eitaa logo
خیابان انقلاب
5.6هزار دنبال‌کننده
3.8هزار عکس
9.7هزار ویدیو
46 فایل
کانال تحلیلی خیابان انقلاب رصد دقیق، کامل و سریع بهترین تحلیل‌های روز ارسال تحلیل‌ها و نظرات: @enqelabst_admin
مشاهده در ایتا
دانلود
🔴 تقلیل مشکلات به رهبری و ولایت‌بسندگی: دو روی سکه محافظه‌کاری و اسلام سلطنتی! 📝 ⛔️جریانی، در توهم دفاع از ولایت، هرگونه نقد، پاسخ‌خواهی، دادخواهی و اصلاح سیستم را ضدیت می‌شمارد و اگر از سوپور سر کوچه هم انتقاد شود، می‌گوید سوپور زیرمجموعه سرسوپورهاست، او ذیل شهرداری و... تا رهبری و امام زمان جلو می‌رود؛ لذا انتقاد از نحوه جمع‌آوری زباله در فلان کوچه، در حکم محاربه با امام زمان است! از تقدم ولایت بر عدالت ، ولایت‌بسندگی، تسری ولایت و... سخن گفته و در نهایت اشکالات را توجیه می‌کنند. ⛔️جریان دیگر، همه ناکارآمدی‌ها و عقب‌گردها را به رهبری و نظام نسبت می‌دهد. ⛔️هر دو نگاه یک پایه و نتیجه دارند؛ انگار شأن و سیره رهبری دخالت در تمام امور کشور است یا رهبری مستقل از اراده مردم و مسئولین در تمامی تصمیم‌گیری‌ها می‌تواند دخالت ‌کند. مردم، نخبگان و مسئولین عناصری منفعل‌اند و مانند ربات به‌وسیله رهبر هدایت می‌شوند. در یک کلمه تعریف سلطنتی از حکومت اسلامی و ولایت ارائه می‌دهند. ⛔️هر دو جریان، با منفعل انگاشتن مردم، مسئولین و نخبگان، مسئولیت را از خود سلب، عافیت‌طلبی را توجیه، امکان نقد و اصلاح را منتفی می‌کنند. غیرواقع‌بینانه در توجیه/ نفی کارنامه رهبری و نظام سخن می‌گویند، بدون آنکه برای اصلاح وضعیت موجود و اصلاح لایه‌های مختلف نظام تلاش کنند. درنهایت تنها به حفظ وضع موجود کمک کرده و نارضایتی مردم را افزایش می‌دهند. ✅ولایت نه یک سیستم سلطنتی بالا به پایین که نظامی دوطرفه است، رهبری جهت‌گیری‌های کلی را مبتنی بر آموزه‌های دینی اعلام کرده و بر اساس ظرفیتی که مردم، نخبگان و مسئولین از خود نشان می‌دهند، جمع‌بندی کرده و نظام را پیش می‌برد. زمانی‌که ظرفیت عمومی هست مثلاً انرژی هسته‌ای حق مسلم می‌شود و زمانی‌که ناکارآمدی اقتصادی و درگیری در بحث‌های سیاسی مردم را خسته کرده، نرمش قهرمانانه و حتی اجازه به اصرار مسئولین به عقب‌نشینی از بعضی خط قرمزها. مردم و نخبگان در این چارچوب، وظیفه ظرفیت‌سازی، امربه‌معروف و نهی‌ازمنکر و دادخواهی مظلوم را برعهده دارند. 🔺رهبری کنونی جمهوری اسلامی، ضمن حمایت از مسئولین حاکم در دوره‌های مختلف (که تغییرات 180 درجه‌ای داشتند)، خود جهت‌گیری‌های اصلاحی را در هر دوره طرح کرده و پی‌گرفته است. طرح و پیگیری عدالت‌خواهی و مقابله با فقر و فساد و تبعیض، مقابله با جنگ نرم دشمن برای تغییر محاسبات مردم و مسئولین، پیگیری آرمان‌های بزرگ رو به جلویی مانند پیشرفت، تمدن اسلامی و نهضت تولید علم؛ آن‌هم در دوره‌هایی که این گفتمان‌ها موردتوجه نبوده نمونه آن است. 🔺از سوی دیگر آیت‌الله خامنه‌ای پیشتاز مسئولین در ارتباط‌گیری با مردم و نخبگان بوده و نه‌تنها خود مستقیماً پای صحبت‌های مردم و نخبگان نشسته، بلکه آزادترین و تندترین جلسات جمهوری اسلامی را آن‌هم در ملتهب‌ترین دوران‌ها با جوانان و نخبگان داشته است؛ نظیر جلسات جنجالی پرسش و پاسخ با گردانندگان نشریات دانشجویی و دانشجویان دانشگاه‌های تربیت مدرس و شهید بهشتی. متعدد هم سخنرانان دیدارهای دانشجویی و نخبگان یا افرادی خودجوش از درون جمعیت بلند شده‌اند و رهبری ضمن تحمل نقد تلخ طلبکارانه و بعضاً نفی آنان، منطقی و مستدل تندترین نقدهای آنان را پاسخ گفته و خود رأسا در بسیاری موارد در سخنرانی‌های عادی دیگر خود، با شبهاتی ازاین‌دست در افکار عمومی مواجه شده است و حتی از اشتباه خود و نظام در مواردی سخن گفته است. 🔺پرسش و نقد رهبری و نظام ممنوع نیست و حتی خود رهبری در موارد متعدد آن را تجویز کرده است؛ اما مسئله و اولویت اصلی پیگیری عملکرد مسئولینی است که جهت‌گیری‌های درست نظام و رهبری را پیگیری نمی‌کنند، اقدامات اصلاحی انجام نمی‌دهند، حتی علناً خلاف جهت آن حرکت می‌کنند. بعضاً در موضع اپوزیسیون قرار می‌گیرند یا انتساب خویش به رهبری یا منصوب بودن از جانب رهبری و... را دستاویزی برای فرار از پاسخگویی و توجیه عدم انجام حرکات اصلاحی قرار می‌دهند، یا با طرح مسائل دسته دوم و حاشیه‌ای از هر اقدام اصلاحی شانه خالی می‌کنند یا راه آن را می‌بندند. ⛔️بدنه منفعل متدین و حزب‌اللهی نیز به‌جای پیگیری این جهت‌گیری‌ها از مسئولین و فعالیت در این مسیر منفعلانه عمل کرده و برای خوبش توجیهاتی از این جنس می‌تراشد و در یکی از دولبه قیچی می‌نشیند. ✅بجای آنکه چون بنی‌اسرائیل به رهبری بگوییم تو و خدایت با هم بجنگید و ما سر جای خودمان هستیم این پرسش را از مسئولین و از خود بپرسیم که ما برای این جهت‌گیری‌ها و مشکلات چه کرده‌ایم؟ آیا جهت‌گیری‌های درست را پیگیری کرده‌ایم؟ آیا برای رهبری ظرفیت ساخته‌ایم که بتواند ورود مؤثرتری بکند؟ که یکی از این موارد اصلاح، شفافیت و نظارت عمومی بر نهادهای ذیل رهبری و سایر نهادهای عمومی غیردولتی است. ➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در 👇 @enqelab_st
🔴 پربازدیدترین مطالب آبان ماه "خیابان انقلاب": 1- خودتان را به آن راه نزنید! https://t.me/enqelab_street/20666 2- اگر جمهوری اسلامی، حکم اعدام ما را بدهد... https://t.me/enqelab_street/20653 3- یادش بخیر زمان شاه!! https://t.me/enqelab_street/20661 4- توهم بزرگ ارزانی قبل انقلاب! https://t.me/enqelab_street/20674 ➖➖➖➖➖ ➖➖➖ ➖➖ 📡 در خیابان انقلاب بهترین تحلیل‌های روز را بخوانید: @enqelab_st
🔸عدّه‌اي هر مشکلِ موجود در کشور را به نظام نسبت دهند که اين الآن وجود دارد. اگر تبعيض و فقر هست و اگر مشکل خارجي پيدا مي‌کنيم، قوارهٔ نظام اسلامي و قانون اساسي را زير سؤال مي‌برند و هر مشکل کوچکي در هر گوشه‌اي را به مشکل نظام برمي‌گردانند! اين غلط است. 🔸 نقطهٔ مقابل آن که صد و هشتاد درجه با اين تفاوت دارد، اين است که عدّه‌اي نظام را- که نظام را هم در رهبري يا چيزي مثل رهبري خلاصه مي‌کنند- از همهٔ عيوب مبرّا نشان مي‌دهند و هر مشکلي که هست، به‌پاي چهار، پنج مسئول يک بخش از نظام مي‌ريزند. اين هم غلط است. 💢 ما مشکلاتي داريم که اين مشکلات غالباً ناشي از عملکرد مجموعهٔ خودِ ماست. بايد ريشهٔ مشکلات را بشناسيم و به خودمان... نگاه نقادانه کنيم؛ نقاط قوّت و ضعف را بيابيم و دلسوزانه به نقاط ضعف بپردازيم و آن‌ها را برطرف کنيم. اين، ما را موفّق خواهد کرد. 📝 (۵/۶/۱۳۸۲) ➖➖➖➖ https://eitaa.com/enqelab_st
🔴 امروز در کانال خیابان انقلاب با یک با موضوع «اولویت‌های عدالتخواهی» در خدمت مخاطبین گرامی هستیم. 🔻امیدواریم از این تضارب آرا استفاده کرده و نظرات ارزشمند خود را نیز در رابطه با این موضوع، جهت انتشار در کانال با ادمین در میان بگذارید: @enqelabst_admin
