eitaa logo
کشکول حکیم
145 دنبال‌کننده
2.3هزار عکس
2.7هزار ویدیو
33 فایل
بِسمِ البَصیر برای آگاهی از ناب ترین رویدادهای مذهبی،فرهنگی،سیاسی،اقتصادی،پزشکی، ورزشی و... ما را دنبال کنید و هُوَ الخَبیر ارتباط با ما : @HAKIM_1530
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎥 مَنگورها وارد می‌شوند... روایتی از حوادث مهاباد این چند روز 🔹️طی چند روز اخیر در سطح جدیدی از وحشیگری را به نمایش گذاشته و خانه‌های چند شهروند مهابادی مورد هجوم قرار دادند؛ که در نهایت نمایش بی‌غیرتی آنان باعث عصبانیت و واکنش قاطعانه غیور_کُرد و طایفه‌های مختلف از جمله «منگور» شد. 🆔 @kashkul_hakim
عکس شش سال قبل رو برداشته برای استفاده کرده 🤦‍♂ 🆔 @kashkul_hakim
🔴 دعایت زودتر مستجاب می‌شود! می‌فرماید: تا می‌توانی مواظب باش دیگری را در و بر امام زمانت مقدم نداری و هنگامی که خواستی برای آن مولای عظیم الشأن دعا کنی با تمام وجود دعا کن. 🔹 مبادا فکر کنی او به دعای تو محتاج است، هرگز چنین نیست و هرکس چنین فکری کند بیمار است. 🔵 اینکه می‌گویم برای او دعا کن، فقط برای این است که او حق بزرگی بر تو دارد و بسیار در حق تو احسان نموده است و اگر قبل از دعا برای خودت برای او دعا کنی، ابواب اجابت زودتر به رویت گشوده می‌شود، زیرا تو با گناهت باب دعا را بر روی خود بسته‌ای، ولی هنگامی که برای آن مولایی دعا کنی که از خواص درگاه خداست، به احترام او باب اجابت به رویت گشوده می‌شود و آنگاه خود و همه کسانی که در حقشان دعا می‌کنی بر خوان و احسان او نشسته و مشمول رحمت، کرم و عنایت الهی می‌شوید. 📚 نجم الثاقب، ج۲، ص۴۵۳ 🆔 @kashkul_hakim
https://rubika.ir/halkhob313 درخواست کردن این لینک رو تو کانال بزارم تا هر کسی که دوس داره استفاده کنه این لینک به مدت ۲۴ ساعت تو کانال هست بعدش حذف میشه
به امام صادق عليه السلام گفتند: كار خود را به چه اساسى استوار ساخته اى؟ فرمود: بر چهار بنيان: [اول] دانستم كه عمل مرا كسى ديگر انجام نمى دهد پس تلاش نمودم [دوم] دانستم كه خداى بر من آگاه است پس حيا كردم. [سوم] دانستم كه روزى مرا ديگرى نمى خورد پس آرام گرفتم [چهارم] دانستم كه پايان كار من مرگ است پس براى آن آماده شدم قيلَ لِلصـادِقِ عليه السلام: عَلى ماذا بَنَيْتَ أَمْرَكَ؟ فَقالَ عليه السلام: عَلى أَرْبَعَةَ أَشْياءَ: عَلِمْتُ أَنَّ عَمَلى لايَعْـمَلُهُ غَيرى فَاجْتَهَدْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اللّه َ عَزَّوَجَلَّ مُطَّلِعٌ عَلىَّ فَاسْتَحْيَيْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ رِزقى لايَاكُلُهُ غَيرى فَا طْمَانَنْتُ وَ عَلِمْتُ أَنَّ اخِرَ أَمْرى الْمَوتُ فَاسْتَعْدَدتُ بحارالانوار جلد78 صفحه228 🆔 @kashkul_hakim
