجاب کامل رضای خدا، پیامبر خدا و امامان معصوم است، ولی در کشف حجاب و ولنگاری، رضای شیطان و افراد لاابالی و چشم ‌چرانان هرزه است. خواهرم و دخترم؛ مگر شما خود طلا و جواهرات قیمتی را در پوشش قرار نمی ‌دهید و آنها را از دسترس نااهلان دور نگه‌ نمی دارید؟ چه گوهری گرانبهاتر از وجود خود شما است؟ چرا خود را ارزان در برابر هر چشمی قرار دهید؟ مگر نه این است که چشمان ناپاک شما را برای خودشان‌ می‌ خواهند و خدا شما را برای خودتان می‌ خواهد؟. خواهرم و دخترم؛ اگر جلوه‌ گری امروز شما دلربایی کرد و علاقه مردی را به همسرش کم کرد، فردا زن زیبایی با جلوه ‌گری خود دل شوهر شما را خواهد ربود و رونق زندگی شما را کم خواهد کرد. خواهرم و دخترم؛ لباس و آرایش فریبنده شما در خیابان، زخمی را در دل فقرایی که این نوع لباس‌ها را ندارند، به وجود خواهد آورد که با آه خود از شما انتقام خواهند گرفت. خواهرم و دخترم؛ مراقب دوستان خود باشید، زیرا بعضی غافل و گول‌ خورده اند. خیال می ‌کنند بی ‌حجابی نشان تمدن است یا گمان می ‌کنند جلب توجه و نگاه دیگران، به سود آنهاست. خیال می‌ کنند جلوه‌ گری گناه ساده‌ ای است، ولی نمی‌ دانند چه بسا آرامش خانواده ای را به نگرانی تبدیل می ‌کند.
سوال چرا درزیارت عاشورا لعن بر سلام مقدم شده است؟ پاسخ برای سیر و سلوک و یا طی نمودن مسیری که خداوند متعال برای انسان در نظر گرفته است ابتدا تخلیه لازم است سپس تحلیه توضیح انکه عارفان برای سیر الی الله مراحل چندگانه را در نظر می گیرند مرحله اول آن است که نفس بتواند اعضا را در فرمان خویش در اورد و اعضا مطابق احکام شرع واجبات را انجام دهند و از آنچه نهی شده اند اجتناب کنند به آن (تجلیه)گفته می شود مرحله دوم هرچه رذایل اخلاقی محسوب می شود اجتناب کند که به آن (تخلیه)می گویند در مرحله سوم نفس خود را به فضایل اخلاقی چون حُسن خُلق محبت به دیگران و.. آراسته میکند که به آن( تحلیه) گویند حال می گوییم علت تقدم لعن بر سلام ان است که در لعن دو نکته نهفته است یکی طلب دوری قاتلان حضرت حسین بن علی علیه السلام از رحمت الهی دیگری اعلام بیزاری زائر از چنین افرادی درحقیقت تخلیه زائر از رذیله اخلاقی پشت کردن به ولی نعمت یعنی معصوم علیه السلام است لذا بر سلام که تحلیه است و آراسته شدن زائر به محبت اهل بیت علیهم السلام مقدم است اول بروب خانه دگر میهمان طلب سرش آن است که اگر قلبی گرفتار رذایل اخلاقی شود مریض می شود و قلب مریض امور پاک و سالم را نمی پذیرد همانگونه که معده مریض از غذای سالم به درد می آید حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر علی گلایری ( حفظه الله) .🌹 کشکول احکام 🌹 ❇️ آدرس کانال در ایتا❇️ ▶️ @Kashkool_Ahkam ◀️ ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹بیمه شدن از گناهان جنسی با خواندن این سوره قرآن 🔹️ به کانال دانلود سنتر بپیوندید لینک کانال: https://eitaa.com/download_center
اعرابیی را دیدم که پسر را همی‌گفت یا بُنَّی اِنَّک مسئولٌ یومَ القیامةِ ماذا اکتَسَبتَ و لا یُقالُ بمن انتسبتَ یعنی ترا خواهند پرسید که عملت چیست نگویند پدرت کیست. جامه کعبه را که می‌بوسند او نه از کرم پیله نامی شد با عزیزی نشست روزی چند لاجرم همچو او گرامی شد (گلستان سعدی باب هفتم در تاثیر تربیت حکایت هشتم) @jorenab
