Part13_تاریخ ایران خسرو معتضد.mp3
10.63M
📗#تاریخ_معاصر_ایران
"از اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ به بعد"
قسمت 3️⃣1️⃣
*آشنایی با کتاب "طلوع سپیده در ایران"
*آشنایی با "شولتسه هولتوس" جاسوس و افسر برجسته آلمان
*آشنایی با ارتش آفریقا کورس
*آشنایی با ژنرال رومر
*پیشروی های ارتش آلمان در دنیا
*آشنایی با قرارداد دریایی ایران با آمریکا توسط امیرکبیر
*قرارداد سال ۱۹۴۱ آلمان با شوروی
*دریاسالار کاناریس مامور آلمان در تبریز
*آبادان منبع سوخت و انرژی انگلستان
*خاطرات سرتیپ رضا محتشمی
🎙#خسرو_معتضد
#کتاب_همراه 👇👇
🆔 @ketabhamrah
Part14_تاریخ ایران خسرو معتضد.mp3
8.62M
📗#تاریخ_معاصر_ایران
"از اشغال ایران در شهریور ۱۳۲۰ به بعد"
قسمت 4️⃣1️⃣
*داستان اسارت ستوان یکم رضا محتشمی
*ارتش ایران پر از جاسوس بود
*اوضاع افسران ارتش شوروی
*آشنایی با کتاب "دهه شوم شهریور"
*مذاکرات صلح محمد علی فروغی
*در کف شیر نر خون خواره ای!
*خاطره هانری کاسدی آمریکایی از ایران
*سادگی مردم ایران و سوء استفاده آلمان ها
*آشنایی با هندی های ارتش انگلستان
*نابودی ۵۰۰ سرباز وطن در دشت آزادگان
🎙#خسرو_معتضد
#کتاب_همراه 👇👇
🆔 @ketabhamrah
📕#دجال
✍️#فریدریش_نیچه
📝#عبدالعلی_دستغیب
دجال / فریدریش نیچه
✨ #مروری_بر_کتاب_دجال ،
دجال،باعث آشنایی انسان با تفکر نیچه راجع به مسیحیت میشود. او که کشیش زاده است، چرا از مسیحیت متنفر میشود؟
مقدمه عبدالعلی دستغیب در سال ۱۳۵۱ بر کتاب «دجال»: «فریدریش نیچه در سال ۱۸۴۴ در روسیه به دنیا آمد و در سال ۱۹۰۰ از دنیا رفت. پدر فریدریش از کشیشان لوتری بود و اجداد مادری او نیز همگی کشیش بودند. همدرسان او به وی «کشیش کوچک» خطاب میکردند و یکی از آنان وی را «عیسی در محراب» نامید. لذت او در این بود که در گوشهای بنشیند و انجیل بخواند و گاهی آن را چنان با رقت و احساس بر دیگران میخواند که اشک از دیدگانشان میآورد. وی از چهار سالگی شروع به خواندن و نوشتن و در ۱۲ سالگی شروع به سرودن شعر کرد. نیچه در همان محل تولد به تحصیل پرداخت. او پس از عید پاک ۱۸۶۵ تحصیل در رشته الهیات را (در نتیجه از دست دادن ایمانش به عیسی مسیح) رها میکند. نیچه در یکی از آثارش با عنوان «آنارشیست» مینویسد: «در حقیقت تنها یک مسیحی واقعی وجود داشته است که او نیز بر بالای صلیب کشته شد». نیچه به مسیحیت خالص و پاک که به زعم او «در تمام دوران» امکان ظهور دارد احترام فراوان میگذارد. نیجه به استادی دانشگاه منصوب شد و به درجه دکتری رسید. اما سرانجام در سال ۱۸۸۹ به دلیل ضعف سلامت و سردردهای شدیدش مجبور به استعفاء از دانشگاه و رها کردن کرسی استادی شد و بالاخره در سال ۱۹۰۰ پس از تحمل یکدوره سرطان مغزی از دنیا میرود. او معتقد بود سر دردهایش نتیجهٔ درد زایش افکار نو میباشد.»
✨#در_مقدمه_کتاب آمده است که برخی از متفکرین غربی بر این باورند که بسیاری، از کتابها و تفکرات نیچه سوء استفاده کردهاند و ما نباید از سوء استفادههای دیگران، نیچه را داوری کنیم. یکی از فیلسوفان میگوید: «اگر کتابها را به میزان سوء استفادهای که مردم میتوانند از آنها داشته باشند، داوری کنیم آیا چه کتابی بیش از «کتاب مقدس» مورد سوء استفاده قرار گرفته است؟» فهم مطالب نیچه تخصص خاصی بدون پیشداوری میخواهد. مثلاً هنگامی که نیچه میگوید: «انسان نمیتواند برای سود کوشش کند، فقط انگلیسی میتواند»، منظورش فلسفه اخلاق فیلسوفان انگلیسی است نه افراد انگلیسی. [این تفکر نیچه برخواسته از تفکر دین سابق او یعنی مسیحیت است، مسیحیت معتقد است که انسان وارث خطای آدم و حواست و روح او ضعیف است و نمیتواند نجات یابد مگر با ایمان به مسیح که فلسفه بعثت و صلیبش، نجات روح گناهآلود انسان است. نیچه این نظریه را نمیپذیرد و راه آن را پیروی از نظریه فیلسوفانی میداند که متکی بر عقل خود هستند نه باورهای کلیسا].
فلسفه اخلاق نیچه ضد مسیحیت است و مسیحیت را ویرانگر غریزههای شریف و اصیل انسان میداند. [یکی از عقاید کلیسای کاتولیک این است که تجرد بهتر از تأهل است و مردان و زنان کلیسا را از ازدواج منع میکنند. در حالی که غریزه جنسی، یکی از غرایزی است که خداوند در انسان جهت حفظ نسل انسانها قرار داده است و اگر به درستی ارضاء نشود، به انحرافات زیادی کشیده میشود. آمار بالای فساد جنسی کشیشان ناشی از این تفکر غلط است. ضمن اینکه میل به داشتن فرزند، یک میل طبیعی است که با قانون منع ازدواج این میل نیز سرکوب میشود.]
نیچه از کوهستان به شهر میآید تا به مردم بگوید: «خدا مرده است» خدا یعنی ارزشهای کهنه. [توجه داشته باشیم که این گفته نیچه یک بیان الهیاتی است. کدام الهیات را نیچه نقد میکند و با ارزشهای آن مخالف است؟ الهیات مسیحی که در آن رشد و نمو کرده است.]
«دجال» یکی از آخرین کتابهای نیچه است. آثار شوریدگی و دیوانگی نبوغ در آن آشکار است. اساساً این از ویژگیهای سبک نیچه است که سخنان نغز خود را با شور و هیجان مینویسد و به همین دلیل عدهای از پژوهندگان آثار آخرین او را که سرشار از داوریهای شاعرانه است، بیشتر میپسندند. کانون کتاب «دجال» حمله به مسیحیت است. دجال موجودی شر است که آمدنش قبل از ظهور حضرت عیسی پیشگویی شده است: «ای بچهها، این ساعت آخر است و چنانکه شنیدهاید که دجال میآید، الحال هم دجالان بسیار ظاهر شدهاند و از این میدانیم که ساعت آخر است» (رساله اول یوحنا ۲: ۱۸). و یا در عبارتی دیگر آمده است: «هر روحی که عیسی مسیح مجسم شده را انکار کند، از خدا نیست و این است روح دجال که شنیدهاید که او میآید و الان هم در جهان است» (رساله اول یوحنا ۴: ۳).
.#درخواستی
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
📖مادام بواری
📝معرفی کتاب
📃ژانر:"رمان واقع گرا
تا حال برایتان پیش آمده که در کتابی به چیزی بربخورید که فکرش به طور گنگی در ذهن خودتان هم بوده، تصویر محو شدهای که از دور دورها میآید و درست بیان کننده ظریفترین احساسی است که دارید؟
✍🏻 #گوستاو_فلوبر
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
مادام بوواری.pdf
6.4M
📕مادام بوواری
✍🏻#گوستاو_فلوبر
مترجم: سارا راکی
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
📘 تاریخ ایران کیمبریج
از آمدن سلجوقیان تا فروپاشی دولت ایلخانان
✍️ مؤلفان: کلیفورد ادموند باسورث؛ آن کاترین س. لمبتون؛ ج. آ. بویل و ....
