eitaa logo
کشکول آیه و حدیث
243 دنبال‌کننده
4هزار عکس
3.1هزار ویدیو
37 فایل
#بیاد_پدرم_مرحوم #کربلایی_حاج_هوشنگ_فرج_زاده. ( فرزند مرحوم فرج وفاطمه ) #پدرشهید_بسیجی_علیرضا_فرج_زاده وبیاد خواهرو برادرهای مرحومش، ودیگر دوستان و همسنگران شهید و اموات فامیل واساتید...در محیط ایتا راه اندازی شد #صلوات_وفاتحه_نثار_همشون ١۴ دی ماه ١۴٠١
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ (١) وَإِنْ عَزَمُواْ الطَّلاَقَ فَإِنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (227) و اگر تصميم به طلاق گرفتند (آن هم با شرائطش، مانعى ندارد.) همانا خداوند شنوا و داناست. آیه227🌹ازسوره بقره 🌹 وَ إِنْ:واگر عَزَمُوا:قصد کردند الطَّلاقَ: طلاق را فَإِنَّ :پس همانا اللَّهَ :الله سَمِيعٌ:شنوای عَلِيمٌ‌:داناست تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسير آیه َإِنْ عَزَمُواْ الطَّلاَقَ فَإِنَّ اللّهَ سَمِيعٌ عَلِيمٌ (227): و اگر تصمیم به طلاق گرفتند (آن هم با شرائطش، مانعى ندارد.) همانا خداوند شنوا و داناست. این آیه‏ى كوتاه، در عین اینكه طلاق را بلامانع مى‏داند، ولى در مفهوم آن، این هشدار و تهدید نیز وجود دارد كه اگر مردان تصمیم بر طلاق گرفتند، دیگر وعده‏ى مغفرت و رحمت در كار نیست و خداوند نسبت به كردار آنان شنوا و آگاه است و مى‏داند كه آیا هواپرستى، شوهر را وادار كرده تا از قانون طلاق سوء استفاده كند و یا اینكه براستى وضعیّت خانوادگى چنان اقتضا مى‏كرد كه از همدیگر جدا شوند؟ - اسلام، طلاق را با همه تلخى‏ها و زشتى‏هایش مى‏پذیرد، ولى بلا تكلیف گذاشتن همسر را نمى‏پذیرد. «و ان عزموا الطلاق» - تصمیم طلاق با مرد است. «عزموا» - در طلاق، قصد جدّى لازم است. «عزموا» - از هواپرستى وتصمیمى كه زندگى زن را تباه مى‏كند پرهیز نمایید. «فانّ اللّه سمیع علیم» https://eitaa.com/ghoransobghahi
💌هیچ کس با این قران ننشست، مگر آن که با افزایشی یا کاهشی از کنارش برخاست، افزایش در هدایت و یا کاستی از کوری (دل و باطن) 💚💙💚💙💚💙💚 کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis
🍃سکوت میکنیم تا سخن بگوید رها میکنیم تا هدایت کند دست بر میداریم تا دست به کار شود 🍃وبه اومیسپارم تا آرام شوم..... 💚خدایا... قصه وکالت را زياد شنيده ام اما قصه وکیلی چون تو را نه ... تو که وکیل باشی همه حق ها گرفتنی است پرونده ای که تو وکیلش باشی قصه اش ستودنی است از روزی که ایمان آوردم، تو وکیل منی و تنها پناهم و تو در این عشق بازی، پرده از رازی بزرگ برداشتی، رازی که اسمش را می دانستم اما رسمش را ... رازی بنام "توکل" ... "توکل" قصه ای است که از روز ازل برایمان خواندی و گفتی در هر تاریکی و پیچ و خم دنیا و حتی در تمام لحظات روشنایی، دستانت در دست من است ... بنده من، نگران نباش و به من اعتماد کن... "توکل" ... و فهمیدم : "حسبنا الله ونعم الوکیل" ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌‌ ‎‌‌‌‌‌‌ ‌‌‌ https://eitaa.com/ghoransobghahi
