eitaa logo
❤ایــســتـگـاه مــطـالـعـه❤
76 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
230 ویدیو
5 فایل
زمان رفتنی است...با مطالعه کتاب زمان را ماندگار کنیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚برشی از یک کتاب: بر خلاف نظرِ سطحی نگرِ کسانی که «امامت» را چیزی در قبال «خلافت» و «حکومت» پنداشته و آن را صرفاً یک منصب معنوی و روحی و فکری شمرده اند، در فرهنگ تشیع «رهبر امت» است؛ هم در امور و نظم و نسَقِ زندگی مردم و اداره ی سیاسی و اجتماعی جامعه (رئیس دولت) و هم در تعلیم و ارشاد و روحی و گره گشایی از مشکلات فکری و تبیین ایدوئولوژی اسلام (ایدئولوگ). صدها روایت پراکنده در باب های مختلف از کتاب های گوناگون صریحاََ مفهوم امام و امامت در فرهنگ شیعی را «زمامداری» و «اداره ی امور امت مسلمانان» دانسته. و اهل بیت را صاحبان حقیقیِ حکومت معرفی کرده است؛ به طوری که برای جستجوگرِ منصف جای تردید باقی نمی گذارد که ادعای امامت از طرف ائمه اهل بیت، فراتر از رتبت فکری و معنوی ، دقیقاً ادعای حق حکومت نیز هست و دعوتِ همه جاگستر آنان در حقیقت دعوت به مبارزه ای برای به دست آوردن حکومت بوده است. 📚منبع: کتاب انسان ۲۵۰ ساله، ص70 و 71 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
✍ فرازی از خطبه غدیر: ▪️هان مردمان! بدانید این آیه درباره اوست. ▫️ژرفی آن را فهم کنید و بدانید که خداوند او را برایتان صاحب اختیار و امام قرار داده، پیروی او را بر مهاجران و انصار و آنان که به نیکی از ایشان پیروی می کنند و بر صحرا نشینان و شهروندان و بر عجم و عرب و آزاده و برده و بر کوچک و بزرگ و سفید و سیاه و بر هر یکتا پرست لازم شمره است. 7) تراز جهانی اسلام 🔹امروزه عده ای با ژست روشنفکری درصددند که به دیگران بقبولانند که اسلام دینی برای زمان های پیشین و پیامبر و امامان نیز افراد عرب زبانی بودند که برای اصلاح زندگی و منش فکری و رفتاری اعراب مبعوث شده بودند. 🔸در حالی که جهانی بودن دین اسلام از ضروریات این آیین الهی است. 🔹بی گمان؛ اسلام؛ به منطقه جغرافیایی خاصی محدود نیست و بر همین اساس؛ پیامبر اکرم (ص) به سران کشورهایی مانند: روم؛ ایران؛ مصر و... نامه نوشتند و همه را به پذیرفتن دین اسلام دعوت کرده و از پیامدهای کفر؛ بر حذر داشتند؛ اگر دین اسلام؛ جهانی نبود؛ چنین دعوت عمومی انجام نمی گرفت و سایر اقوام و امت ها هم عذری برای عدم پذیرش می داشتند. 🔸آیات قرآن نیز دین اسلام را یک دین جهانی و فراگیر می داند؛ چنانکه می فرماید: " ان هو الا ذکر للعالمین" ▫️در این آیه تاکید شده است که قرآن برای جهانیان نازل شده است. ▪️در آیه دیگر از پیروزی دین جهانی اسلام؛ بر همه ادیان خب داده و می فرماید: " هو الذی ارسل رسوله بالهدی و دین الحق لیظهره علی الدین کله" 🔹او کسی است که رسول خود را با هدایت و دین حق فرستاد تا‌ او را بر همه ادیان غالب سازد. این آیات نیز بیانگر جهانی و جاودانی بودن دین اسلام است:🔻 الف: قل یا ایها الناس انی رسول الله الیکم جمیعا ▪️بگو: ای مردم؛ به یقین من فرستاده خدا به سوی همه شماییم. ب: تبارک الذی نزل الفرقان علی عبده لیکون للعالمین نذیرا ▫️والا و پربرکت است آن خدایی که فرقان را به تدریج بر بنده خود فرو فرستاد تا همه جهانیان را بیم دهنده باشد. ج: و ما ارسلناک الا کافه للناس بشیرا و نذیرا ولکن اکثر الناس لا یعلمون ▪️و ما تو را نفرستادیم مگر نگهدارنده همه مردم و مژده دهنده و بیم دهنده. ▫️ولکن بیشتر مردم نمی دانند. ✍یادآوری و یاد سپاری:🔻 🔹رسول خدا با نگاه به افق روشن آینده و با توجه به تراز جهانی دین اسلام؛ راه را تبیین؛ مسیر را روشن و راهبران را به روندگان این مسیر نشان دادند و اینکه اسلام دین عرب یا عجم، دین سفید یا سیاه؛ مرد یا زن؛ زیباو نازیبا؛ کوچک و بزرگ و... نیست؛ اسلام دین همه و برای همیشه بشریت است که با انتخاب امیر المومنان آینده راهبری آن نیز بدون درگیری و اختلاف مشخص می شود و بر همگان لازم است از این خط الهی پیروی نمایند. 