eitaa logo
🇮🇷کشتی نوحِ آخرالزمان🇮🇷
10.3هزار دنبال‌کننده
10هزار عکس
3.1هزار ویدیو
27 فایل
بسم رب الحسین پیام ناشناس https://eitaa.com/joinchat/2361721550C30996c726d آیدی مدیر کانال @zohor313iran آدرس لینک کانال: https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
مشاهده در ایتا
دانلود
🕌🌷بسم رب الحسین🌷🕌 ▪️در دلش امام را دوست دارد! ▪️اما، در سپاه عمر سعد ایستاده! ▪️به خاک و خون افتادنِ اصحاب عشق را می بیند! ▪️اما سر به زیر، اشک می ریزد! ▪️دست بر شمشیر نمی بَرد در مقابل او اما از امام زمان خویش هم دفاع نمی کند! ▪️او حامل نامه های دعوت کوفیان بود! ▪️اما از ترس جانش به حسین پشت می کند! ▪️نه یزید و سپاهش! ▪️نه شمر و عمربن سعد! ▪️و نه تنهایی و مظلومیت حسین! ▪️بلکه آنهایی که راه انفعال و سکون و سکوت را در پیش گرفتند زمینه غلبه یزید و یزیدیان بر اهل عراق و کوفه و کربلا و در نهایت منجر به فاجعه غمبار عاشورا شد. 📍آنهایی که باید صحنه تحولات محرم ۶۱ ه.ق را درست و به هنگام تشخیص میدادند اما غلبه جهل و نفسانیّات مانع تکلیف شناسی و تکلیف گرایی کوفیان شد! 📍مدینه النبی و مکه و کوفه که شهر پیامبرصلی الله علیه و آله و اهل بیت علیهم السلام و علی و اولاد علی علیهم السلام بود! جغرافیایی که محبّین و ارادتمندان و شیعیان مدعی! در آن جمع بودند و اسلام و قرآن و دین و دینداری را مستقیم از خاندان نبوّت گرفته بودند! اما چه بر سر این امّت آمد که از همین مدینه النبی و مکه و کوفه! تا شب عاشورا فقط ۷۲ نفر ثابت قدم پایکار امام زمان خویش ماندن! 🔺️کل یوم عاشورا و کل عرض کربلا یعنی اکنون به کربلا و عاشورا بنگر و ببین در تکلیف شناسی درست و تکلیف گرایی به هنگام کجای این معرکه هستی! -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 راهبرد کلان مدیریت جمهوری اسلامی ایران در پرونده افغانستان 🔹️مشابه تابستان ۱۴۰۰ مدتی است مخصوصا پس از سخنان رئیس جمهور در سیستان و بلوچستان، برخی اکانت‌های معلوم‌الحال تهران را دعوت به اقدام سخت می‌کنند، این افراد در سال ۱۴۰۰ در دو مقطع فتح کل افغانستان توسط طالبان و سقوط پنجشیر تهران را دعوت به اقدام نظامی در افغانستان مشابه عراق و سوریه می‌کردند. 📍اما مدیریت پرونده پیچیده افغانستان معذوریت‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد: ▪️۱- طیف افکار در خصوص نوع مواجهه با افغانستان در سطوح بالای داخل کشور متعدد است. گروهی عقیده دارند باید با آنها مقابله سخت کرد‌، برخی دیگر عقیده دارند باید آنها را به رسمیت شناخت اما گروه سوم بر مدیریت آنها تاکید دارند. ▪️۲- بنابراین استراتژی ایران مبتنی بر سیاست همسایگی، حفظ صلح و آرامش در این کشور با تشکیل دولت فراگیر است. سیاست آمریکا اما جنگ و درگیری داخلیِ قومی- مذهبی با جلوانداختن شیعیان و ورود ایران است به گونه‌ای که ایران یک طرف جنگ شده و آنها در قطب مقابل قرار گیرند. ▪️۳- نوع نگاه به طالبان مهم است؛ تطهیر آنها خطا و ترساندن و داعش‌سازی از آنها نیز خطا است. زیرا به طور قطع آنها چندین طیف دارند. یک جریانِ مهم و مسلط آنها حقانیِ ضدایرانی است، اما برخی افراد در همین طالبان نزدیک به ایران وجود دارند! برای مثال می‌توان به سمیع‌الحق رهبر معنوی طالبان اشاره داشت که علاقه زیادی به همکاری با ایران داشت و توسط سازمان اطلاعات پاکستان در سال ۱۳۹۷ کشته شد، طیف همکاری‌های ایران و طالبان در نا امن‌ سازی معادنی که آمریکا در آن حضور داشت، سرکوبی هسته‌های داعش در سال ۱۳۹۷ انتقال برخی تجهیزات آمریکا به ایران در سال ۱۴۰۰ شاهدی بر این مدعاست. ▪️۴- بنابراین حفظ این نیروهای نزدیک مهم است، در سال ۱۳۹۶ نباید از نقش نیروهای ما در کردستان عراق برای لغو رفراندوم استقلال چشم‌پوشی کرد‌، حتی بسیاری از مخالفین طالبان نیز هماهنگ با ما هستند! ای کاش می‌شد یک دور تمام لاشخورهایی که در شهریور ۱۴۰۰ سنگین‌ترین حملات را به نظام بابت عدم حمایت ایران از این بچه (احمد مسعود) می‌کردند را به محل زندگی‌اش در اطراف مشهد بُرد(ورود تحت‌الحفظ وی و محمداسماعیل خان هم که بماند)....ادامه دارد 🔸️🔸️ ---------------------------❀○❀------------------------ 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 راهبرد کلان مدیریت جمهوری اسلامی ایران در پرونده افغانستان/۲ 📍اما مدیریت پرونده پیچیده افغانستان معذوریت‌ها و محدودیت‌های خاص خود را دارد که در ادامه به آن اشاره خواهد شد(ادامه بحث قبل) ▪️۵ - البته هیچگاه نباید از تهدیدات غافل شد. توافق و مذاکرات برخی جریانات طالب با آمریکا در قطر که تا همین اواخر هم ادامه داشت، نشانه روشنی بر تهدید بودن و لزوم مراقبت از آنهاست. وجود جریان طرفدار ایران، نباید موجب خوش‌بینی شود. ملاک، عمل به تعهدات (عدم ورود طالبان به داخل خاک ایران در قالب پناهجویان، حفظ منافع ملی، اخراج آمریکا و داعش، تشکیل دولت فراگیر و حفظ امنیت شهرهای شیعه‌نشین) است. ▪️۶ - شاید تعداد کارشناسان حوزه افغانستان از حوزه قفقاز هم کمتر باشد(خود ما هم تخصص کامل نداریم و این موارد جمع‌بندی نظرات ارشد است) اما یک فرمانده ارشد نظامی کشور حفظه‌الله وجود دارد که به قول خودش از زمانی که ریشش سبز نشده بود با این جماعت کار کرده است، ایشان بارها اخطار داده که برخی جریانات رسانه‌ای اصلا می‌دانند چه می‌گویند و چه کار می‌کنند؟ ▪️۷- ضمن احترام به برادران افغان، اما وضعیت پناهجویان ورودی به ایران متاسفانه اسفناک است. تخمین تعداد حضور ایشان در ایران و خصوصا تهران و حومه عددی ورای تصور است. جدای از نقش برخی از آنها در تبدیل شدن به پیاده نظام سرویس‌های حریف با اندکی پول، بالا بردن پرچم افغانستان در برخی روستاهای یزد یا برخی درگیری‌ها در بندرعباس و ‌... نشان از لزوم مدیریت صحیح و سریع پناهجویان دارد‌. امری که با توجه به فشار تحریم‌های ظالمانه به غرب دوچندان دشوار است. ▪️۸ - در خصوص حقابه، تلاش کشور همواره بر اولویت بخشی به دیپلماسی بوده است، مخصوصا در این مقطع که به دنبال امنیتی زدایی از پرونده‌های خارجی و مرزها هستیم، اما تغییر پیاپی حکومت‌ها و دولت‌ها در دو کشور و درگیری هر دو کشور با بحران‌های سخت مانند جنگ و تحریم و تروریسم مواضع متضاد و گاه خصمانه دول افغانستان و بی‌توجهی برخی دولت‌های ما به این موضوع، پیگیری این پرونده را به تعویق می‌انداخت در خصوص واکنش همانطور که دکتر کاظمی قمی اشاره داشتند در صورتی که کابل زیر بار دادن حقابه یا تشکیل گروه‌های فنی مشترک نرود‌، اقدام برای تامین منافع ملی ما محفوظ است‌. این اقدامات البته باید به گونه‌ای باشد که الف - منجر به افزایش بحران در افغانستان و بالطبع افزایش پناهجویان نباشد. ب‌‌ - منجر به تحریک گسل‌های قومی - مذهبی داخلی نشود. پ - بازی در پازل دشمن برای درگیرسازی ایران نباشد‌. تست‌های هشداری سرد و گرم‌، انهدام بندهایی که از ورود جریان آب به داخل جلوگیری می‌کنند و سپس سدها از جمله گزینه‌های روی میز است. ------------------------------❀○❀---------------------- 🔸️🔸️ لینک بخش اوّل 👉 ---------------------------❀○❀------------------------ 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴بسم الله النّور علی نور🏴🕌 بمناسبت شهادت امام جعفرصادق علیه السلام/نگرش و نقش تربیتی ولایت عظمی در مکتب شیعی امام صادق علیه السلام عرموده اند:تواضع ریشه هر کار نیک و با ارزش است[۱] اشاره شد از علم حقیقت و معرفت، خشیّت و از خشیّت، تواضع قلبی و از تواضع قلبی، ادب و از ادب، تعبّد و تبعیّت و از تعبّد و تبعیّت، شکوفائی عقل و غلبه ی عقلانیّت(قدرت تعقل و تفکر) و از کمال عقل و غلبه عقلانیت، اعتدال و عدالت نوعی(فضایل و سجایای اخلاقی)! لذا ریشه تمام کمالات انسانی به علم و معرفت برمی گردد! برای برخی سوال یا شبهه پیش اومده اگر ارزش انسان به علم و کسب معرفت هست، پس تکلیف احکام عملی و عبادتهایی که با بدن انجام میشه چی هست؟ آنچه که در شریعت محمّدیه صلی الله علیه و آله محرز است عمل به احکام اعم از انجام واجبات و ترک محرمات(واجب الهی و تکلیف شرعی است) امریست اجتناب ناپذیر! اما اینجا یک نکته است: عمل و رفتار و گفتار از عزم و اراده و عزم و اراده از نیّت و نیّت نیز از معرفت و علم میباشد، حالا آنچه که سبب ثقل اعمال عبادی در ترازوی حقیقت است عبارتست از روح عمل(معرفت و علم حقیقت) اینکه در روایات تصریح شده است ارزش عمل به میزان علم و معرفت شخص است یا اینکه به کثرت عمل شخص نگاه نکنید بلکه به عقل او بنگرید! یعنی عمل عبادی که با اعضاء و جوارح صورت میگیرد مثل نماز و حج و خمس و کار خیر و روزه به میزان معرفت، شخص را در معراج و آسمان ها بالا میبرد! اگر معرفت و علمِ حقیقت را از مسلمان بگیری، عبادتهایی که از ایشان صادر میشود مثل جسم بدون روح است! نهایت اینکه شخص را از جهنّم نجات و او را به بهشت جسمانی حور و باغ و نحر و خوراکیها می رساند، اما بُنیّه و قابلیتی که باید او را به بهشت ملاقات با الله و خلیفه الله واصل نماید عبارتست از معرفت به نورانیّت، علم حقیقت، حکمت متعالیه و توحیدی قرآنی، این علم و معرفت است که سبب تجلّی نور خشیّت در نفسِ انسان میشود، از تجلّی نور خشیّت، تواضع قلبی و از تواضع قلبی، نمودِ ادب و از ادب، تبعیت و تعبّد و از تبعیت و تعبّد، شکوفائی عقل رحمانی و غلبه عقلانیّت و از غلبه عقلانیّت، اعتدال و عدالت انفسی(نوعی) حاصل خواهد شد! اینکه بیان میشود خصوصیّات بارز و بیّن شیعه اثنی عشری را در عدالت و انصاف جستجو کنید ریشه در این امر دارد. إِنَّمَا يَخْشَى اللَّهَ مِنْ عِبَادِهِ الْعُلَمَاءُ: ﺍﺯ ﺑﻨﺪﮔﺎﻥ ﺧﺪﺍ ﻓﻘﻂ ﺩﺍﻧﺸﻤﻨﺪﺍﻥ ﺍﺯ ﺍﻭ ﻣﻰ ﺗﺮﺳﻨﺪ[۱] امام صادق عليه‌السلام با استدلال به همين آيه فرمود: الخَشيَّةُ ميراثُ العِلم(خشيت ميراث علم است)، پس كسي كه تهی از خشيّت باشد یعنی از علم حقیقت بهره ای نبرده است هرچند كه در معارف و علوم، موشكافي‏هايي داشته باشد،[۲] اميرالمؤمنين عليه السلام مى فرمايند: اَعْظَمُ النّاسِ عِلماً اَشَدُّهُم خَوفاً مِنَ اللّهِ: آن كسى كه علمش از همه بيشتر است، خدا ترسي اش از همه شديدتر مى باشد[۳] سلمان می‌گوید به علی علیه‌السّلام گفتم: ‌ای برادر رسول خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم درود خدا بر تو باد! آیا مراد از اقامه نماز، همان اقامه ولایت شما است؟ امام فرمود: بلی‌ای سلمان و شاهد آن، سخن خدای تعالی در قرآن است وَ اسْتَعِینُوا بِالصَّبْرِ وَ الصَّلاةِ وَ اِنَّها لَکَبِیرَةٌ اِلَّا عَلَی الْخاشِعِینَ [۴]  بر‌این‌اساس، صبر پیامبر خدا صلی‌ الله‌ علیه‌ و‌ آله‌ و سلّم است و صلاة اقامه ولایت من است و از‌ این‌ رو خداوند با ضمیر مفرد فرمود: وَ اِنَّها لَکَبِیرَةٌ و با ضمیر مثنی نفرمود: و انّهما، زیرا پذیرش ولایت سنگین است، مگر بر خاشعان و خاشعان هم شیعیان بابصیرت‌اند.[۵][۶] لذا محال است مُحِبّ، ادعای ولایت داشته باشد اما از او ادب و تواضع و خشیت، نمود نداشته باشد! چرا که علم و خشیت و تواضع و ولایت در هم تنیده و بهم ربط عینی دارند! الَّذِينَ هُمْ فِي صَلَاتِهِمْ خَاشِعُونَ: ﺁﻧﺎﻥﻛﻪ ﺩﺭ ﻧﻤﺎﺯﺷﺎﻥ خاشعﺍﻧﺪ[۷] [۱] - فاطر، آيه ۲۸ [۲] - بحارالأنوار، ج۲، ص۵۲ [۳] - غرر الحكم و درر الكلم، ص۲۰۲، حکمت۳۲۶ [۴] - بقره - آیه۴۵.     [۵] - المناقب، ص۶۹-۷۰، الکتاب العتیق [۶] - بحار الانوار، ج ۲۶، ص۲    [۷] - مومنون - آیه ۲ -----------------------------❀○❀-------------------------- :🔸️🔸️ لینک بخش چهارم 👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 امام خمینی رحمه الله علیه در منشور روحانيت ۱۳۶۲/۱۲/۰۳ درخصوص چهار خطر هشدار دادند: ۱- خطر بازگشت جريان ليبرال ۲- خطر بازگشت جريان انجمن حجتيه ۳- خطر تاثير پذيري خوديها از ضد انقلاب ۴- خطر نفاق -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 برحسب ظاهر انجمن حجتيه تشکلی بود که پیش از انقلاب برای مقابله با بهائیت تشکیل شد و مدعی بود که اعضای خود را از دخالت در سیاست باز می‌دارد چرا که تبلیغ تشیع را در اولویت اصلی خود می‌داند. این دیدگاه در خلال درگیری خونین انقلابیون با رژیم شاه، باعث بدبینی انقلابیون به این مجموعه شد که تا سال‌های پس از انقلاب نیز ادامه پیدا کرد. بیانات انتقادی امام خمینی راحل و سخت گیری ایشان نسبت به این فرقه انحرافی گرچه باعث تعلیق داوطلبانه این تشکیلات شد، اما جلسات زیرزمینی و نیروسازی این گروه به همان شکل سابق ادامه دارد. روحانیان در جامعه ایران، به ویژه از هنگام تحریم تنباكو، جایگاه ارزنده‌ای داشته‌ وهمواره در برابر حكومت‌های ستمگر و نفوذ استعمار ایستاده و مانع اجرای اهداف بیگانگان بودند. از این رو، استعمارگران برای مقابله با روحانیت، از راه دین وارد شده و به فرقه‌سازی و تفرقه‌افكنی میان مسلمانان روی آوردند برخی از این­ها، با مشغول ساختنِ اذهان به مسائل انحرافی، اساس فكری و مذهبی آنان را سست می­كنند تا ذهن، فكر و اندیشه مردم را از سیاست و حكومت و دخالت در ادارة مملكت دور نگه دارند، به طوری كه دخالت دین و مذهب در امور سیاست و اداره مملكت امری مكروه و حتی حرام نشان داده شود تا بیشتر و آسوده‌تر بتوانند بر مقدرات مسلمانان حاكم شده و از منابع و ذخایر این كشورها، منافع خود را تأمین كنند. 🔸️🔸️ ---------------------❀○❀------------------ 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱] جامعه مذهبی ایران در دوره پهلوی با سه جریان عمده روبرو بود گروه اول؛ فرهنگ باختگان در برابر فرنگیان. گروه دوم؛ مرعوب شدگان شعارهای کمونیسم و عدالت گرایانه دروغین. گروه سوم؛ بهائیت، که شاخه فکری و فرهنگی استعمار برای تفرقه در جامعه اسلامی ایجاد شده بود، تشکیل انجمن حجّتیه برای مقابله با بهائیّت بود. مؤسس و رهبر این گروه آقای شیخ‌محمود ذاكرزادة تولایی معروف به حلبی است. صرف نظر از مسائل دیگر، انجمن حجّتیه برخلاف حركت اسلام انقلابی، حركت می­كرده و با جدایی دین از سیاست، نیروی خود را مصروف مسائل غیر ضروری میکردند ایشان اسلام منهای و از مبارزه با اصل و ریشه فساد غافل ماند و به همین جهت مورد استقبال دربار قرار گرفت. مبنای این اندیشه، باطل و طاغوت شمردن قیام‏هاى قبل از ظهور است و از نظر انجمنی ­ها؛ جهاد در دوران غیبت معنا ندارد، اندیشه باطل و التقاطی دیگر اینکه در آخرالزمان هرگاه فساد، زمین و آسمان را پر کند! ظهور محقق خواهد شد لذا نباید مانع فساد و عامل آن شد! به همین دلیل طرفدار جدائی دین از سیاست در دوره غیبت بوده و به تشکیل حکومت اسلامی در دوره غیبت امام معصوم اعتقادی ندارند، لذا در تبصره دوم اساس­نامه انجمن می خوانیم: انجمن به هيچ‌وجه در امور سياسي مداخله نخواهد داشت و نيز مسؤوليت هرنوع دخالتي را كه در زمينه‌هاي سياسي از طرف افراد منتسب به انجمن صورت گيرد، بر عهده نخواهد داشت.  بر اساس این مبانی بود که امام خمینی راحل و انجمن حجتیه در مقابل هم قرار گرفتند: هم در مقام سخن و اظهار نظر ها در مقابل هم قرار گرفتند و هم در مقام عمل، که امام به تمام عیار با طاغوت و ریشه­ های آن مانند اصل حکومت شاهنشاهی و خاندان پهلوی مبارزه می کرد و گفت شاه باید برود در حالی که آقای حلبی، مبارزه با طاغوت را در زمان غیبت حرام می دانست. قابل ذکر است که در آن زمان، امام خمینی رحمه الله علیه یک مجتهد تمام عیار بود و مدرس خارج فقه و اصول و استاد فلسفه و مدرس اخلاق در حوزه علیمه قم بود، در حالی که حتی یک نفر از عالمان دینی از اجتهاد و مرجعیت آقای حلبی سخن نگفته اند. معلوم نیست چگونه این اندیشه انحرافی شخصی را به همگان القاء می کرد. در حالی که امام از اینها به ساده لوحان بی سواد تعبیر کرده است. پی نوشت: [۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳ -----------------------------❀○❀-------------------------- 🔸️🔸️ لینک بخش اوّل 👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱] دیدگاه امام خمینی رحمه الله علیه در مورد انجمن حجتیه: امام خميني درباره انجمن حجّتيه به وزير کشور وقت آقای ناطق نوري و علي اکبر پرورش، وزير آموزش و پرورش، نظر خود را نسبت به انجمن چنين ابراز مي کند که: به آنها پست کليدي ندهيد! خطرناکند. وقتي آمدند بين شما تفرقه ايجاد مي کننند، تشتت ايجاد مي کنند. برادران را به جان هم مي اندازند! آنها کار ديگري دارند، دنبال مسئله ديگري هستند. اينها با شاه همکاري مي کردند، برايشان مسئله دين مطرح نبوده است.[۲] امام در باره­ی اسلام آمریکایی می فرماید: شك نكنيد كه بعد از چندى همان مسائل سابق به يك صورت بدترى پيش خواهد آمد؛ همان اسلام شاهنشاهى دوباره برمى‏گردد. آنها مى‏دانند كه بايد بگويند اسلام، امريكا هم براى اسلام دلش مى‏سوزد، اما اسلام امريكايى در زمان شاه هم بود، اسلام امريكايى بود، كسى حق نداشت دخالت در هيچ امرى بكند! اسلام امريكايى اين بود كه مُلّاها بايد بروند درسشان را بخوانند، چكار دارند به سياست. با صراحت لهجه مى‏گفتند. از بس تزريق شده بود در اين مغزها باورشان آمده بود كه ما بايد برويم توى مدرسه درس بخوانيم، چكار داريم به اينكه به ملت چه مى‏گذرد؛ آن امر مردم، امر حكومت با قيصر است به ما چه ربطى دارد. يک دسته ديگر هم که تزشان اين است که بگذاريد که معصيت زياد بشود تا حضرت صاحب بيايد، حضرت صاحب مگر براي چه مي آيد؟ حضرت صاحب مي آيد معصيت را بردارد. ما معصيت کنيم که او بيايد؟[۳] امام در جای دیگر می فرماید: بايد مراقب بود كه تفكر جدايي دين از سياست از لايه هاي تفكر اهل جمود به طلاب جوان سرايت نكند و يكي از مسائلي كه بايد براي طلاب جوان ترسيم شود،همين قضيه است كه چگونه در دوران وانفساي نفوذ مقدسين نافهم و ساده لوحان بي سواد، عده اي كمر همت بسته اند و براي نجات اسلام و حوزه و روحانيت از جان و آبرو سرمايه گذاشته اند. اوضاع مثل امروز نبود، هر كس صد درصد معتقد به مبارزه نبود زير فشارها و تهديدهاي مقدس نماها از ميدان به در مي رفت. ترويج تفكر شاه سايه خداست و يا با گوشت و پوست نمي توان در مقابل توپ و تانك ايستاد و اين كه ما مكلف به جهاد و مبارزه نيستيم و يا جواب خون مقتولين را چه كسي مي دهد و از همه شكننده تر، شعار گمراه كننده حكومت قبل از ظهور امام زمان عليه السلام باطل است و هزاران ان قلت ديگر، مشكلات بزرگ و جانفرسايي بودند كه نمي شد با نصيحت و مبارزه منفي و تبليغات جلوي آنها را گرفت. تنها راه حل، مبارزه و ايثار و خون بود كه خداوند وسيله اش را آماده نمود.[۴] هشدار دیگر امام این است: خطر تحجرگرايان و مقدس نمايان احمق در حوزه­هاي علميه كم نيست. طلاب عزيز لحظه اي از فكر اين مارهاي خوش خط و خال كوتاهي نكنند، اينها مروج اسلام آمريكايي اند و دشمن رسول الله. آيا در مقابل اين افعي ها نبايد اتحاد طلاب عزيز حفظ شود.[۵] عکس همراه پست مربوط به مؤسس و رهبر فرقه انجمن حجّتیه، آقای شیخ‌محمود ذاكرزادة تولایی معروف به حلبی است. پی نوشت: [۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳ [۲] - سایت مرکز اسناد انقلاب اسلامی کد مطلب۱۱۵۰۴ [۳] - صحیفه امام ج ۱۷ص ۵۳۴/سخنرانی امام ۱۳۶۲/۰۴/۲۱ [۴] صحيفه نور ج۲۱، صفحه ۲۷۹ [۵] صحيفه نور، ج۲۱، صفحه۲۷۸ -----------------------------❀○❀-------------------------- 🔸️🔸️ لینک بخش دوّم👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱] دیدگاه امام خمینی رحمه الله علیه در مورد امام خمینی رحمه الله علیه: دسته‌ای از روحانی نماهایی که قبل از انقلاب دین را از سیاست جدا می‌دانستند و سر به آستانه دربار می‌ساییدند، یکمرتبه متدین شده و به روحانیون عزیز و شریفی که برای اسلام آنهمه زجر و آوارگی و زندان و تبعید کشیدند تهمت وهابیت و بدتر از وهابیت زدند، دیروز مقدس نماهای بیشعور می‌گفتند دین از سیاست جداست و مبارزه با شاه حرام است، امروز می‌گویند مسئولین نظام کمونیست شده‌اند! تا دیروز مشروب فروشی و فساد و فحشا و فسق و حکومت ظالمان برای ظهور امام زمان - ارواحنا فداه - را مفید و راهگشا می‌دانستند، امروز از اینکه در گوشه‌ای خلاف شرعی که هرگز خواست مسئولین نیست رخ می‌دهد، فریاد وا اسلاما سر می‌دهند! دیروز حجتیه‌ای  ها مبارزه را حرام کرده بودند و در بحبوحه مبارزات تمام تلاش خود را نمودند تا اعتصاب چراغانی نیمه شعبان را به نفع شاه بشکنند، امروز انقلابیتر از انقلابیون شده‌اند[۲] پی نوشت: [۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳ [۲] - صحیفه نور امام خمینی جلد۲۱ صفحه ۲۸۱ -----------------------------❀○❀-------------------------- 🔸️🔸️ لینک بخش سوّم👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱] مولود نامشروع سیاسی استکبار بنام فرقه ظالّه و انحرافی بهائیت را به دامن جامعه اسلامی انداختند و از آن طرف نقطه مقابل فرقه انحرافی انجمن حجّتیه را ایجاد میکنند برای مقابله با بهائیت، اوّلی با هدف شکاف و تفرقه میان مسلمانان و دوّمی با هدف شکاف و تفرقه میان شیعیان مهدوی باور! پی نوشت: [۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳ -----------------------------❀○❀-------------------------- 🔸️🔸️ لینک بخش چهارم👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱] 🔹️انجمن حجتیه در اواسط دهه ۴۰ به رهبری شیخ محمود ذاکرزاده تولایی معروف به حلبی شکل می گیرد، در ۱۵ مهر ۱۳۴۹ اعضای انجمن با ارسال نامه ای از امام خمینی خواستند که نظر خویش را پیرامون فعالیت اعضای انجمن اعلام دارد. 🔹️امام خمینی در پاسخ، به تایید انجمن و اقداماتش می پردازد اما این تایید فقط چند ماه بعد به علت دریافت گزارش هایی منفی از فعالیت انجمن حجتیه دستخوش تغییری اساسی می شود، امام در واقع به این نتیجه رسیده بودند که تاکید انجمن حجتیه بر غیر سیاسی بودن اقدامات و عملکردها و بی اعتنایی آن به مبارزه با رژیم پهلوی عملا در مسیر برقراری یک نظام اسلامی، خلل و مانع ایجاد می کند. 🔹️امام در پرتو این درک واقع بینانه، در پاسخ به نامه آقای محمدعلی گرامی که از ایشان درخصوص فعالیت انجمن و شیخ محمود حلبی سوالاتی مطرح کرده بود می نویسند: راجع به شخصی که مرقوم شده بود جلساتش ضررهایی دارد، از وقتی مطلع شده ام تاییدی از او نکرده ام و ان شاءالله تعالی نمی کنم. 📍انجمن حجتیه در تحلیل کاملا انحرافی از زمینه ها و شرایط ظهور حضرت حجت عجل الله تعالی فرجه الشریف مبارزه با بهائیان را محور همه فعالیت های خود قرار می دهد و در این مسیر حتی حاضر به همکاری با ساواک می شود! 🔹️نیمه شعبان سال۱۳۵۷ فرا می رسد، امام خمینی برای اعتراض به سیاست های ضداسلامی شاه و دربار دستور منع چراغانی جشن های ولادت امام زمان عجل الله تعالی فرجه الشریف را صادر می کند، انجمن حجتیه غرق در بی بصیرتی و انحراف تئوریک، برخلاف دستور امام و برای هر چه گسترده تر برگزار کردن این مراسم تلاش می کن، رژیم پهلوی از این اقدام خرسند شده است 🔹️ امام رحمة الله علیه بعدها در اسفند ۱۳۶۷ در پیام به روحانیت از ناهمراهی مدعیان ولایت به شدت گله و انتقاد می کنند، پاسخ امام خمینی به این تحریف بزرگ، قاطعانه و محکم است(۱۳۶۷/۰۱/۱۴):  اینهایی که میگویند هر عَلَمی بلند بشود و هر حکومتی، خیال کردند که هر حکومتی باشد این برخلاف انتظار فرج است، اینها نمی فهمند چی دارند میگن، اینها تزریق کردند بهشون که این حرف ها را بزنند، نمیدونند دارند چی چی میگن! حکومت نبودن یعنی اینکه همه مردم به جان هم بریزند، بکُشند هم را و بزنند هم را از بین ببرند، برخلاف نص آیات الهی رفتار بکنند، ما اگر فرض می کردیم ۲۰۰ تا روایت هم در این باب داشتند، همه را به دیوار می زدیم، برای اینکه خلاف آیات قرآن است، اگر هر روایتی بیاید که نهی از منکر را بگوید نباید کرد، این را باید به دیوار زد، این روایت قابل عمل نیست. 📍امام در ریشه یابی این انحراف بزرگ و خطرناک هوشیارانه دست قدرتهای بزرگ را مشاهده می کند و بر این عقیده است که از استعماری جدایی دین از سیاست زمینه ساز چنین برداشت هایی ست، پس از پیروزی انقلاب اسلامی، پایبندی انجمن حجتیه به برداشت انحرافی جدایی دین از سیاست، این گروه را به موضع گیریهای خطرناک سوق می دهد. 🔹️محمد حلبی در خرداد ۱۳۶۲ در سخنانی، صلاحیت هر فردی به جز امام معصوم را برای کارهای جاری انقلاب، از جمله دعوت مردم به مقابله با حمله صدام بعثی و حامیانش منکر می شود و می گوید: باید امام معصوم بیاید و دستور دفاع در مقابل صدام را صادر کند! تحلیل گرانی که به عمق بینش امام درباره حدود و اختیارات ولایت فقیه آگاهند منتظر واکنش صریح امام هستند. 🔹️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه: این اعوجاجات را بردارید، این دسته بندیها را برای خاطر خدا اگر مسلمید، و برای خاطر کشورتون اگر ملی هستید، این دسته بندیها را بردارید و در این موجی که الان ملت را به پیش دارد می برد، در این موج خودتان را وارد کنید و برخلاف این موج حرکت نکنید که دست و پاتون خواهد شکست. 🔹️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه: ما تکلیف داریم آقا! این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهور امام زمان علیه السلام هستیم پس دیگر بنشینیم تو خانه ‏هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم عَجّلْ عَلی فَرَجِه، با کار شما باید تعجیل بشود، شما باید زمینه را فراهم کنید برای آمدن او و فراهم کردن اینکه مسلمین را با هم مجتمع کنید، همه با هم بشوید! ان ‏شاءاللّه‏ ظهور می‏کند ایشان و من امیدوارم خدای تبارک و تعالی قلب های همۀ ما را متوجه به خودش بکند و از معارف قرآن به ما یک نسیمی عنایت بفرماید.... پی نوشت: [۱] - صحیفه امام، ج۲۱، ص۶۱۳ -----------------------------❀○❀-------------------------- 🔸️🔸️ لینک بخش پنجم👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷 امام خمینی راحل: هواستان راجمع کنید نکند یک مرتبه متوجه شوید که انجمن حجّتیه ای ها همه چیزتان را نابود کرده اند[۱] 📍انقلاب اسلامی، به اعتقاد علمای راستین، توده های فهیم مردم و روشنفکران حقیقی جهان اسلام، گام بزرگی است در مسیر تحقق وعده الهی ظهور منجی عالم بشریت مهدی موعود. اما این اعتقاد درتاریخ معاصر ایران با انحرافات و چالشهایی روبرو بوده است که شناخت آنها در پرتو شاخصه ای جاودانه امام خمینی راحل بهتر امکانپذیر است. 🔺️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه: ما تکلیف داریم آقا این طور نیست که حالا که ما منتظر ظهورامام زمان سلام اللّه‏ علیه هستیم پس دیگربنشینیم تو خانه ‏هایمان، تسبیح را دست بگیریم و بگوییم عَجّلْ عَلی فَرَجِهِ با کار شما باید تعجیل بشود. 📍امام به یک برداشت انحرافی از مقوله انتظار عمدتا به افرادی باز می گردد که در مقیاسهای فردی به مفهوم انتظار می اندیشند و تلاش برای ظهور حضرت مهدی عجل الله تعالی فرجه الشریف را در امربه معروف و نهی از منکر شخصی محدود می کنند. 🔺️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه:  بعضی ها انتظار فرج را به این می دانند که، در مسجد، در حسینیه، در منزل، بنشینند و دعا کنند و فرج امام زمان سلام الله علیه را از خدا بخواهند، اینها، مردم صالحی هستند، که یه همچین اعتقادی دارند، بلکه بعضی از اینها را که، من سابقا می شناختم، بسیار مرد صالحی بود، یک اسبی هم خریده بود، یک شمشیری هم داشت و منتظر حضرت صاحب سلام الله علیه بود، اینها به تکلیف شرعی خودشون عمل می کردند، نهی از منکر هم می کردند، امر به معروف هم می کردند. لکن همین! دیگر غیر از این کاری از دستشون برنمی آمد، و فکر این هم که یه کاری بکنند نبودند. 📍دسته دوم از برداشتهای امام خمینی در مقوله انتظار، متوجه کسانیست که تکلیف خود را در دعا خلاصه می کنند، این گروه که فصل مشترکی با گروه نخست دارند در قبال مشکلات جامعه و کشور دچار بی اعتنایی و سکوت میشوندو خواسته یا ناخواسته زمینه ادامه مشکلات جامعه و کشور را فراهم می کنند. تسری این تفکر به برخی از قشرهای مردم در دوران رژیم ستم شاهی، آثار خطرناکی به دنبال می آورد و مبارزه امام خمینی و اصحابش را با حکومت وابسته پهلوی دچار مشکلات فراوانی می کند. 🔺️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه : یک دسته دیگری بودند که انتظار فرج را می گفتند این است که ما کار نداشته باشیم به اینکه در جهان چه می گذرد، در ملتها چه میگذرد، در ملت ما چه میگذرد به این چیزها کار نداشته باشیم، ما تکلیف خودمونو عمل کنیم، برای جلوگیری از این امور هم خود حضرت بیان ان شاءالله درست می کنند! دیگر ما تکلیف نداریم! تکلیف ما همین است که دعا کنیم که ایشون بیایند و کاری به کار اونچه که در دنیا میگذرد یا در مملکت خودمون میگذرد نداشته باشیم، اینها هم یه دسته از مردمی بودند که صالح بودند. 📍همانگونه که امام خمینی راحل در تحلیل هوشمندانه و دقیق خود تصریح می کنند، آسیب و انحراف دیگری که مفهوم واقعی انتظار را دچار چالش بزرگتری می کند دیدگاهیست که به بهانه زمینه سازی برای ظهور مهدی موعود خواسته یا ناخواسته و مستقیم یا غیرمستقیم مروّج فسادهای مختلف در جامعه می شود و عملا پایه های ظلم و ستم را مستحکم می سازد. 🔺️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه: یه دسته ای می گفتند که خب باید عالم پرِ معصیت بشود تا حضرت بیاید، ما باید نهی از منکر نکنیم، امربه معروف هم نکنیم، تا مردم هر کاری میخواهند بکنند، گناهان زیاد بشود تا فرج نزدیک بشود، یه دسته ای از این بالاتر بودند میگفتند باید دامن زد به گناهان، دعوت کرد مردم را به گناه، تا دنیا پر از جور و ظلم بشود و حضرت سلام الله علیه تشریف بیارن. اینم یه دسته ای بودند که البته در بین این دسته منحرف هایی بودند، اشخاص ساده لوح هم بودند، منحرف هایی هم بودند که برای مقاصدی به این دامن می زدند. 📍ماهیت تفکر این دسته عمدتا تشکیلاتی ست، به همین علت، وسعت و عمق آسیب های آنان نیز بیشتر و عمیق تر است! در تاریخ ۶ دهه اخیر ایران، مجموعه انحرافات نظری و عملی در باب انتظار عمدتا در تشکلی بنام انجمن حجتیه شکل گرفته است. 🔺️سخنان امام خمینی رحمة الله علیه: یه دسته دیگری بودندکه می گفتند: که هر حکومتی اگر در زمان غیبت محقق بشود، این حکومت باطل است و برخلاف اسلام است. اونها مغرور بودند، اونهایی که بازیگر نبودند مغرور بودند به بعضی از روایات که وارد شده است در این امر، که هر عَلَمی بلند بشود قبل از ظهور حضرت، اون عَلَم، عَلَم باطل است. اونها خیال کرده بودند که نه! هر حکومتی باشد! -----------------------------❀○❀-------------------------- 🔸️🔸️ لینک بخش ششم👉 -----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🇮🇷🌷بسم الله النور🌷🇮🇷 خرمشهر تبدیل به خونین شهر شد اما لحظه ای از مقاومت و ایثار و مبارزه دست نکشید. هروقت حرف از خاک وطن می‌شود، خون در دل کارون جاری می‌شود به جای آب و نخل ها سینه سپر می‌کنند برای این که همچنان نماد مقاومت باشند. سوم خرداد تنها فتح یک شهر نیست؟ فتح یک هویت و پیروزی یک مکتب بزرگ از مردمان سرزمینی است که همیشه تاریخ درخشیده است. خرمشهر، نماد نجابت، مظلومیت، غیرت و شجاعت، است و سمبل همه آنچه در هشت سال دفاع مقدس بر مردم ایران زمین گذشت؟ خرمشهر را نباید در سوم خرداد محبوس کرد. خرمشهر باید برای همیشه در دل همه نسل‌های امروزی این مملکت ساری و جاری باشد تا دختران و پسران این آب و خاک با دانستن این که در این شهر چه گذشته به گذشته خود افتخار کنند! فتح خرمشهر باید به عنوان یک جشن بزرگ ملی هر ساله پربارتر از همیشه به گونه‌ای برای نسل‌های امروز تولید محتوا شده و برگزار شود که آینده‌گان به آزادسازی چنین خاکریزی از میهن بر خود ببالند، سوم خرداد تنها یک مناسبت ملی و تقویمی نیست، بلکه بهانه است برای من که بازهم از این شهر و حماسه هایش بگویم و بنوسیم تلنگری است برای مسوولین که حواس‌شان به زندگی و معیشت مردم نجیب و مقاوم این دیار باشد! آری، این روزها همه جا صحبت از سوم خرداد و آزادسازی خرمشهر است، خرمشهری که با خون، آزاد شد اما آباد نشد! کوچه پس کوچه‌های این شهر هنوز هم بوی باروت می‌دهند و آجرهایش زخمی به دلیل بازی های سیاسی، انحصارطلبی و مصلحت اندیشی های منفعت طلبانه و ناکارآمدی که هنوز خونین شهر رنگ و بوی توسعه و آبادانی ندارد! خستگی را روی چهره شهر شاهد هستیم! بیش از سه دهه از پایان جنگ تحمیلی می گذرد اما وضعیت شهر در شان مردمان باغیرت، عفیف، مومن و خون گرم نیست! گویا قرار بوده خرمشهر خراب شود و خراب بماند تا کلان شهرها، آباد شوند و آباد بمانند... ما که در برابر شهدا وصله ناجوریم اما از سر لطف و کرامت الحمدالله توفیق شد امروز در معرض عطر حضور شهدا در خونین شهر باشیم... ساعت ۱۱:۵۰ دقیقه - ۳ خردادماه ۱۴۰۲ - مسجدجامع خرمشهر - دعاگوی همه عزیزان هستم... ----------------------------❀○❀-------------------------- 🆔️ @zohor313iran 🆔️ https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104