حضور در هستی کریشنا مورتی.pdf
8.35M
📕 حضور در هستی
✍🏻 #کریشنا_مورتی
کتاب همراه ⬇️
🆔 @ketabhamrah
28.73M حجم رسانه بالاست
مشاهده در ایتا
🎞 مستند #آن_سوی_غبار
🔰 قسمت سوم: پروندهای باز
👈🏿 این مستند به نحوهٔ شکلگیری و قدرتیافتنِ نهادهای سرّی و قدرتمند جهانی همانند بانک جهانی، یونسکو، شورای حقوق بشر، آژانس بینالمللی انرژی اتمی و... میپردازد که با سیاستها و برنامههای استراتژیک خود عقاید، عواطف، سلایق و عمیقترین لایههای شخصیتی مردم و دولتها را تحت تأثیر قرار میدهند و هدف آنها تغییر #سبک_زندگی مردم از طریق کنترل اذهان عمومی (امپراطوری رسانهای در دنیا، قاچاق بینالمللی مواد مخدر و... ) برای تشکیل یک #حکومت_جهانی میباشد.
کتاب همراه 👇👇
🆔 @ketabhamrah
📗#مانی_و_دین_او ( دو جلد )
✍️#حسن_تقی_زاده
مانی و دین او /سید حسن تقی زاده
بهکوشش: احمد افشار شیرازی
مانی یک پیامبر ایرانی بود که در سال ۲۱۶م در نزدیکی تیسفون به دنیا آمد و پیامآورآیین مانی بود.
او از سوی برادران شاپور یکم پشتیبانی شد و شاپور به او اجازهٔ تبلیغ دینش را داد. اما مورد خشم موبدان زردشتی دربار ساسانی قرار گرفت و سرانجام در زمان بهرام دوم کشته شد.
مانی، از پدر و مادر ایرانی منسوب به بزرگان اشکانی در نزدیکی بابل در میانرودان(بخشی از عراق کنونی) که در آن زمان بخشی از شاهنشاهی ساسانی بود، در (۲۷۶ - ۲۱۰) پس از میلاد مسیح، زاده شد. او واعظ مذهبی و بنیانگذار آیینی شد که زمانی دراز در سرزمینهایی از چین تا اروپا پیروان فراوانی داشت ولی بیش از ششصد سال است که منسوخ شدهاست.
مانی رتبه شماره ۸۳ در سیاهه تأثیرگذارترین اشخاص تاریخ، ردهبندی شده توسطمایکل اچ هارت را دارد
پدر مانی، به نام فاتک یا پاتیگ، از نهاوند از اتباع کنونی استان همدان و مادر وی از خاندان کامسراگان با خویشاوندی با دودمان پادشاهیاشکانیان پارتی بود.[نیازمند منبع] برخورد نخستین مانی با ادیان و فرقههای دینی گنوسی رایج در بینالنهرین ناشی از گرویدن پدرش به آنها بود. چرا که جذب آنان شده و به میانرودان نقل مکان کرده بود. زمانیکه مانی شش ساله بود، پدرش ترک همسر کرد و به همراه فرزندش زندگی در میان الخسائیه (گنوسیان) را آغاز کرد، چرا که دوری گزیدن از زن و شراب و گوشت بخشی از باورها و وظایف دینی بسیاری از فرقههای گنوسی بود؛ بنابراین کودکی مانی در میان گنوسیان سپری گشت و آموزههای کودکی او متأثر از باورهای آنان شد، همچنانکه بعدها دین خودش نیز متأثر از باورهای گنوسی بود. او در نوجوانی ادعا کرد که به او وحی شدهاست و او فارقلیط، موعود عهد جدید است و واپسین فرستاده و پایان پیامبران، که فرمانروایی آدم را با هدایت الهی به سرحد نهایت میرساند، که در بر گیرنده کسانی چون شیث،نوح، ابراهیم، سام پسر نوح، نیکوتئوس، خنوخ، زرتشت، هرمس، افلاطون، بودا و عیسی است.
