هدایت شده از کانون فرهنگی معراج
1.7M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
-دستی که دستِ لطف خدا میشود تویی
-شــاهی که خـود رفـیـق گــدا مـیـشود تویی
▪️شهادت امام رضا علیهالسلام(به روایتی)
🔸کانون فرهنگی دانشجویی معراج
هدایت شده از کانون شعر و ادب خوبان پارسی گو
شبکه سراسری کانونهای شعر و ادب دانشگاه آزاد اسلامی برگزار میکند:
بزرگداشت حکیم ابوالقاسم فردوسی
و
پاسداشت زبان و ادبیات فارسی
سخنرانان:
جناب آقای استاد عباس محمدی
جناب آقای دکتر عبدالرضا مدرسزاده
مدیر جلسه: ملیحه پیرانکاشانی
زمان:
پنجشنبه ۲۴ اردیبهشت ۱۴۰۵
ساعت ۱۱:۳۰
محل برگزاری: درگاه فضای مجازی
🔹️نشانی ورود به جلسه:
https://vadaroom.ec.iau.ir/v2/auth/login/v/981M74C
#شبکه_سراسری_کانون_های_شعر_و_ادب
#معاونت_فرهنگی_دانشجویی
#دانشگاه_آزاد_اسلامی_کاشان
هدایت شده از کانون فرهنگی معراج
1.6M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
عشق..❤️🩹
🔸کانون فرهنگی دانشجویی معراج
📚زنده کننده زبان و فرهنگ فارسی
✨️به مناسبت بزرگداشت فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی✨️
از بین تمام ادبا و شعرای ما تنها فردوسی است، که فقط و فقط متعلق به خودمان است.شاید نمونه های مشابهی با فردوسی در فرهنگ های دیگر مثل هومر وجود داشته باشد، ولی آنچه که فردوسی می گوید درباره ما و برای ما است.مگر اینکه کسی از خارج، بخواهد آن را به عنوان یک منبعی برای شناخت فرهنگ و زبان ایرانی بخواند.کاری که اگر برای یک فرد خارجی انتخاب است، برای ما یک ضرورت است.وگرنه ما بقی ادبا و شعرای ما را هرکسی که دغدغه های صرفا انسانی دارد، می تواند هم به زبان خودش و هم به زبان فارسی اگر بلد باشد بخواند؛هرچند که فارسی بخواند بهتر باشد.زیرا آن ها ادبا و شعرایی جهان وطن هستند.کسانی مثل سعدی و حافظ را، می توانی اسامی شان را در نوشته های کسانی مثل گوته و شوپنهاور و نیچه و امرسون ببینی.کسانی که قطعا فارسی بلند نبودند، ولی توانستند نسبت به این افراد احساس خویشاوندی معنوی کنند.ولی خواندن شاهنامه فردوسی نه تنها حتما باید به زبان فارسی باشد، بلکه حتما باید به همان صورتی که هست خوانده شود؛ یعنی نظم و نه نثر.زیرا همان طوری که خودش گفته است:پی افکندم از نظم از کاخی بلند/که از باد و باران نیابد گزند.فردوسی در زمانه ای نوشت، که در ایران تحت سلطه اعراب نوشتن به عربی به امری عادی تبدیل شده بود؛آنچنان که خطر فراموشی زبان پارسی وجود داشت.در این زمان بود که او به قول خودش سی سال رنج برد، تا زبان پارسی را زنده کند.این است که می گویم شاهنامه ایرانی ترین کتاب ایران است، چه از نظر زبان چه از نظر محتوا.
✍️به قلم سید سعید انوری
دبیر کانون کتابخوانی سیمرغ
🔷️کانون فرهنگی و دانشجویی کتابخوانی سیمرغ
🔶️دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
هدایت شده از کانون کتابخوانی سیمرغ
📚زنده کننده زبان و فرهنگ فارسی
✨️به مناسبت بزرگداشت فردوسی و روز پاسداشت زبان فارسی✨️
از بین تمام ادبا و شعرای ما تنها فردوسی است، که فقط و فقط متعلق به خودمان است.شاید نمونه های مشابهی با فردوسی در فرهنگ های دیگر مثل هومر وجود داشته باشد، ولی آنچه که فردوسی می گوید درباره ما و برای ما است.مگر اینکه کسی از خارج، بخواهد آن را به عنوان یک منبعی برای شناخت فرهنگ و زبان ایرانی بخواند.کاری که اگر برای یک فرد خارجی انتخاب است، برای ما یک ضرورت است.وگرنه ما بقی ادبا و شعرای ما را هرکسی که دغدغه های صرفا انسانی دارد، می تواند هم به زبان خودش و هم به زبان فارسی اگر بلد باشد بخواند؛هرچند که فارسی بخواند بهتر باشد.زیرا آن ها ادبا و شعرایی جهان وطن هستند.کسانی مثل سعدی و حافظ را، می توانی اسامی شان را در نوشته های کسانی مثل گوته و شوپنهاور و نیچه و امرسون ببینی.کسانی که قطعا فارسی بلند نبودند، ولی توانستند نسبت به این افراد احساس خویشاوندی معنوی کنند.ولی خواندن شاهنامه فردوسی نه تنها حتما باید به زبان فارسی باشد، بلکه حتما باید به همان صورتی که هست خوانده شود؛ یعنی نظم و نه نثر.زیرا همان طوری که خودش گفته است:پی افکندم از نظم از کاخی بلند/که از باد و باران نیابد گزند.فردوسی در زمانه ای نوشت، که در ایران تحت سلطه اعراب نوشتن به عربی به امری عادی تبدیل شده بود؛آنچنان که خطر فراموشی زبان پارسی وجود داشت.در این زمان بود که او به قول خودش سی سال رنج برد، تا زبان پارسی را زنده کند.این است که می گویم شاهنامه ایرانی ترین کتاب ایران است، چه از نظر زبان چه از نظر محتوا.
