فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
《وظایف #آقا از زبان خودشون》
اگر کسی پرسید پس رهبر تو مملکت چکاره اس؟ این جوابشه👆👆👆
اگرنمازقضا بشه میشه جبران کرد .
اگرروزه قضابشه میشه جبران کرد .
✅ اگر ...
ولی اگرولایت قضا بشه ،
نمیشه جبران کرد
یکباردرسقیفه قضاشد،
حضرت زهراء(سلام الله)
را شهید کردند.
یکباردرصفین قضاءشد،
حضرت علی(علیه السلام)
را شهید کردند .
یکباردرکوفه قضاءشد،
تابوت امام حسن(علیه السلام)
تیرباران شد.
یکباردرکربلاقضاءشد،
بر پیکرامام حسین(علیه السلام)
اسب تازاندند.
مواظب باشیم ولایتمان قضاءنشود.
🇮🇷پشتیبان ولایت فقیه باشید
تابه مملکت شما آسیبی نرسد.
#امام_خمینی (ره)
چشم، لطفا، ممنون
😊یکی از مهمترین دغدغه های والدین
برای فرزندان، #ارتباط_کلامی_درست
با دیگران و انتخاب واژه ها و جمله های #مؤدبانه است.
✅در این کتاب 50تصویر با 50 متن
وجود دارد که به شکل بازی و سرگرمی
طراحی شده است
و فضای کتاب را برای کودکان فانتزی
و جذاب ترنشان می دهد.
🔹 رده سنی: ۶ تا ۱۲ سال
📗تعداد صفحات هر جلد: ۱۱۰
قیمت پشت جلد: 25.000 تومان
قیمت فروش با تخفیف: 22.500 تومان
جهت #خرید_کتاب و ارسال👇
@khak255
📘ما فرشته ها
این کتاب قصه ای کوتاه میگوید
و سپس اسلامی و درست بودن
یک کار را با استفاده
از «عبارت ما فرشته ها ... »
بیان می کند.
✅مناسب برای سنین 15 - 8 سال
#کودک
#نوجوان
#سبک_زندگی
📔تعداد صفحات: 192
قطع نیم خشتی
جلد سخت مقوایی
قیمت پشت جلد مجموعه:
25000 تومان
قیمت فروش با تخفیف:
22.500تومان
جهت #خرید_کتاب و ارسال👇
@khak255
🌹 شصت پرسش اعتقادی🌹
#پیامبر_اکرم (صلی الله علیه و آله)
در روایتی می فرمایند:
العلم فی الصغر کالنقش فی الحجر؛
آموزه هایی که در #کودکی به فرزندانتان
می دهید، مانند کنده کاری و حکاکی در سنگ، ماندگار است.
❇️کتاب #شصت_پرسش_اعتقادی به سوالات اساسی کودکان در زمینه مسائل اعتقادی پاسخ میگوید؛ سوالاتی که نویسنده با #بیانی_ساده
و کودکانه پاسخ داده است، بارها و بارها
از سوی این نسل، در تمام دورههای زمانی
مطرح شده و پیشرفتهای تکنولوژی هم
تاثیری در تغییر شکل آن نداشته است.
⁉️هر کودکی در دورههای مختلف سنی،
این قبیل سوالات را از پدر و مادر خود
میپرسد و به تعبیری، ناخواسته آنها را
درگیر چگونه پاسخ دادن به این سوالات میکند.
😍مهمترین ویژگی که در این کتاب
به چشم میآید، #مختصر_و_مفید
بودن پاسخها و همچنین، سطح بندی
مطالب برای مخطبهای مختلف است.
📖 تعداد صفحات: 220
✅مناسب برای سنین 12 - 5 سال
#کودک
قیمت پشت هر جلد:
28 هزار تومان
قیمت فروش با تخفیف:
26 هزار تومان
جهت #خرید_کتاب و ارسال👇
@khak255
خدایا خیلی دوستت دارم
آشنایی با صفات خدا در قالب
داستانی کودکانه
✅مناسب برای سنین 10 -6 سال
#کودک
#خداشناسی
قیمت پشت جلد :
25.000 تومان
قیمت فروش با تخفیف:
22.500تومان
جهت #خرید_کتاب و ارسال👇
@khak255
✳️ علم صرف
🔹 بخش فعل
🔸 «ضمائر فعل مضارع معلوم»
در این بخش به ذکر ضمائر صیغه های فعل مضارع معلوم می پردازیم اماقبل از آن نکات ضمایر فعل مضارع را بیان می کنیم:
🔸۱.در شش صیغه غایب مضارع معلوم فاعل می تواند به صورت «اسم ظاهر»یا«ضمیر» بیاید اما در شش صیغه مخاطب و دوصیغه متکلم فاعل حتما باید به شکل ضمیر باشد.
🔹۲.از میان ضمائر شش صیغه غایب مضارع معلوم٬ ضمیر صیغه اول(هُوَ) وچهارم(هِيَ)«ضمیر مستتر» و ضمائر دیگر صیغه ها «ضمیر بارز»هستند.
🔸۳.از میان ضمائر شش صیغه مخاطب مضارع معلوم٬ضمیر صیغه هفتم(أَنتَ) «ضمیر مُستتر» است و ضمائر دیگر صیغه ها «ضمیر بارز» هستند.
🔹۴.ضمائر صیغه سیزدهم(أَنَا) و صیغه چهاردهم(نَحنُ) نیز «ضمیر مستتر» هستند و ظاهر نمی شوند.
🔸۵. در میان ضمائر مستتر٬ استتار برخی «وجوبی» است واستتار برخی دیگر «جوازی» است.
استتار وجوبی بدین معناست که صیغه فعل هیچ گاه قابلیت اسناد به اسم ظاهر را ندارد.
ضمائر صیغه های هفتم(تَذهَبُ) و سیزدهم(أَذهَبُ) وچهاردهم(نَذهَبُ) مستتر به استتار وجوبی هستند یعنی مثلا گفتن عبارت «تَذهَبُ زید»ٌ یا «أَذهَبُ عَليٌّ» غلط است.
🔹۶.استتار جوازی بدین معناست که ضمیر جایزاست در مواردی مستتر باشد همچنانکه جایز است در مواردی درقالب اسم ظاهر آشکار شود.
ضمائرصیغه اول (یَذهَبُ) و صیغه چهارم(تَذهَبُ) مستتر به استتار جوازی هستند یعنی همچنانکه می توانیم بگوئیم:«زیدٌ یَذهَبُ» که «هُو» به عنوان ضمیر وفاعل در «یَذهَبُ» مستتر باشد همچنین می توانیم بگوئیم:«یَذهَبُ زیدٌ» که در اینصورت فاعلِ فعل٬ اسم ظاهر است و ضمیری به عنوان فاعل در فعل مستتر نیست. صیغه چهارم نیز می تواندبه شکل «فاطِمةُ تَذهَبُ» با استتار ضمیر «هِيَ» و شکل«تَذهَبُ فاطمةُ» بدون استتارِ ضمیر استعمال شود.
🔸۷.درصیغه های دوم(یَذهَبانِ) و سوم(یَذهَبُونَ) وپنجم(تَذهَبانِ) و هشتم(تَذهَبانِ) ونهم (تَذهَبُونَ) و یازدهم(تَذهَبانِ) «ن» آخرِ فعل ضمیر نیست بلکه «عوض رفع» است.یعنی «ن» عوض ضمّه آخر فعل در مثل صیغه های «یَذهَبُ»و«تَذهَبُ» است و به جای ضمه علامت معرب و مرفوع بودن فعل است.
🔹۸. به طور کلی در شش صیغه غایبِ فعل در صورتی که فاعل اسم ظاهر باشد فعل باید خالی از ضمیر باشد وجمع بین فاعلِ ضمیر و فاعلِ اسم ظاهر ممکن نیست.از اینرو یا می گوئیم:«یَذهَبُ الرِّجالُ» ویا می گوئیم:«الرِّجالُ یَذهَبُونَ» و گفتن جمله «یَذهَبُونَ الرِّجالُ» غلط است.
با این مقدمات به ذکر ضمائر فعل مضارع معلوم در ۱۴ صیغه آن می پردازیم:
۱.یَذهَبُ ضمیر:«هُوَ»(مستتر)
۲.یَذهَبانِ ضمیر:«ا»
۳.یَذهَبُونَ ضمیر:«و»
۴.تَذهَبُ ضمیر:«هِيَ»(مستتر)
۵.تَذهَبانِ ضمیر:«ا»
۶.یَذهَبنَ ضمیر:«نَ»
۷.تَذهَبُ ضمیر:«أنتَ»(مستتر)
۸.تَذهَبانِ ضمیر:«ا»
۹.تَذهَبُونَ ضمیر:«و»
۱۰.تَذهَبِینَ ضمیر:«ی»
۱۱.تَذهَبانِ ضمیر:«ا»
۱۲.تَذهَبنَ ضمیر:«نَ»
۱۳.أَذهَبُ ضمیر:«أنا»(مستتر)
۱۴.نَذهَبُ ضمیر:«نَحنُ»(مستتر)
#صرف
#صرف_بخش_فعل
#ضمائر_مضارع_معلوم
«المُکالَمَةُ العَرَبِیَّةُوالأَدَبُ التَّطبِیقِيُّ»