eitaa logo
کتابخانه فضائل
1.2هزار دنبال‌کننده
475 عکس
263 ویدیو
3 فایل
|بسم‌الله‌الرحمن‌الرحیم| امام‌صادق‌علیه‌السلام: هر‌كه‌‌بخواند‌‌نوشته‌اى‌از‌ فضائل‌علی‌بن‌ابیطالب‌‌ر‌ا‌ خداوند‌گناهانى‌‌راكه‌او‌از‌ راه‌چشم‌مرتكب‌شده‌مى‏‌آمرزد. الأمالی‌ص١٣٨ @Rajab_110 #تاروز‌حَشـر‌هرچـه‌بگویم‌عـلـے‌ڪم‌است•• #اللهم‌عجل‌الولیڪ‌الفرج••
مشاهده در ایتا
دانلود
- - هیچ می‌دانی تسبیح رعد و برق چیست؟ تسبیح رعد و برق لعن دشمنان آل محمد علیهم السلام است... وَ يُسَبِّحُ الرَّعْدُ بِحَمْدِهِ ﴿سورة الرعد ١٣﴾ و رعد همراه با ستایش خدا تسبیح گوید قال أبي ذر علیه السلام: بما يظهر بعد قتل الحسين عليه السّلام و قوله مامن سماء يمرّ به روح الحسين عليه السّلام الاّفزع له سبعون ألف ملك يقومون قياما ترعد مفاصلهم الى يوم القيامةو ما من سحابة تمر وترعد  و تبرق الاّ لعنت قاتله. حضرت ابوذر روایت می کند: هیچ ابری نیست که رعد و برق داشته باشد مگر اینکه قاتل امام حسین علیه السلام را لعنت می نماید. 📚 بحار الأنوار، ج‏۴۵، ص۲۱۹ @ketabkhaneh_fazael
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
هیچ می‌دانی که رعد و برق چیست برق شمشیر ابالفضل علی‌ست
۲۳ ذی القعده شهادت امام رضا علیه‌آلاف‌التحيةوالثناء به روایتی و ایام زیارتی آن حضرت، باشد که به شفاعت آن امام‌ همام برسیم. عنِ اَلرِّضَا عَلَيْهِ اَلسَّلاَمُ: «مَا زَارَنِي أَحَدٌ مِنْ أَوْلِيَائِي عَارِفاً بِحَقِّي إِلاَّ شُفِّعْتُ فِيهِ يَوْمَ اَلْقِيَامَةِ » هرکدام از دوستانم با معرفت زیارتم كند، ایشان را در قیامت شفاعت خواهم کرد.
- - مروی‌ست روز قیامت می‌شود سیدالشهدا با امام رضا صلوات‌ الله‌ علیهما به پای عرش الهی می‌آیند، به جهت این‌که ببینند کار گریه‌ کنندگان و زائرانشان به کجا رسیده است، در آن وقت ندا رسد یا حسین و یا رضا چرا داخل در بهشت نمیشوید، ایشان میگویند پروردگارا ما در دنیا عهد کرده‌ایم که تا گریه کنندگان و زوّار خود را داخل در بهشت نکنیم خود داخل در بهشت نشویم! ندا رسد که شما هر کدام گریه‌کنندگان و زائران خود را جدا نماید و داخل بهشت شوید.. 📚 مقتل ق۱۳ کتابخانه مجلس، ص۲۱ @ketabkhaneh_fazael
لطفا در ایتا مطلب را دنبال کنید
مشاهده در پیام رسان ایتا
قَالَ‌الصَّادِقِ علیه‌السلام: أَنَّ النَّاسَ دَخَلُوا النَّبِیَّ ﷺ وَ هَنَّئُوهُ بِمَوْلُودِهِ الْحُسَیْنِ علیه السلام ثُمَّ قَامَ رَجُلٌ فِی وَسَطِ النَّاسِ فَقَالَ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ رَأَیْنَا مِنْ عَلِیٍّ عَجَباً فِی هَذَا الْیَوْمِ قَالَ وَ مَا رَأَیْتُمْ قَالَ أَتَیْنَاکَ لِنُسَلِّمَ عَلَیْکَ وَ نُهَنِّئَکَ بِمَوْلُودِکَ الْحُسَیْنِ علیه السلام فَحَجَبَنَا عَنْکَ وَ أَعْلَمَنَا أَنَّهُ هَبَطَ عَلَیْهِ مِائَةُ أَلْفِ مَلَکٍ وَ أَرْبَعَةٌ وَ عِشْرُونَ أَلْفَ مَلَکٍ فَعَجِبْنَا مِنْ إِحْصَائِهِ وَ عَدَّهُ الْمَلَائِکَةُ فَقَالَ النَّبِیُّ صلی الله علیه و آله وَ أَقْبَلَ بِوَجْهِهِ عَلَیْهِ مُتَبَسِّماً مَا عَلَّمَکَ أَنَّهُ هَبَطَ عَلَیَّ مِائَةٌ وَ أَرْبَعَةٌ وَ عِشْرُونَ أَلْفَ مَلَکٍ قَالَ بِأَبِی أَنْتَ وَ أُمِّی یَا رَسُولَ اللَّهِ سَمِعْتُ مِائَةَ أَلْفِ لُغَةٍ وَ أَرْبَعَةً وَ عِشْرِینَ أَلْفَ لُغَةٍ فَعَلِمْتُ أَنَّهُمْ مِائَةٌ وَ أَرْبَعَةٌ وَ عِشْرُونَ أَلْفَ مَلَکٍ قَالَ زَادَکَ اللَّهُ عِلْماً وَ حِلْماً یَا أَبَا الْحَسَنِ.
از حضرت صادق علیه السّلام مروی‌ست: مردم بر رسول خدا ﷺ داخل شدند تا او را به تولد حسین علیه‌السلام تبریک گویند. مردی در میان جمعیّت برخاست و گفت: پدر و مادرم فدای تو باد ای رسول خدا، ما امروز از علی علیه السلام چیز عجیب و شگفت انگیزی را دیده ایم. پیامبر ﷺ فرمود: چه دیده اید؟ گفتند: ما آمدیم تا بر تو سلام کنیم و تولد نوه ات حسین را تبریگ بگوئیم اما علی مانع ورود ما شد و گفت که اینک یکصد و بیست و چهار هزار فرشته بر شما نازل شده اند. از شمردن تعداد فرشتگان توسط او در شگفتیم. رسول خدا با تبّسم رو به علی کرده و فرمود: از کجا دانستی که تعداد فرشتگان نازل بر من، یکصد و بیست و چهار هزار بوده است؟ علی علیه السّلام جواب داد: ای رسول خدا، من یک صد و بیست و چهار هزار زبان شنیدم و از این طریق دانستم که تعداد ملائکه یکصد و بیست و چهار هزار است! 📚 بحارالأنوار، ج٤٠، ص١٧٠ @ketabkhaneh_fazael
قال مولانا علي الهادي(عليه السلام) : واليوم الخامس والعشرون من ذي القعدة :وهو اليوم الذي دحيت فيه الأرض واستوت سفينة نوح على الجودي 📚 مصباح المتهجد ج٢ ص٨٢٠ از وقایع ۲٥ ذي‌القعده گسترش زمین و استقرار کشتی نوح بر کوه جودی باشد. و في قوله تعالى: [وَالْأَرْضَ بَعْدَ ذَٰلِكَ دَحَاهَا] ٣٠ نازعات خداوند، پس از آفرینش آسمان و ایجاد شب و روز، زمین را گسترده ساخت روى قال مولاي أميرالمؤمنين: أنا دحوت أرضها ¹مروی‌ست از أميرالمؤمنين: زمین این دنیا را من گستراندم! 📚 بحارالأنوار ج٣٩، ص٣٤٨ وقال: أنا داحيها ²من گستراننده زمین‌ام! 📚 مشارق ص ٣٦٣ وروى قال مولاي علي أمير المؤمنين: انا داحي الارضين وبسطت الارضين ³من گستراننده و بسط دهنده زمین‌ام! 📚 تفسیر المحیط ج١، ص٢١٤ @ketabkhaneh_fazael
قال مولانا علي الهادي(عليه السلام) : واليوم الخامس والعشرون من ذي القعدة : وهو اليوم الذي دحيت فيه الأرض واستوت سفينة نوح علي الجودي 📚مصباح ص۸۲۰ از وقایع ۲٥ ذي‌القعده گسترش زمین و استقرار کشتی نوح بر کوه جودی باشد. وفي قوله تعالى : [وحملناه على ذات ألواح ودسر] و نوح را بر كشتى كه داراى تخته‌ها و ميخ ها بود سوار كرديم - ۱۳قمر قال النبي ﷺ الألواح خشب السفينة ونحن الدسر لولانا ما سارت السفينة بأهلها. 📚 بحارالأنوار، ج٢٦، ص٣٣٣ «الواح» چوب‌های کشتی است و «دسر» [میخ‌ها] فرمود میخ‌ها ما هستیم؛ اگر ما نبودیم کشتی نمی‌توانست اهلش را ببرد. روى قال الجن ان نوحا کان علی الماء فأمر ابلیس جماعه من الشیاطین حملوا علی السفینه لیغرقوها فحینئذ اضطرب نوح و بکی و نادی بصوت عال: أدرکني یاعلي! فحینئذ ظهر علي فنجی نوحا و قومه من الغرق - 📚طوالع الانوار، ج٣، ص۱۸۱ ✍🏼مروی‌ست جنّی محضر رسول خدا ﷺ رسید عرضه داشت وقتی نوح روی آب بود ابلیس به جماعتی از شیطان‌ها امر کرد بر کشتی حمله کنند تا کشتی را غرق کنند نوح مضطرب شد و گریه کرد و با صدای بلند ندا زد: [ أدرکنی یا علی! ] ناگهان امیرالمؤمنین ظاهر شد نوح و قومش را از غرق شدن نجات داد. @ketabkhaneh_fazael
- - عن الإمام الباقر (عليه السلام) : أن جبرائيل نزل على النبي صلى الله عليه وآله بجام من الجنة فيه فاكهة كثيرة من فواكه الجنة فدفعه إلى النبي فسبح‌الجام وكبر وهلل في يده ثم دفعه إلى أبي بكر فسكت الجام ثم دفعه إلى عمر فسكت الجام ثم دفعه إلى أمير المؤمنين الجام وكبر في يده ثم قال الجام: إنی امرت‌ أن لا أتكلم إلا في يد نبي أو وصي نبي -------------------- از امام باقر علیه‌السلام مروی‌ست همانا دفعه‌ای جبرئیل بر پیامبر ختمی مرتبت نازل شد و برای آن حضرت از بهشت جامی پر از میوه آورده بود، پس وقتی آن جام را به نزد پیامبر گذاشت، جام شروع کرد به تسبیح، تکبیر و تهلیل گفتن در دست آن حضرت. پس از آن پیامبر جام را نزد ابابکر گذاشت اما جام سکوت کرده بود بعد آن جام را نزد عمر گذاشتتند اما باز هم جام تسبیحی نمیگفت. در آخر پیامبر جام را به نزد امیرالمومنین گذاشتتد و جام شروع به تسبیح، تکبیر و تهلیل کرد در دستان علی علیه‌السلام و در آن اثنا جام گفت امر شده‌ام که تکلم نکنم مگر در دستان نبی یا وصی نبی! 📚 نوادر المعجزات ص ٩١ @ketabkhaneh_fazael
- - أنَّ سَلْمَانَ إذَا فَرَغَ مِنْ الصِّلْاة یتَرک السُّنَّةِ بِلَا مُهْلَةٍ و ینَظَر الی وَجْه عَلي بْنِ أَبِي طَالِبٍ عزّ عزّه سلمان وقتی نماز را تمام می‌کرد، بدون مکث سنّت را ترک می‌کرد و به چهره أمیرالمؤمنین می‌نگریست. 📚خاک كربلاء، زبان اردو علامه غضنفر عباس، ص ١٤٥ @ketabkhaneh_fazael