✍️به قلم سید سعید انوری
دبیر کانون کتابخوانی سیمرغ
🔷️کانون فرهنگی و دانشجویی کتابخوانی سیمرغ
🔶️دانشگاه آزاد اسلامی واحد رودهن
هدایت شده از کانون شعر و ادب خوبان پارسی گو
شبکه سراسری شعر و ادب دانشگاه آزاد اسلامی
برگزار میکند:
نشستهای تخصصی ادبفارسی و دفاعهای مقدس ایرانی
نشست دوم:
تحلیل باورهای سیاسی شاعران ادب فارسی
سخنران:
عبدالرضا مدرسزاده
(مدیر کارگروه کشوری زبان و ادبیات فارسی دانشگاه آزاد اسلامی، دانشیار و مدیرگروه واحد کاشان)
▫️دوشنبه: ۱۴۰۵/۲/۲۸
▫️ساعت: ۱۴
🔸لینک ورود به نشست:
https://vadaroom.ec.iau.ir/v2/auth/login/v/981M74C
🔹درگاه شبکه سراسری کانونهای شعر و ادب در ایتا:
https://eitaa.com/iau_poet
#شبکه_سراسری_کانون_های_شعر_و_ادب
#گروه_زبان_و_ادبیات_فارسی
#معاونت_فرهنگی_دانشجویی
#دانشگاه_آزاد_اسلامی
هدایت شده از کانون شعر و ادب خوبان پارسی گو
🖼#پوستر
📌شبکه سراسری فضای مجازی و رسانه
با همکاری ادارهکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی برگزار میکند:
💠سلسله نشستهای علمی سواد رسانهای
🔹موضوع نشست دوم:👇
🔻تحلیل محتوای رسـانهای.
_روشهای تحلیل و ارزیابی محتوای رسانهای.
_تفکیک اطلاعات صحیح از نادرست.
_نقد و بررسی نمونههای مختلف محتوای رسانهای.
🗓روز:سهشنبه ٢٩ اردیبهشت ماه ١۴٠۵
🕰زمان:١٠ تا ١١:٣٠صبح
💻آنلاین(برخط) واداروم
🎓(ویژه دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی)
⭕️لینک مستقیم ورود به نشست👇
https://vadaroom.ec.iau.ir/v2/auth/login/v/935A50Y
ــــــــــــــــــــــــــــــــــــ
🔻جهت کسب اطلاعات بیشتر به لینکهای زیر مراجعه نمایید. 👇👇👇
ادارهکل فرهنگی و اجتماعی دانشگاه آزاداسلامی
📪https://eitaa.com/farhangiejtemaei
شبکه سراسری فضای مجازی و رسانه
📬https://eitaa.com/shabakeFazayeMajaziAzad
#دانشگاه_آزاد_اسلامی
#ادارهکل_فرهنگی_اجتماعی
#شبکه_سراسری_فضای_مجازی_رسانه
هدایت شده از کانون فرهنگی معراج
4.1M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
آقای من...
پسرِ اِمام رضای من 🖤
▪️شهادت امام جواد علیه السلام
🔸کانون فرهنگی دانشجویی معراج
هدایت شده از کانون فرهنگی معراج
2.5M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
ای همهی آرزوی من :) 🤍
سالروز ازدواج حضرت علی (علیهالسلام)
و حضرت فاطمهزهرا (سلاماللهعلیها)🎉
🔸کانون فرهنگی دانشجویی معراج
هدایت شده از کانون فرهنگی معراج
4.4M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
▫️جان و دلی اِی دِل و جانم همه تــــــ❤️ــــــو...
سالروز ازدواج حضرت علی علیهالسلام و حضرت فاطمه سلاماللهعلیها✨
🔸کانونفرهنگیدانشجوییمعراج