«بی‌پناهی زنان» در وضعیت آزادی مردان؟ (مقایسه‌ای بین آمریکا و ایران) به جرأت می‌توان گفت که در آنچنان مزاحمتی از ناحیۀ آقایان نسبت به وجود ندارد، لیکن نبود مزاحمت به زنان در آمریکا مربوط به جاهایی است که چراغ روشن است و آنجا که چراغ قانون خاموش می‌شود (وقتی شب می‌شود، وقتی خلوتی پیش می آید، و وقتی به هر دلیلی ناامنی بوجود می آید) بی‌نظمی‌ها و تعرض‌ها به زنان شروع می‌شود. حفظ فاصله قانونی در صف (مثلا صف فروشگاه)، ممنوعیت قانونی لمس یکدیگر (don’t touch me)، خوف و هراس زنان از حضور در جاهای خلوت (مثلا زمانی که در اتوبوس شهری با یک مسافر مرد تنها می‌مانند) و یا واهمه از خروج شبانه از منزل به تنهایی، و همین‌طور قوانین شدید مجازات برای ارتباطات جنسی اساتید با دانشجویان دختر، همه به موجب تعرض‌های گوناگون و مزاحمت‌های جورواجور به زنان در وضعیت خلوت آمریکایی‌ها است. همین مزاحمت‌ها موجب شده است که زنان در آمریکا آن نقطه‌های خطر را درک ‌کنند و آنجا که حفاظ قانونی ندارند ریسک نکرده و حضور پیدا نکنند. به رغم همه این مراقبت‌ها از ناحیه خود زنان، و به رغم مرکزیت و مرجعیت و آسانی وکالت و شکایت‌ در آمریکا (حتی در امور بسیار جزئی)، هنوز «قانون» نتوانسته است نقطه‌های کور و گاه آشکار اجتماعی در آمریکا را پوشش داده و برای زنان لازم را ایجاد کند. در ایران برخلاف آمریکا، نه بر مبنای قانون، بلکه نوعا بر مبنای و شکل می‌گیرد و قانون در برقراری نظم اجتماعی از جمله نظم مناسبات انسانی بین زنان و مردان یا اصلا ندارد و یا بازدارندگی‌اش حداقلی و در نقطه‌های نزاع و دعواست. عدم بازدارندگی قانون آشکارا نه فقط در ساحت‌های سرباز (کوچه و خیابان) بلکه در فضاهای سربسته ای مثل دانشگاه‌ها، ادارات، و سازمان ها نیز هست که موجب بی نظمی‌های اخلاقی و حقوقی بین مردان (نه فقط پسران) و دختران می شود. حال آنچه که در ایران امروز و در شرایط پس از در حال رخ دادن است تعلیق سامانه‌های نظم اجتماعی درایران است، تضعیف قانون از یک سو (تضعیف پلیس) تضعیف اخلاق و انجام رفتارهای وقیح و مبتذل از سوی دیگر (فحاشی و توهین)، و تضعیف دین از دیگر سو (توهین به روحانیت)، آنهم البته در سکوت و تماشای بسیاری از (که نمی‌دانند چه رخ می‌دهد) و (که به خوبی می دانند چه رخ می دهد)، به کلی پایۀ نظم اجتماعی و را ویران می‌کند و آنها را از این پس آسیب‌پذیرتر و برای که مصرانه در پی کشف زنان و گاه غصب زنان و حظ از آنها هستند بی‌پناه می گذارد. امروزه کسانی که به آسانی می‌کنند، به دیگران می‌کنند، و و از سر می‌کشند و گاه به در خانه نیز تعرض می‌کنند (مورد مهاباد)، همین جماعت و عقبه‌های فکری آنها، فردا با همین کارهای دیگری خواهند کرد. بدین سان اشتباه است که ما دو وضعیت متفاوت و را با هم مقایسه کنیم، و پیامدهای را در این دو بستر متفاوت، یکی تلقی کنیم. آمریکا از قوانین و ضمانت‌های اجرایی بسیار صُلبی برخوردار است که در وضعیت بی‌اخلاقی می‌تواند حقی از را تأمین نماید، ولی نظم اجتماعی ایران، نظم فرهنگی، اخلاقی و دین‌بینان است و در نبود اخلاق و دین، امکان تأمین حقوق از دست رفتۀ زنان و دختران از مسیرهای قانونی نوعا میسر نخواهد بود. 🆔 @kashkul_hakim
