48.95M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
❇️فایل تصویری تدریس تحریر اصول اقلیدس خواجه نصیر الدین طوسی رحمه الله
🔺جلسه اول: استاد زمانی قمشه ای حفظه الله
🔹آدرس کانال👇👇👇
https://eitaa.com/emesra_1tnojum
بسم الله الرحمن الرحیم
به اطلاع کلیه طلاب و علاقه مندان به علم نجوم می رساند که اولین دوره آموزش مجازی نجوم توسط مدیریت آموزش مجازی موسسه آموزش عالی حوزوی اسرا-قم برگزار می گردد .
مدرس : استاد حجت الاسلام و المسلمین زمانی قمشه ای
مبحث : کتاب تحریر اقلیدوس
زمان : هر هفته از شنبه تا سه شنبه ساعت 16
شرایط ثبت نام : پایان سطح دو حوزه و یا کارشناسی رشته های نجوم و ریاضی
نحوه ثبت نام : ارسال نام و نام خانوادگی ، کدملی و شماره تماس به آی دی admin در لینک زیر
@am7599
درگاه های اطلاع رسانی
ایتا : https://eitaa.com/emesra_1tnojum
تلگرام : http://t.me/emesra_1tnojum
کلیه ی اطلاع رسانی های مربوط به این دوره از طریق این کانال انجام می شود .
جهت اطلاعات بیشتر می توانید با شماره تلفن 02537189260 تماس بگیرید .https://eitaa.com/emesra_1tnojum
🌟 لوح | تولید؛ پشتیبانیها، مانعزداییها
🔺️ رهبر انقلاب: من شعار امسال را این جور تنظیم کردم: «تولید؛ پشتیبانیها، مانعزداییها». ما بایستی تولید را محور کار قرار بدهیم و حمایتهای لازم را انجام بدهیم و مانعها را از سر راه تولید برداریم. امیدواریم انشاءاللّه به لطف الهی این شعار تحقّق لازم را پیدا کند.
هدایت شده از حوزه علمیه تمدن ساز
4_5859288122864436599.mp3
5.8M
🎤 استاد #یزدان_پناه:
💢 " آنهايي به نتيجه رسيدند
كه از تعـطيـلات استفــــــاده كردند."
_ از تعطیلات خیلی خیلی میشود استفاده کرد
_ به ویژه با امکاناتی (سیدی و شروح و ...) که الان هست
#سبک_طلبگی_واقعی
#راه_پیشرفت_تحقیقاتی
#موفقیت
🕰 ٤ دقيقه | ٥ مگابايت
♦️ کانال حوزه و فلسفه:
✅ @feghheakbar
هدایت شده از ألنکت الأدبیة والٱصولیة
🔵 از علوم ادبی تا اجتهاد و تفسیر
شیخ حسین حلی ره یکی از بزرگترین شاگردان محقق نائینی و صاحب یکی از مهمترین کرسیهای درس خارج در نجف بود. یکی از شاگردانش نقل کرده است که وی آشنایی با علوم ادبی را برای اجتهاد کافی نمیدانست و معتقد بود باید در ادبیات به اجتهاد رسید. این محقق بزرگوار جدا کردن دانش تفسیر از علوم ادبی را نیز درست نمیدانست.
قيل إنّ الاجتهاد يتوقّف علي عدّة علوم: علم اللغة و الصرف و النحو و العلوم الثلاثة (المعاني، و البيان، و البديع) و ذلك لأنّه توجد في هذه العلوم نكات تقوّي المجتهد و تعينه علي استنباط الأحكام. ثمّ يقول:وَ اعْلَمْ: أنَّ هَذِهِ الامُورَ مِمَّا لا بُدَّ مِنْهَا، وَ لا بُدَّ لِلْمُتَعَلِّم الْمُرِيدِ لِلِاجْتِهَادِ أنْ يَتَعَلَّمَهَا حَقَّ التَّعَلُّم بِحَيْثُ يَصِيرُ مُجْتَهِداً فِي هَذِهِ الْعُلُومِ؛ وَ لَا يَكْتَفِي بِقرَاءَةِ كِتَابِ صَرْفٍ وَ نَحْوٍ. هَذَا مُضَافاً إلى مَدْخَلِيَّةِ هذِهِ الْعُلُومِ لِعِلْمِ الاصُولِ أيْضاً؛ لِمَا فِيهِ مِنْ رِوَايَاتٍ لَا يَتَّضِحُ الْمُرَادُ مِنْهَا إلَّا بِالتَّعَلُّمِ فِي هَذِهِ الْعُلُومِ.
و كذلك فإنّ المجتهد يحتاج إلي علم التفسير و الإحاطة بمعاني كتاب الله إذ إنّ اجتهاده متوقّف عليه. و أمّا فصل علم التفسير عن الصرف و النحو و اللغة، فغير صحيح، و إنّما التفسير عبارة عن مجموعة من العلوم المدوّنة و المنظّمة في كتاب واحد، فيصحّ أن يسمّي بدائرة المعارف. نعم لا بدّ أن يرجع المجتهد إلي الروايات الواردة في معاني الآيات للخروج عن التفسير بالرأي؛ لكنَّ هذا إنّما رجوع بالروايات، لا بكتاب الله.
📚سید محمدحسین حسینی طهرانی؛ ولاية الفقيه في حكومة الإسلام، ج1، ص: 234