eitaa logo
🇮🇷کشتی نوحِ آخرالزمان🇮🇷
17.2هزار دنبال‌کننده
10.5هزار عکس
3.3هزار ویدیو
27 فایل
بسم رب الحسین پیام ناشناس https://eitaa.com/joinchat/2361721550C30996c726d آیدی مدیر کانال @zohor313iran آدرس لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🚩بسم الله النور علی نور🚩🇮🇷 از ولایت تشریعی تا ولایت تصرّفی انسان کامل وَإِذْ أَخَذَ رَبُّكَ مِن بَنِي آدَمَ مِن ظُهُورِهِمْ ذُرِّيَّتَهُمْ وَأَشْهَدَهُمْ عَلَىٰ أَنفُسِهِمْ أَلَسْتُ بِرَبِّكُمْ قَالُوا بَلَىٰ شَهِدْنَا: ﻭ[ﺑﻪ ﻳﺎﺩ ﺁﺭ] ﻫﻨﮕﺎﻣﻰ ﺭﺍ ﻛﻪ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﺍﺯ ﺻﻠﺐ ﺑﻨﻲ ﺁﺩم ﻧﺴﻠﺸﺎﻥ ﺭﺍ ﭘﺪﻳﺪ ﺁﻭﺭﺩ ﻭ ﺁﻧﺎﻥ ﺭﺍﺑﺮ ﺧﻮﺩﺷﺎﻥ ﮔﻮﺍﻩ ﮔﺮﻓﺖ؛ ﺁﻳﺎ ﻣﻦ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺴﺘﻢ؟! ﮔﻔﺘﻨﺪ: ﺁﺭﻱ ، ﮔﻮﺍﻫﻲ ﺩﺍﺩﻳﻢ[۱] پس از نزول و هبوط هویت شبح وار نوری انسان از عالم عهد الست به دنیا و تعلق گرفتن به بدن، محدود به حدّ صورت و مادّه و مدّت شدیم و این حدود کثرات در واقع حقیقت جهنّم است! این حدودِ صورت و مادّه و مدّت هست که هویت نوری شبح وار انسان را همچون زندانی در خود محصور کرده و مانع آن آزادی مطلق در عالم لایتناهی عهد الست شده این سنخ فشار در واقع حقیقت قبر و فشار قبر است! هویت نوری شبح وار که بی نهایت است و بی نهایت طلب، در عالم عهدالست، بدون صورت و مادّه و مدّت، آزاد مطلق بود(بهشت اسماء الله - بهشت اهل بیت علیهم السلام)! اما وقتی به عالم دنیا هبوط و به بدن مادی تعلق گرفتیم! در واقع هویت نوری شبح وار ما در درکات اسفل السافلینِ ادراکات حسی و خیالی و وهمی، محجوب و محدود شد! لذا فشاری که از سوی حدود ادراکات حسی و خیالی وهمی و قیود صورت و مدت و ماده بر هویت نوری شبح وار وارد میشود همان جهنم ماست! وقتی هویت روحانی ما از قوس نزول آفرینش از عالم تنزل یافت از هر عالمی که پایین آمد محدود و محجوب به حدود و حجاب همان آن عالم شد! وقتی به عالم اسماء الله رسید محدود به حد کثرت اسمائی شد! وقتی به عالم جبروت رسید محدود به حدود مجردات(معقولات) شد و وقتی به عالم برزخ رسید محدود به حدود صورت و مدّت شد و سرانجام وقتی به بدن مادی در عالم طبیعت(رَحِمِ مادر) تعلق گرفت محدود به حدود مطلق مادّه - مدّت - صورت شد و این نهایت قیود و حدود و حجاب برای ساحت روحانی و هویت نورانی شبح وار آدمی در عالم عهد الست! در عالم عهد الست(اناللّه) که با اسماء الله(حقیقت نوری اهل بیت علیهم السلام) در آغوش خداوند تبارک و تعالی بودیم نه ساحت بی نهایت طلب ما در حجاب و قید ماده و مدت و صورت بود و نه ادراکات ما! بی نهایت در عالم بی نهایت با حقیقت لایتناهی اهل بیت علیهم السلام! اما با تنزل از قوس نزول آفرینش، ساحت روحانی و ادراکات بی نهایت ما به درکات اسفل السافلین ماده - صورت - مدت، نزول و در چاه ویل دنیا هبوط کرد و در حصار ادرکات حسّی - خیالی - وهمی محدود و محصور شد! به همین دلیل حق متعال در قرآن حکیم تصریح میفرمایند تمام انسانها از اولین تا آخرین همه وارد جهنم میشن(از امام‌حسین علیه السلام سوال میشود حتی انبیاء و اولیاء و اوصیاء و اهل بیت علیهم السلام،حضرت میفرمایند: بله) وَإِن مِّنكُمْ إِلَّا وَارِدُهَا كَانَ عَلَىٰ رَبِّكَ حَتْمًا مَّقْضِيًّا: ﻭ ﻫﻴﭻ ﻛﺲ ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻧﻴﺴﺖ ﻣﮕﺮ ﺁﻧﻜﻪ ﻭﺍﺭﺩ ﺩﻭﺯﺥ ﻣﻰﺷﻮﺩ،ﺑﺮ ﭘﺮﻭﺭﺩﮔﺎﺭﺕ ﻣﺴﻠّﻢ ﻭ ﺣﺘﻤﻰ ﺍﺳﺖ[۲] لَقَدْ خَلَقْنَا الْإِنسَانَ فِي أَحْسَنِ تَقْوِيمٍ: ﻛﻪ ﻣﺎ ﺍﻧﺴﺎﻥ ﺭﺍ ﺩﺭ ﻧﻴﻜﻮﺗﺮﻳﻦ ﻧﻈﻢ ﻭ ﺍﻋﺘﺪﺍﻝ ﻭ ﺍﺭﺯﺵ ﺁﻓﺮﻳﺪﻳﻢ[۳] ثُمَّ رَدَدْنَاهُ أَسْفَلَ سَافِلِينَ: ﺁﻥ ﮔﺎﻩ ﺍﻭ ﺭﺍﺑﻪ ﭘﺴﺖ ﺗﺮﻳﻦِ ﭘَﺴﺘﺎﻥ ﺑﺎﺯﮔﺮﺩﺍﻧﺪﻳﻢ[۴] حالا ما بایداز متن جهنم حدودِ صورت و ماده و مدت و درکات اسفل السافلین ادراکات حسّی و خیالی و هومی، اوج بگیریم عروج و عبورکنیم! اینو باید باور کنیم مادّه و صورت و مدّت و ادرکات حسّی و خیالی و وهمی که سبب محدویت هویت نوری شبح وار ما شده، عین بی طهارتی!عین گناه! است! حصار ادراکات حسّی و وهمی و خیالی که مانع آزادی مطلق هویت نوری شبح وار انسان است! حجاب صورت و ماده و مدت که هویت شبح وار انسان را در خود زندانی کرده! این همان حقیقت جهنم است! هویت نوری شبح وار ما واحد است و از نفس واحد اهل بیت علیهم السلام خلق شده! ابتدائاً هم در عالم بی حدِّ عهد الست، درمعیت و محضر روح اعظم اهل بیت علیهم السلام بوده ایم!بی هیچ گونه دوئیتی! بی هیچ حجاب و حصاری! آراد مطلق تا اوج عرش اسماء الله! وقتی از عالم عهد الست بسوی دنیا و بدن مادی و ادرکات حسی و خیالی و وهمی، نزول و هبوط کردیم یعنی از بهشت بسوی جهنم درک سفل السافلین حسات و وهمیات و متخیلات رانده شدیم! سوال: وقتی ما ابتدائاً ساکنِ عالم عهد الست در محضر خدا و عرش اسماء اللهی اهل بیت علیهم السلام بودیم(اناللّه) بی هیچ حجابی، پس چرا از قوس نزول آفرینش ما رو نزول و هبوط دادند به عالم طبیعت و بدن مادی؟!!!! 🔘 پی نوشت: [۱]- سوره اعراف - بخشی از آیه ۱۷۲ [۲] - سوره مریم - آیه ۷۱ [۳] - سوره تین - آیه ۴ [۴] - سوره تین - آیه ۵ 📌بخش۴- آدرس لینک بخش۳ کشتی نوح آخرالزمان @keshtie_nouh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🚩بسم الله النور علی نور🚩🇮🇷 در مباحث نشانه شناسی ظهور بر اساس راهبرد آینده پژوهی مهدوی، معلوم گردید هیچ حمله نظامی همه جانبه بر علیه ایران از طرف نیروهای خارجی به معنی ورود لشکریان دشمنان، اتفاق نخواهد افتاد ولیکن در آخرالزمان ایران با آشوب و فتنه های داخلی مواجه خواهد شد چرا که اساسا ساختار نیروهای مسلح کل نظام و وجود تشکیل نظام ولایتمدار و پیوند قلبی - معنوی طیف وسیعی از مردم به اصل انقلاب و نظام بر اساس نظریه اتصال انقلاب به ظهور، اجازه لشکرکشی دشمنان را به جغرافیای ایران نمی دهد! اما خیلی ها سوال میکنند: وقتی اهل بیت علیهم السلام از حوادث و علائم مقدر شده سخن گفته اند و وقوع نشانه های آخرالزمان از جمله آشوب در ایران، پس چه ضرورتی داره ما اونقدر خودمون مشغول این ها کنیم! وقتی قرار هست نشانه ها در آستانه ظهور اتفاق بیفته، پس نقش و حضور ما خیلی تعیین کننده نیست چون از قبل خدا نقشه راه در منطقه طراحی و مقدر و توسط انسان کامل ابلاغ فرموده! در واقع این طیف ناخواسته سخن از جبرتاریخ و عدم نقش اراده انسان در سیر تحولات تاریخ سخن میگویند! این در حالیست که طرح نقشه راه و پیش بینی در خصوص پازل ظهور و سخن گفتن از قطعات آن(نشانه ها) طرح کلی از تقدیرات الهی است، اما کیفیت وقوع به اراده ها، قابلیت ها، فعالیت و فعلیت های جمعی و اجتماعی بستگی داره! اینکه حرکت بر اساس نقشه راه ظهور، چگونه و در چه سطحی میخواهیم هزینه کنیم به ما، اراده ما، قابلیت ها و فاعلیت ما بستگی داره! بداء در کیفیت وقوع نشانه ها میتواند شدت، پیچیدگی و سختی های راه را کاهش یا افزایش دهد! مثلا وقتی هرج الروم، جنگ قرقیسیا و فتنه آذربایجان، اتفاق افتاد امام معصوم علیه السلام، جواز دخالت مستقیم شیعه را در این جنگ جهانی صادر نکرده و بشدت بر خانه نشینی و حفظ ساختار و تشکلات شیعی برای ظهور و یاری امام علیه السلام و حتی ذخیره مواد غذایی بمدت یکسال صادر فرموده اند! چرا که این وقایع از الطاف خفیه الهی و سنت مکرالهی برای تضعیف دشمنان و اباطیل که در آستانه ظهور منجی موعود اتفاق خواهد افتاد! در خصوص انقلاب مشرق زمین(انقلاب اسلامی ایران) که از علائم ظهور صغری امام زمان علیه السلام میباشد! نقطه عطفی است برای تکمیل پازل ظهور و قریب الوقوع بودن آن، تا جایی که امام معصوم تصریح می فرمایند: اگر این انقلاب درک میکردم خودم را برای این امر حفظ میکردم! پس در اصل این حادثه مهم آخرالزمانی متصل به ظهور، بداء حاصل نخواهد شد یعنی این انقلاب در نهایت متصل به ظهور خواهد شد اما درباره ریزش ها! خیانت ها! سقوط ها! حسادت های معنوی روحانی نماها! خواص و کارگزاران نظام انقلاب اسلامی و اونهایی که سرشون در آخور دشمنان هست باید گفت: اینها فقط فشارها، سختی ها و هزینه های مضاعفی را به مهدوی