تحقّق معنی نیّت آن است که بر دو معنی اطلاق می‌توان کرد، که هر دو در کار است، و یکی در غایت آسانی است، و دیگری در نهایت دشواری. اما اوّل عبارت از آن است که: مقارن فعل قصد کردن خصوص آن فعل داشته باشد، و از روی سهو و غفلت به جا نیاورد، مثل آنکه شخصی به قصد غسل جنابت به حمّام رود، و در حمام فراموش کند که جنب است، و به قصد دیگر سر به آب فروبرد و بیرون آید، این شخص نیّت غسل نکرده، و آن سر به آب فروبردن او غسل جنابت نیست، و اگر به خاطر داشت و به این قصد سر فروبرد و غسل کرده، و نیّت داشته هرچند به لفظ درنیاورد، و آن معانی به خاطر نگذراند، و نیّت به این معنی بسیار نادر است که کسی از آن خالی باشد، چنانچه بعضی از محقّقین گفته اند که: اگر ما را تکلیف می‌کردند که افعال را بی نیّت بکنیم تکلیف ما لا یطاق بود. و اما دوّم پس آن عبارت است: از غرض و علّت و باعثی که آدمی را محرّک و داعی بر فعل است، و افعال اختیاریّه عقلا از این خالی نمی باشد، مثل آنکه شخصی متوجّه بازار می‌شود و از او می‌پرسی که به کجا می‌روی؟ می‌گوید که: به بازار می‌روم، این نیّت به معنی اوّل است که در نفس او هست، و بعد از سؤال اظهار می‌نماید، و اگر بگوید که به جای دیگر می‌روم دروغ گفته، و از خلاف نیّت خود خبر داده، و بعد از آنکه از او می‌پرسی که چرا به بازار می‌روی؟ می‌گوید: می روم که متاع بگیرم، این نیّت به معنی دوّمی است، زیرا چیزی که باعث حرکت او شده است همین امر است، و اصل این نیّت مشکل نیست. امّا اخلاص در این نیّت در غایت صعوبت است، (عین الحیات مرحوم علامه محمد باقر محلسی ج۱ص۴۷) حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر علی گلایری ( حفظه الله)
🌸زیارت حضرت علی علیه السلام و حضرت فاطمه سلام الله علیها در روز یکشنبه
پيامبر خدا صلى الله عليه و آله : مَن لَطَمَ خَدَّ امرِئٍ مُسلِمٍ أو وَجهَهُ بَدَّدَ اللّه ُ عِظامَهُ يَومَ القِيامَةِ، و حُشِرَ مَغلولاً حتّى يَدخُلَ جَهَنَّمَ، إلاّ أن يَتوبَ هركه به گونه يا چهره شخص سيلى زند ، خداوند استخوانهاى او را در روز قيامت خُرد كند و دست بسته محشور شود ، تا آن كه به درآيد، مگر اين كه توبه كند . ــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
♨️دوشنبه روز زیارت و علیهماالسلام
وَاللَّهُ أَخْرَجَکُم مِّن بُطُونِ أُمَّهَاتِکُمْ لَا تَعْلَمُونَ شَیْئًا وَجَعَلَ لَکُمُ السَّمْعَ وَالْأَبْصَارَ وَالْأَفْئِدَةَ ۙ لَعَلَّکُمْ تَشْکُرُونَ (نحل۷۸) و خداوند شما را از شکم مادرانتان خارج نمود در حالی که هیچ چیز نمی دانستید. و برای شما، گوش و چشم و عقل قرار داد، تا شکر به جا آورید. نکته غایت دو معنا دارد فعل برای آن در خارج محقق می شود که آیه شریفه ناظر به آن است دیگری فعل به آن منتهی می شود که در روایات بدان اشاره شده است توضیح انکه اگرعلم و دانش بدرستی آموخته شود انسان را به شناخت الهی و نعمت های ذات اقدس الهی رهنمون می شود وپی می برد هرچه دارد از اوست و چنین کسی ازیکطرف شاکر نعمت الهی است لذا به آرامش می رسد ازینرو حضرت علی علیه السلام می فرماید غايَةُ العِلمِ السَّكِينَةُ و الحِلمُ .