⚠️از این پس:
۱- واژہ پارسی«کارگزاران»
بهجای واژہ تازی«مسولان»
۲- واژگان پارسی«همانند، همتا»
بهجای واژہ تازی«مشابه»
۳- واژہ پارسی«نامبرده»
بهجای واژہ تازی«مشارالیه»
#درست_نویسی
#زبان_فارسی
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
✍️ یک اصل در نوشتن این است که نویسنده ناگزیر است بیتوجه به نقدها کارش را انجام بدهد. #محمود_دولتآبادی درباره نوشتن رمان «زوال کلنل» میگوید:
پیش از نوشتن آن خوابش را دیده بودم. دیگران نقدها نوشتند بر اینکه کوتاه است یا دراز ... من اما نویسنده بودم و باید کارم را انجام میدادم. اگر آن را نمینوشتم باید سر از دیوانهخانه در میآوردم.
📚 عنوان کتاب: #رد_گفت_و_گزار_سپنج
✍️ نویسنده:#محمود_دولتآبادی
📇 ناشر:#چشمه
☘️تعداد صفحه: ۳۹۳
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
بزرگترین ایراد #نویسنده
بزرگترین عیب برای نویسنده، نداشتن قدرت خودآشکارگی است. اگر از جزییات بهظاهر کوچک و بیاهمیت زندگی خود شرم زده میشوید، احتمال اینکه بتوانید یکشخصیت زنده خلق کنید، بسیار کم است. قدرت خودآشکارگی و گفتن از نواقص و پرداختن به جزییات زندگی، برای نویسنده یک مهارت حیاتی است.
اگر کمی بیشتر در خود عمیق شوید، میتوانید جزییات زیادی از خود و زندگیتان را به یاد بیاورید که میتوانند مایه داستانهایتان باشد. چیزهای ارزشمندی که تلاش کردهاید، با مهارت پنهانش کنید. خودسانسوری، همهٔ مواد مفیدتان را برای خلق اثری ارزشمند سوخت میکند. اگر با خودتان صادق باشید، خواهید فهمید که همه چیزهایی که در تلاش برای پنهان کردنش هستید دقیقا همان چیزهایی است که برای یک داستان جانانه به آن نیاز دارید و نویسندگان بزرگ، داستانهای درخشانشان را دقیقا با استفاده از همین موارد نوشتهاند.
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
اولین وظیفه شما در بخش #شروع_رمان، جذب خواننده است. نقطه سر خط...
#جیمز_کین در شروع اثرش با نام #پستچی_همیشه_دوبار_در_میزند مینویسد:«آنها طرفهای ظهر مرا از پشت کامیون علفهای خشک پایین انداختند.»
در اینجا ما به اصطلاح وسط داستان هستیم. چنین شروعی با قرار دادن فوری خواننده در میانه داستان، او را مشتاقش میکند تا بخواهد بداند قضایا از چه قرار است.
📚 عنوان کتاب: #طرح_و_ساختار_رمان
✍️نویسنده: #جیمز_اسکات_بل
🖋مترجم: #محسن_سلیمانی
📇ناشر: #سوره_مهر
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
#شخصیت_پردازی و مشخصکردن انگیزهها
ما شخصیتهایمان را از طریق گفتوگو به خواننده معرفی میکنیم. گفتوگو آمیزهای از حالتهای صورت و زبان بدن است که به خواننده نشان میدهد شخصیت ما کیست.
گفتوگو یکی از عناصر مهم داستاننویسی است.
📚 عنوان کتاب: #گفتوگونویسی
✍️نویسنده: #گلوریا_کمپتون
🖋ترجمه: فهیمه محمدسمسار
📇ناشر: #سوره_مهر
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
#معرفی_کتاب
نینا، راوی و نویسندهی کتاب «تولستوی و مبل بنفش» برای غلبه بر اندوهِ از دستدادن شریک تجربههای کودکیاش، یعنی خواهر بزرگترش آنماری، راه و روشی خاص پیش میگیرد تا در خلال آن به زندگی عادی خویش بازگردد و از اندوه و تلاش برای مواجه با آن، فرصت زیستن دوباره و امید به زندگی را برای خود و اطرافیانش که همچون او با غمِ ازدستدادن مواجه هستند، رقم بزند.
«یک سال، هر روز یک کتاب!» این نسخهی پیچیدهشدهای است که نینا برای خودش و برای تمام لحظههایی که ناتوان از تحمل و صبوری در برابر رنج و اندوه است، میپیچد. در جایی از کتاب از زبان نینا میخوانیم که «یگانه پاسخ به اندوه، زندگیکردن است. زندگیکردن همراه نظرداشتن به گذشته. بهخاطرآوردن آنهایی که ازدست دادهایم و درعینحال، با امید و اشتیاق به جلو گامبرداشتن و آن حس امیدواری و فرصتداشتن را ازطریق محبت، سخاوتمندی و همدردی انتقالدادن.»
از نظر نینا هر کتاب و روایتی، حرفی برای گفتن دارد و این ما هستیم که آنچه را منتظر دریافتش هستیم، از میان کلمهها و روایتهای نویسنده درمییابیم.
📚 #تولستوی_و_مبل_بنفش
✍️نویسنده: #نینا_سنکویچ
🖋مترجم: #لیلا_کرد
📇ناشر: #کوله_پشتی
☘️تعداد صفحه: ۲۷۰
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
«کتاب شما معمولاً پنج شش صحنهی واقعاً قوی دارد و بقیه متوسطاند؟ اما اگر صحنههای واقعاً موفقی داشتهاید، چرا تمام صحنههای دیگرتان چندان درخشان نیست؟ میدانی جوابش چیست؟ چون تو یک فرد تنبلی و خودت را متقاعد کردهای که لازم نیست هر فصل را پنجاه بار بازنویسی کنی، و فقط اولین ایدهای را که به ذهنت میرسد انتخاب میکنی.»
#همینگوی میگوید: من هر صحنه را حدودا پانزدهبار مینویسم. مراقب باش این فقط کار روز اول است.
📚عنوان کتاب: #داستان(ساختار، سبک و اصول فیلمنامهنویسی)
✍️ نویسنده: #رابرت_مک_کی
🖋مترجم: #محمد_گذرآبادی
📇ناشر: #هرمس
☘️تعداد صفحه: ۶۱۸
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
تا زمانی که نوشتن از یک سرگرمی به یک شغل تبدیل نشود، شما یک #نویسنده واقعی نخواهید شد. تو بايد هر روز بنويسی #ری_برادبری گفت: «بايد حداقل هزار کلمه در روز تايپ کنی. باید با نشستن روی صندلی بدون بلند شدن حجم دلخواه را بنویسی.»
وقتی کتابی را برای چاپ آماده میکردم، مثل احمقها ساعت پنج صبح بیدار میشدم و قبل از کار از ساعت پنج تا هشت هزار یا هزار و پانصد کلمه مینوشتم. من #پیشنویس کتاب را در دو ماه نوشتم، به آن نگاه کردم و فکر کردم: «همه چیز باید #بازنویسی شود.» و این طبیعی است.
بیشتر افرادی که برای خودشان مینویسند، طبق برنامه نمینویسند: «وقتی #الهام گرفتم، خواهم نوشت.» اما وقتی به وضوح برنامهریزی میکنید که #داستان در مورد چه چیزی باشد و وقتی هر روز زمانی را به آن اختصاص میدهید، این داستان از قبل یک داستان در مورد چیزی است که میخواهید.
✍️#النا_اسمیرنوا
#دنیای_نویسندگی
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
#شروع_داستان
چند بند اول داستان باید چنان نیرویی داشته باشد که بتواند خواننده را از افکار و خیالات عادی جدا کند و به میان افکار و احساسات داستان بکشد. هرگاه چند بند اول داستان نتواند توجه او را جلب کند، ممکن است دیگر زحمت خواندن داستان را به خود ندهد و کتاب را به گوشهای پرت کند.
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
کاش رمزی برای بازگو کردن داشتم. رمزی یا کلمه سحرآمیزی که مرا به پشت میز نشستن وادار میکرد تا بتوانم مانند خلبان، هواپیمای خلاقیت را از روی زمین به پرواز درآورم. اما چیزی برای گفتن ندارم. تنها چیزی که میدانم این است که همه باید این راه را بروند و هرکس به طریق خود.
همه ما میدانیم که آغاز به نوشتن و ادامه دادن گاه مانند کشیدن دندان زجر آور است. حتی از قلم نویسندگانی که کارشان روان و سلیس به نظر میآید، جملات و کلمات به راحتی سرازیر نمیشود.