گردآورنده: ج. آ. بویل
ویراستاران علمی: احسان یارشاطر؛ و.ب. فیشِر؛ پیتر جکسون
انتشارات امیرکبیر، چاپ دوم 1371
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
تهیه شده در استودیو امور توانبخشی نابینایان رودکی - تهران دی ماه 1382
💢 جلد پنجم ، بخش دوم
قسمت 11 - 20
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
🔻🔻🔻
11 (5).MP3
7.47M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
💢 جلد پنجم ، قسمت 11
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
13 (4).MP3
7.48M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
💢 جلد پنجم ، قسمت 13
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
14 (4).MP3
6.94M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
💢 جلد پنجم ، قسمت 14
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
12 (5).MP3
7.58M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
💢 جلد پنجم ، قسمت 12
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
15 (4).MP3
7.29M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
💢 جلد پنجم ، قسمت 15
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
17 (4).MP3
7.55M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
💢 جلد پنجم ، قسمت 17
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
16 (4).MP3
7.56M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
💢 جلد پنجم ، قسمت 16
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
18 (3).MP3
7.44M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
💢 جلد پنجم ، قسمت 18
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
19 (3).MP3
7.4M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
💢 جلد پنجم ، قسمت 19
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
20 (3).MP3
7.53M
🎧کتاب صوتی #تاریخ_ایران_کمبریج
#از_آمدن_سلجوقیان_تا_فروپاشی_دولت_ایلخانان
#سلجوقیان
⚡️مترجم: #حسن_انوشه
🎤 #مهری_کشفی
💢 جلد پنجم ، قسمت 20
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
📗#تاریخ_بیهقی (2 جلد)
✍️#ابوالفضل_بیهقی
📝#علی_اکبر_فیاض
تاریخ بیهقی / علی فیاض / به کوشش دکتر محمد جعفر یاحقی
تاریخ بیهقی یا تاریخ مسعودی نام کتابی نوشتهٔ ابوالفضل بیهقی است که موضوع اصلی آن تاریخ پادشاهی مسعود غزنوی پسر سلطان محمود غزنوی است. این کتاب علاوه بر تاریخ غزنویان، قسمتهایی درباره تاریخ صفاریان، سامانیان و دوره پیش از پادشاهی محمود غزنوی دارد. نسخه اصلی کتاب حدود ۳۰ جلد بوده که به دستور سلطان مسعود بخش زیادی از آن از بین رفتهاست. و از این کتاب امروزه مقدار کمی (حدود پنج مجلد) بر جای ماندهاست.
«اما غرض من آن است که تاریخی پایدار بنویسم و بنایی بزرگ بر افراشته گردانم چنان که ذکر آن تا آخر روزگار باقی ماند».
ابوالفضل بیهقی مانند حکیم فرزانه توس، ابوالقاسم فردوسی، نیک میدانسته که اثرش از «باران و از تابش آفتاب» و گذر زمان گزندی نمیبیند. وی گلستانی ساخته که «همیشه خوش» مانده و عمرش «همین پنج روز و شش» نیست. او به خواننده ایرانی میگوید که«بنای برافراشته» اش تا «آخر روزگار» باقی خواهد ماند.
✨#بیهقی :
ابوالفضل بیهقی در سال 385 هجری در حارث آباد بیهق (سبزوار) زاده شد. خانوادهی وی دودمانی "نژاده" بودند. پدرش حسین، از خواجهگان دربار به شمار میآمد و با بزرگان روزگار خویش نشست و برخاست داشت. از آغاز زندگی بیهقی اطلاعات زیادی در دست نیست. همین اندازه روشن است که هنگام کودکی در نیشابور دانش آموخته و چون به نوجوانی رسیده است در "دیوان رسالت" سلطان محمود غزنوی که ادیب و دبیر بزرگی چون بو نصر مشکان ریاست آن را بر عهده داشت، به شاگردی پرداخته است. بیهقی شخصی مورد اعتماد بود و خطی خوش داشت. از این رو اجازه داشت بسیاری از نامهها و اخبار و احوال حکومتها و شاهان را رؤیت کند. و به گفته خودش «و این اخبار بدین اشباع که میخوانم از آن است که در آن روزگار معتمد بودم و به چنین احوال کسی از دبیران واقف نبودی مگر استادم، بونصر».(تاریخ بیهقی/886)
پس از بونصر مشکان سلطان مسعود، "بوسهل زوزنی" را به ریاست دیوان رسائل گماشت. بوسهل «مردی امامزاده، محتشم، فاضل و ادیب بود اما شرارت و زعارتی در طبع وی مؤکد شده» از این رو بیهقی نمیتوانست با وی کار کند، وی نامهای به امیر مسعود نوشت و از دبیری استعفا خواست. سلطان مسعود مانع آسیب رساندن بوسهل به بیهقی شد. بیهقی در زمان هفتمین شاه غزنوی، "عزالدوله عبدالرشید" صاحب دیوان رسالت شد اما بر اثر کید حاسدان و سخن بداندیشان از کار برکنار شد و به زندان افتاد.وی در کتابش این دوره را دوره عطلت نام نهاد. پس از آن در سال 444ه.ق «طغرل کافر نعمت» بر عبدالرشید شورید و او را به قتل رساند. بیهقی از زندان آزاد شد و نگارش تاریخی سترگ خود را درسال 448 ه.ق آغاز کرد و در فرصت باقی مانده عمرش آنرا به پایان رساند.
بیهقی هشتاد و پنج سال زیسته و به تصریح ابوالحسن بیهقی در«تاریخ بیهق» به سال 470 هـ.ق در گذشته است و به این ترتیب نوزده سال پس از اتمام تاریخ خویش زنده بوده و هرگاه به اطلاعات تازه ای در زمینه کار خود دسترسی مییافته، آن را به متن کتاب می افزوده است.
✨#تصحیح :
تاریخ بیهقی را علیاکبر فیاض - بنیانگذار دانشکدهٔ ادبیات و علوم انسانی دانشگاه مشهد- پس از ۲۵ سال پژوهش و مطالعه، تصحیح کرد و توسط دانشکده ادبیات و علوم انسانی دانشگاه فردوسی انتشار یافت و به نحو بی سابقهای مورد توجه صاحب نظران قرار گرفت. به طوریکه در مدت بسیار کوتاه دو هزار مجلد از این کتاب به فروش رسید .البته پیش از چاپ کتاب ایشان درگذشت و رموز حروف لاتینی که وی برای نشان دادن علامت اختصاری نسخهها در پایین صفحات آورده بود مشخص نشد. همچنین به جای مقدمهٔ کتاب، مقالهٔ وی با عنوان «نسخههای خطی تاریخ بیهقی» چاپ شد.
کتاب حاضر چاپ چهارم و با دیباچه ای به قلم دکتر جعفر یاحقی است .
این اثر سترگ در حوزه تاریخنگاری، داستاننویسی، اندیشه، ادبیات و شیوه نگارش فارسی، نگاه خردمندانه به هستی و اتفاقات آن، کتابی شایسته و قابل توجه است. این کتاب آیینه نگاه یک انسان فرزانه و تیزبین ایرانی به روزگار و رخدادهای آن است که هم مایهی پند و اندرز و عبرت است و هم مایه مباهات و افتخار. تاریخ بیهقی، شاهنامه نثر فارسی است و بیانگر شایستگی زبان فارسی در حوزه نگارش و پژوهش. شیوه تاریخنگاری بیهقی میتواند سر فصل تاریخنگاری علمی ایرانیان باشد و پژرهشگران ما بر پایه آن بنگارند و آن را سر لوحه کار خود قرار دهند.
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah
📗فیزیک ناممکن ها
بررسی علمی دنیای فیزرها - میدانهای نیرو - دور فرستی - سفر زمان
✍️میچیو کاکو
مترجم: رامین رامبد
کتاب همراه ⬇️⬇️
🆔 @ketabhamrah