قران صبحگاهی سلام علیکم هروز یک آیه بِسْمِ اللَّهِ الرَّحْمَٰنِ الرَّحِيمِ ﺑﻪ ﻧﺎم ﺧﺪﺍی ﺧﻮﺏِ ﻣﻬﺮﺑﺎﻥ (١) وَالْمُطَلَّقَاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنفُسِهِنَّ ثَلاَثَةَ قُرُوَءٍ وَلاَ يَحِلُّ لَهُنَّ أَن يَكْتُمْنَ مَا خَلَقَ اللّهُ فِي أَرْحَامِهِنَّ إِن كُنَّ يُؤْمِنَّ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَبُعُولَتُهُنَّ أَحَقُّ بِرَدِّهِنَّ فِي ذَلِكَ إِنْ أَرَادُواْ إِصْلاَحاً وَلَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَلِلرِّجَالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكُيمٌ (228) زنان طلاق داده شده، خودشان را تا سه پاكى در انتظار قرار دهند. (يكى پاكى كه طلاق در آن واقع شده و دو پاكى كامل ديگر وهمين كه حيض سوم را ديد، عده او تمام مى شود.) و اگر به خدا و روز رستاخيز ايمان دارند، براى آنها روا نيست كه آنچه را خدا در رحم آنها آفريده است، كتمان كنند. و شوهرانشان اگر سر آشتى دارند، به بازآوردن آنها در اين مدّت، (از ديگران) سزاوارترند و همانند وظائفى كه زنان بر عهده دارند، به نفع آنان حقوقى شايسته است و مردان را بر زنان مرتبتى است. وخداوند توانا وحكيم است. تفسیر ایه صبحگاهی 👇 https://eitaa.com/ghoransobghahi
آیه228🌹ازسوره بقره 🌹 وَ الْمُطَلَّقاتُ :وزنان طلاق داده شده يَتَرَبَّصْنَ:به انتظار نگه دارند بِأَنْفُسِهِنَّ:خودشان را ثَلاثَةَ:تا سه قُرُوءٍ:حیض یا سه بار پاک شدن وَ لا يَحِلُّ:وحلال نیست لَهُنَّ: برای آنان أَنْ يَكْتُمْنَ: که پنهان دارند ما خَلَقَ :آنچه را آفریده است اللَّهُ :الله فِي:در أَرْحامِهِنَّ:رحم هایشان إِنْ :اگر كُنَّ يُؤْمِنَّ: ايمان دارند بِاللَّهِ :به الله وَ الْيَوْمِ :وروز الْآخِرِ:واپسین وَ بُعُولَتُهُنَّ:وشوهرانشان أَحَقُّ : سزاوارترند بِرَدِّهِنَّ:به باز گرداندنشان فِي :در ذلِكَ:آن (مدت) إِنْ:اگر أَرادُوا :بخواهند إِصْلاحاً :آشتی را وَ لَهُنَّ :و برای زنان حقوقی برمردان است مِثْلُ :مانند الَّذِي:آنچه برای مردان عَلَيْهِنَّ :برعهده ی آنهاست بِالْمَعْرُوفِ :به طور شايسته وَ لِلرِّجالِ:وبرای مردان عَلَيْهِنَّ :برآنان دَرَجَةٌ :مرتبطی است وَ اللَّهُ:والله عَزِيزٌ :پیروزمند حَكِيمٌ‌:سنجیده کار است https://eitaa.com/ghoransobghahi
تفسير آیه صبحگاهی وَالْمُطَلَّقَاتُ يَتَرَبَّصْنَ بِأَنفُسِهِنَّ ثَلاَثَةَ قُرُوَءٍ وَلاَ يَحِلُّ لَهُنَّ أَن يَكْتُمْنَ مَا خَلَقَ اللّهُ فِي أَرْحَامِهِنَّ إِن كُنَّ يُؤْمِنَّ بِاللّهِ وَالْيَوْمِ الآخِرِ وَبُعُولَتُهُنَّ أَحَقُّ بِرَدِّهِنَّ فِي ذَلِكَ إِنْ أَرَادُواْ إِصْلاَحاً وَلَهُنَّ مِثْلُ الَّذِي عَلَيْهِنَّ بِالْمَعْرُوفِ وَلِلرِّجَالِ عَلَيْهِنَّ دَرَجَةٌ وَاللّهُ عَزِيزٌ حَكُيمٌ (228): زنان طلاق داده شده، خودشان را تا سه پاكى در انتظار قرار دهند. (یكى پاكى كه طلاق در آن واقع شده و دو پاكى كامل دیگر وهمین كه حیض سوم را دید، عده او تمام مى‏شود.) و اگر به خدا و روز رستاخیز ایمان دارند، براى آنها روا نیست كه آنچه را خدا در رحم آنها آفریده است، كتمان كنند. و شوهرانشان اگر سر آشتى دارند، به بازآوردن آنها در این مدّت، (از دیگران) سزاوارترند و همانند وظائفى كه زنان بر عهده دارند، به نفع آنان حقوقى شایسته است و مردان را بر زنان مرتبتى است. وخداوند توانا وحكیم است. «قُرء» به معناى پاك شدن و به معناى عادت ماهیانه، هر دو آمده است، ولى اگر به صورت «قُروء» جمع بسته شود به معناى پاك شدن است و اگر به صورت «اَقراء» جمع بسته شود به معناى عادت ماهانه است. مهلتِ عدّه، ضامن حفظ حقوق خانواده است. زیرا در این مدّت هم فرصتى براى فكر و بازگشتن به زندگى اوّلیه پیدا مى‏شود و هیجان‏ها فروكش مى‏كند، و هم مشخّص مى‏گردد كه زن باردار است یا نه، تا اگر تصمیم بر ازدواج دیگرى دارد، نسل مرد بعدى با شوهر قبلى اشتباه نگردد. امام صادق علیه السلام فرمود: در مسئله حیض، پاك شدن و باردارى، گواهى خود زن كافى است و شهادت و سوگند و یا دلیل دیگرى لازم نیست. امّا بر زنان حرام است كه خلاف واقع بگویند. و باید شرایط خود را بى‏پرده بگویند كه اگر كتمان كنند، به خدا و قیامت ایمان ندارند. رجوع مرد به همسر در ایّام عدّه، تابع هیچگونه تشریفات خاصّى نیست، برخلاف طلاق كه شرایط و تشریفات زیادى را لازم دارد. البتّه این مدّت، مخصوص گروهى از زنان است، ولى طلاقِ زنان باردار، یائسه یا زنانى كه آمیزش جنسى با آنان صورت نگرفته، احكام خاصّى دارد كه خواهد آمد. - زن به محض طلاق، حقّ ازدواج با دیگرى را ندارد. «و المطلقات یتربّصن» - در طلاق، نباید فرزندان از حقوق خود محروم شوند. «ما خلق اللّه فى ارحامهنّ» - بهترین ضامن اجراى قوانین، ایمان به خداوند است. «لا یحلّ لهنّ... ان كُنّ یؤمنّ» - اولویّت در ادامه زندگى، با شوهر اوّل است. «بعولتهنّ احقّ بردّهنّ» - حسن نیّت در رجوع، یك اصل است. مبادا شوهر فقط به خاطر مسائل جنسى رجوع كند و دوباره بى‏تفاوت گردد. «ان ارادوا اصلاحاً» - مسئولیّت، حقّ آور است. هركسى وظیفه‏اى بردوش گرفت، حقّى نیز پیدا مى‏كند. مثلاً والدین در مورد فرزند وظیفه‏اى دارند و لذا حقّى هم بر فرزند دارند. «ولهنّ مثل الّذى علیهنّ» - در برخورد با زن، باید عدالت مراعات شود. «و لهنّ مثل الّذى علیهنّ» - در جاهلیّت بر ضرر زنان، قوانین قطعى بود كه اسلام آن ضررها را جبران كرد. «لهنّ مثل الذى علیهنّ» «علیهن» دلالت بر ضرر مى‏كند. - تبعیض، در شرائط یكسان ممنوع است، ولى تفاوت به جهت اختلاف در انجام تكالیف یا استعدادها یا نیازها مانعى ندارد. «وللرّجال علیهنّ درجة» - مردان حقّ ندارند از قدرت خود سوء استفاده كنند كه قدرت اصلى از آن خداوند است. «عزیز حكیم» - عدّه نگه‏داشتن، از برنامه‏هاى حكیمانه‏ى الهى است. «واللّه عزیز حكیم» https://eitaa.com/ghoransobghahi
🔅 پای درس بزرگان * عقوق پدر و مادر ؛ گناهی دائمی است ... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis
📕 احکام ⬅️ حکم سود بانکی «استفتائات آیة‌الله العظمی ؛ امام خامنه‌ای» کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
💠 راه و کلام رهبر معظّم انقلاب اسلامی ؛ «آیة‌الله العظمی ؛ امام خامنه‌ای» دام‌ظلّه * انتظار ؛ نیروی امید ... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis
💠 کلام و راه «حضرت امام» رضوان‌الله علیه * والله اسلام تمامش سیاست است ... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis
🔅 پای درس بزرگان * عرقی که زن زیر چادر می‌ریزد سه جا برای او نور می‌شود ... کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis
📕 احکام ⬅️ کدامین غُسل کفایت از وضو می‌کند؟ «استفتائات آیة‌الله العظمی ؛ امام خامنه‌ای» کانال 👇👇👇👇 @kashkooleayevahadis