eitaa logo
❤ایــســتـگـاه مــطـالـعـه❤
76 دنبال‌کننده
1.1هزار عکس
230 ویدیو
5 فایل
زمان رفتنی است...با مطالعه کتاب زمان را ماندگار کنیم.
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚برشی از یک کتاب: در زمان این ؛ حکومت کمتر از پنج سال سه جریان در مقابل آن حضرت صف‌آرایی کردند. ، و . قاسطین یعنی ستمکاران. اینها چه کسانی بودند؟ اینها مجموعه‌ای از کسانی بودند که را به‌ صورت ظاهری و مصلحتی قبول کرده بودند و حکومت علوی را از اساس قبول نداشتند. بارزترین شخصیتشان هم خودِ جناب معاویه، بعد هم مروان حکم و ولید بن عقبة است. جبهه ی دومی که با جنگید، جبهه ناکثین بود. ناکثین یعنی شکنندگان و در اینجا یعنی شکنندگان بیعت. اینها اوّل با بیعت کردند، ولی بعد بیعت را شکستند. اینها مسلمان بودند و برخلاف گروه اول( قاسطین) خودی بودند. منتها خودی هایی که حکومت علی بن ابیطالب را تا آنجایی قبول داشتند که برای آنها سهم قابل قبولی در آن حکومت وجود داشته باشد. گروه سومی که با آنها مواجه شد و البته بر آنها هم پیروز گردید، مارقین بودند. مارق یعنی گریزان. آن چنان از دین گریزان بودند که یک تیر از کمان گریزان می شود!! در جنگ نهروان ضربه ی قاطعی به آنها زد؛ منتها اینها در جامعه بودند، که بالاخره هم حضورشان به شهادت آن بزرگوار منتهی شد. 📚 منبع: کتاب انسان 250ساله، ص 107 الی 112 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚برشی از یک کتاب: 🔰برکه امامت؛ زلال ولایت 💠برای غدیر از خدا تشکر کرده اید؟ با نگاهی به آینده های بلند مدت غدیر به راحتی می توان دریافت که در غدیر پیامبر آمد تا بگوید:🔻 ▪️آنجا که من ایستادم علی آنجاست؛ بر همان بلندا! ▫️و به همه فهمانید که لااقل گفتارم را به آیندگان برسانید و ای آیندگان؛ چشم از پیام رسانان بپوشید و دیده برگشایید. 🔹در این احساس؛ پیامبر همگان را به خیمه غدیر می برد تا از باد سیاه نافرمانی و مادی نگری امان نامه یابند. 🔸همگان ببینند که عمود ولایت هیچ سایه و نیم سایه ای بر نمی تابد. ▪️اینجاست که با تمام وجود شکرانه ی این نعمت عظمی بر زبان جاری می شود. ▫️حمد خدای را که در روز غدیر تختگاه علی را برافراشت و برکه ی امامت را از قطره های ولایت پذیر لبریز ساخت! 🔹سپاس پیامبرش را که دستان علی را بالا گرفت تا دستان افراشته فرشتگان برای بیعت به دستان او رسد. 🔸زمینیان نیز به جای آنکه سراغ غدیر روند؛ این غدیر است که با آغوش باز به استقبالشان آمده؛ تا خانه های دل خود و دیگران را با آن روشن سازند. 📚منبع: کتاب حضور در غدیر؛ ص 17 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
▪️مسئله‌ی خانواده، مسئله‌ی بسیار مهمی است؛ پایه‌ی اصلی در جامعه است، سلول اصلی در جامعه است. ▫️نه اینکه اگر این سلول سالم شد، سلامت به دیگرها سرایت می‌کند؛ یا اگر ناسالم شد، عدم سلامت به دیگرها سرایت می‌کند؛ بلکه به این معناست که اگر سالم شد، یعنی بدن سالم است. 🔹 بدن که غیر از سلول‌ها چیز دیگری نیست. 🔸هر جهازی، مجموعه‌ی سلول‌هاست. ▪️اگر ما توانستیم سلول‌ها را سالم کنیم، پس سلامت آن جهاز را داریم. ▫️مسئله اینقدر اهمیت دارد. ۱۳۹۰/۱۰/۱۴