📚منبع: کتاب خلعت غدیر؛ چهل نکته از خطبه غدیر؛ ص 19 و 20 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ *قسمت ۲ سبک زندگی* 👈 تقوا در قران 🔸 ایت الله جوادی آملی با اشاره به آیه ۱۰۲ سوره عمران می فرمایند: قران کریم یک درجه از تقوا را به عنوان اصل ایمان معرفی می کند که همان انجام واجبات و ترک محرمات است. 🔹 این تقوا (( تقوای عمومی )) و تحصیل آن بر همه واجب است. 🔸مرحله بالاتر از ان تقوای خاص نامیده می شود و ان انجام مستحبات و ترک مکروهات است. 🌹 تقوای اخص ان است که واجد ان جز خدا نمی اندیشد و خود را از هر چه غیر خداست نگهداری می کند. 📚 *منبع* قران در قرآن ایت الله جوادی آملی
زندگى امام جواد در میان ائمه، تقریباً یک زندگى منحصر به‌ فرد و کم‌نظیرى است، اگر نگوییم بى‌نظیر؛ براى اینکه این بزرگوار با اینکه دوران امامتشان کوتاه نبود - یعنى هفده سال تقریباً دوران امامت این بزرگوار بود - اما بیست‌وپنج سال بیشتر عمر نکردند. این دوران بیست‌ و پنج ساله‌ى زندگى، دوران مبارزه است. شاید این بزرگوار مثلاً دو ساله بودند یا سه ساله بودند که امام هشتم از مدینه تبعید شدند یا احضار شدند به خراسان و به طوس؛ و این بزرگوار از همان وقت بار سنگین تنهائى و بى‌پدرى را احساس کرد. بعد هم که هفت سالش بود یا هشت سالش بود - حالا در روایات نه سال ذکر میشود اما همان سال ۲۰۳ که حساب کنیم، همان حدود هفت هشت سال می‌شود - حدود هشت سالش بود حضرت که پدرش در طوس به شهادت رسید و بار سنگین امامت به همه‌ى معانیش افتاد رو دوش این نوجوان و هفده سال مبارزه کرد. در دوران زندگى این سه امام آخر - یعنى امام جواد و امام هادى و امام عسکرى - آن‌طور که بنده احساس میکنم از مجموعه روایاتى که در باب زندگى اینها هست، موج گرایش به اهل‌بیت و حکومت آل‌على در دنیاى اسلام گسترش بیشترى پیدا کرده، بیشتر از زمان امام صادق و امام باقر حتى؛ و این را در یک روایاتى انسان کاملاً می‌بیند؛ مثلاً در همان وقتى که حضرت به امامت رسیدند، در مدینه راوى نقل میکند که ما رفتیم که امام جواد فرزند على بن موسى‌الرضا را ببینیم، میگوید که دیدم از تمام اطراف دنیاى اسلام کسانى آمدند براى دیدن محمد بن على؛ که آن حضرت ببینند و زیارت کنند؛ تعبیرش این است که از تمام آفاق اسلام افرادی آمدند...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
خـــــــدایا بــا تــــوکل به اســم اعظمت شـــــروع مـــــی‌کنیــم روزمــــان را و از تــــــــو مــــی‌خــــواهیم امـروز دســــت‌ ما را که‌ مـــشتــــری گــاه‌ و بیــــگاه بــــازار مـــهر تـــــو هـســتیم بـــــگـــــیری و بـــــه حــــال خـــــود رهــــایـمان نــــــکــــنی 🍃بِسْـمِ ٱللهِ ٱلْرَّحْمٰـنِ الْرَّحیـمْ🍃 🌸 الهـی بـه امیـد تــو 🌸
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🏴 (ع) ♨️سیره و زندگی امام جواد(ع) 🎤حجت الاسلام 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
📚برشی از یک کتاب: ▪️بچه بودیم و به تناسب بچه بودنمان اهل شیطنت و شلوغ کاری. ▫️حسین همیشه مواظب بود که این شیطنت ها به تمسخر دیگران و یا به گناه های دیگر ختم نشود. ▪️اگر سهل انگاری می دید بلافاصله نصیحت می کرد و تذکر می داد، اما گاه نصیحت هایش فقط چند ساعتی اثر داشت و دوباره ما بودیم و همان برنامه ها و شیطنت های قبلی. عصبانی می شد و می گفت:🔻 ▪️شما مثل اهن هستید. ▫️وقتی دارم نصیحتتون می کنم مثل اینه که بذارنتون توی کوره و داغ بشین. ▫️تا داغ هستید به هر شکلی در میاین و به حرفام گوش می دین. ▪️اما به محض این که از کوره اومدین بیرون و سرد شدین دیگه هیچ شکلی نمیشه به شما داد. ▫️دوباره میشین همون ادم قبلی و این را همیشه با عصبانیت می گفت، زمانی که بچه ها نصیحت هایش را پشت گوش می انداختند. راوی: محسن محمود زاده 📚منبع: کتاب اسمان خبری دارد، ص 53 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
چرا مردم از مرگ می ترسند؟؟🤔 پاسخ امام جواد رو مطالعه بفرمایید...
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 برشی از یک کتاب: ▪️وقتی میگوییم ائمه مبارزه می کردند، باید این را بدانیم که مبارزه در هر زمانی به شکل خاصی است. ▫️گاهی با کارهای فرهنگی، علمی، سیاسی، تشکیل و تحزب و ایجاد سازماندهی و گاهی با کارهای خونین، فعالیت های جنگی و نبرد آشکار است و هر زمان مبارزه به نحوی است. 📚منبع: کتاب انسان 250 ساله، ص 72 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
*قسمت ۴۲ از کتاب دکل* 🔹حاج اقا پس از گرفتند صلوات از دانش آموزان برای روح بلند امام خمینی ( ره ) و قبل از همهمه در کلاس در مورد اختلاس ها گفت این مطالبی است که صد در صد واقعیت دارد. مثالی ساده🔻 🔸اگر دو خانواده باشند که اولی پدر و مادر خوب و متدین ولی در بین فرزندان فرزند دزد و یا معتادی باشد و خانواده دوم پدر و مادر دزد و در بین فرزندان هم دزد و معتاد باشد ما در حین سفر جهت امانت گذاشتن اموال خودمان به کدام یک از این دو اعتماد می کنیم که دانش اموزان بلافاصله گفتند خانواده اول چون پدر و مادر دزد نیستند. 🔹 حاج اقا در تکمیل پاسخ به دانش آموزان گفت: 🔸برای قضاوت نسبت به یک مجموعه با خانواده یا موسسه یا مدرسه باید ابتدا به تفکر و قوانین حاکم بر ان مجموعه نگاه کرد. 🔹در مجموعه که مدیر و رهبر درستی حاکم باشد اگر خلاف یا جرمی دیده شود سیستمی و تشکیلاتی نیست. ✍️ *در مجموع اهداف ؛ قوانین و تفکرات که حاکم بر یک نظام سیاسی است نشانگر جهت و مسیر کلی ان نظام است* ادامه دارد .... 📚 *صفحه ۱۵۱ الی ۱۵۴*
*قسمت ۷۹ از کتاب مفاتیح الحیات* 🔹مومن باید خانواده خود را در همه خوشی ها و نعمت ها سهیم سازد حتی در غذا خوردن نیز با اونا باشد. امام صادق علیه‌السلام نیز می فرمایید:🔻 🔸شایسته نیست کسی غذایی را به خود اختصاص دهد و خانواده اش را در آن سهیم نسازد. ✍️ رسول خدا (ص) یکی از نشانه های تواضع را هم غذا شدن مرد با خانواده اش می داند. 👈 پنج چیزی که پیامبر فرمود هر کسی داشته باشد متکبر نیست🔻 🔸 چوپانی و بستن گوسفند 🔹 پوشیدن لباس پشمی 🔸 همنشینی با تهیدستان 🔹 سوار شدن بر الاغ ( کنایه از مرکب ارزان قیمت ) 🔸هم غذا شدن مرد با خانواده اش ادامه دارد ..... 📚 *صفحه ۲۳۵*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
*ســــــــــــلام👋🏻* *صبح زیبـاتون بخیر و نیکی😌*   *صبحتون شاد و پرانرژی🥳* *روزتون معطر به نور الهی🥰* *سر آغاز روزتـون سرشـار ازعشق و شـادی و خبرهای  خوش و عالی😍* *دلتون شــــــاد😇* *و زندگیــــتون آرام🌈💫*
امشب شب جشن زمین و آسمان است از بیت زهرا و علی نوری عیان است پیوند ماه و طلعت زیبای خورشید مهر علی بر سینه ی زهرا درخشید بر مصطفی تبریک حیدر گشته داماد زهرا عروس است و زاین وصلت خدا شاد هم کفو زهرا جز علی هرگز نیامد بر اهل بیت مصطفی حیدر سرآمد شهر مدینه غرق در شور و سرور است هر کس ولایی شد پر از حس غرور است کوثر عروس و ساقی کوثر چو داماد لبخندی از حیدر که بر زهرا فرستاد امشب شب جود و سخایی بینظیر است بخشیدن رخت عروسی بر فقیر است از بخشش زیبای زهرا مصطفی شاد شاید ز بانویش خدیجه می کند یاد در وصف زهرا می شود نازل چو کوثر بر مرتضی نازل شود چون سوره دهر القصه از پیوند این نور و ستاره گویی دوازده تن ز جودش ماه پاره فرشته خوه