🇮🇷🏴هوالشهید🏴🇮🇷
🔯🔥 #تبار_انحراف_قبیله_لعنت🔥🔯
#نقش_یهودِ_پیامبرکُش_در_شهادت
#حضرت_فاطمه_سلام_الله_علیهما
از کودتای سقیفه بنی اسرائیل تا شهادت حضرت فاطمه سلام الله علیهما|دشمن شناسی تاریخی
▪️با وجود تمام تلاش رسول الله صلی الله علیه و آله در بیان شخصیت والای فاطمه سلاماللهعلیها؛ حضرت زهرا سلاماللهعلیها نمیتوانست به عنوان دفاع از ولایت، از منزل بیرون بیاید، چرا که غاصبان خلافت، در عملیات روانی چیره دست بودند و میتوانستند جوّ مدینه را با تبلیغات تغییر دهند!
▪️از این نکته که آنها توانستند در مدینه به سرعت خلأ قدرت را پر کرده و خود را به عنوان جبههی حق جا بزنند، قدرت و تخصص آنها در زمینه احاطه خبری، اثبات میشود.
▪️با توجه به جو حاکم بر مدینه، دختر پیامبر صلی الله علیه و آله اگر وارد میدان شود و داعیهدار خلافت شود، او را نیز به آسانی از سر راه برمیدارند.
▪️اما روند حمله به زهرا سلاماللهعلیها باید ظاهری مشروع داشته باشد؛ دقیقاً همان کاری که صورت گرفت.
▪️اما نفر اوّل از مجریان طرح یهودی الاصل کودتای سقیفه(اوّلی) یا کودتای سقیفه بنی اسرائیل پس از جریان حمله به خانه فاطمه سلاماللهعلیها بارها میگفت: لیتنی لم اکتشف بیت فاطمه، در واقع علت ابراز پشیمانی او این بود که جریان به کلی به زیان او پایان یافته است! فهم چرایی این بیان بسیار مهم و راهگشاست!
مبارزات حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام
میتوان مبارزات حضرت فاطمه زهرا علیهاالسلام در مقابل غاصبان خلافت و نیز پشتیبانی و دفاع از مقام ولایت و امامت را در پنج مرحله مورد بررسی قرار داد:
۱ - جریان فدک و رسوایی طراحان غصب فدک و مجریان آن
۲ - عزاداری حضرت زهرا علیهاالسلام و گریه های سیاسی رسواکننده ایشان
۳ - حضور میدانی حضرت در پشت در خانه و دفاع عملیاتی که تمام محاسبات بعدی دشمن را در جنگ شناختی بهم ریخت.
۴ - اعلام نارضایتی حضرت فاطمه سلام الله علیهما از غاصبان و مجریان کودتای سقیفه بنی اسرائیل که اتمام حجت بود
۵ - وصیت حضرت در مخفی بودن قبرشان بزرگترین و آخرین تیر موثر به قلب قلعه خیبر یهود مخفی و پیاده نظام آنها(مجریان کودتای سقیفه بنی اسرائیل)
جریان سیاسی - الهی فدک
پس از فتح خیبر و شکست یهودیان، باغات فدک در اختیار رسول خدا صلی الله علیه و آله قرار گرفت، رسول خدا صلی الله علیه و آله آن را به حضرت فاطمه علیهاالسلام اهدا فرمودند و سندی برای آن تنظیم نمودند.
▪️فدک، درچند سال از حیات پیامبر صلی الله علیه و آله در اختیار دختر پیامبرصلی الله علیه و اِه قرار داشت اما مجریان و غاصبان حکومت،آن را غصب کردند آنچه که قطعی است ودر تاریخ تصریح شده اینکه:
▪️حضرت فاطمه علیهاالسلام انحرافات و تحریفات را افشا نمود، ماجرای غصب فدک و این که پیامبر ارث نمیگذارد را با استدلالهای محکم قرآنی محکوم کرد و سران حکومت را به زانو درآورد و با شواهد گویا و سند مکتوب به املاء رسول خدا صلی الله علیه و آله مانع ترویج یک حدیث جعلی شد،تا فرمان بازگرداندن فدک را از اوّلی گرفت.
