eitaa logo
کتاب زندگی
2هزار دنبال‌کننده
3.3هزار عکس
3.3هزار ویدیو
32 فایل
@Admiin_Kanall ارتباط با ادمین
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
آن روز که رَه بسوی میخانه بَرم‏ ‌‏یاران هَمه را به دلق و مسند سپُرم‏ ‌‏طومار حکیم و فیلسوف و عارف‏ ‌‏فریادکِشان و پای کوبان بدَرم‏ 🌿🌿🌿🌿
💜🌸💜🌸💜🌸💜 🌸💜🌸💜 💜🌸 📚 💜 راز رويش مو بر ... و رشد ريش براى مردان‏💜 هور شعر العانة عند البلوغ و نبات اللحية للرجل دون المرأة و ما في ذلك من التدبير لِمَ صَارَ الرَّجُلُ وَ الْمَرْأَةُ إِذَا أَدْرَكَا تَنْبُتُ لَهُمَا الْعَانَةُ ثُمَّ تَنْبُتُ اللِّحْيَةُ لِلرَّجُلِ وَ تَتَخَلَّفُ عَنِ الْمَرْأَةِ لَوْ لَا التَّدْبِيرُ فِي ذَلِكَ فَإِنَّهُ لَمَّا جَعَلَ اللَّهُ تَبَارَكَ‏ وَ تَعَالَى الرَّجُلَ قَيِّماً وَ رَقِيباً عَلَى الْمَرْأَةِ وَ جَعَلَ الْمَرْأَةَ عِرْساً وَ خَوَلًا لِلرَّجُلِ أَعْطَى الرَّجُلَ اللِّحْيَةَ لِمَا لَهُ مِنَ الْعِزِّ وَ الْجَلَالَةِ وَ الْهَيْبَةِ وَ مَنَعَهَا الْمَرْأَةَ لِتَبْقَى لَهَا نَضَارَةُ الْوَجْهِ وَ الْبَهْجَةُ الَّتِي تُشَاكِلُ الْمُفَاكَهَةَ وَ الْمُضَاجَعَةَ أَ فَلَا تَرَى الْخِلْقَةَ كَيْفَ تَأْتِي بِالصَّوَابِ فِي الْأَشْيَاءِ وَ تَتَخَلَّلُ مَوَاضِعَ الْخَطَإِ فَتُعْطِي وَ تَمْنَعُ عَلَى قَدْرِ الْإِرْبِ وَ الْمَصْلَحَةِ بِتَدْبِيرِ الْحَكِيمِ عَزَّ وَ جَلَّ قَالَ الْمُفَضَّلُ ثُمَّ حَانَ وَقْتُ الزَّوَالِ فَقَامَ مَوْلَايَ إِلَى الصَّلَاةِ وَ قَالَ بَكِّرْ إِلَيَّ غَداً إِنْ شَاءَ اللَّهُ تَعَالَى فَانْصَرَفْتُ مِنْ عِنْدِهِ مَسْرُوراً بِمَا عَرَفْتُهُ مُبْتَهِجاً بِمَا أُوتِيتُهُ حَامِداً لِلَّهِ تَعَالَى عَزَّ وَ جَلَّ عَلَى مَا أَنْعَمَ بِهِ عَلَيَّ شَاكِراً لِأَنْعُمِهِ عَلَى مَا مَنَحَنِي بِمَا عَرَّفَنِيهِ مَوْلَايَ وَ تَفَضَّلَ بِهِ عَلَيَّ فَبِتُّ فِي لَيْلَتِي مَسْرُوراً بِمَا مَنَحَنِيهِ مَحْبُوراً بِمَا عَلَّمَنِيه‏ 💜🌸 اگر تدبيرى در كار نيست چرا وقتى كه دختر و پسر به سن بلوغ رسيدند بر ... آنان موى مى‏رويد ولى بر روى مرد «ريش» مى‏رويد و صورت زن از آن پيراسته مى‏ماند؟ از آنجا كه خداوند حكيم و والامرتبه، مرد را قيّم و مراقب زن قرار داد و زن را تابع و جفت او گردانيده، به مرد «ريش» داد تا عزّت و جلالت و هيبت او افزوده شود و به زن نداد تا زيبايى صورت، شادابى، طراوت و ظرافت او كه براى خوشى و .... آنان مناسب تر است. نگاه داشته شود. آيا نمى‏بينى كه حكيم و تدبيرگر هستى چگونه همه چيز را حكيمانه و پر صواب آفريده و با حكمت و اندازه‏اى دقيق به قدر نياز و مصلحت مى‏دهد و مى‏گيرد؟ مفضّل مى‏گويد: در اين هنگام ظهر فرا رسيد و مولايم براى نماز به پا خاست و به من فرمود: با خواست خداى جلّ و علا [بار ديگر] بامدادان به نزد من آى‏ من نيز شاد و سرحال از آنچه فرا گرفتم و به من داده شد و با سپاس خداى عزّ و جلّ بر نعمت عظيم شناخت و اينكه مرا توفيق فراگيرى سخنان مولايم- عليه السّلام- داد و مورد تفضّل و عنايتم نهاد راه خود را گرفتم و شبانگاه را با سرور تمام از آنچه از او، عليه السّلام، فرا گرفته بودم آرميدم. @ketabezendagi 💜🌸 🌸💜🌸💜 💜🌸💜🌸💜🌸💜
AUD-20210313-WA0055.mp3
2.26M
وداع با ماه رجب
🌧 خداحافظ آسمانِ رجب ... آنقدر بی صدا باریدی و تطهیرمان کردی؛ که خودمان هم، سابقه ی خرابمان، فراموشمان شد! ✨آنقدر دامنت را برای پروازمان باز کردی؛ که زخمی بالانی چو ما نیز، جرأت بال زدن یافتیم! دیگر سفره ات آهسته آهسته جمع می شود .... و ما دوباره دلمان برای نوای "یامن أرجوه" برای "استغفر الله و أتوب إلیه" و برای عاشقانه ترین ترانه ی "لااله الا الله" تنگ می شود! ✨آمدی، تطهیرمان کردی، تا در نیمه ی شعبان، برای زیباترین جشنِ زمین، آماده شویم.... آمدی تطهیرمان کردی، تا زیر سایه ی تنها باقیمانده ی خدا، آشتی کنانی راه بیندازیم و در ضیافت رمضان، غریبگی نکنیم! دست مریزاد بر آسمان تـــو.... که ندیده خرید، و چشم بسته بارید.... ☀️خداحافظ آسمانِ رجب... برای دیدنِ دوباره ات، باز منتظر می مانیم... 🌙
💙💦💙💦💙💦💙 💦💙💦💙 💙💦 🌦 طلوع باران 🌦 💦 ادامه ی جلسه ی هفتم ماهیت مرگ 💦 💙💦 فشار مرگِ اختیاری بیشترست یا مرگِ نهایی !!؟ 💦💙 "فَسَوْفَ يَدْعُوا ثُبُوراً"؛ (سورۀ انشقاق، آیۀ ۱۱ : پس به زودی فریاد هلاکت سرمی‌دهد.) «ثبور» نیز از عوالم مرگ است، یعنی قرار گرفتن در تنگنا و فشاری که بخواهی از آن خارج شوی. ماهیت مرگ، فشار است؛ چه مرگِ در خروج از طبیعت و چه مرگ از «من»های کاذب و شئون اعتباری و ساختگی دنیا. به هر حال، خروج از مراتب دانی، سخت است. مثل زمانی که نوزاد از تاریکی و آلودگی رحِم درمی‌آید. البته به دنیای وسیع و زیبایی وارد می‌شود؛ اما چون نُه ماه به آنجا انس گرفته، خروجش مستلزم فشار است. به همین ترتیب، هر مرگی فشار و سختی دارد. اما ما وقتی در میدان مرگ اندیشه‌ها و اوصاف باطل خود قرار می‌گیریم، چقدر حاضریم فشار بکشیم و چقدر فشارها را از خود دفع می‌کنیم؟ بالأخره که این فشارها، ما را گیر می‌اندازد. اگر امروز خروج از نفس و خودی را تمرین کرده باشیم، مرگ نهایی برایمان آن‌قدر سخت نخواهد بود. اما اگر امروز با تعلق نفسمان به امور فانی، از فشارها گریخته باشیم تا به امیال طبیعی‌مان زیانی وارد نشود، ضربۀ مرگ برایمان بسیار شدید و تکان‌دهنده است. ادامه دارد... @ketabezendagi 💙💦 💦💙💦💙 💙💦💙💦💙💦💙
