🕌🚩🏴هوالشّهید🏴🚩🕌
صلی الله علیک یا حسن ابن علی العسکری
صلی الله علیک یا صاحب الزمان
#سیری_در_فاطمیّت_نظام_هستی
روایتی پیچیده ی توحیدی و ولاییِ پررمز و راز
از امام حسن عسکری علیه السلام بمناسبت شب شهادت حضرت که اشاره به مقام باطنی و نوری محور عالم وجود حضرت مادر سلام الله علیه دارد به شرح اجمالی ذیل آمده...
شرحی بر روایت شریف ولایت کلیه علوی و باطن آن، با تحقیق در آثار اهل معرفت و دقت و تامل در واژه ها و تعابیر معقول به محسوس در این روایت، معارفی را که در حد بضاعت کم میسر بود در چند بخش از معرفت ولایی ارائه گردیده است.
۱ - معرفت ولایی اوّل:
در عالم اعلی، تمثّل حقیقت فاطمیّه به صورت حقیقت انسانی به نحو کامل ظهور نموده ولی صاحب مقام ولایت، تمثّلش بصورت تاج است.
تمثّل وجود نورانی امیرالمومنین علیه السلام در عالم نورانیّت، به صورت تاج قرار گرفت! چرا که تاج مظهر سلطنت و فرمانروایی است و این اشاره به سلطنت و ولایت کلیهی امیرالمومنین علیه السلام دارد که حتی فاطمه الزهراء سلام الله علیه در مقام کثرت و ظهور، تحت سیطرهی این تاج سلطنت الهیه قرار دارند.
۲ - معرفت ولایی دوّم:
اگر چه مقام عظمای ولایت کلیهی الهیهی امیرالمومنین علیه السلام به صورت تاجی از نور در آن عالم نورانیّت تمثل یافته است و یکی از وجوه این تمثّل این است که مقام ولایت در رأس مقام عصمت کبری قرار داشته و پوششی بر حقیقت فاطمیّه است.
چنانکه در تمثّل جسمانی نیز وجود مقدس امیرالمومنین علیه السلام از جهت حکم امامت و هم از جهت آیهی شریفه :الرِّجَالُ قَوَّامُونَ عَلَى النِّسَاءِ بر مقام عصمت کبری فوقیّت دارد چه اینکه مقام ولایت تصرّفی که اراده کّن و مشیّت الهی است در راس نظام توحیدی بلکه باطن توحید در عالم معنی است!
تمثّل میلاد مولی علی علیه السلام در درون خانه خدا و شکافته شدن یکی از ارکان کعبه نشان از غلبه و فوقیّتِ مقام ولایت مطلقه بر همه امور نظام آفرینش و توحید حتی خانه خدا دارد!
چه اینکه در زیارت جامعه کبیره وصول به مقام طهارت، تقوا، تزکیه(عصمت باطنیّه) با ولایت تصرّفی(مقام کُن) است! یعنی قوام مقام عظیم الشان عصمت الله الکبری نیز تحت سیطره و سطلنت ولایت مطلقه علویه است که در صورت و هیبت و کسوت امیرالمومنین علیه السلام نمود و ظهور و بروز دارد ما با عین حال این تاج سلطنت و فرمانروایی بر سر حضرت فاطمه اسلام الله علیه است که شرح آن در معرفه بعدیست!
۳ - معرفت ولایی سوّم:
حقیقت فاطمیّه صاحب ولایت کلیّه باطنیه است بدین شرح: نکته دقیقی و لطیفه خفیّه در این مهم نهفته است؛ تاجی که بر سرحضرت فاطمه سلام الله علیه است مظهر و نشان فرمانروایی است و پادشاه و فرمانروا، آن شخصی است که تاج بر سر او نهاده شده است! یعنی اگرچه در عالم تمثّل و ظهور ولایت علویه در امیرالمومنین علیه السلام به صورت تاج فرمانروایی و سلطنت ظهور نموده.
ولی این سلطنت که مقام کّن و ولایت تصرّفی مطلقه است از راس الفاطمیّه تجلّی و سریان دارد! پس محور عالم وجود در سلطنت مطلقه، حقیقت فاطمیّه است چه اینکه نمود و ظهور و بروز این سلطنت و فرمانروایی که بصورت و هیبت عالی علی اعلی علیه السلام است بر سر حضرت فاطمه سلام الله علیه السلام میباشد.
لذا مرتبه اخفی سِرِّ فاطمیه، مُجلّای مشیّت الهیّه است که از مقام جمعی الجمعی(حقیقت احدی فاطمی) بصورت مقام جمعی(حقیقت محمّدیه) نمود و ظهور میابد.
اگرچه حضرت موسی کلیم الله مبعوث شده به رسالت و از پیامبران اولوالعزم، صاحب کتاب و شریعت هستند اما وقتی به جناب خضرمی رسد ایشان با شرط و شروط وی را قبول میکند اما بدلیل عدم سعه ی وجودی و ظرفیت لازم نتوانست با خضر همراه باشد!!! و این نشان از ولایت باطنی و ماموریت تکوینی جناب خضر است که فوقیّت دارد بر مراتب و مقامات نبوی جناب موسی کلیم الله
📌بحث مرتبط حقیقت فاطمی - بخش بعد - لینک
----------------------------❀○❀---------------------------
#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
#لینک_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🚩🏴هوالشّهید🏴🚩🕌
صلی الله علیک یا حسن ابن علی العسکری
صلی الله علیک یا صاحب الزمان
يـا أَحْمَدُ! لَوْلاكَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاكَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُكَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُكُما: هان اى احمد! اگر تو نبودى، جهان را نمى آفريدم و اگر على نبود، تو را و اگر فاطمه نبود، من شما دو نفر را نمى آفريدم.
