eitaa logo
کتابخانه فضائل
1.3هزار دنبال‌کننده
525 عکس
276 ویدیو
3 فایل
|بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم| امام‌صادق‌علیه‌السلام: هر‌كه‌‌بخواند‌‌نوشته‌اى‌از‌ فضائل‌علی‌بن‌ابیطالب‌‌ر‌ا‌ خداوند‌گناهانى‌‌راكه‌او‌از‌ راه‌چشم‌مرتكب‌شده‌مى‏‌آمرزد. الأمالی‌ص١٣٨ @Rajab_110 #تاروز‌حَشـر‌هرچـه‌بگویم‌عـلـے‌ڪم‌است•• #اللهم‌عجل‌الولیڪ‌الفرج••
مشاهده در ایتا
دانلود
زهری که به امام صادق -علیه السلام- دادند، آثاری داشت، یکی از آثارش این بود: «وَصارَ یَتَقَیَّأُ کَبِدَهُ قِطَعاً قِطَعاً» «حضرت شروع به بالا آوردن لخته های خون نمود!» 📚 مشکاة الأنوار، طبرسی، ص۳۵
🔳 امتحانات سخت در زمان ظهور از لسان شیخ‌الائمه امام‌صادق‌علیه‌السلام عَنْ أَبِی عَبْدِ اللَّهِ علیه السلام أَنَّهُ قَالَ: کَأَنِّی بِالْقَائِمِ عَلَی مِنْبَرِ الْکُوفَةِ عَلَیْهِ قَبَاءٌ فَیُخْرِجُ مِنْ وَرَیَانِ قَبَائِهِ کِتَاباً مَخْتُوماً بِخَاتَمٍ مِنْ ذَهَبٍ فَیَفُکُّهُ فَیَقْرَأُهُ عَلَی النَّاسِ فَیُجْفِلُونَ عَنْهُ إِجْفَالَ الْغَنَمِ فَلَمْ یَبْقَ إِلَّا النُّقَبَاءُ فَیَتَکَلَّمُ بِکَلَامٍ فَلَا یَلْحَقُونَ مَلْجَأً حَتَّی یَرْجِعُوا إِلَیْهِ وَ إِنِّی لَأَعْرِفُ الْکَلَامَ الَّذِی یَتَکَلَّمُ بِهِ گویا حضرت قائم صلوات اللَّه علیه را بر فراز منبر کوفه می بینم که قبایی به تن دارد، از جیب آن قبا نوشته ای را که به مهر طلایی مُهر شده است بیرون آورد، مهر آن را بشکند و برای مردم بخواند، آنها با شنیدن مضمون آن نامه مانند گلّه گوسفندی که رمیده باشد از اطراف آن حضرت پراکنده می شوند و جز نقباء کسی باقی نماند و من اکنون آن سخنی را که مهدی صلوات اللَّه علیه به آن تکلّم می کند به خوبی می دانم. 📚 الکافی: ج٨ ص ١٦٧ ح ١٨٥ @ketabkhaneh_fazael
إِذَا أَرَدْتَ رُؤْيَا أَمِيرِ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيِّ بْنِ أَبِي طَالِبٍ صَلَوَاتُ اَللَّهِ عَلَيْهِ فِي مَنَامِكَ: فَقُلْ عِنْدَ مَضْجَعِكَ - هرگاه خواستی در عالم رویا امیرالمومنین علیه السلام را ببینی هنگامی که به جایگاه خوابت رفتی اینگونه بگو : اَللَّهُمَّ إِنِّي أَسْأَلُكَ يَا مَنْ لَهُ لُطْفٌ خَفِيٌّ وَ أَيَادِيهِ بَاسِطَةٌ لاَ تَنْقَضِي أَسْأَلُكَ بِلُطْفِكَ اَلْخَفِيِّ اَلَّذِي مَا لَطُفْتَ بِهِ لِعَبْدٍ إِلاَّ كُفِيَ أَنْ تُرِيَنِي مَوْلاَيَ أَمِيرَ اَلْمُؤْمِنِينَ عَلِيَّ بْنَ أَبِي طَالِبٍ عَلَيْهِ السَّلاَمُ فِي مَنَامِي . 📚بحار الأنوار، ج ٧٦، ص ۲۱۵ ------------- با من چه کرده است گناهان بی‌شمار حتی میان خواب هم شما را ندیده‌ام @ketabkhaneh_fazael
يکی از اصحاب پیامبر صلی‌الله‌علیه‌وآله در جلسه‌ای رسمی سؤال کرد که صحابه شما چطور هستند؟ حضرت درباره صحابه سخن گفتند. بعد گفتند: يا رسول الله! چرا از علی(علیه‌السلام) حرفی نزدی! فرمود: شما از اصحاب من سؤال کردی، از خود من که سؤال نکردی! علی نفس(جان) من است! 📚 مناقب ابن شهرآشوب؛ ج‏٢، ص٢١٧ _______ مرحوم قاضي نورالله شوشتري در هند منبر مي‌رفتند ايشان وقتي به نام مولا رسيدند صلوات فرستادند (صلوات الله و سلامه عليه) اين امر باعث شد كه از دادگاه افراطيون اهل سنت مورد باز جويي قرار گيرند كه چرا شما وقتي نام علي بن ابي طالب را مي گوييد صلوات مي‌فرستيد در حالي كه براي علي بايد رضي الله عنه به كار برد هنوز مرحوم قاضي شوشتري جواب نداده بودند يكي از اهل سنت كه در آن جلسه حضور داشت استناد به اين حديث نمود كه پيامبر فرمودند يا علي نفسك نفسي.. و بعد گفت اگر علي نفس پيامبر است همانطور كه براي پيامبر بايد صلوات بفرستيم بر علي نيز بايد صلوات بفرستيم و بعد اين شعر را خواند گر لَحمُكَ لَحمِی بحدیث نبوی هِی بی صَلِّ عَلی نام علی بی ادبی هِی 📚گلشن ابرار ج١ @ketabkhaneh_fazael
نوشته اند: «دو برادر [و] دو خواهر آمدند در دنیا؛ بسیار یکدیگر را دوست می داشتند و در فراق یکدیگر بی قرار بوده اند: یکی [حضرت] زینب و امام [حسین]، و دیگر، [حضرت] معصومه و امام رضا -علیهم السلام-» 📚 مفتاح النجاة، حسن بن محمد، ص۱۵۱. @ketabkhaneh_fazael
مردی گفت نزد امام باقر صلوات الله علیه آمدم، حضرت فرمود کدام بلاد را دوست داری؟ گفتم:کوفه را. فرمود: بالکوفة کن [در کوفه باش] راوی گفت نون کن را در کوفه شنیدم! 📚آیات الولایه میرزا ابوالقاسم حسینی راز شیرازی ج٢ ص٣٦٣
عن محمد بن سنان عن المفضل بن عمر عن جابر بن زيد قال : قال باقر العلم صلوات الله علیه: لولا أنكم تشكون فی حديثنا أهل البيت و مع ذلك تشكون في معرفتنا فتأتون العظائم من الذنوب لمشيتم على الماء والصافحتم الملائكة وأنه ما خلق الله خلقا أكرم عليه من عبده المؤمن به المسلم لأمره! امام باقر صلوات الله علیه فرمود: اگر شما در حدیث ما اهل بیت شک نمی‌کردید که با شک در احادیث، در معرفت ما شک می کنید، آنگاه [با این شک] گناهان کبیره انجام می دهید، [و اگر شک نمی‌کردید] براستی که بر آب راه می‌رفتید و با ملائک و فرشتگان مصافحه می‌کردید ، همانا که خداوند خلقی برتر از بنده مومن و تسلیم شده به امرش خلق نکرده است! 📚 الرد علي المرتد طبراني ١٨١ -------------------- پ‌ن؛ یقین به توحید و امامت بحثی است که اکثرا در آن لنگ میزنیم وگرنه دیده ها میدید آنچه را که باید میدید. قال رسولُ اللّه ِ صلى الله عليه و آله  لَو عَرَفتُمُ اللّه َ حَقَ مَعرِفتِهِ لَزالَت بِدُعائكُمُ الجِبالُ .  اگر خدا را چنان كه سزد مى‌شناختيد، كوه‌ها با دعاى‌تان از جا بركنده‌ می‌شدند. 📚 كنز العمّال ٥٨٨١ @ketabkhaneh_fazael