4_5931493004215846872.mp3
5.24M
گزیده ای ازجلسه چهاردهم معراج
🍀💦🌸🍀💦🌸🍀💦🌸 🍀💦🌸🍀💦🌸 📚 🌸💦المجلس الثاني‏ قَالَ الْمُفَضَّلُ فَلَمَّا كَانَ الْيَوْمُ الثَّانِي بَكَّرْتُ إِلَى مَوْلَايَ فَاسْتُؤْذِنَ لِي فَدَخَلْتُ فَأَمَرَنِي بِالْجُلُوسِ فَجَلَسْتُ فَقَالَ الْحَمْدُ لِلَّهِ مُدَبِّرِ الْأَدْوَارِ وَ مُعِيدِ الْأَكْوَارِ طَبَقاً عَنْ طَبَقٍ وَ عَالَماً بَعْدَ عَالَمٍ- لِيَجْزِيَ الَّذِينَ أَساؤُا بِما عَمِلُوا وَ يَجْزِيَ الَّذِينَ أَحْسَنُوا بِالْحُسْنَى عَدْلًا مِنْهُ تَقَدَّسَتْ أَسْمَاؤُهُ وَ جَلَّتْ آلَاؤُهُ- لا يَظْلِمُ النَّاسَ شَيْئاً وَ لكِنَّ النَّاسَ أَنْفُسَهُمْ يَظْلِمُونَ يَشْهَدُ بِذَلِكَ قَوْلُهُ جَلَّ قُدْسُهُ- فَمَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ خَيْراً يَرَهُ. وَ مَنْ يَعْمَلْ مِثْقالَ ذَرَّةٍ شَرًّا يَرَهُ فِي نَظَائِرَ لَهَا فِي كِتَابِهِ الَّذِي فِيهِ تِبْيَانُ كُلِّ شَيْ‏ءٍ وَ لا يَأْتِيهِ الْباطِلُ مِنْ بَيْنِ يَدَيْهِ وَ لا مِنْ خَلْفِهِ تَنْزِيلٌ مِنْ حَكِيمٍ حَمِيدٍ وَ لِذَلِكَ قَالَ سَيِّدُنَا مُحَمَّدٌ (ص): إِنَّمَا هِيَ أَعْمَالُكُمْ تُرَدُّ إِلَيْكُمْ ثُمَّ أَطْرَقَ الْإِمَامُ هُنَيْئَةً وَ قَالَ يَا مُفَضَّلُ الْخَلْقُ حَيَارَى عَمِهُونَ سُكَارَى فِي طُغْيَانِهِمْ يَتَرَدَّدُونَ وَ بِشَيَاطِينِهِمْ وَ طَوَاغِيتِهِمْ يَقْتَدُونَ بُصَرَاءُ عُمْيٌ لَا يُبْصِرُونَ نُطَقَاءُ بُكْمٌ لَا يَعْقِلُونَ سُمَعَاءُ صُمٌّ لَا يَسْمَعُونَ رَضُوا بِالدُّونِ وَ حَسِبُوا أَنَّهُمْ مُهْتَدُونَ حَادُوا عَنْ مَدْرَجَةِ الْأَكْيَاسِ وَ رَتَعُوا فِي مَرْعَى الْأَرْجَاسِ الْأَنْجَاسِ كَأَنَّهُمْ مِنْ مُفَاجَأَةِ الْمَوْتِ آمِنُونَ وَ عَنِ الْمُجَازَاةِ مُزَحْزَحُونَ يَا وَيْلَهُمْ‏ مَا أَشْقَاهُمْ وَ أَطْوَلَ عَنَاءَهُمْ وَ أَشَدَّ بَلَاءَهُمْ- يَوْمَ لا يُغْنِي مَوْلًى عَنْ مَوْلًى شَيْئاً وَ لا هُمْ يُنْصَرُونَ إِلَّا مَنْ رَحِمَ اللَّهُ قَالَ الْمُفَضَّلُ فَبَكَيْتُ لِمَا سَمِعْتُ مِنْهُ فَقَالَ لَا تَبْكِ تَخَلَّصْتَ إِذْ قَبِلْتَ وَ نَجَوْتَ إِذْ عَرَفْت‏ 🌸💦مجلس دوم‏ مفضّل مى‏گويد: در روز دوم، صبح زود به نزد مولايم عليه السّلام شتافتم. به من اذن ورود داده شد و به امر آن حضرت عليه السّلام نشستم. آنگاه فرمود: سپاس خداى راست، او كه پس از هر زمان، زمانى و بعد از هر قرن، قرنى و پس از هر عالم، عالمى مى‏آورد. تا از روى عدل، آنان را كه بد كردند كيفر دهد و نيكوكاران را پاداش عطا كند. اسماى او مقدس و منزّه است و نعماتش