eitaa logo
🔰کشکول احکام دین🔰
264 دنبال‌کننده
3.1هزار عکس
695 ویدیو
28 فایل
برای پاسخ به سئوالات شما بزرگواران واستخاره به ایدی مدیر مراجعه کنید⬇️ @AMDarzi https://eitaa.com/Kashkool_Ahkam تبادل @admingoleyas @Arabahmadi_2 کارشناس پاسخگوی خانم↙️ @sahel113
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 گلایه امام عصر از زائر اربعین ❇️ به عشق حسین به سوی مهدی ⏰ زمان : ۵ دقیقه و ۲۶ ثانیه 🕊🍃امام_حسین 🕊🍃امام_زمان
در کتاب«عدة الداعی» داستان خزینه دارسلطانی نقل شده است که به راستی جالب است. یک عدد جواهر در خزینه سلطان وجودداشت که بسیار بی نظیر و مورد علاقه سلطان بود، به همین خاطر خزانه دارآن را جداگانه در صندوقی در خانه اش نگهداری می‌کرد. یک روز خزانه دار غفلت کرد و بدون اینکه درب اطاق مخصوص را قفل کند، از خانه خارج شد. از قضا فرزند خزانه دار به سراغ صندوق رفت و گوهر مورد علاقه سلطان را بیرون آورد و مشغول بازی باآن شد که ناگهان با سنگی آن را شکست. خزانه دار وقتی وارد خانه شد و منظره را دید، مرگ خودش رامشاهده کرد و بیچاره وار از خانه بیرون دوید و مثل دیوانه ها، این طرف وآن طرف می‌رفت. ویکی از دوستان مؤمنش او را دید و پرسید که تو را چه می‌شود؟ گفت: «حال کسی که مرگ خود را به چشم می‌بیند می‌خواهی چگونه باشد؟ »و قضیه را برای دوستش شرح داد. آنگاه دوستش گفت: «چرافرمایش«علی علیه السلام»را به یاد نمی آوری که فرمودند: «خداوند متعال را چه بسا الطاف پنهانی وجود دارد که پنهانی بودن آن از فهم تیزهوش هم نیز مخفی می‌ماند. ) خزانه دار در این فکر بود که خبر رسید سلطان مبتلا به درد سختی شده است و اطباء جمع شده اند و بالاخره اینطور اظهارنظر کرده اند که دوان این مرض معجونی است که باید از چند چیز ترکیب شود، منجمله یک قسمت از آن گوهر کذائی در میان معجون باشد. لذا به خزانه دار گفتند که گوهر را بشکن و فورا یک قسمت آن رابیاور. بدین ترتیب خزانه دار از مرگ نجات یافت. «آری اگر از صمیم قلب دعا شود و مصلحت باشد، دعا فورااجابت می‌گردد [۱] . » ---------- [۱]: شهید دستغیب بهشت جاودان-۲۱۲ @jorenab
سوال چگونه امامان در دعا هایی که وجود دارد از خودشان تعریف می کنند آیا این نوع بیان با تواضع و دوری از کبر و.. منافات ندارد و نوعی خودستایی به حساب نمیاید؟ جواب ۱-معارف و علوم دو دسته هستند یک بخش توسط عقل قابل دستیابی است و بخشی دیگر چنین نیست خداوند انبیا و اوصیا را فرستاد تا اولاانسان را به انچه عقل می گوید رهنمون شوندوانچه فراموش کردند را به انسان یاد اوری نمایند وَاتَرَ إِلَیهِم أَنبِیَاءَهُ لِیَستَأدُوهُم مِیثَاقَ فِطرَتِهِ وَ یُذَکّرُوهُم منَسی ّ نِعمَتِهِ ( نهج البلاغه خطبه۱) ثانیا انچه که عقل توانایی دسترسی به انهارا ندارد برای بشر باز گو کنند وَأَنزَلَ اللَّهُ عَلَیْکَ الْکِتَابَ وَالْحِکْمَةَ وَعَلَّمَکَ مَا لَمْ تَکُن تَعْلَمُ ۚ( نسا:۱۱۳) از جمله اموری که از دسترس عقل خارج است نبی و وصی چه ویژگی دارند و رابطه آنها با خداوند متعال چگونه است می باشد لذا امام در جایگاه واسطه و پیام رسان الهی این معارف را بیان می کند ۲-انجا که نبی یا امام علیه السلام در مورد