مروی‌ست روز قیامت حضرت سیدالشهدا با امام رضا صلوات الله علیهما به پای عرش الهی می‌آیند، جهت گریه‌کنندگان و زوار خود و عرض می‌دارند خدایا ما در دنیا عهد کردیم که تا گریه کنندگان و زوار خود را داخل در بهشت نکنیم خود داخل بهشت نشویم! 📚 مقتل قرن سیزدهم کتابخانه مجلس، بهارستان ۱۸۳۶۲ ص۲
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
🔹قالَ الرِضا عَلَيهِ السَّلام: وَ اللَّهِ لَوْ عَرَفَ النَّاسُ فَضْلَ هَذَا الْیَوْمِ بِحَقِیقَتِهِ لَصَافَحَتْهُمُ الْمَلَائِکَهُ فِی کُلِّ یَوْمٍ عَشْرَ مَرَّاتٍ‏ وَ لَوْ لَا أَنِّی أَکْرَهُ التَّطْوِیلَ لَذَکَرْتُ مِنْ فَضْلِ هَذَا الْیَوْمِ وَ مَا أَعْطَى اللَّهُ فِیهِ مَنْ عَرَفَهُ مَا لَا یُحْصَى بِعَدَدٍ. 🔸به خدا سوگند اگر مردم فضیلت این روز [غدیر] را حقیقتاً می‌شناختند، به راستی که ملائکه روزی ده بار دست در دست ایشان می‌گذاشتند، و اگر نبود اکراهَم از طولانی شدن [سخن]، از [دیگر] فضائل این روز و آنچه خداوند عطا می‌کند به کسانی که آن را می‌شناسند، یاد می‌کردم آنقدر که به عدد شمرده نشود. 📚بحارالانوار ج۹۴ ص۱۱۸ @ketabkhaneh_fazael
شخصی به خدمت امام زین العابدین آمد و عرض کرد: که من حلال زاده می‌باشم و یا حرام‌زاده؟ آن بزرگوار فرمود: ای مرد چه می‌گویی در حق پدر بزرگوار من و معاویه؟ عرض کرد: پدر شما بر حق بود! فرمود چه می‌گویی در حق عموی من امام حسن با علیه‌السلام و معاویه؟ مرد عرض کرد که عموی شما بر حق بوده است! فرمود چه می‌گویی در حق پدر من با یزید بن معاویه آن مرد بی‌اختیار اشک از چشمش جاری گردید، عرض کرد: پدر شما بر حق بوده است. حضرت فرمودند که تو حلال‌ زاده می‌باشی نظر به اینکه حلال‌زاده است کسی که اسم پدر من مذکور شود و از چشم‌های او اشک جاری می‌شود. 📚مقتل قرن سیزدهم کتابخانه مجلس، بهارستان ش ۱۸۳۶۲ @ketabkhaneh_fazael
إلزام الناصب (عن تنزيه الخاطر) سئل الصادق عليه السلام عن سبب القيام عند ذكر لفظ القائم من ألقاب الحجّة عليه السلام، قال: لأنّ له غيبة طولانيّة، و من شدّة الرأفة إلى أحبّته ينظر إلى كلّ من يذكره بهذا اللقب المشعر بدولته و الحسرة بغربته، و من تعظيمه أن يقوم العبد الخاضع لصاحبه عند نظر المولى الجليل إليه بعينه الشريفة، فليقم و ليطلب من اللّه جلّ ذكره تعجيل فرجه. سوال شد از حضرت صادق علیه‌السلام از سبب قیام کردن هنگام بردن لفظ قائم که از القاب حضرت حجّت است، حضرت در حکمت این امر اینگونه فرمودند که: «غیبت ایشان [امام زمان] طولانی است و چون رأفت و مهر امام به کسانی که دوستش دارند، زیاد است، هرکس او را به این لقب ـ که اشاره به دولت ایشان دارد و حسرت بر غربت ایشان را می‌رساند ـ یاد کند، امام به او نظر می‌کند و از جمله چیز‌هایی که نشان تعظیم است،برخاستن بنده هنگام نگاه کردن مولا به او است. 📚 منتخب الأثر لصافي ج٣ ص٢٢٦
-
نامت برای دفع بلا روی طاقچه است!
ور نه کسی نگاه به آقا نمی‌کند..
قال‌ الامام باقرالعلوم علیه‌السلام شِيعَتُنا ثلاثةُ أصنافٍ: صِنفٌ يَأكُلُونَ الناسَ بنا، و صِنفٌ كالزُّجاجِ يَنُمُّ، و صِنفٌ كالذَّهَبِ الأحمَرِ كُلَّما اُدخِلَ النارَ ازدادَ جَودَةً " شيعيان ما سه دسته اند: دسته اى به نام ما مردم را مى چاپند ، دسته اى مانند آبگينه‌اند كه [هرچه را درونش هست] نمايان مى سازند، و دسته اى مانند زر سرخ هستند كه هرچه بيشتر در آتش گداخته شود نابتر مى‌شود. 📚 کشف الغمه، ج۲، ص۱۳۲ @ketabkhaneh_fazael
وقتی حضرت ابوالفضل صلوات اللّه علیه به حضرت سیدالشهدا صلوات اللّه علیه عرض کرد که صدای العطش اطفال گوش می‌آید، اذن بدهید آب بیاورم! حضرت سیدالشهدا صلوات اللّه علیه فرمودند: به مرگ اطفالم راضی‌ هستم اما به فراق تو صبر نمی کنم.. 📚مقتل خطی آقا قلعه ای ص ٣٢٢ @ketabkhaneh_fazael
◾️پیراهنی که هر روز امام زمان می‌بیند! ان امام زمان سلام اللّه علیه یشهد منظر الطف فی کل صبیحه و غروب هذه هی حیات ولی عصر سلام اللّه علیه و ان قمیص جده سیدالشهدا سلام اللّه علیه معلق فی صدر الدار التی یقطنها بحیث یشهد فیها کل یوم منظر القمیص و هذا القمیص سیبقی علی تلک الحال حتی یری المولی تجدد الدماء علیه و نبوعها منه فیعلم أن ساعه ظهوره قد حانت. همانا امام زمان عجل‌الله‌فرجه هر صبح و شام کربلا را مشاهده می‌کند و این زندگی امام عصر سلام اللّه علیه است و همانا پیراهن جدش سیدالشهدا بالای خانه‌ای که حضرت در آن است معلَّق است طوری که هر روز به آن پیراهن نگاه می‌کند و این پیراهن بر این حال است تا وقتی که حضرت می‌بیند خون تازه از آن می‌جوشد پس می‌فهمد که وقت ظهورش رسیده است. 📚الوصایا العشر عباس بن نخی ص١٥
دگر فرقی ندارد جمعه و شنبه فقط برگرد گرفتاریم ما از دست این هجران طولانی پشیمان می شود آن که برای تو نمی میرد ” چرا عاقل کند کاری که باز آرد پشیمانی “ خبر داری که تو رفتی، به کوچه گردی افتادم به‌من از تو فقط‌هجران رسید آن‌هم چه‌هجرانی همه با دامن آتش گرفته رو به گودالند عجب شام غریبانی عجب شام غریبانی سر پیراهن تو گریه ی ما را در آوردند میان این همه کشته چرا تنها تو عریانی ؟
سلام‌علیکم‌ وقت شما بخیر بنده به علت عدم آشنایی با الگوریتم جذب مخاطب و ممبر در فضای مجازی خواهش دارم اگر کسی از مخاطبین توانایی ادمین شدن برای کانال کتابخانه فضائل جهت جذب ممبر را دارد حتما در این امر مشارکت کند یا معرفی کند. ان شاء الله بتوانیم در جهت نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام قدمی برداریم. @Rajab_110 آشنا به مسائل جذب پی‌وی مراجعه کند اگر مسئله‌مالی هم باشد در خدمت هستم @Rajab_110
- - شخص گنه‌کاری را ملائکه غلاظ و شداد می‌آورند که به جهنّم ببرند، امّا آتش او را نمی‌سوزاند! مالک جهنّم بانگ می‌زند که چرا او را نمی‌سوزانی؟ آتش می‌گوید چگونه بسوزانم کسی را که نظر به قبر علی سلام‌الله‌علیه کرده، مرا این حد نیست! مولف گوید: هرگاه آتش نمی‌سوزد کسی را که چشمش نظر به قبر علی علیه‌السلام انداخته، چگونه آتش می‌تواند بسوزاند صورتی که دو جا اسم علی علیه‌السلام را بر آن قلم قدرت الهی نوشته.
بــر صفحه  چهــره با  خط  لــم یزلی 
معکوس نوشته است نام  دو  علی 
یک لام دو عین با دو یای معـکوس
از حاجب و عین و انف با خط  جلی
یعنی خداوند به گونه‌ای انسان را خلق کرده اگر به چهره او نگاه کنیم می‌توانیم دو نام علی را در چهره مشاهده کنیم، بینی به منزله لام علی و دو چشم انسان به منزله دو عین علی، ابروها هم به منزله دو یاء علی باشد. 📚 مجمع النورین سبزواري ٦٦٥ @ketabkhaneh_fazael
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
- قسم به وعده‌ شیرین مَن یَمُت یَرَنی که ایستاده بمیرم به احترام علیاستاد جاودان: جان دادن سخت است اما به استنادِ روایات؛ محبین و شیعیانِ حضرت در هنگامِ جان دادن، مثلِ زنانی که مَحوِ جمالِ یوسف نبی بودند و انگشتانِ خود بریدند؛ جان می‌دهند و محوِ جمالِ امیرالمومنین اند. @ketabkhaneh_fazael
يروى أن الإمام علي بن الحسين عليه السلام كان يطوف بالبيت متفرعا خاشعا في لباس خشن خلق فقال عبد الملك في قلبه وهو أيضا يطوف أن علي بن الحسين علي عليه السلام يدعي الخلافة والإمامة و هذا حاله.. فدعا عليه السلام أن ينزل الله تعالى إليه من زخارف الدنيا فأنزل الله تعالى من السماء الدرر و الياقوت والزبرجدوالمرجان على كل بيوت مكة فتحير الناس من ذلك ولم يقدر أن ينظر بعضهم إلى بعض من شعاع هذه الجواهر فدعى عليه السلام ثانيا فذهبت الجواهر فقال عليه السلام: تركنا هذه و أخذنا شفاعة شيعتنا! --------- مروی‌ست بر اینکه زین‌العابدین روزی با حالتی خاشع مشغول طواف کعبه بودند و در حالی که لباسی خشن بر تن مبارک داشتند، در همین حین عبدالمک هم که داشت طواف می‌کرد حضرت را دید و در قلب خودش اظهار داشت که همانا او مدعی امامت و خلافت می‌باشد در حالی که چنین لباس خشن و کم ارزشی از لحاظ مالی بر تن دارد! در این اثنا زین‌ العابدین دعا نمود و جواهراتی دنیوی خداوند از آسمان نازل کرد از قبیل درّ، زبرجد، مروارید و یاقوت بر تمام پشت‌بام های منازل مکه، مردم با مشاهده چنین معجزه‌ای متحیر ماندند و از شدت‌نوری که از جواهرات تلالوء میشد نمی‌توانستند یکدیگر را ببینند! دفعه دوم حضرت دعا نمود و جواهرات به خزانه الهیه برگشتند. بعد این معجزه زین‌العابدین علیه‌السلام فرمودند ما اهل بیت این زخارف دنیوی را ترک کردیم و چیزی که گرفتیم شفاعت کردن شیعیان‌مان است! 📚 مخطوط فواكه المتعلمين ص٢٠٨
- - روایت کردند شخصی در عالم رویا پیغمبر خدا را در خواب دید که پای مبارک او آبله دارد، عرض کرد یا رسول‌ الله ﷺ چرا پای مبارکت آبله دارد؟ حضرت فرمودند فلان ظالم با چوب به پای مظلومی زده است و آن مظلوم از جمله دوستان مخلص ما می‌باشد، لذا چنان است که انگار مرا با چوب زده‌اند، چنانکه میبینی که پای من مجروح‌است! يَمْرَضُ‌مَرَضاً‌إِلَّا‌مَرِضْنَا‌لِمَرَضِهِ 📚 مقتل‌ خطی ق١٣، کتابخانه‌مجلس، ص٢٤ @ketabkhaneh_fazael