مانی کودکی با استعدادهای ویژه بود که سرشت تصوفگونه را از پدر به ارث برده بود. گفته میشود که شخصی فراطبیعی با وی ارتباط برقرار کرده بودهاست. او سفرهای دور و درازی به ایران، هندوستان باختری و شمال خاوری ایران کرد و به تبلیغ دینش پرداخت. پس از چهل سال سفر به همراه یاران خود به پارس بازگشت و پیروز برادر شاپور شاه را به آیین خود درآورد. مانی تحت تأثیر منداییگران، موعظههای خود را در سالهای جوانی آغاز کرد. بنابر زندگینامههای بیرونی که در دانشنامه سده ۱۰ام: الفهرست ابن ندیم نگهداری میشود، در دوران جوانی خود، مانی از روحی که بعدها سیزیگس یا همزاد نامیده شده، وحی دریافت کرده بود و به او حقایق الهی دیانت را آموخته بود. در این دوره گروههای بسیار موجود به ویژه مسیحیان و زرتشتیان برای قدرت اجتماعی-سیاسی قویتر با هم در حال رقابت بودند. مانی همچنین از کتابهای مقدسی چون پوران و کورال نیز پیروی کرد.
گرچه پیروان آیین مانی کمتر از زرتشتیان بودند، برای نمونه، مانیگرایان از پشتیبانی اشخاص بلندرتبه سیاسی برخوردار شدند و به یاری شاهنشاهی ساسانی، مانی میتوانست فرستادگان فراوانی به دیگر بخشهای جهان بفرستد.
نخستین فرستاده مانی به امپراتوری کوشانیان در باختری در افغانستان کنونی بود (چنانچه نقشهای فراوان دینی در بامیان در توصیف اویند)، جایی که باور بر آن است که برای مدت زمانی زندگی کرده و به آموزش پرداختهاست. گفته میشود که به سمت درهٔ ایندوس درهندوستان در ۲۴۰ یا ۲۴۱ پس از میلاد با کشتی حرکت کردهاست و پادشاه بودایی: توران شاه هندوستان را به آیین خود درآوردهاست. در آن زمان است که به نظر میرسد اثرات گوناگونی از بوداییگری به مانویگری سرایت کردهاست:"نفوذ بوداییگری بر ساخت اندیشه دینی مانی قابل توجه است. حلول ارواح، باور مانیگران شد و ساختار چهار جانبهٔ اجتماع مانوی، میان راهبان مرد و زن، (گزیدگان) و پیروان غیر روحانی (نیوشندگان) که ایشان را پشتیبانی میکردند، تقسیم گردید، که به نظر میرسد این هم بر پایه سنگهای بوداییان باشد. پس از شکست در برابر بردن هواداری نسل بعدی و مرتد اعلام شدن او توسط موبدان زرتشتی، گزارش شدهاست که مانی در زندان در انتظار فرمان اعدام شاهنشاه ایران، بهرام یکم، در گذشت. در حالی که در شرحهای دیگر، مرگ او را کندن پوست یا بریدن سر وی اعلام میکنند. والبته در گفتارهای میان زرتشتیان طرفدار مانی از زمان تنسر، مانی با گذاشتن نوعی نقاشی از خود که جابجا میشد و تغییر میکرد (انیمیشن) از زندان گریخت. کرتیر برای اثبات مرگ مانی سر یکی از نگاهبانها که شبیه مانی بود را بر تیری در گندی شاپور زد.
