﷽
⁉️ دلالت آیات سوره کافرون بر پلورالیسم و آزادی تدیّن به هر آیینی؟!
آیا سوره کافرون تاییدی بر پلورالیسم و آزادی تدیّن به هر آیینی حتی شرک و الحاد است؟!
✍️ پاسخ اجمالی:
مشرکان، پیشنهادی پلورالیستی و سازشکارانه داشتند که حاوی معامله و پذیرش متقابل عقیده و تدین به آیین شرک و توحید بود. این سوره پاسخی کوبنده به درخواست آنها و نفی هر گونه سازش است. این آیه ردّی بر قابل تبعیّت بودن هر نوع عقیده غیر از توحید است، نه پذیرش حقانیّت همه عقاید! اساسا روایات یکی از ویژگی های این سوره را «برائت و بیزاری از شرک» معرفی کرده اند؛ پس چگونه می توان پلورالیسم یا آزادی شرک و الحاد را از این سوره نتیجه گرفت!
آیه شریفه در مقام این است که بفرماید: شما به دین من نخواهید گروید و من نیز به دین شما نخواهم گروید؛ نه اینکه شما آزادید هر آیینی حتی شرک داشته باشید. شاهد این ادّعا، شأن نزول سوره، روایات وارد شده درباره این سوره و محتوای کل قرآن است که به شدّت شرک و کفر را طرد می کند.
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
✅ پاسخ تفصیلی: 👇👇
لَکُمْ دینُکُمْ وَ لِیَ دینِ
یکی از ادله ای که برخی طرفداران پلورالیسم (یا همان کثرت گرایی) برای اثبات حقانیّت پلورالیسم و آزادی عقیده به آن تمسک می کنند، سوره کافرون و بویژه آیه پایانی آن است:
«بِسْمِ اللهِ الرَّحْمنِ الرَّحیمِ * قُلْ یا أَیُّهَا الْکافِرُونَ * لا أَعْبُدُ ما تَعْبُدُونَ * وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ * وَ لا أَنا عابِدٌ ما عَبَدْتُّمْ * وَ لا أَنْتُمْ عابِدُونَ ما أَعْبُدُ* لَکُمْ دینُکُمْ وَ لِیَ دینِ»؛ (به نام خداوند بخشنده مهربان * بگو: اى کافران! * آنچه را شما مى پرستید من نمى پرستم * و نه شما آنچه را من مى پرستم مى پرستید، * و نه من هرگز آنچه را شما پرستش کردهاید مى پرستم، * و نه شما آنچه را که من مى پرستم پرستش مى کنید * [حال که چنین است] آیین شما براى خودتان، و آیین من براى خودم!).
بعضی کثرت گرایان در برداشت از این سوره گفته اند: آیات قرآن صریحا اصل «عیسی به دین خود، و موسی به دین خود» را تایید می کنند و هرگز اهل کتاب یا حتی کافران و مشرکان را طرد نمی کنند. مسلمان نبودن عیب و عار نیست و مسلمان بودن هم شرط لازم رستگاری نیست. خداوند خودی و غیرخودی نمی شناسد؛ زیرا قرآن می فرماید: «لَکُمْ دینُکُمْ وَ لِیَ دینِ»؛ (آیین شما براى خودتان، و آیین من براى خودم). هرکسی می تواند به دین خودش تدیّن داشته باشد و اجباری در اسلام آوردن نیست.(1)
اما نادرستی برداشت کثرت گرایان از آیات این سوره در طی چند نکته بیان می شود:
نکته اوّل: لحن سوره نشان مى دهد در زمانى نازل شده که مسلمانان در اقلیت بودند و کفار در اکثریت، و پیغمبر اکرم(صلّى الله علیه و آله) از ناحیه آنها سخت در فشار بود، و اصرار داشتند او را به سازش با شرک بکشانند، پیامبر(صلّى الله علیه و آله) دست رد بر سینه همه آنها مى زند، و آنها را به کلى مایوس مى کند، بدون آنکه بخواهد با آنها درگیر شود. این سرمشقى است براى همه مسلمانان که در هیچ شرائطى در اساس دین و اسلام با دشمنان سازش نکنند، و هر وقت چنین تمنّایى از ناحیه آنها صورت گیرد آنان را کاملا مایوس کنند.(2)
و لکن پس از قدرت گیری اسلام و مسلمین، سخن پیامبر همان سخن ابراهیم خلیل(علیه السلام) در آیه 67 سوره انبیاء است که می فرماید: «أُفٍّ لَکُمْ وَ لِما تَعْبُدُونَ مِنْ دُونِ اللهِ أَ فَلا تَعْقِلُونَ»؛ (اُفّ بر شما و بر آنچه جز خدا مى پرستید! آیا اندیشه نمى کنید؟). و در نهایت سخن از جهاد با کافران و مشرکان و فتح مکه پیش می آید.
