فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🎙آیت الله العظمی جوادی آملی
«همت بلند امیر المؤمنین امام علی سلام الله علیه در دعا:
نَسْاَلُ اللّهَ مَنازِلَ الشُّهَداءِ وَ مُعايَشَةَ السُّعَداءِ وَ مُرافَقَةَ الاَْنْبِياءِ.»
خطبه های نماز جمعه
با اندکی تاخیر
تکریم مقام علمی صدرا یکم خرداد
مرحوم مولی صدرا (ره) حکیمی متاله بود که از الهی بودن و صاحب ذوق بودن * به اوج ملکه شهود نیل کرده بود . وبرهان ،عرفان ،قران را دریک افق مشاهده میکرد و بین ان تهافتی نمی دید . فلسفه او در عین آزاد بودن و عقلانی بودن در خدمت دیانت بود و میتوان به جد اذعان نمود انکس که در حکمت او وارد شود واز حق وانصاف عدول نکند جز تکمیل و تسدید توحید عائد او نمی شود . البته باید دقت کرد که فلسفه او با مقدمه هستی شناسی وزین اصالت وجود علاوه برآن که ره را در توحید نظر روشن میکند ، بلکه بالاتر با حفظ همان معرفت علمی حکیم را از ذهن به عین و از نظر به عمل میکشاند . وتعالی توحید عملی را در بر دارد بماند که حکمت او تاب تفسیر وتشریح استظهاری متون مقدس را هم دارد . وهمان طور که فحول علم اصول بیان میکنند،گاهی ظهورات یک متن نه احتمالات باتوجه به مقدمات فنی قابل استنتاج است . و خود او در فضای علوم عقلی خصوصا از بنیان گذاران این روش است .
* حکیم الهی حکیم مشائی و حکیم اهل ذوق اشراقی است .
حسن خواه
https://eitaa.com/kellasetegadi
نقدی به طب موسوم به (اسلامی)
اولا : انچه اسلام به طور کلی بیان میدارد ان است که همه عالم هستی ، مخلوق است( الله خالق کل شی) تبعا هر علمی از علوم که تبین مخلوقات الهی باشد صبغه الهی خواهد داشت . بنابراین مفسرگاهی مفسر فعل الله و گاهی مفسر کلام الله است.
ثانیا : کبرایی را متولیان طب اسلامی مطرح میکنندوان اینکه( ما روایات ضعیف را با تجربه میسنجیم ).
این کلام از جهاتی مخدوش است . اولا در کدام بستر اهل البیت (ع) تجربه را یکی معیار های صدورحدیث از خویش دانسته اند چرا که نسبت کلام صحیح با حدیث قطعی عام وخاص مطلق است . از سویی بسیاری از مرجحات صدوری که از دیر باز میان اصولیان مطرح بوده مورد مناقشه است فضلا از خود مرجح پنداشته ی تجربه !
ثانیا با همین روش اگر پیش برویم روایات ضعیف السند را معیار قرار دهیم و با تجربه به صحت ان ملتفت شویم چرا همین تجربه را در مبانی و مدعیات طب سنتی لحاظ نکنیم درحالی که اکثر مدعیان ان طب کذایی به طب سنتی خوشبین نیستند .
ثالثا : چه مجوزی اجازه میدهد در امور هام ( نفوس و اضرار ) با تجربه بدئی پیش برویم ؟ کدام فقهی این ازمون و خطا را اجازه میدهد ؟ ان هم بدون فحص بالغ درباره خواص واجزای دارو ها با صرف وجود یک روایت ضعیف خصوصا در مواردی که ضرورت نباشد .
رابعا اساسا معذریت و منجزیت که شاکله مباحث فقهی واصولی کنونی است کارایی تام در مبانی طبِ موسوم به اسلامی را دارد ؟ به تعبیر دیگر درجل تکوینیات چاره عمیق تر میطلبد .
حسن خواه
https://eitaa.com/kellasetegadi
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗قواعد الفقهیه
📍جلسه اول
📣استاد حسن خواه
#خرداد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗کشف المراد مبحث نبوت
📣استادحسن خواه
📍جلسه ۱
#خرداد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسات_شواهد_الربوبیه
🎧#جلسه۲۰۸#استاد_حسن خواه
📗# مشهد سوم.شاهد دوم اشراق اول
اشکال و جواب حول تجرد نفس
#ویژه_ثبت_نامی_ها
#خراد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗قواعد الفقهیه
📍جلسه دوم
📣استاد حسن خواه
#خرداد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗کشف المراد مبحث نبوت
📣استادحسن خواه
📍جلسه ۲
#خرداد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗قواعد الفقهیه
📍جلسه سوم
📣استاد حسن خواه
#خرداد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗کشف المراد مبحث نبوت
📣استادحسن خواه
📍جلسه ۳
#خرداد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗کشف المراد مبحث نبوت
📣استادحسن خواه
📍جلسه ۴
#خرداد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗قواعد الفقهیه
📍جلسه چهارم
📣استاد حسن خواه
#خرداد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗کشف المراد مبحث نبوت
📣استادحسن خواه
📍جلسه ۵
#خرداد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
جلسات_شواهد_الربوبیه
🎧#جلسه۲۰۹#استاد_حسن خواه
📗# مشهد سوم.شاهد دوم اشراق دوم
#ویژه_ثبت_نامی_ها
#خراد
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📗کشف المراد مبحث نبوت
📣استادحسن خواه
📍جلسه ۶
#تیر