🔴 چالش عدالتخواهی/ از علیزاده تا صدرالساداتی 📝 🔹عدالتخواهی در انقلاب اسلامی همواره یک جریان چالش برانگیز بوده است. عدالتخواهی درین کشور به جهت گفتمانی عمدتن بسمت جریان های مارکسیستی متمایل شده است و در اجرا نیز یا در نهایت به افسردگی رسیدند مثل استاد حکیمی و یا از چارچوب انقلاب خارج شدند مثل جریان احمدی نژاد. در مواردی هم گفتمان عدالتخواهی اگر چپ مالیزه نشده، گرفتاردوگانه امام و رهبری شدند و تصور کردند رهبری مثل امام انقلابی و عدالتخواه نیست. 🔻اما چرا این اتفاق می افتد؟ چطور می توان یک انقلابی عدالتخواه بود که نه به افسردگی رسید و نه از نظام خارج شد؟ ابتدا دو مقدمه کلیدی داریم؛ 1⃣ پرچم عدالت خواهی در این روزگار در ابعاد جهانی به دست کیست؟ حتمن میگوید انقلاب اسلامی. اگر اینطور فکر نمی کنید ادامه این متن بکارتان نمی آید. یک جبهه، استکبار امپریالیسم است و یک جبهه انقلاب اسلامی. 2⃣ بزرگترین اقدام عدالتخواه چیست؟ باید ببینیم برای مبارزه با ظلم بزرگ در این عالم، چطور تقابل با جبهه استبکار را باید تقویت کنیم. پس بزرگترین اقدام عدالتخواهی کمک به انقلاب اسلامی است. 🔻اما ازین دو مقدمه یک نتیجه بسیار مهم می گیریم؛ لطفا دقت فرمائید. ما انقلاب را با عدالت می سنجیم نه عدالت را با انقلاب. رهبری و ولایت را هم با عدالت می سنجیم نه عدالت را با ایندو. اما؛ برای رسیدن به عدالت بزرگ که ایستادن مقابل مظهر شیطان اکبر است، ولایت و رهبری و انقلاب یک مقدمه است. مثل ساده بزنم. وضو مهمترست یا نماز؟ روشن است نماز. اما وضو مقدمه نمازست. بدون وضو به نماز نمی رسیم. 🔸 نتیجه اینکه؛ عدالتی عدالت است که این مقدمه اصلی را بهم نزند. نمی شود به اسم عدالتخواهی این مقدمه را ویران ساخت که این خود بزرگترین بی عدالتی است چون فرصت مبارزه با ظلم عالمگیر امپریالیسم را از بین می برد. خب؟ یعنی در مقابل اشکالات انقلاب اسلامی سکوت کنیم؟ یعنی بی عدالتی های داخلی و فساد درونی را نبینیم؟ خیر. باید عدالتخواه بود و محکم در مقابل انحرافات انقلاب ایستاد که این نیز خود بلند کردن بیرق اصلی عدالتخواهی جهانی و مبارزه با ابرظالمان شیطانی است. ⭕️ اما؛ اینجا می رسیم به مصداق علیزاده و صدرالساداتی. هرچند نباید در مصداق ماند. ایندو در همه دوران ها بوده اند و خواهند بود؛ نمادند. معتقدم هردوبزرگوار نیت اصلاحی و عدالت خواهانه دارند. بنابراین در نیت ها چند و چون نمی کنم و با حسن ظن رفتار می کنیم. هردو نیز تلاش می کنند عدالتخواه باشند؛ اما یک اختلاف کلیدی بین ایندوست. این اختلاف دقیقن مرتبط به رعایت این مقدمه است. یعنی چی؟ از کجا متوجه شویم که یک عدالتخواه، این مقدمه را رعایت کرده است؟ پاسخ: از فهمی که درباره اهم و مهم عدالتخواهی دارد. از شناختی که درباره اصل و فرع دارد. 🔻 از هیچ ظلمی در این عالم نباید گذشت؛ برای خلخال ربودن از پای زن یهودی باید جان داد. اما عدالتخواه واقعی وقتی سایه بزرگ ظالم اصلی را بالای سر کشورش می بیند، درگیر لات پس محله و پس کوچه ها نمی شود. یعنی وقتی لات کوچه اش را در حال ظلم دید رها می کند؟ خیر. با ظلم مبارزه می کند اما مراقبت می کند این مبارزه با ظلم، ظالم اصلی را تقویت نکند. چطور ممکن است؟ ظالم هفت تپه چکار دارد به امپریالیسم؟ مبارزه ای که معنویت و اخلاق را در انقلاب اسلامی تضعیف و قانون شکنی کند و در نهایت، انقلاب را ظالم جلوه دهد، به ظالم بزرگ، خواسته یا ناخواسته کمک کرده است. 💢 علیزاده این مقدمه را فهم کرده است و امروز تمام تلاشش مقابله با جریانیست که اصل انقلاب را هدف گرفته اند. اما صدرالساداتی همه تلاشش معطوف به زندگی اشرافی فلان آقازاده و ساعت و کفش بهمان کوچک زاده است. در مصداق نمانید؛ غرضم روش هاست. رمز عدالتخواهی داخلی و مبارزه با خرده ظلم ها، نگاه کردن مستمر به رابطه طولی این خرده عدالت ها با عدالت اکبر است. اگر هنر امتداد دادن ده ونک و هفت تپه با تقویت انقلاب اسلامی را داریم بسم الله. در غیر اینصورت به اسم دفاع از بی نوا و کارگر گرفتار بی عدالتی بزرگتر شدیم. عدالت خواهی که سرش را پایین بندازد و عدالت بزرگتر را نبیند، در فریادهایی که برای خرده عدالت ها می کشد، دچار بزرگترین ظلم ها می شود. لُب این عدالتخواهی رعایت عقلانیت است و نتیجه این عدالتخواهی تقویت معنویت در جامعه است؛ در نهایت عدالت خواهی ضدفساد را تا عدالت خواهی ضدامپریالیستی امتداد می دهد. 📌 حالا؛ نامه اخیر مجمع دانشجویان عدالتخواه دانشگاه تهران به رهبر انقلاب را از این منظر یکبار مرور کنید. @mahdian_mohsen ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 عدالتخواهی یا استکبار ستیزی [ ترسیم الگویی برای فعالیت انقلابیون در آستانه دهه پنجم انقلاب] ✍ 🔹این روزها «عدالت خواهی یا استکبار ستیزی» بر سر زبان ها افتاده است و در بین طلبه ها و دانشجوهای انقلابی یک بحث ایجاد شده که که بالاخره در شرایط موجود ما باید عدالتخواه باشیم و به مشکلات داخل کشور برسیم یا استکبار ستیز بشویم و علیه دشمنان خارجی انقلاب اسلامی در حوزه های مختلف فعالیت کنیم؟ بخواهیم ملموس تر حرف بزنیم شبیه به استکبار ستیزی و موضوعات بین المللی بپردازیم یا شبیه سیدمهدی و امثال او در مورد موضوعات داخل کشور مثلا اشرافیت مسئولین، آقازاده ها، ظلم سرمایه داران علیه کارگران هفت تپه، هپکو، و موضوعاتی مثل ده ونک و...بپردازیم؟ 🔸 اگر دقیق به به این دو کلمه نگاه کنیم در حقیقت اختلافی وجود ندارد و دوگانه ای وجود ندارد یعنی درخواست و فعالیت برای رفع ظلم و ستم و حمایت از حق مستضعفین حالا میشود این فعالیت در یک چشم انداز وسیع در سطح جهانی در نظر گرفته شود مثلا مبارزه با آمریکا و اسرائیل یک نوع عدالتخواهی است برای رفع مظلومیت مردم مظلوم دنیا مثل فلسطین و...همچنین در سطح ملی برای رفع فقر و تبعیض در کشور خودمان از طرفی یعنی نفی طاغوت و ظلم حالا این ظلم و طاغوت میخواهد خارجی باشد مثل آمریکا یا استکبار داخلی باشد مثل مسئولین اشرافی ناکارآمد پس در حقیقت بین استکبارستیزی و عدالتخواهی اختلافی نیست، بلکه موضوع چیز دیگری است ♦️آنچه در آن اختلاف نظر هست که اتفاقا نتایج عملی زیادی هم دارد ؟ سوال این است در شرایط فعلی کدام ساحت اولویت بیشتری دارد عدالتخواهی در موضوعات داخلی یا استکبار ستیزی در موضوعات خارجی؟ کدام مساله مهم تر است و انقلاب از کدام قسمت ضربه پذیرتر هست؟ وقتی شرایط فعلی انقلاب، خطرها و فرصت ها را که میسنجیم به این نتیجه میرسیم خطر پایان انقلاب با اشرافیت مسئولین، تبعیض، فقر، بی عدالتی، رانت بازی، پارتی بازی، ناکارامدی و بیشتر وجود دارد تا آمریکا و اسرائیل و آل سعود و اتحادیه اروپا و... انقلاب بیش از آنکه از آمریکا ضربه بخورد از مسئولین ناکارآمد اشرافی ضربه میخورد، انقلاب ها بیشتر فرو می ریزند تا از بیرون، انقلاب بیش از انکه بخواهد از موشک های امریکا و اسرائیل ضربه بخورد از نا امیدی مردم مستضعف ش از حاکمیت و ایجاد عدالت ضربه میخورد بیش از انکه برای پایان انقلاب از خارج بترسیم باید از داخل در هراس باشیم اتفاقا به حرفای امام ره و رهبری نگاه میکنیم میبینیم ستون حفظ انقلاب مردم مستضعف هستند و ایجاد عدالت در همه زمینه ها بوده و « اگر عدالت تحقق پیدا نکند گویا اصلا کاری انجام نشده و جمهوری اسلامی معنایی ندارد» 🔸اما در مورد این دو شخصیت من با هر دو حرف زدم و اجمالا میشناسم یک شخصیتی است که علی رغم اختلاف در بعضی مسائل یک شخصیت تاثیرگذار و استکبار ستیز است و فعلا در جهت منافع انقلاب در فضای رسانه ای بسیار خوب عمل میکند از طرفی سیدمهدی یک طلبه انقلابی است که برای دفاع از انقلاب علیه اشرافیت و رانت خواری مواضع صریحی میگیرد اگر چه به بعضی از روش هایش انتقاد وارد میکنند اما بدون شک کلیت کار او درست و قابل دفاع است، در این دوره که کمتر کسی حاضر است بدون هیچ گونه ترس و محافظه کاری فعالیت انقلابی کند و هزینه بدهد او وسط میدان است و عملا نشان داده که میشود به مدد رسانه ها و افکار عمومی کارهای بزرگی انجام داد حتی اگر نتوان جلوی بعضی افراد وظلم ها را گرفت حداقل کاری کرد که مثلا اشرافی زندگی کردن یک مسئول برای او هزینه ساز باشد همچنین با فعالیت هایش به خیلی ها جرئت داده تا در حوزه عدالت خواهی وارد شوند و افرادی که در این مسایل فعالیت میکنند با دلگرمی بیشتری کار کنند 🔹به نظر میرسد در این شرایط انقلاب باید فلش فعالیت های انقلابی به سمت مسایل داخلی برود، علیزاده باید باشد و کار خود را انجام دهد و قطعا موئثر است و البته او هم در بعضی موارد به مسائل داخلی پرداخته اما فعلا با عدالتخواهی در مسائل داخلی است البته نباید از مسائل بین الملل غافل شد اما باید انرژی بیشتر را در داخل خرج کرد البته در بعضی مسایل پیوند هست به این دو ساحت، فراموش نکنیم همه افراد و کشورهایی که علیه استکبار میجنگند چشمشان به ایران است آگر اینجا انقلاب فرو بپاشد یا استحاله شود عمود استکبار ستیزی در جهان فرو می پاشد لذا باید انقلاب باهمان شعارهای ۵۷ در ایران حفظ شود. @Rezai_analyzer ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 چالش عدالتخواهی/ از علیزاده تا صدرالساداتی 📝 #محسن_مهدیان 🔹عدالتخواهی در انقلاب اسلامی همواره یک
🔴 پاسخی به یادداشت «از علیزاده تا صدرالساداتی»: عدالت‌خواهی مهم‌تر است یا استکبارستیزی؟ 📝 🔻 آیا تمام تلاش علیزاده، مبارزه با امپریالیسم و دشمن خارجی جمهوری اسلامی بوده است؟ در ادامه با ذکر مصادیقی این ادعا را صحت‌سنجی می‌کنیم: ۱. علیزاده بخاطر عدم پوشش قضایای هفت تپه، صدا و سیمای جمهوری اسلامی را دور از مردم دانسته. ۲. علیزاده از نماز جمعه رفتنِ اعتراضیِ هفته‌تپه‌ای‌ها در حوالی اعتراضات دی دفاع کرده و خواسته با آنان برخورد امنیتی نشود. ۳. علیزاده عدم پوشش اعتراضات مردمی و کارگری توسط صدا و سیما را «سی سال محافظه‌کاری غیرقابل بخشش» نامیده است. ۴. جالب‌ترین نکته: افرادی که تلاش شده روبروی هم قرار داده شوند، در بسیاری موارد همدل به نظر می‌رسند. مثلاً علی علیزاده، همان عدالت‌خواهی که از وی تمجید شده، با همراهان سید مهدی صدرالساداتی در ماجرای ده‌ونک ابراز همدلی می‌کند. آیا این همه، در نظر جناب مهدیان، مصداق درگیری با «خرده‌لات‌های محله» و غافل شدن از دشمن خارجی نیست؟ ⭕️ مهدیان جاده‌صاف‌کنی‌ست برای تئوریزه کردنِ این تفکرِ مخرب که مصلحت و امنیت ملی بر عدالت و آزادی تقدم دارند و وقتی دشمن خارجی داریم باید در برابر فسادهای داخلی غض بصر کنیم؛ البته در جهت خالی نبودن عریضه می‌نویسد «نباید در مقابل اشکالات انقلاب اسلامی (بخوانید جمهوری اسلامی) و بی‌عدالتی‌ها سکوت کرد، باید عدالتخواه بود و محکم در مقابل انحرافات انقلاب ایستاد» اما نیک می‌داند که گاهی در یک دعوا، رجحان دادن به الف، فرقی با نفی ب ندارد. به قول دوستی، «نفس ترجیح، نفی دیگری است. ترجیح همیشه بین سیب و پرتقال نیست، بعضی اوقات باید بین گیاه‌خواری و گوشت‌خواری انتخاب کرد». 🔻این خطاست که برای اجرای عدالت در کشور، معطل نابودی استکبار هستیم و صدای اصلاح‌گران واقعی را نمی‌شنویم که در فقدانِ اوضاعِ به سامان در کشور و در حکومتِ ۴۰ ساله‌ی پس از انقلاب اسلامی، رفع فتنه و ظلم از تمام عالم چیزی در حد محال است؛ با این حال مبارزه با استکبار را هم نمی‌توان معطل برقراری عدالت داخلی دانست، هر دو مهم اند و لازم. 💢 یادداشت را با نقلی از یک دوست دیگر به پایان می‌برم: «عزیزی می‌گفت در زمان اجلاس سران‌ کشورهای اسلامی در مجموعه‌شان روی ثروت‌های بادآورده و مفاسد اقتصادی زوم کرده بودند. در ‌جلسه‌ی شورای عالی امنیت ملی یکی از اعضا خطاب به ایشان می‌گوید این چند روز که مهمان‌های خارجی داریم این موضوعات را مسکوت بگذارید و‌ منتشر نکنید، برای وجهه‌ی جمهوری اسلامی در بین سران کشورهای اسلامی خوب نیست. ایشان هم‌جواب داده بودند خب چرا ما ننویسیم؟ شما دستور بدهید حضرات این چند روز دست از ظلم و فساد بردارند!» @K1inUSA ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 پاسخی به یادداشت «از علیزاده تا صدرالساداتی»: عدالت‌خواهی مهم‌تر است یا استکبارستیزی؟ 📝 #کیوان_ابر
🔴 عدالتخواهی انقلابی یا غیرانقلابی 📝 🔻 پاسخ به نقد عنوان نقد اینست: "عدالتخواهی مهمترست یا استکبارستیزی؟". همین عنوان یعنی مساله و غرض متنی که نقد کرده اند برایشان روشن نیست. اساسن هیچ اشاره ای به دوگانه عدالتخواهی و استکبارستزی نشده است، بلکه دوگانه اصلی، دوگانه عدالتخواهی انقلابی و عدالتخواهی غیرانقلابی است. بگذریم که احدی تا امروز دوگانه عدالتخواهی و استکبارستیزی را مطرح نکرده است و این تعبیر عجیب است چون اساسن چنین دوگانه ای وجود ندارد و ایندو یکی است. 🔸 در همان ابتدای یادداشت اول تصریح کردم عدالتخواهی در داخل، خودش بلند کردن عدالتخواهی در مقابل ظلم جهانی است: "یعنی در مقابل اشکالات انقلاب اسلامی سکوت کنیم؟ یعنی بی عدالتی های داخلی و فساد درونی را نبینیم؟ خیر. باید عدالتخواه بود و محکم در مقابل انحرافات انقلاب ایستاد که این نیز خود بلند کردن بیرق اصلی عدالتخواهی جهانی و مبارزه با ابرظالمان شیطانی است." در جای دیگر یادداشت اول دقیق تر آمده است: "از هیچ ظلمی در این عالم نباید گذشت؛ برای خلخال ربودن از پای زن یهودی باید جان داد. اما عدالتخواه واقعی ... مراقبت می کند این مبارزه با ظلم، ظالم اصلی را تقویت نکند. " ❗️حالا شما بگوئید از کجای متن اینطور فهمیدند که مبارزه با ظلم جهانی یعنی رها کردن داخل؟ کل حرف در همین یک جمله پایانی یادداشت اول آمده است: " رمز عدالتخواهی داخلی و مبارزه با خرده ظلم ها، نگاه کردن مستمر به رابطه طولی این خرده عدالت ها با عدالت اکبر است. اگر هنر امتداد دادن ده ونک و هفت تپه با تقویت انقلاب اسلامی را داریم بسم الله." ⭕️ در انتها نیز ظاهرن خیلی عصبانی شدند و نوشته اند: مهدیان جاده صاف کن برای این تئوری است که امنیت و مصلحت مقدم است بر عدالت و آزادی. باز به یادداشت اول رجوع می کنیم : "ما انقلاب را با عدالت می سنجیم نه عدالت را با انقلاب. رهبری و ولایت را هم با عدالت می سنجیم نه عدالت را با ایندو." بگذریم ازینکه اساسن مصلحت به معنای دینی اش عین عقلانیت است و خود عدالت. 💢 در نهایت اینکه عدالتخواهی انقلابی یعنی اولن، فهم اهم و مهم و دوم همراستا کردن ایندو. اهم، مبارزه با ظلم جهانی است که پرچمدارش انقلاب اسلامی است. لازم به تذکر نیست که اهم به معنی رها کردن مهم نیست. اولویت نیز به معنای اوّلیت نیست. چه آنکه نماز بر وضو اولویت دارد ولی وضو بر نماز اوّلیت. یکی مقدمه است و یکی مقصد. ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
🔴 عقده خاک بر سری ایرانیان 📝 عقده خاک بر سری ایرانیان چهار نشانه دارد: 1⃣ نوستالوژی دیروز؛ همیشه می گوییم که دیروز، خیلی بهتر از امروز بود. هر سال می گیم دریغ از پارسال. ولی هیچ کدام مان حاضر نیستیم که به زندگی سی سال قبل بازگردیم. 2⃣ غازپنداری مرغ همسایه: ما یک سری جملات کلاسیک داریم که این گونه آغاز می شود: در کشورهای پیشرفته ..... این جملات با کشورهای پیشرفته یا با بقیه کشورهای دنیا شروع می شود و هر چیزی که واقعیت دارد یا ندارد اما آرزوی ماست را می گوییم. گويی که ده ها سال تمام کشورهای دنیا را بررسی میدانی و حضوری کرده ایم. اگر یک ژاپنی بیاید و چند عدد پلاستیک از روی زمین بردارد می گوییم که آن ها چقدر با شعورند و ما چقدر ...! ولی اگر یک گروه 10 نفره سه شبانه روز خود را برای پاکسازی جنگل صرف کنند بازتابی پیدا نمی کند. اگر در اسکاتلند کسی مغازه اش را باز بگذارد و قیمت اجناس را بزند و برود و هر کسی خودش حساب کند این عین فرهنگ است اما اگر در ایران کسی چنین کند (که کرده است) می گوییم .... 3⃣ نفرت از مسوولین و دیگران: دیگران بد رانندگی می کنند. دیگران صف را رعایت نمی کنند. دیگران بی توجهند. دیگران صدای ضبط شان بالاست. دیگران فرزندان شان را درست تربیت نمی کنند. اشکال کار در دیگران است اگر نه حتما مسوولان مقصرند! 4⃣ ناامیدی نسبت به هر گونه تلاش: از نظر ما قرار نیست هیچ اتفاقی بیفتد! این بهبودها هم که می بینی اتفاقی، موردی و موقت است. ⭕️ عده ای هم موج‌سوار پوپولیست با توجه به «عقده خاک‌برسری ایرانیان» به «فرمول جادویی محبوبیت و لایک در یک دقیقه» دست یافته اند. این فرمول محبوبیت یک دقیقه ای چیست؟ هر جا نشستید بگویید می‌توان «یک شبه» گرانی، فساد و تبعيض و رانت و... را از بین برد و بعد قیافه دلسوز واقعی مردم را بگیرید و بگویید حیف که نمی خواهند. بگویید که در فلان کشور چنین کاری می کنند. دقت کنید که اصلا لازم نیست که واقعا در آن کشور چنین کاری کنند. شما فقط احتیاج دارید که از غازپنداری مرغ همسایه استفاده کنید. مدام بگویید همشون سر و ته یه کرباسند. در پشت هر پیشرفتی، مذاکره ای، تعاملی، کاسه ای زیر نیم کاسه هست (تئوری توطئه) و بدون اینکه راهکار عملی بدهید صحنه را ترک کنید. با این دستورالعمل یک دقیقه ای، شما هزاران لایک بدست می آورید. ✅ چه می توان کرد؟ 1⃣ کمی فقط کمی در مورد جهان بیشتر بدانیم. حتی یک مورد هم دیده نشده است که کشورها و ملت ها یک شبه، یک ساله، حتی یک دهه به پیشرفت و رفاه رسیده باشند. 2⃣ به خاطر بیاوریم در همه کشورها، هنوز که هنوز است چالش‌های جدی دارند یکی از افسردگی رنج می‌برد دیگری از ترافیک وحشتناک (گاهی چهار ساعت در ترافیک می مانند)، دیگری از آلودگی شدید هوا، بعدی از اعتیاد و خودکشی فزاینده، دیگری از اختلاف طبقاتی بسیار بسیار زیاد، دیگری از پیری سن و آخری از سنت‌های غلطی مانند گاوبازی یا گاوپرستی! اینگونه نیست که دنیا همه با فرهنگ، خوش حال و خوش آتیه باشند و ما نفرین شدگان زمین. 3⃣ دیدن ابتکارات: نسل جدیدی که من می بینم از ما خلاق تر، امیدوارتر و باهوش تر هستند. هر روز می بینم که چه ایده های نابی را به اجرا می گذارند. آن ها هر روز دنیا را بهتر می کنند. امروز من راحت تر و بهتر از دیروز کتاب می خرم، تاکسی می گیرم، پول جابجا می کنم، قبض پرداخت می کنم، خرید می کنم، کولر خانه ام را تعمیر می کنم. اگر امروز ماشینم خراب شود کمتر از 15 دقیقه تعمیرکار سیار می رسد (این را بر اساس تجربه می گویم و نه آرمان و آرزو). سریع تر از جریان اخبار و اطلاعات از کانال های متنوع قرار می گیرم. تا دیروز باید به سختی و با دایال آپ به اینترنت کم سرعت وصل می شدم اما امروز فیلم می بینم. همه این ها را مدیون جوانان باهوشی هستم که عقده خاک بر سری ایرانیان را ندارند. اصلا وقت ندارند و وقت نمی کنند به نوستالوژی دیروز، نفرت از دیگران و مسوولان و ناامیدی به فردا و غازنماهای همسایه فکر کنند. فقط ایده می دهند و اجرا می کنند، شکست می خورند و بهبود می دهند و دوباره شروع می کنند. 💢 ایران ما زخمی است، افتان و خیزان به پیش می رود. اما به پیش می رود. شما می توانید من را نیز به لیست کسانی که نسبت به آن ها نفرت دارید اضافه کنید و بگویید همه سر و ته یک کرباسند یا اینکه آستین های تان را بالا بزنید و کاری کنید. @Dr_Lashkarbolouki ➖➖➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 http://eitaa.com/joinchat/825098246C346759229f
خیابان انقلاب
🔴 دعوا دقیقا این است: اصول چیست؟ اصولگرا کیست؟ 📝 1⃣ اول کار شهادتین رو بگوییم: تک روی، نگاه جبهه‌ای نداشتن و تبدیل مسائل فرعی به نقطه‌ی کشمکش و اختلاف و افتراق بین خودی ها را قبول ندارم. انقلابی بودن جلوتر از رهبری را هم اساسا نمیفهمم هرچند نشستن و اقدام نکردن و تحلیل نداشتن را هم عقب افتادگی می دانم. اما مساله‌ی امروز ما در جریان انقلابی اینها نیست. آدرس غلط ندهیم. 2⃣ شما لطفا این یک فقره را توضیح دهید: طبق کدام اصول و در چارچوب کدام اندیشه و آرمان انقلابی می توان کاندیدای وزارت اقتصاد دولت روحانی را در شورای مرکزی جریانی قرار داد و همزمان ادعای علمداری و پرچمداری جبهه‌ی انقلاب را بر دوش کشید؟ این چگونه اصولگرایی ای است که شیفتگان نظام تحزب به سبک غربی از بزرگان و رهبران آن محسوب می‌شوند؟ چگونه می توان معتقدان به نگاه اعتدالی و مدل سیاست ورزی حسن روحانی را اصولگرا دانست؟ 3⃣ کلمات و تعابیر تا جایی میتوانند مورد استفاده قرار گیرند که به رسایی مفاهیم و معانی را نمایندگی کنند. چه کنیم که کاری با اصول و اصولگرایی کرده‌اید و کرده‌اند که لفظ از معنا تهی شده؟! 4⃣ آینه شکستن خطاست برادر. از تجربه‌ی شکست سنگین در چند انتخابات اخیر درس بگیرید. آن برادر عزیز "اصولگرا" که به قهوه خوردن با فرانسوی‌ها افتخار میکند هرچند در داخل جبهه‌ی انقلاب است اما علمدار و راهبر جریان انقلابی و نماینده‌ی تفکر و کنش انقلابی‌ها نیست. آن برادر عزیز دیگر که عمری نان انقلاب و اصولگرایی خورده و امروز در راس مجلس شورا این بلایا را بر سر انقلاب و ارزش‌ها و منافع ملی می‌آورد علمدار جریان انقلابی نیست. همفکران و اذناب اینان نیز همچنین. اینها خیلی حرف های پیچیده‌ای نیست. 5⃣ بفهمیم تحولات زمانه را. فرزند زمانه ی خود باشیم. دوگانه‌ی اصولگرا / اصلاح‌طلب مرد. زنده باد انقلابی / غیرانقلابی! @tabyinehagh ➖➖➖➖➖➖➖➖ 📡 رصد بهترین تحلیل‌های روز در خیابان انقلاب 👇 https://eitaa.com/enqelab_st