eitaa logo
مجموعه علمی،فرهنگی معارج
1.8هزار دنبال‌کننده
521 عکس
93 ویدیو
129 فایل
مجموعه ی مجازی ،آموزشی و فرهنگی معارج ⭕ هدف: نشر معارف وعلوم دینی در سطوح مختلف (بدون هیچ گونه وابستگی) #عقلی #نقلی #طب ⁦🎗️⁩بدون #وابستگی ⁦⁦⁦🎗️ ⁦ 🔖ادمین: @Hekmat_hasan ⭕صفحه ما⭕: https://moarej.blog.ir/ ⭕حامی معارج ⭕👇👇 @Hami_mareg
مشاهده در ایتا
دانلود
💢خلاصه درس شواهد 💢 ✅مرگ یا اخترامی است یا طبیعی . مرگ طبیعی : آن است که نفس با استکمال خود بدن را رها کند . مرگ اخترامی : (مرگ نابه هنگام ). یعنی تن به خاطر فاسد شدن یکباره لایق تدبیر روح نیست . مرحوم صدرا اندر سبب طبیعی مرگ می فرمایید: ۱_ به اتمام رسیدن رطوبت غریزی بدن به دلیل حرارت غریزی . و از کار افتادن قوه غاذیه بخاطر عدم الحراره ۲_متناهی بودن قوای جسم . که با این اوصاف این قوا تمام میشود وجسم دیگر نمی تواند با نفس مرتبط شود ۳_سخن منجمین . با توجه به احکام نجومی پاسخ صائب صدرا : نفس بدن را بعد از استکمال ترک میکند . و ارتباط خود را با آن قطع می کند .چرا که دیگر به آلت نیاز ندارد از برای حرکت http://eitaa.com/KellasEtegadi
💢سوال ایا عوالم دیگری هم غیر از عالم ما وجود دارد؟! 👌پاسخ: باسمه تعالی . وجود عوالم از دوجهت قابل بحث است اول عالم ماده و ثانیا عالم غیر مادی . درجواب باید عرض کرد عالم غیر مادی می تواند بلا محذور موجود باشد به تعدد کما این که اقلا طبق ادله عالم مثال و عقل موجوداند . و دلیلی برحصر نیست . اما عالم مادی غیر عالم ما باید تحلیل شود . اگر مراد کره غیر از کره زمین هست که شرط حیات داشته باشد این نه تنها محذور ندارد بلکه موید دارد . اما مراد از عالم ماده به معنای عالمی جسمانی غیر از مجموعه جسمانی متصل ما باشد به دونحو قابل فرض است . اول عالم لایه لایه و تو در تو کما قالو در بحث افلاک این هم محذور ندارد . دوم دو عالم جسمانی در عرض هم : پاسخ طبیعیات قدیم این فرض محال است . چراکه دو عالم لازمه اش کروی بودن است . چون جسم طبیعی بدون دخالت عوامل خارجی بشکل کره باید پدیدار شود. و این دو عالم کره یا متصل اند یا منفصل در هر دو صورت خلاء لازم می اید ان هم خلاء به معنای بعد مفطور که دو حال دارد یا خلاء باطل است و این دو عالم محال وقوعی است. و یا اصلا انچه دو عالم فرض کردید دو عالم نیست و در عالم سومی قرار دارد که مسامحه سه عالم لحاظ شده و آن یک عالم است در حقیقت . فتامل ! حسن خواه
آیت الله العظمی جوادی آملی اهانت به مرجعیت شیعه را محکوم کردند 🔹
پایگاه اطلاع رسانی اسراء: 
حضرت آیت الله العظمی جوادی آملی صبح امروز یکشنبه (18 دی ماه) در پایان درس خارج فقه خود، اهانت به مرجعیت شیعه و مقدسات اسلامی را محکوم کردند. آیت الله العظمی جوادی آملی در واکنش به اهانت نشریه فرانسوی شارلی ابدو به مرجعیت شیعه و مقدسات اسلامی بیان داشتند: اهانتی به یک مملکت است، با فحش و کاریکاتور که نمی شود! بیان نورانی حضرت امیر (سلام الله علیه) است که: «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ»؛ سنگ را همان جا که آمد، برگردانید و فرمود: « لَا یَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ‏ »؛ ستم را جز ملّت فرومایه قبول نمی کند، سنگ را هر جا آمد برگردانید؛ این بیان نورانی حضرت امیر است که اسلام هم روی همین پیش می رود؛ «رُدُّوا الْحَجَرَ مِنْ حَیْثُ جَاءَ» و « لَا یَمْنَعُ الضَّیْمَ الذَّلِیلُ‏ » ستم را، ذلت را، جز ملت فرومایه کسی تحمل نمی کند. امّا حالا کسی فحش داد، آدم که نمی تواند فحش بدهد! با یک راه دیگری که بالاخره صحیح است باید جبران بکند و آن یا تجمع است، یا اعتراض است که آبروی یک مملکت است، آبروی یک ملّت است، آبروی یک نظام است. ولی آدم نمی تواند قبیح را با قبیح پاسخ بدهد. امیدواریم خدا این نظام را حفظ بکند! 📚 درس خارج فقه وقف
۹ ژانویه،‏ ۱۶.۰۴.mp3
22.13M
جلسات_شواهد_الربوبیه 🎧 ۱۵۸_ حسن خواه 📗# مشهد دوم. شاهد اول اشراق ۱۲ اتمام و ۱۳
۱۰ ژانویه،‏ ۱۶.۱۱.mp3
22.81M
جلسات_شواهد_الربوبیه 🎧 ۱۵۹_ خواه 📗# مشهد دوم. شاهد اول اشراق ۱۳ اتمام شاهد اول
💢آیا مجموعه عالم هستی یک واحد است یا متفرق ؟! 👌 پاسخ باتوجه به قاعده الواحد و وحدت حقه ظلیه عالم یک واحد یکپارچه است . و همه ممکنات از یک وجود شامل سریانی تشکیل شده اند . حالا این سریان وجود در موجودات چگونه است !؟ مرحوم صدرا می فرمایید سریانش مجهول الکنه و راه وصول بدان برای اوحدی بتوسط علوم کشفی خواهد بود. اما عالم ماده علاوه بر وحدت اتصالی و اجتماعی چون توسط یک مدبر واحد تدبیر می شود که یا عقل کل و یا نفس کل است . واحد محاسبه می گردد .
مثل افلاطونیه 1.mp3
20.89M
جلسات_شواهد_الربوبیه 🎧 ۱۶۰_ خواه 📗# مشهد دوم. شاهد دوم اشراق ۱ اتمام شاهد اول
عالم ذر ایه اخر.mp3
18.54M
تفسیر ایه ۱۷۲ سوره اعراف 🔉جلسه 12 @KellasEtegadi 🎓مدرس: حسن خواه اتمام