تشییع پیکر شهید سرهنگ علیرضا شهرکی و همسرش
🔹پیش از ظهر امروز، سهشنبه ۱۲ اردیبهشت ماه، پیکر رئیس پلیس آگاهی سراوان، سرهنگ علیرضا شهرکی و همسرش، که ۱۰ اردیبهشت ماه در حملهای در شهرستان سراوان به شهادت رسیدند، تشییع و به خاک سپرده شدند.
@AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🚨آیا پلیس در مسئله #حجاب ، فقط با مردم عادی جامعه برخورد میکند؟!!!
🎥| ببینید
🔺از برخورد با سلبریتــیها تــــا #نقره_داغ شدن مُحرکان بیحجابی در اُپال
🔺وقتی اماکن دولتی هم در امان نماندند!
#متشکریم_پلیس
✅نشر حداکثری
🌎@Shakhes3🔜#شاخص
🔴 امام زمانت را بشناس!
🌕 امام صادق علیهالسلام:
امامت را بشناس! زيرا هرگاه امامت را شناختی تقدم يا تأخر اين امر(فرج) زيانت ندهد.
📗کافی، ج۱، ص۳۷۱
🔴 شناخت شناسنامهای امام برای نجات کافی نیست
🌕 همه میدانیم که نام امام زمان چیست، پدر بزرگوارشان چه کسیست، در چه تاریخی متولد شده اند و.. این شناخت لازم است اما کافی نیست! یعنی نمیتواند عامل نجات انسان شود؛ زیرا وقتی زندگانی ائمه را میخوانیم، میبینیم بیشتر کسانی که امامان ما را اذیت یا به شهادت رساندند، بعضا نسبت فامیلی با آنها داشتند و یا کاملا ایشان را میشناختند.از طرفی در دیگر روایات داریم وقتی حضرت ظهور میفرمایند در هیبت جوانی ۳۲الی۴۰ساله خواهند بود؛ به دلیل این ظاهر جوان جاهلان ایشان را منکر میشوند و در دیگر روایات داریم به دلیل صدور برخی اقوال و افعال حکیمانه ازسوی امام که مردم تاب تحمل آنرا ندارند، حضرت را تکذیب میکنند؛ اما دلیل این انکار چیست؟ پاسخ: عدم شناخت ولایت امام است! چیزی که انسان را نجات میدهد شناخت ولایت است. باید بدانیم که ولایت امام زمان همان ولایت حیدر است!
اوخواهدآمد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
{🌹اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفࢪَج🌹}
❤️اَللّهمَّ اجعَل عَواقِبَ اُمورِنا خَیراً❤️
به گروه یاوران ومحبین حضرت ولیعصرعج بپیوندید. 👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1967587596C5cd3e7c975
لطفابه دوستانتان معرفی کنیدمتشکر
«وَ أَمَّا وَجْهُ اَلاِنْتِفَاعِ بِی فِی غَیبَتِی فَکالاِنْتِفَاعِ بِالشَّمْسِ إِذَا غَیبَهَا عَنِ اَلْأَبْصَارِ اَلسَّحَابُ. »:
کیفیّت بهره وری از من در دوران غیبت، مانند کیفیّت بهره وری از آفتاب است هنگامی که ابر آن را از چشم ها پنهان سازد. (بحار الأنوار ج ۷۵ ص ۳۸۰)
❤️ امام زمان (عج)
اوخواهدآمد
•┈┈••••✾•🌿🌺🌿•✾•••┈┈•
{🌹اَلَّلهُمـّ؏جِّللِوَلیِڪَالفࢪَج🌹}
❤️اَللّهمَّ اجعَل عَواقِبَ اُمورِنا خَیراً❤️
به گروه یاوران ومحبین حضرت ولیعصرعج بپیوندید. 👇👇👇👇👇
https://eitaa.com/joinchat/1967587596C5cd3e7c975
لطفابه دوستانتان معرفی کنیدمتشکر
*🔵خبرهای کوتاه 11 اردیبهشت 1402🔵*
🔵 نمایندگیهای ایران در عربستان فعالیتهای اولیه خود را آغاز کردند
سخنگوی وزارت خارجه ایران: در مرحله آغازین از سرگیری فعالیتهای نمایندگیهای دیپلماتیک دو کشور هستیم و اقدامات اجرایی با سرعت درحال انجام دادن است. تیم ما در عربستان مستقر هستند و کارهای اجرایی و تکنیکی با سرعت خوبی درحال انجام است و خوشبین هستیم در سقف زمانی تعیینشده شاهد فعالیتهای کامل نمایندگیهای دو کشور باشیم. ۳ نمایندگی ایران در ریاض و جده (سفارت، کنسولگری و نمایندگی دائم ایران نزد سازمان همکاری اسلامی) در گامهای اولیه، فعالیت خود را آغاز کردند.
🔵مریم اسداللهی معروف به آنیشا در تور امنیتی
اعضای یک جلسه تشکیلاتی متشکل از عناصری با سوابق وابستگی به گروهکهای ضد انقلاب مارکسیستی، منافقان و جاسوسان فرانسوی بازداشت شدند. این گروه با هدف طراحی و هماهنگی برای ایجاد تنش در تجمعات کارگری و معلمین و هدایت آنها به سوی اعتصابات سراسری و نیز برجستهسازی مجدد پروژه مسمومیتهای مصنوعی در مدارس گردهم آمده بودند. مریم اسداللهی (معروف به آنیشا) و ریحانه انصاری نیز از افراد دستگیر شده هستند که سال گذشته به دلیل ارتباط و همکاری با دو جاسوس فرانسوی دستگیر شده بودند.
🔵سیاه و سفید نگرشها پیرامون موالید
سرپرست مرکز جوانی جمعیت وزارت بهداشت گفت: «در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ میزان موالید 3/7 درصد کاهش یافت، افزود: البته شیب کاهش از سنوات قبل کمتر بوده است و عمده کاهش آمار هم مربوط به استانهای تهران، خراسان رضوی و اصفهان بوده است. سیاست یک یا دو بچه کافی است در نگاه مردم تغییر کرده است؛ یعنی کاهش موارد فرزند اول و دوم را شاهد بودیم؛ ولی در فرزند سوم به بعد افزایش موارد را شاهد بودیم که نشاندهنده تغییر الگوی باروری در جامعه است.»
🔵زورمان به سپاه نمیرسد
روز شنبه براندازها تجمعی در لندن برگزار کردند تا به انگلیس فشار بیاورند که سپاه را در لیست تروریستها قرار بدهد اما کارشناس شبکه سعودی اینترنشنال روز گذشته اذعان کرد: انگلیس به تنهایی چنین کاری نمیکند «در شرایطی که نه اتحادیه اروپا پیش قدم میشود نه آمریکا تشویق میکند که سپاه تروریستی اعلام شود، بریتانیا مثل همان موقعیت جغرافیاییاش مثل یک جزیره، خودش را در موقعیتی نمیبیند که بخواهد به تنهایی چنین اقدامی انجام بدهد.»
🔵خانههای خالی در انتظار وضع مالیات
دولت تا ۱۵ شهریورماه به مالکان واحدهای مسکونی خالی فرصت داده تا خانههای خود را به فروش برسانند یا اجاره بدهند؛ در غیر این صورت مشمول مالیات خانههای خالی میشوند. دولت قصد دارد در سال جاری ۲۰۰۰ میلیارد تومان از مالکان خانههای خالی، مالیات اخذ کند. البته مسئولان میگویند که هدف، بالا بردن درآمدهای دولت نیست بلکه افزایش عرضه به منظور کنترل بازار مسکن و اجاره بها هدف غایی محسوب میشود.
🔵قدرشناسی از شهید غیرت
مردم قدرشناس سبزوار عصر یکشنبه در محل شهادت شهید امر به معروف «حمیدرضا الداغی» حاضر شده و محل شهادت وی را گلباران کردند. شهید الداغی شامگاه جمعه هشت اردیبهشت برای جلوگیری از مزاحمت چند جوان برای دو دختر سبزواری، به دست مزاحمان با سلاح سرد مضروب شد و به شهادت رسید.
🔵عرصه سیمرغ نه جولانگه توست
بنیامین نتانیاهو، نخستوزیر رژیم صهیونیستی ادعاهای بیاساس همیشگی خود را تکرار کرد و گفت: به ایران اجازه نخواهیم داد با تروریسم از اطراف ما را خفه کند. نخستوزیر رژیم صهیونیستی مدعی شد که ما علیه تجاوزات ایران و علیه شاخهها و عوامل آنها در منطقه اقدام خواهیم کرد.
🔵احضار الکاظمی توسط دادستانی عراق
شبکه المیادین اعلام کرد که دادستانی عراق مصطفی الکاظمی نخستوزیر سابق این کشور را برای تحقیق در رابطه با عملیات شهادت سردار سلیمانی و ابومهدی المهندس احضار کرد
🔵حمله سایبری به وبگاههای بنادر حیفا و یافا
هکرهای «انانیموس سودان» که اخیراً موفق به هک وبگاههای امنیتی و تسلیحاتی رژیم صهیونیستی شده بودند، در جدیدترین حمله خود وبگاههای بنادر حیفا و یافا را هک کردند.
🔵افزایش یک درصدی «قتل» در کشور
رئیس پلیس آگاهی فراجا: در ۴۴ روز گذشته میانگین روزی ۱۲ نفر به قتل رسیدهاند! در سال ۱۴۰۱ نسبت به سال ۱۴۰۰ آمار مربوط به وقوع «قتل» یک درصد افزایش پیدا کرده است که این موضوع نگرانکننده نیست البته نکته مهم این است که اکثر پروندههای مربوط به قتل کشف میشوند. اکثر قتلها مربوط به نزاع و درگیری است و برخی دیگر هم خانوادگی هستند. در حال حاضر قاتلی که بخواهد از قبل نقشه بکشد و چند نفر را با برنامه به قتل برساند نداریم البته مواردی داریم که در یک خانواده درگیری به وجود آمده و فردی چند نفر را به قتل رسانده است
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
به کانال گفتمان انقلابی بپیوندید ایتا 👇 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
*🔴منطق روشنگری اجتماعی در عهد انقلابی / بخش اول 🔴*
یکی از بزرگترین خطرها در جامعه این است که صفهای جریانها و نیروهای اجتماعی نسبت به یکدیگر مشخّص نباشند و مؤمنان و منافقان، همه «در یک صف» و «در کنار یکدیگر» قرار گرفته باشند. این وضع، تا هنگامی که جامعه در ثبات و آرامش است، مشکل چندانی ایجاد نمیکند، اما اگر جامعه دچار تکانه و تلاطم شود، بزرگترین صدمهها و آسیبها را از سوی منافقان خواهد دید
۱. جبهه دشمن، شامل سه دسته نیرو است: یکی «دشمنان آشکار و علنی» که مخالفت خود را بهطور صریح بیان میکنند و بیپروا، در برابر ما صفبندی مینمایند و کافر هستند؛ دیگری، «دشمنان پنهان و در پرده» که هرچند مخالف و معارض هستند، اما چهره دوستانه به خود گرفتهاند و در کنار ما و در درون جبهه خودی هستند و از این جهت، همچون کفر مستور و در زیر پرده هستند؛ و در نهایت، «دوستان احمق» که با جهالت و نادانیشان، به جبهه دشمن خدمت میکنند (مرتضی مطهری، آشنایی با قرآن، ج ۷، ص ۲۰۲؛ همو، پانزده گفتار، صص ۱۲۶-۱۲۵). این در حالی است که اغلب تحلیلهای ما، تنها بر روی دشمنان آشکار و شفاف، متمرکز است و منافقان را بهشمار نمیآوریم و حتّی گاه کتمان میکنیم؛ اما واقعیّت این است که هیچیک بهاندازه این دسته، خطرناک و بنیانبرافکن نیستند. ازاینرو، باید در «دشمنشناسی» خویش، تجدیدنظر کنیم و از دشمنانی که در درون «جبهه خودی» هستند یا دوستانی که دشمنشادکن هستند و آب به آسیاب دشمن میریزند، غفلت نکنیم.
۲. اما درباره «نفاق» باید اینطور توضیح داد که انسان برخلاف حیوان، قدرت بر «تصنّع» و «ظاهرسازی» دارد؛ یعنی میتواند ظاهر خود را برخلاف آنچه که در قلبش میگذرد، بیاراید و به چیزی وانمود کند که در درونش نیست. نفاق نیز نوعی تصنّع است که به قلب و وارونه جلوهدادن حقایق دلالت دارد (همو، پانزده گفتار، ص ۱۲۳). «جو فروشی و گندمنمایی»، کاری است که از انسان ساخته است و این انسان است که میتواند میان «ظاهر» و «باطن» خویش فاصله بیفکند و برونش را از درونش متمایز گرداند. یکی از دلایل وجود پیچیدگی و دشواری در فهم مناسبات انسانی در جهان اجتماعی، همین مسئله است که کنشها، همواره حاکی از معانی ذهنی نیستند و برای فهم نیّات باید از پوستهها و ظواهر عبور کرد و به عمق جهان ذهنیِ کنشگران نفوذ نمود، تا شاید از آنچه که در درونشان میگذرد، اطّلاع یابیم.
۳. همواره جهان انسانی، آغشته به نفاق بوده و انسان به سبب توانایی غریزی خویش، از ظاهرسازی برای پیشبرد منافع خویش استفاده کرده است؛ اما نفاق در عصر کنونی نسبت به گذشته، «هزاران برابر» بیشتر شدهاست؛ چنانکه باید این عصر را «عصر نفاق» نام نهاد (همو، پانزده گفتار، ص ۱۲۲). در واقع، همان طور که عقلانیّت انسان در راستای خیرات و کمالات پیش رفته، در جهت شرور و خباثتها نیز قویتر شدهاست و انسان امروز میتواند با ترفندها و خدعههای بسیار پیچیدهتر نسبت به انسان در دورههای تاریخی گذشته، بفریبد و تظاهر کند. در عصر ما که عصر غلبه تجدّد غربی است، انسان برای کسب لذّات و منافع هرچه بیشتر، ناچار است که ظواهر را حفظ کند و با توجیههای دروغین و پوششهای حقّهآمیز، خباثتها و پلیدیهای خویش را پنهان نگاه دارد.
۴. ریشه کلمه نفاق، «نفق» است و نفق یعنی «راههای پنهان». نافقاء یک راه مخفی است که موش صحرایی در لانهاش ایجاد میکند تا در هنگام خطر و حمله دشمن، از طریق آن بگریزد. در واقع، لانه موش صحرایی دو در دارد: یک در که آشکار است، و معبر دیگری که او آن را تا نزدیکی سطح زمین پیش میبرد و قشر نازکی از از خاک را باقی میگذارد تا در هنگام خطر، بهراحتی آن را بر دارد و بگریزد. انسان منافق نیز اینگونه است: او از جهت، آشکارا در جبهه اسلام قرار دارد و از درِ آن وارد شده، و از جهت دیگر، یک مسیر خروجی از اسلام نیز برای خود طراحی کرده است و این نشانه بیصداقتی و نیرنگبازی اوست (همو، پانزده گفتار، ص ۱۲۴). کسانی که به رفتارهای ظاهریِ منافق مینگرند، لغزش خاصی را در نمییابند و او را همچون مؤمنان تصوّر میکنند؛ اما واقعیت آن است که منافق در زیر پوسته همین رفتارهای موجّه، انگیزهها و رفتارهای پنهانی دارد و میکوشد بدون آنکه بهانهای در اختیار دیگران قرار بدهد، طرحهای خود را به اجرا درآورد. منافق چون مؤمن به حقیقت نیست و دل در گرو آن ندارد، مسیر موازی طراحی میکند و مترصد گریختن و انکار است.
۵. انسان منافق، همواره «ظواهر» را حفظ میکند تا شک و تردید دیگران نسبت به خود تحریک نکند و فقط در زمانی که احساس میکند میتواند ضربه کاری و مؤثّر وارد آورد، خودِ واقعیاش را را آشکار میکند. از جمله عبداللهابنابی و طرافدارانش که تظاهر به اسلام میکردند و در اجتماعات مسلمانان شرکت مینمودند و حتی سهم زکات خویش را نیز میپرداختند و در جنگها نیز حضور داشتند، در جریان جنگ احد که کفار قریش به مدینه حمله کردند – از آنجا که قدرت لشکر دشمن بسیار زیاد بود و این احتمال وجود داشته که مسلمانان شکست بخورند – ناگهان پا پس کشیدند و لشکر مسلمانان را ترک کردند و به مدینه بازگشتند؛ با این تصوّر که خروجشان از جبهه مسلمانان، ضربه سختی را به آنها خواهد زد و شکستشان را قطعی خواهد کرد (همو، آشنایی با قرآن، ج ۷، ص ۱۱۸). پس منافقان، بیپروا و نسنجیده موضعگیری نمیکنند و نمیخواهند در همه موقعیّتها، هویّت خویش را آشکار سازند، بلکه فقط در جایی که «احتمال قوی» میدهند جبهه مسلمانان در آستانه فروپاشی و انهدام قرار گرفته است و دیگر امیدی به بقای آن نیست، طرحها و نیّتهای خود را محقّق میکنند و ضربه میزنند. آنها باید مطمئن شده باشند که در برابر هزینه افشا شدن هویّت خویش، منفعت بزرگی را خواهند برد و آن منفعت هم چیزی جز شکست اسلام نیست. در واقع، آنها وقتی دریافتند که دشمنانِ آشکار، پا در میدان نهاده و کامیاب شدهاند و چند گامی تا پیروزی نماندهاست، ناگهان از تظاهر دست میشویند و ضربه نهایی و پایاندهنده را به قلب جبهه اسلام وارد میآورند.
۶. کاری که منافقان انجام میدهند عبارت است از اینکه «حقیقت / روح / باطنِ» اسلام را از آن میگیرند و اسلام را بهصورت یک «پوسته بدون هسته» در میآورند. در این حال روشن است که دیگر از آن ظاهر نیز کاری ساخته نخواهد بود و همین ظاهر نیز پس از چندی از میان خواهد رفت (همو، پانزده گفتار، ص ۳۱۳). اسلام بهعنوان یک مکتب، «هسته» ای دارد و «پوسته» ای. حقیقت و فلسفه وجودی پوسته این است که هسته از گزندها و آفتها، مصون بماند و اصالت از آنِ هسته است و پوسته بهخودیِخود، موضوعیّت ندارد. اما تودهها و عوام، اغلب به پوسته نظر میافکنند و داوری میکنند. در مقابل، خواصِ متعمّق، ارزشهای بنیادی را ملاک دینداری و تداوم حیات دین در جامعه میانگارند و فریب ظواهر را نمیخورند و بهخوبی میدانند که دشمنان میکوشند جامعه اسلامی را «استحاله» کنند و «حقیقت اسلام» را از میان بردارند و جز پوسته و ظاهری بیخاصیّت و موقّتی از آن باقی نگذارند. این بازیِ خطرناک، بسیار آسانتر و کممقاومتر از تعارض آشکار با اسلام است که مخالفت و هوشیاری تودههای مسلمان را در پی دارد. ازآنجاکه این دگرگونی، خزنده و آرام است، بیشتر افراد جامعه از آن آگاه نمیشوند و تصوّر میکنند دین در جامعه برقرار است، حالآنکه دین بهتدریج در حال زوال و نابودی است و آنچه که آنان به آن دلخوش کردهاند، جز پارهای مناسک و ظواهر بیمحتوا و بیجهت نیست.
