♦️مطلب تند رجانیوز علیه فردوسیپور بعد از پخش مصاحبه عادل با جهانبخش
رجانیوز نوشت:
🔹فردوسیپور با خواندن یک بیانیه سیاسی تلاش کرد وجهی از دست رفته خود را در میان براندازان دوباره برگرداند. این اشک تمساح در حالی است که در تمام این مدت برنامه فوتبال۱۲۰ با تهیهکنندگی او بر روی آنتن صداوسیمای جمهوری اسلامی ایران میرفت و وی از این طریق پول به جیب میزده!
🔹وی برای احیای چهره فراموش شده خود، در کالبد یک بازجو-مجری ظاهر شده و به تفتیش عقاید پرداخته است. این نوع برنامه فوتبالی در دنیا بینظیر است.
🔹در این پروژه او نیاز به قربانی کردن یک فوتبالیست داشت؛ کاپیتان تیم ملی، با درک نادرست دُم به تله داد و تبدیل به طعمهای برای احیای شهرت او شد.
🔹اینکه فردوسیپور رادیکالترین صحبتها را در رسانه منتشر میکند، از روی قدرتنمایی یا صراحت نیست؛ او دوست دارد دیده شود و از انزوایی که دچارش شده متنفر است.
🔹برای او هیچ مسئلهای شیرینتر از مورد توجه قرار گرفتن نیست. البته او مثل جماعت اینستاگرامی برهنه یا وارد ماجراهای عشقی نمیشود. اما با این دست فرمان بعید نیست روزی بیایید که فردوسیپور در ظاهر در اعتراض به جمهوری اسلامی و در باطن به خاطر احیای شهرت از دست رفتهاش جیمی جامپ کند!
@AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
واکنش میثاقی به فتح الله زاده: لطفا منو مثال نزنید
@AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
نصف رانندگان تاکسی جز ۳ دهک پردرآمد هستند!
پادام، مدیرکل دفتر بیمههای اجتماعی وزارت تعاون، کار و رفاه اجتماعی:
🔹۵۰ درصد رانندگان تاکسیهای برون شهری و درون شهری که بیمه شدهاند جز سه دهک پردرآمد هستند.
🔹در سنوات اخیر سیاستگذاران شامل دولت و مجلس دچار اشتباهاتی شد که منجر به فشار اقشار و اصناف به دولت شدند.
@AkhbareFori
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سحرگاه امروز در حرم امیرالمومنین(ع)
اشهد أنَّ علیاً ولیُ الله 💔🥀💔
✅ #فرعونیان چگونه عذاب میشوند؟
قرآن درباره عذاب فرعون و پیروانش میفرماید:
النَّارُ يُعْرَضُونَ عَلَيْهَا غُدُوًّا وَعَشِيًّا وَ يَوْمَ تَقُومُ السَّاعَةُ أَدْخِلُوا آلَ فِرْعَوْنَ أَشَدَّ الْعَذَابِ
[عذاب آنها آتش است که هر صبح و شام بر آن عرضه میشوند؛ و روزی که قیامت برپا شود (میفرماید:) «آل فرعون را در سختترین عذابها وارد کنید!»]
📖 غافر:49
✍️ #سیّد مفسران:
«اين آيه شريفه در افاده چند نكته صريح است :
1️⃣ اول اينكه : با آل فرعون اين طور معامله مىشود كه اول آنان را بر آتش عرضه مىكنند و سپس آنان را در آن داخل مىكنند و اين هم پيداست كه داخل آتش شدن سختتر است از اينكه انسان را بر آتش عرضه كنند.
2️⃣ نكته دوم اينكه : عرضه آنان بر آتش قبل از روز قيامت است كه در آن روز دوزخيان را داخل دوزخ مىكنند. پس معلوم مىشود عرضه كردن آل فرعون بر آتش، در عالمى قبل از عالم قيامت صورت مى گيرد و آن، عالم برزخ است كه فاصله بين دنيا و آخرت است .
3️⃣ نكته سوم اينكه شكنجه در برزخ با شكنجه در قيامت به وسيله يك چيز صورت مىگيرد، آنهم آتش است؛ چيزى كه هست اهل برزخ از دور از آتش رنج مىبرند و اهل قيامت در داخل آن قرار مىگيرند.»
📔ترجمه تفسير الميزان جلد 17،ص : 509.
____________________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
@all_mizan
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
چانه زنی پیامبر(ص) با خدا بر سر رکعات نماز❗️
بعضاً دیده میشود برخی منبریهایی که چندان هم اهل تدقیق در تحقیق نیستند، در سالروز معراجِ (17 رمضان) پیامبر (ص)، به روایتی مشکوک (اما مشهور در منابع سنی و شیعی) استناد میکنند که طبق مضمون آن، نمازهای واجب در ابتدا 50 رکعت بوده اما پیامبر (ص) با ارشاد و وساطت حضرت موسی(ع)، به چانه زنی با خدا پرداخته و بالاخره به عدد 17 رضایت داده است!!
عجبا! که حضرت علامه این روایت را در تفسیر فخیم المیزان (ج 13، ص 16) آورده و به ضعف سند یا دلالت آن، کمترین اشارهای نکرده اند! شاید از آن رو که مرحوم صدوق آن را در من لا یحضره الفقیه آورده.
اما این روایت به دلایلی، مخدوش است:
1️⃣بنا به گفته سید مرتضی در کتاب تنزیه الانبیاء، «این روایت از اخبار آحاد است که موجب اطمینان و یقین نیست و چنین خبری تضعیف شده است!»
2️⃣محدث ارموی، در جلاء الأذهان و جلاء الأحزان (ج5، ص 245)، این خبر را از اساس باطل میداند.
3️⃣و بالاخره سید عبدالحجت بلاغی در کتاب تفسیر خود به نام "حجت التفاسیر و بلاغ الاکسیر" که بحثهای مفصلی درباره انجیل و تورات و شناخت یهودیت و مسبحیت دارد، درباره این روایت میگوید:
✍️«آثار جعل اسرائیلى از هر سوى این قصه مشهود است و بقول شاعر عرب که گفته: «اتسع الخرق على الواقع»، وصله بردار نیست. از جمله اشکالات میتوان به موارد زیر اشاره کرد:
اولاً: موسى کجا نشسته بوده که هر بار در نزول، دیده مىشده است؟
ثانیاً: پیامبران دیگر کجا بودهاند و چرا یک کلمه سخن نگفتهاند؟!
ثالثاً: عظمت خدا کجا اجازه این چک و چانه زدنها را مىداده است؟!
رابعاً: ملاقات حضرت با دیگر پیامبران در رفتن به معراج بوده و در بازگشت از معراج، معلوم نیست ملاقاتی اتفاق افتاده باشد.
خامساً: اکنون هم نماز شبانه روزى به جاى پنجاه رکعت، پنجاه و یک رکعت است. که هفده رکعت واجب و بقیه نافله و مستحب است، (نافله ظهر و عصر هر یک هشت رکعت و مغرب چهار رکعت و عشاء دو رکعت نشسته (که یکى محسوب است) و نماز شب، یازده رکعت و نماز صبح دو رکعت.)
_______
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
✅معراج آسمانی علامه در مسجد سهله
علامه حسن زاده آملی ره:
علامه طباطبايى(ره) میفرمود: من در مسجد سهله در مقام ادريس نماز مىخواندم. در نماز وتيره سوره مباركه «ص» را قرائت مىكردم كه ناگهان ديدم از جاى خود حركت كردم ولى بدنم در زمين است. به قدرى با بدنم فاصله گرفتم كه او را از دورترين نقطه مشاهده مىكردم تا پس از چندى به حال اول خود برگشتم. بعدها دیدم که در روایتی آمده است: «ص، نهر فى الجنه».
حقیر[حسن زاده آملی] گوید که چون در مقام ادریس نبى(ع)، نماز مىخواند و خداى متعال در شأن آن حضرت فرمود: « وَ رَفَعْنَاهُ مَکَاناً عَلِيّاً»(مریم:۵۷)، لذا آن رفعت و صعود روى آورده است.
📔هزار و یک کلمه، علامه حسنزاده آملی
_______
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
✅شب قدر، تسکین خواب پیامبر(ص) بود!
می گویند شب قدر، مژده خدا برای تسکین قلب خسته پیامبر(ص) است. می دانستی؟
هیچ می دانی سبب نزول سوره قدر، یک رویای صادقه بوده است؟
شاید به خاطر عزیزت هم خطور نکند که الف شهر(هزار ماه)، اشاره است به سلطنت هزارماهه بنی امیه!
این را علامه می گوید در المیزان
علامه طباطبایی در ابتدای سوره قدر، می نویسد:
«اين سوره بعد از خوابى بود كه رسول خدا (ص ) ديد، و آن خواب اين بود كه ديد بنى اميه بر منبر او بالا مى روند، و سخت اندوهناك شد، و خداى تعالى براى تسليتش اين سوره را نازل كرد (و در آن فرمود شب قدر بهتر از هزار ماه حكومت بنى اميه است )»
در آخر، روایت را هم آورده و بر خلاف معمول که گاهی به اسناد خدشه وارد می کند، در اینجا تایید می کند که روایات بسیاری در این معنا، از طرق شیعه نقل شده است.
سند هم البته کتابی است معتبر که می توان گفت اولین منبع روایی علامه در سرتاسر المیزان است. الدر المنثور فی تفسیر الماثور، تالیف جلال الدین سیوطی.
آنچه علامه از "الدر المنثور" نقل کرده این است:
«خطيب از ابن مسيب روايت كرده كه گفت رسول خدا (ص) فرمود: در خواب به من نشان دادند كه بنى اميه بر منبرم بالا مى روند، و اين معنا بر من سخت گران آمد و خداى تعالى در اين مناسبت سوره (انا انزلناه فى ليله القدر) را نازل كرد.
روایت که تمام می شود، با عنوان "مولف"، ناقلان دیگر آن را هم اینگونه ذکر می کند:
«نظير اين روايت را خطيب هم در تاريخ خود از ابن عباس آورده. و ترمذى و ابن جرير، طبرانى، ابن مردويه و بيهقى هم روايتى در معناى آن از حسن بن على نقل كرده اند. و در اين ميان روايات بسيارى در اين معنا از طرق شيعه از ائمه اهل بيت (عليهم السلم) نقل شده، و در آنها آمده كه خداى تعالى ليله القدر را كه بهتر از هزار ماه سلطنت بنى اميه است به عنوان تسليت به رسول خدا (صلى اللّه عليه و آله و سلم) عطا فرمود.»
📔 ترجمه تفسير الميزان جلد ۲۰ صفحه ۵۶۶.
___________________________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
✅ خاطره شنیدنی علامه طباطبایی درباره #شیخ_وهابی
🔻علّامه طباطبائى رضوان الله عليه نقل كردند كه:
🔸روزى سرتيپ قريب گفت: در سالى كه من به حجّ مشرّف شدم(سفر ما) با كشتى بود؛كشتى بيش از يك هفته بر روى آب بود، شيخى در كشتى بود كه او هم عازم حجّ بود، تنها بود، و پيوسته مراقب و ساكت و به حال خود مشغول. ما روزهاى اوّل ساعتى نزد او مى رفتيم، و از مسائل مورد نياز مى پرسيديم، و در روزهاى بعد بيشتر... و در حقيقت بر رفقاى همسفرى ما يك نفر اضافه شد.
به مدينه منوّره رسيديم، و ديگر هر جا مى رفتيم، همه با هم بوديم، و شيخ هم با ما بود، و از وجود او بسيار بهره مند و خوشحال بوديم؛ یک روز در معيّت شيخ، همه با هم براى ديدار كتابخانه معروف مدينه رفتيم، رئيس و عالم كتابخانه، پيرمردى نابينا بود، كه شيخ و عالم و وهّابى مذهب بود.
