eitaa logo
کشکول‌علمی|حمیدفخیمی
925 دنبال‌کننده
539 عکس
329 ویدیو
111 فایل
✅طلبه | شاگرد مکتب امام صادق علیه السلام ✅نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام و ترویج مکتب تشیع 📞راه ارتباطی و تبادل و پاسخ‌گویی به سوالات: @ravimahdi
مشاهده در ایتا
دانلود
کشکول‌علمی|حمیدفخیمی
📚 توضیح الأشکال؛ شرح بر تحریر اصول اقلیدس منتشر شد. دورۀ دوجلدی کتاب «توضیح الأشکال؛ شرح بر تحریر اص
🔸کتاب تحریر اصول اقلیدس توسط استاد حشمت پور به صورت تصویری تدریس شده است عزیزان میتوانند تهیه کنند البته مقدمه این کتاب، کتاب خلاصة الحساب هست که الحمدلله این کتاب نیز توسط استاد تدریس شده است و أصوات آن موجود هست. @kashkoolfn
9.19M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
☘پنجم اسفند ماه روز بزرگداشت خواجه نصیر الدین طوسی و روز مهندس بر همه آنانکه مهندس وجود خویشند مبارک باد.☘ 🔸برای مهندسین بن بستی وجود ندارد، آنان یا راهی خواهنـد یافت یا راهی خواهند ساخت @kashkoolfn
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔺معرفت خواجه نصیر طوسی نسبت به ائمه اطهار علیهم السلام🔺 @kashkoolfn
🌷میلاد مسعودِ یعسوب الدین، مولی الموحّدین، امیرالمؤمنین، حضرت علیّ بن ابی طالب علیه السلام مبارک باد. @kashkoolfn
podcast.imam ali.mp3
2.72M
📻 podcast📻 🎙پادکست شعرخوانیِ(مردترین مرد) 📢 با صدای امید محمدی سروش 🔉 همراه با سرود خوانی حاج محمود کریمی @daneshnameh1399
سیمای دانشوران_14.mp3
4.32M
🎙podcast 🎙 📻 سیمای دانشوران(۱۴) 💡 اخلاق دانشور بزرگ، حاج ملاّ هادی سبزواری(ره) 💬 با اجرا و تحقیقِ: امید محمّدی سُروش 📱 تهیه و تنظیم: کانال دانشنامه @daneshnameh1399
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
هدایت شده از تدریس دروس حوزوی(استاد موحدی)
22.55M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
شماره۸۶ ◀بیانات عرشی علامه حسن زاده آملی 🔍 پیرامون معرفی آثار 🌼 تهیه شده در سال ۱۳۷۹ ❌ آیا طلبه به علومی مثل ریاضیات،هیئت،طب و علوم غریبه نیاز دارد؟؟؟؟؟ 🔰تدریس دروس حوزوی (استاد موحدی)👇 ✅✅https://eitaa.com/joinchat/620691459C9bbc9ccb63
هدایت شده از بایگانی
؛ 1⃣ روایت: نوعی از تدریس ابتدایی و سطحی است که به ترجمه متن کتاب پرداخته و تغییر جدی در الفاظ و تعبیرها و جمله ها ایجاد نمی کند. 2⃣ حکایت: نوعی از تدریس است که در آن علاوه بر ترجمه، به توضیح و تفسیر متن کتاب پرداخته و تغییراتی هم در عبارت ها یا ترتیب مطالب ایجاد می کند. 3⃣ درایت: نوعی از تدریس است که در آن علاوه بر ویژگی های روایت و درایت، اسرار پشت پرده مطالب را مطرح کرده و علت و معلول ها و اسباب و مسببات را آشکار می کند. 4⃣ کفایت: بالاترین مرحله تدریس است که علاوه بر ویژگی های مراحل قبل، به تکمیل مطالب پرداخته و درستی و نادرستی آنها را بررسی و تحلیل و تکمیل می کند، در حدی که کفایت و تسط کافی نسبت به عمق مطالب حاصل می شود. @alafzal1400
هدایت شده از مشکات
🔰 ⭕️ : مصدر المرّة من فضل. و الجمع: فضلات و فضال: البقیّة من الشی‌ء. ⭕️ : هی الاسم الذی یذکر فی الجملة غیر المسند و المسند إلیه، و یمکن الاستغناء عنه، إنّما یؤتى به لتوضیح المعنى. مثل: «نام الطفل فی السّریر» فالجار و المجرور هو «فضلة» لأنه یمکن الاستغناء عنه و لکنه یوضح المعنى. و قد یکون الاسم الفضلة: 🔶1- ، کقوله تعالى: {وَ لَمَّا رَجَعَ مُوسى‌ إِلى‌ قَوْمِهِ غَضْبانَ أَسِفاً الحال «غضبان» و «أسفا» هما فضلة و کذلک الجار و المجرور «إلى قومه». 🔶2- أو ، کقوله تعالى: {إِنِّی رَأَیْتُ أَحَدَ عَشَرَ کَوْکَباً «کوکبا»: تمییز فضلة. 🔶3- أو کقوله تعالى: {اکْتُبْ لَنا فِی هذِهِ الدُّنْیا حَسَنَةً «3». «حسنة»: مفعول به هو فضلة. 🔶4- أو ، کقول الشاعر: «و قد یجمع اللّه الشّتیتین بعد ما» «یظنّان کلّ الظّنّ أن لا تلاقیا» «کل»: مفعول مطلق للفعل «یظنّان» و هو فضلة. 🔶5- أو ، کقول الشاعر: «فجئت و قد نضّت لنوم ثیابها» «لدى السّتر إلا لبسة المتفضّل‌» «لنوم»: مفعول لأجله مجرور ب «اللّام». 🔶6- أو ، کقول الشاعر: «صریع غوان شاقهنّ و شقنه‌» «لدن شبّ حتى شاب سود الذّوائب‌» «لدن»: ظرف أو مفعول فیه مبنی على السکون و هو فضلة. 🔶7- أو : کقوله تعالى: {فَشَرِبُوا مِنْهُ إِلَّا قَلِیلًا «* 1». «قلیلا»: مستثنى منصوب. هو فضلة. 🔶8- أو ، کقوله تعالى: {إِنِّی لَکُمْ مِنْهُ نَذِیرٌ مُبِینٌ‌ «* 2». «مبین»: نعت نذیر مرفوع. هو فضلة. 🔶9- أو ، کقوله تعالى: {وَ إِنَّ جَهَنَّمَ لَمَوْعِدُهُمْ أَجْمَعِینَ‌ «* 3». «أجمعین»: توکید للضمیر «هم» مجرور ب «الیاء» لأنه ملحق بجمع المذکر السالم. 🔶10- أو ، کقوله تعالى: {اهْدِنَا الصِّراطَ الْمُسْتَقِیمَ صِراطَ الَّذِینَ أَنْعَمْتَ عَلَیْهِمْ‌ «* 4» «صراط»: بدل من «الصراط» منصوب. و هو فضلة. 🔶11- أو ، کقوله تعالى: {وَ إِنَّ الظَّالِمِینَ بَعْضُهُمْ أَوْلِیاءُ بَعْضٍ وَ اللَّهُ وَلِیُّ الْمُتَّقِینَ‌ «* 5». «بعض»: مضاف إلیه و مثله «المتقین»: مضاف إلیه 📚اقتباس از المعجم المفصل فی النحو العربی ج2 ص762 📢 https://eitaa.com/Meshkatolanvar/277