برای من و بسیاری از نویسندههای دیگر بهترین کار نوشتن یک طرح مقدماتی مزخرف است. این نوشته و پیشنویس، یک نوشته خام است. زمانی است که میگذارید همه چیز فوران کرده، سرریز شود، بگذارید که پاره کودکانه وجودتان هر آنچه را میخواهد بر روی کاغذ بیاورد. شاید بتوانید چیزی فوقالعاده در آن شش صفحه عجیب و غریبی که شاید آنقدرها با منطق آدمبزرگها مطابقت ندارد، بیابید. شاید در خط آخر، آخرین پاراگرف چیزی بیابید که مسیر را نشانتان بدهد. اما بدانید تنها راه رسیدن به این نقطه با نوشتن اولین طرح مقدماتی مزخرف، امکانپذیر خواهد بود.
📚عنوان کتاب: #پرنده_به_پرنده
✍️نویسنده: # آن_لموت
🖋مترجم: #مهدی_نصراللهزاده
📇ناشر: #بیدگل
☘️تعداد صفحه: ۳۰۸
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
#تعلیق_در_داستان
#آلفرد_هیچکاک زمانی پاسخ جامعی به این سؤال داد که «چه تفاوتی میان #تعلیق و #تنش ناگهانی در #داستان وجود دارد؟"
فرض کنید در یک هتل چند نفر نشستهاند. آنها سرگرم هستند، پوکر بازی میکنند، چای مینوشند و گرم صحبتاند. ناگهان صدای انفجاری میآید و یک میز کوچک متلاشی میشود و افرادی کشته میشوند. این اتفاق ناگهانی و غیرمنتظره رخ داده است و بیننده شوکه میشود. چنین احساسی زنده اما کوتاهمدت است.
اما اگر نشان دهید که بمبی زیر میز وجود دارد و بیننده برخلاف #شخصیتهای_داستان از این ماجرا خبر دارد، او نگران منفجر شدن بمب خواهد بود و اینکه آیا قهرمانان میمیرند یا قادر به جلوگیری از مرگشان هستند؟ آیا متوجه وجود بمب میشوند یا نه؟ چنین تنشی مؤثرتر است و باعث ترس و هیجان عمیقتری میشود و ببینده یا خواننده برای دانستن ماجرا کنجکاو است.
پس برای تقویت داستانتان، باید چیزهایی برای مخاطب فاش کنید تا او را با خود همراه و همدل کنید.
📚 عنوان کتاب: #طرح_و_ساختار_رمان
✍️نویسنده: #جیمز_اسکات_بل
🖋مترجم: #محسن_سلیمانی
📇ناشر: #سوره_مهر
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
نکته اصلی برای تمرین نوشتن، نگارش با زمان تعیینشده است. شاید زمانی که برای خود تعیین میکنید، ۱۰ یا ۲۰ دقیقه یا یکساعت باشد. این به خودتان بستگی دارد. شاید نخست بخواهید از ده دقیقه شروع کنید و پس از یک هفته بر آن بیفزایید.
📚 عنوان کتاب: #تا_میتوانی_بنویس
✍️ نویسنده: #ناتالی_گلدبرگ
🖋مترجم: #گیتی_خوشدل
📇ناشر: #پیکان
☘️تعداد صفحه: ۱۸۴
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
کل راز این است که در ترس، عجله، هیجان و بیحوصلگیها و خستگی لحظهای بنویسید، ضبط همه چیز بدون فکر کردن، بدون نگرانی در مورد سبک و بدون انتظار برای زمان و مکان مناسب. من هميشه اين کار را کردم. اولین تکهکاغذی را که به دستم رسیده برداشتم و پشت میز نشستم، نوشتم، نوشتم و نوشتم. هنگامی که تحتتأثیر لحظهای مینویسید، میتوانید هر تپش و ضربان قلب زندگی را منتقل کنید.
#والت_ویتمن
#دنیای_نویسندگی
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
اگر کسی لذت #داستانخوانی را بچشد، ممکن است بعدها بهطور جدی به #نوشتن هم فکر کند و حتی نویسنده خوبی شود. #داستان ما را با سرعت به این طرف میبرد که بهصورت عمیق بیندیشیم و نوشتن میتواند ما را در یک موقعیت تازه قرار دهد.
#دنیای_نویسندگی
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
چطور داستان زندگی خودمان را بنویسیم؟
#گوستاو_فلوبر زمانی گفته بود: «من همواره مراقب بودم تا شخصیت خود را به داستانهایم راه ندهم. اما وقتی به آثارم نگاه میکنم میبینم از خودم بسیار گفتهام.»
#هانس_کریستین_آندرسن هم شخصیتهای قصههایش را از میان افراد پیرامونش انتخاب میکرد. زمانی از او پرسیده شد آیا قصد نوشتن زندگینامهاش را دارد؟ و او جواب داد: «قبلا آن را نوشتهام. کتاب جوجه اردک زشت وصف حال خودم است.»
#نوشتن از حوادث زندگیمان و افرادی که میشناسیم، به این خاطر که با جزییات آن به خوبی آشناییم باعث میشود تا بهتر بنویسیم. اما لازم نیست عیناً از ماجراهایی که برایمان رخ داده، بنویسیم؛ بلکه تمرکزتان را بگذارید بر درسهایی که آموختهاید یا رویدادهایی که شاهد آن بودهاید. به لحظاتی فکر کنید که آسیبپذیر بودید و دچار ناکامیها و رنجها شدید. سپس تلاش کنید آن تجربه و مفهوم تازه را در قالب یک ایده و با ساختاری تخیلی، برای مخاطبانتان بیان کنید.
#دنیای_نویسندگی
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
اهمیت واقعی #مطالعه این است که در فرایند #نویسندگی، نوعی سهولت و شناخت ایجاد میکند. مطالعهٔ دائم شما را به فضایی میکشاند که با اشتیاق و بدون خودآگاهی مینویسید. ضمنا دانش شما را توسعه میدهد که چه کاری باید انجام بدهید و از انجام چه کاری پرهیز کنید. چه چیزی مبتذل و چه چیزی خوب است. چه چیزی مؤثر و چه چیزی روی صفحه کاغذ بیمورد است. هر چه بیشتر بخوانید، ضعف نگارشتان کمتر خواهد شد.
#استیون_کینگ
#دنیای_نویسندگی
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
منظومه #وِیس_و_رامین اولین و بزرگترین #داستان #عاشقانه فارسی میباشد که بهقلم #فخرالدین_اسعد_گرگانی شاعر قرن پنجم به رشته نظم درآمده است. این داستان مربوط به دوره اشکانیان بوده که در کتابهای پهلوی نوشته شده بوده؛ بنابراین فخرالدین اسعد این داستان را از روی متن پهلوی سروده است. منظومه ویس و رامین دارای ۷۹۰۵ بیت و در بهر هزج مسدس سروده شده است. در این داستان میتوان بسیاری از آداب و رسوم دوران اشکانیان را ملاحظه کرد. مانند گذر از آتش، پرستیدن آتش، اشاره به آتشکدههای معروف و… که نشان از دین #زرتشتی است. منظومه ویس و رامین از نظر #تکنیکهای_داستانی و #فن_داستاننویسی بسیار مورد توجه قرار گرفته است.
#ادبیات_کهن
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
#کتابها برای باور کردن نوشته نشدهاند،
بلکه نوشته شدهاند تا در معرض پرسشگری قرار گیرند.
#امبرتو_اکو
#دنیای_نویسندگی
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
معادلهی ناخدا و ماهی و دریا معادلهی سادهی شکار و شکارچی نیست. ناخدا بزرگ است و ماهی کوچک؛ ناخدا کوچک است و دریا بسیار بزرگ. این شکار استتار در جای امن و شلیک با تفنگ پنهان و رفتن و برداشتن شکار مرده نیست. ناخدا برای شکار ماهی باید برود به قلب سرزمین او.
#دربارهی_کشتن
#برش_کتاب
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
#جلال_آلاحمد در نوشتن دنبال قالب نبود. همچنان که دنبال هیچ چیز دیگر نبود: نه نان میخواست و نه نام. نمینوشت که نوشته باشد و او را نویسنده بدانند؛ بلکه مینوشت تا دِینی را ادا کرده باشد و باری را از دوش خستهای بر زمین بگذارد. هرگز از سرِ تفنن و سیری دست به قلم نمیبرد و تا احساس وظیفهای او را بر نمیانگیخت، قلم را به نوشتن وا نمیداشت. چنین است که اکثر قصههایش را غمی تلخ به نگارش درآورده است. اگر نمیگذاشتند در قصه حرف بزند، آن فریادها را در قالب دیگری میریخت یا از زبان دیگری ترجمه میکرد؛ چنانکه تکنگاری هم کرد و مقاله هم نوشت و ترجمه نیز کرد.
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
May 11
#معرفی_کتاب
#جای_خالی_سلوچ رمانی رئالیستی نوشتهی #محمود_دولتآبادی است که بلافاصله پس از آزادی از زندان #ساواک، طی ۷۰ روز خلق کرده است. به گفتهی خود دولتآبادی، او داستان کتاب را هنگامی که دوره سهسالهی حبس را میگذراند در ذهنش پرورانده بود.
در کتاب جای خالی سلوچ با زندگی یک خانواده و در مقیاس گستردهتری با زندگی مردم یک روستا آشنا میشویم که در کنار توصیفات قوی و پررنگ نویسنده، با ریز و درشت روزمرگی شخصیتهای داستان آشنا میشویم. این کتاب در حقیقت سعی میکند تقدیرِ زندگیِ زنانی همچون «مِرگان» را نشان دهد که در جای جایِ ایران حضور دارند و پابهپای مردان کارهای دشوار و سختی انجام میدهند و در سختکوشی هیچ کم از مردان ندارند؛ زنانی که در تمامِ عمر حتی یک روز هم رنگِ خوشی را نمیبینند؛ امّا خم به ابرو نمیآورند و با وجودِ همهٔ اتفاقاتی که ممکن است دهها مرد را از پا بیندازد، میجنگند.
#جای_خالی_سلوچ بخش اول
#محمود_دولتآبادی
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
#توران_میرهادی را باید بهعنوان یکی از مهمترین و تأثیرگذارترین شخصیتهایی دانست که در طول سالهای اخیر به #کودکان ایران خدمت کرده است. او با تأسیس شورای کتاب کودک مرجعی برای شناخت بهترین #کتابهای_کودکان و نیز شناخت و درک صحیح #ادبیات کودک بنا گذاشت. با منتشر کردن فرهنگنامه کودکان و نوجوانان، یکی از معتبرترین سری کتابهای مرجع را در ایران به دست کودکان رساند و با تأسیس و مدیریت #مدرسه_فرهاد، نشان داد که اصول تربیتی باید بر چه اساسی استوار باشند. او کتابهایی تألیف کرد که راهنمای مادران، معلمان و تسهیلگران گروه سنی #کودک_و_نوجوان است و کتابهایی نیز درباره او منتشر شده است که نمایانگر سبک زندگی و تفکرات اوست. در آیندهای نزدیک از او که بهعنوان #مادر_ادبیات_کودک_ایران یاد میشود، بیشتر خواهیم گفت.
#معرفی_یک_نویسنده
#توران_میرهادی بخش اول
#ادبیات_کودک_و_نوجوان
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
کتابها گاهی میتوانند قدرتی پیدا کنند که مسیر #تاریخ را عوض کنند. برای همین است که بسیاری از حکومتها از نویسندهها و کتابهایشان میترسند و سعی میکنند صدای آنها را سرکوب کنند. اما در نهایت نویسندهای نامش در تاریخ جاوید میشود که بتواند تغییر در گفتمان رایج ایجاد کند و دیگران را وادار کند بیشتر به شرایط اطرافشان فکر کنند.
#دنیای_نویسندگی
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
ژاپن؛ بهشت عاشقان کتاب/ کتابفروشیها و کتابخانههای زیبا در سرزمین شکوفههای گیلاس
کتابخانهها در ژاپن با معماری شگفتانگیز از قبیل «کنگو کوما» و «تادائو آندو» مانند معبدی برای مطالعه هستند.
#ژاپن بهشت عاشقان #کتاب است. این کشور محل زندگی نویسندگان مشهور بینالمللی مانند #هاروکی_موراکامی و #بنانا_یوشیموتو است که هم در کتاب و هم در خیابانهای این کشور چیزهای زیادی برای ارائه دارد. چه در شهر کتاب توکیو، جیمبوچو، یا یکی از کافههای مانگا در سراسر این کشور باشید، هرگز از مطالب خواندنی باکیفیت دور نیستید.
اما این فقط به خود کلمات آن کتاب مربوط نمیشود؛ هر فرد کتابخوان اهمیت داشتن یک مکان عالی برای مطالعه را میداند و ژاپن نیز برای این موضوع اهمیت قائل است. از شیکوکویِ روستایی گرفته تا توکیو و اوزاکای شهری، این کتابفروشیها و کتابخانهها عشقِ ژاپنی به معماری و ادبیات را با هم ترکیب میکنند.
#کتابخانه
#کتابفروشی
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
یک #داستان، دزدانه وارد جان ما میشود، ما را میخنداند یا میگریاند، عاشقپیشه یا خشمگینمان میکند، و شیوۀ تفکر ما را دربارۀ خودمان و دنیایمان تغییر میدهد. ما داستانها، وبلاگها و رسانهها را میخوانیم و انتخاب «ما» از داستانها، برند شخصیمان را آشکار میکند.
#حیوان_قصهگو
#جاناتان_گاتشال
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
#ویترین_خبر
یک نویسنده زندانی فلسطینی، در فهرست نهایی جایزه بینالمللی داستان عربی جای گرفته است
«نقاب، رنگ آسمان» جدیدترین رمان #باسم_خندقجی #نویسنده زندانی #فلسطینی، یکی از ۶ نامزد نهایی جایزه بینالمللی #ادبیات_داستانی عربی ۲۰۲۴ است.
«نقاب، رنگ آسمان» حول زندگی نور، باستانشناس ساکن در اردوگاه پناهندگان در #رامالله میچرخد. به دنبال کشف یک کارت شناسایی آبی رنگ متعلق به یک شهروند اسراییلی که درون جیب یک کت قدیمی جاسازی شده بود، نور که کنجکاو شده میخواهد این فرد را پیدا کند و صاحب کارت را برای دسترسی به مکانهای حفاری در کرانه باختری و بینش ظالمش در نظر میگیرد.
پروفسور یاسر سلیمان، رییس هیأت داوران در مراسم معرفی نامزدهای نهایی، گفت: این اولینبار در تاریخ جایزه است که رمانی (به معنای واقعی کلمه) از پشت دیوارهای یک زندان در #اسراییل به دست خوانندگان آن طرف میرسد، اما توضیح بیشتری نداد.
خندقجی، متولد ۱۹۸۳ در #نابلس، در سال ۲۰۰۴ در حالی که ۲۱ ساله بود، به اتهام تروریسم توسط #رژیم_صهیونیستی دستگیر و با ادعای مشارکت در برنامهریزی یک بمبگذاری انتحاری که منجر به کشتهشدن سه نفر در #تل_آویو شد، به سه بار حبس ابد محکوم شد.
ایننویسنده تحصیلات خود را در زندان به پایان رساند و از آن زمان تاکنون حداقل شش کتاب شامل چهار رمان و دو مجموعه شعر نوشته است.
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
سایز کتاب برای #کودکان میتواند در علاقهمندی آنها به خواندن تأثیرگذار باشد. انتخاب کتاب با سایز مناسب برای سن و توانایی خواندن کودکان، به آنها کمک میکند تا به راحتی و بدون استرس از متن استفاده کنند.
سایز مناسب متن، کودکان را به خواندن ترغیب میکند و باعث میشود تا احساس موفقیت و خودمختاری کسب کنند. همچنین، استفاده از تصاویر و طرحهای جذاب و مناسب برای سن کودکان در کتب، میتواند علاقه آنها را به خواندن افزایش دهد.
بهطور کلی، توجه به جوانب ظاهری کتاب میتواند تجربه خواندن را برای کودکان دلپذیرتر و مفیدتر کند و ایجاد ارتباطی مثبت با خواندن را ترویج کند.
#کودک_و_نوجوان
#کتاب
📌 کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan
بهقول #گوستاو_فلوبر نویسندۀ رمانِ #مادام_بواری، داستان همان چیزی است که شما سر میز کافه برای دوستتان تعریف میکنید. اگر دوستانتان همیشه سرگرم حرفهای شما میشوند به احتمال زیاد یعنی مهارت داستانگویی دارید، اگر نه که باید تمرین کنید. چون همۀ ما آدمها ذاتاً قصهگو هستیم.
#قصهگویی
#داستان
#رمان
📌کتاببان
حامی کتاب باشید:
https://eitaa.com/ketabbaan