نکته دوم: درباره شأن نزول این سوره، در روایات آمده است که درباره گروهى از سران مشرکان قریش نازل شده، مانند ولید بن مغیره و عاص بن وائل و حارث بن قیس و امیة بن خلف و ... گفتند: اى محمد! تو بیا از آئین ما پیروى کن، ما نیز از آئین تو پیروى مى کنیم، و تو را در تمام امتیازات خود شریک مى سازیم، یک سال تو خدایان ما را عبادت کن! و سال دیگر ما خداى تو را عبادت مى کنیم. پیغمبر(صلّى الله علیه و آله) فرمود: پناه بر خدا که من چیزى را همتاى او قرار دهم! گفتند: لا اقل بعضى از خدایان ما را لمس کن و از آنها تبرک بجوى؛ ما تصدیق تو مى کنیم و خداى تو را مى پرستیم! پیامبر(صلّى الله علیه و آله) فرمود: من منتظر فرمان پروردگارم هستم. در این هنگام سوره «قُلْ یا أَیُّهَا الْکافِرُونَ» نازل شد، و رسول الله(صلّى الله علیه و آله) به مسجد الحرام آمد، در حالى که جمعى از سران قریش در آنجا جمع بودند، بالاى سر آنها ایستاد و این سوره را تا آخر بر آنها خواند آنها وقتى پیام این سوره را شنیدند کاملا مایوس شدند.(3)
آنها یک پیشنهاد چهارگانه دادند که آیات 2 تا 5 پاسخ چهار وجهی قرآن به آنها و ابطال همه پیشنهادات آنهاست؛ به بیان علامه طباطبایی، خداوند در این سوره، به رسول خدا(صلّى الله علیه و آله) دستور مى دهد به اینکه برائت خود از ش مشرکان را علنا اظهار داشته، خبر دهد که آنها نیز پذیراى دین وى نیستند، پس نه دین او مورد استفاده ایشان قرار مىگیرد، و نه دین آنان، آن جناب را مجذوب خود مى کند؛ بنابراین، نه کفار مى پرستند آنچه را که آن جناب مى پرستد، و نه تا ابد آن جناب مى پرستد آنچه را که ایشان مى پرستند، پس کفار باید براى ابد از سازشکارى آن جناب مایوس باشند.(4)
پس با توجه به شأن نزول و محتوای این سوره، پیامبر(صلّى الله علیه و آله) پیشنهاد پلورالیستی مشرکان را با قاطعیّت ردّ کرده است.
نکته سوم: اساسا روایات یکی از ویژگی های این سوره را «برائت و بیزاری از شرک» معرفی کرده اند؛ پس چگونه می توان پلورالیسم یا آزادی شرک و الحاد را از این سوره نتیجه گرفت! پیامبر(صلّى الله علیه و آله) به شخصی فرمودند: «إِذَا أَخَذْتَ مَضْجَعَکَ فَاقْرَأْ قُلْ یَا أَیُّهَا الْکَافِرُونَ ثُمَّ نَمْ عَلَى خَاتِمَتِهَا فَإِنَّهَا بَرَاءَةٌ مِنَ الشِّرْکِ»؛ (هنگامى که به بستر رفتى سوره یا ایها الکافرون را بخوان، بعد از آن بخواب که این بیزارى از شرک است).(5)
نکته چهارم: گاهى چنین تصوّر شده که آخرین آیه این سوره که مى گوید: «آئین شما براى خودتان، و آئین من براى خودم»، همان مفهوم «صلح کل» را دارد، و به آنها اجازه مىدهد که بر آئینشان بمانند، چرا که اصرار بر پذیرش آئین اسلام نمى کند! ولى این پندار بسیار سست و بى اساس است، زیرا لحن آیات به خوبى نشان مى دهد که این تعبیر نوعى تحقیر و تهدید است، یعنى آئین شما به خودتان ارزانى باد! و به زودى عواقب نکبت بار آن را خواهید دید؛ شبیه آنچه در آیه 55 سوره قصص آمده: «وَ إِذا سَمِعُوا اللَّغْوَ أَعْرَضُوا عَنْهُ وَ قالُوا لَنا أَعْمالُنا وَ لَکُمْ أَعْمالُکُمْ سَلامٌ عَلَیْکُمْ لا نَبْتَغِی الْجاهِلِینَ»؛ (مؤمنان هر گاه سخن لغوى را بشنوند از آن روى مى گردانند، و مى گویند: اعمال ما براى ما و اعمال شما براى خودتان، سلام بر شما [سلام وداع و جدایى] ما طالب جاهلان نیستیم). شاهد گویاى این مطلب صدها آیه قرآن مجید است که شرک را در تمام اشکالش مى کوبد، و از هر کارى منفورتر مى شمرد، و گناهى نابخشودنى مى داند.(6)
به بیان علامه طباطبایی، در اینجا ممکن است به ذهن کسى برسد که این آیه مردم را در انتخاب دین آزاد کرده، مى فرماید هر کس دلش خواست دین شرک را انتخاب کند، و هر کس خواست دین توحید را برگزیند. و یا به ذهن برسد که آیه شریفه مى خواهد به رسول خدا(صلّى الله علیه و آله) دستور دهد که متعرّض دین مشرکین نشود. ولیکن معنایى که ما براى آیه کردیم این توهّم را دفع مى کند، چون گفتیم آیه شریفه در مقام این است که بفرماید شما به دین من نخواهید گروید و من نیز به دین شما نخواهم گروید، و اصولا دعوت حقّه اى که قرآن متضمن آن است، این توهّم را دفع مى کند.(7)
حاصل سخن اینکه: این سوره هیچ دلالتی بر پلورالیسم و مشروعیّت آیین های مختلف و آزادی شرک و کفر ندارد؛ بلکه با توجه به شأن نزول و لحن سوره می توان گفت که پاسخ کوبنده به درخواست سازش کافران و نفی شرک است.
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
🌷لوح |کوچه شهید
🔹رهبرانقلاب: همه وظیفه داریم نامهای نورانی شهیدان را تکریم کنیم و عظمت جایگاه آنان را در یادها ماندگار سازیم. افتخاری است برای کویها و برزنها که نام شهید و عنوان شهادت بر فراز آنها بدرخشد؛ این موهبت هماکنون در سراسر کشور وجود دارد و باید ادامه یابد. ۹۸/۷/۳
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
❓ چرا محمد حنفیّه در قیام امام حسین(ع) شرکت نکرد؟
✍️ پاسخ:
امام حسین(ع) در گفتگوئی که با برادرش محمد حنفیّه داشت با ایشان فرمود: «برادرم! خداوند به تو پاداش نیکو دهد. خیرخواهى کردى و به راه درست اشاره کرده اى. من اکنون عازم مکّه هستم و خود و برادرانم و برادرزادگان و پیروانم را براى این سفر آماده کرده ام. برنامه و رأیشان همان برنامه و رأى من است. امّا تو اى برادرم! ماندن تو در مدینه ایرادى ندارد تا در میان آنان چشم من باشى و از تمام امورشان مرا با خبر ساز!».
با توجه به این سند تاریخی ایشان با اجازه امام زمانشان به جهت پشتیبانی از ایشان در این قیام و رساندن اخبار به امام(ع) در مدینه مانده اند.