فراوان. بر هيچ كس ستم نمى‏كند بلكه خود مردم به خود ستم مى‏نمايند. سخن او جلّ و علا دليل اين گفته است: «هر كس كه به اندازه ذرّه‏اى نيكى كند پاداش آن را مى‏بيند و آنكه به قدر ذرّه‏اى بدى كند كيفر آن را مى‏يابد» (زلزله، آيه 7) اين حقيقت در آيات بسيار ديگرى نيز در قرآن كريم آمده است. كتابى كه بيانگر هر چيزى است و از پس و پيش آن باطلى نمى‏آيد و فرستاده خداى حكيم و حميد است. از اين رو پيامبر اكرم (ص) فرمود: «این پاداشها و كيفرها همان اعمال شماست كه به جانب شما بازگردانده مى‏شود.» آنگاه امام اندكى سر مبارك‏ خود را پايين انداخت، سپس سر بلند كرد و فرمود: اى مفضّل ! مردم همه سرگشته‏اند و در طغيان خود متردّد و سرمستند. اينان از شياطين و طاغوتهاى خود پيروى مى‏كنند. ظاهرا چشم دارند ولى در واقع‏ كورند و نمى‏بينند. ظاهرا سخنگويند، امّا در حقيقت‏ لالند و نمى‏انديشند، در ظاهر مى‏شنوند و ليكن در حقيقت‏ كرند و نمى‏شنوند. به چيز اندك و پست خشنود گشتند و مى‏پندارند كه بر راه مستقيم هستند. از راه هوشمندان و اهل كياست منحرف و در چراگاه فاسدان و پليدان به چرا مشغول گشته‏اند. گويا اين گروه از فرا رسيدن مرگ ناگهانى در امانند و از مجازات و كيفر بركنارند. اى واى بر اينان ! چقدر تيره بختند ! و چقدر دشوارى و عذاب آنان دراز است ! در روزى كه هيچ يارى يار ديگر را يارى نمى‏كند و بارى از دوش او بر نمى‏دارد و جز آنكه خدايش رحم كند، هيچ كدام يارى نمى‏شوند. مفضّل مى‏گويد: از سخنان امام عليه السّلام سخت به گريه افتادم. فرمود: گريه نكن ! اگر پذيرفتى و شناختى خلاصى و نجات مى‏يابى. ... ادامه دارد... @ketabezendagi ☘💦🌸🍀💦🌸 🍀💦🌸🍀💦🌸🍀💦🌸
❤️ پنجره را باز می‌کنم ذره‌های هوا را سر می‌کشم شاید بوی پیراهنت، همین حوالی‌ها باشد!! من آموخته‌ام آن گونه تو را بو بکشم تا در عمق جانم نفوذ کنی ... 🌙ماه شعبان شده و من هر روز آمدنت را به دلم قول می‌دهم ... شعبان ، تمام عظمت و زیبایی‌اش را مدیونِ قدم‌هایِ سبز توست ... 🌹حلول مبارڪ🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁 🌾🍁🌾🍁 🍁🌾 🌦 طلوع باران 🌦 🌾 ادامه ی جلسه ی هفتم ماهیت مرگ 🌾 🍁قرص آرام بخش نخوریم، معرفت کسب کنیم...🍁 "...فَأَصْبَحُوا في‏ دارِهِمْ جاثِمينَ"؛ ( سوره‌ی اعراف،آیه‌ی ۷۸: پس به رو افتاده، در خانه هایشان صبح کردند. ) قرآن از مرگ عده‌ای نیز با تعبیر «جثوم» یاد می‌کند، یعنی سقوط و به رو افتادن. فردی که آن‌قدر به امیال حیوانی تمایل دارد که قادر به ایستادن در قامت توحیدی نیست، این‌گونه می‌میرد و او را در حالی که به زانو افتاده است، می‌کٍشند و به زور می‌برند؛ اما صاحب نفس مطمئنه، مشتاقانه