۷. در جنگ با کفر، مبارزه با یک جریان مکشوف و ظاهر است، اما مبارزه با نفاق، مبارزه با «کفر مستور» است؛ چراکه نفاق، دو رو دارد: یک رویِ ظاهری که اسلام و مسلمانی است و یک رویِ باطنی دارد که کفر و شیطنت است. در این میان، مسئله این است که «درک لایه باطنی» برای تودههای مردم عادی، بسیار دشوار و گاهی غیرممکن است؛ چون «شعاع درک» آنها از ظاهر فراتر نمیرود و به باطن راه نمییابد. ازاینرو، «مشکلترین مبارزهها»، مبارزه با نفاق است که در حقیقت، مبارزه با «زیرکها» یی است که «احمقها» را وسیله رسیدن به هدفهای خود قرار میدهند. بر این اساس است که مبارزه با نفاق، اغلب با «شکست» روبهرو میشود (همو، جاذبه و دافعه علی، ص ۱۵۶). برای مبارزه با جریان نفاق، باید جامعه را بر ضدّ آن بسیج کرد، درحالیکه چهبسا جامعه، نتواند نفاق را «تشخیص» بدهد و حتی هوادار و مدافع آن باشد. چنین است که مبارزه با نفاق، دشوار میشود و جامعه با آن همراهی نمیکند. ناکامیهای جریانهای نفاقستیز، از همین امر ناشی میشود. نفاق را بهعنوان نفاق ندیدن و نشناختن، موجب میشود که مبارزه شکل نگیرد و جبهه خودی، دچار «تحلیلهای غلط» شود و گمان کند که بدبینی و کینهورزی ما سبب شدهاست که کسانی را منافق بدانیم. در اینجاست که میدان مبارزه از جبهه تقابل با دشمنِ دورو، به درون جبهه خودی کشیده میشود و در جبهه خودی، شکافها و اختلافهای بنیانبرافکن پدید میآیند. تمام مسئله نیز به این واقعیّت باز میگردد که معرفت اجتماعیِ تودههای مردم، ناچیز و سطحی است. آنچه را خواص اهل حقّ در خشت خام میبینند، آنها حتی در آینه نیز نمیبینند. بدین جهت است که خواص اهل حقّ در جبهه مبارزه با نفاق، تهمتها و دشنامها و تحقیرهای فراوانی را از سوی خودیهای احمق متحمّل میشوند و شخصیّت و اعتبار اجتماعیشان، ترور میگردد. 🖊 مهدی جمشیدی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
به کانال گفتمان انقلابی بپیوندید ایتا 👇 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
*🔴منطق روشنگری اجتماعی در عهد انقلابی / بخش دوم🔴*
یکی از بزرگترین خطرها در جامعه این است که صفهای جریانها و نیروهای اجتماعی نسبت به یکدیگر مشخّص نباشند و مؤمنان و منافقان، همه «در یک صف» و «در کنار یکدیگر» قرار گرفته باشند. این وضع، تا هنگامی که جامعه در ثبات و آرامش است، مشکل چندانی ایجاد نمیکند، اما اگر جامعه دچار تکانه و تلاطم شود، بزرگترین صدمهها و آسیبها را از سوی منافقان خواهد دید
۸- گفته شد که نفاق، همان «کفرِ زیر پرده» است. اکنون باید اضافهکرد که این پردهها دریده نشوند و چهره واقعی نفاق، آشکار نگردد، انسانهای بسیاری فریب خواهند خورد و گرفتار گمراهی خواهند شد. ازاینرو، خطر نفاق از خطر کفر، بیشتر است (همو، پانزده گفتار، ص ۱۳۱). بسیاری از شناختها در متن «واقعیّت» و «عمل» حاصل میشوند و «پیشینی» نیستند. حرکت در امتداد «روند عملی» نیز خواهناخواه، آسیبهایی را در پی دارد و پارههایی از جامعه را گرفتار تلاطمها و نوسانهای مخرّب میکند. بنابراین، شناختی که برخاسته از «عمل» باشد، بیهزینه نیست؛ حالآنکه لازمه کسب شناختهای اجتماعی، قرارگرفتن در مرحله «عمل» و «تجربههای عینی» نیست و میتوان با محاسبهها و سنجشهای متعهدانه، عاقبت راههای نرفته را دریافت.
۹. ناآگاهی افراد جامعه»، یک خطر بزرگ برای جامعه است؛ زیرا دشمن اگر زیرک باشد، از همین «افراد ناآگاه» برای پیشبرد هدفهای خود استفاده میکند و مردم جامعه را بر ضدّ مصالح آن جامعه، بسیج مینماید (همو، آشنایی با قرآن، ج ۴، صص ۳۶-۳۵). ناآگاهان و کسانی که «بیبصیرت» هستند، به خدمت مقاصد دشمن در میآیند و دشمن بهدست خودشان، آنها را به حرکتهایی وامیدارد که مصالحشان را به خطر میافکند. بزرگترین خدمتها از سوی جاهلان به دشمن میشود و آنها هستند که موجب پیشروی دشمن میشوند. ازاینرو، دشمن بهجای اینکه خودش به میدان وارد شود و آشکار، شمشیر برکشد، بر «جهالت مردم» تکیه میکند و آنها را بر میانگیزاند تا آنچنان رفتار کنند که اقتضای منافع اوست. در «جنگ شناختی» که امروز بسیار بر آن تأکید میشود، همین طرح به اجرا میآید.
۱۰. بهاینترتیب، چون هر اندازه در جامعه، «احمق» فراوانتر باشد، بازار «نفاق» نیز پُررونق است، مبارزه با حماقت و احمق، مبارزه با نفاق و منافق نیز هست. احمق، ابزار دست منافقان است و زدودن حماقت او، «خلعسلاحکردن منافق» است (همو، جاذبه و دافعه علی، ص ۱۵۸). در واقعه کربلا، یک عدّه «منافق اندک»، لشگری انبوه از «تودههای مسلمان جاهل و احمق» بر ضدّ امام حسین ساختند (همو، پانزده گفتار، صص ۱۳۹-۱۳۴). آگاهانیدن جامعه و روشنگری و بیدارکردن خفتهها از خواب غفلت و جهالت، شعار و اندیشه جریان متجدّد نیست، بلکه عین سخن و دغدغه ما است. ناآگاهی و فقر شناختی، اهرم فشاری است که همواره جریان متجدّد و غربگرا از آن بر ضدّ جریان انقلابی استفاده کرده و کوشش نموده است با تحلیلها و تفسیرهای وارونه، وضع تفکّر اجتماعی را به نفع خود دگرگون سازد. همین تصوّر که دیانت و انقلابیگری، برخاسته از ناآگاهی و همراه آن است و چنانچه در جهت روشنگری و معرفت ساختارشکنانه گام برداشته شود، وضع به سود عالم تجدّد تغییر خواهد کرد، بر ساخته رسانهای جریان متجدّد و برخلاف واقعیّت است. پس در اینجا نیز از سازوکارهای شناختی و ضدّ تبیینی برای مغشوشکردن ذهنیّت تودههای مردم استفاده شدهاست و شناختهای معوج و معکوس در ذهنشان جاسازی شدهاست.
۱۱. یکی از بزرگترین خطرها در جامعه این است که صفهای جریانها و نیروهای اجتماعی نسبت به یکدیگر مشخّص نباشند و مؤمنان و منافقان، همه «در یک صف» و «در کنار یکدیگر» قرار گرفته باشند. این وضع، تا هنگامی که جامعه در ثبات و آرامش است، مشکل چندانی ایجاد نمیکند، اما اگر جامعه دچار تکانه و تلاطم شود، بزرگترین صدمهها و آسیبها را از سوی منافقان خواهد دید. ازاینرو، مطلقِ حوادثی که برای جامعه رخ میدهند، «خیرهای بزرگ» برای جامعه هستند؛ در این اوضاع است که نیرو و جریانهای اجتماعی در موقعیّت «امتحان» و «ابتلاء» قرار میگیرند و خواهناخواه، «باطن» شان آشکار میشود و به این واسطه، «صف مؤمنان» از «صف منافقان» جدا میگردد (همو، آشنایی با قرآن، ج ۴، ص ۳۵). لازمه تمایز یابی اجتماعی، قرارگرفتن جامعه در همین موقعیّتهای آغشته به تکانه است و به این اعتبار است که باید رویدادهای ناگوار و دشوار را دارای پیامدهای خیر قلمداد کرد. منافقان در انتظار لحظههای تاریخیِ خاص هستند که بتوانند بر جامعه اسلامی غلبه کنند و نظم قدسی آن را بزدایند و آنگاه که احساس کنند چنین بستری فراهم شدهاست، پا به میدان معارضه و فتنهانگیزی مینهند و اندیشههای نهفته و طرحهای ناگفته خویش را آشکار و عملیاتی میکنند. در این حال است که جامعه به شناخت واقعی و صریح از ماهیّت آنها دست مییابد و تفسیرها و برداشتهای گوناگون، رنگ میبازند. هرچند ظرفیّت رهاشده جبهه نفاق به جامعه گزند میرساند، اما از آن سوء، همین که نفاق برچیده شده و خودی از غیرخودی، تمایز یافته و انقلاب از نفوذهای بیاعتقاد و ساختارشکن تهی گردیدهاست، باید خشنود بود. البته همواره چنین نیست که لازم باشد جامعه در مسیر تلاطم و تکانه قرار بگیرد تا ماهیّت واقعی نیروها و جریانهای غیرخودی آشکار گردد، بلکه چنانچه رشد فکری در جامعه رخ داده باشد و شناختهای اجتماعی، متعمّقانه باشند، اتّفاقها و رویدادهای اجتماعیِ تلخ، حقیقت نامشخصی را آشکار نخواهند کرد، بلکه افراد جامعه بهصورت پیشینی میدانند که چه کسانی تظاهر به هواداری از انقلاب میکنند و چه کسانی انقلابیهای واقعی هستند. ازاینرو، کمک به تبیین واقعیّتها و راهاندازی زنجیره تواصی به حقّ و صبر، از هزینههای اجتماعی میکاهد و بر ثبات و قرار جامعه میافزاید.
۱۲. قرآن کریم، مسئلهها را بهصورت «کلّی» و «اصولی» مطرح میکند و «استنباط» و «تطبیق کلّی به جزئی» را به عهده فهم و درک مخاطب میگذارد؛ چراکه میخواهد مسلمانان، به «رشد عقلی و فکری» در زمینه زندگی اجتماعی دست یابند و بر اساس معیارها و شاخصها بتوانند «نیروها و جریانهای حق» را از «نیروها و جریانهای باطل»، تفکیک دهند. قرآن کریم نمیخواهد رابطهاش با مسلمانان همچون رابطه ولیّ صغیر با صغیر باشد، بلکه میخواهد در آنها شناخت اجتماعی ایجاد کند. ازاینرو، شناخت نیروها و جریانهای اجتماعی از لحاظ نسبتی که با اسلام برقرار میکند، یک وظیفه اسلامی است؛ درحالیکه ما از انجام این وظیفه، غافل هستیم. شناخت «کلّیّات» و «اصول»، بهتنهایی فایده ندارد، بلکه باید آنها را بر «مصادیق» و «جزئیّات»، تطبیق بدهیم و لازمه این کار نیز شناخت دقیق و عالمانه از مصادیق و جزئیّات است. اگر به شناخت کلّیّات و اصول قرآنی بسنده کنیم و در پی شناخت مصادیق و جزئیّات نباشیم، چهبسا دچار «خطای در تطبیق» بشویم و به نام دفاع از حقّ و اسلام، بر ضدّ آن عمل کنیم (همو، جاذبه و دافعه علی، صص ۱۵۴-۱۵۳). دینشناسی ما، ناقص و یکسویه است و این امر، حاصل مواجهه خشک و غیرعقلانی با متون دینی است؛ تصوّر میکنیم که برای سعادتمندی در زندگی اجتماعی، شناخت قرآن کریم کافی است و باید بهجای کسب «بصیرت اجتماعی»، تنها و تنها به قرآن کریم بسنده کنیم. آری، روشن است که «معیار» و «سنجه» مسلمان در تعاملات و معادلات اجتماعی، قرآن کریم است و باید مسئلهها و مناقشهها را به قرآن کریم ارجاع داد، اما سخن در این است که باید «عالم به زمانه» و «آگاه از واقعیّتهای اجتماعی» نیز بود. در غیر این صورت، چون از ماهیّت نیروها و جریانهای اجتماعی اطلّاع نداریم، ممکن است گرفتار «لغزشهای تطبیقی» شویم و قرآن کریم را به خدمت مقاصد باطل در آوریم. پس باید افزون بر قرآن کریم، واقعیّتهای اجتماعیِ امروزین را نیز شناخت. 🖊 مهدی جمشیدی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
به کانال گفتمان انقلابی بپیوندید ایتا 👇 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
*🔴چرا در آموزش و پرورش بیثباتی در مدیریت وجود دارد؟ ده سال اخیر، پنج وزیر و چهار سرپرست سر کار آمدند؛ این چیز عجیبی است...🔴* تقریبا همه پاسخ موضوع انشاء “علم بهتر است یا ثروت؟” را شنیده اند اگردر پاسخ به موضوع انشاء دوم و سوم دبستان بر خورد کرده باشید دانش اموزان با آن ترس و لرز و خجالت ماخوذ به حیا درجلوی آن تخته سیاه با عرق شرم و در زیر نگاه معلم پاسخ می دادند “آقا اجازه! معلوم است که علم بهتر است و معلوم است که ثروت به تنهایی بد است و معلوم است که…” هیچ وقت هم معلوم نشد که واقعا چه معلوم است دیگر آنقدر این موضوع انشاء نخ نما شده بود که می توان حدس زد همه ما پاسخ نخ نماتر از سوال آن را چگونه از فرط تکرار یاد می آوریم و با حاضر جوابی می گوییم ، در جلوت از خوبی علم و دانش سخن می گوییم و درخلوت، پیاپی به دنبال قدرت وثروت و حمایت از قدرت و صاحبان قدرت و ثروت و رایزنی برای به قدرت رساندن کسانی باشیم که توانایی ده دقیقه سخنرانی عالمانه را برای زیر دستان خود ندارد واکنون که علم بهتراز ثروت است، پس لابد حتما باید شخصیت های علمی باشند که آن را به ما یاد بدهند و معلمی و معلمانی باید در میان باشند و چرا این سوال این گونه طرح نشده است که شخصیت های علمی پرارج ترند یا صاحبان قدرت وثروت ؟حال با شادباش دوبارهی این روز گرانقدر معلم و تربیت و تعالی ، امیدوارم با تدبیر و خردپیشگی صاحبان قدرت، و با صبوری و تلاش و کوشش و امید و آگاهیبخشی معلمان آگاه و اساتید با بصیرت ، این روزهای سخت سپری شود
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
*🔴استاد مطهری و بازسازی ساختارهای ذهنی و عینی-۱ 🔴*
۱. فهم استاد مطهری از مسألههای فکری و فرهنگی، در چهارچوب یک بافت کلّی و تاریخی قرار دارد؛ چنانکه به صراحت مینویسد اندکی توجّه و تعمّق در عمق جریانها و افکاری که در مغزها و نیّتها، در دلها و صفات، در نفوس و اعمال و حرکات و اصولی که جامعه را میچرخانند و اداره میکنند و آن چیزی که خطّمشی افراد را معیّن میکند و آن جهتی که جامعه به سوی آن جهت حرکت میکند و آنچه بهتدریج از بواطن به ظواهر میآید و چون بهتدریج ظاهر میشود، چندان نمایان نیست؛ نشان میدهد که خطر بزرگی، مسلمانی را تهدید میکند(مرتضی مطهری، نامهها و ناگفتهها، ص۱۴۲). مسأله، روندها و جریانهایی است که «وضع ساختاری» یافتهاند و در متن جامعه، غالب شدهاند؛ بهطوریکه نمیتوان واقعیّتها را فردی و اتّفاقی دانست و دربارۀ فرایندها، حملبرصحت کرد. چرخ جامعه بر این «مدار» میگردد و تدبیرها و تجویزها از این «چهارچوبها» تبعیّت میکنند. افراد نیز در این بسترهای ساختاری، غوطهور هستند و حالشان به گونهای است که در محاصرۀ این «شرایط» قرار گرفتهاند. پس انتخابها و جهتگیریهای فردی، از منطقی پیروی میکنند که قاعدۀ رایج و حاکم شده است. در عین حال، چون واقعیّتها و نتایج، بهتدریج آشکار میشوند و جامعه را در خود غرق میکنند، سیر انحطاطی و افولی، احساس نمیشود. این سیر، در تضاد با دینداری قرار گرفته و هرچه بیشتر آن را دچار انقباض و انفعال میکند؛ در حدی که باید آن را یک «خطر بزرگ» انگاشت.
۲. مطهری مینویسد بیماریهایی که ما تشخیص میدهیم عبارت است از: تبلیغات قولی و کتبی و بصری و عملی زیاد در عصر ما که منشأ شبههها و عقدهها و شکها شده است؛ افکار ضدّ دینی چه به نام دینِ دیگر یا مسلک اجتماعی یا افکار ناسیونالیستی و نژادی؛ شیوع فحشا و فساد اخلاق که مردم را در جهتی خلاف جهت دین حرکت میدهد؛ اعمال احمقانۀ مدعیان طرفدار دین و عادات سوئی که به نام دین در میان مردم رایج شده است؛ عدم آشنایی مردم با حقایق اسلام و تقلیدی و کورکورانه بودن عقاید و اخلاق و اعمالشان و ... . نتیجۀ همۀ اینها این است که محیط آرام و آرامشدهندۀ سابق را برهم زده است(همان، ص۱۴۴). در این رویکرد آسیبشناختی، یک تحلیل چندلایه از واقعیّت اجتماعی ارائه شده است که در آن هم به لغزشهای درون نظام اجتماعی اشاره شده است و هم به حملههای بیرون از نظام اجتماعی. تهاجم فکری که حالت تبلیغی یافته است، باورها را دچار تزلزل کرده است و جامعه را در گرداب تردید و شک و بیثباتی افکنده است. امّا مسأله به ساحت فکر و نظر محدود نیست، بلکه در ساحت عمل نیز فسادهای اخلاقی، دینداری را دشوار کردهاند. پس هم فلسفۀ زندگی در حال تخریبشدن است و هم سبک زندگی. از اینها گذشته، دینداری تودۀ مردم نیز نه با دیندانی پیوند خورده است و نه در آنجایی که اندک ارتباطی دارد، محقّقانه و معرفتی است. ترکیب از نقایص سبب شده است که وضع بیتلاطم و آرامی که در گذشته بر جامعۀ ایران حاکم بوده است، به وضع تنشآلود کنونی تبدیل شود و دینداری در معرض دشواریها و تنگناهای مهم قرار بگیرد.
۳. برایناساس، ایشان دربارۀ غایت برپایی حسینیۀ ارشاد مینویسد: انگیزۀ ما گذشته از اینکه دلسوزی به حال مردم و شرکت در آدمسازی است، «احساس خطر»ی است که برای دیانت مقدس اسلام میشود. این خطر ناشی از این است که «تجهیزات رهبری» با قوای مخرّب و تشکیککُن مساوی نیست؛ چون اگر منکر زیاد شد باید بر نیروی مبارزه با منکرات نیز افزوده شود و اگر موجبات حیرت و ضلال زیاد شد باید بر وسایل هدایت افزوده شود(همان، ص۱۳۹). این در حالی است که ما برای چنین وضعی، اندیشه نکردهایم و در موقعیّت برابر قرار نداریم. جبهۀ فکری و فرهنگیِ دشمن، با تمام توان به میدان مبارزه آمده است و به کمتر از زوال دینداری حقیقی در جامعۀ ایران راضی نیست، ولی ما همچنان در غفلت تاریخی به سر میبریم و نمیکوشیم از همۀ ظرفیّتهای خویش در راستای این مواجهۀ سرنوشتساز استفاده کنیم. این عدمتوازن، دین اسلام را در معرض چالش قرار داده است و لازم بود متتناسب با این تهدید، یک جبهۀ وسیع از نیروهای خودی شکل بگیرد، ولی در ما نسبت به این شبیخون، هوشیاری چندانی به چشم نمیخورد. 🖊 مهدی جمشیدی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
به کانال گفتمان انقلابی بپیوندید ایتا 👇 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
*🔴استاد مطهری و بازسازی ساختارهای ذهنی و عینی-۲🔴*
۴. در نسبت با دینفهمیِ جامعه که مطهری دربارهاش نقد داشت و آن را سطحی و غیرمعرفتی شمرده بود، مینویسد در قسمت هدفهای علمی، ما میخواهیم مؤسسهای برای «تحقیقات علمیِ دقیقِ اسلامی» به وجود بیاوریم و اسلام و علوم اسلامی را «آن طور که هست» به جامعه معرفی کنیم؛ چون احساس میکنیم که در زمان حاضر، نهتنها اسلام به مردمِ دیگر خوب معرفی نشده، بلکه به مردم خودمان نیز خوب معرفی نشده است. ازاینرو، کوشش میشود که تعلیمات اسلام، آنطور که هست به همۀ طبقات به زبان ساده و عمومی تفهیم شود(همان، ص۱۴۱). در واقع، اوّل باید ملّت مسلمان نسبت به اسلام و اصول و اهداف اسلام آشنا باشند و سپس وارد «عمل» شوند(همان، ص۱۴۲). مسألۀ آغازین و بنیادی، «معرفت دینیِ جامعه» است که گرفتار آسیبهای مختلفی شده است. «شناخت»، نقطۀ شروع تحوّل فرهنگی است و اگر شناخت، اصلاح و ترمیم شود، «عمل» نیز در تناسب با آن دگرگون خواهد شد. دشمن فکری و فرهنگی ما نیز از طریق همین ضعف و نقص شناختی توانسته است که در عمق جامعۀ ما نفوذ کند و ارزشهای تجدّدی را در آن رواج دهد. مسألۀ مهم و مغفول این است که درک ما از اسلام، مخدوش یا ناقص است و اینچنین درکی، موجب امراض فردی و اجتماعی شده است. میان ذهنیّت اجتماعی و حقایق اسلامی، فاصله و زاویه افتاده است و جامعه با وجود اینکه ادّعای مسلمانی دارد، فهم اسلامی ندارد و با معارف راستین اسلام، بیگانه است. ازاینرو، باید به سراغ ذهنیّتها رفت و آنها را بازسازی کرد. چنانچه فهمها و درکها اصلاح شوند میتوان از جامعه، انتظار عمل مؤمنانه داشت.
۵. از سوی دیگر، روحانیّت باید همواره مراقب «مسائل جدید و تحقیقنشده» - که در زمینههای مختلف، پیوسته پیش میآید – باشد؛ چراکه اینگونه مسائل، بهخصوص در عصر حاضر، مشکل بزرگی برای مسلمانان و طبقۀ جوان به شمار میرود(همان، ص۱۶۶). جامعۀ کنونی بیش از هر زمان دیگر، دستخوش ارتباطها و تعاملهایی با جهانهای فرهنگیِ بیگانه شده است؛ بهطوریکه همواره حجم انبوهی از نظریات و گفتهها و برداشتها در حال ورد به جامعۀ ما و دستبهدستشدن در درون جامعۀ ما هستند. جامعۀ گشوده و بیمرز کنونی، بسیار با جامعههای گذشته متفاوت شده است و دیگر نمیتوان همچون گذشته، با شتاب کم حرکت کرد. تحوّلات، آنچنان پرسرعت شدهاند که اگر دیر بجنبیم، سالها عقب خواهیم افتاد. نه میتوانیم میان خود و دیگریهای فرهنگی و فکری، دیوارهای بلند آهنین بکشیم، و نه میتوانیم جامعه را در برابر حملهها و هجمههایی که جهانیشدن و گسترش ارتباطات خوانده میشوند، رها کرد. باید با خطر روبرو شد و از مواجهه نهراسید، امّا لازمۀ این تقابل تاریخی، پاسخگویی به مسألههای جدید و عقبنماندن از شتاب تولّد مسألهها است.
۶. مسألۀ مهم دیگری که مطهری به آن اشاره میکند این است که علّت عدم کامیابی احزاب و دستهجات اسلامی این است که به اسلام به نحو همهجانبه توجّه نکردهاند؛ گاهی تنها به جنبۀ عبادیّات و گاهی به جنبۀ خاص دیگر توجّه کردهاند(همان، ص۱۴۴-۱۴۵). این سخن به آن معنی است که دینفهمیِ نیروهای اجتماعی که نسبت به جامعه و توده، نقش پیشبرنده داشتهاند، موردی و گزینشی بوده است و هر یک بر اساس ذائقه و سلیقۀ خویش، پارهای از دین را برگرفتهاند و بخش دیگر را وانهادهاند؛ حالآنکه اسلام، همۀ اسلام است. نتیجۀ این دیندانی و دینخوانیهای تکبُعدی و یکسویه آن است که جامعه در وضع نامتقارن و نامتناسب قرار گرفته است و به این واسطه، اسلام نیز از لحاظ منطقیبودن و کارآمدی، در معرض اتهام قرار گرفته است.
۷. البتّه برخلاف تصوّری که گاهی مطرح شده است، مطهری در عالم نظرورزی و حل اشکالهای فکری متوقف نمانده است، بلکه دغدغۀ جامعهپردازی عینی و نظامسازی واقعی نیز داشته است. از جمله در همین نوشتههای خویش از «پرداختن به جنبههای عملی و اجتماعی» (همان، ص۱۳۹) و «تحکیم و تبیین اصول اجتماعی اسلام» (همان، ص۱۴۶) نیز سخن میگوید و بر آن اصرار میورزد. اسلامِ مطهری، در انتزاعیّات و فهم معارف بنیادی متوقف نمیماند و در متن یک حرکت تدریجی، به سوی واقعیّت اجتماعی حرکت میکند. وی میکوشید فهم و درک را به زندگی عینی پیوند بدهد و واقعیّتهای عاملیّتی و ساختاریِ جامعه را در چهارچوب همان معارف بنیادین، دگرگون سازد. او معرفتبسنده و ذهنزده نیست و نگاه مَدرسی به اسلام ندارد. 🖊 مهدی جمشیدی
┄┅┅┅┅❀💠❀┅┅┅┅┄
به کانال گفتمان انقلابی بپیوندید ایتا 👇 👇
https://eitaa.com/Revolutionarydiscourse
جنگ گور خر ها با....
https://www.aparat.com/v/xfpM0
🌱🍎🌱🍐🌱🍊🌱🍏🌱
💠💠 #بیادشهیدعلیرضاوباباوآباءواجدادمون
و پدر ومادران شهدا و.....
کانال
#کشکول_آیات_قرآنی_واحادیث
#اهل_بیت_علیهم_السلام
👇👇👇👇
@kashkooleayevahadis
#صلوات_نثار_اهل_بیت_ع
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa
👆👆👆👆👆
#گروه_دوستان_یاحسین_ع_گو
خبرخوب
آزمایش موفق موتور ایرانی هواپیما
با حضور رئیسجمهور در شرکت مپنا، موتور کاملا ایرانی هواپیما ساختهشده در گروه صنعتی مپنا با موفقیت آزمایش شد.
رئیسی همچنین از توربین گاز پیشرفته کلاس F تمام ایرانی تولید برق که قطعات پیشرفته و هایتک آن در شرکت مپنا و زنجیره تامین قطعات در داخل کشور ساخته شده بازدید کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
👆 همین چند ماه قبل هدفشان را اعلام کرده بودند: «حجاب بهانه است، میخواهیم مفهوم ناموس را از بین ببریم».
🌱🍎🌱🍐🌱🍊🌱🍏🌱
💠💠 #بیادشهیدعلیرضاوباباوآباءواجدادمون
و پدر ومادران شهدا و.....
کانال
#کشکول_آیات_قرآنی_واحادیث
#اهل_بیت_علیهم_السلام
👇👇👇👇
@kashkooleayevahadis
#صلوات_نثار_اهل_بیت_ع
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa
👆👆👆👆👆
#گروه_دوستان_یاحسین_ع_گو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خوکها وبوزینه های امت پیامبر ص.
🌱🍎🌱🍐🌱🍊🌱🍏🌱
💠💠 #بیادشهیدعلیرضاوباباوآباءواجدادمون
و پدر ومادران شهدا و.....
کانال
#کشکول_آیات_قرآنی_واحادیث
#اهل_بیت_علیهم_السلام
👇👇👇👇
@kashkooleayevahadis
#صلوات_نثار_اهل_بیت_ع
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa
👆👆👆👆👆
#گروه_دوستان_یاحسین_ع_گو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📹 همخوانی سرود در ابتدای #دیدار_معلمان با رهبر انقلاب
💻 Farsi.Khamenei.ir
♦️ #چند_خبر_کوتاه
🔹️لارنس نورمن، خبرنگار وال استریت ژورنال خبر داد: آژانس نصب مجدد دوربینها در ایران را شروع کرده است/ انتخاب
🔹️مدیرعامل سایپا از تحویل خودروهای وارداتی از هفته آینده خبر داد.
🔹كرملين: تنها مبناى قانونى حل مسائل قره باغ توافق مسكو-باكو و ايروان است.
@AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
گارد گوشی رو ویژه و جذاب کنید
#خلاق_شو
🌱🍎🌱🍐🌱🍊🌱🍏🌱
💠💠 #بیادشهیدعلیرضاوباباوآباءواجدادمون
و پدر ومادران شهدا و.....
کانال
#کشکول_آیات_قرآنی_واحادیث
#اهل_بیت_علیهم_السلام
👇👇👇👇
@kashkooleayevahadis
#صلوات_نثار_اهل_بیت_ع
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa
👆👆👆👆👆
#گروه_دوستان_یاحسین_ع_گو
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
♦️ چرا تندروهای منحرف شهید مطهری را ترور کردند؟
🌱🍎🌱🍐🌱🍊🌱🍏🌱
💠💠 #بیادشهیدعلیرضاوباباوآباءواجدادمون
و پدر ومادران شهدا و.....
کانال
#کشکول_آیات_قرآنی_واحادیث
#اهل_بیت_علیهم_السلام
👇👇👇👇
@kashkooleayevahadis
#صلوات_نثار_اهل_بیت_ع
🌿🍀🌿🌿🌿🌿🍀🌿
#کانال_کشکول👇👇👇
#صلوات_بر_محمدوآل_محمدص
👇👇👇
💐 @kashkoolesalavat
💐 @kashkoolesalavat
🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃🍃
https://eitaa.com/joinchat/229900502Cd65c126daa
👆👆👆👆👆
#گروه_دوستان_یاحسین_ع_گو