eitaa logo
کتابخانه‌مدافعان‌حریم‌ولایت
1.4هزار دنبال‌کننده
2.8هزار عکس
2.6هزار ویدیو
1.7هزار فایل
آیدی مدیر کانال @Mohamadjalili1 ادمین پاسخگو @Mesbaholhodaaa 👈 انتشار مطالب و فایل ها با ذکر آیدی کانال
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
۲ 🎧 🎧 🎧 (حجاب) 🎧 (زندگی دکترمحمودحسابی)🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 (حجاب) 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 (روزحجاب‌وعفاف)🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 (رمان) 🎧 🎧 (وقف) 🎧 🎧 🎧 🎧
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 🗯 در عبارتی کوتاه، نام شیعه در فرهنگ تشیع و نیز در تفاهم و درک غیر شیعیان در قرن های نخستین اسلام و در زمان أئمه علیهم السلام بر کسی اطلاق نمی شد که فقط محبت خاندان پیامبر را در دل داشته باشد یا صرفاً به حقانیت آنان و صدق دعوتشان معتقد باشد- هرچند در حوزه فعالیت و حرکتی که مرکز و محور آن ، بود ، شرکت نداشته باشد- بلکه به جز اینها ، شیعه بودن یک شرط اساسی و حتمی داشت و آن عبارت بود از👇 👈پیوستگی فکری و عملی با امام و شرکت در فعالیتی که به ابتکار و رهبری امام در جهت بازیافتنِ حقِ غصب شده و تشکیل نظام علوی و اسلامی در سطوح مختلف فکری، سیاسی و احیاناً نظامی انجام می گرفت.»👉 👆این پیوستگی، همان است که در فرهنگ شیعه نامیده می شود. در واقع ، شیعه نامی بود برای حزب ؛ حزبی که به رهبری امام به فعالیت‌های معیّنی سرگرم بود و همچون همهٔ حزب ها و سازمان های معترض در دوران اختناق، با استتار و تقیّه می زیست. ☝این چکیده و عصاره نگاه دقیق به زندگی أئمه و بویژه امام صادق است. همانطور که قبلآ گفتیم، این چیزی نیست که بتوان برای اثبات آن در انتظار دلایل صریح نشست ؛ چرا که هرگز بر سردرِ یک خانه پنهان، نباید و نمیتوان در انتظار تابلویی بود که بر آن نوشته باشند : « این یک خانه پنهان است» 🔶 اگرچه نمی توان هم بدون قراین حتمیّت بخش، وجود آن را مسلّم دانست. پس شایسته است که به جستجوی قراین و شواهد و اشارات برخیزیم. پیشوای صادق،ص۱۰۷-۹۷ پایان فصل سیزدهم ۲۳۷ @ketabkhanehmodafean
📚 📌فصل چهاردهم، امام کاظم ⏳ این مقطع ۳۵ساله - از ۱۴۸ تا ۱۸۳هجری- یعنی دورانِ امامت حضرت أبی الحسن موسی بن جعفر علیه السلام یکی از مهمترین مقاطع زندگینامه أئمه علیهم السلام است. ♨ دو تن از مقتدرترین سلاطین بنی عباس- منصور و هارون- و دو تن از جبّارترینِ آنان- مهدی و هادی- در آن حکومت می کردند. بسی از قیام ها و شورش ها در خراسان، در آفریقیه ، در جزیره موصل ، در دیلمان و جرجان ، در شام ، در نصیبین ، در مصر ، در آذربایجان و ارمنستان و در اقطاری دیگر ، سرکوب و مُنقاد۱ گردیده و در ناحیه شرق و غرب و شمال قلمرو وسیع اسلامی، فتوحات تازه و غنایم و اموال وافر ، بر قدرت و استحکام تخت عباسیان افزوده بود. 🔶جریان های فکری و عقیدتی در این دوران، برخی به اوج رسیده و برخی زاده شده و فضای ذهنی را از تعرضات، انباشته و حربه ای در دست قدرت مداران ، و آفتی در هوشیاری اسلامی و سیاسی مردم گشته و میدان را بر علمدارانِ صحنه معارف أصیل اسلامی و صاحبان دعوت علوی ، تنگ و دشوار ساخته بود. 