eitaa logo
مجموعه علمی ، فرهنگی معارج
1.7هزار دنبال‌کننده
495 عکس
91 ویدیو
123 فایل
مجموعه ی مجازی ،آموزشی و فرهنگی معارج ⭕ هدف: نشر معارف وعلوم دینی در سطوح مختلف و به ویژه احیای کتب سابقین میباشد. #عقلی #نقلی #طب ⁦🎗️⁩بدون #وابستگی ⁦⁦⁦🎗️ ⁦ 🔖ادمین: @Hekmat_hasan ⭕صفحه ما⭕: https://moarej.blog.ir/ ⭕حامی معارج ⭕👇👇 @Hami_mareg
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
باسمه تعالی مدتی توفیق دارم باجمعی از طلاب و دانشجویان علوم ادبی تفسیرِ کشاف را از سوره حمد مباحثه میکنیم. در اهمیت کشاف همین بس که صدرا(قدس سره) بسیاری از بحث های سطوح ادبی تفسیر را بدان ارجاع میدهد . و مرحوم امین الاسلام (ره )مجمع را نگاشته بود اما بعد ناظر به کشاف تفسیرادبی الکافی را نگاشت. وهمچنین در تفسیرجوامع هم بسیار از کشاف نقل میکند که این کتاب متن درسی سطوح است . ماهم به نوبه خود زمان تحصیل تفسیر، به این کتاب رجوع داشتیم و کمتر بحث ادبی قرانی بود که حضرت استاد جوادی(دام ظله) اقلا به این کتاب اشاره نکند نقضا او ابراما . حال طلبه ای که در ادبیات موفق نباشد ظاهرا نمی تواند کشاف را ورق بزند فضلا از فهم وهضم . ادبیات هم که عرض میکنیم علوم العربیه مطلقا است نه خصوص صرف ونحو که توده دست شان از این اقل هم خالی است !! چطور ادعای فهم حدیث است اما دست از بیان خالی است ؟ بماند که معانی و بدیع خود مرتبه عالی تر است . چطور صحبت از تفسیر است و حال انکه دست از نحو وترکیب صحیح عاری است ، فقهِ لغت که در نایاب است و منجد کتاب تحقیق واأسفا! افسوس از ان هنگام که علوم ادبی را از دست طلاب گرفتند تفسیر و فهم حدیث را هم مفلوج کردند .وبا اندیشه های واهی طلاب را بدون کسب سرمایه با نظام ترمی به سمت نظریه پردازی تخیلی سوق دادند . تا مفاهیم علمی خوب فهم نشود نو اوری کمدی تلخ است مرحوم علامه حسن زاده(رض) که قله دانشی بودند در رساله نفس الامر می فرمایند حالا ما مطالب را خوب تصور کنیم و بفهمیم نو اوری پیشکش ! (نقل به مضمون ) حسن خواه
سوال ایا وفات و میلاد حضرت معصومه ( س) مشخص است !؟ ظاهرا انچه مشخص است وفات و میلاد این بانو(س) مبرهن و مشخص نیست. و این روز هم که اعلام شده ظاهرا ساختگی است و بزرگانی براین مطلب تاکید دارند. وبنابر ساختگی بودن است که عرض میکنیم این روز برای بزرگداشت هم نباشد وروز دیگری با نام بزرگداشت قردادشود . وشهادت ایشان (س) هم محرز نیست وآن عمومات مخصوصِ این بانو(س) نیست. البته اصل احتمال شهادت مستبعد نمی باشد . البته تمجید وتعظیم این بانو (س)از افضل قربات است وفضایل او (س) بر احدی مغفول نیست . بر همین اساس درس روز پنج شنبه را تعطیل نکردیم .و اشاره ای هم در دروس به این امر ننمودیم. حسن خواه
بحول قوه الهی 🔰درس روز شنبه 📗نهایه الحکمه ساعت : ۷صبح توجه درس نحو( سیوطی) بصورت حضوری و انلاین است و ضبط نخواهد شد طبق ساعت لیست (۹تا۱۱)برگذار میشود 🌐لینک برگزاری کلاس آنلاین👇👇👇👇 🆔 https://gharar.ir/r/254a0653 🆔 @kellasetegadi
قانون فی الطب.mp3
12.1M
📗 🎧 ۴_ حسن خواه 📜 دوم تعلیم اول فصل دوم و سوم 🗓گیلان جلسه اخر معارج 🆔 @kellasetegadi
شواهد ۱۹۵.mp3
19.39M
جلسات_شواهد_الربوبیه 🎧 ۱۹۵ خواه 📗# مشهد سوم.شاهد اول اشراق ۷
۱ نوامبر،‏ ۹.۱۶.mp3
22.15M
📗اصول کافی 📗کتاب الحجه 📗باب :بَابُ فَرْضِ طَاعَةِ الْأَئِمَّةِ ع‏ _۵۶
بحول قوه الهی 🔰درس روز پنج شنبه 📗علم النفس ساعت : ۱۱:۲۰ صبح 🌐لینک برگزاری کلاس آنلاین👇👇👇👇 🆔 https://gharar.ir/r/254a0653 🆔 @kellasetegadi
جایگاه ادبیات عرب در علوم حوزوی چقدر است ؟! همان ادبیات مشهور و معهود حوزوی لازمه(۱) فهم برای تمام علوم اسلامی است . واگر طلبه ان متوسطات ادبی که در حوزه کنونی محور اموزش است درحد تدریس اشراف نداشته باشد رسما باید از اجتهاد در علوم ونظریه پردازی از متون رسما خدا حافظی کند . البته علوم اسلامی همه به یک اندازه نیاز به علوم ادبی ندارد اما همه مرسومات حوزه کنونی کف اموزش ان علوم است . لذا درحد تدریس ان کتب(۲)بر هر طلبه ای واجب ولازم است ‌ . حسن خواه ________ ۱_ این که کافی هست یانه بحث دیگری است چرا که بسیاری از نکات ولطایف ادبی است. که در کتب عالیه یافت میشود . وسِر نیاز به ان مطالب با توجه به رشته شخص در علوم انسانیِ اسلامی مشخص میشود وبعد از طی این دوره عمومی ادامه یا ترک ان را خواهد یافت.( و به خود شخص بستگی دارد) ۲_منظور :کتب صرفیه مثل شرح تصریف خصوصا و صرف ساده عموما در نحو هم الفیه و نهجه المرضیه طبع اصلی و مغنی الادیب و جواهر البلاغه است . که اقل مراتب است .
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
شواهد ۱۹۶.mp3
32.49M
جلسات_شواهد_الربوبیه 🎧 ۱۹۶ خواه 📗# مشهد سوم.شاهد اول اشراق ۷ اتمام
اصول کافی حدیث ۱۷ اتمام .mp3
23.52M
📗اصول کافی 📗کتاب الحجه 📗باب :بَابُ فَرْضِ طَاعَةِ الْأَئِمَّةِ ع‏ اتمام باب _۵۷
شواهد۱۹۶ب.mp3
18.64M
جلسات_شواهد_الربوبیه 🎧 ۱۹۶ب خواه 📗# مشهد سوم.شاهد اول اشراق ۸