باورانِ مهدی یاورِ ثابت قدم از رهبرمعظم انقلا تا فرماندهان میدان د استراتژیست ها و خوص دلسوز و مردم انقلابی تحمیل میکنه! فرض کنید ۱۰ نفر با یسری تجهیزات از دامنه کوه ظرف مدت ۵ روز به قله کوه می رسند! حالا در حین راه مثلا سه نفر به هر دلیلی نمی تونند همراهی کنند! قاعدتاً کار برای اون هفت نفر سخت تر میشه! چون باید ظرف مدت همان ۵ روز به قله برسند قاعدتاً بار مضاعف اون سه نفر باید میان ۷ نفر باقیمانده تقسیم بشه و این فشار مضاعف به این جمعیت تحمیل میشه! اینکه با چه کیفیتی و چه سطحی از هزینه های جانی، مالی، آبرویی باید هزینه بشه نیازمند مدیریت و راهبری راهبردی در داخل پازل ظهور و نقشه راه تمدنی است که اهل بیت عبیهم السلام در اختیار ما قرار داده اند. 📌بخش۱۴ - آدرس لینک بخش ۱۳ کشتی نوح آخرالزمان @keshtie_nouh
مسائل و تحولات روز بعد از ظهر ادامه میدیم حجم فعالیت ها و کارهای بر زمین مانده زیاد هست اگر نمی خواهید از پازل ظهور جابمونید و نگاه کامل داشته باشید که این امر از اوجب واجبات است یعنی بصیرت افزایی معرفت دینی و سیاسی! لذا باید با نگاه تمدنی - آخرالزمانی مبتنی بر آینده پژوهی مهدوی همراه و هماهنگ باشید، پس صبوری بفرمایید و پایکار باشید، راستی جهت یادآوری استقبال از مشارکت در پشتیبانی همچنان فاصله های نیازها و فعالیت های ما را کم نکرده دعوتنامه مشارکت برای پشتیبانی از خادمان خودتون سنجاق شده عزیزان تازه نفس یه یاعلی بگید نزارید شیطون دست بزاره جلوی حساب های بانکی تون👺 بیایید پای کار باید کانال برای تبلیغات و جذب اعضای جدید آماده کنیم تا عزیزان تشنه هم مثل شما سر این سفره بنشینند و هکذا و هکذا 😍 باز هم عرض کنیم چه پای کار باشید و چه پای کار نباشید تک تک تون در نورانیت و ثواب این جهاد تبیین سهیم و شریک هستید ان شاء الله🙏 دو ستتون داریم خاک پای محبین و منتظرین امام زمان علیه السلام هستیم! ما هیچ هیچ ایم! ما فقیر فقیر بارگاه الهی و مقدس اهل بیت علیهم السلام هستیم و من و ما و شما همه مرزوق سفره مائده های بهشتی(معرفت دینی - بصیرت سیاسی) صاحب سفره حضرت بقیة الله الاعظم عجل الله تعالی فرجه الشریف هستیم
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
🇮🇷🚩هوالعزیزالجبار🚩🇮🇷 عبور فوق العاده موشک یمن فراصوت از میان موشکهای پدافند تاد اسراییل شیرجه موشک بالستیک به قلب تل اویو شاهکار شبانه یمنی‌دها در تل‌آویو اصابت موشک یمن به قلب دشمن و ناکامی پدافند تاد اسرائیل، سازمان ستاره داوود رژیم اسرائیل از زخمی شدن دستکم ۱۸ نفر در اثر حمله موشکی منتسب به یمن به شهر تل‌آویو خبر داد. با این حال منابع غیرسمی تعداد زخمی‌ها و احتمالا کشته‌ها را بیشتر از این اعلام می‌کنند‌. کشتی نوح آخرالزمان @keshtie_nouh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🚩هوالعزیزالجبار🚩🇮🇷 سخنرانی عاشورا محرم ۱۴۴۶قمری سیدحسن نصرالله، بسیار مهم و وی برای اولین بار است به صورت عمومی، دیدگاه خودش را درباره سوره اسراء، زمان جنگ و مجازات یهود بنی‌اسرائیل و مصداق عبادا لنا در قرآن بیان نمود، در این میان آنچه پیش از همه چشم‌نوازی می‌کرد، تاکید ایشان بر عبارت قرآنی إِنْ ‏عُدتُّمْ عُدْنَا بود. ▪️تاکید سیدحسن نصرالله بر روی عبارت قرآنی إِنْ ‏عُدتُّمْ عُدْنَا حاوی کُد و پیام مهمی هم برای دوستان و هم برای دشمنان است. زیرا در احادیث از سوی معصومان، خطاب به یهود فاسد ذکر شده اگر با سفیانی برگردید، ما نیز با آخرین ذخیره الهی امام عصر بازخواهیم گشت: ▪️إِنْ عُدْتُمْ عُدْنا سوره اسراء، آیه۸، یَعْنِی إِنْ عُدْتُمْ بِالسُّفْیَانِیِّ عُدْنَا بِالْقَائِمِ مِنْ آلِ‌مُحَمَّد[۱] ▪️در واقع با تاکید سیدحسن نصرالله بر روی این فقره از آیات سوره اسراء، وی درصدد بیان این نکته است که جهان در مرحله قبل خروج سفیانی است و از سویی قطعا این فساد یهود با آخرین مهره خویش، طبق قاعده قرآنی، با سرکوب و مجازات الهی روبرو خواهد شد و البته این‌بار، به ظهور حضرت ولیعصر ختم خواهد شد. ؟ در برخی گزارشات اهل‌سنت از حمله لشکر سفیانی به ایران و جنگ در جنوب ایران منطقه اصطخر خوزستان یا فارس سخن به میان آمده است. ▪️البته موید و قرینه‌ای در کتب معتبر شیعی ندارد و نمی‌توان به عنوان مُستند حکم قطعی قرار گیرد. ▪️سوالی که مطرح است: آیا معقول است ایرانیان مورد حمله قرار گیرند و ضعیف شوند و حتی دشمن تا منطقه اصطخر ایران(منطقه‌ای در خوزستان یا فارس)، پیشروی نظامی بکند اما لشکر ایرانیان برای دفع حمله سفیانی با سرعت وارد عراق شود و قدرتمندانه، شکست سفیانی مورد حمایت غربی‌ها را رقم بزند؟ گزاره اول: حمله سفیانی به ایران: فقط در کتب اهل‌سنت ذکر شده آن هم بدون قرینه و تاییدیه از تراث معتبر شیعی. گزاره دوم: ورود ایرانیان به عراق برای شکست سفیانی: در احادیث معتبر شیعی وجود دارد. خوب معلوم است گزاره دوم، را باید اخذ نمود و گزاره اول در هاله‌ای از ابهام قرار می‌گیرد[۲] 🔘 پی نوشت: [۱] - تفسیر القمی، ج۲، ص۱۴ [۲] - تحلیلگر و کارشناس: استاد مصطفی امیری 📌بخش۱۳- آدرس لینک بخش۱۲ کشتی نوح آخرالزمان @keshtie_nouh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🚩هوالعزیزالجبار🚩🇮🇷 ؟ آیا مناطق شیعی در لبنان جزو متصرفات سفیانی خواهد بود؟ ▪️برای فعالیت سفیانی در لبنان به صورت خاص و صریح، سخنی ذکر نشده است و آیا اصولاً لبنان جزو الْكُوَرِ الْخَمْس‏ مذکور در روایات است؟ اسْتَوْلَى السُّفْيَانِيُّ عَلَى الْكُوَرِ الْخَمْس‏...دِمَشْقُ وَ فِلَسْطِينُ وَ الْأُرْدُنُّ وَ حِمْصٌ وَ حَلَب[۱] ▪️اما مشکل این است در کتب جغرافیا و تواریخ، لبنان نیز در زمره بلاد شام و شامات ذکر شده است. ▪️ضمن اینکه در معجم البلدان صراحتاً ذکر شده که لبنان جزو ساحل جند دمشق و از مناطق پنجگانه در زمان معصومان بوده است[۲] و با توجه به اینکه دمشق در احادیث جزو متصرفات سفیانی ذکر شده، پس از منظر حدیثی هم مویداتی وجود دارد که بخش هایی از لبنان تحت سیطره سفیانی قرار خواهد گرفت. ▪️دیدگاه کارشناسان مهدوی نیز در این‌باره، متفاوت است. برخی لبنان را جزو الکور الخمس سفیانی می‌دانند[۳] و برخی قبول ندارند[۴] و دسته‌ای دیگر دیدگاه میانه را برگزیدند[۵] ▪️البته باید توجه داشت، تسلط سفیانی بر الکور الخمس و تصرف بلاد شام صرفا به معنای استیلاء نظامی، قتل‌عام و کشتار دسته‌جمعی نیست بلکه در بدو امر تصرف سرزمینی بویژه سوریه و تسلط بر دولت‌ها و حکومت‌ها و همراهی حاکمان منطقه شام با وی در آن بازه زمانی دوساله است‌. ▪️با استناد به شواهد حدیثی، شیعیان منطقه شام بویژه حزب‌الله لبنان از همراهی با سفیانی، استثناء شوند و از شرارت‌های وی در امان خواهند بود: السُّفْيَانِي‏...يَخْرُجُ بِالشَّامِ فَيَنْقَادُ لَهُ أَهْلُ الشَّامِ إِلَّا طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه[۶] ▪️بی‌‏شک، مصداق عبارت طَوَائِفُ مِنَ الْمُقِيمِينَ عَلَى الْحَقِّ در روایت مورد اشاره، شیعیان و پیروان امیرالمومنین علی بن ابی‌طالب می‌‏باشند که منطبق بر شیعیان منطقه شام(شیعه حزب‌الله لبنان و ...) است که ان شاء الله در هنگام خروج سفیانی از شر همراهی و بیعت با لشکریان سفیانی و جبهه کفر و شیطان در امان خواهند ماند. ▪️بنابراین گزاره فوق، دلالت بر این دارد قبل از حضور سفیانی، محور مقاومت شیعی با تمهیدات لازم و آمادگی‌های نظامی توانسته است، امنیت شیعیان ساکن این مناطق را تضمین نماید. جمع‌بندی اینکه: لبنان از نظر جغرافیایی جزو بلاد شام است. اما چون دلیل روایی و نص حدیثی داریم شیعیان مستنثنی هستند: يَعْصِمُهُمُ اللَّهُ مِنَ الْخُرُوجِ مَعَه/بنابراین امید است شیعیان لبنان در دائره شمول اطاعت سفیانی قرار نگیرند. اما به طور قطع و یقین نمی‌توان اظهارنظر نمود و این امر در هاله‌ای از ابهام است و شاید حکمتی وجود دارد. ▪️اما اگر بین الشامات، شام تاریخی با الکورالخمس شام در مباحث مهدوی تمایز قائل شویم، در این فرض قطعاً لبنان جزو متصرفات سفیانی نخواهد بود(فرض محتمل)[۷] 🔘 پی نوشت: [۱] - نعمانی، الغیبة، ص۳۰۴. صدوق، کمال‌الدین، ج۲، ص۶۵۱. [۲] - حموی، معجم البلدان، ج۳، ص۳۱۱-۳۱۲ [۳] - الفتلاوی، رایات الهدی و الضلال فی عصر الظهور، ص۵۸ و ۱۵۵. طبسی سلسله مباحث مهدویت، ج۱، ص۸۸. [۴] - علی‌الصغیر، علامات الظهور، ج۲، ص۲۴۳-۲۴۵ [۵] - کورانی، عصر الظهور، ص۸۶-۸۷ و ص۹۰-۹۱ [۶] - نعمانی، الغیبة، ص۳۰۵ [۷] - تحلیلگر و کارشناس: استاد مصطفی امیری 📌بخش۱۴- آدرس لینک بخش۱۳ کشتی نوح آخرالزمان @keshtie_nouh
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🚩هوالعزیزالجبّار🚩🇮🇷 قبل از ادامه بحث بسیار مهم پیرامون تحولات آخرالزمانی قبل از ظهور در عراق، لازم است تا جریان شناسی اجمالی در خصوص اضلاع مخالف مقاومت شیعی صورت گیرد! ♨️ ▪️۱ - صاحب البرقع ▪️۲ - شیصبانی یا عوف سلمی ▪️۳ - جریان بتریه ♨️ ▪️۱ - صاحب البرقع قبل از رمزگشایی از صاحب البرقع در روایات، اشاره اجمالی به سفیانی خواهد شد! ▫️گزاره حدیثی: خروج سفیانی در ماه رجب، بعد از فرو رفتن قریه ای از قرای شام و محل خروجش وادی یابس است. نام او عثمان بن عنبسه یا عیینه از اولاد عتبة بن ابی سفیان و زاده هند جگرخوارست. مدّت خروج و سلطنت و هلاکت او پانزده ماه است که با جنگ و کشتار می گذرد، ۶ ماه آن را در جنگ و ۹ ماه نیز حکومت خواهد کرد! در کوفه و نجف جنگ های بسیار می نماید، به حدّی که فقط در روی جسر کوفه هفتاد هزار نفر کشته می شود. طولی نمی کشد در همان روز ارتش یمانی و خراسانی مانند دو اسب مسابقه از دو طرف می رسند و اسیران را باز می ستانند. حذیفه گوید: ایشان را تعقیب می کنند و همه را می کشند، حتّی یک نفرشان باقی نمی ماند و لشکری را برای تسخیر مدینه و مکّه می فرستد. حذیفه گوید:سه شبانه روز در مدینه قتل و غارت می کنند و سپس به سوی مکه حرکت می کنند که میان مدینه و مکه ندایی بلند شود: یا بیدآء! أبیدی القوم الظالمین؛ ای بیابان گروه ستمگر را نابودکن! همگی به زمین فرو می روند و فقط دو برادر یا سه نفر باقی می ماند برای بردن خبر به مکه برای امام علیه السلام و به شام برای عثمانی و به کوفه برای لشکریانی که برای تسخیر کوفه فرستاده است[۱] ▫️گزاره تحلیلی: آنچه که از بعضی روایات چنین برمی آید که سفیانی شخص خاصّی از آل ابوسفیان و فرزندان او بوده! که با جمع شدن شرایط و نشانه های مشخص زمانی و مکانی، خروج او به وقع خواهد پیوست! سفیانی در عصر ظهور قد علم خواهند کرد و در برابر قیام جهانی مهدی علیه السلام با قدرت شیطانی و حمایت های مطلق استکبارجهانی سعی دارند در مسیر حرکت عدل مهدی علیه السلام وقفه ایجاد کنند و زمان را به عقب برگردانند یا متوقف نمایند. نکته بسیار مهم که قبلا تبیین شده است تفاوتی که سفیانی با دجّال دارد بیشتر در این است، که دجال از طریق حیله و تزویر برنامه های شیطانی خود را پیاده می کند[۲] بموازات دجّال، سفیانی نیز از طریق قدرت تخریبی و سبک توحش مطلق با ایجاد رُعب و وحشت عظیم در دل دولتها و ملّتهای منطقه، در مسیر تقابل و نابودی محور و اضلاع شیعی زمینه ساز باهدف نهایی جلوگیری یا تاخیر در ظهور و قیام مصلح بزرگ جهانی مهدی علیه السلام است! دجّال صفوف ضد انقلابی مرموز و سفیانی صفوف ضد انقلابی آشکار را تشکیل می دهند، در واقع هر دو یک موضع و در دو چهره ی مختلف هستندکه یک هدف را تعقیب می کنند و تا صفوف آن ها در هم شکسته نشود، تضمینی برای پیشرفت و بقای انقلاب نخواهد بود! منتهی نفوذ دجّال در جغرافیای شیعی مثل عراق از طریق تشیع مرموز و پیچیده انگلیسی - اسرائیلی خواهد بود. ♨️ حضرت امام جعفرصادق عليه السلام فرمود: گويا من سفياني يا رفيق سفياني را مي بينم که در شهر کوفه شما فرود آمده و در ميدان گاه کوفه رحل اقامت افکنده و از جانب او صدا ميزنند هر کس سر يک نفر از شيعيان علي عليه السلام را بياورد هزار درهم به او مي دهم. پس کار به آنجا مي رسد که همسايه، همسايه ي خود را مي گيرد و مي گويد: اين از شيعيان علي عليه السلام است، پس گردن او را مي زند و هزار درهم را مي گيرد. آگاه باشيد، آنروز کساني که بر شما حکومت مي کنند زنازادگان و حرامزاده ها هستند، گويا من هم اکنون صاحب نقاب را مي بينم راوي مي گويد: عرض کردم صاحب نقاب کيست؟[صاحب البرقع] فرمود: او مردي از شماست که به ظاهر دعوي مسلماني دارد و به عقيده شما تظاهر مي کند، خود را زير ماسک دينداري و مسلماني پنهان نموده است. شما را مي شناسد و شما او را نمي شناسيد، به خانه هاي شما مي آيد و در اطراف شما گردش مي کند و يکايک شما را به دام مي اندازد و شما را با سعادت مبتلا مي سازد و به کشتن مي دهد، آگاه باشيد که او زنازاده است[۳] و[۴] 🔘پی نوشت: [۱] - خلاصه ای از روایات امیرالمؤمنین و باقرعلیهم السلام از کتاب های مهدی منتظر: الإمام المهدی،ج۱، ص۳۸۱،ح۳۲۱ -ج۵،ص۳۵۵ح۱۷۹۱/غیبت نعمانی:ص ۲۰۶/مختصر بصائرالدّرجات: ص ۱۹۹ و۲۰۰ / إلزام النّاصب، ج۲،ص ۱۹۸/غیبت طوسی: ص ۴۶۱، ح ۴۷۴ [۲] - موضوع مرتبط تفاوت سفیانی و دجّال - لینک [۳] - غيبت طوسي ص ۲۷۳ ط - نجف، و بحارالانوار ج۵۲ ص ۲۱۵ [۴]-تحلیلگر و کارشناس: استاد مصطفی امیری 📌بخش۱۵- آدرس لینک بخش ۱۴ آیدی مدیر کانال @zohor313iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🚩هوالعزیزالجبّار🚩🇮🇷 قبل از ادامه بحث بسیار مهم پیرامون تحولات آخرالزمانی قبل از ظهور در عراق، لازم است تا جریان شناسی اجمالی در خصوص اضلاع مخالف مقاومت شیعی صورت گیرد! ♨️ ▪️۱ - صاحب البرقع ▪️۲ - شیصبانی یا عوف سلمی ▪️۳ - جریان بتریه ♨️ ۲ - شیصبانی یا عوف سلمی شیصبانی از نام های ابلیس است(یا عوف سلمی) در باور دین اسلام شیعه، فردی‌ست که در آخر الزمان و پیش از قیام مهدی در عراق ظهور می‌کند. آغاز کار وی از تکریت است و در دمشق کشته می‌شود، مراد از شیصبانی در روایات اهل بیت علیهم‌السّلام، مردی از بنی عباس یا مردی دشمن اهل بیت علیهم‌السّلام است؛ زیراپیشوایان معصوم علیهم‌السّلام از بنی عباس به بنی شیصبان تعبیر می‌کردند و آن، نام مردی بدکردار یا گمنام است و آن بزرگواران، دشمن خود را به طور کنایه با این کلمه نام برده‌اند[۱] از جابر جعفی نقل شده است: از ابو جعفر امام باقر علیه‌السّلام دربارۀ سفیانی پرسید، حضرت فرمود: سفیانی خروج نمی‌کند؛ مگر آن که پیش از او شیصبانی در سرزمین کوفان خروج کند. او همچون جوشیدن آب از زمین می‌جوشد و فرستادگان شما را به قتل می‌رساند. بعد از آن، در انتظار خروج سفیانی و ظهور قائم باشید و انی لکم بالسفیانی حتی یخرج قبله الشیصبانی یخرج من ارض کوفان ینبع کما ینبع الماء فیقتل و فدکم فتوقعوا بعد ذلک السفیانی و خروج القائم عجل الله تعالی فرجه الشریف[۲] ⭕️ گزاره روایی: سه نکته درباره شیصبانی ◽نکته اوّل: او به شیصبانی توصیف شده است كه نسبت به شیصبان دارد و آن صفتى است كه امامان از آن تعبیر به طاغوت‌‌ها و اشرار می‌‏نمایند. ◽نکته دوّم : او قبل از سفیانى خروج می‌‏كند. ◽نکته سوّم: محل خروج وى عراق است كه به آن زمین كوفان نیز گفته می‌‏شود و یا اینكه در خود شهر كوفه است، به ‌هر حال خروج و یا انقلاب و یا حكومت او ناگهانى و غیر منتظره است مانند آب كه از زمین می‌‏جوشد[۳] ♨️ مراد از شیصبانی به عنوان علامت ظهور، دو چیز دانسته شده است: ◽۱- طغیان آب فرات که خانه‌های کوفه و اطراف آن را می‌‏پوشاند. ◽۲ - رمز یکی از ستمگران است که بر عراق حکومت می‌‏کند و دمار از زندگی شیعیان در می‌‏آورد. ♨️ به فرض صحیح بودن روایت، شیصبانی درست باشد و او را شخص بدانیم دو احتمال دربارۀ او می‌رود: ◽احتمال اوّل: مراد از شیصبان نی عباس، باشند، چه آنکه در خطبه لؤلؤه امیرالمؤمنین علیه السلام [۴] تصریح شده به اینکه ملوک بنی شیصبان  بنی العباس ست در این صورت اگر این احتمال درست باشد، حدیث مذکور به تجدید حکومت نی العباس قبل از ظهور، و نوسازی دولت ایشان در بغداد اشاره دارد. ◽احتمال دوّم: مراد از شیصبان، ستمکار بی ‌نظیری باشد که در شیطنت و جنایت و سرکشی و آدم کشی، مانند بنی العباس باشد. زیرا (شیصبان) نام شیطان و نام قبیله‌ای از (جن) است[۵] ⭕️ گزاره تحلیلی - نتیجه گیری اگر روایت شیصبانی صحیح باشد و حال آنکه این روایت خبر واحد بوده و سند معتبری هم ندارد ولیکن بر اساس راهبرد آینده پژوهی مهدوی، حتی اگر احتمال داده شود نمیتوان قطعه شیصبانی را از پازل نشانه های ظهور حذف و از معادلات و محاسبات مناطق درگیر با واقعه شریف ظهور کنار گذاشت! ولیکن مطابق با درجه بندی، عیار، اعتبار روایات و احادیث معتبر باید به آن نگریست که در این صورت از نشانه های ظهور است و قبل از سفیانی خروج می‌‏کند[۶] 🔘 پی نوشت: [۱] - طبرسی نوری، میرزا حسین، مستدرک الوسائل، ج۱۳، ص۱۲۶ [۲] -  نعمانی، الغیبة، ص۳۰۲، باب ۱۸، ح۸ [۳] - کورانی، علی، عصر ظهور، ص ۱۳۴ـ ۱۳۵ و ص۱۹۰ [۴] -مجلسی، محمد باقر، بحار الانوار، ج ۳۶، ص۳۵۶ [۵] - آیتی، نصرت ‌الله، سفیانی از ظهور تا افول، ص۵۸؛ هاشمی شهیدی، سید اسدالله، زمینه‌سازان انقلاب جهانی حضرت مهدی، ص۴۳-۴۵؛ خراسانی [۶]-تحلیلگر و کارشناس: استاد مصطفی امیری 📌بخش۱۶- آدرس لینک بخش ۱۵ آیدی مدیر کانال @zohor313iran
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🇮🇷🚩هوالعزیزالجبّار🚩🇮🇷 قبل از ادامه بحث بسیار مهم پیرامون تحولات آخرالزمانی قبل از ظهور در عراق، لازم است تا جریان شناسی اجمالی در خصوص اضلاع مخالف مقاومت شیعی صورت گیرد! ♨️ ▪️۱ - صاحب البرقع ▪️۲ - شیصبانی یا عوف سلمی ▪️۳ - جریان بتریه ♨️ ۳ - جریان بتریه بَترِیّه، بُتریّه یا اَبتَریّه یکی از مذاهب منشعب از زیدیه بود که پیرو کُثَیْرنوّاء و حسن بن صالح بن حیّ بودند که بعد از شهادت زید بن علی در سال ۱۲۱ قمری در مسیر جریان فکری زیدیه پدید آمد[۱]هرچند به نظر برخی، بتریّه پیش از قیام زید وجود داشتند و معتقد بودند حضرت علی علیه‌السلام افضل الناس است ولی با این وجود،خلافت ابوبکر و عمر را درست می‌دانستند.[۲] بتریه در مسائل اعتقادی، مشرب اعتزال و در فروع فقهی بیشتر پیرو ابوحنیفه هستند و در مسایل کمی از شافعی و شیعیان پیروی می کنند.[۳] مهمترین عقاید این فرقه و سران مکتب آن در مورد امامت بازگو شده است و عموما موافق فرقه سلیمانیه لحاظ شده‌اند. برخی عقاید این فرقه چنین گزارش شده است: ◽ایشان امیرالمؤمنین علیه السلامرا افضل الناس بعد از رسول خدا صلی الله علیه و آله و سزاوارترین مردم به امامت می‌دانند و قائل به امامت ایشان بعد از خلافت هستند، اما بیعت با ابوبکر و عمر را خطا نمی‌دانند و امامت و خلافت این دو را جایز می‌دانند و این دو را اهل این مقام دانسته نه غاصب و علت را این چنین ذکر می‌کنند که: خلافت حق امیرالمومنین علیه السلام بود که با ابوبکر و عمر مصالحه کرد و بر امارت ایشان رضایت داد و خود ایشان بدون اکراه بیعت نمود و حق خود را ترک نمود و ما هم راضی و تسلیم به رضایت و تسلیم ایشان هستیم و در نتیجه خلافت ابوبکر، خلافت رشد و هدایت است. اما اگر امام علی علیه السلام راضی نمی‌شد، ولایت ابوبکر خطا و گمراهی و هلاکت می‌بود، بتریه به سبب این عقیده از افضل فرق شیعی نزد اهل سنت می‌باشند زیرا در این رای متمایل به اهل سنت هستند.[۴] ◽بتریه در مورد عثمان توقف نموده و حکم کفر و ایمان او را به احکم الحاکمین سپرده‌اند، ولی به سبب اعمال ناشایست او در دوران خلافت، مانند سپردن قدرت به بنی امیه و بنی مروان و استبداد گرائی و مخالفت با صحابه به نقض و نکوهش او و همچنین طلحه و زبیر پرداخته‌اند.[۵] ◽ایشان در تکفیر قاتلین عثمان توقف کرده و حکمی در این مورد ندارند.[۶] ◽نسبت به مخالفین امیرالمؤمنین علیه السلام حکم به جهنم و کفر داده‌اند.[۷] ◽از اولاد امام علی و یا حسنین علیهم السلام هر کسی که عالم زاهد و شجاع باشد و جهادش آشکار باشد امام است و لهذا امام معینی قبل از خروج و جهاد ندارند.[۸] ◽اگر دو فرد جامع ملاک امامت در یک زمان باشد؛ با مرجحاتی یکی از ایشان را به امامت برمی‌گزینند و اگر هر یک در سرزمینی جدا از هم هستند هر یک امام منطقه خویش باقی می‌ماند[۹] ◽مسح پا در وضو را مانند اهل سنت بر خفّین (کفش) جایز می‌دانند. ◽شرب نبیذ مسکر و مار ماهی را مشکل نمی‌دانند.[۱۰] ◽بتریه منکر رجعت اموات به دنیا هستند.[۱۱] ◽در مورد کثیر النواء لعن وارد شده و او را از جمله کافران و کاذبان و مکذوبون شمرده‌اند.[۱۲] اما در مورد دیگر سران بتریه نیز عموما و یا خصوصا مذمت وارد شده است. ◽امیرالمؤمنین علیه السلام درباره فرقه بتریه می فرماید: هنگامی که قائم علیه السلام قیام کند، به سوی کوفه رهسپار می شود. در آنجا تعداد ده هزار نفر که آنان را بتریه می نامند، در حالی که سلاح بر دوش گرفته اند، جلو آن حضرت را می گیرند و می گویند: از همان جا که آمده ای، باز گرد؛ زیرا ما به فرزندان فاطمه نیازی نداریم. او شمشیر می کشد و همگی آنان را از دم تیغ می گذراند.[۱۳] ◽امام باقر علیه السلام نیز می فرماید: حضرت مهدی علیه السلام به سوی کوفه رهسپار می شود و در آنجا شانزده هزار نفر از بتریه، مجهز به سلاح در برابر حضرت می ایستند؛ آنان قاریان قرآن و دانشمندان دینی هستند که پیشانی های آنان از عبادت زیاد، پینه بسته، چهره هایشان در اثر شب زنده داری زرد شده و نفاق سراپایشان را پوشانده است. آنان یک صدا فریاد برمی آورند: ای فرزند فاطمه! از همان راه که آمده ای باز گرد، زیرا به تو نیازی نداریم. حضرت در پشت شهر نجف، از ظهر روز دوشنبه تا شامگاه بر آنان شمشیر می کشد و همه را می کشد[۱۴] تکمیلی این بخش و پی نوشت ها در پست بعد 📌بخش ۱۷- آدرس لینک بخش۱۶ آیدی مدیر کانال @zohor313iran
امام باقر علیه السلام در بیاناتی به ماهیت بی بنیان این فرقه و سران آن اشاره کرده اند که در واقع بطلان دستاورد این گروه را به اصحاب خویش گوشزد می‌کنند و در مسیر هدایت شیعه به معرفی مستقیم چهره‌های گمراه مخالفین و فرق ضاله می‌پردازند: لَوْ أنَّ البُتریَّة صَفٌّ وَاحِدٌ مَا بَیْنَ المَشْرِق إلی المَغْرِبِ‌ مَا أعَزَّ اللهُ بِهِمْ دِیناً[۱۵] اگر بتریه یک صف متحد از مشرق تا مغرب باشند خداوند دین را بوسیله ایشان عزت ندهد. و نیز فرمودند: اللهم إنی إلیک من کثیر النواء بَریء فی الدنیا و الآخرة[۱۶] خداوندا من به تو از کثیر النواء در دنیا و آخرت بیزاری می‌جویم[۱۷] 🔘 پی نوشت [۱] - فرقه زیدیه - یکی از فرقه‌های شیعه است که نامشان را از زید بن علی گرفته‌اند. زیدیان برخلاف دوازده‌امامی‌ها، زید بن علی را به‌جای برادرش محمد باقر علیه السلام، امام پنجم میدانند و در امامت علی بن ابی طالب، حسن بن علی، حسین بن علی، علی ابن حسین با دیگر شیعیان هم‌نظرند| زیدیه امروزه مذهب غالب شمال یمن و جنوب غرب عربستان است| از نظر تاریخی زیدیه به فرقه های مختلفی مثل المطرفیه، سالمیه، القاسمیه، المؤیدیه، الصالحیه، بتریه، سلیمانیه، ناصریه، الجارودیه، حریریه، الهادویه... گفته شده است که همگی ایده قیام علیه حاکم ظالم را در پیش گرفته اند و تنها فرقه ی هادویه در شمال یمن باقی مانده است| در دوران معاصر مهمترین سکونتگاه زیدیان کشور یمن است که حدود ۴۰٪ جمعیت آن را شیعیان تشکیل می‌دهند.جمعیت زیدیان جهان ۱۱میلیون نفر است - لینک [۲] -  نوبختی، فرق الشیعة، ص ۲۰. [۳] - شهرستانی، ملل و نحل، ج۱، ص۱۶۱. [۴] - نوبختی، فرق الشیعه، قم، مکتبه الفقیه، ص ۲۷ و ۳۸ و ۳۹و ۶۹ و ۷۰. [۵] - فرق الشیعه، همان ص۷۰. [۶] - الذهبی محمد حسین، همان ، ج ۵، ص ۶۲. [۷] - نوبختی، فرق الشیعه، ج ۱، ص ۴۳. [۸] - ذهبی محمد حسین، همان ، ج ۵، ص ۶۲ [۹] - ذهبی محمد حسین، همان، ج ۵، ص ۶۲ [۱۰] - فرق الشیعه، همان، ص ۳۲. [۱۱] - ابوالحسن الاشعری، مقالات الاسلامیین، دارالاحیا التراث العربی، بیروت، ص ۶۸. [۱۲] - رجال کشی، همان، ص ۲۴۰. [۱۳] - ارشاد مفید، ص۳۶۴؛ اعلام الوری، ص۴۳۱؛ بحارالانوار، ج۵۲، ص۳۲۸ [۱۴] - غیبه طوسی، ص ۲۸۳؛ بحارالانوار، ج۲، ص۵۸۹؛ اثبات الهداه، ج۳، ص۵۱۶ [۱۵] -  رجال کشی، همان ص ۲۳۱. [۱۶] - رجال کشی، همان، ص ۲۴۱ [۱۷]-تحلیلگر و کارشناس: استاد مصطفی امیری 📌بخش۱۷ -تکمیلی - آدرس لینک بخش ۱۷ آیدی مدیر کانال @zohor313iran