- - عَنْ عُمَرَ بْنِ الْخَطَّابِ وَ اللَّفْظُ لِعَائِشَةَ قَالَتْ: کَانَ أَبُو بَکْرٍ یُدِیمُ النَّظَرَ إِلَی عَلِیٍّ علیه السلام فَقِیلَ لَهُ فِی ذَلِکَ فَقَالَتْ سَمِعْتُ رَسُولَ اللَّهِ صلی الله علیه و آله یَقُولُ النَّظَرُ إِلَی عَلِیٍّ عِبَادَةٌ. روایت کرده‌اند که ابوبکر به چهره علی علیه السّلام خیره می‌شد و چون در این باره از وی [عایشه] سؤال شد، گفت: شنیدم رسول خدا ﷺ فرمود: «نگاه به صورت علی عبادت است». 📚 بحارالأنوار،ج۳۸، ص۱۹۸ ------------------- عن عائشة قالت: رأَیت أَبابکر الصِّدِّیق یکثر النَظر إلى وجه علیّ بن أبی طالب فقلتُ: یا أَبة إنّک لتکثر النَّظر إِلى علیِّ بن أَبی طالب فقال لی: یا بنیة سمعت رسول اللَّه یقول: النظر إلى وجه علیّ عبادة از عائشه نقل شده است که گفت: دیدم که ابوبکر زیاد به چهرۀ امیرالمؤمنین علیه السلام نگاه مى‌کند، پس گفتم: اى پدر! شما زیاد به چهره على بن‌ أبى طالب نگاه مى‌کنى! پس به من گفت: اى دخترم! از رسول خدا شنیدم که چنین مى‌گفت: نگاه کردن به چهره و و صورت على عبادت است. 📚 الصواعق المحرقة، ج٢، ص٥١٧ @ketabkhaneh_fazael
- - و اینکه شمایل را ضبط کرده‌اند ثمرش این است که اگر جایی صورتی به بینی بشناسی که شبیه کشیدند یا نی، اگر نقاش صورت را مطابق شمایل آن حضرت کشیده باشد هر وقت به آن صورت نظر کنی ثواب دارد که: النظر إلي وجه علي عبادة اعتقادم این است و حق هم همین است اگرچه صورت مطابق هم نباشد ثواب دارد به جهت آنکه به خیال صورت آن حضرت را زیارت می‌کنند. خواجه الأعمال بالنیّات گفت نیّت خیرت بسی گل‌ها شکفت 📚 جامع النورين، سبزواري، ص٤٩٦ @ketabkhaneh_fazael
- ثواب نظر به قبر أميرالمؤمنين عزّ عزّه
عظم الله اجوركم بذكرى استشهاد مولانا الامام الجواد عليه السلام
- - بعد از وفات مامون ملعون ام الفضل ملعونه بنای تعدی گذاشت درباره آن امام مظلوم و شکایت‌ها نوشت به عموی خودش معتصم ملعون که بعد از مامون خلیفه شد، پس امام جواد علیه السلام را با ام الفضل از مدینه به بغداد طلبید و قصد قتل حضرت را داشت، چرا که شنیده بود که شیعیان از اطراف اموال و هدایای بسیار از برای آن حضرت می‌فرستند. پس بعد از ورود امام علیه السلام به بغداد بنای اظهار محبت ساختگی گذاشت و در باطن عداوت کلی داشت، فلهذا تحفه‌های بسیار از درهم و دینار و عقدهای مروارید از برای ام الفضل فرستاد و او را راضی به قتل آن حضرت کرد و زهری فرستاد که در طعام داخل کند و بخورد آن حضرت بدهد، آن ملعونه انگور رازقی را زهرا آلود کرد و به نزد آن امام مظلوم آورد و چون آن حضرت تناول نمود اثر زهر در بدن مبارک آن بزرگوار اثر کرد. 📚 مقتل أنوار الشهادة يزدي، ص١٩٦ @ketabkhaneh_fazael
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
- - نوای آب آب از نای مردی خسته می آید صدای العطش از حجره ی دربسته می آید بگو با ام‌فضل بی‌حیا یک لحظه ساکت باش ز جنت فاطمه با پهلوی بشکسته می آید @ketabkhaneh_fazael
وَ أَمَّا مُحَمَّدُ بْنُ عَلِیٍّ فَاسْتَنْزِلْ بِهِ الرِّزْقَ مِنَ اللَّهِ تَعَالَی. گشایش و ازیاد در رزق و روزی را از امام جواد عليه‌السلام کمک بخواه. 📚 بحارالأنوار ج٩١ ص٣٥ @ketabkhaneh_fazael
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
دوباره حجرۀ دربسته، باز کرب و بلا دوباره تشنه لب، اولاد سیدالشهدا دوباره مارگزیده، دوباره پاره جگر خدا! چه می‌گذرد بر جواد ابن رضا
- - آن امام مظلوم [امام‌جوادعلیه‌السلام] با نهایت ضعف و شدت ألم در بستر افتاده بود که ناگاه صدای السلام علیک یا أبتاه يا حجّة الله بلند شد! حضرت جواد علیه السلام چون چشم باز نمود. امام علی‌النقی‌ سلام الله علیه را دید که از مدینه منوره به طی الارض وارد شد و ظرف آبی در دست گرفته و آن را داد به حضرت امام محمد تقی صلوات‌الله‌علیه حضرت آشامید و او را در برکشیده، سر و صورت او را بوسیدند و اسرار امامت را و علوم غیبیه الهی و ارث‌های أنبیا مرسلین تعلیم و تسلیم او نمودند و آن حضرت پدر خود را در باطن غسل داده و کفن نموده و دفن نموده. مولف دل سوخته گوید: حضرت جواد علیه السلام آب طلب می‌کند فرزند او آب حاضر می‌کند و سیدالشهدا آب طلب می‌کند شمشیر و نیزه و خنجر و تیر بر بدنش می‌زنند.. 📚 مقتل أنوار الشهادة يزدي ص١٩٧ @ketabkhaneh_fazael
- - در روایتی از حضرت امام علی بن موسی الرضا علیه‌السّلام رسیده است: «النظر الی ذریتنا عبادة فقیل له یابن رسول الله النظر الی الائمة منکم عبادة او النظر الی جمیع ذریة النبی‌ﷺ قال علیه‌السّلام بل النظر الی جمیع ذریة النبی ﷺ عبادة ما لم یفارقوا منهاجه و لم یتلونوا بالمعاصی --------------------  نگاه به ذریه ما عبادت است، عرض شد یابن رسول الله نگاه کردن به امامان از دودمان شما عبادت است یا نظر کردن به همه ذریه پیامبر ﷺ فرمود: بلکه نگاه کردن به همه ذریه پیامبر عبادت است تا وقتی که از راه و روش  پیغمبر جدا نشوند و فاصله نگیرند و به گناهان آلوده نگردند.» 📚 بحارالأنوار، ج٩٦، ص٢١٨ @ketabkhaneh_fazael
- - حدیث دارد که کسی را به جهنم اندازند آتش جهنم هفتاد هزار سال دور شود ملائک گویند چرا دور شدی گوید چشمی که به قبر علی افتاد و زیارت نمود او را چگونه بسوزانمش.. 📚 مبکي العيون ص١٦١ @ketabkhaneh_fazael