🔸شعر و هنر، فقه و حدیث و حتی زهد و ورع ، در خدمت ارباب قدرت درآمده و مکمل ابزار زر و زورِ آنان گشته بود. در این دوران دیگر نه مانند اواخر دوران بنی امیه و نه همچون ده سالهٔ اول دوران بنی عباس و نه شبیه دوران پس از مرگ هارون که در هریک حکومت مسلط وقت، به نحوی تهدید می شد؛ تهدیدی جدی دستگاه خلافت را نمی لرزاند و خلیفه را از جریان عمیق و مستمر دعوت أهل بیت علیهم السلام غافل نمی ساخت. 🔸🔹🔸🔹 در این دوران ، تنها چیزی که می توانست مبارزه و حرکت فکری و سیاسی اهل بیت علیهم السلام و باران صدیق آنان را مجال رشد و استمرار بخشد ، تلاش خستگی ناپذیر وجهاد خطیر آن بزرگواران بود و توسل به شیوه الهی تقیه. ◻بدین ترتیب است که عظمت حیرت آور و دهشت انگیز جهاد حضرت موسی بن جعفر علیه السلام آشکار می گردد. ادامه دارد...✏ ۲۳۸ ۱-( ق و د ) فرمان بردار، مطیع @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: فرشتگان بال در بال پرواز می‌کردند و فرود می‌آمدند، آنچنانکه آسمان را به تمامی می‌پوشاندند. دو فرشته پیش روی آنها بودند که طلایه دارشان به نظر می‌آمدند. آمدند سلام کردند و مرا در هودج بالهای خود به آسمان بردند، ناگهان بوی بهشت به مشامم رسید و بعد باغها و بوستانها و جویبارها چشمم را خیره کردند. حوریه‌ها صف در صف ایستاده بودند و ورود مرا انتظار می‌کشیدند. اول خنده‌ای بسان واشدن گلی و بعد همه با هم گفتند: 🕊❣️خوش آمدی ای مقصود خلقت بهشت و ای فرزند مخاطب «لولاک لما خلقت الا فلاک». ملائکه باز هم مرا بالاتر بردند. قصرهای بی‌انتها، حله‌های بی‌همانند، زیورهای بی‌نظیر. آنچه چشم از حیرت خیره و دهان از تعجب گشاده می‌ماند. و بعد نهر آبی سفیدتر از شیر، خوشبوتر از مشک. و بعد قصری. و چه قصری! گفتم: - اینجا کجاست؟ این چیست؟ از آن کیست؟ گفتند: - اینجا فردوس اعلی است، برترین مرتبه‌ی بهشت. منزل و مسکن پدر تو و پیامبران همراه او و هر که خدا با اوست. و این نهر، کوثر است. قصر انگار از در سفید بود و پدر بر سریری تکیه زده بود. مرا که دید، از جا برخاست، در آغوشم گرفت، به سینه‌اش چسباند و میان دو چشمم را بوسه زد. به من گفت: - اینجا جایگاه تو، شوی تو و فرزندان و دوستداران توست. بیا دخترم که سخت مشتاق توام. من گفتم: - بابا! بابا جان! من مشتاق‌ترم به تو. من در آتش اشتیاق تو می‌سوزم. زنده شدم وقتی که باز- اگر چه در خواب- پیامبر را، پدر را صدا کردم و صدای او را شنیدم. یادم آمد که این افتخار، تنها از آن من است که می‌توانم او را بی‌هیچ کنیه و لقب، بابا صدا کنم. وقتی آن آیه نازل شد که: «لا تَجْعَلُوا دُعاءَ الرَّسُولِ بَیْنَکُمْ کَدُعاءِ بَعْضُکُمْ بَعْضا...» من پدر را پیامبر و رسول الله صدا کردم و او دستی از سر مهر بر سرم کشید و گفت: - این آیه برای دیگران است فاطمه جان. تو مرا همان بابا صدا کن. تو به من بابا بگو. بابا گفتن تو قلب مرا زنده‌تر می‌کند و خدا را خشنودتر. شاید او هم می‌دانست که چه لطفی دارد برای من، پیامبر با آن عظمت را بابا صدا کردن. پدر گفت که همین امشب میهمان او خواهم بود. ... ✨السَّلامُ عَلَيْكِ یَا اُمّاهُ يَا فاطِمَةُ الزَّهْراء ☘️یامَوْلٰاتیٖ یافاطِمَةُ اَغیٖثٖینیٖ ⚫️اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ 🌹🌹🌹🌹🌹🌹 : اکنون علی جان! ای شوی همیشه وفادارم! ای همسر هماره مهربانم! من عازمم. بر من مسلم است که از امشب میهمان پدرم و خدای او خواهم بود. گریزانم از این دنیای پر بلا و سراسر مشتاقم به خانه‌ی بقا. تنها دل نگرانی‌ام برای رفتن، تویی و فرزندانم، شما تنها پیوند میان من و این دنیائید که کار رفتن را سخت می‌کنید اما دلخوشم به اینکه شما هم آخرتی هستید، مال آنجائید. شما جسمتان در اینجاست. دیدار با شما از آنجا و در آنجا آسان‌تر است. علی جان! ولی جدا شدن از تو همین قدر هم سخت است. به همین شکل هم مشکل است. به خدا می‌سپارم شما را و از او می‌خواهم که سختی‌های این دنیا را بر شما آسان کند. علی جان! من در سالهای حیاتم همیشه با تو وفادار بوده‌ام، از من دورغ، خدعه، خیانت هرگز ندیده‌ای. لحظه‌ای پا را از حریم مهر و وفا و عفاف بیرون نگذاشته‌ام. بر خلاف فرمان و خواست و میل تو حرفی نگفته‌ام، کاری نکرده‌ام. اعتقادم همیشه این بوده است که جهاد زن، رفتار نیکو با همسر است، خون شوهرداری است. و از این عقیده تخطی نکرده‌ام. علی جان! مرگ، ناگزیر است و انسان میرنده ناگزیر از وصیت و سفارش. علی جان! به وصیت‌هایم عمل کن، چه آنها را که در رقعه‌ای مکتوب آورده‌ام و چه اینها را که اکنون می‌گویم. در آنجا باغهای وقفی پیامبر را نوشته‌ام که به حسن بسپاری و او حسین و حسین به امامان پس از خویش تا آخر. و نیز سهمی برای زنان پیامبر و زنان بنی هاشم و بخصوص امامه دختر خواهرم قائل شده‌ام و اگر چیزی ماند برای ام‌کلثوم دخترم. ... ✨السَّلامُ عَلَيْكِ یَا اُمّاهُ يَا فاطِمَةُ الزَّهْراء ☘️یامَوْلٰاتیٖ یافاطِمَةُ اَغیٖثٖینیٖ ⚫️اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ ✍🏻 🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7⃣2⃣ بشر سرگردانست: ⭕️ بخش سوم: ✨ ... بشری كه می خواهد به وسيله آزاد گذاشتن می‌فروشی و ميخوارگی، سير ارتقايی تمدن خود را تكميل نمايد و با تشكيل مجالس تأتر و دانسينگ و نمايش زنان هر جايی لخت و عريان و رقص راک اندرول، ناموس اجتماع و عفت عمومی را حفظ نمايد! و به وسيله فيلم‌های ضد ناموس و غيرت درس پرهيزكاری به پسران و دوشيزگان جوان بياموزد و با نشر عكسهای عريان و لخت و نيمه لخت زنان مجلات و انتشار داستان‌های شهوت انگيز، به رشد فكری و توسعه فرهنگ و اخلاق و عفت كمک نمايد، به وسيله موسيقی و آواز و تصنيف‌های هرزه راديو و حركت دادن اعضاء سافله زنان، هنرمند تربيت كند! و با خموشی دانشمندان و سكوت اولياء امور كشورها، از انحطاط اخلاقی و سقوط ملک و مملكت جلوگيری نمايد، الحق در قاموس تمدن و حيات و استقلال وجود او را نعمت غير مترقبه ای بايد تعبير و معنی نمود!؟ (، حسین عبداللهی خوروش)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
🎧 🎧 (امام جواد)🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 (محرم) 🎧 🎧 🎧 (کربلا) 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 (پیامبر)🎧 🎧 🎧 🎧 (فلسطین) 🎧 🎧 🎧(فاطمیه) 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 (روزپدر) 🎧 🎧 🎧🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 (امام سجاد)🎧 (اعیادشعبانیه)🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧(فطر) 🎧(فطر) 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 (امام‌رضا) 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 (غدیر) 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 (پیامبر) 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 ؟ 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧 🎧
7⃣2⃣ بشر سرگردانست: ⭕️ بخش چهارم: ✨ ... بشر خواهی نخواهی همين جثه پر فسادی است كه در اثر خودپسندی و خطاكاری برای تعميم صلح و آرامش نقشه جنگ می‌ريزد و به نام تهذيب اخلاق به وسيله ماهواره و سينما و مجلات، فساد اخلاق را در جهان گسترش می‌دهد و فرزندان معصوم آينده را با اين خيانتها هر چه شديدتر به پرتگاه وحشتناک سقوط اخلاقی و انحراف افكار و عقايد نزديک نموده در توسعه امراض روانی و ديوانگی نسل آينده جديت بسزايی می‌نمايد. پس چاره چيست؟ و با چه برنامه و نقشه منظمی می‌توان از اين برنامه‌های نامنظم بشری جلوگيری كرد؟ (، حسین عبداللهی خوروش)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
📚 🔷 باید عرض کنم که کاوشگران تاریخ اسلام، آنگاه که به فَحص۱ و شرح زندگی امام موسی بن جعفر علیه السلام پرداخته اند، سهم شایسته ای از توجه و تَفَطُّن۲ را که باید به حادثه عظیم و بی نظیر« حبس طویل المدت » این امام همام ۳ اختصاص می یافت، بدان اختصاص نداده و در نتیجه از جهاد خطیر آن بزرگوار غافل مانده اند. 📃در زندگینامه آن امام عالی مقام، سخن از حوادث گوناگون و بی ارتباط با یکدیگر و تأکید بر مقام علمی و معنوی و قدسی آن سلاله پیامبر صلی الله علیه و آله و نقل قضایای خاندان و اصحاب و شاگردان و مباحثات علمی و کلامی و امثال آن، بدون توجه به خط جهاد مستمری که همه عمر ۳۵ساله امامت آن بزرگوار را فراگرفته بوده است ناقص و ناتمام می ماند. 👆تشریح و تبیین این خط است که همهٔ اجزای این زندگی پرفیض را به یکدیگر مرتبط می سازد و تصویری واضح و متکامل و جهت دار که در آن هر پدیده ای و هر حادثه ای و هر حرکتی، دارای معنایی است، ارائه می کند. ❇چرا امام صادق علیه السلام به مُفضّل می فرماید: امر امامت این جوانک را فقط به اشخاص مورد وثوق بگو❓ و به عبدالرحمن بن حجاج به جای تصریح، به کنایه می گوید : زره بر تن او راست آمده است❓و به یاران نزدیک چون صَفوان جمّال او را به علامت و نشانه معرفی می کند❓ ⁉و چرا بالاخره در وصیتنامه خود، نام فرزندش را بعنوان وصی، پس از نام ۴ تن دیگر می آورد که نخستین آنان منصور عباسی و سپس حاکم مدینه و سپس نام دو زن است؛ چنانکه پس از ارتحال آن حضرت، جمعی از بزرگان شیعه نمی دانند جانشین آن بزرگوار همین جوان ۲۰ساله است❕ ⭕چرا در گفتگو با هارون که به او خطاب می کند« دو خلیفه در یک مملکت، برای هر دو خراج ببرند»۴ زبان به سخن نرم و انکارآمیز می گشاید ؛ اما ابتدائاً در خطاب به مردِ زاهدِ نافذالکلمه ای به نام حسن بن عبدالله سخن را به معرفت امام می کشاند و آنگاه خود را امام مفترض الطّاعة یعنی صاحب مقامی که آن روز خلیفه عباسی در آن متمکّن بود ، معرفی می کند❓ ادامه‌دارد.....✏ ۲۳۹ ۱-(ف ح ص) کاوش و جستجو ۲-(ف ط ن) با هوشیاری مطلبی را فهمیدن ۳-( ه م م ) بزرگ و دلیر و بخشنده ۴-ألإحتجاج/طبرسی/ج۲/ص۳۸۹ @ketabkhanehmodafean