این روزها، ضدیت جماعتی با روحانیت، به ستیز آنها با تمام مظاهر دینداری و ملی انجامیده است. چیزی که نظیرش را در دیده‌ایم که چه‌ها بر سر فرهنگ مردم این سرزمین نیاورد. این روزها عده‌ای اندک، در و حقیقی چنان افراد معتقد را در فشار قرار داده و به باد و گرفته‌اند که بعضی برای حفظ حیثیت خود مجبورند تظاهر به بی‌دینی و بی‌اعتقادی به ملیت خود کنند و جمعی هم ژست بگیرند. 📖خواندن عبارات زیر به قلم از رجال را توصیه می‌کنم:👇 «مشروطه‌چی‌ها بعد از عزل ، چون خرشان از پل گذشته بود، نمی‌خواستند زیر بار روحانیون بروند. دشمنی انسان به چیزی که از آن اطلاع ندارد امری طبیعی است. آقایان هم که از بی‌خبر بودند، دشمنی را با هرچه با دیانت سر و کار داشت وجهه همت خود قرار داده و تا توانستند مردم را به بی‌دیانتی سوق دادند. اکثریت مردم که همیشه تابع رؤسا (خواص) هستند، همینکه وضع را اینطور دیدند، بعضی ظاهراً و برخی ظاهر و باطن، باد به بوق بی‌دیانتی کردند. کار به جایی رسید که یکی از حزب‌های سیاسی آن دوره، به تقلید عهد ، جدایی مذهب را از سیاست جزو مرام خود کرد... بهانه ایجاد این رویه هم همان آزادی مذهب و اصل مسلم بود که آقایان مشروطه‌چی‌ها بین آزادی اختیار مذهب، با لاقیدی در عملیات مذهب اختیار شده، نمی‌خواستند فرق بگذارند. حتی در این اواخر نهی از معروف و امر به منکر را به اسم آزادی مذهب، به خود اجازه می‌دادند. مردمان متنسک نزد آنها منفور و هرکس بیشتر اظهار بی‌دینی می‌کرد نزد آنها محبوب‌تر بود و هرکس را که به لوازم قیام می‌کرد می‌خواندند. آقای می‌گوید: در بدو مشروطیت روزی با سیدی اردبیلی که از وجوه مشروطه‌چیها بود، نزد استاد حسین خیاط که در بازار کنار خندق نزدیک سه راه مسجد شاه، دکان داشت و او هم از مشروطه‌چیها بود رفتم. سید و استاد خیاط یاوه‌گویی به دین و مذهب را شروع کرده، آنچه ازکفر و الحاد در انبان فکر خود داشتند بیرون ریختند. پس از ساعتی برخاستیم، نزدیک مسجدی رسیدیم. سید به من گفت دو دقیقه تأمل کنید تا من بیایم. من ایستادم. دو دقیقه، ده و پانزده و بیست دقیقه شد، از سید اثری ظاهر نگردید. به خیال اینکه مبادا حادثه‌ای برای او رخ داده باشد داخل مسجد شدم. ابتدا به جاهایی که احتمال می‌دادم رفتم نیافتمش، ناگزیر به جایی که هیچ احتمال نمی‌دادم یعنی در داخله مسجد هم سری زدم، دیدم سید در حال رکوع است. ذکر رکوع را بقدری تکرار کرد که هیچ پیشنمازی و لو در رکعت اول نماز آنقدر طول و تفصیل نمی‌داد. من همینکه وضع را اینطور دیدم خود را پشت ستون پنهان کردم. آقا سجود رفت و آنقدر سجود را به درازا کشید که من تاب نیاورده یکسر به منزل آمدم. سید سه ربع بعد از من به منزل رسید. از او سبب تأخیر را سؤال کردم، در جواب من واقعه‌ای را اختراع کرده و من تا زنده بودم چیزی به روی او نیاوردم. در آن دوره از این قماش مسلمان‌های واقعی ترسو زیاد بودند که عملیات مذهبی خود را از سایرین پنهان کرده و از ترس مشروطه‌چی‌ها در مجالس و محافل، خود را بی‌دین جلوه می‌دادند.» 📚(شرح زندگانی من ج۱ ص۳۱۶ و۳۱۷) 🆔@kashkul_hakim
❤️امیرالمومنین علیه السلام: ✅غصّه‌ی فردا را امروز به دلت راه نده! غصّه‌ی امروز، براى امروز كافی است. فردا با دل‌مشغولى‌‏هاى خودش فرا مى‌‏رسد. تو اگر اندوه فردا را بر امروز بار كنى، فقط غصه‌ات را زیاد کرده‌ای. » لا تُدخِل عَلَيكَ اليَومَ هَمَّ غَدٍ، يَكفِي اليَومَ هَمُّهُ و غَداً داخِلٌ عَلَيكَ بِشُغُلِهِ، إنَّكَ إن حَمَلتَ عَلَى اليَومِ هَمَّ غَدٍ زِدتَ في حُزنِكَ وتَعَبِكَ. 📚 التمحیص، ص۱۶. 🆔 @kashkul_hakim 🍃🌸✿●•۰▬▬▬▬▬▬▬▬▬
▪️علّامه حسینی طهرانی: ➖لفظ‍‌ و لفظ‍‌ را كه بر سر فلسفه و يا هر علمى و يا دينى و مكتبه‌اى و مدرسه‌اى در مى‌آورند، با گام اوّل خواسته‌اند فاتحۀ قديم را بخوانند، و شنونده را در اين موطن جديد، هر چه باشد وارد كنند!!! و اين از مهم‌ترين و رساترين حربه‌هاى استعمار است كه: ▫️در وهلۀ اوّل مى‌خواهد به عنوان قديم و قدمت كه متضمّن معناى كهنگى و پارگى و فرسودگى است، با استعمال اين لغت، آن معنى و محتوا را چنان در ذهن شنونده بزند و بكوبد، كه تا ابد آن را فراموش كرده و در زير خاك نسيان دفن كند، و هرگز اشتهاى حتّى رؤيت خارجى و تماشاى منظر ظاهرى از آن را هم در سر خود نپرورد. 📓نور ملکوت قرآن، ج۲، ص ۲۱۱ 🆔 @kashkul_hakim 🍃🌸✿●•۰▬▬▬▬▬▬▬▬▬
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎬 ✖️ چی شد که دیگه حرفِ دین، توی گوش بچه‌هامون نمیره؟ ✖️ چی شد که میل به رعایت آداب و ظواهر دینداری در فرزندان‌مون روز به روز ضعیف‌تر شد؟ ✖️ چی شد کار نوجوان‌هامون رسید به کف خیابون؟ کجا رو اشتباه رفتیم؟ ❤❤❤❤❤ 🆔 @kashkul_hakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حجت الاسلام والمسلمین قرائتی ⚜سخنرانی کوتاه و دلنشین⚜ همه چیز؛ برای خداست🙏 ❤❤❤❤❤ 🆔 @kashkul_hakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🔴 بلایی که بر سر دانش آموزان آورده است. مدتیه عین دراویش از این مدرسه به اون مدرسه میرم و برای دانش آموزا صحبت می کنم. صادقانه بگم باورم نمیشه اینها همون دانش آموزان ۶۰ ۷۰ روز پیش باشند. لبریز از شدیداً و به شدت تظاهر به می کنند. اما قسمت عجیب ماجرا اینه، در بین این چند هزار دانش آموزی که رفتم سر کلاساشون، کسانی که غرق در اینستا هستند مثل دیوانه های زنجیری شدن، و در واقع یک رابطه مستقیمی بین این بچه ها و مقدار و عمق حضورشان در اینستا دیده میشه. همه ی سوال ها و جواب هاشون از پیش مشخصه. دغدغه‌مندی ها شون کاملاً یکسانه، کاملاً مثل هم فکر می کنند تو گویی یک الگوی کاملاً ثابت روی ذهن همشون نقاشی شده. 🆔 @kashkul_hakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
پس زندان جای کیه؟ با حساب اینا، جای یه آدم بی پدر و مادریه که سر درِ خودش تابلو زده ! 🖲 با لودر از روی علی ضیا رد شد😄 🆔 @kashkul_hakim
واقعا عجیبه چقدر راحت اتفاقات رو واروونه جلوه میدن و دروغ میگن. اونی که هموطنان کُردمون رو داره میکشه، هستن که تا ناآرامی میبینن سر و کلّه‌شون پیدا میشه و همشون هم هستن. چیه انتظار دارید مردم بدبخت رو با این تنها بزارن؟! رسانه یه کاری میکنه کومله دموکرات هایی که سابقه‌شون تو مشخصه آدمهای مظلوم و بی گناه جلوه داده بشه و مردم براشون دل بسوزونن. "پست حاوی چهار اسلایده، دو توئیت، یک عکس و یک فیلم" 🆔 @kashkul_hakim
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
این بیچاره رو کشتن ولی بعد مرگش خواست لباسشو مرتب کنه بعد دوباره مُرد (قسمت صد و بیستم) 🆔 @kashkul_hakim
داریم تا نسل انقلابی 🆔 @kashkul_hakim
وقتی بصورت در فشار جو روانی که برات ساختن خودتو مجبور میکنی طرفدار نباشی.... از فطرتمان که دور نشویم 🆔 @kashkul_hakim