🔸ما همگى نشستيم، و آن عالم سنّى، با ما از هر جا سخن مى گفت؛ از هر طرف در ردّ شيعه، و توبيخ، و توهين، واهانت و نسبت شرك، و يهوديّت، و مجوسيّت، خوددارى نمى كرد. مى گفت: شيعه قرآن را نمى داند و نمى خواند، و معانى را تأويل مى كند، اين خراب كردن قرآن است، قرآن را بايد روى معناى ظاهر معنى كرد، و اصولا نبايد معنى كرد، و فقطّ به ظاهر بايد اكتفا نمود.
قرآن صريحا مى گويد: وَ جاءَ رَبُّكَ «خدا مى آيد»، شيعه مى گويد: منظور اين است كه و جاءَ أَمْرُ رَبِّكَ، «أمر خدا مى آيد»، اين معنى غلط است.
🔸 بالأخره مدّتى مفصّل، در اين باره بحث كرد، و اين شيخ همراه ما هم ساكت بود، و چيزى نمى گفت. ما هم همه كسل شديم، و ناراحت، كه چرا شيخ ما جواب نمى دهد؟ اين شيخ ما كه تا به حال اين طور نبود، به نظر ما مرد دانشمندى بود، چرا اينجا محكوم شد؟ و حتّى بعضى از ما مى خواستيم بگوييم: اين گفتار شما تهمت است، و غلط است، و آيه نور وَ جاءَ رَبُّكَ را اين طور معنى كردن، معنايش جسميّت خداست، و اين غلط است؛ ولى أوّلا درست به زبان عرب وارد نبوديم، و ثانيا از شيخ خودمان كه عالمى جليل و بزرگوار بود، ملاحظه مى كرديم، كه با وجود او سخن گفتن ما غلط است، و تصميم گرفتيم كه چون بيرون آئيم، ديگر با شيخ خودمان رفاقت نكنيم.
🔸خلاصه آن شيخ وهّابى، آن قدر إطاله سخن داد، تا خسته شد، و دهانش كف كرده بود، و شيخ ما هم آرام گوش مى داد، و حتّى يك جمله هم چيزى نگفت.
🔸در اين حال كه او سخنانش را به پايان رسانيد، شيخ ما رو به او كرد و گفت: لا بدّ اين همه شما خود را عصبانى مى كنيد، و زحمت مى كشيد، و از ساحت قرآن و پيغمبر اسلام دفاع مى كنيد، براى اين جهت است كه در روز قيامت به خدمت پيغمبر مشرّف گرديد! و او را زيارت كنيد! و اعمال شما مقبول و مشكور واقع شود؟!
🔸شيخ وهّابى گفت: آرى! آرى! شيخ ما گفت: ولى من متأسّفم كه: شما در روز قيامت، رسول الله را أبدا نخواهيد ديد! شيخ وهّابى با حال عصبانيّت گفت: به چه جهت؟! به چه علّت؟!
🔸شيخ ما گفت: براى اين كه شما كور هستيد! و طبق تفسير و معنائى كه خودتان مى فرمائيد: كسى كه در اين جهان كور باشد در آن جهان هم كور است و گمراه: وَ مَنْ كانَ فِي هذِهِ أَعْمى فَهُوَ فِي الْآخِرَةِ أَعْمى وَ أَضَلُّ سَبِيلًا و بنابر اين شما كه كوريد! در آخرت هم كوريد و گمراه! و نور نداريد! فلهذا پيغمبر خدا را أبدا نخواهيد ديد! اين جمله را شيخ ما گفت و ديگر چيزى نگفت.
🔸شيخ وهّابى چنان مضطرب و مشوّش شد، و چنان ناراحت و بى تاب شد كه گوئى مانند مرغ سر بريده اى بر خود مى پيچد، و ديگر چيزى نگفت، و سكوت محض اختيار كرد، و هى با خود غرّش مى كرد، و بدنش را تكان مى داد.
🔸از اين جمله شيخ خودمان، ما آن قدر مسرور و مبتهج شديم كه در پوست نمى گنجيديم، برخاستيم و برگشتيم و در راه دائما شيخ را مى بوسيديم و بعضى از دوستان ما بى اختيار مى خواست شيخ را در حين عبور از خيابان و كوچه در آغوش بگيرد، و بغل كند، و به او گفتيم: تو از شدّت سكوت خود، ما را خسته كردى و گفتيم: مفحم و محكوم شده اى! ولى تنها و تنها فقطّ با اين يك جمله ات، تمام سخنان طويل و عريض او را باطل كردى جزاك الله عن الإسلام و القرآن خيرا.
📚 امام شناسی ج 5 ص 174 (با تلخیص)
___________________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
✅ علامه این کتابها را میبوسید!
▫️خداوندِ رفيع الدّرجات، درجات مرحوم علاّمه طباطبايى رضوان الله تعالى عليه را عالىتر بفرمايد. او وقتى كتاب روايت را به دست مىگرفت، آن را مىبوسيد. اگر درون قفسه كتابى، كتاب روايت وجود داشت، طورى مىنشست كه پشت به كتاب روايت نباشد. در جلساتى كه در منازل اهل علم تشكيل مىشد، بسيار مواظب بود به قفسه كتابها پشت نكند و به كتابهاى روايى، كمترين بىاحترامى نشود. علاّمه طباطبايى(رحمه الله)، گوهرشناس بود و قدر پيامبر(صلى الله عليه وآله) و امامان معصوم(عليهمالسلام) را مىدانست؛ از اين رو جلد كتاب روايت را مىبوسيد و معتقد بود كه اين كتاب به صاحبش انتساب دارد. مگر چوب درگاه حضرت معصومه(عليها السلام) با چوب درهاى ديگر فرق مىكند؟! چوبِ در حرم حضرت معصومه(عليها السلام)، به وجود مقدّس حضرت انتساب دارد. اگر كسى به قصد شفا، حتّى خاك پاى زائران حضرت معصومه(عليها السلام) را به چشم بكشد، اشتباه نكرده است. اگر معرفت داشته باشيم، مىفهميم كه مقام اين بزرگان تا چه اندازه والا است. فهم ما كجا و مقام امامان معصوم(عليهم السلام) كجا؟!
📚 آفتاب ولایت، مصباح یزدی، ص49
___________________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
✅ دستگاه امام حسین (ع) باید توسعه پیدا کند
یکی از شاگردان علامه نقل کرده است: شنیدم وقتی در عتبات بودند به توسل و بکاء بر امام حسین (ع) و شرکت در مجالس عزاداری مراقبت داشتند، به خاطر دارم که روزی خدمت ایشان عرض کردیم که به واسطه توسعه صحن حرم حضرت سیدالشهدا (ع) مقبره یکی از علما از بین رفته و محو شده است، ایشان فرمودند: مسالهای نیست دستگاه امام حسین (ع) باید توسعه پیدا کند، در دستورات اخلاقی خود نقل از اساتیدشان میفرمودند: هیچ کس به هیچ مرتبهای از معنویت نرسید و گشایش و فتح بابی نکرد مگر در حرم مطهر امام حسین (ع) و یا توسل به آن حضرت.
📚 جرعههای جانبخش،گلی زواره، غلامرضا، ص ۲۶۳
____
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
@all_mizan
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
✅علامه طباطبایی از قول استادش آقای قاضی:
«تمام فیوضات به دست امام حسین عليهالسلام میباشد و پیشکارش حضرت ابوالفضل عليه السلام است».
________________________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
@all_mizan
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
#فیلم
📹ببينيد| آیت الله مرعشی نجفی: علامه میگفت: المیزان نتیجه توسل به امام حسین علیه السلام بوده است.
____
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
@all_mizan
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
✅رابطه بين خداوند و بنده از ديدگاه علامه طباطبايي(ره)
🌺حجت الاسلام والمسلمین عاملی🌺
___________________________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
✅علامه طباطبایی(ره):
🔸سرمایه و دارائی من این است که مانند ترکهای پشت کوه، صاف و بیغلّ و غشّ به حضرت ابوالفضل العباس علیهالسلام ارادت و ایمان دارم.
📔 خورشید اهل دل، ص132
________________________€_
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
@all_mizan
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📺 ببینید | رفتار فوق عاطفی علامه طباطبایی با مرغان خانگی
#جوادی_آملی
___________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
@all_mizan
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
✅نجوای آیت الله حسینی طهرانی در فراق علامه طباطبایی
💠«من چه گويم دربارۀ كسيكه عمرم و حياتم و نفسم با اوست. من اگر خداشناس باشم يا پيغمبر شناس، و يا امام شناس، همۀ اينها به بركت رحمت و لطف اوست.
يعني از وقتيكه خداوند او را به ما عنايت كرد، همه چيز را مرحمت كرد. او همه چيز بود؛ بلند بود و كوتاه بود، در عين بلندي كوتاه؛ و در عين اوج و صعود، در حضيض و نزول.
با ما طلبههاي عَجول و گستاخ، نرم و ملايم؛ مانند پدر بلند قامتي كه خم ميشود و دست كودك را ميگيرد و پا به پاي او راه ميرود، استاد با ما چنين ميكرد؛ او با ما مماشات مينمود. و با هر كدام از ما طبق ذوق و سليقه و اختلاف شدّت و حِدّت و تندي و كندي او راه ميرفت؛ و تربيت مينمود.
و با آنكه اسرار الهيّه در دل تابناك او موج ميزد سيمائي بشّاش و گشاده و وارفته، و زباني خموش، و صدائي آرام داشت. و پيوسته بحال تفكّر بود، و گاهگاهي لبخند لطيف بر لبها داشت.
به حسن خلق و وفا كس به يار ما نرسد
تو را در اين سحن انکار كار ما نرسد
🔸آري، اي استاد عزيز! بعد از تو بايد همان جملهاي را گفت كه حضرت سجّاد عليه السّلام بر سر قبر پدر گفت: أَمَّا الدُّنْيَا فَبَعْدَكَ مُظْلِمَةٌ؛ وَ أَمَّا الاخِرَةُ فَبنُورِ وَجْهِكَ مُشْرِقَةٌ...»
📔مهر تابان، ص82
_________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
@all_mizan
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
مهندس عبدالباقی، فرزند علامه:
در کودکی، روزی مرحوم پدر از من پرسیدند مرا بیشتر دوست داری یا مادرتان را؟
من بر حسب ادب گقتم شما را
گفتند نه تو باید مادرتان را بیشتر دوست داشته باشی!
_______
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
🌺 #ویژه_روز_جوان
✅ نصیحت علامه به طلبه جوان
شیخ حسین انصاریان:
🔸 در قم در یک درسی من یک همدرسی داشتم، نه در درس فقه و اصول، یک درس دیگری بود، حالات خوشی داشت وقتی میآمد درس، درس را با همدیگر مباحثه میکردیم، به قول خودمان پایش روی زمین بند نبود. یک بار در صحن مطهر حضرت معصومه دید علامه طباطبایی از کنار دیوار صحن آرامآرام راه میرود. رفت خدمت ایشان گفت: شما من را یک نصیحت بکن، یعنی نصیحتکننده زیاد است من هم میتوانم پیش این و آن بروم، شما من را یک نصیحت بکن.
🔸 علامه زود جواب نمیدادند تأمل میکردند، فکر میکردند، این دستور دین است زود جواب ندهید. این شخصیت با این علمش با این فکر و عقلش که بیست جلد تفسیر قرآن نوشته، دهها بار هم چاپ شده، همۀ کشورها هم رفته، باید گوش داد چه نصیحتی میخواهد بکند. دوست من گفت: آقا شما من را نصیحت کن. ایشان سرش را انداخت پایین رفت در فکر. زبان عاقل پشت عقلش است، یعنی از عقل میگیرد میدهد به زبان، بعد به زبان میگوید بگو. علامه سرش را بلند کرد، من خودم هم زیباترین نصیحتی که در دورۀ عمرم شنیدم همین بود، به این هم بحث و هم درس من با یک حالی معلوم بود حالش عوض شد، گفت: «إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون» و خداحافظی کرد و رفت.
________________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
@all_mizan
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
✍استاد احمد عابدی
دهها کتاب از علامه طباطبایی به خط ایشان دارم که چون پول نداشته بخرد گرفته رونویسی و تصحیح کرده از جمله تفسیر روایی نورالثقلین که پنج جلد است یا تفسیر قمی در دو جلد و تفسیر بحرانی
_________
🌷شادی روح علامه طباطبایی ره صلوات👇
@all_mizan
https://eitaa.com/joinchat/490209349C8c72616880
💔📸 عکسی که بعد از ۳۱ سال اجازه انتشار یافت!
🔺شب عملیات رمضان پشت میدان مین، رزمندهها زمینگیر میشوند از ۱۵۰ نفر داوطلب ۲۰ نفر انتخاب میشوند با گذشتن از میدان مین راه عبور بقیه باز شود. ۲۰ نفر نوبتی روی زمین غلت میزنند تا راه باز شود! این عکس، صبحِ همان شب است.!! اینها که در این عکس اینگونه آرام خوابیدهاند و اینگونه معصومانه سر را بر زمین گذاشتهاند نه نان خواستند و نه نام.
⭕️شرمشان باد، کسانی که با اختلاس، دزدی و رانتخواری ،پارتی بازی فساد و...به خون راه شهیدان خیانت کردند و میکنند.
#رزمنده #میدان_مین #عملیات_رمضان #شهادت
♻️#انتشارش_با_شما👇🏻
🚨به #نیروهای_ویژه بپیوندید:
https://eitaa.com/joinchat/2571501930Cada15713d0
⚠️ کانال «پاد وحشت»⬆️🇮🇷⬆️
🌹
▪️سلام بر ۲۱ رمضان
سلام برمولایمان امیرالمومنین حیدر🖤
صبح بدون علی (ع)
مگر بخیر هم می شود؟؟!
عزاداریها و عباداتتون قبول
عمر و عاقبتتون بخیر
💚 در پناه لطف امام علی علیهالسلام
💚 زندگی تون پر خیر و برکت
♦️احتمال تغییر حقوق کارمندان دولت
رحیم زارع، سخنگوی کمیسیون تلفیق بودجه سال ۱۴۰۲:
🔹مجلس در جریان بررسی لایحه بودجه تصویب کرد که حقوق همه کارکنان دولت ۲۰ درصد افزایش یابد اما در حال حاضر در آیین نامهای که دولت تدوین کرده، افزایش حقوقها به صورت پلکانی است.
🔹 افزایش پلکانی حقوق کارکنان دولت مخالف مصوبه مجلس است.
🔹مجلس افزایش ۲۰ درصدی برای همه کارکنان را تصویب کرده لذا آنچه که سازمان برنامه و بودجه درباره افزایش حقوقها یعنی به شکل پلکانی در نظر گرفته باید اصلاح شود./جماران
@AkhbareFori
🔴 نهیازمنکر وظیفهای همگانی
♦️آیتالله رئیسی در آیین احیای شب بیست و یکم ماه مبارک رمضان در حرم مطهر امام خمینی (ره):اگر امربهمعروف و نهیازمنکر در جامعه ترک شود، افراد شرور مسلط خواهند شد.
♦️وظیفه همه ما گسترش معروف است. اگر جلوه منکری در جامعه دیدیم، موظفیم تا به او تذکر دهیم.