[غرر الحكم : 6380.] امام على عليه السلام : غايت دانش، آرامش و بردبارى است. وازطرفی نگران کفران نعمت و از دست دادن نعمت و رحمت الهی است لذا واهمه دارد تا مبادا خداوند متعال نعمت را اعم ازظاهری و و باطنی از او بگیرد لذا حضرت فرمود غايَةُ العِلمِ الخَوفُ مِنَ اللّه ِ سُبحانَهُ .[غرر الحكم : 6377.] امام على عليه السلام : نهايت دانش ترس از خداوند سبحان است. درنتیحه سعی می کند به بهترین شکل عمل کند . غَايَةُ اَلْعِلْمِ حُسْنُ اَلْعَمَل نهایت دانش،عمل نیکو است غرر الحکم و درر الکلم، ج 1، ص 199 حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر علی گلایری (حفظه الله)
به کجا چنین شتابان ؟ اگر اهل استفاده از ایتا باشید، امروز این تبلیغِ«طرح تخفیفی عبا اربعین» در بالای صفحه ی ایتای شما قرار داشته است. تغییرات خزنده ی ماه های گذشته، حساسیت مرا نسبت به موضوع«عبا» زیاد کرده بود ، لذا وارد کانال شدم. کانالی با دنبال کننده های زیاد(۱۰k) چندین نظر خواهی از کاربران در کانال بارگذاری شده، که شما چه گزینه هایی برای عبا مدنظرتان هست؟ پاسخها: خنک باشد، چروک نشود، جلوی عبا دکمه یا زیپ بخورد، راحت بتوان با کوله استفاده کرد، سبک باشد.... ابتدا تصمیم جدی داشتم که حقیقت روبروی دیدگانم را باور نکنم، ولی با کمی بالا و پایین رفتن در کانال از خودم شکست خوردم، اصلا در خودم خرد شدم. خدا رحمت کند مادرم را؛ گاهی که از عریانی ها و بی حیایی ها، گلایه ای میکردم مادرم میگفتند هرچه آنها روسری هایشان عقب می رود، تو رویت را تنگ تر بگیر. مادر نیستید ببینید روزگاری شده که من پوشیه هم بزنم تعادلی برقرار نخواهد شد. حالا آنها که اهل حجاب برتر نبودند به کنار، غصه ی عبا پوش شدن چادری هایمان را کجا ببریم؟ مادر یادتان هست، بچه بودم و برای یادگیری قرآن مرا نزد مادر و خواهر شهید مظلوم دکتر بهشتی میبردید؟ همان روزها داستان کربلا نرفتن حاج خانم بهشتی را برایم تعریف کردید: که قبل از انقلاب خواهر دکتر با شوق زیارت راهی عتبات شدند، ولی دم مرز هرچه اصرار کردند برای تطبیق تذکره(گذرنامه) مامور زن بیاورند، قبول نکردند، و خواهر دکتر قید سفر کربلا را زدند و برگشتند اصفهان. مادر، روزهای طولانی امتحانات سخت ما رسیده! چادرهایمان را نشانه گرفته اند، به اسم ملزومات سفر اربعین تبلیغ عبا میکنند، اگر بانوی بی چادری، عبا بپوشد غمی نیست، الحمدلله هم می گوییم. ولی درد آنجاست که عین برگ خزان، عین عین برگ خزان، چادرهای چادری هایمان دارد می افتد. چادرهایی که در شرایط سخت انقلاب و روزهای خونین جنگ تحمیلی، بر اثر کهنه شدن رنگ عوض میکردند ولی با جان و دل روی سرها می مانند، آن چادرها را نشانه گرفته اند. مادر، آنطرف هستید، سلام من را به خواهر دکتر برسانید و بگویید برای چادرهایمان، و برای چادری هایمان دعا کنند. بگویید به مادرشان حضرت صدیقه ی طاهره سلام الله علیها سفارش ما را بکنند و از خانم بخواهند برای«حیا مداری و عفت پیشگی مان» بیش از پیش دعا کنند... روزهای سختی شده مادر.... کاش بودید تا دوباره از سختی این روزها پیشتان گله میکردم و شما آرامم می کردید... ✍ره رو ۲۰ محرم....