عروج می‌کند. حال برای اینکه بدانیم مرگ ما چگونه است، ببینیم در ابتلائات در مقابل شیطان زانو می‌زنیم و تسلیم نفس اماره می‌شویم یا تمام‌قد می‌ایستیم و استقامت می‌کنیم. "فَإِذا جاءَتِ الصَّاخَّةُ"؛ ( سوره‌ی عبس،آیه‌ی ۳۳: هنگامی که قیامت آمد ) «صاخّة» به معنای شدت صوت در اثر کوبیدن جسم محکم، و کنایه از حادثه‌ای اضطراب‌آور است: مرگ. اغلب ما از اتفاقات دنیا دچار اضطراب می‌شویم و بعد هم به جای اینکه خود را با معرفت آرام کنیم، سراغ قرص خواب و انواع تخدیرهای دنیوی می‌رویم. غافل از آنکه با این اضطراب، مرگ نهایی را برای خود سخت می‌کنیم. دنیا همین است که هست؛ باید ببینیم و بگذریم. اگر امروز مضطرب شویم، هنگام مرگ هم با صاخّه مواجه می‌گردیم. ادامه دارد.... @ketabezendagi 🍁🌾 🌾🍁🌾🍁 🍁🌾🍁🌾🍁🌾🍁
4_5935844196928719220.mp3
13.83M
گزیده ای ازجلسه چهاردهم معراج
2013.mp3
1.13M
صلوات شعبانیه🌹
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
صحبت های سردار راجع به تاثیر همراهان انسان در زندگی
☘🌼☘🌼 🌼☘🌼 ☘🌼 🌼 📚 🌼☘كيفيت بناى بدن حيوانات‏☘🌼 أبنية أبدان الحيوان و تهيئتها و إيضاح ذلك‏ ثُمَّ قَالَ أَبْتَدِئُ لَكَ بِذِكْرِ الْحَيَوَانِ لِيَتَّضِحَ لَكَ مِنْ أَمْرِهِ مَا وَضَحَ لَكَ مِنْ غَيْرِهِ فَكِّرْ فِي أَبْنِيَةِ أَبْدَانِ الْحَيَوَانِ وَ تَهْيِئَتِهَا عَلَى مَا هِيَ عَلَيْهِ فَلَا هِيَ صِلَابٌ كَالْحِجَارَةِ وَ لَوْ كَانَتْ كَذَلِكَ لَا تَنْثَنِي وَ لَا تَتَصَرَّفُ فِي الْأَعْمَالِ وَ لَا هِيَ عَلَى غَايَةِ اللِّينِ وَ الرَّخَاوَةِ فَكَانَتْ لَا تَتَحَامَلُ وَ لَا تَسْتَقِلُّ بِأَنْفُسِهَا فَجُعِلَتْ مِنْ لَحْمٍ رَخْوٍ يَنْثَنِي تَتَدَاخَلُهُ عِظَامٌ صِلَابٌ يُمْسِكُهُ عَصَبٌ وَ عُرُوقٌ تَشُدُّهُ وَ تُضَمُّ بَعْضُهُ إِلَى بَعْضٍ وَ غُلِفَتْ فَوْقَ ذَلِكَ بِجِلْدٍ يَشْتَمِلُ عَلَى الْبَدَنِ كُلِّهِ وَ أَشْبَاهُ ذَلِكَ هَذِهِ التَّمَاثِيلُ الَّتِي تُعْمَلُ مِنَ الْعِيدَانِ وَ تُلَفُّ بِالْخِرَقِ وَ تُشَدُّ بِالْخُيُوطِ وَ تُطَّلَى فَوْقَ ذَلِكَ بِالصَّمْغِ فَتَكُونُ الْعِيدَانُ بِمَنْزِلَةِ الْعِظَامِ وَ الْخِرَقُ بِمَنْزِلَةِ اللَّحْمِ وَ الْخُيُوطُ بِمَنْزِلَةِ الْعَصَبِ وَ الْعُرُوقِ وَ الطِّلَاءُ بِمَنْزِلَةِ الْجِلْدِ فَإِنْ جَازَ أَنْ يَكُونَ الْحَيَوَانُ الْمُتَحَرِّكُ حَدَثَ بِالْإِهْمَالِ مِنْ غَيْرِ صَانِعٍ جَازَ أَنْ يَكُونَ ذَلِكَ فِي هَذِهِ التَّمَاثِيلِ الْمَيِّتَةِ فَإِنْ كَانَ هَذَا غَيْرَ جَائِزٍ فِي التَّمَاثِيلِ فَبِالْحَرِيِّ أَنْ لَا يَجُوزَ فِي الْحَيَوَان‏ 🌼☘ آنگاه فرمود: از حيوان آغاز مى‏كنم تا در باره آن نيز همانند چيزهاى ديگر توضيح دهم: در ساختار و شكل دهى بدن هاى آنها انديشه كن. مانند سنگ سخت نيست؛ زيرا اگر چنين باشد در وقت كار كردن و حركت نمودن انعطاف پذير نيست. نيز بسيار نرم و سست نيست كه بر پاى خود نايستد بلكه از گوشت نرم است. در ميان گوشتها استخوان هاى سخت و با صلابت آفريده شده و با عصب و عروق و ريشه‏ ها همه به هم پيوند خورده‏اند. نيز بر روى آنها پوست محكمى به عنوان محافظ، تمام بدن را فرا گرفته است. برخى براى ساختن مجسمه، چوب هايى را با ريسمان به پارچه مى‏بندند و روى همه را صمغ مى‏مالند. اين كار همانند آن است كه ما شرح داديم. چوبهاى سخت به منزله استخوانها، پارچه‏هاى نرم در حكم گوشت، ريسمانها به مثابه عصب و عروق و ... و آن صمغ به منزله پوست است. اگر مى‏شود كه حيوان زنده خود به خود به وجود آيد، اين مجسمه دست ساز هم خود به خود و بدون سازنده پديد مى‏آيد، امّا اگر آفرينش خود به خودى و بى‏آفرينشگر را در اين مجسمه‏ها نمى‏پذيريد به طريق اولى نبايد در حيوانات زنده و به مراتب پیچیده تر و منظّم تر چنين سخن فاسدى را معتقد گرديد. @ketabezendagi 🌼 ☘🌼 🌼☘🌼 ☘🌼☘🌼
4_6044353917142173256.mp3
3.81M
مناجات شعبانیه حاج مهدی سماواتی از همه عزیزان در اولین سحر ماه شعبان التماس دعا دارم🌷
🍀🍀🍀🍀 🍀💧💧 🍀💧 🍀 🌦 طلوع باران 🌦 🍀💧بجای ماندن و مُردن، چقدر از میادین ابتلائات گریخته‌ایم....💧🍀 🍀💧"...ذلِكَ يَوْمُ التَّغابُنِ..."؛ ( سورۀ تغابن، آیۀ ۹: آن، روز حسرت و خسران است. ) «تغابن» به معنی حسرت و احساس زیان نیز از نام‌های مرگ است. ما این را زیاد تجربه کرده‌‌ایم؛ اما به جای اینکه عوالم مرگ را بچشیم و گذشته را جبران کنیم، اغلب در حسرت گذشته‌ای هستیم که در آینده‌مان نقش ندارد؛ یا اگر هم دارد، تلاشی برای جبرانش نمی‌کنیم ! بسیاری اوقات هم حسرت این را می‌خوریم که دیگران در دنیا به کجا رسیدند و ما نرسیدیم! اما حسرت، تنها به از دست رفتن سرمایه‌های وجودی تعلق می‌گیرد؛ مثل اینکه چرا در جوانی که نیروی بیشتری داشتیم، برای وجودمان کاری نکردیم! ما از هر پدیده‌ای که شئون جزئی‌مان را به هم بریزد، می‌گریزیم؛ درحالی‌که باید بمانیم و بمیریم. وگرنه فردا تغابنی داریم که فرصت تدارک و جبران در پی‌اش نیست. امروز گوشه‌ای از حقیقت را فهمیده‌ایم و برای همین، حسرت خیلی چیزها را می‌خوریم. تصور کنید فردا که تمام حقیقت را ببینیم و بفهمیم به کجا می‌توانستیم برسیم، چه افسوسی خواهیم خورد! پس امروز که می‌توانیم جبران کنیم، به فکر باشیم. ادامه دارد... @ketabezendagi 🍀 🍀💧 🍀💧💧 🍀🍀🍀🍀
4_5942559176432552379.mp3
19.28M
گزیده ای ازجلسه پانزدهم معراج