#درخواستی
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
مهر یا میترا یکی از بزرگترین ایزدان اقوام هند و ایرانی است نظام دینی که در حول محور این ایزد برکت و نعمت و نور و دوستی و جوانمردی و جنگاوری به وجود آمد، ایران اشکانی و اروپای مقارن آغاز دعوت مسیح را فرا گرفت و هر چند که بعد از چندین قرن ولایت در هر دوی این مناطق مجبور به عقب نشینی شد اما منشاء تاسیس نوعی نهضت اخلاقی شد که خفی یا جلی در شئون مختلف اجتماعی و فرهنگی و معنوی ایران تاثیر گذاشت
📕 آیین میترا
✍🏻 #مارتین_ورمازرن
کتاب همراه ⬇️
🆔 @ketabhamrah
آئین میترا.pdf
4.28M
📕 آیین میترا
✍🏻 #مارتین_ورمازرن
کتاب همراه ⬇️
🆔 @ketabhamrah
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
📘 تاریخ ایران کیمبریج
از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان
✍️ مؤلفان: کلیفورد ادموند باسورث؛ آن کاترین س. لمبتون؛ ج. آ. بویل و ....
گردآورنده: ج. آ. بویل
ویراستاران علمی: احسان یارشاطر؛ و.ب. فیشِر؛ پیتر جکسون
انتشارات امیرکبیر، چاپ دوم 1371
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
تهیه شده در استودیو امور توانبخشی نابینایان رودکی - تهران دی ماه 1382
💢 جلد پنجم ، بخش نهم
قسمت 81 - 90
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
🔻🔻🔻
81.MP3
7.29M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
💢 جلد پنجم ، قسمت 81
🆔 @ketabhamrah
83.MP3
7.32M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
💢 جلد پنجم ، قسمت 83
🆔 @ketabhamrah
82.MP3
7.23M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
💢 جلد پنجم ، قسمت 82
🆔 @ketabhamrah
84.MP3
7.3M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
💢 جلد پنجم ، قسمت 84
🆔 @ketabhamrah
85.MP3
7.29M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
💢 جلد پنجم ، قسمت 85
🆔 @ketabhamrah
86.MP3
7.29M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
💢 جلد پنجم ، قسمت 86
🆔 @ketabhamrah
87.MP3
7.28M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
💢 جلد پنجم ، قسمت 87
🆔 @ketabhamrah
88.MP3
7.4M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
💢 جلد پنجم ، قسمت 88
🆔 @ketabhamrah
89.MP3
7.34M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
💢 جلد پنجم ، قسمت 89
🆔 @ketabhamrah
90.MP3
7.39M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
💢 جلد پنجم ، قسمت 90
🆔 @ketabhamrah
@Archivebooks-اعترافات اگوستين قديس.pdf
2.42M
اعترافات_آگوستین_قدیس
#اورلیوس_آگوستین
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
پسر جوانی بنام پی پاتل، فرزند یک صاحب باغ وحش در هندوستان است. پی پاتل در شانزده سالگی همراه خانوادهاش از هند به طرف کانادا کوچ میکند. خانواده پی در قسمت بار یک کشتی ژاپنی در کنار جانوران باغوحش به سمت خانه جدید سفر میکنند. در میانه راه کشتی غرق میشود و پی خودش را در قایق نجاتی به همراه یک کفتار، یک اورانگوتان، یک گورخر زخمی و یک ببر بنگال دویست کیلو گرمی تنها میبیند....
📕 زندگی پی
✍🏻 #یان_مارتل
کتاب همراه ⬇️
🆔 @ketabhamrah
KetabKhani-Zendegiye Pi.pdf
5.81M
📕 زندگی پی
✍🏻 #یان_مارتل
کتاب همراه ⬇️
🆔 @ketabhamrah
WP_Volume 6_Issue 2_Pages 241-271.pdf
1.22M
● مقاله پژوهشی / PDF
📚 ماهیت یهود و تکوین موجودیت سیاسی اسرائیل
✍️حامد فقیه زاده گرجی؛ محسن اسلامی |پژوهشهای معاصر در علوم و تحقیقات
#سیر_مطالعات_تاریخی #سیر_مطالعاتی
#یهودشناسی
کتاب همراه ⬇️
🆔 @ketabhamrah