خصوصیت امام توضیح می دهد درباره جایگاه امام توضیح می دهد نه درباره شخص خودش به دیگر سخن مثلا امام هادی علیه السلام در زیارت جامعه اینکه امام چه ویژگی دارد را توضیح می دهد نه اینکه در مقام تعریف از خودش باشد و یکی از معارف دینی که وظیفه امام است تا بیان کند همین است لذا در صلوات بر حجج طاهره راوى اين صلوات، ابو محمّد يمنى گفت كه: چون حضرت عسكرى عليه السلام از ذكر صلوات بر پدرش فارغ شد و نوبت بر خود آن جناب رسيد ساكت ماند، عرض كردم كه: كيفيّت صلوات بر باقى را بفرماييد، فرمود: اگر نه اين بود كه ذكر اين از معالم دين است و خدا امر فرموده ما را كه به اهلش برسانيم هرآينه دوست داشتم كه ساكت مانم، و لكن چون در مقام دين است بنويس: (مفاتیح باقیات و صالحات باب سیم مصباح المتهجدص۴۰۵_۴۰۶) بنابراین اگر نبی و امام این معارف را بیان نکنند به وظیفه الهی خویش عمل نکردند @jorenab
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
حکم نرسیدن به رکوع پس از اقتدا 💢سؤال : اگر شخصی موقعی که در رکوع است، اقتدا کند و به اندازه رکوع خم شود، ولی به رکوع نرسد، صحیح است یا باطل؟ ✅ پاسخ : ✅اگر موقعی که امام در است، اقتدا کند و به رکوع امام برسد، اگر چه ذکر امام تمام شده باشد، صحیح است و یک رکعت حساب می شود؛ اما اگر به مقدار رکوع شود و به رکوع امام نرسد🔻 ✍🏽امام و آیت الله خامنه ای : نمازش به طور صحیح است و باید آن را تمام نماید. ✍🏽آیات عظام : سبحانی و مکارم: نمازش را به طور تمام کند و بنابر احتیاط واجب اعاده نماید. ✍🏽آیت الله سیستانی : می تواند نمازش را به نیت تمام کند یا برای رسیدن به رکعت بعد، را قطع کند. ✍🏽آیت الله صافی: نمازش به باطل است، ولی ادامه دادن آن به صورت فرادا صحیح است؛ به این صورت که سر از رکوع بردارد و آن را یک رکعت حساب نموده و را فرادا تمام کند؛ ولی احتیاط مستحب است که نماز را دوباره بخواند. ✍🏽آیت الله بهجت: می تواند نیت فرادا کند و را ادامه دهد یا صبر کند تا در رکعت بعد به ملحق شود و در صورت ملحق شدن، تکبیر دیگری لازم نیست. 🌹 کشکول احکام 🌹 ▶️ @Kashkool_Ahkam ◀️
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
😊 از قُلی میـپرسن : چرا دراسلام بیشتر ازچهار تا‌زن نمیشه گرفت...؟ میگه : چون اگر تا بشه... بهش تعلق میگیره…! اون وقت باید یکیشو بدیم به ...!!! 😂😂😂 فقط بودلطیفه👆👆 🌹🌷🌷🌹🌷 🌹🌷🌷🌹🌷 ✅انسان نمیتواند خمس اموالش را خودش به یا سید بپردازد 🔸 بلکه باید به دفتر مراجعه کند واجازه بگیرد اگرمقداری که اجازه دادند خودش میتواند پرداخت کند وگرنه باید به مرجع‌‌‌تقلیدش پرداخت کند. 💯به نظر تمامی هزاران‌‌‌مجتهدی! که از زمان (عج) تابحال بوده وهستند را باید به مرجع‌تقلید داد ، تا او در راه مصالح اسلام و مسلمین خرج کند . طبق روایات اهل بیت علیهم السلام دادن باعث زیادی وبرکت مال میشود . 🌷💚🌷🌹🌹🌹🌹 👇 🌷🌹🌹 ✅اگر مال با حرام مخلوط شود و یک پنجم کل مال را (خمس) به دفتر مرجع تقلید 👳 بدهیم، بقيه مال پاك و حلال مى شود : بشرطیکه : 1. تشخيص و جدا كردن مال از حرام ممكن نباشد؛ 2. صاحب مال حرام معلوم نباشد؛ 3. مقدار مال حلال و را نداند👌 🌹 کشکول احکام 🌹 ▶️ @Kashkool_Ahkam ◀️
وقتی گرفتار شدی حواست باشه راه پناهگاهِ امن را گم نکنی بجای اینطرف و انطرف رفتن فوری برو به پناهگاهِ امنِ الهی بگو خدايا! از همه بدى هاى دنيا و آخرت و از شرّ همه دردها، به بزرگوارى و عزّت زوال ناپذير و قدرت بى مانعت، پناه مى برم امام كاظم عليه السلام: اَعوذُ بِوَجْهِكَ الْـكَريمِ وَ عِزَّتِكَ الَّتى لا تُرامُ وَ قُدْرَتِكَ الَّتى لا يَمْتَنِعُ مِنْها شَىْ ءٌ، مِنْ شَرِّ الدُّنْيا وَ الآخِرَةِ وَ مِنْ شَرِّ الأَْوْجاعِ كُلِّها؛  [فروع كافى، ج 3، ص 346، ح 28.] @jorenab
داستان عبرت آموز از بی وفای دنیا روز سى‌ام محرم سنۀ ١٨٩، جعفر بن يحيى برمكى به امر هارون رشيد به قتل رسيد و به قتل او، دولت برامكه زائل شد و رشيد، يحيى بن خالد و فضل بن يحيى را در حبس كرد و پيوسته در حبس بودند تا هلاك شدند. و مدت دولت برامكه در زمان رشيد هفده سال و هفت ماه و پانزده روز بوده و در اين مدت امر وزارت و امور مملكت و رعيت و سياست تمام با ايشان بود و رياست ايشان به مرتبه‌اى بود كه در حقّ‌ ايشان گفتند: «إنّ‌ أيّامهم عَروس و سُرور دائم لايَزول». حكايات عطايا و بخشش‌هاى ايشان و اشعار شعرا در مدحشان معروف و مشهور است و ابن خلّكان برمكى به برخى از حال ايشان اشاره كرده٤ و كيفيت بدبختى ايشان و نكبت روزگار با ايشان طويل است و من در اينجا اكتفا مى‌كنم به ذكر يك حكايت مشهور كه در آن پند و عبرتى است براى دانايان غير مغرور. از محمد بن عبدالرحمانِ‌ هاشمى منقول است كه گفت: روز عيدِ قربانى بود كه داخل شدم بر مادرم. ديدم زنى با جامه‌هاى بسيار كهنه نزد او است و تكلّم مى‌كند. مادرم به من گفت: اين زن را مى‌شناسى‌؟ گفتم: نه. گفت: اين عباده مادر جعفرِ برمكى است. پس من رو به جانب عباده كردم و با او مقدارى تكلّم نمودم و پيوسته از حال او تعجب مى‌نمودم تا آنكه از او پرسيدم كه اى مادر! از اعاجيب دنيا چه ديدى‌؟ گفت: اى پسر جان! روز عيدى مثلِ‌ چنين روز بر من گذشت در حالى كه چهار صد كنيز به خدمت من ايستاده بودند و من مى‌گفتم: پسرم جعفر حقّ‌ مرا ادا نكرده و بايد كنيزان و خدمتكاران من بيشتر از اينها باشد. و امروز هم يك عيد است بر من مى‌گذرد كه منتهاى آرزوى من دو پوست گوسفند است كه يكى را فرش خود كنم و ديگرى را لحاف خود نمايم. محمد گفت: من پانصد درهم به او دادم، چنان خوشحال شد كه نزديك بود قالب تهى كند و گاه گاهى عباده نزد ما مى‌آمد تا از دنيا برفت. بس است از براى عاقل دانا، همين يك حكايت در بى‌وفايىِ‌ دنيا. قمی ، فیض العلام صص۲۶۱ و ۲۶
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
▪️نخستین روایت شیرین از دختربچه دهه نود حادثه تروریستی حرم مطهر شاهچراغ(ع) قرار نیست بخاطر دو تا تیر قانون خدارو زیر پا بگذارم...😭 کجاااا همچین چیزی را پیدا می کنید ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌˼‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌
سوال در دعای کمیل آمده است اى خدا و سرور من، از تو خواستارم به قدرتى كه مقدّر نمودى...كه در اين شب و در اين ساعت بر من ببخشى.... هر كار زشتى كه دستور ثبت آن را به نويسندگان بزرگوار دادى. اِلهى وَ سَيِّدى فَاَسْئَلُكَ بِالْقُدْرَةِ الَّتى قَدَّرْتَها .... اَنْ تَهَبَ لى فى هذِهِ اللَّيْلَةِ وَ فى هذِهِ السّاعَةِ....كُلَّ سَيِّئَةٍ اَمَرْتَ بِاِثْباتِهَا الْكِرامَ الْكاتِبينَ (دعای کمیل) آیا این بیان حضرت بدین معناست همه گناهان ثبت نمی شود؟ جواب ۱-بنابرآنچه از آیات و روایات بدست می آید وقتی بنده مومنی گناه می کند خداوند متعال مهلتی برای اظهار پشیمانی و استعفار به بنده اش می دهد درصورتی که درین مهلت مشخص شده توبه و استغفار کند گناهان ثبت نمی شود و اگر توبه و استغفار نکند خداوند بفرشتگان دستور می دهد تا آنراثبت نمایند ۲_زمانی که بنده مؤمن گناه کند، خداوند او را هفت ساعت مهلت دهد، پس اگر از خدا آمرزش خواست چیزى بر او نوشته نمی‌شود، و اگر این ساعت‌ها گذشت و درخواست آمرزش نکرد، یک گناه بر او نوشته می‌شود  «الْعَبْدُ الْمُؤْمِنُ إِذَا أَذْنَبَ ذَنْباً أَجَّلَهُ اللَّهُ سَبْعَ سَاعَاتٍ فَإِنِ اسْتَغْفَرَ اللَّهَ لَمْ یُکْتَبْ عَلَیْهِ شَیْ‏ءٌ وَ إِنْ مَضَتِ السَّاعَاتُ وَ لَمْ یَسْتَغْفِرْ کُتِبَتْ عَلَیْهِ سَیِّئَةٌ (اصول کافی ج۲ ص۴۳۷) ۳_گناهی که پس از ارتکاب آن فرصت یافته ام که دو رکعت نماز بخوانم و از خدای بزرگ آمرزش بخواهم مرا غمگین نساخته است وَ قَالَ عَلَیْهِ السَّلاَمُ: مَا أَهَمَّنِی ذَنْبٌ أُمْهِلْتُ بَعْدَهُ حَتَّی أُصَلِّیَ رَکْعَتَیْنِ وَ أَسْأَلَ اللَّهَ الْعَافِیَةَ. ( نهج البلاغه  حکمت 299 ) ۴_ممکن است آنچه در جملات دعای کمیل آمده است اشاره به این داشته باشد که بنده مومن توبه نکرده و ثبت شده باشد حجت الاسلام والمسلمین آقای دکتر علی گلایری ( حفظه الله)
۱.« تَعَاهَدُوا أَمْرَ الصَّلَاةِ» (به نماز تعهد داشته باشید.) یعنی به گونه ای به نماز عمل کنید که وقتی با کسی عهدی می بندید، سعی می کنید بدان وفاداربمانید. پس می بایست انسان عهدی با نماز ببندد و تمام تلاش خود را انجام دهد، تا پیمان خویش را نشکند. 2.« وَحَافِظُوا عَلَيْهَا» « آن را محافظت نمایید» محافظت برنماز بدان معناست که وقت کارها را به گونه ای برنامه ریزی کند که با وقت نماز تداخل نداشته باشد و کار را بر نماز ترجیح ندهد. 3. « وَاسْتَكْثِرُوا مِنْهَا» « فراوان نماز بخوانید.» ازآنجا که نماز واجب محدود و مشخص است. ظاهراً مراد نماز های مستحب است که حدی برای آن نیست؛ ولی معروف آن همان نافله های نماز یومیه و نماز شب می باشد 4. «وَ تَقَرَّبُوا بِهَا» «بوسیله آن به خداتقرب جویید.» طبق این بیان نورانی یکی از راههای مطمئن و حتمی که انسان را به خداوند متعال نزدیک می کند نماز است. پس می توان با مواظبت برآن و مداومت برآن به خداوند نزدیک گردید. 5.«وَ إِنَّهَا لَتَحُتُّ الذُّنُوبَ حَتَّ الْوَرَق‏» « نماز گناهان را فرومی ریزد، آن گونه که باد برگهارا می ریزد.» با توجه به آنکه گناهان موجب وابستگی انسان به عالم مادی می شود و همین وابستگی مانند زنجیر مانع رفتن انسان می گردد نماز نقش تعیین کننده ای در رهائی از گناهان دارد. 6. « وَ تُطْلِقُهَا إِطْلَاقَ الرِّبَقِ » « گناهان را از گناهکار باز می کند، آن گونه که ریسمان های گره زده باز می شود.» 7- « وَ شَبَّهَهَا رَسُولُ اللَّهِ ص بِالْحَمَّةِ تَكُونُ عَلَى بَابِ الرَّجُلِ- فَهُوَ يَغْتَسِلُ مِنْهَا فِي الْيَوْمِ وَ اللَّيْلَةِ خَمْسَ مَرَّاتٍ- فَمَا عَسَى أَنْ يَبْقَى عَلَيْهِ مِنَ الدَّرَنِ» (نهج البلاغه خطبه ۱۹۹) و رسول خدا نماز پنج وقت خواندن رابمنزله نهر آب گرمی تشبیه کرده است که جلوی خانه انسان باشد وانسان روزی پنج بار درون آن برود خود را شستشو دهد، چنین انسانی پاکیزه خواهد شد و انسانی که پنج وقت نماز بجا می آورد نیز چنین حالتی دارد. بنابراین نگاه به نماز از منظر اهل بیت عصمت و طهارت: : الف: نگاه پیشگیرانه است؛ یعنی انجام نماز می تواند باعث دوری انسان از گناه و وابسته شدن به دنیا گردد. ب: و نگاه درمانگرانه است؛ یعنی اگرکسی دچار غفلت و اشتباه شده می تواند، با برپائی نماز خود را از شر پیامدهای سوء آن رها نماید. اما روشن است نمازی می تواند، این گونه اثرگزار باشد که دارای روح باشد؛ یعنی فرد نمازگزار با تمام وجود و با توجه آن را به جا آورد. درغیر این صورت شاید شکل و قالب نماز را داشته باشد؛ اما هرگز دارای اثر نخواهد بود و نمازی که درآن تمرکز و حضور قلب باشد، می تواند مثمر ثمر باشد حجت‌الاسلام والمسلمین آقای دکتر علی گلایری ( حفظه الله)
▶️ @ask_ahkam ◀️ ❓ سوال: در صورتی که متوجه زلزله نشویم و پس از مدتی از طریق رسانه ها از وقوع آن با خبر شویم، تکلیف چیست؟ ✅ پاسخ: ⬇️⬇️ ⬅️ امام خامنه ای: اگر در زمانی که عرفا زمان متصل به زلزله است علم به وقوع آن پیدا نکرده اید واجب نیست و تشخیص زمان متصل به عهده مکلف است. [1] ⬅️ آیت الله مکارم: اگر زلزله جز به وسيله دستگاه ها قابل درک نباشد نماز ندارد، و اگر قابل درک بوده اما او نفهميده، احتياط مستحب آن است که تا آخر عمر، هر وقت توانست بخواند. [2] ⬅️ آیت الله شبیری زنجانی: اگر زلزله عرفاً- ولو برای عده ای- از اهل منطقه محسوس بوده است در هر حال، نماز آيات واجب می شود. [3] ⬅️ آیت الله وحید: اگر از أخبارِ رسانه ای إطمینان به وقوعِ زلزله پیدا کردید باید نماز بخوانید ولی بدونِ نیّتِ اداء و قضاء. [4] ⬅️ آیت الله فاضل: اگر از طریق رسانه ها یا افراد دیگری یقین کنید که در شهری که شما ساکن هستید زلزله آمده باید را بخوانید فرقی نمی کند چند ساعت بعد بفهمید هر زمانی که بفهمید نماز آیات را بخوانید و به نیت ادا هم بخوانید. اگر یک ماه بعد هم بفهمید به احتياط واجب در مثل زلزله نماز آيات را بخوانید. [5] ======================== ✅ پی نوشت: ⬇️⬇️ [1]. استفتاء اینترنتی پایگاه اطلاع رسانی آیت الله خامنه ای، شماره استفتاء: NbjWLaAxI9M. [2]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله مکارم، کد رهگیری: 9611200061. [3]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله شبیری زنجانی، شماره سوال: 50129. [4]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله وحید. [5]. استفتاء اينترنتی پايگاه اطلاع رسانی حضرت آيت الله فاضل لنکرانی،
🔹إنَّ اللَّهَ یُمْسِكُ السَّمَاوَاتِ وَالْأَرْضَ أَن تَزُولَا وَلَئِن زَالَتَا إِنْ أَمْسَكَهُمَا مِنْ أَحَدٍ مِّن بَعْدِهِ إِنَّهُ كَانَ حَلِیمًا غَفُورًا 🔹امام صادق (علیه السلام) فرمودند: 🔹هر گاه در شب و هنگام خوابیدن از وقوع زلزله و خراب شدن خانه می ترسی آیه «۴۱ سوره فاطر» را قرائت كن. 💟
🔴منازل هولناک بعد : ❓چگونه از منازل هولناک براحتی عبور کنیم: 🔸 سکرات موت: قرائت مزمل( مرگ شیرین)، ق در نماز مستحبی یا واجب. 3 بار جاثیه ( پشت سرهم). مداومت بر سوره یس، ذاریات، واقعه، دعای عدیله 🔸عالم : زیارت عاشورا، سوره های ملک هرشب، تکاثر هرشب، مداومت بر زخرف. سوره ن و قلم در نماز مستحبی یا واجب. نساء هر جمعه. 🔸برزخ: صدقه، دانش سودمند، فرزند صالح، محبت اهل بیت(ع)، گفتن اذان، و آموزش کار خیر. 🔸حسابرسی اعمال: 👈آسان شدن حساب: سوره های هود. غاشیه. بینه. دخان در نماز مستحبی یا واجب. حفظ کردن نبا باعث میشه حسابرسی به اندازه مدت یک نماز بشه. 👈بی حساب وارد شدن: فرقان. زیاد خواندن مطففین. 3 بار خواندن رعد( بدون فاصله باشه). سوره انسان در نماز صبح پنجشنبه ها (حدیث امام رضا علیه السلام) 🔸 : سوره عبس( شادابی). والعصر در نمازها. زلزله. 🔸 پل صراط: محبت و قبول ولایت امام علی علیه السلام. نماز جماعت. نماز اول وقت. خوردن از دسترنج خود. ده روز روزه ماه رجب.صبر بر بیماری یا صبر بر بدهکاری و شکایت نکردن. شب زنده داری . صدقه 🔸 کسب مقامات عالی در قیامت: سوره فجر و طارق در نمازها. فتح و فصلت هر روز.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔵 چرا سیدالشهدا خانواده خود را همراه خود بُرد تاحالا فکر کردید چرا امام حسین از ماه رجب که از مدینه به مکه اومد، به سمت کوفه حرکت نکرد؟ چرا ماه رمضان حرکت نکرد؟ چرا اول ذی‌الحجه حرکت نکرد؟ چرا هشتم ذی الحجه؟ 🔻حاجی‌ها از جای جای جهان اسلام برای حج، به مکه اومده بودن و خیلیاشون امام حسین نوه‌ی پیامبر رو میشناختن و به دیدنش میومدن. در بحبوحه‌ی اعمال حج ناگهان متوجه شدن حسین(ع) از مکه خارج شده. همه از همدیگه میپرسیدن حسین چی شد؟ کجا رفت؟ وقتی هم بعد از ایام حج به خونه‌هاشون برگشتن برای دیگران تعریف کردن، که حسین بن علی قبل از اعمال حج، مکه رو ترک کرد. یعنی امام حسین یک استراتژی در حرکت به سمت کربلا انتخاب کرد که کل مکه و دیگر شهرهای اسلامی ذهنشون درگیر حرکت امام حسین شد. 🔻مدینه هم که محل زندگی حضرت بود و از ماه‌های قبل مردم در جریان حرکت اباعبدالله به سمت مکه بودن 🔻عراق هم که مقصد حضرت بود. و مردم کوفه از حضرت خواسته بودن بیاد و نامه نوشته بودن. در حین حرکت هم حضرت به شهرهای مختلف مثل بصره نامه نوشت و مردم رو از حرکتش آگاه ساخت. تا اینجا حضرت، شهرهای مهم اسلامی رو از حرکت خودش آگاه کرده بود. مدینه، مکه و عراق. تنها یک‌جا مونده بود اون‌هم منطقه شام بود که نه در مسیر حضرت بود، نه مقصد حضرت. در دورترین نقطه از سرزمین‌های اسلامی قرار داشت. 🔻منطقه شام رو بعد از شهادت، خانواده حضرت با اسارتشون پوشش دادن. یکی از دلایلی که سیدالشهدا خانواده‌اش رو به‌همراه برد، همین موضوع بود امام حسین(ع) یک نقشه بسیار هوشمندانه و اثرگذار برای حرکت و قیام خود تدارک دید. برگرفته از مباحث شهید مطهری 🌻اللّٰھـُم ؏جِّل لِوَلیڪَ الفَرَجْـ🌻 ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄ ‎‌‌‌‌‌‎‌‎‌‌‌‌‌‎‌ ‎‌┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا