eitaa logo
کشکول حکیم
146 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
33 فایل
بِسمِ البَصیر برای آگاهی از ناب ترین رویدادهای مذهبی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی،پزشکی، ورزشی و... ما را دنبال کنید و هُوَ الخَبیر ارتباط با ما : @HAKIM_1530
مشاهده در ایتا
دانلود
: *بسم الله الرحمن الرحیم* وَقَالَ الرَّسُولُ يَا رَبِّ إِنَّ قَوْمِي اتَّخَذُوا هَذَا الْقُرْآنَ مَهْجُورًا فرقان - ٣٠ و پیامبر عرضه داشت: «پروردگارا! قوم من قرآن را رها کردند». نکته ها: این آیه، از گلایه ى پیامبر اسلام صلى الله علیه وآله سخن مى گوید و آن حضرت چون «رحمة للعالمین» است نفرین نمى كند. امام رضا علیه السلام فرمود: دلیل آن كه در نماز، قرآن مى خوانیم آن است كه قرآن از مهجوریّت خارج شود. در روایات آمده است: هر روز پنجاه آیه از قرآن را بخوانید و هدفتان رسیدن به آخر سوره نباشد، آرام بخوانید و دل خود را با تلاوت قرآن تكان دهید و هرگاه فتنه ها همچون شب تاریك به شما هجوم آوردند، به قرآن پناه برید. اقرار بعضى بزرگان را درباره ى مهجوریّت قرآن نقل كنم: الف: ملاصدرا قدس سره در مقدّمه تفسیر سوره واقعه مى گوید: بسیار به مطالعه كتب حكما پرداختم تا آنجا كه گمان كردم كسى هستم، ولى همین كه كمى بصیرتم باز شد، خودم را از علوم واقعى خالى دیدم. در آخر عمر به فكر رفتم كه به سراغ تدبّر در قرآن و روایات محمّد و آل محمّدعلیهم السلام بروم. یقین كردم كه كارم بى اساس بوده است، زیرا در طول عمرم به جاى نور در سایه ایستاده بودم. از غصه جانم آتش گرفت و قلبم شعله كشید، تا رحمت الهى دستم را گرفت و مرا با اسرار قرآن آشنا كرد و شروع به تفسیر و تدبّر در قرآن كردم، درِ خانه ى وحى را كوبیدم، درها باز شد و پرده ها كنار رفت و دیدم فرشتگان به من مى گویند: «سلام علیكم طبتم فادخلوها خالدین». ب: فیض كاشانى قدس سره مى گوید: كتاب ها و رساله ها نوشتم، تحقیقاتى كردم، ولى در هیچ یك از علوم دوائى براى دردم و آبى براى عطشم نیافتم، بر خود ترسیدم و به سوى خدا فرار و انابه كردم تا خداوند مرا از طریق تعمّق در قرآن و حدیث هدایت كرد. ج: امام خمینى قدس سره در گفتارى از اینكه تمام عمر خود را در راه قرآن صرف نكرده، تأسّف مى خورد و به حوزه ها و دانشگاه ها سفارش مى كند كه قرآن و ابعاد گوناگون آن را در همه ى رشته ها، مقصد اعلى قرار دهند تا مبادا در آخر عمر برایّام جوانى تأسّف بخورند. «هِجر»، جدایى با عمل، بدن، زبان و قلب را شامل مى شود. رابطه ى میان انسان و كتاب آسمانى، باید دائمى و در تمام زمینه ها باشد، زیرا كلمه ى «هجر» در جایى به كار مى رود كه میان انسان و آن چیز رابطه باشد. بنابراین باید تلاشى همه جانبه داشته باشیم تا قرآن را از مهجوریّت در آوریم و آن را در همه ى ابعاد زندگى، محور علمى و عملى خود قرار دهیم. پیام ها: - در قیامت یكى از شاكیان، پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله است. «و قال الرسول» - انتقاد از كسانى است كه آگاهانه قرآن را كنار مى گذارند. «اتّخذوا...» و نفرمود: «كان عندهم مهجورا» - جمع آورى و تدوین قرآن، در زمان شخص پیامبر اكرم صلى الله علیه وآله انجام شده و لذا مورد اشاره و خطاب قرار گرفته است. «هذَا القرآن» - مهجوریّت قرآن و گلایه ى پیامبر و مسئولیّت ما قطعى است. («قال» فعل ماضى نشانه ى حتمى بودن است) - تلاوت ظاهرى كافى نیست، بلكه مهجوریّت زدایى لازم است. «مهجورا» 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
❤️ غزل جدیدی از رهبر معظم انقلاب: 📝 «شرح حال» گامی به راه و گامی در انتظار دارم سرگشته روزگاری پَرگارـ‌وار دارم دلبسته‌ی امیدی در سنگلاخ گیتی رَه بی‌شکیب پویم، دل بی‌قرار دارم یک عمر میزدم لاف از اختیار و اینک چون شمع، اشک و آهی بی‌اختیار دارم گو ابرِ غم ببارد تا همنشین عشقم از غم چه باک دارم کاین غمگسار دارم نبود روا که گیرم جا در حضیض پَستی سیلم که هستی خود از کوهسار دارم سرشارم از جوانی هر چند پیر دهرم چون سرو در خزان نیز رنگ بهار دارم از خاک پاک مشهد نقشی است بر جبینم شادم «امین» که از دوست، این یادگار دارم ▫️سیدعلی خامنه‌ای 🔹 رهبر انقلاب در نوروز امسال و در جریان محفل شعرخوانی شاعران، یک بیت از این غزل را خوانده بودند. 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
💠 غبطه 🔹 امام صادق علیه السلام: مومن غبطه می خورد، ولی حسادت نمی ورزد، منافق حسادت می کند، اما غبطه نمی خورد. ✨ إنَّ الْمُؤْمِنَ يَغْبِطُ وَ لا يَحْسُدُ وَ الْمُنافِقُ يَحْسُدُ وَ لايَغْبِطُ 📚 وسائل الشیعه/ج 15/ص 367 ✍🏼 غبطه یعنی آرزوی داشتن آنچه دیگران دارند و رسیدن به مقام آنها، اما حسد یعنی آرزوی نابودی نعمت دیگران. ❤❤❤❤❤ 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎧 لباس کثیف را فوراً بشویید! 🔹 مرحوم آیت‌الله مشکینی ره 🔅 امام جمعه سابق ❤❤❤❤❤ 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
💛 ❤️از حضرت رضا (ع) روایت شده که فرمودند: برای رفع هر مرضی بخوانید: 🍁يَا مُنْزِلَ الشِّفَاءِ وَ مُذْهِبَ الدَّاءِ صَلِّ عَلَى مُحَمَّدٍ وَ آلِهِ وَ أَنْزِلْ عَلَى وَجَعِيَ الشِّفَاء   🍁ای فرستنده و عطاکننده شفا، و ای کسی که به لطف خویش دردها را از جانها و جسمها میبری، بر محمد و آل محمد رحمت فرست و بر دردهای من شفا عنایت فرما.  📚مصباح کفعمی ص 152 ✨ ╔✯═══๑ღ💠ღ๑══✭╗            🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim ╚✮══๑ღ💠ღ๑═══✬╝
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥حجت‌الاسلام قنبریان: راه حل های کنونی، مشکل حجاب را حل نمی‌کند 🔹 امروز تمدنی رو به روی ما است که پیشران فرهنگی‌ آن، برهنگی است. سنگر اول برداشتن حجاب است. 🖤🖤🖤🖤🖤 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
. ♻️ موعظه قابل تأمل آیت‌الله حائری شیرازی در تفاوت جهاد مرد و زن ابلیس شش هزار سال عبادت کرد. وقتی به او گفتند بر آدم سجده کن، نکرد. اگر بر آدم سجده کرده بود، این شش هزار سالش هم مقبول واقع می‌شد. پس دو نوع عبادت داریم: «عبادت شش هزار ساله» و «عبادت سجده بر آدم». شما مردها می‌دانید اطاعتی که خانم‌ها از شما می‌کنند از نوع چه عبادتی است و وظایفی که شما نسبت به همسرتان انجام می‌دهید از نوع چه عبادتی است؟ شما می‌گویید ما طبق آیه «الرجال قوامون علی النساء» قوّام هستیم و او تحت قیمومیت ماست. اما می‌دانید اطاعت زن از چه سنخ عبادتی است و کارهای شما از چه نوع عبادتی است؟ انجام وظایف مرد نسبت به همسرش، از نوع عبادت شش هزار ساله است! چرا؟ چون همراه با آقایی است، همراه با عزت است. اما اطاعت زن از شوهر، از نوع «سجده بر آدم» است، چون همراهش پاگذاشتن روی عزت است. این اطاعت، بسیار تلخ است! تلخی‌اش مثل تیرباران شدن در جهاد است، مثل شمشیر خوردن در جهاد است. همان ثواب‌هایی که مرد در حین تیر خوردن و قطعه قطعه شدن در جهاد می‌برد، خداوند برای زن در خانه گذاشته است! نمی‌شود بدون سختی، این ثواب را به زن بدهند. به همین دلیل، اطاعت زن، جهاد است اما حکمرانی شما در خانه، جهاد نیست! اگر زن، قوامیت مرد را پذیرفت، مانند ملائکه می‌شود که سجده بر آدم را پذیرفتند. زن‌ها خیال می‌کنند خدا رعایتشان نکرده است. اشتباه می‌کنند! خدا سجده بر آدمش را داد به زن‌ها! عبادت معمولیِ شش هزار ساله را داد به مردها. از این نظر، مردها یک عبادت از نوع «سجده بر آدم» بدهکارند. با نماز و روزه و حج و این‌ها نمی‌شود، باید به میدان جنگ بروند تا معلوم شود منافق هستند یا مؤمن؟ شما مردها باید بروید جهاد! بروید جهاد و آنجا مخالفت با نفس کنید تا از نوع سجده بر آدم شود. سجده بر آدمِ زن‌ها این است که حرف مرد را گوش کنند اما «سجده بر آدم» برای شما مردها این است که تحت فرمان رهبر بروید جلو گلوله. یعنی تحت مدیریت رهبرتان برای دفاع از حق فحش بخورید، هتک بشوید، اهانت بشوید، ذلت ببینید؛ این ذلت سجده بر آدم است. آن وقت ببین! شش هزار سال عبادت، کار دو دقیقه سجده را نکرد! این را داده‌اند به زن‌ها و آن را داده‌اند به شما! واقعاً خدای تعالی بین مرد و زن، عادلانه برخورد کرده است. چه جور شده است که خدا چنین کاری با زن‌ها کرده است؟ چون اطمینان داشته که مؤمنه‌های آن‌ها می‌پذیرند. خداوند می‌دانسته این‌ها جهت عاطفی دارند. این‌ها وقتی حساب می‌کنند که خدا گفته، اطاعت می‌کنند. 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔔🔔🔔رسول مکرم اسلام فرمودند: مَن أعانَ ظالِما علی ظُلمِهِ جاءَ یَومَ القِیامَةِ و علی جَبهَتِهِ مَکتوبٌ : آیِسٌ مِن رَحمَةِ اللّه ِ  هر که ستمگری را در ستمش یاری رساند ، روز قیامت در حالی آید که بر پیشانیش نوشته شده است : نومید از رحمت خدا .  (کنز العمّال حدیث۱۴۹۵۰ ) 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
🏴 امام حسن عسکری (ع): کسی قدر نعمتی را نمی‌داند مگر آن که شکرگزار باشد و کسی نمی‌تواند شکر نعمتی را انجام دهد مگر آن که اهل معرفت باشد. «بحارالأنوار ج ۷۵، ص ۳۷۸» 🏴 شهادت حضرت امام حسن عسکری (علیه السلام) تسلیت باد ┄┅══════┅┄ 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
💢 توضیحاتی در خصوص رفع القلم در نهم ربیع الاول و برکات و اعمال این روز مبارک! 🎙استاد ابوعلی حسینی شریعتمدار 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
🌷 امام صادق (علیه السلام) : ✍️ العَبدُ بَينَ ثلاثٍ ؛ بَينَ بَلاءٍ و قَضاءٍ و نِعمَةٍ فعَلَيهِ للبلاءِ مِنَ اللّه ِ الصَّبرُ فَريضَةٌ ، و علَيهِ لِلقضاءِ مِنَ اللّه ِ التَّسليمُ فَريضَةٌ ، و علَيهِ لِلنِّعمَةِ مِنَ اللّه ِ الشُّكرُ فَريضَةٌ 🖌 بنده میان سه چیز قرار گرفته است ؛ میان بلا و قضا و نعمت. ☘️ در برابر بلای خدا وظیفه صبر است ☘️ در برابر قضای خدا وظیفه تسلیم است ☘️ و در برابر نعمت خدا وظیفه شکر است. 📙 بحار الأنوار 82/129/7 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
🔻نهم ربیع، سالروز آغاز امامت حضرت ولی عصر ارواحنا فداه، بر همه شیعیان و منتظران حضرتش فرخنده و مبارک باد. 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
🔴 سختی فعالیت منتظران برای امر ظهور 🔵 امام صادق عليه السلام فرمودند : 🟢 اگرقرار بود کارها برای مهدی به خودی خود درست شود، کار برای رسول خدا درست می شد و دندانهایشان نمی شکست و صورتش زخم برنمی داشت. هرگز چنین نیست، به خدا سوگند تا وقتی شما آماده نشوید و برای آمدنش تلاش نکنید و عرق و خون از پیشانی شما نچکد کار او سامان پیدا نمی کند. 📚 الغیبة النعمانی ص ۲۸۳ 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 فضیلت انفاق در روز نهم ربیع الاول 🔵 وَ قَالَ اَلشَّيْخُ إِبْرَاهِيمُ بْنُ عَلِيٍّ اَلْكَفْعَمِيُّ فِي كِتَابِ «اَلْمِصْبَاحِ»: إِنَّ صَاحِبَ كِتَابِ «مَسَارِّ اَلشِّيعَةِ» رَوَى أَنَّ مَنْ أَنْفَقَ فِي يَوْمِ اَلتَّاسِعِ مِنْ رَبِيعٍ اَلْأَوَّلِ شَيْئاً غَفَرَ اَللَّهُ تَعَالَى ذُنُوبَهُ، 🌕 و شيخ ابراهيم بن على كفعمى در كتاب مصباح گفته است كه صاحب كتاب مسار الشّيعه روايت كرده است كه هركس در روز نهم ماه ربيع الاوّل چيزى انفاق كند، حق تعالى گناهان او را بيامرزد. 📚 زاد المعاد ج ۱، ص ۲۵۷ 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
🔴 نوع باور و نگاه ما به امام و مهدی باوری در عصر غیبت باید اینگونه باشد. 🔵 امام حسن عسکری(ع) فرمودند: 🌕 نَحنُ كَهفٌ لِمَنِ التَجَأَ إلَينا ، ونورٌ لِمَنِ استَضاءَ بِنا ، وعِصمَةٌ لِمَنِ اعتَصَمَ بِنا، مَن أحَبَّنا كانَ مَعَنا فِي السَّنامِ الأَعلى ، ومَنِ انحَرَفَ عَنّا فَإِلَى النّارِ 🔹 ما پناهگاهى هستيم براى كسى كه به ما پناه آورَد و نورى هستيم براى آن كه از ما پرتو طلبد و موجب مصونيت كسى هستيم كه از ما پناه جويد. هر كه ما را دوست بدارد در مراتب بالا با ما خواهد بود و هر كه از راه ما كج گردد به سوى آتش ره خواهد برد. 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✅⬅️ پای درس امام حسن عسکری علیه السلام استاد احمد عابدی: 💠 امام عسکری عليه‌السلام حدیثی از رسول خدا نقل فرمودند: 👈«مَنْ تَتَبَّعَ‏ عَوْرَاتِ الْمُؤْمِنِينَ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَاتِهِ وَ مَنْ تَتَبَّعَ اللَّهُ عَوْرَاتِهِ فَضَحَهُ‏ فِي‏ جَوْفِ‏ بَيْتِهِ؛ «اگر كسی دنبال عيب مردم باشد، خدا هم دنبال عيب خود اوست. و او را رسوا می‌كند، حتی در خانه خودش.» به گونه ای كه چنین کسی در خانه خودش و کنار زن و بچه‌اش خجالت بكشد و نتواند زندگی كند. خدا در خانه خودش او را رسوا می‌كند. 🔹 هر كه دنبال اين باشد كه فلانی چه اشتباهی كرده؟ فلانی نمره امتحاناتش چند شد؟ در امتحانات مردود شد يا نشد؟ فلانی به نامحرم نگاه كرد يا نكرد؟ هر كس دنبال اين چيزها باشد، خدا هم دنبال عيب خود او خواهد بود و او را در خانه‌اش هم که باشد رسوا مي‌كند. 💠 اين مسائل را امام عسکری عليه‌السلام برای اين می‌فرمود كه بابا! در خيابان كاری به مردم نداشته باشيد! ما وظيفه داريم جلو گناهان علنی را بگيريم. اما از طرفی هم هميشه وظيفه داريم كه كارهای مردم را حمل بر صحت كنيم. 💠 اين از غرر كلمات امام عسکری است که می فرمود: «ضَعْ‏ أَمْرَ أَخِيكَ‏ عَلَى أَحْسَنِه‏»؛ هر كاری از هر كس ديدی آن را بر بهترين وجهش حمل و توجیه کن. 🔹 مثلاً اگر می‌بينم يك آقايی لبش دارد تكان می‌خورد، آیا بگويم دارد به من فحش می‌دهد، يا بگويم دارد صلوات مي‌فرستد؟ این فرمایش امام می فرماید ببین بهترین کار کدام است؟ بگو او هم همان گونه است. 🔹 حتی اگر كسی را كه يك روز از صبح تا شب هم با او بوديد و نمازش را نخواند، نگوييد فلانی بی‌نماز است بلکه حمل بر احسن بكنيد و بگوييد شايد حواسش نبوده، شايد غفلت و فراموش كرده است. ❤❤❤❤❤ 🆔 https://eitaa.com/kashkul_hakim