▪️وقتی مجریان کودتای سقیفه بنی اسرائیل ناچار شدند فدک غصب شده را بازگردانند در واقع آبروی دورغینشان بر باد میرفت، این یعنی اسلامی نبودن فرامین کودتاگران برهمه ثابت میشد، به زور متوسل شدند و خود را رسوا کردند که سرانجام دوّمی(غاصب)!
▪️سرانجام خباثت، فسق، کفر و الحاد باطنی خویش را که پشت اسلام، مخفی کرده بود! آن هیولای فرعونیت مطلق! آن اژدهای هفت سر قدرت طلب را که پشت نقاب صحابه پیامبراعظم مخفی کرده بود با همان سیلی که به صورت حضرت مادر زد آشکار شد وبعد هم سند فدک را پاره کرد! این جنگ راهبردی و تمدّنی(شناختی) بود که حضرت فاطمه سلام الله علیها دقیقا اتاق فکر وفرماندهی مخفی کودتای سقیفه بنی اسرائیل را نشانه رفت و هم مجریان و غاصبان کودتاگر را، حضرت در این جنگ فرهنگی - سیاسی، یهود بنی اسرائیل و یهودیان امت پیامبرآخرالزمان، شکست داده و برای همیشه تکلیف طراحان و مجریان کودتای سقیفه بنی اسرائیل و اهل سقیفه را تا انتهای تاریخ معلوم کرد!
▪️اینکه امام زمان علیه السلام میفرمایند: دختر پیامبرصلی الله علیه و آله اسوه حسنه است برای ما، چرا که حضرت فاطمه سلام الله علیهما، زن بودنش،مانع قیام و دفاع از ولایت نشد! دختر پیامبربودنش، مانع جنگ و حضور در میانه معرکه کودتای سقیفه بنی اسرائیل نشد! باردار بودنش به حضرت محسن، مانع دفاع از حق امام زمانش نشد! تنها بودنش در برابر گله گرگها و کفتارها و خوک های امت پیامبر آخرالزمان، مانع ادای تکلیف به آیه زیر نشد:
قُلْ إِنَّمَا أَعِظُكُمْ بِوَاحِدَةٍ أَنْ تَقُومُوا لِلَّهِ مَثْنَى وَفُرَادَى: من شما را فقط به یک حقیقت اندرز می دهم، اینکه دو دو و یک یک برای خدا قیام کنید[۱]
[۱] - بخش اوّل...ادامه دارد
🔘 پی نوشت:
[۱] - سباء - بخشی از آیه ۴۶
آیدی کانال کشتی نوح
@keshtie_nouh
عزیزانی که تازه به جمع ما پیوستند حتما مبحث[جنگ شناختی دشمن با نشانه شناسی پازل ظهور] را که تازه شروع کرده و اکنون جلسه سوّم آن را قرار هست ادامه بدیم! با عنایت به اهمیت ویژه بحث تمدنی و آخرالزمانی بحث مذکور، ضروریست بعنوان پیش نیاز در بخش های اوّل و دوّم به آدرس لینک 👉رجوع بفرمایید(آدرس لینک بخش اوّل در پایین پست دوّم قرار دادیم)
🇮🇷بسم ربِّ الشهداء و الصدیقین🇮🇷
جنگ شناختی دشمن بانشانه شناسی پازل ظهور
این بخش حتما با دقت دنبال بفرمایید که از اهم مباحث کلیدی در آینده پژوهی مهدویست که کمتر به این نحو به آن پرداخته شده است، موضوع آسیب شناسی در تطبیق حوادث و تحولات با نشانه های ظهور است که اغلب توجهی به آن ندارن همین امر سبب انحراف و اشتباه در باورهای مهدویت آهاد شیعیان میشه! وقتی در تطبق حوادث با نشانه های ظهور بدون مولفه ها و مقتضیات تحلیل تطبیقی، یکجانبه حرف از نزدیک بودن ظهور زده میشه! همین امر میتونه زمینه ساز تضعیف، تحریف و تباهی عقایدمهدوی باوران بوسیله جنگ جهانی شناختی دشمنان بشه.
تاکید داریم نشانه شناسی زیربنای آینده پژوهی مهدوی است که در بخش های قبل با رویکرد قرآنی و روایی بر وجوب اتخاذ این رویکرد آخرالزمانی و تمدّنی مباحثی تبیین کردیم و به این جمع بندی رسیدیم؛ مصداق شناسي نه تنها درست كه واجب بوده و كاملاً منطبق بر احاديث شريف عصر ظهور است و نجات از فتنه هاي سخت آخرالزمان و آمادگی کامل در انجام تكليف به بهترين وجهي، بدون مصداق شناسي و اطلاع دقيق از تحولات ظهور امكان ندارد!
آيا اگر نشانه شناسی انجام نشود صدور هزاران حديث در باب نشانه هاي ظهور از سوی اهل بیت علیهم السلام آنهم در برخی از موارد با جزییات آنقدر تصریح شده میتوان مصداق تشخیص داد! اگر نشانه شناسی غیرضروری است آیا صدور کثیر و متواتر روایات پیرامون نشانه های ظهور از اهل بیت علیهم السلام، پوچ و ابتر و غیرحکیمانه نخواهد بود؟!
بحث ما بر سر نشانه شناسی خارج از قواعد عقلانی و اصولی آینده پژوهی مهدوی و مصداق سازی بر اساس آن که بزرگترین خطر و آفت است!
حقیقت بداء در علم اهل بیت علیهم السلام
بداء در لغت به معنی آشکار شدن و در اصطلاح به معنی تغییر در قضاء و مقدرات الهی بر اساس حوادث و وقایع است. در خصوص موضوع و مفهوم بداء، آنچه که میان عموم مردم بنا به تعلیمات متکلمین و فلاسفه جاری است و به آن اعتقاد دارند این است که اعمال آدمها زمینهی تغییر در مقدرات الهی است.
ابن سنان در روایتی[۱] در باب بداء از امام صادق علیه السلام نقل میکند. البته بحث بداء که در علم کلام هم مطرح شده است مطلبی است که خیلی از متکلمین و فلاسفه ما در طول تاریخ علم پیرامون آن بحث کردهاند؛ اجمال آن این است که قائل به این هستند که در علم الهی و در مقدرات الهی تغییر حاصل میشود و البته حق به دو امر محو و اثبات شده علم دارد. در روایت هم داریم که لا يَرُدُّ القَضَاءَ إلّا الدُّعاء دعا قضا را تغییر میدهد و لذا در حدیثی امام سجاد علیه السلام میفرماید: لَوْ لَا آیَةٌ فِي کِتَابِ اللهِ لَحَدَّثْتُکُمْ بِمَا یَکُونُ إِلَی یَوْمِ الْقِیَامَةِ اگر یک آیه در قرآن نمیبود، آنچه تا روز قیامت اتفاق میافتد را برای شما میگفتم. پرسیده شد کدام آیه؟ حضرت فرمود: قَوْلُ الله: یَمْحُوا اللهُ ما یَشاءُ وَ یُثْبِتُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْکِتابِ[۲]
این آیه به سنت بداء اشاره دارد. در علم حق متعال چیزهایی است که اهلبیت علیهم السلام به علم الهی به آن علوم به صورت اطلاقی آگاه هستند و میدانند که در نظام وجود حادثاً بعد حادث چه اتفاقاتی میافتد؛ این ذوات مقدس از همه حدوث عالم، آن به آن خبردارند؛ موجودات آن به آن حادث میشود و حق متعال بینهایت تجلی دارد تجلیات خداوند در هر لحظه بینهایت است و انسان کامل از یکایک این تجلیات بیمنتها آگاه است.
حضرت میفرماید که اگر بداء نبود ما به شما تا روز قیامت را خبر میدادیم. بعضیها گفتند بداء یعنی چه؟ ظاهر مطلب این است که، انسان کامل میفرماید، من اکنون به علم خدا اطلاع دارم اما در این قضاء و مقدرات الهی تغییر حاصل میشود وچون اینگونه است، ما آن را نمیگوییم! به نظر میرسد این برداشت از مفهوم بداء دقیق نباشد.
لَا تَبْدِيلَ لِكَلِمَاتِ اللهِ[۳] وَبَدَا لَهُمْ مِنَ اللهِ مَا لَمْ يَكُونُوا يَحْتَسِبُونَ[۴] علامه شعرانی بداء را بر اساس این آیه تفسیر میکند. ایشان میفرماید بداء این نیست که بگوییم بر علم خدا تغییر حاصل میشود؛ علم خدا مطلق و فوق اطلاق است. اینکه علم خدا چگونه است و نحوه تعلق علم خدا بر مخلوق قبل و بعد از خلقت به چه شکلی است شامل بحثهایی سنگین و پیچیده است که در این بیان نمیگنجد.
ایشان میفرماید بداء این است که اتفاقاتی در عالم میافتد که مردم گمان آن را نمیبرند؛ یعنی انسان کامل خبر از یک موضوع میدهد،خبر از امری میدهد که در آینده قرار است واقع شود و آن امر واقع نیز میشود ولی مردم گمان نمیکنند که آن امر، واقع شده باشد!
✍️مباحث معرفتی استاد حسین محمدی حفظه الله| تحقیق و تکمیل
🔘 پی نوشت:
[۱] - تفسیراهلبیت علیهم السلام،ج۷،ص۳۰۸- متن عربی در ریپلایی
[۲] - رعد - آیه ۳۹
[۳] - یونس - آیه ۶۴
[۴] - زمر - آیه ۴۷
📌بخش۳ - آدرس لینک بخش۲- آسیب شناسی
آیدی کانال کشتی نوح
@keshtie_nouh
🇮🇷کشتی نوحِ آخرالزمان🇮🇷
🇮🇷بسم ربِّ الشهداء و الصدیقین🇮🇷 جنگ شناختی دشمن بانشانه شناسی پازل ظهور این بخش حتما با دقت دنبال ب
متن عربی گزاره[۱] در پی نوشت بحث جنگ شناختی دشمن با نشانه شناسی
عَنِ ابْنِسِنَان عَنْ أَبِی عَبْدِالله علیه السلام یَقُول إِنَّ اللهَ یُقَدِّمُ مَا یَشَاءُ وَ یُؤَخِّرُ مَا یَشَاءُ وَ یَمْحُو مَا یَشَاءُ وَ یُثْبِتُ مَا یَشَاءُ وَ عِنْدَهُ أُمُّ الْکِتابِ وَ قَالَ فَکُلُّ أَمْرٍ یُرِیدُهُ اللهَ فَهُوَ فِی عِلْمِهِ قَبْلَ أَنْ یَصْنَعَهُ لَیْسَ شَیْءٌ یَبْدُو لَهُ إِلَّا وَ قَدْ کَانَ فِی عِلْمِهِ إِنَّ اللهَ لَا یَبْدُو لَهُ مِنْ جَهْلٍ[۱]
آیدی کانال کشتی نوح
@keshtie_nouh
31.25M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🇮🇷🏴هوالعزیزالجبار🏴🇮🇷
روسیه ایران را معامله خواهد کرد؟ تیم تندروهای ترامپ، تهدید جنگ گسترده در سوریه، تست موشک قاره پیما
[۱] - تحلیلگر: محمد ندیمی
آیدی کانال کشتی نوح
@keshtie_nouh