📚 ⁉چرا به علی بن یقطین که صاحب منصب بلندپایه دستگاه هارون و از شیفتگان امام است، عملی تقیه آمیز را فرمان می دهد؛ اما صفوان جمّال را بر خدمت همان دستگاه شماتت می کند و او را به قطع رابطه با خلیفه فرامیخواند❓ ⁉چگونه و با چه وسیله ای آن همه پیوند و رابطه در قلمرو گسترده اسلام، میان دوستان و یاران خود پدید می آورد وشبکه ای که تا چین گسترده است، می سازد.❓ ⬅ چرا منصور و مهدی و هارون و هادی، هرکدام در برهه ای از دوران خود، کمر به قتل و حبس و تبعید او می بندند؟ و چرا چنان که از برخی روایات دانسته می‌شود، آن حضرت در برهه ای از دوران ۳۵ساله, در اختفا به سر برده و در قُرای۱ شام یا مناطقی از طبرستان حضور یافته و از سوی خلیفه وقت، مورد تعقیب قرار گرفته و به یاران خود سفارش کرده که اگر خلیفه درباره من ، از شما پرسید، بگویید او را نمی شناسیم و نمی دانیم کجاست. ⁉چرا هارون در سفر حجی ، آن حضرت را در حد اعلا تجلیل می کند و در سفر دیگری دستور حبس و تبعید او را می دهد و چرا آن حضرت در اوایل خلافت هارون که وی روش ملایمت و گذشت در پیش گرفته و علویان را از حبس آزاد کرده بود، تعریفی از فدک می کند که بر همه کشور وسیع اسلامی منطبق است؛ تا آنجا که خلیفه به آن حضرت به تعریض می گوید: « پس برخیز و در جای من بنشین؟ و چرا رفتار همان خلیفهٔ ملایم ، پس از چند سال، چندان خشن می شود که آن حضرت را به زندانی سخت می افکند و پس از سالها حبس ، حتی تحمل وجود زندانی او نیز بر خود دشوار می یابد و او را جنایتکارانه مسموم و شهیـ🌹ـد می کند؟ ☝ اینها و صدها حادثه توجه برانگیز وپرمعنا و در عین حال ظاهرا بی ارتباط و گاه متناقض با یکدیگر در زندگی موسی بن جعفر علیه السلام هنگامی معنی می شود و ربط می یابد که ما آن رشته مستمری را که از آغاز امامت آن بزرگوار تا لحظه شهادتش ادامه داشته ، مشاهده کنیم. ادامه دارد....✏ ۲۴۰ ۱-( ق ر و ) روستاها @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
: اینها را نوشته‌ام اما حرفهای مهم‌ترم مانده است. اول اینکه تو پس از من ناگزیری به ازدواج کردن، ازدواج کن و امامه، خواهر زاده‌ام را بگیر که او به فرزندان ما مهربانتر است. دوم اینکه مرا در تابوتی به همان شکل که گفته‌ام حل کن تا محفوظتر بمانم. و سوم، مرا شبانه غسل بده- از روی پیراهن- بر من شبانه نماز بگذار و مرا شبانه و مخفیانه دفن کن و مدفنم را مخفی بدار. مبادا مردمی که بر من ستم کرده‌اند، بخصوص آندو، بر جنازه و نماز و دفنم حاضر شوند و از مکان دفنم آگاهی بیابند. یاران معدود و محدودمان با تو شرکت بجویند در نماز خواندن و تشییع جنازه و دفن، اما بقیه نه. از زنان، فقه ام‌سلمه، ام‌یمن، فضه و اسماء بنت عمیس و از مردان، فقط سلمان، ابوذر، مقداد، عمار، عبدالله و حذیفه، حذیفه، همین... وای گریه نکن علی جان! من گریه‌ام برای توست، تو چرا گریه می‌کنی. تو مظلوم‌ترین مظلوم عالمی، گریه بر تو رواتر است. من آنچه کردم برای دفاع از حقوق مغصوب تو بود. من می‌دانستم که رفتنی‌ام، پدر مرا مطمئن کرده بود ولی هم می‌دانستم و می‌دانم که پس از رفتنم بر تو چه خواهد رفت. این جگر مرا آتش می‌زد و مرا به تلاطم‌وا می‌داشت. پس تو گریه نکن علی جان! عالم باید برای اینهمه مظلومیت تو گریه کند. اکنون اول خلاصی من است، ابتدای راحتی من است اما آغاز مصیبت توست. پس تو گریه نکن و جگر مرا در این گاهح رفتن، بیش از این مسوزان. تو را و کودکانمان را به خدا می‌سپارم... علی جان! سلام مرا تا قیامت به فرزندان آینده‌مان برسان. راستی علی جان! پسر عمو! تو هم می‌بینی آنچه را که من می‌بینم؟ این جبرئیل است که به من سلام می‌کند و تهنیت می‌گوید: - و علیک السلام. این میکائیل است که سلام می‌کند و خیر مقدم می‌گوید: - و علیک السلام. اینها فرشتگان خدایند. اینها فرستادگان خداوندند که از سوی خدا به استقبال آمده‌اند. چه شکوهی! چه غوغایی! چه عظمتی! - و علیکم السلام. این اما علی جان به خدا عزرائیل است که بر من سلام می‌کند. - وعلیک السلام یا قابِضَ الْاَرْواح. «خدای من! مولای من! به سوی تو می‌آیم، نه به سوی آتش.» «سلام بابا! سلام به وعده‌های راستین تو! سلام به لبخند شیرین تو! سلام به چشمهای روشن تو!». ... ✨السَّلامُ عَلَيْكِ یَا اُمّاهُ يَا فاطِمَةُ الزَّهْراء ☘️یامَوْلٰاتیٖ یافاطِمَةُ اَغیٖثٖینیٖ ⚫️اَللّهُمَّ الْعَنْ اَوَّلَ ظالِمٍ ظَلَمَ حَقَّ مُحَمَّدٍ وَ آلِ مُحَمَّدٍ وَ آخِرَ تابِعٍ لَهُ عَلى ذلِکَ ✍🏻 🌤اَلَّلهُمـّ؏جِّل‌لِوَلیِڪَ‌الفَرَج🌤
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
تو زمان دانشجویی کمتر کسی رو پیدا می کردی که هم درس بخونه و هم کتاب! معمولا دانشجوها یا فقط اهل کتاب متفرقه بودند و یا فقط اهل درس! یک روز توی سلف دانشگاه نشسته بودم و مشغول بازی بازی با غذای جلویم بودم؛ که یکدفعه دیدم چند تا از دوستانم کنار هم نشسته اند و یکی از آن ها کتابی در دست دارد و مشغول خواندن آن برای بقیه است. کنجکاو شدم، دیس غذا را برداشتم و خودم را به آنها نزدیک تر کردم. همه انقدر محو گوش کردن بودند که غذا خوردن یادشون رفته بود. کم کم چند نفر دیگه هم با ظرف غذاشون بهمون اضافه شدن و کنارمون نشستن. یه قسمت از کتاب که تموم شد چند نفر اسم کتاب رو پرسیدن و خواستن که کتاب رو بگیرن، دوستم لبخندی زد و جلد کتاب رو کامل گرفت سمت بقیه: اسم کتاب اینک شوکران1 بود. همه خواهان شده بودند برای خواندن. قرار شد به نوبت بخونیم. وقت غذا خوردن تموم شده و می خواستن سلف رو ببندن. با اینکه تقریبا همه از خوردن صبحانه شون جا مونده بودن اما... خاطره ای از ف.م از قم 📚 @ketabkhanehmodafean
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
7⃣2⃣ بشر سرگردانست: ⭕️ بخش پنجم: ✨ دكتر آلكسيس كارل فيزيولوژيست معروف در كتاب راه و رسم زندگی می‌نويسد: «ما نتوانسته ايم زندگی اجتماعی خود را خردمندانه رهبری كنيم و نمی دانيم كه چگونه حاكم بر زندگی فردی خود باشيم. اين ناتوانی از رهبری خرد مخصوص عصر ما است، انسان خردمند افسانه ای شده است. انسانی كه حقوقش موضوع اعلاميه معروفی است شايد چيزی جز يک مفهوم انتزاعی بيش نيست كه مولود افكار قرن هيجدهم ما است. گويی افرادی وجود ندارند كه از آزادی بر وفق مصالح حقيقی خود استفاده كنند. پس چگونه بايد از نفوذ مخّرب دنيای امروز در امان ماند.. بايد كسانی كه يک ايده آل دارند دور هم گرد بيايند و از مقررات قطعی اطاعت كنند. مثلاً دروغ پردازیهای رسانه‌ها را نشنوند. از روزنامه‌ها جز مطالب مفيد را نخوانند و فقط مقالات يا كتاب‌هايی كه به وسيله نويسندگان شرافتمند و بصير نگاشته شده مطالعه نمايند وقتی كه خانه ای آتش می‌گيرد همه كس كارهای خود را ترک می‌كند و برای اطفاء حريق می كوشد. همچنين وقتی مصائب بزرگ اجتماعی رو می‌آورند بايستی اشتغالات خود را ترک گفت و شروع به عمل كرد: تحولات از ميان! ‌میدان‌های عمومی شروع نمی شود، بلكه از اعماق قلب تنی چند سرچشمه می‌گيرد. » (، حسین عبداللهی خوروش)
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا