eitaa logo
🎧 هفت دقیــقه کــتاب
310 دنبال‌کننده
90 عکس
62 ویدیو
24 فایل
🔸برش‌های کوتاه صوتی از کتاب‌های ناب معرفتی 🔸برای آنها که میخواهند داستان را از اولش بشنوند و با عینک قرآن به ماجرا نگاه کنند فعلأ با کتاب‌های چاپ شده و چاپ نشده اینجانب @mahdijn با ما در ارتباط باشید برای تهیه کتاب‌ها با تخفیف به همین آی دی پیام دهید
مشاهده در ایتا
دانلود
⚠️توجه توجه⚠️ 🌹 تعداد محدودی کتاب «خان هفتم در طلیعه ظهور» تهیه شده و با تخفیف ۳۰ درصد به اعضای کانال تقدیم میشه. 💲💲💲 ۴۲ + ۲۰(هزینه پست) = ۶۲ هزار 📩📩📩 برای دریافت کتاب آدرس و فیش واریزی رو به @mahdijn ارسال کنید و کتاب رو دم در منزل تحویل بگیرید. 📗@ketab7d
👌👌👌 اگه هم کتاب رو برای خودتون نخواستید، پیشنهاد میکنیم کتاب رو تهیه کنید و مثلاً به مسجد و کتابخونه محله هدیه بدید. ✅ هم ثواب دست به جیب شدن نصیبتون میشه؛ ✅ هم توی ثواب نویسنده شریک می‌شید که حرفهاش رو به گوش مخاطب رسوندید؛ ✅ هم اینکه خلاصه ماه رمضونه نمیدونم خدا چند برابر باهاتون حساب می‌کنه! 🤗🤗🤗 شماره کارت جهت واریز هزینه کتاب 6037997385516290
⚠️ فردا برای یاری امام عصر دیر است! امروز اگر او را یاری نکنیم، فردایی برای یاری او وجود ندارد. 📗@ketab7d
✍️بخشی از متن کتاب ◀️ در بحث انتخاب طالوت مهم‌ترین نکته‌ای که بر آن تأکید می‌شود، تکیه بر انتخاب خداست. با این‌که برخی شواهد تاریخی گویای این حقیقت است که خدا طالوت را با نام به آن پیامبر معرفی نکرده بود ، اما این نبیّ الهی تأکید می‌کند که منتخب خدا هموست و مردم چاره‌ای ندارند جز این‌که تسلیم شوند و زیر بار بروند. در حقیقت همان‌طور که اطاعت از خدا واجب است، اطاعت از پیامبری هم که خدا به عنوان واسطه قرار داده واجب می‌شود و اطاعت از هر کس دیگری هم که این پیامبر از طرف خدا به اطاعت او دستور می‌دهد، تکلیفی واجب و همگانی می‌شود. مردم حق ندارند که بگویند: من فقط از خدا اطاعت می‌کنم! یا بگویند: من فقط از دستورات مستقیم پیامبر تبعیت می‌کنم! یا بگویند: من فقط از کسی که خدا به نام او را معرفی کرده باشد تبعیت می‌کنم! این‌جا ما حد وسطی بین خودپرستی و خداپرستی نداریم و اطاعت از طالوت چون در طول اطاعت از خداست، سرپیچی از آن خودپرستی می‌شود. 🔶 در روایاتی هم که در باب «ولایت فقیه» به آن‌ها استناد می‌شود، همین دقت به کار رفته است؛ از جمله در توقیعی که حضرت ولیّ‌عصر(عج) برای اسحاق بن یعقوب مکتوب فرمودند، آمده است: 🌹و أَمَّا الْحَوَادِثُ الْوَاقِعَةُ فَارْجِعُوا فِیهَا إِلَى رُوَاةِ حَدِیثِنَا فَإِنَّهُمْ حُجَّتِی عَلَیکمْ وَ أَنَا حُجَّةُ اللَّهِ عَلَیهِمْ ؛ در حوادثی که به وقوع می‌پیوندند، به راویان سخن ما رجوع کنید، چراکه آن‌ها حجتِ من بر شما هستند و من حجتِ خدا بر آن‌ها هستم. یعنی آن کسی که در رأس و طرف حساب اصلی است، خود خداست و این علما واسطه‌ای بیش نیستند. 🔸 پیش از آن نیز امام صادق(ع) دست شیعیان را در دست علما قرار داده بودند و این چکِ سفید امضا را برای علمای راستین امضا کرده بودند. آن حضرت در پاسخ کسب تکلیف عمر بن حنظله برای مواقع مرافعات قضائی، فرمود: 🌹 ینْظُرَانِ إِلَى مَنْ کانَ مِنْکمْ مِمَّنْ قَدْ رَوَى حَدِیثَنَا وَ نَظَرَ فِی حَلَالِنَا وَ حَرَامِنَا وَ عَرَفَ أَحْکامَنَا فَلْیرْضَوْا بِهِ حَکماً فَإِنِّی قَدْ جَعَلْتُهُ عَلَیکمْ حَاکماً فَإِذَا حَکمَ بِحُکمِنَا فَلَمْ یقْبَلْهُ مِنْهُ فَإِنَّمَا اسْتَخَفَّ بِحُکمِ اللَّهِ وَ عَلَینَا رَدَّ وَ الرَّادُّ عَلَینَا الرَّادُّ عَلَى اللَّهِ وَ هُوَ عَلَى حَدِّ الشِّرْک بِاللَّه‏ ؛ شخصى از خود شما را مدنظر قرار دهند که حدیث ما را روایت کرده و در حلال و حرام ما نظر افکنده است و احکام ما را می‌فهمد؛ پس به حکمیت او راضى شوند که من او را حاکم بر شما قرار دادم. اگر طبق دستور ما حکمی داد و از او نپذیرفتند، همانا حکم خدا را سبک شمرده و ما را رد کرده‌اند و آن‌که ما را رد کند، خدا را رد کرده و این در مرز شرک به خداست. ✅ البته تصمیمِ خدا خالی از حکمت نیست و قطعاً خداوند بر پایۀ مصلحت، انتخاب را انجام می‌دهد؛ آن‌چنان‌که در ادامۀ آیه، به رمز انتخاب طالوت از جانب خدا اشاره شده است؛ طالوت در علم و توان جسمی بر دیگران فائق است و انتخاب او بر اساس فضیلت و به خاطر همین ویژگی‌های شخصیتی بوده است؛ گرچه مردم این را ندانند و ملاک های کم اهمیتی برای ارزیابی در نظر داشته باشند. 📖 هفت دقیقه کتاب اومده تا تجربۀ متفاوتی از کتاب‌خونی رو همراه لذت داشته باشید ما رو اینجا دنبال کنید 🌐👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1274937653Ce7f19134ba 📗 @ketab7d 📕 @ketab7d
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 هفت دقیقه پای صحبت یک کتاب معرفتی 📚: خان هفتم در طلیعه ظهور ⏰: نگاه فرامرزی یاران منجی + آزمون شکم 🎧 گوینده: علیرضا بختیاری 🔻در این صوت می‌شنویم: 🔸پردۀ پنجم و ششم حرکت به سمت ظهور 🔸شرایط کشورهای منطقه در عصر ظهور چگونه خواهد بود؟ اقتدار شیعیان در چه سطحی خواهد بود؟ 🔸نگاه جهانی و فرامرزی یاران منجی در پردۀ پنجم 🔸پردۀ ششم: آزمون شکم یا آزمون از خود گذشتگی یا ... 🔸نهری که در داستان طالوت آمده برای یاران حضرت مهدی (عج) چگونه تکرار خواهد شد؟ 📖 هفت دقیقه کتاب اومده تا تجربۀ متفاوتی از کتاب‌خوانـی رو همراه با لـذت داشـتـه باشـیـد 🌐👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1274937653Ce7f19134ba رسانـه باشـید و مطالـب رو با عزیزانتون به اشتراک بگذارید 📗 @ketab7d 📕 @ketab7d
زگهواره تا گور 👌و حتی پشت فرمون و پشت چراغ قرمز ...👌 📛فقط مواظب باش خونت به گردن ما نیفته!📛 🔹 با کتاب صوتی‌های کوتاه ما همراه باشید🔹 🌐👇👇👇👇👇 https://eitaa.com/joinchat/1274937653Ce7f19134ba 📌گزیده های کوتاه صوتی 📚 از کتابهای ناب معرفتی 🎧 در «هفت دقیقه کتاب» 📗 @ketab7d 📕 @ketab7d
⚡️⚡️ داریم می‌رسیم به خان هفتم از هفت خانی که یاران طالوت پشت سر گذاشتن تا به فرج رسیدن. 🔍🔍 فکر می کنید خان هفتم چی باشه؟؟؟ براتون سورپرایز داریم... 📗@ketab7d
✍️بخشی از متن کتاب ✂️✂️در این عرصۀ نبرد با شکم، قوم پیشرو دچار ریزش چشم‌گیری می‌شوند و کسانی که برای طی مسیر و محقق کردن اهداف باقی می‌مانند، جز گروه اندکی نیستند؛ برخی روایات تعداد این افراد اندک را که سرپیچی نکردند 313 نفر معرفی کرده‌اند. برخی روایات هم تعداد افرادی را که حتی به اندازۀ یک مشت از آن آب نخوردند، 313 نفر دانسته‌اند. طبق این نقل، کسانی که از این مرحله سرفراز بیرون آمده‌اند باید چهارهزار نفری باشند که در برخی منابع تاریخی آمده است. 📌📌در برخی منابع تاریخی هم توضیح جالبی آمده: آن‌ها که خوردند، نمک‌گیر شدند؛ طوری تشنه شدند که دیگر نتوانستند ادامۀ مسیر دهند. این همان خاصیت دنیاست که هرکس بیش از حدّ نیاز به آن چشم طمع می‌دوزد، تمام وجودش را فرا می‌گیرد و از رسیدن به اهداف بلند بازمی‌ماند؛ چنان که امام صادق(ع) در وصف دنیا فرمود: 💦💦 مثَلُ الدُّنْیا کمَثَلِ مَاءِ الْبَحْرِ کلَّمَا شَرِبَ مِنْهُ الْعَطْشَانُ ازْدَادَ عَطَشاً حَتَّى یقْتُلَهُ؛ دنیا به مثال آب دریاست که انسانِ تشنه هرچه بیشتر از آن می‌نوشد، تشنه‌تر می‌شود. 📗@ketab7d
✍️بخشی از متن کتاب 🔶🔸دستوراتی مثل صرف‌نظر کردن از آب در اوج سختیT برای ما تازگی دارد و شاید حتی اگر کسی چنین دستوری بدهد، او را با توجه به این دستوری که داده مورد قضاوت قرار بدهیم! اما حقیقت این است که باید خودمان را برای اطاعت از دستوراتی از این قبیل، آماده کنیم. برخی فکر می‌کنند که همراهی با معصوم راحت‌تر از همراهی با ولیّ فقیه است و لابد دستورات معصوم به جهت عاری از خطا بودن، منطقی‌تر می‌نماید. به زبان سر هم که نگویند، اما با زبان دل گاهی به کارهای ولیّ فقیه خرده‌گیری می‌کنند و نهایتاً برای توجیه کارهای او می‌گویند: معصوم که نیست؛ خطا از او طبیعی است! اگر معصوم باشد، توجیه کارهای او ساده‌تر می‌شود! 🖇🖇در حالی که طور دیگر هم می‌شود به قضایا نگاه کرد. امام معصوم عقلِ کل است و ما سرتاپا جهل و نقصان. چطور ممکن است هر آنچه امام دستور می‌دهد برای ما منطقی به نظر آید؟! اصلاً ما چرا فهم خودمان را معیار سنجش حقانیت دیگران قرار می‌دهیم، در حالی که در مورد معصومین (علیهم السلام) تأکید شده که: آن‌ها معیار سنجش هستند و حق و حقیقت جدای از آن‌ها هویتی ندارد؟! در زیارت آل یاسین خطاب به مولایمان این‌گونه اقرار می‌کنیم: 🌷فَالْحَقُّ مَا رَضِیتُمُوهُ، وَ الْبَاطِلُ مَا أَسْخَطْتُمُوهُ، وَ الْمَعْرُوفُ مَا أَمَرْتُمْ بِهِ، وَ الْمُنْکرُ مَا نَهَیتُمْ عَنْهُ؛ 🌷 حق همان است که شما به آن راضی باشید و باطل آن است که شما را ناپسند بیاید و معروف آن است که شما به آن امر کنید و منکر آن است که شما از آن نهی کنید. 📗 @ketab7d