eitaa logo
🏴کیف الناس🏴
373 دنبال‌کننده
20.8هزار عکس
7.7هزار ویدیو
143 فایل
«بسم الله القاصم الجبارین» «وَالْحَمْدُ لِلّهِ قاِصمِ الجَّبارینَ مُبیرِ الظّالِمینَ» 💯کانالی متفاوت👌 😊 برای سرگرمی اسلامی ☺️ ارتباط با ادمین @amirmehrab56 آغاز فعالیت دوباره....۱۴۰۱/۰۷/۱۰
مشاهده در ایتا
دانلود
هدایت شده از 🏴کیف الناس🏴
😈 #شیطاڹ_شناسي ۵۳ گنـ🔥ـاه، زیـاد دارید؟ ❌آیـا نگـراڹ عقـوبت‌هایي هستید، ڪہ ممڪڹ است بہ دنبـاڸ گنـاه، بہ شما روی آورد؟ ✔️با یڪ توبہ حقیقي عقوبت گنـاه را مي‌تواڹ از بیڹ بـرد❣ #استاد_شجاعي 🔽🔽🔽🔽 @keyfonas
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
نمایش در ایتا
همیشه با خدا درد دل کن نه با خلق خدا و فقط به او توکل کن آنگاه می بینی که چگونه قبل از اینکه خودت دست به کار شوی ، کارها به خوبی پیش می روند.... "از خدا خواستن عزت است، اگر برآورده شود رحمت است و اگر نشود حکمت است "از خلق خدا خواستن خفت است، اگر برآورده شود منت است اگر نشود ذلت است پس هر چه می خواهی از خدا بخواه و در نظر داشته باش که برای او غیر ممکن وجود ندارد و تمام غیر ممکن ها فقط برای شماست @keyfonas
آیا این روایت است که حضرت زینب(س) می‌فرماید تمام بدبختی ما از آن شروع شد؟ اگر روایت است در دوشنبه چه اتفاقی افتاده بود؟ ✅ این عبارت در معتبر روایی و وجود ندارد. با این وجود، در برخی نگاشته‌های معاصر چنین سخنی از نقل شده و این‌گونه نیز تحلیل شده است که حضرت زینب(س) اشاره به روز درگذشت اسلام(ص) کرده که در روز دوشنبه بوده است، همان روزی که سقیفه تشکیل شد؛ لذا معتقدند که ایشان با این سخن به ریشه اصلی حادثه اشاره کرده و آن‌را معلول حادثه‌ای که در روز درگذشت پیامبر(ص) اتفاق افتاده،‌ دانسته است. البته باید گفت؛ در آمده است که حضرت زینب(س) در عزای برادرش حسین(ع) چنین ‌گفت: «...پدرم به فدای کسی که لشکرش در روز غارت شد» 📚اللهوف فی قتلی الطفوف، ص 133،  @keyfonas
احترام آیت الله بهجت به ده ساله صبح ، وقتی مجلس روضه در خانه برگزار می‌شد، همان جلوی در می‌نشست. هرکس وارد می‌شد، جلوی پای او می‌ایستاد و با خوشرویی از او استقبال می‌کرد؛ فرقی نداشت چه کسی باشد. اگر کودک بود، برایش دعایی می‌خواند و نوازشش می‌کرد. گاه می‌گفت روضۀ علی‌اصغر علیه‌السلام بخوانند. یک روز جمعه، در بین در باز شد، آقا برخاست و دست بر سینه، احترام گذاشت. نگاه که کردم کسی را ندیدم! تعجب کردم! آقا که نشست، تازه متوجه شدم وارد شده بود که به‌نظر، بیش از ده سال نداشت. 📚این بهشت، آن بهشت، ص۵٧؛ بر اساس خاطرۀ یکی از شاگردان آیت‌الله بهجت @keyfonas
آیت‌الله بهجت قدس‌سره: علمای سابق بسیار از اجتناب داشتند. خدا می‌داند که غذا چقدر در ایمان و کفر و اعمال خیر و شر انسان مدخلیت دارد. 📚 در محضر بهجت، ج١، ص٣٣٨ @keyfonas
موانع بر سر اجرای عدالت علی(ع) علی(ع) در اجرای حاکمیت اصیل اسلامی با دشمنان خارجی یا مشرکین نداشت. چند جبهه داخلی که همگی پوشیده و ادعای سابقه در کنار پیامبر بودن را دارند، در مقابل او ایستاده اند. معمول ترین دشمن علی(ع) در دوران خلافت را، معاویه و عمروعاص می دانند و آنها را در صدر قرار میدهند. اما در همین دسته بندی ها، در درون سپاه امام هم افراد تاثیرگذاری حضور دارند که بدون آنها نمیتوانست به موفقیت در صفین دست پیدا کند. آن شخص کسی نیست جز . منافقی باهوش، قدرتمند، اهل خطابه و سخنور که به تنهایی در ماجرای صفین توانست در حضرت، شکاف ایجاد کند. اشعث از سوی ولایت آذربایجان را عهده‌دار بود و عثمان سالی صد هزار درهم از خراج آن دیار را به او می‌داد. پس از قتل عثمان و پیوستن مردم به علی ( ع ) وی نیز به آن حضرت پیوست و در جنگ صفین نیز شرکت کرد. در یکی از شب‌های جنگ که اعراب بسیاری کشته شده بودند افراد قبیله خویش را جمع کرد و بدان‌ها گفت : امروز دیدید که چقدر از جمعیت کشته شد ؟! به خدا سوگند که در عمرم چنین کشتاری به چشم ندیده‌ام .اگر بنا باشد جنگ به این صورت ادامه یابد ، عرب نابود گردد ،و با این سخنان خود در آن‌ها ایجاد تزلزل کرد. این خبر به گوش معاویه رسید و همین امر انگیزه او شد که قرآن‌ها را بر نیزه کند و امیرالمؤمنین را به حکمین بخواند . على‌بن‌ابى‌طالب(ع) پس از جنگ جمل، یعنى حدود 6 ماه پس از آغاز خلافتش، او را از ولایت آذربایجان عزل كرد و از وى خواست تا اموال حكومتى را در كوفه به حضرت تحویل دهد.  این تصمیم بر اشعث ناگوار آمد ، به‌طورى كه بر آن شد تا به معاویه بپیوندد؛ ولى قومش او را بازداشتند ، زیرا ترك شهر و قوم و پیوستن به معاویه را سزاوار نمى‌دانستند. 📚الامامة والسیاسة / ج1 / ص112 در روانشناسی حضرت امیر میفرمایند: منافق شخصی مغرور، ریاست طلب و حسود است. حالا همین صفات را می توان در دید. او در جنگ صفین در سپاه امام على(ع) بود و از سوى حضرت فرمانده جناح راست لشكر عراق شد. در این جنگ ، به مالك اشتر كه اصالتى یمنى داشت و از سرداران برجسته سپاه على(ع)بود، حسادت می ورزید و در كسب پیروزیهاى نخستین با او به رقابت مى‌پرداخت.  📚واقعة صفین / ص‌180 @keyfonas
دزدی کردن، شرف دارد به احتکار ✅حضرت محمد(ص): اگر كسى با عنوان دزد، خدا را كند، بهتر است از اين كه او را ديدار كند، در حالى كه چهل روز، خوراك مردم را كرده باشد. 📚بحار الأنوار، ج ۱۰۰، ص ۷۷ @keyfonas
مخترعین و دانشمندان کافر یا غیر مسلمان مثل که خدمات بزرگ داشته اند هم در دنیا و آخرت میگیرند؟ ✅افعال اخلاقی کافران و غیر مسلمانان در تعیین ارزش اخلاقى اعمال، هم حُسن و هم حُسن باید مورد توجه قرار گیرد. امّا آنچه با موضوع اخلاق ارتباط تنگاتنگ دارد، «رفتارهاى اخلاقی اختیارى» کافران و غیر مسلمانان است که آیا در دستگاه اخلاقى اسلام شایسته هیچ ستایش و نیستند؟ و اعمال نیک آنان هیچ ارزش اخلاقى نداشته از جانب جبران نخواهد شد؟ ✅نکته اول: از آیات قرآن و روایات استفاده می‌شود که اخلاقی و نیز فعالیت و خدمات کسانی مثل مخترعان و مکتشفان کافر و غیر مسلمان که با انگیزه انسان دوستی انجام می‌گیرد، پاداش داشته، با این توضیح که اگر کافر منکر خدا و یا مشرک باشد، پاداش در داده می‌شود و در آخرت بهره و ندارند مگر و یا در عذاب آنها تخفیف داده می‌شود؛ در قرآن می‌خوانیم: «کسانى که زندگى و زینت آن‌را بخواهند، [نتیجه] اعمالشان را در همین دنیا به‌طور به آنها می‌دهیم و چیزى کم و کاست از آنها نخواهد شد! [ولى] آنها در آخرت، جز آتش، [سهمى] نخواهند داشت و آنچه را در دنیا [براى غیر خدا] انجام دادند، بر باد می‌رود و آنچه را عمل می‌کردند، باطل و بی‌اثر می‌شود. 📚مطهری، مرتضی، مجموعه آثار، ج 1، ص 303 – 309 سوره مبارکه هود آیه ۱۵ ✅نکته دوم رفتارهای اخلاقی و غیر مسلمان، اگر با قالب‌هایى که شارع تعیین کرده مخالف نباشد و انگیزه منفى هم نداشته باشد؛ یعنى با انگیزه با دین حق و دوستداران آن نیست و در انجام آن انگیزه‌اى برتر از تأمین نیازهاى مادى و حیوانى دارد؛ مانند این‌که از خود، گذشت و سخاوت‌مندى نشان می‌دهد، این قبیل اعمال اگرچه و نصاب لازم را براى تعالى و تکامل نفس انسانى ندارد، ولی زمینه آن‌را فراهم می‌کند؛ و روح و جان آدمى را مهیاى سفر معنوى می‌گرداند و به‌طور مطلق فاقد ارزش نیز نمی‌باشد. حتى موجب یا رفع اخروى فرد می‌گردد. 📚اخلاق در قرآن، ص 171 – 172 @keyfonas
دین، تنها بر زبان مردم جاری است ✅امام حسین(ع) در مسیر کوفه، به "فرزدق" ، شاعر معروف آن روز برخوردند. امام حسین از فرزدق، درباره وضعیت کوفه پرسیدند. فرزدق پاسخ داد: «قلوبهم معک و سیوفهم علیک!» قلب هایشان با تو ، و علیه توست! امام حسین(ع) در پاسخ فرمودند: مردم، بنده ی دنیا هستند و دین، تنها بر جاری است. از دین سخن می گویند ؛ تا وقتی که آنها بگذرد. اما در وقت سختی، دیندار واقعی، اندک است. 📚اخبار الطوال ، صفحه ۲۴۵ @keyfonas
آیا این درست است که امام حسین (ع) در دوران طفولیت؛ تنها با انگشت و رسول الله سیر می‌شد، و کلا شیر نمیخورد؟ ✅بررسی معمولاً از دو وجه پیگیری می‌شود؛ اول بررسی حدیث و دوم متن و دلالت(معنا و مفهوم) حدیث. در پایان حدیث مفصلی که شیخ کلینی(ره) از امام صادق(ع) نقل کرده است چنین آمده است: «امام حسین(ع) نه از پستان حضرت فاطمه(س) و نه زنان دیگر؛ نخورد، پیامبر(ص) انگشت و را در دهان او می‌گذاشت و او می‌مکید و این برای دو  سه روزش کافی بود». این روایت را ابن قولویه نیز در «کامل الزیارات» آورده است. که سند آن با ابتدای شیخ کلینی، مقداری متفاوت است که در این‌جا هر دو بررسی می‌شود. 📚الکافی، ج 1، ص 465 ✅آن چه در این حدیث مورد استبعاد قرار گرفته است، اصل دادن پیامبر (ص) و سیر شدن امام حسین (ع) از آن است، و طبیعی است وقتی اصل این موضوع؛ مورد قبول قرار نگیرد، استمرار این شیر دهی در متعدد نیز مورد قبول واقع نمی شود، همان طور که اگر و با هر دلیلی، اصل موضوع از دایرۀ محال عقلی و... خارج شود، استمرار این دهی نیز منعی ندارد. امام حسین (ع) حتی یک رضاعی(شیری) هم داشتند که نامش عبدالله بن یقطر بود و مرد صالح و باوفایی بود و امام حسین ع او را به عنوان پیک نزد اعزام کرده بودند که توسط ابن زیاد دستگیر شد و او را از بالای بلندی به زیر افکندند و شهید کردند. طبعا وقتی امام حسین(ع) برادر داشته یعنی از یک خانم شیر خورده است. 📚مرآة العقول، ج 5، ص 365 @keyfonas