✍فرازی از خطبه غدیر🔻 ▪️مردمان! نور از سوی خداوند عزوجل در جان من، سپس در جان علی بن ابی طالب؛ آن گاه در نسل او تا قائم مهدی که حق خدا و ما را می ستاند جای گرفته است. 18) گستره نور ولایت 🔹خاصیت نور و روشنایی؛ راه نمایی و نشان دادن مسیر درست برای حفاظت از سقوط و انحطاط است. 🔸خداوند متعال برای راهنمایی انسان به سوی مقصد نهایی؛ نور پیامبر(ص) علی(ع) و فرزندان او را برای هدایت انسان به سوی کمال برای بشر تابانید؛ تا انسان مادی را از گزند مخاطرات دنیایی برهانند و به سوی منشا نور و سعادت که همان خدای متعال است؛ رهنمون گردند و انسان تنها با پیمودن و رهگیری این خط نورانی است که به سعادت و کمال خواهد رسید؛ خطی نورانی و درخشان که با در هم تنیدگی؛ همراهی؛ پیوستگی و تداوم؛ در زمان های مشخص و برهه های معین تاریخ؛ یکی پس از دیگری؛ مسئولیت هدایت بشریت را بر عهده دارند. ✍یادآوری و یادسپاری:🔻 ▪️بین نور نبوت و ولایت نمی توان و نباید فاصله انداخت؛ چرا که شرط تحقق هدایت مدنظر الهی برای سعادت بشریت؛ قبول همراهی و پیوند این انوار است که در سخن رسول خدا نیز به آن اشاره شده و امتداد این مسیر نورانی را در علی و اولاد علی علیهم السلام؛ تا حضرت بقیه الله حضرت ابن الحسن المهدی (ع) دانسته است. ▫️از این رو؛ شیعه ولائی نیز با تحصیل طهارت جان خود؛ از نورانیت این انوار تابان الهی می تواند بیش از پیش تحفه گیرد؛ زیرا به فرموده اهلبیت علیهم السلام: 🔹شیعیان از باقیمانده گِل وجودی آنان آفریده شده و ولایت ایشان در سرشت شیعه عجین گشته است؛ به همین سبب آنان در شادی و غم اهلبیت(ع) شریکند. همانگونه که امام صادق (ع) فرمود: 🔻 🔸اگر اندوه یا سروری به ما برسد بر شما نیز وارد می گردد؛ چون ما و شما از نور خدای عزوجل هستیم. 📚منبع: کتابچه خلعت غدیر؛ چهل نکته از خطبه غدیر؛ ص 43 و 44 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🌹 🌹 🔹بســــم الله الرحمــــن الرحیم🔹 اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَولِیاءَ اللهِ وَ اَحِبّائَهُ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یَا اَصفِیَآءَ اللهِ وَ اَوِدّآئَهُ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصَارَ دینِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ رَسُولِ اللهِ ، اَلسَلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَمیرِالمُومِنینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ فاطِمَةَ سَیِّدَةِ نِسآءِ العالَمینَ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیمُحَمَّدٍ الحَسَنِ بنِ عَلِیٍّ الوَلِیِّ النّاصِحِ ، اَلسَّلامُ عَلَیکُم یا اَنصارَ اَبیعَبدِ اللهِ ، بِاَبی اَنتُم وَ اُمّی طِبتُم ، وَ طابَتِ الاَرضُ الَّتی فیها دُفِنتُم ، وَفُزتُم فَوزًا عَظیمًا ، فَیا لَیتَنی کُنتُ مَعَکُم فَاَفُوزَمَعَکُم.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍️ *قسمت ۵۳ از کتاب دکل* ▪️طبق قانون اساسی وظایف دولت , مجلس ، قوه قضائیه و بقیه نهادها مشخص است. ▫️ لذا ورود رهبری به برخی موارد حتی مخالف قانون است. در پاسخ یکی از دانش آموزان که گفت رهبری هیچ کاری نسبت به فساد ندارد گفته شد:🔻 اول اینکه: 🔹 رهبر جامعه پشت صحنه بارها و با شدت تذکرات و هشدارها را چه به صورت کتبی چه حضوری بیان می کند. دوم: 🔸اگر رهبری متوجه شود کسی میخواد از اصل نظام خارج شود و به انقلاب صدمه بزند و یا ان را منحرف کند و از خط قرمز بگذرد شخصا ورود می کند. 🔹توقع ورود به مسایل اجرایی و قضایی یا قانون گذاری از سوی رهبری به صورت پیوسته توقع بیجایی است. ادامه دارد ..... 📚 *صفحه ۱۷۷ و ۱۷۸*
✍️ *قسمت ۸۸ از کتاب مفاتیح الحیات* 👈 نیکی به خواهران و برادران امام سجاد علیه السلام میفرمایند:🔻 🔹حق برادرت بر تو این است که بدانی او دست ( پشتیبان ) و عزت و نیروی توست. 🔸 در روایتی امده است که هر کسی برادرش را گرامی بدارد خدا را گرامی داشته است. امام رضا (ع) می فرماید:🔻 ▪️در میان برادران ، برادر بزرگتر دارای مقام و منزلت ویژه ای است و در خانواده جایگاه پدری دارد. ▫️در این کتاب در باب نیکی به برادر و خواهر رضاعی ، نیکی به سایر ارحام و نیکی به خویشاوندان سببی روایات زیادی آورده شده است. ادامه دارد ..... 📚 *صفحه ۲۶۶ الی ۲۷۰*
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
❤️ سر شد بہ شوق وصل تو فصل جوانیَم هرگز نمےشود ڪه از این در برانیَم یابن الحسن براے تو بیدار مےشوم صبحٺ بخیر اے همۂ زندگانیَم 💚
🌻سلام امام مهربانم🌻 ای شه منتظر از منتظران چهره مپوش که دگر جان به لب از محنت هجران آمد همه گویند که مفتاح فرج صبر بود صبر نَتْوان که دگر عمر به پایان آمد 🌹اللهم عجل لولیک الفرج 🌸هر قدر میتوانیم قرآن بخوانیم 🌷هدیه به روح مطهر حاج قاسم سلیمانی صلوات ⠀
🌺جرعه ای از نهج البلاغه🌺 امیر المومنین علی (ع) می فرمایند: مَنْ أَسْرَعَ إِلَیٰ النَّاسِ بِمَایَکْرَهُونَ قَالُوافِیِه بِمَا لَایَعْلَمُونَ. کسی در انجام کاری که مردم خوش ندارند شتاب کند دربارۀ او چیزی خواهند گفت که از آن اطلاعی ندارند. 📚منبع: حکمت 35نهج البلاغه 🌺کانال ایستگاه مطالعه🌺 https://eitaa.com/katab313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚برشی از یک کتاب: ▪️با شهادت امام حسن عسکری در سال 260 قمری؛ دوران امامت امام دوازدهم آغاز شد. ▫️از همین زمان؛ غیبت کوتاه مدت آن گرامی که به غیبت صغری معروف است شروع شد و تا سال 329 قمری نزدیک به هفتاد سال ادامه یافت. 🔸🔹مهم ترین ویژگی دوره غیبت صغری آن است که مردم از طریق نایبان خاص با امام مهدی در ارتباط بودند و به وسیله آن ها پیام های آن حضرت را دریافت می کردند و پاسخ سوالات خود را می گرفتند. ▪️گاهی نیز به واسطه نایبان امام؛ توفیق شرفیابی به حضور امام خویش را می یافتند. ▫️نایبان خاص امام زمان که همگی از علما و بزرگان شیعه و برگزیدگان آن حضرت بودند؛ چهار تن هستند که به ترتیب دوره نیابت خود؛ عبارتند از:🔻 1) عثمان بن سعید عَمری؛ وی از آغاز غیبت امام، عهده دار نیابت آن حضرت شد و در سال 267 قمری در گذشت. ▪️او وکیل امام هادی و امام عسکری علیهما السلام نیز بوده است. 2) محمد بن عثمان عمری؛ او فرزند نایب اول است که پس از درگذشت پدر به مقام نیابت رسید و در سال 305 قمری وفات کرد. 3) حسین بن روح نوبختی؛ او پس از 21 سال نیابت؛ در سال 326 قمری بدرود حیات گفت. 4) علی بن محمد سمری؛ وی در سال 329 قمری از دنیا رفت و با مرگ او دوران غیبت صغری پایان گرفت. 🔹نایبان خاص همگی توسط امام عسکری و امام مهدی انتخاب گردیده؛ به مردم معرفی می شدند. 🔸شیخ طوسی در کتاب الغیبه خود روایت کرده است که روزی چهل نفر از شیعیان همراه عثمان بن سعید(نایب اول) به حضور امام عسکری رسیدند. امام فرزند خود را به آن ها نشان داد و فرمود:🔻 ▫️پس از من؛ این فرزند امام شماست. ▪️از او اطلاعت کنید... بدانید که پس از امروز او را نخواهید دید؛ تا عمر او به کمال برسد. 🔹پس در غیبت او آنچه عثمان بن سعید می گوید؛ بپذیرید و از او فرمان برید که او جانشین امام شماست و کارها به دست اوست. 🔸در روایتی دیگر امام عسکری به نیابت محمد بن عثمان(نایب دوم) از امام مهدی نیز تصریح فرموده است. ▪️اینها مربوط به دوران قبل از غیبت امام مهدی بود و در طول غیبت صغری نیز هر یک از نایبان؛ پیش از مرگ خود؛ نائب بعدی را که از سوی اما مهدی انتخاب شده بود؛ به مردم معرفی می کردند. ▫️این مردان بزرگ به سبب برخورداری از صفات و ویژگی هایی؛ برای نیابت خاص ولی عصر شایستگی یافتند. 🔹🔸امانتداری؛ پاکدامنی؛ عدالت در گفتار و رفتار؛ رازداری و پنهان کاری و پوشاندن اسرار اهل بیت در شرایط ویژه غیبت از خصوصیات مهم آن ها بود. ▪️ایشان مورد اعتماد و اطمینان امام و پرورش یافتگان مکتب خاندان پاک پیامبر بودند. 🔹🔸در کنار همه این صفات زیبا؛ آنان از توان مدیریت و رهبری شیعیان برخوردار بودند و با فهم و آگاهی کامل و درک حساسیت زمان و بهره گیری از امکانات موجود؛ جامعه شیعه را در صراط مستقیم الهی هدایت کردند و آنان را از گذرگاه غیبت صغری به سلامت عبور دادند. 📚منبع: کتاب نگین آفرینش؛ جلد اول؛ ص 102 الی 104 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚برشی از یک کتاب: 🔰جهان خواهان ولایت الهی آیا بدون غدیر راضی می شدید؟ ▪️تلاش 23 ساله به پایان رسیده بود و جهان نمی خواست از ولایت الهی جدا شود؛ و راضی نمی شد این همه زحمت با وفات نبی الله به پوچ تبدیل گردد. ▫️آیا خدا به چنین پایانی راضی می شد؟! هرگز!!❌ 🔹عظمت موضوع بر زمان سنگینی می کرد و آن را ساکت و بی حرکت متوقف کرده بود. 🔸آنجا آموزگار تاریخ ارزنده ترین پیام خود را به مسلمین تقدیم می نمود. ▪️ابر مرد هستی نوری را در دست گرفته بود. ▫️اشک از دیدگان مومنین جاری بود که مقتدای جدید خود را پیدا کرده بود. 🔸🔹الله اکبر که پیامبر با چه زبان ساده ای و با چه عبارات زیبا و کوتاهی او را به جانشینی خود برگزید و دین را کامل کرد. 📚منبع: کتاب حضور در غدیر؛ ص 18 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
✍فرازی از خطبه غدیر:🔻 ▪️روا نیست؛ مگر آن چه خدا و رسول او و امامان روا دانند؛ و ناروا نیست مگر آن چه آنان ناروا دانند. ▫️خداوند عزوجل؛ هم روا و هم ناروا را برای من بیان فرموده است. 19) لزوم فراگیری احکام 🔹🔸دینداری از سه عنصر اصلی تشکیل شده است؛ باورهای اعتقادی؛ اخلاقیات و احکام. لذا در تعریف دین؛ این معنا لحاظ شده است:🔻 ▪️دین مجموعه ای وحیانی و عقلانی از عقاید؛ اخلاق و مقررات(احکام) است که نظر به اداره زندگی فردی و اجتماعی انسان دارد. ▫️البته باید توجه داشت که احکام الهی به دو دسته احکام ثابت و متغیر تقسیم می شود. 🔹بعضی از احکام الهی با قطع نظر از زمان و مکان خاص؛ دارای حکم ثابت و همیشگی است. 🔸حرمت نجاست؛ خون یا... به لحاظ آنکه همیشه با فطرت انسان ناسازگار بودند؛ از این جمله احکام هستند. ▪️لکن بعضی احکام به مقتضای تغییر مقتضیات زمان و مکان و شرایط قابل تغییر هستند. ✍یادآوری و یادسپاری:🔻 ▫️پس از آنکه پیامبر اعظم راه و راهنما را نمایاندند؛ بحث رفتار دینی را مطرح کرده و به همگان اعلام کردند که حق اعلام حلال یا حرام الهی تنها از طریق خدا و پیامبر او به مردم اعلام خواهد شد و کسی حق تشریع و قانون گذاری یا تغییر در احکام را نخواهد داشت. 🔹این حلال و حرام را پیامبر از خدا و او به علی(ع) و علی به امامان پس از خویش ارائه و تحویل نموده و امام زمان(عج اله) این احکام را در زمان غیبت؛ به فقها و مراجع تفویض نموده اند؛ لذا اطاعت از دستورات فقها و مراجع دینی؛ مساوی با گردن نهادن به دستورات خدا؛ پیامبر؛ ائمه و امام زمان علیهم السلام است. 📚منبع: کتابچه خلعت غدیر؛ چهل نکته از خطبه غدیر؛ ص 46 و 47 🥀کانال ایستگاه مطالعه🥀 https://eitaa.com/katab313
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا