کتاب زندگی
╭▫️🔹🔹 ▫️ 🔹 ـ🌱﷽ تَكْفِى مِنْ عِبادِكَ مَنْ تَوَكَّلَ عَلَيْكَ، وَأَنْتَ جَارُ مَنْ لاذَبِكَ وَتَضَرّ
╭▫️🔹🔹
▫️
🔹
ـ🌱﷽
ناصِرُ مَنِ انْتَصَرَ بِكَ، تَغْفِرُ الذُّنُوبَ لِمَنِ اسْتَغْفَرَكَ، جَبَّارُ الْجَبَابِرَةِ، عَظِيمُ الْعُظَمَاءِ؛ كَبِيرُ الْكُبَراءِ...
یار کسی هستی که از تو یاری جوید، میآمرزی گناهان آن را که از تو آمرزش خواهد، چیرهترین چیرهکنندگان، بزرگ بزرگان...
ادامه دارد...
#دعا_یستشیر
@ketabezendagi
🔹
╰───── 🔹▫️🔹
╭▫️🍃 🍃
▫️
🍃
ـ🌱﷽
السَّلامُ عَلَى الْمَنْصُورِ الْمُؤَيَّدِ.
سلام بر یاری شده حمایتگشته.
@ketabezendagi
🍃
╰───── 🍃▫️🍃
╭▫️🔸🔸
▫️
🔸
ـ🌱﷽
▫️عشق و انتظار
در آغاز سنّ بلوغ، به انسان نمیگویند دنبال کسب معرفت برود. قدم اول او شریعت است؛ هرچند آن هم اگر به زور و جبر باشد، اثر پاککنندگی ندارد.
در ابتدای حرکت، انسان آمادۀ پذیرش شریعت است و در این راستا هرچه به کمالات و فضایلی که آماده و مقتضی آنهاست، نزدیک شود، وجودش برای کمالات و فضایل برتر و معرفتی، آمادهتر میگردد.
پس باید از ابتدا به شریعت عمل کند و نماز و روزه و... داشته باشد؛ به تدریج هم در مسیر کسب معرفت بیفتد و سرّ و فلسفۀ عبادات را بشناسد.
آنی نیست؛ ولی با این سیر میتواند به مدارج و فضایل عالی برسد. این همان تربیت الهی است که کمالات وجود انسان را به تعیّن میرساند و او را عاقبت به خیر میکند.
پس خیر، غایت وجود و کمال نهایی انسان است و سعادت انسان، در رسیدن به خیر میباشد.
اوج این خیر هم "بَقِيَّةُ اللَّهِ خَيْرٌ لَكُمْ إِنْ كُنْتُمْ مُؤْمِنينَ" است؛ یعنی امام و انسان کامل، که شرط انسانیت ما، عشق و انتظار اوست.
#فضیلت_ماه_رجب
#رجب_شهرالله
@ketabezendagi
🔸
╰─────🔸▫️🔸
02-SharheToghieRajabie22-12-97_18-01-23_14-09-04-163 1 1 1.mp3
9.25M
گزیده ای ازشرح توقیع رجب
14.57M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
💧دعای باران
@ketabezendagi
══❈═₪❅ 🌧 ❅₪═❈══
📚☀️📚☀️📚☀️📚
🍃 بَابٌ فِی إِبْطَالِ الرُّؤْیَةِ 🍃
عَنْ هَاشِمٍ الْجَعْفَرِیِّ قَالَ:
قُلْتُ لِأَبِی جَعْفَرٍ (ع): لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ یُدْرِكُ الْأَبْصارَ
فَقَالَ: یَا أَبَا هَاشِمٍ أَوْهَامُ الْقُلُوبِ أَدَقُّ مِنْ أَبْصَارِ الْعُیُونِ. أَنْتَ قَدْ تُدْرِكُ بِوَهْمِكَ السِّنْدَ وَ الْهِنْدَ وَ الْبُلْدَانَ الَّتِی لَمْ تَدْخُلْهَا، وَ لَا تُدْرِكُهَا بِبَصَرِكَ. وَ أَوْهَامُ الْقُلُوبِ لَا تُدْرِكُهُ فَكَیْفَ أَبْصَارُ الْعُیُونِ.
ابوهاشم جعفری گوید: به حضرت جواد علیه السلام گفتم : معنای این آیه چیست؟(لا تُدْرِكُهُ الْأَبْصارُ وَ هُوَ یُدْرِكُ الْأَبْصارَ)
فرمود: ای ابا هاشم! اندیشه ی دل ها از دیدگان ظاهر دقیق تر است، زیرا تو با قدرت عقلت، سِند و هند و شهرهای دیگری را که به آنجا نرفته ای درک می کنی ،گرچه با دیده ی ظاهر درک نکنی.
با این حال اندیشه ی دل ها خدا را درنمی یابد پس چگونه دیدگانِ ظاهر او را دریابند؟!
#اصول_کافی
جلد 1_ روایت 11
@ketabezendagi
📚☀️📚☀️📚☀️📚