#یاران_حسین #هیهات_منا_الذله
#امام_حسین #محمد_حنفیه
#کربلا #مدینه #مکه
#اصحاب_امام_حسین
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
☑️ #پاسخ_به_یک_شبهه
🔴 متن #شایعه :
"از #کوروش_بزرگ پرسیدند:
چرا زنان شما پوشش سر ندارند؟
#کوروش فرمود:
#پوشش بانوی سرزمین من، "پلک های مردان" سرزمینم است ... "
🔵 #پاسخ_به_شبهه:
1️⃣ همانند تمامی #شایعات منبعی برای متن ذکر نشده است!
اصولا چنین سوال و جوابی به کوروش به #دروغ نسبت داده شده است.
2️⃣ #بانوان #ایرانی چه در دوران #باستان و قبل از #اسلام و چه بعد از آن #حجاب بسیار سختی داشته اند.
از دوران #مادها، #هخامنشیان و #اشکانیان تا به امروز.
از روی #کتیبههای بهجامانده در آثار باستانی (#نقشرستم، #تختجمشید، #نقشرجب و ...)، ظروف، تندیسها و مجسمههای محافظت شده در موزهها میتوان تصاویر حجاب زنان ایرانی را مشاهده کرده
منابع بسیار است اما برای نمونه از هر دوران سندی می آوریم:
1-حجاب در ایران باستان بود، بسیار شدید هم بود:
👤 #ویل_دورانت #باستان_شناس و #تمدن_شناس معروف درباره پوشش زنان ایران باستان و اینکه حجاب بسیار سختی در بین آنان رایج بوده است، می گوید: «زنان طبقات بالای اجتماع جرأت آن را نداشتند که جز در تخت روان روپوش دار از خانه بیرون بیایند. هرگز به آنان اجازه داده نمی شد که آشکارا با مردان آمیزش (اختلاط) کنند. زنان شوهر دار حق نداشتند هیچ مردی را، ولو پدر یا برادرشان باشد، ببینند. در نقش هایی که در ایران باستان بر جای مانده، هیچ صورت زن دیده نمی شود و نامی از ایشان به نظر نمی رسد.
📚 #ویل_دورانت، #تاریخ_تمدن، ص 434
2-زنان در ایران باستان روسری به سر میکردن و اجازه نداشتند سرلخت باشند:
👤 #ضیاءپور باستان شناس و #تاریخدان در کتاب خود «پوشاک باستانی ایرانیان» در مورد حجاب زنان قوم ماد این چنین بیان میکند :
اصلی که باید در نظر داشت، این است که طبق نقوش برجسته و مجسمه های ما قبل میلاد، پوشاک زنان آن دوره (مادها) از لحاظ شکل (با کمی تفاوت) با پوشاک مردان یکسان است.
وی در ادامه برای توضیح نقوش بر جای مانده می نویسد: «مرد و زن به واسطه اختلافی که میان پوشش سرشان وجود دارد، از هم تمیز داده می شوند. به نظر می رسد که زنان پوششی نیز روی سر خود گذارده اند و از زیر آن گیسوهای بلندشان نمایان است.
📚 ضیاءپور، #پوشاک_باستانی_ایرانیان، ص 51 و 54
3-زنان در زمان هخامنشیان #چادر به سر میکردن و دامن های بلند میپوشیدن:
زنان در آن دوره چادری مستطیل بر روی همه لباس خود افکنده و در زیر آن، یک پیراهن با دامن بلند و در زیر آن نیز، پیراهن بلند دیگری تا به مچ پا نمایان است.
📚 ضیاءپور، پوشاک باستانی ایرانیان، ص 56
4-چادر به سر کردن زنان تا زمان ساسانیان ادامه داشت و این را از هخامنشیان به ارث برده بودند.
چادر که از دوره های پیش مورد استفاده بانوان ایران بوده است، در این دوره نیز به صورت مختلف مورد استعمال داشته است.
حجاب زنان در این دوره چنان اهمیتی داشت که «حتی لباس هنرپیشگان زن، مانند لباس های بلند سایر بانوان، تا پشت پا کشیده شده است.»