یک شب آتش در نیستانی فتاد سوخت چون اشکی که بر جانی فتاد شعله تا سرگرم کار خویش شد هر نی ای شمع مزار خویش شد نی به آتش گفت کاین آشوب چیست؟ مر تو را زین سوختن مطلوب چیست؟ گفت آتش بی سبب نه افروختم دعوی بی معنیت را سوختم زانکه می گفتی نی ام با صد نمود همچنان در بند خود بودی که بود مرد را دردی اگر باشد خوش است درد بی دردی علاجش آتش است 🌹 کشکول احکام 🌹 ❇️ آدرس کانال در ایتا❇️ ▶️ @Kashkool_Ahkam ◀️ ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r
حدیث قدسي در کتاب مصباح الهدی صفحه 116 آمده است كه خدای سبحان ميفرمايد: من طلبني وجدني و من وجدني عرفني و من عرفني احبني و من احبني عشقني و من عشقني عشقته و من عشقته قتلته و من قتلته فعليّ ديته و من عليّ ديته فأنا ديته. آن كس كه مرا طلب كند، مرا مي يابد و آن كس كه مرا يافت، مرا مي شناسد و آن كس كه مرا شناخت، مرا دوست مي دارد و آن كس كه مرا دوست داشت، به من عشق مي ورزد و آن كس كه به من عشق ورزيد، من نيز به او عشق مي ورزم و آن كس كه من به او عشق ورزيدم، او را مي كشم و آن كس را كه من بكشم، خونبهاي او بر من واجب است و آن كس كه خونبهايش بر من واجب شد، پس خود من خونبهاي او مي باشم. یاحقّ. 🌹 کشکول احکام 🌹 ❇️ آدرس کانال در ایتا❇️ ▶️ @Kashkool_Ahkam ◀️ ✅آدرس کانال در واتساپ👇 ✳️گروه اول✳️ https://chat.whatsapp.com/FpXNnyaIk0l5oEVVSYWpAG ✳️گروه دوم✳️ https://chat.whatsapp.com/JNkf13QOwE5I33eUMsdn1r
اللهُمَّ انّی اتَقَرَّبُ الَیْکَ بِذِکْرِکَ، وَاسْتَشْفِعُ بِکَ الی نَفْسِکَ، وَاسْئَلُکَ بِجُودِکَ انْ تُدْنِیَنی مِنْ قُرْبِکَ، وَانْ تُوزِعَنی شُکْرَکَ، وَانْ تُلْهِمَنی ذِکْرَکَ، خدایا من با یادت، به تو نزدیک می‌شوم ،و تو را به درگاهت شفیع می‌آورم، از تو می‌خواهم که به کرم و بخششت، مرا به جوار قربت نزدیک کنی سپاسگزاریت را نصیبم گردانی، یادت را به من الهام کنی می گویم: دراول جمله امده است (من با یادت، به تو نزدیک می‌شوم) ودر اخر جمله امده است (یادت را به من الهام کنی) یعنی تنها راه نزدیک شدن به خداوند یاد خداوند است و آنهم با الهام از طرف خداوند شدنی است پس وقتی انسان توفیق ذکر خداوند پیدا می کند نشان می دهد خداوند اورا مورد لطف و رحمت خویش قرار داد وبه خود نزدیک نموده است گفت آن الله تو لبیک ماست و آن نیاز و درد و سوزت پیک ماست حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر علی گلایری ( حفظه الله)
سوال: آیا نذرهای مانند چهل روز نماز جعفر طیار برای خانم هایی که عادت ماهیانه دارند، صحیح است؟ پاسخ: مقام معظم رهبری: نذر صحيح است و ادامه نمازهاي نذري را بعد از پاک شدن به جا مي‌ آورند. آیت الله سیستانی: اگر هنگام نذر ملتفت بوده که عادت ماهیانه می شود وقت عادت قطع می کند و بعد آن ادامه دهد واگر قصدش از نذر 40 روز پشت سر هم باشد، نذر منعقد نمی شود.
📚 وظیفۀ مأموم بعد از قطع اتصال جماعت ✅ اگر مأموم بعد از اتمام قرائت امام جماعت نیّت فرادا کند، لازم نیست قرائت را بخواند؛ امّا اگر مأموم در اثنای قرائت قصد انفراد کند، چنانچه بعد از اتمام حمد عدول کند نیاز نیست حمد را بخواند و اگر در اثنای حمد یا سوره، عدول کند احتیاط واجب آن است که آن را از ابتدا به قصد قربت مطلقه (نه به قصد ورود) بخواند. رساله نماز و روزه، مسأله ۷۵۲