eitaa logo
کتابخانه فضائل
1.3هزار دنبال‌کننده
524 عکس
276 ویدیو
3 فایل
|بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم| امام‌صادق‌علیه‌السلام: هر‌كه‌‌بخواند‌‌نوشته‌اى‌از‌ فضائل‌علی‌بن‌ابیطالب‌‌ر‌ا‌ خداوند‌گناهانى‌‌راكه‌او‌از‌ راه‌چشم‌مرتكب‌شده‌مى‏‌آمرزد. الأمالی‌ص١٣٨ @Rajab_110 #تاروز‌حَشـر‌هرچـه‌بگویم‌عـلـے‌ڪم‌است•• #اللهم‌عجل‌الولیڪ‌الفرج••
مشاهده در ایتا
دانلود
سلام‌علیکم‌ وقت شما بخیر بنده به علت عدم آشنایی با الگوریتم جذب مخاطب و ممبر در فضای مجازی خواهش دارم اگر کسی از مخاطبین توانایی ادمین شدن برای کانال کتابخانه فضائل جهت جذب ممبر را دارد حتما در این امر مشارکت کند یا معرفی کند. ان شاء الله بتوانیم در جهت نشر معارف اهل بیت علیهم‌السلام قدمی برداریم. @Rajab_110 آشنا به مسائل جذب پی‌وی مراجعه کند اگر مسئله‌مالی هم باشد در خدمت هستم @Rajab_110
- - شخص گنه‌کاری را ملائکه غلاظ و شداد می‌آورند که به جهنّم ببرند، امّا آتش او را نمی‌سوزاند! مالک جهنّم بانگ می‌زند که چرا او را نمی‌سوزانی؟ آتش می‌گوید چگونه بسوزانم کسی را که نظر به قبر علی سلام‌الله‌علیه کرده، مرا این حد نیست! مولف گوید: هرگاه آتش نمی‌سوزد کسی را که چشمش نظر به قبر علی علیه‌السلام انداخته، چگونه آتش می‌تواند بسوزاند صورتی که دو جا اسم علی علیه‌السلام را بر آن قلم قدرت الهی نوشته.
بــر صفحه  چهــره با  خط  لــم یزلی 
معکوس نوشته است نام  دو  علی 
یک لام دو عین با دو یای معـکوس
از حاجب و عین و انف با خط  جلی
یعنی خداوند به گونه‌ای انسان را خلق کرده اگر به چهره او نگاه کنیم می‌توانیم دو نام علی را در چهره مشاهده کنیم، بینی به منزله لام علی و دو چشم انسان به منزله دو عین علی، ابروها هم به منزله دو یاء علی باشد. 📚 مجمع النورین سبزواري ٦٦٥ @ketabkhaneh_fazael
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
- قسم به وعده‌ شیرین مَن یَمُت یَرَنی که ایستاده بمیرم به احترام علیاستاد جاودان: جان دادن سخت است اما به استنادِ روایات؛ محبین و شیعیانِ حضرت در هنگامِ جان دادن، مثلِ زنانی که مَحوِ جمالِ یوسف نبی بودند و انگشتانِ خود بریدند؛ جان می‌دهند و محوِ جمالِ امیرالمومنین اند. @ketabkhaneh_fazael
يروى أن الإمام علي بن الحسين عليه السلام كان يطوف بالبيت متفرعا خاشعا في لباس خشن خلق فقال عبد الملك في قلبه وهو أيضا يطوف أن علي بن الحسين علي عليه السلام يدعي الخلافة والإمامة و هذا حاله.. فدعا عليه السلام أن ينزل الله تعالى إليه من زخارف الدنيا فأنزل الله تعالى من السماء الدرر و الياقوت والزبرجدوالمرجان على كل بيوت مكة فتحير الناس من ذلك ولم يقدر أن ينظر بعضهم إلى بعض من شعاع هذه الجواهر فدعى عليه السلام ثانيا فذهبت الجواهر فقال عليه السلام: تركنا هذه و أخذنا شفاعة شيعتنا! --------- مروی‌ست بر اینکه زین‌العابدین روزی با حالتی خاشع مشغول طواف کعبه بودند و در حالی که لباسی خشن بر تن مبارک داشتند، در همین حین عبدالمک هم که داشت طواف می‌کرد حضرت را دید و در قلب خودش اظهار داشت که همانا او مدعی امامت و خلافت می‌باشد در حالی که چنین لباس خشن و کم ارزشی از لحاظ مالی بر تن دارد! در این اثنا زین‌ العابدین دعا نمود و جواهراتی دنیوی خداوند از آسمان نازل کرد از قبیل درّ، زبرجد، مروارید و یاقوت بر تمام پشت‌بام های منازل مکه، مردم با مشاهده چنین معجزه‌ای متحیر ماندند و از شدت‌نوری که از جواهرات تلالوء میشد نمی‌توانستند یکدیگر را ببینند! دفعه دوم حضرت دعا نمود و جواهرات به خزانه الهیه برگشتند. بعد این معجزه زین‌العابدین علیه‌السلام فرمودند ما اهل بیت این زخارف دنیوی را ترک کردیم و چیزی که گرفتیم شفاعت کردن شیعیان‌مان است! 📚 مخطوط فواكه المتعلمين ص٢٠٨
- - روایت کردند شخصی در عالم رویا پیغمبر خدا را در خواب دید که پای مبارک او آبله دارد، عرض کرد یا رسول‌ الله ﷺ چرا پای مبارکت آبله دارد؟ حضرت فرمودند فلان ظالم با چوب به پای مظلومی زده است و آن مظلوم از جمله دوستان مخلص ما می‌باشد، لذا چنان است که انگار مرا با چوب زده‌اند، چنانکه میبینی که پای من مجروح‌است! يَمْرَضُ‌مَرَضاً‌إِلَّا‌مَرِضْنَا‌لِمَرَضِهِ 📚 مقتل‌ خطی ق١٣، کتابخانه‌مجلس، ص٢٤ @ketabkhaneh_fazael
- برسی رحمة الله در کتاب مشارق الانوار نقل کرده است: امیرالمؤمنین به رمیله که از شیعیان خاص آن حضرت است و مریض شده بود فرمودند: ای رمیله ! دچار تب شدیدی شدی سپس مقداری سبکی احساس کردی و به مسجد برای نماز آمدی؟ گفت: بلی ای سرورم از کجا دانستی؟ فرمودند: يَا رُمَيْلَةُ مَا مِنْ مُؤْمِنٍ وَ لَا مُؤْمِنَةٍ يَمْرَضُ مَرَضاً إِلَّا مَرِضْنَا لِمَرَضِهِ وَ لَا يَحْزَنُ حَزَناً إِلَّا حَزَنَّا لِحُزْنِهِ وَ لَا دَعَا إِلَّا أَمَّنَّا عَلَى دُعَائِهِ وَ لَا يَسْكُتُ إِلَّا دَعَوْنَا لَه.. ای رمیله ؛ زن و مرد مؤمنی نیست که مریض شود مگر اینکه ما به خاطر مریضی او مریض می شویم ، و هرگاه محزون گردد ما به خاطر حزن او محزون می شویم ، و هر زمان که دعا کند ما به دعای او آمین می گوییم ، و وقتی ساکت باشد ما برای او دعا می کنیم. رميله گويد: عرض كردم، اين مسأله نسبت به كسانى است كه در اين شهر با شما ساكن هستند، ولى كسانى كه در اطراف جاهاى دور، سكونت دارند، چطور؟ قَالَ : يَا رُمَيْلَةُ لَيْسَ يَغِيبُ عَنَّا مُؤْمِنٌ وَ لَا مُؤْمِنَةٌ فِي مَشَارِقِ الْأَرْضِ وَ مَغَارِبِهَا إِلَّا وَ هُوَ مَعَنَا وَ نَحْنُ مَعَهُ كَذَا! فرمود: اى رميله هيچ مؤمنى در شرق و غرب عالم از نظر ما پنهان نيست، مگر اين كه او با ماست و ما با اوييم. 📚 القطره ج١، ص۲۱۲ @ketabkhaneh_fazael
چرا گنبد حرم‌ أمیرالمؤمنین پرچم ندارد؟ پرچمی که بالای گنبدهای مطهر ائمه أطهار علیهم‌السلام نصب شده، نشانه خون‌خواهی است و چون تقاص خون امام علی (علیه‌السلام) توسط فرزند بزرگوار ایشان، امام حسن (علیه‌السلام) از ابن ملجم ملعون گرفته شد گنبد  نورانی حرم آن حضرت پرچم ندارد. @ketabkhaneh_fazael