📚جلیل ضیاء پور، پوشاک زنان ایرانی، ص 114
#علی_سامی، #تمدن_ساسانی، ج1، ص 186
حال که داشتن حجاب کامل و سخت زنان ایرانی در ایران پیش از اسلام بر همگان ثابت شد
سوال ما از #کوروش_پرستان و #باستانگرایان این است:
⁉️شما چرا با فرهنگ و آداب ورسوم اصیل ایرانی مخالفت میکنید؟!
و به چه حقی میخوایید چادری که قدمتش به اندازه قدمت این سرزمین است را از سر بانوان این مرز و بوم پایین بکشید؟!
🔹 #قضاوت_با_شما 🔹
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
🌷 «با رمز یازهرا حماسه آفریدیم»
🌟رهبر انقلاب: وقتى كه در جبهه ها لباسهاى دوخته و اتوكشيده و يا خوراكیهاى بسته بندى شده و يا طبخ هاى بسيار مهربانانه و مادرانه و يا ترشى و مربا... را ميبينم، ميفهمم كه تلاش بسيارى در پشت جبهه از سوى مادران و زنان وجود دارد.
🌟به اعتقاد من بخش مهم محيط گرم و پر شور جنگ مربوط به جهت فكرى خواهران است و اگر زنان ما، در اين حال و هواى فكرى نبودند، نيمى از اين شور وجود نداشت. ۶۰/۲/۵
#هفته_دفاع_مقدس
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
🔴 روضه تصویری جانسوز در مسیر پیاده روی اربعین....
یا رقیه
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
❓ بوسيدن و لمس كردن در و ديوار و ضريح معصومين و امام زاده ها چه حكمي دارد؟
✍️ پاسخ اجمالي:
اين كار نه تنها بدعت و حرام نيست بلكه ريشه در رفتار پيامبران پيشين دارد. مانند: بوسيدن سنگ حجرالاسود و لمس كردن پيراهن يوسف(ع) و ماليدن آن بر چشم.
آری بوسيدن قبور ائمه(ع) از روى «محبت» است نه از روى «عبوديت». آیا بوسيدن فرزند، یا عكس و وسائل يادگار او، شرك است؟!
ضمن اينكه برخي از علماى اهل سنّت مثل عبداللَه فرزند احمد بن حنبل، رملی شافعی، محب الدین طبری و... نیز بوسيدن و تبرك جستن به قبر اولياء را جايز دانسته اند.
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
⛔️ متن شبهه ⛔️
" اسرار علی (ع)
در یکی از معروفترین دانشگاه های جانور شناسی در هند تحقیقی صورت گرفت مبنی بر نحوه جفت گیری و تولید مثل طاووس . یک جفت طاووس را در قفس بزرگی قرار دادن و یک نگهبان نیز گذاشتند تا لحظه جفت گیری را ثبت کند . روزها گذشت و یک روز طاووس ماده تخم گذاشته بود ... 🦚
نهج البلاغه را اوردند. خطبه طاووس چنین نوشته شده :
شگفتا از خلقت طاووس که با اراده خدا باردار میگردد بدین گونه که طاووس ماده پرهای خود را باز میکند و طاووس نر از عظمت الهی اشک از چشمانش جاری شده . طاووس ماده نزدیک نر میگردد و یک قطره از اشک او میخورد و باردار میگردد . تیم تحقیقات فیلمهارو لحظه به لحظه چک میکنند و این واقعیت را میپذیرند . "
✅ در پاسخ به شبهه👇👇👇
"روش تولید مثل طاووس در نهج البلاغه ... !!" :
1️⃣ کلام امام علی (ع) تحریف شده است !📛
2️⃣ متن اصلی در نهج البلاغه :
[...] چون خروس مي پرد، و چون حيوان نر مست شهوت با جفت خويش مي آميزد، ... اگر كسي خيال كند. (باردار شدن طاووس به وسيله قطرات اشكي است كه در اطراف چشم نر حلقه زده و طاووس ماده آن را مي نوشد آنگاه بدون آميزش با همين اشكها تخمگذاري مي كند) افسانه بي اساس است [...]🦚
"خطبه ۱۶۵ نهج البلاغه"
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
❓ *یک نفر بود می گفت اربعین قیامت است،ازدحام است، نمی شود زیارت بکنی...*
و من با خود فکر می کردم کسانی که قیامت به سمت حسین(ع) می روند بی گمان اهل بهشتند
اگر قیامت هم به ما اجازه بدهند به سمت حسین(ع)حرکت کنیم بهشت را حسینیه می کنیم
🌹کاش قیامتمان اربعین باشد و اربعینمان قیامت🌹
❓ *یک نفر بود می گفت اربعین را به یک پیاده روی زنانه تبدیل نکنید،شکوه اربعین به یک حرکت مردانه است*
و من با خود فکر می کردم حرکت اربعین به دست زنانی جاری شد که مردانه حرکت کردند و مردانه شکوه حسین را در دل اربعین برافراشتند
🌹اربعین حرکت انسان به سمت انسان است فارغ از جنسیت و سن و رنگ و...🌹
❓ *یک نفر بود می گفت اربعین همین جاست اربعین در خانه های فقراست بروید آنجا موکب بزنید*
و من با خود فکر می کردم فقرا خانه هایشان را به عشق حسین رها می کنند و می روند کربلا تا پرچم اربعین را به پا کنند چگونه اربعین درخانه های فقراست؟
❓ *یک نفر می گفت اسرای کربلا با اسب به کربلا بازگشتند پیاده نروید ، عصر تکنولوژی ست!*
و من با خود فکر می کردم یا از کربلا پیاده می روی تا حسین (ع) را در کوفه و شام زنده کنی یا باید پیاده به کربلا برگردی تا حسین (ع) را درقلبت زنده کنی ،با این پیاده رفتن هاست که گستره حسین(ع) قدم قدم عالم را فرامی گیرد
برای ما که سوار دنیا شده ایم و از حسین (ع)فاصله گرفته ایم لازم است تا پیاده شویم و قدم به قدم به اصل خویش باز گردیم
🌹عشق حسین قلب هارا آرام فتح می کند🌹
✅ کلاس نهج البلاغه و زندگی
﷽
#نشانه_های_قبولی_عزاداری
#استادپزشکی
#محرم95
1️⃣
💎صداقت؛ اولین نشانه عزاداری حقیقی است.
✨يا أَيُّهَا الَّذِينَ آمَنُوا اتَّقُوا اللَّهَ وَكُونُوا مَعَ الصَّادِقِينَ*
گاهی انسان می گوید: من تمیز هستم. اما گاهی می گوید: من نسبت به تمیزی حساسم. باید ببینم:
من در چه مرحله ای از صداقت هستم؟؟
صادقم یا حساسم نسبت به صداقت؟؟💫
از سیره بزرگان نسبت به دقت در شنیدن و گفتن مسائل نقل شده است که :
به 3 نکته اهتمام دارند:
1. 🌱کلامی که می گویند ، نسبت به آن مطمئن باشند.
2. 🌱اطمینان نسبت به صداقت مطلب.
3.🌱 دقت میکنند که شنیدن یا گفتن آن مطلب سودی دارد یا نه؟؟
اولین نصیحت پیامبر ﷺ به امیرالمومنین علیه السلام این بود که:
علی جان! از جاده صداقت خارج نشو...💚
حضور ما در دنیا مشابه جنین در داخل رحم مادر است؛ تا زمانی که در دنیا هستیم رنجی نمی کشیم، بابت دروغ و غیبت و..، اما زشتی این اعمال بعد مرگ برایمان مجسم می شود.
*توبه، 119
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
#نشانه_های_قبولی_عزاداری
#استادپزشکی
#محرم95
2️⃣
💎صالح شدن
✨ ... والحقنی بالصالحین *
اگر می خواهم بدانم آیا من عزادار بودم یانه؛ باید ببینم صالحان چگونه آدم هایی هستند؟؟
🌺نشانه های صالحان:
💖خلوص نیت ؛ این افراد در امورشان رنگ و بوی ریا نیست.
پیامبر اکرم ﷺ :
نگرانی من برای شما، از شرک کوچک است.🖤
💖دنبال وظیفه هستند.
مساله معرفت که در زیارات به آن اشاره شده؛ یعنی دنبال وظیفه بودن.
💖به فکر پاکی درون هستند .
اگر میخواهیم نمازو زیارت و عباداتمان، کارخانه انسان سازی باشد و از عزاداری هایمان نمره خوبی بگیریم، باید درونمان پاک باشد.💚
همراه داشتن صفاتی چون کینه و حسد و.. مانع پروز انسان می شود.💔
💖بعد از اعمال نیک حال بهتری پیدا می کنند.
*یوسف، 101
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
#نشانه_های_قبولی_عزاداری
#استادپزشکی
#محرم95
3️⃣
💎نیکوکار شدن
✨... و توفنا مع الابرار*
نتیجه نیکوکاری، سپاسگزاری است.💕
در سپاسگزاری باید ذره بینی🔎 عمل کنیم؛ مخصوصا درخانواده؛
این روش و سیره پیغمبر ﷺ است که برای کم ترین لطف و محبت اطرافیان ارزش والایی قائل بودند.💝
*آل عمران، 193
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
#مداحی
🎥یار بطلب...
سید مجید بنی فاطمه
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
#نشانه_های_قبولی_عزاداری
#استادپزشکی
#محرم95
4️⃣
💎اهل سجده و عبادت بودن 📿
✨... کن من الساجدین*
🌺 رسول اکرم ﷺ میفرمایند:
محبوب ترین اعمال نـزد مـن مداوم ترین آنهاسـت هرچند کم باشـد.
یک شب به طاعت تو نیاوردهام به صبح
بیهوده رفت روز و شب و سال و ماه من
از سفارشات بزرگان در آداب قبل نماز؛ سلام به صاحب العصر 🌤است؛ که امین الله💚 هستند.
نمازمان را به این بزرگواران می سپاریم تا ذخیره ای باشد برای روز تنهائی.🎁
*حجر، 98
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
#نشانه_های_قبولی_عزاداری
#استادپزشکی
#محرم95
5️⃣
💎تسلیم خداوند بودن 🕋
✨ان اکون من المسلمین *
🌺دعای مومن 3 نتیجه دارد:
1- یا ذخیره می شود،🍃
2- یا دردنیا مستجاب میشود،🍃
3- و یا دعا، مانع نزول بلا ست؛🍃
برای همین برکات است که سفارش میشود بسیار دعا کنید.💎
🌟علت استجابت یا عدم قبولی دعا:
اگر در اعمال و رفتارمان تاملی داشته باشیم؛ متوجه میشویم عامل اصلی چیست؟؟
💚اگر در طاعت بودیم و دعایمان مستجاب شد؛ موهبتی است از جانب خدا💝
💚اگر در طاعت بودیم و دعایمان مستجاب نشد؛ به این علت است که پروردگار تمایل دارد صدای بنده اش را بیشتر بشنود.💞
🖤اگر رفتار و اعمالمان مخالف بندگی پروردگار بود؛ و دعایمان مستجاب شد به این علت است که خداوند میخواهد سریع نیازمان را برطرف کند تا کمتر به درگاهش مراجعه کنیم.🥀
🖤و اگر در این وضعیت بودیم و دعایمان مستجاب نشد: نشانه عذاب الهی ست.📛
*نمل، 91
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
﷽
#زیارت_اربعین
#استادپزشکی
#اربعین98
1️⃣
💎راه میان بر به کمالات
❓از علامه طباطبایی اواخر عمرشان پرسیدند:
آیا راهی هست که ما سال ها عرفان نظری نکنیم؟
راه میانبری هست که ما را به کمالات عرفان💚 برساند.
💖چند دقیقه فکر کردند و فرمودند:
دو راه دارد:
1- حرم امام حسین (علیه السلام )🕌
2- مجلس روضه امام حسین (علیه السلام)🏴
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
﷽
سخنرانی نماینده پارلمان کانادا در مورد راهپیمایی باشکوه اربعین
•┈••✾•🌿🌺🌿•✾••┈•
https://eitaa.com/kh_asemani