#سیری_در_فاطمیّت_نظام_هستی
روایتی پیچیده ی توحیدی و ولاییِ پررمز و راز
از امام حسن عسکری علیه السلام بمناسبت شب شهادت حضرت که اشاره به مقام باطنی و نوری محور عالم وجود حضرت مادر سلام الله علیه دارد به شرح اجمالی ذیل آمده...
۵ - معرفت ولایی پنجم:
وجود مقدس حسنین در تمثّل حقیقت فاطمیه به گوشواره تعبیر شده است یعنی آویزهی گوش مبارک آن حقیقت قرار گرفته است.
از آنجایی که حقیقت سامعه(قوه شنوایی) برای ادراک اصوات و کلمات است و در این تمثل اشاره به ادراک کلمات وجودی است که بعضی از این کلمات از ملکوت ایمن(راست) است ولذا از سامعهی ایمن(قوه شنوایی راست) استماع میگردد چنانکه بعضی دیگر از ملکوت ایسر(چپ) است و از سامعهی ایسر(قوه شنوایی چپ)استماع میشود...
رسیدن این کلمات وجودی به سامعهی هویّت غیبیه فاطمی به معنای قوس صعود این حقایق است، چراکه تمام حقایق وجودی دو قوس دارند: در قوس نزول آفرینش از مقام مشیّت صادر شده و در قوس صعود بازگشت(عود - معاد) به مقام مشیّت باز میگردند،
حقیقت فاطمیّه مجرای مشیت مطلقه است! اما این حقیقت احدی، مقام جمع الجمعی است که در اختفای وجود محض(وحدت وجود) قرار دارد، لذا مقام مشیّت مطلقه باید از اختفای وجود خارج و در مقام کثرت(جمعی) متعیّن شود!
بنابراین تکویناً لازم آمد تقدم خلقت نوری امام علیه السلام نسبت به سایر خلائِق تا به اعتبار جعل مقام قلبیّت، محل ظهور مشیت الهی در مقام و عالم کثرت، محقق گردیده و امکان عطاء نعمات و فیض وجود به خلائِق مهیا گردد!
در این تمثّل نوری حضرت فاطمه زهرا سلام الله علیه از امام حسن عسکری علیه السلام، لسان مبارک حقیقت فاطمی، که واسطه صدور کلمات و اصوات است و این مهم کنایه به این امر با عظمت دارد قوس نزول آفرینش از ایشان شروع میشود!
اما قوّه سامعهی(قوه شنوایی) که محلّ رجوع و بازگشت اصوات و کلمات از طریق حسّ مشترک، خیال، ذهن، عقل و اتّحاد با نفس حضرت فاطمه سلام الله علیه حاصل میشود پس حقیقت نوری فاطمی در روایت مورد اشاره، محل بازگشت و دریافت کلمات وجودی عالم است که در قوس صعود( وانا الیه راجعون) به آن حقیقت باز میگردند.
هر موجودی که آفریده شده، کلمهای از کلمات کتاب آفرینش است و واسطهی خلقت او به اعتبار مشیت الله میباشد و مشیت الله در مقام احدی(جمع الجمعی) و اختفای وجود(وحدت محض) عبارتست از حقیقت فاطمیّه!
در این روایت، به اعتبار لسان الله محل صدور کلمات وجودی و مبدأ قوس نزول(انا للّه) و به اعتبار مقام اُذُن اللّهی محل بازگشت(و انا الیه راجعون) این کلمات و حقایق وجودی و منتهی الیه قوس نزول که باز هم به حقیقت فاطمی در مقام اخفای سِرّ میباشد.
اینکه امام حسن و امام حسین علیهما السلام بر گوش راست و چپ حقیقت فاطمیّه قرار دارند در واقع اشاره ایست به وساطت ایشان در بازگشت همهی کلمات وجودی در قوس صعود به حقیقت فاطمیّه.
چه کلمات وجودی که در یمین است و چه کلمات وجودی که در یسار است، در آن کلمات وجودیه که از جانب یمین(راست) و یسار(چپ) به حقیقت غیبیهی فاطمیه بازگشت مینمایند.
اینکه امام حسن و امام حسین علیهما السلام بر گوش راست و چپ حقیقت فاطمیّه قرار دارند در واقع اشاره ایست به وساطت ایشان در بازگشت همهی کلمات وجودی در قوس صعود(و الیه راجعون) به حقیقت فاطمیّه.
چه کلمات وجودی که در یمین است و چه کلمات وجودی که در یسار است، در آن کلمات وجودیه که از جانب یمین(راست) و یسار(چپ) به حقیقت غیبیهی فاطمیّه بازگشت مینمایند و این مهم اشاره به این است که کلمات یمینیه عوالم عالیه از ملکوت، جبروت، کرسی، عرش و مشیت و... و کلمات یساریه عالم ناسوت
به حکم إِنَّا لِلَّهِ وَ إِنَّا إِلَيْهِ راجِعُون و به حکم الدانی یرجع الی العالی به مقام احدی فاطمی(اسم مستاثره ذات) باز میگردند.
در قوس نزول که تجلی و تنزل حقایق نوری و طلوع آن در عالم ناسوت است و در قوس صعود که عروج و سیر تا اصل و ریشه حقیقت انسانی خویش است.
در قوس نزول و صعود نوعی همه به وجود ذی وجود حضرات حسنین علیهم السلام است که سرانجام واصل به اقیانوس لایتناهی حقیقت فاطمی واصل میشوند!