وروي جبرائيل وميكائيل وعزرائيل تجادلوا في أيهم أقرب إلى الله، فقال الله إن كل واحد منهم أقرب إلى أمير المؤمنين وسيكون أقرب مني، فحدث شجار،فقال جبرائيل: إني لا أزال أنزل إلى النبي ﷺ و أقابل أمير‌المؤمنين، قال ميكائيل: حملت علياً على‌كتفي مراراً، فقال‌ عزرائیل:سأحضر أمام أمير المؤمنين في أي وقت لأستأذنه في قبض الأرواح! جاء النداء من الله، عزرائيل أقرب، لأنه حاضر مع أمير المؤمنين في كل لحظة! روایت کردند در وقتی از اوقات جبرئیل و اسرافیل و میکائیل و اسرافیل و عزرائیل نزاع کردند که کدام در درگاه خدا مقرب ترند به پای عرش الهی آمدند خداوند فرمود هر کدام نزد امیرالمؤمنین مقرب تر است، نزد من مقرب تر خواهد بود، دوباره نزاع شد، جبرئیل گفت: من همیشه نزد پیامبر ﷺ نازل می شوم و با امیرالمؤمنین ملاقات می کنم. میکائیل گفت: من بارها علی علیه‌السلام را به دوش خود کشیدم. اسرافیل گفت: من همیشه لب‌های امیرالمؤمنین را می بوسیدم. عزرائیل گفت: من در هر لحظه نزد امیرالمؤمنین حاضر می شوم و از او اجازه می طلبم برای قبض ارواح. دوباره نزاع شد از درگاه الهی ندا رسید عزرائیل مقرب تر است، زیرا هر لحظه نزد امیرالمؤمنین حاضر است! 📚مقتل‌ خطی ق۱۳ کتابخانه‌مجلس‌ ص۲۳ @ketabkhaneh_fazael
ان عزرائيل بأمر امير المؤمنين يقبض
 الارواح ولا يولد اي طفل إلّا وعليٌ حاضر
همانا عزرائیل به أمر امیرالمؤمنين قبض روح می‌کند! و نوزادي متولد نمي‌شود مگر اینکه امیرالمؤمنين حاضر به حضور است 📚تذکرة الائمة. ص٩١
چرا ضریح أميرالمؤمنين نقش انگور دارد؟ ۱. ضریح به دست هندی‌ها در هندوستان ساخته شده و مرسوم است که خانه عالم را به طرح انگور مزین می‌کنند. هنرمندان هندی پنج سال بر رویش کار کردند. ضریح از ده‌هزار و پانصد مثقال زر ناب و دو میلیون مثقال نقره درست شده‌. همچنین گفته‌اند که ضریح را از ۸۷۵۰ مثقال زر ناب و ۱٫۵ میلیون نقره ناب ساخته‌اند، تاریخ ساخت حدود ۱۰۰ سال قبل می‌باشد. ۱۳۶۱ق ۱۳ رجب ۲. شايد بخاطر اينكه که انگور تنها میوه‌ای است که هیچ زائدی ندارد و از همه اجزا و بخش های آن از اصل درخت تا برگ‌های آن، غوره و خود انگور و حتی وقتی که انگور مانده می شود تبدیل به کشمش می‌شود، همه اش مورد استفاده قرار می‌گیرد و فواید زیادی‌ برای سلامتی دارد، این بدان معناست که مولا نیز در همه احوال برای بشر چه در زمانی که حیات‌ ظاهری داشتند و چه بعد از شهادتش منفعت بخش است و دارای خیر کثیر. ۳. گفته شده که در زمان نادر شاه افشار مقداری شراب به داخل حرم میبرند ولی تبدیل به سرکه می‌گردد این خبر به گوش نادر شاه میرسد باورش نمی شود و می گوید اگر این چنین شد تمام حرم را با طلا می‌پوشانم مقداری شراب می برند و تبدیل به سرکه می شود به این ترتیب خوشه انگور را حک می کنند. ٤. شاید اشاره به سِقایَت کوثر داشته باشد اما اینکه واقعا دلیل اصلی چه بوده و کدام یکی از این نظرات اعتبار دارد، مدرکی در دسترس نیست؛ الله أعلم @ketabkhaneh_fazael
درد ما درد خماری‌ست که با یک بوسه روی انگور ضریح تو دوا می گردد..
- شهد شیرین لبت بر لب انگور نشست فصل انگور شد بطلب آقا جان 💛🍇
روى عن الامام الحسين صلوات‌الله‌علیه في رواية طويلة انه قال : ان الله تعالى مَنِّ بفضله جعل في شهادتي اجرًا عظيمًا لشيعتنا فأنهم يحزنون لمصابي ويسكبون مدامعهم حزنًا على ما لقيت و يبذلون اموالهم في اقامة العزاء و ينهضون من بيوتهم ومسكنهم لزيارتي فينالون بذلك اجر العظيم.ولا يحصل ذلك الا بحصول شهادتي فلأجل ذلك رضيت بضرب السيوف رغبتي بثواب شيعتي ------------------------- مروی‌ست از سیدالشهدا که فرمودند؛ خداوند متعال منّت نهاد به فضل خودش بر اینکه قرار داد در شهادت من اجری و پاداشی عظیم برای شیعیان ما، همانا آنان محزون می‌شوند برای مصائب من و جاری می‌شود اشک های شان از شدّت غم بر آنچه که بر من گذشت و اموالشان را بذل و بخشش می‌کنند در برپا کردن عزاداری برای من، از خانه‌هایشان خارج میشوند برای زیارت کردن من، پس میرسند با انجام این کارها به پاداشی بزرگ و حاصل نمیشد این مقامات مگر به شهادت و قتل من،پس به همین سبب راضی شدم به ضربه‌های شمشیر به خاطر اجر شیعیانم! 📚مخطوطة جواهر المقاتل ص٩٧٩ @ketabkhaneh_fazael
- - وقوع رعد و برق‌ها به امر أمیرالمؤمنین عن سماعة بن مهران قال: كنت عند أبي عبد الله علیه السلام فأرعدت السماء و أبرقت فقال أبو عبد الله علیه السلام أما إنه ما كان من هذا الرعد و من هذا البرق فإنه من أمر صاحبكم قلت من صاحبنا قال أمير المؤمنين علیه السلام! ___________________ سماعة بن‌مهران گفت: خدمت امام‌ صادق عليه السلام بودم که آسمان غرشی نمود و برق زد، حضرت فرمود: آگاه باشید به درستی که این رعد و برق از امر صاحب شماست، عرض كردم منظورتان كيست؟ فرمود: امير المؤمنين عليه السلام! 📚 اختصاص شیخ مفید، ص۳۲۷ @ketabkhaneh_fazael
- - هیچ می‌دانی تسبیح رعد و برق چیست؟ تسبیح رعد و برق لعن دشمنان آل محمد علیهم السلام است... وَ يُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ ﴿سورة الرعد ١٣﴾ و رعد همراه با ستایش خدا تسبیح گوید قال أبي ذر علیه السلام: بما يظهر بعد قتل الحسين عليه السّلام و قوله مامن سماء يمرّ به روح الحسين عليه السّلام الاّفزع له سبعون ألف ملك يقومون قياما ترعد مفاصلهم الى يوم القيامةو ما من سحابة تمر وترعد  و تبرق الاّ لعنت قاتله. حضرت ابوذر روایت می کند: هیچ ابری نیست که رعد و برق داشته باشد مگر اینکه قاتل امام حسین علیه السلام را لعنت می نماید. 📚 بحار الأنوار، ج‏۴۵، ص۲۱۹ @ketabkhaneh_fazael
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ می‌دانی که رعد و برق چیست برق شمشیر ابالفضل علی‌ست
۲۳ ذی القعده شهادت امام رضا علیه‌آلاف‌التحيةوالثناء به روایتی و ایام زیارتی آن حضرت، باشد که به شفاعت آن امام‌ همام برسیم. عنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: «مَا زَارَنِي أَحَدٌ مِنْ أَوْلِيَائِي عَارِفاً بِحَقِّي إِلاَّ شُفِّعْتُ فِيهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ » هرکدام از دوستانم با معرفت زیارتم كند، ایشان را در قیامت شفاعت خواهم کرد.
- - مروی‌ست روز قیامت می‌شود سیدالشهدا با امام رضا صلوات‌ الله‌ علیهما به پای عرش الهی می‌آیند، به جهت این‌که ببینند کار گریه‌ کنندگان و زائرانشان به کجا رسیده است، در آن وقت ندا رسد یا حسین و یا رضا چرا داخل در بهشت نمیشوید، ایشان میگویند پروردگارا ما در دنیا عهد کرده‌ایم که تا گریه کنندگان و زوّار خود را داخل در بهشت نکنیم خود داخل در بهشت نشویم! ندا رسد که شما هر کدام گریه‌کنندگان و زائران خود را جدا نماید و داخل بهشت شوید.. 📚 مقتل ق۱۳ کتابخانه مجلس، ص۲۱ @ketabkhaneh_fazael
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قَالَ‌الصَّادِقِ علیه‌السلام: أَنَّ النَّاسَ دَخَلُوا النَّبِیَّ ﷺ وَ هَنَّئُوهُ بِمَوْلُودِهِ الْحُسَیْنِ علیه السلام ثُمَّ قَامَ رَجُلٌ فِی وَسَطِ النَّاسِ فَقَالَ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ رَأَیْنَا مِنْ عَلِیٍّ عَجَباً فِی هَذَا الْیَوْمِ قَالَ وَ مَا رَأَیْتُمْ قَالَ أَتَیْنَاکَ لِنُسَلِّمَ عَلَیْکَ وَ نُهَنِّئَکَ بِمَوْلُودِکَ الْحُسَیْنِ علیه السلام فَحَجَبَنَا عَنْکَ وَ أَعْلَمَنَا أَنَّهُ هَبَطَ عَلَیْهِ مِائَةُ أَلْفِ مَلَکٍ وَ أَرْبَعَةٌ وَ عِشْرُونَ أَلْفَ مَلَکٍ فَعَجِبْنَا مِنْ إِحْصَائِهِ وَ عَدَّهُ الْمَلَائِکَةُ فَقَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله وَ أَقْبَلَ بِوَجْهِهِ عَلَیْهِ مُتَبَسِّماً مَا عَلَّمَکَ أَنَّهُ هَبَطَ عَلَیَّ مِائَةٌ وَ أَرْبَعَةٌ وَ عِشْرُونَ أَلْفَ مَلَکٍ قَالَ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ سَمِعْتُ مِائَةَ أَلْفِ لُغَةٍ وَ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِینَ أَلْفَ لُغَةٍ فَعَلِمْتُ أَنَّهُمْ مِائَةٌ وَ أَرْبَعَةٌ وَ عِشْرُونَ أَلْفَ مَلَکٍ قَالَ زَادَکَ اللَّهُ عِلْماً وَ حِلْماً یَا أَبَا الْحَسَنِ.
از حضرت صادق علیه السّلام مروی‌ست: مردم بر رسول خدا ﷺ داخل شدند تا او را به تولد حسین علیه‌السلام تبریک گویند. مردی در میان جمعیّت برخاست و گفت: پدر و مادرم فدای تو باد ای رسول خدا، ما امروز از علی علیه السلام چیز عجیب و شگفت انگیزی را دیده ایم. پیامبر ﷺ فرمود: چه دیده اید؟ گفتند: ما آمدیم تا بر تو سلام کنیم و تولد نوه ات حسین را تبریگ بگوئیم اما علی مانع ورود ما شد و گفت که اینک یکصد و بیست و چهار هزار فرشته بر شما نازل شده اند. از شمردن تعداد فرشتگان توسط او در شگفتیم. رسول خدا با تبّسم رو به علی کرده و فرمود: از کجا دانستی که تعداد فرشتگان نازل بر من، یکصد و بیست و چهار هزار بوده است؟ علی علیه السّلام جواب داد: ای رسول خدا، من یک صد و بیست و چهار هزار زبان شنیدم و از این طریق دانستم که تعداد ملائکه یکصد و بیست و چهار هزار است! 📚 بحارالأنوار، ج٤٠، ص١٧٠ @ketabkhaneh_fazael
قال مولانا علي الهادي(عليه السلام) : واليوم الخامس والعشرون من ذي القعدة :وهو اليوم الذي دحيت فيه الأرض واستوت سفينة نوح على الجودي 📚 مصباح المتهجد ج٢ ص٨٢٠ از وقایع ۲٥ ذي‌القعده گسترش زمین و استقرار کشتی نوح بر کوه جودی باشد. و في قوله تعالى: [وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَٰلِكَ دَحَاهَا] ٣٠ نازعات خداوند، پس از آفرینش آسمان و ایجاد شب و روز، زمین را گسترده ساخت روى قال مولاي أميرالمؤمنين: أنا دحوت أرضها ¹مروی‌ست از أميرالمؤمنين: زمین این دنیا را من گستراندم! 📚 بحارالأنوار ج٣٩، ص٣٤٨ وقال: أنا داحيها ²من گستراننده زمین‌ام! 📚 مشارق ص ٣٦٣ وروى قال مولاي علي أمير المؤمنين: انا داحي الارضين وبسطت الارضين ³من گستراننده و بسط دهنده زمین‌ام! 📚 تفسیر المحیط ج١، ص٢١٤ @ketabkhaneh_fazael
قال مولانا علي الهادي(عليه السلام) : واليوم الخامس والعشرون من ذي القعدة : وهو اليوم الذي دحيت فيه الأرض واستوت سفينة نوح علي الجودي 📚مصباح ص۸۲۰ از وقایع ۲٥ ذي‌القعده گسترش زمین و استقرار کشتی نوح بر کوه جودی باشد. وفي قوله تعالى : [وحملناه على ذات ألواح ودسر] و نوح را بر كشتى كه داراى تخته‌ها و ميخ ها بود سوار كرديم - ۱۳قمر قال النبي ﷺ الألواح خشب السفينة ونحن الدسر لولانا ما سارت السفينة بأهلها. 📚 بحارالأنوار، ج٢٦، ص٣٣٣ «الواح» چوب‌های کشتی است و «دسر» [میخ‌ها] فرمود میخ‌ها ما هستیم؛ اگر ما نبودیم کشتی نمی‌توانست اهلش را ببرد. روى قال الجن ان نوحا کان علی الماء فأمر ابلیس جماعه من الشیاطین حملوا علی السفینه لیغرقوها فحینئذ اضطرب نوح و بکی و نادی بصوت عال: أدرکني یاعلي! فحینئذ ظهر علي فنجی نوحا و قومه من الغرق - 📚طوالع الانوار، ج٣، ص۱۸۱ ✍🏼مروی‌ست جنّی محضر رسول خدا ﷺ رسید عرضه داشت وقتی نوح روی آب بود ابلیس به جماعتی از شیطان‌ها امر کرد بر کشتی حمله کنند تا کشتی را غرق کنند نوح مضطرب شد و گریه کرد و با صدای بلند ندا زد: [ أدرکنی یا علی! ] ناگهان امیرالمؤمنین ظاهر شد نوح و قومش را از غرق شدن نجات داد. @ketabkhaneh_fazael