📌بحث مرتبط حقیقت فاطمی - لینک
----------------------------❀○❀---------------------------
#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
#لینک_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🚩🏴هوالشّهید🏴🚩🕌
صلی الله علیک یا حسن ابن علی العسکری
صلی الله علیک یا صاحب الزمان
يـا أَحْمَدُ! لَوْلاكَ لَما خَلَقْتُ الْأَفْلاكَ، وَ لَوْلا عَلِىٌّ لَما خَلَقْتُكَ، وَ لَوْلا فاطِمَةُ لَما خَلَقْتُكُما: هان اى احمد! اگر تو نبودى، جهان را نمى آفريدم و اگر على نبود، تو را و اگر فاطمه نبود، من شما دو نفر را نمى آفريدم.
#سیری_در_فاطمیّت_نظام_هستی
روایتی پیچیده ی توحیدی و ولاییِ پررمز و راز
از امام حسن عسکری علیه السلام بمناسبت شب شهادت حضرت که اشاره به مقام باطنی و نوری محور عالم وجود حضرت مادر سلام الله علیه دارد به شرح اجمالی ذیل آمده...
۶ - معرفت ولایی ششم:
اما وجود مقدس حسنین علیهماالسلام زینت مادر هستند؛ چنانکه گوشواره، زینتِ وجه انسان است، همچنان که وجود مقدّس زینب کبری سلام الله علیه به زینت اَب نامیده شده است و سِرِّ این مطلب در ظهور و بطون حقیقت ولایت مطلقه علویه است! چه اینکه وجود اَب(پدر) اشاره دارد به عرش اسماء الله
حالا خود دریاب ظرفی که محلّ ظهور مقام کُن خلیفه الله و جایگاه رفیع و مرتبه عالی اعلی علّیین مولی علی علیه السلام است، زینت این عظمت چیست و اشاره به چه حقیقتی دارد؟!
بی شک حقیقت این زینت، فوقیّت دارد بر عرش اسماء الله و آن حقیقت مکنون و هویّت غیبیه حقیقت فاطمی است که همچون دُرُّ و لوء لوء در آن مقام می درخشد!
امیرمومنین علیه السلام ظهور حقایق الهیه است و زینب کبری سلام الله به صورت نسائیه به خلقت آراسته شده و در نساء مقام بطون و لیلیّت حاکم است، یعنی زینت امیرالمومنین علیه السلام در بطون است که شده زینت اما خود حضرت در ظهور به ولایت و امامت!
اما حضرت فاطمهی زهرا سلام الله علیه در مقام بطون است و زینت او که به منزله دو گوشواره اند در روایت، حسنین علیهماالسلام هستند چه اینکه ایشان در مقام ظهور و تجلّی شمس امامت میباشند، امام علیه السلام یوم الله است ولی حقیقت فاطمیّه لیلة القدر است.
خلاصه نکتهی ششم این است که حضرت فاطمهی زهرا سلام الله علیه، لیلة القدر الهیه عوالم وجود هستند و زینت هر شیئ ظهور آن است و ظهور حُسن فاطمی، حسنین علیهما السلام می باشند.
حضرت فاطمه سلام الله علیه معدن و خزینه مطلقه حُسن الهی اند و ظهورشان به اشتقاق حُسن حَسَنیه علیهما السلام و حُسن حُسَینیّه علیهما السلام است
۷ - معرفت ولایی هفتم:
امام حسن عسکری فرمود: ما حجّت خدا هستیم بر خلائِق و مادرمان فاطمه حجّت خداست بر ما.
و امام جعفرصادق فرمود: هرگاه خلائِق حاجتی داشته باسند به ما رجوع میکنند(وساطتت) و هرگاه ما حاجتی بخواهیم به مادرمان فاطمه رجوع میکنیم.
از لوارم حجّیت از حیث مقام واسطه فیض عظمی و وساطتت الهیه، تقدّم در خلقت نوری است! لذا خلقت نوری حضرت فاطمه سلام الله علیه قبل از جمیع خلائق است و خلقت نوری ائمه اطهار قبل از خلقت ماسوی الله است!
اینکه امام حسن عسکری در روایت ابتدای بحث فرموده اند: ایشان(فاطمه) در غامض علم الله موجود بودند، اشاره به حقیقت وجودی ایشان در مقام احدیت دارد! چرا که در مقام احدیت، تعیّن علم همچون سایر تعیّنات فنا در آن مقام گردیده و تعیّن تفصیلی ندارد و به غموض در آمده است اما در مقام واحدیّت که تجلّی و تنزل مقام احدیّت به صورت حقیقت جمعی یا حقیقت محمّدیه، تعیّین یافته و از غامض بودن خارج شده است.
از این جاست که اهل معرفت میفرمایند: تمام اسماء و صفات در عالم واحدیت(حقیقت محمّدیه) به کثرت تفصیلی موجودند و همین حقایق درعالم احدیت(حقیقت فاطمیه) به اجمال موجود میباشند و عظمت و ابهت مقام فاطمیّه همین بس که ظرف غیب الغیوبی علم حق تعالی در مقام اجمال و غموض شده است! و مصحف فاطمه سلام الله علیه یک جلوه از جلوات لایتناهی حقیقت وجودی ایشان در علم الله است!
۸ - معرفت ولایی هشتم:
در ادامه روایت آمده؛ از سرّ چهار هزار سال حضرت آدم از خلقت حضرت فاطمه و امیرالمومنین و حسنین علیهم السلام سؤال نموده و فرمود: آیا خلقت ایشان قبل از خلقت من بوده است.
جبرئیل پاسخ داد: ایشان چهار هزار سال پیش از آنکه آدم خلق شود، در غامض علم الله عزّوجلّ موجود بودند.
تقدّم خلقت ایشان بر حضرت آدم به چهار هزار سال، اشاره ایست به تقدّم ایشان بر آدم به چهار هزار مرتبهی وجودی؛ چنانکه در روایتی که از مشکلات احادیث و اخبار است وارد شده که أَنَا أَصْغَرُ مِنْ رَبّي بِسَنَتَيْنِ و سال در عوالم ربوبی مرتبهای وجودی است وهمچنین همانطور که در مباحث پیشین اشاره شد تقدم در خلقت این ذوات مقدس بر سایر موجودات، مراد خلقت نوری ایشان است که قبل از خلقت عوالم و مراتب وجودی موجودات، خلق شده اند زیرا ایشان خلیفه الله و مظهرکل اسماء الله هستند.
📌بحث مرتبط حقیقت فاطمی - لینک۳
----------------------------❀○❀---------------------------
#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
#لینک_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🚩🏴هوالشهید🏴🚩🕌
#انتظار_امام_حسن_عسکری_از_شیعیان
انتظار امام حسن عسکری علیه السلام از شیعیان: هر يك از شما چون در دينش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته مى شود: اين يك شيعه است و اين كارهاست كه مرا خوشحال مى سازد.
#از_محبّت_تا_مودّت
گام برداشتن در مسیر سبک زندگی اسلامی نیازمند آشنایی با آموزه های قرآن کریم و معارف اهل بیت علیهم السلام و عمل و آراستگی به آنهاست تا نیّت، گفتار، رفتار و عمل محبّ، رنگ اهل بیت علیهم السلام علیهم بگیره...
هستند مسیحی، زرتشتی، یهودی حتی بودایی که نسبت به امام حسین علیه السلام محبّت دارند اما آنی که خداوند تبارک و تعالی در ازای اجر رسالت، از ما خواسته، مودّت است و این به غیر از محبّت عوامِ
قُل لَّا أَسْأَلُكُمْ عَلَيْهِ أَجْرًا إِلَّا الْمَوَدَّةَ فِي الْقُرْبَىٰ ﺑﮕﻮ: ﺍﺯ ﺷﻤﺎ ﻫﻴﭻ ﭘﺎﺩﺍﺷﻲ ﺟﺰ ﻣﻮﺩّﺕ ﻧﺰﺩﻳﻜﺎﻥ ﺭﺍ ﻧﻤﻰﺧﻮﺍﻫﻢ[۱]
مودّت یعنی محبّتی که مُحبّ را به سرسپردگی و انقیاد نسبت به امر امام واجبه الاطاعه واصل نماید! محبّتی که مُحبّ را به تبعیّت از اوامر و نواحی امام علیه السلام برساند! محبّتی که شخص را ذیل سلطنت ولایت عظمیِ امام علیه السلام قراردهد!
قُلْ إِن كُنتُمْ تُحِبُّونَ اللَّهَ فَاتَّبِعُونِي يُحْبِبْكُمُ اللَّهُ
ﺑﮕﻮ : ﺍﮔﺮ ﺧﺪﺍ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺩﺍﺭﻳﺪ ، ﭘﺲ ﻣﺮﺍ ﭘﻴﺮﻭﻱ ﻛﻨﻴﺪ ﺗﺎ ﺧﺪﺍ ﻫﻢ ﺷﻤﺎ ﺭﺍ ﺩﻭﺳﺖ ﺑﺪﺍﺭﺩ[۲]
این محبّت برای مُحِبّ حاصل نمیشود مگر مبتنی بر معرفت به نورانیّت باشد! مبتنی بر سیر انفسی و هجرت از بیت نفس بسوی بیت الله باشد!
وَمَن يَخْرُجْ مِن بَيْتِهِ مُهَاجِرًا إِلَى اللَّهِ وَرَسُولِهِ ثُمَّ يُدْرِكْهُ الْمَوْتُ فَقَدْ وَقَعَ أَجْرُهُ عَلَى اللَّهِ وَكَانَ اللَّهُ غَفُورًا رَّحِيمًا
ﻛﺴﻲ ﻛﻪ ﺍﺯ ﺧﺎﻧﻪ ﺧﻮﺩ ﺑﻪ ﻗﺼﺪ ﻣﻬﺎﺟﺮﺕ ﺑﻪ ﺳﻮﻱ ﺧﺪﺍ ﻭ ﭘﻴﺎﻣﺒﺮﺵ ﺑﻴﺮﻭﻥ ﺭﻭﺩ ، ﺳﭙﺲ ﻣﺮﮒ ﺍﻭ ﺭﺍ ﺩﺭﻳﺎﺑﺪ، ﻣﺴﻠﻤﺎً ﭘﺎﺩﺍﺷﺶ ﺑﺮ ﺧﺪﺍﺳﺖ[۳]
#فرق_است_میان_مُحِبّ_تا_شیعه
امام حسن عسکری علیه السلام انتظار خود از شیعیان را چنین بیان می فرمایند:
أُوصيكُمْ بِتَقْوَى اللّهِ وَ الْوَرَعِ فى دينِكُمْ وَالاِْجْتَهادِ لِلّهِ وَ صِدْقِ الْحَديثِ وَ أَداءِ الأَمانَةِ إِلى مَنِ ائْتَمَنَكُمْ مِنْ بَرٍّ أَوْ فاجِر وَ طُولُ السُّجُودِ وَ حُسْنِ الْجَوارِ.
فَبِهذا جاءَ مُحَمَّدٌ صَلُّوا فى عَشائِرِهِمْ وَ اشْهَدُوا جَنائِزَهُمْ وَ عُودُوا مَرْضاهُمْ وَ أَدُّوا حُقُوقَهُمْ،
فَإِنَّ الرَّجُلَ مِنْكُمْ إِذا وَرَعَ فى دينِهِ وَ صَدَقَ فى حَديثِهِ وَ أَدَّى الاَْمانَةَ وَ حَسَّنَ خُلْقَهُ مَعَ النّاسِ قيلَ: هذا شيعِىٌ فَيَسُرُّنى ذلِكَ.
اتَّقُوا اللَّهَ وَ كونوا زَيناً وَ لا تَكونوا شَيناً جُرُّوا اِلَينا كُلَّ مَوَدَّةٍ وَ ادفَعوا عَنّا كُلَّ قَبيحٍ فَاِنَّهُ ما قيلَ فينَا مِن حُسنٍ فَنَحنُ اَهلُهُ وَ ما قيلَ فينا مِن سوءٍ فَما نَحنُ كَذَلِكَ
لَناحَقٌّ فى كِتابِ اللّهِ وَ قَرابَةٌ مِنْ رَسُولِ اللّهِ وَ تَطْهيرٌ مِنَ اللّهِ لا يَدَّعيهِ أَحَدٌ غَيْرُنا إِلاّ كَذّابٌ، أَكْثِرُوا ذِكْرَ اللّهِ وَ ذِكْرَ الْمَوْتِ وَ تِلاوَةَ الْقُرانِ وَ الصَّلاةَ عَلَى النَّبِىِّ فَإِنَّ الصَّلاةَ عَلى رَسُولِ اللّهِ عَشْرُ حَسَنات، إِحْفَظُواما وَصَّيْتُكُمْ بِهِ وَ أَسْتَوْدِعُكُمُ اللّهَ وَ أَقْرَأُ عَلَيْكُمْ السَّلامَ:
شما را به تقواى الهى و پارسايى در دينتان و تلاش براى خدا و راستگويى و امانتدارى درباره كسى كه شما را امين دانسته، نيكوكار باشد يا بدكار و طول سجود و حُسنِ همسايگى سفارش مى كنم. محمّد براى همين آمده است.
در ميان جماعت هاى آنان نماز بخوانيد و بر سر جنازه آنها حاضر شويد و مريضانشان را عيادت كنيد و حقوقشان را ادا نماييد، زيرا هر يك از شما چون در دينش پارسا و در سخنش راستگو و امانتدار و خوش اخلاق با مردم باشد، گفته مى شود: اين يك شيعه است و اين كارهاست كه مرا خوشحال مى سازد.
از خدا پروا كنيد و زينت ما باشيد، ننگ ما نباشيد، محبتها را بهسوى ما جلب كنيد، زشتيها را از ما دفع نمایيد، كه هر گونه خوبى به ما نسبت دهند ما اهلش هستيم و هر عيبى به ما اسناد دهند ما از آن بدوريم.
در كتاب خدا براى ما حقّى و قرابتى از پيامبر خداست و خداوند ما را پاك شمرده، احدى جز ما مدّعى اين مقام نيست، مگر آن كه دروغ مىگويد. زياد به ياد خدا باشيد و زياد ياد مرگ كنيد و زياد قرآن را تلاوت نماييد و زياد بر پيغمبر سلام و تحيّت بفرستيد، زيرا صلوات بر پيامبر خدا ده حسنه دارد. آنچه را به شما گفتم حفظ كنيد و شما را به خدا می سپارم، و سلام بر شما[۴]
پی نوشت:
[۱] - شورای - آیه ٢٣
[۲] - آل عمران - آیه ٣١
[۳] - نساء - آیه ۱۰۰
[۴] - تحف العقول- ص ۴۸۷و ۴۸۸، و بحارالانوار - ج۷۵ - ص۳۷۲ باب ۲۹
----------------------------❀○❀---------------------------
#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
#لینک_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🚩🇮🇷هوالعزیزالجبّار🇮🇷🚩
#سناریوی_فتنه_آخرالزمانیِ_آذربایجان
سناریوی آخرالزمانی آتش آذربایجان قبل ظهور| آغاز جنگ جهانی یا تدارک حمله از سوی دشمن به مناطق شیعی؟| ائتلاف نظامی اخوان الترک و ولد عباس در همسایگان شمالی ایران
#چرایی_تعبیر_نار_آتش_آذربایجان
و علت اینکه چرا برای افاده مفهوم جنگ، به جای کلمه نار از واژه حرب استفاده نشده، این است که در لغت عربی علاوه بر اینکه استعمال واژه نار برای جنگ، تعبیر شایع و مشهوری است[۱]، در عین حال نشانگر این است، در صورت عدم جلوگیری از آتش، آنگاه شعلههای آن به سایر نقاط نیز گسترش پیدا خواهد کرد[۲] و در این صورت با عبارت بعدی (لَا يَقُومُ لَهَا شَيْ: هیچ چیزی یارای ایستادگی در برابر آتش جنگ ندارد) نیز سازگاری بیشتری دارد. همچنین به قرینه اینکه به شیعیان توصیه شده است در جنگ منطقه آذربایجان شرکت نکنید(أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ)، نشانگر این است که شرّ و فتنه جنگ، گریبانگیر کشورهایی خواهد شد که در این جنگ وارد شدهاند.[۳]
ضمن اینکه اگر واژه حرب استعمال میشد، ناگزیر یکی از طرفین جنگ شروعکننده آن خواهد بود درحالیکه انتخاب واژه نار به معنای آتش مشعر به این است که علاوه بر متخاصمین، از ناحیه کشورهای غیر از طرفین جنگ، نیز احتمال دارد که بر شعلههای آتش، دمیده و دامن زده شود و گسترش یابد. از اینرو تعبیر نار(آتش) آذربیجان برای سرایت جنگ به سایر نقاط(لَا يَقُومُ لَهَا شَيْ)، تعبیر رساتر و بلیغتری است و در واقع این عبارت از فصاحت و بلاغت امام معصوم در اِخبار دقیق از حوادث آخرالزمان حکایت دارد.
با این پیشفرض و مبنای کلامی که امام معصوم بر قرآن احاطه کامل دارد و در انتخاب کلمات و عبارات حدیثی، دقیق و حساب شده، رفتار میکنند و نیز با توجه به استعمال واژه نار در قرآن که آتش مهمترین و سختترین عذاب خداوند معرفی شده است[۴] و به قرینه اینکه امام معصوم تاکید نموده است شیعه در این جنگ شرکت نکند (عدم مداخله مستقیم نظامی جبهه حق)، درمییابیم که آتش جنگ به منزله عذاب برای جبهه باطل خواهد بود که بتدریج فراگیر نیز خواهد شد(لَا يَقُومُ لَهَا شَيْ) و بدینسان موجب تضعیف دشمنان خواهد شد.
#محدوده_جغرافیایی_آذربایجان
و اما اینکه آذربایجان، دقیقا کدام منطقه مقصود است؟ آذربایجان داخل ایران یا آذربایجان خارج از محدوده جغرافیایی ایران؟ نمیتوان قضاوت قاطعی داشت. زیرا بلاد آذربایجان در زمان صدور نص[۵]، منطقه وسیعی را شامل میشده است و مشتمل بر مناطقی در آذربایجان ایران (اردبیل، آذربایجان غربی و شرقی) و مناطقی همچون اَرَّان و جمهوری آذربایجان تا برزند (تفلیس) گرجستان در قلب قفقاز نیز ادامه داشته و حتی محدوده وسیعی از جنوب غربی روسیه و شمال شرقی ترکیه تا سواحل دریای سیاه (بحر القرم) متصل به جزیره کریمه را شامل میشود و تا مرزهای امپراطوری بیزانس (روم شرقی) امتداد داشته است:
اَذرَبِيجَان: إقليمٌ واسع و من مشهور مدائنها تبریز[۶] و أجل مدنها قديما أردبيل[۷] من أردبيل إلى برزند[۸] من كور آذربيجان[۹] أَرَّانُ في آخِرِ حُدُودِ أَذرَبِيجَان[۱۰] نَخْجُوان بَلَدٌ بأَقْصَى أَذْرَبِيجان[۱۱] و ایضا بعض البلاد التی على ساحل بحر القرم حدود بلاد الروم.[۱۲]
بنابراین هرچند دقیقا مشخص نیست مقصود از آتش جنگ در آذربایجان، کدام ناحیه معیّن، مراد است؟ اما قدر متیقّن، جنگ در محدوده سرزمین آذربایجان تاریخی که تا سواحل دریای سیاه نیز امتداد داشته است، برپا خواهد شد.
در واقع امروزه علاوه بر آذربایجان ایران بر مناطق وسیعی در کشورهای آذربایجان، ارمنستان و امتداد آن در قلب قفقاز و تا سرزمینهای واقع در سواحل دریای سیاه (بحر القرم)، مفهوم بلاد آذربایجان اطلاق میشده است و البته به دلیل تغییر مرزهای جغرافیای در طول تاریخ، مرزبندی مشخص و دقیق این مناطق و تفکیک این مناطق از یکدیگر، سخت و دشوار بوده است:
أرمينية و أرّان و أذربيجان ... هذه ثلاثة أقاليم عظيمة قد جمعها أرباب هذا الفن في الذكر و التصوير[۱۳] لتداخل بعضها بالبعض و تعسر إفرادها بالذكر و قد ضممنا إليها أيضا بعض البلاد التي على ساحل بحر القرم.[۱۴]
بنابراین مقصود از آذربایجان در لسان احادیث و کتب جغرافیا، سرزمین تاریخی آذربایجان است و نه کشور آذربایجان[۱۵] اما اینکه امام معصوم، شیعه را به عدم مداخله نظامی در جنگ آذربایجان فراخواندند (فَكُونُوا أَحْلَاسَ بُيُوتِكُمْ)، بیانگر این است که این جنگ، ابتدا در مناطقی خارج از محدوده جغرافیای حکومت شیعه زمینهساز رخ خواهد داد که در ادامه شواهد دیگر نیز بیان خواهد شد.
📌بحث مرتبط فتنه آذربایجان - لینک۱
#پی_نوشت_در_ریپلایی👇لینک پی نوشت
----------------------------❀○❀---------------------------
#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
#لینک_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🏴🚩بسم ربِّ الحسین🚩🏴🕌
#مخالفین_جدید_مکتب_امام_خمینی
#جریان_تحریف_تشکیک_در_آرمان_فلسطین
شعار محو اسرائیل از جهان، بسیار پُرهزینه بود و علت دشمنیها با ملت ایران به خاطر انقلاب و قیام امام خمینی در سال۱۳۵۷ شمسی بود! اقتصاد و معیشت و امنیت ایران گروگان شعار محور اسرائیل شده!
#تاسیس_دولت_و_امّت_اسرائیل
#بازگشت_به_سرزمین_آفتاب
#رمزگشایی_از_سیاستهای_آمریکا #رمزگشایی_از_واقعه_Armageddon
#آرماگدون_سناریوی_ساختگی
#رمزگشایی_از_معبد_سلیمان
#معبد_جدید_یهودی_مسیحیان_صهیونیسم
#سوّمین_معبد_سلیمان
#مباحث_تکمیلی_گوساله_سرخ_موی
#رمزگشایی_از_ساعت_صفر_آخرالزمان
#رویای_باطل_رونمایی_معبد_سلیمان
#تخریب_مسجد_الاقصی
#طنز_بزرگ_تاریخ: پیوند بین یهود و مسیحیت
#یهودیان_صهیونیست_و_مسیحیان_انجیلی دشمنان هزارساله، پیمان مشترک اما هدف متفاوت
#معبد_سلیمان_یا_معبد_شیطان❓
علت اصرار یهود و صهیونیست ها بر تخریب مسجدالاقصی و ساخت هیکل سلیمان چیست؟
مسجدالاقصی، محل معراج پیامبر اسلام و کانون وحدت انبیای الهی است، محلی است که برای اولین بار، شیاطین (اجنّه کافر) به شکل فیزیکی و مادی توسط حضرت سلیمان، تحقیر و به بند و غل و زنجیر کشیده شدند، آیات متعددی از قرآن نیز به تحقیر اجنّه کافر توسط سلیمان نبی تصریح دارد.
اولیـن هـدف صهیونیسم این است که برای جبران این تحقیر الهی مکان تسخیر و خُذلان فرزندان شیطان یعنی مسجدالاقصی و محل عبادت الله را خراب کنند و به جای آن معبد شیطان را بنا کنند.
#هدف_پنهان_تخریب_مسجدالاقصی
حضرت سلیمان، سحر و جادو را ممنوع کرد و تمامی طلسمها و اوراد شیطانی را جمع آوری و دفن کرد، صهیونیستها و کابالیستها معتقدند که سلیمان طلسمها را در زیر تختش دفن کرد و برای بازگشت شیاطین و مرئی شدن اجنه در آخرالزمان و برپایی حاکمیت شیطان، این طلسم باید گشوده شود، یکی از اهداف حفاری زیر مسجد الاقصی، یافتن همین طلسمهای شیطانی و گشایش طلسم سیاه است.
البته در قضیه مسجدالاقصی، شیطان حضور مستقیم و علنی و همهجانبه دارد. حتی جنگ جهانی قبل ظهور هم در واقع حمله انتحاری شیطان برای نابودی نسل بشریت است. زیرا ابلیس بر آدم، سجده نکرد. و قبل ظهور، به مهلت مدت معلوم و سالهای پایانی عمر شیطان نزدیک میشویم، دست به انتحار میزند و به سمت نابودی نسل انسان و حدالمقدور کشتن ابنای بشر، حرکت میکند.
#شیطان_جنّی_دشمن_قسم_خورده_آشکار
شیطان، کارگزارانی دارد، هرم سلطه بر جهان در نقشه فراماسونری، شیطان در راس این هرم است و اینکه گمان شود شیطان، یک موجود خیالی است که خداوند هم از باب خالی نبودن عریضه در قرآن با یک شخصیت خیالی گفتگو کرده و او را فراوان، مخاطب قرار داده است، اشتباه است و یکی از بزرگترین نقشه های شیطان، ندای ابلیس بعد صیحه آسمانی است که ابناء بشر، متحیر و سردرگم میشوند.
با این توصیف اما بنده در مقالات علمی پژوهشی به رفرنس و مستند علمی دست نیافتم که یهود صهیونیسم از حفاری زیر مسجدالاقصی به دنبال طلسمات برای ورود اجنه کافر(فرزندان شیطان) به صحنه حیات بشری و حاکمیت شیطان باشد(شیطان از اجنه است). هرچند در قرائت(تحلیل ها و ارزیابی) ما ایرانیها، یکی از دلایل و اهداف تخریب مسجدالاقصی، این مساله عنوان شده است
برای آگاهی بیشتر: کتب موسسه موعود عصر را بیشتر بررسی بفرمایید. در این زمینه تحقیاتی داشتند. و نیز مقالات سایت موعود و همچنین برخی مطالب کانال منادی زمان در این زمینه (بحث شوالیههای معبد و طلسمات دفن شده زیر مسجدالاقصی) راهگشا است و توصیه میکنیم مطالعه بفرمائید.
✍مصطفی امیری
-----------------------------❀○❀--------------------------
🔸️#بخش_۵۹🔸️ لینک بخش۵۸ 👉
----------------------------❀○❀---------------------------
#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
#لینک_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
#پی_نوشت_فتنه_آذربایجان_در_آخرالزمان👆
[۱] - سوره مائده، آیه ۶۴ - راغب اصفهانی، مفردات الفاظ القرآن، ص۸۲۸
[۲] - واژه نار بدون الف و لام که در اصطلاح ادبیات عرب به آن اسم نکره و نقش آن، خبر (مُسند) است که در سیاق نفی آمده و افاده عموم میکند - ابراهیم برکات، النحو العربی، ج۱، ص۵۴/ و نیز به قرینه جمله بعد لَا يَقُومُ لَهَا شَيْءٌ افاده تفخیم، بزرگی و تکثیر آتش است - هاشمی، جواهر البلاغة، ص۱۲۵ و بیانگر این است، آتش جنگ بزرگ و عظیمی بتدریج در منطقه آذربایجان برپا خواهد شد.
[۳] - فی الحدیث: كانت بينهم نَائِرَةٌ أى فتنة حادثه و عداوة. نار الحرب و نَائِرَتُهَا: شرّها و هيجها - ابن اثیر، النهایة فی غریب الحدیث و الأثر، ج۵، ص۱۲۷
[۴] - طاهرینیا، نشانهشناسی واژه النار در قرآن کریم، فصلنامه مطالعات متون ادبی اسلامی، ش۵، ص۳۲
[۵] - بیان گردید: اصل بر این است که مقصود معصوم، منطقه جغرافیای در زمان صدور نص است مگر قرینهای بر خلاف آن باشد.
[۶] - حموی، معجم البلدان، ج۱، ص۱۲۸
[۷] - اصطخری، مسالک الممالک، ص۱۸۱
[۸] - برزند من نواحی أذربيجان و قد ذكرنا أنها من أعمال تفليس - حموی، معجم البلدان، ج۲، ص۳۵
[۹] - یعقوبی، البلدان، ص۷۹
[۱۰] - مدنی، الطراز الاول، ج۷، ص۲۴
[۱۱] - بروسوی، أوضح المسالك إلى معرفة البلدان، ص۶۲۳
[۱۲] - ابوالفداء، تقوم البلدان، ص۴۴۰
[۱۳] - و مشابه آن: فامّا ارمينية و الران و اذربيجان فانّا جمعناها فى صورة واحدة (اصطخری، مسالک الممالک، ص۱۸۰
[۱۴] - ابوالفداء، تقویم البلدان، ص۴۴۰ بروسوی، أوضح المسالك إلى معرفة البلدان، ص۱۳۴ و مشابه آن: ابن حوقل، صورة الارض، ج2، ص۳۳۱
[۱۵] - و امروزه محدوده جغرافیایی «کشور آذربایجان تا حدودی بر منطقه ارّان و الرّان در کتب جغرافیا و تاریخ، قابل انطباق است و مناطق مهم آن همچون کنجه، شمکر، بردع و بیلقان است - حموی، معجم البلدان، ج۱، ص۱۳۶/ که این مناطق اکنون با همین نامها و اسامی در کشور آذربایجان وجود دارد البته در طول تاریخ، گاهی ضمیمه ارمنیه تاریخی شده و گاهی تحت قیمومیت حکومت سرزمین آذربایجان تاریخی قرار گرفته است - الوانساز خویی، تاریخ تحلیلی تشیع در آذربایجان، ص۱۶ - ۱۷/شواهد حدیثی و تاریخی نیز بر این دیدگاه وجود دارد: مَدِينَةِ الرَّانِ مِنْ أَرْضِ آذَرْبَايِجَان - طوسی، الغیبة، ص۳۱۰/أرّان أوّل مملكة بأرمينية - ابن فقیه، البلدان، ص۵۸۶
----------------------------❀○❀---------------------------
#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
#لینک_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104
🕌🚩بسم الله النّور علی نور🚩🕌
#ایران_قبل_از_ظهور_فقط_دو_رهبر_خواهد_داشت
🔹️۱ - مردی از قم
مردم را به حق دعوت میکند، از جنگ خسته نمیشوند و توکل بر خدا میکنند:
رجُلٌ مِنْ أَهْلِ قُمَّ يَدْعُو النَّاسَ إِلَى الْحَقِّ ... لَايَمَلُّونَ مِنَ الْحَرَبِ ... وَ عَلَى اللَّهِ يَتَوَكَّلُونَ وَ الْعاقِبَةُ لِلْمُتَّقِينَ[۱]
🔹️۲ - خراسانی
جانشین او، خراسانی که در همپیمانی با یمانی، بر علیه سفیانی در عراق خواهد جنگید: خُرُوجُ الثَّلَاثَةِ الْخُرَاسَانِيِّ وَ السُّفْيَانِيِّ وَ الْيَمَانِيِّ فِي سَنَةٍ وَاحِدَةٍ[۲] و هنگامیکه سفیانی به کوفه حمله میکند در دفاع از شیعه وارد عراق میشوند که در این سپاه یاران و اصحاب امام مهدی نیز حضور دارند: يَبْعَثُ السُّفْيَانِيُّ جَيْشاً إِلَى الْكُوفَةِ ... إِذْ أَقْبَلَتْ رَايَاتٌ مِنْ قِبَلِ خُرَاسَانَ ... وَ مَعَهُمْ نَفَرٌ مِنْ أَصْحَابِ الْقَائِم[۳]
که بعد ظهور با امام عصر بیعت نیز میکنند: فإِذَا ظَهَرَ الْمَهْدِيُّ بَعَثَ إِلَيْهِ بِالْبَيْعَةِ[۴]
و از آنجا که هیچ شخصیت دیگری در احادیث ذکر نشده جز دو این شخصیت، بنابراین نقطه آغازین انقلاب ایران توسط مردی از اهل قم معرفی شده است. و در ادامه خراسانی به عنوان آخرین رهبر قوم مشرق (ایران)، که پرچم را به امام عصر تحویل خواهد داد و کشتههایشان شهید هستند:
كأَنِّي بِقَوْمٍ قَدْ خَرَجُوا بِالْمَشْرِقِ ... وَ لَايَدْفَعُونَهَا إِلَّا إِلَى صَاحِبِكُمْ قَتْلَاهُمْ شُهَدَاءُ[۵]
بنابراین، ایران قبل از ظهور فقط دو رهبر خواهد داشت: مردی از قم و خراسانی.
✍ مصطفی امیری
#نکته_بسیار_مهمّ
آخرین مرحله قبل از ظهور زمانی است که شیعه ولایت اجتماعی پیدا میکند و نائب امام زمان حکومت میکند و مرحله بعد ظهور حضرت مهدی علیه السلام است[کلیپ]
پی نوشت:
[۱] - مجلسی، بحارالانوار، ج۵۷، ص۲۱۶
[۲] - طوسی، الغیبة، ص۴۴۶
[۳] - نعمانی، الغیبۀ، ص۲۸۰
[۴] - طوسی، الغیبۀ، ص۴۵۲
[۵] - نعمانی، الغیبة، ص۲۷۳
----------------------------❀○❀---------------------------
#آیدی_مدیر_کانال
@zohor313iran
#لینک_کانال
https://eitaa.com/joinchat/2461138948Cdf2697a104