eitaa logo
⭕خبر‌فورے⭕
5هزار دنبال‌کننده
7.1هزار عکس
4.4هزار ویدیو
24 فایل
•﷽• 🌍 کانال خبری فوری 🌍 🇮🇷 پوشش اخبار سیاسی ، نظامی ، اقتصادی ، مذهبی 🇮🇷 🌐پوشش اخبار بین‌الملل از واشنگتن تا پکن🌐 ♨️ با خبر فوری همراه باشید♨️
مشاهده در ایتا
دانلود
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
سه موسسه اعتباری منحل می‌شود محمدرضا فرزین، رئیس کل بانک مرکزی: 🔹مجامع انحلال ۳ موسسه اعتباری تا پایان مهرماه برگزار می‌شود. 🔹اصلاح بانک‌های ناتراز هم در دستور کار قرار دارد و در برنامه‌های آتی محقق خواهد شد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
رییسی: مطمئن باشید بساط کشف حجاب در کشور جمع خواهد شد
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
با دست‌فرمان دهه ۹۰، امروز نه آب در لوله‌ها بود، نه برق در سیم‌ها و نه گاز در بخاری‌های مردم! سخنگوی اقتصادی دولت در نشست مشترک مسئولان اقتصادی دولت با اشاره به ناترازی‌هایی که کشور در حوزه انرژی و برق با آن مواجه بود، گفت: 🔹در شرایطی دولت را تحویل گرفتیم که تامین آب و برق کشور نیز به برخی مسائل خارجی گره خورده بود و برنامه‌ریزی برای قطعی‌های ۸ ساعته در نظر گرفته بودند. 🔹اگرچه امروز کمبود تامین برق در صنایع و بخشی از حوزه خانگی وجود دارد ولی عدد ۱۵ هزار مگاوات ناترازی برق کشور (در شروع دولت سیزدهم) از طریق ایجاد ۷ هزار مگاوات ظرفیت جدید، امروز به ۸ هزار مگاوات کسری کاهش یافته است. 🔹پس ناترازی‌های انرژی که میراث‌دهه ۹۰ است، در دولت سیزدهم با سرعت خوبی در حال کاهش است. 🔹کشور در شرایطی بود که برخی‌ها می‌خواستند آب در لوله‌ها نباشد، برق در سیم‌ها و گاز در بخاری‌های منازل مردم.
♦️بیش از ۹۵ درصد مردم از لایحه حجاب تمکین خواهندکرد/ بعد از تصویب این طرح مشکلی در کشور پیش نمی‌آید حسینعلی حاجی‌دلیگانی، نماینده مجلس: 🔹رأی من به این لایحه مثبت بوده‌ و موافق آن هستم. فکر می‌کنم بیش از ۹۵درصد افراد بعد از تصویب این امر، همان ابتدا از آن تمکین می‌کنند و مشکلی پیش نخواهدآمد چون نوع نوشتار لایحه به شکلی است که تنش ایجاد نخواهدکرد. 🔹من جزو امضاکنندگان ۸۵ای شدن لایحه نبودم، اما موافقان ۸۵ای شدن لایحه معتقدند حدود ۱۶۰۰ پیشنهاد روی گزارش این لایحه آمده و رسیدگی به تک تک آن‌ها در صحن علنی بسیار زمان‌بر است چرا که در آستانه رسیدگی به لایحه برنامه هفتم در مجلس هستیم که برای کشور ضرورت دارد و نمی‌توان آن را به تعویق انداخت./ خبرفوری
♦️اتفاقی عجیب در موسسات مهاجرت: برخی موسسات با دانش‌آموزان قرارداد تضمینی می‌بندند فرهیختگان نوشته: 🔹برخی موسسات با ادعای «یه فرصت استثنایی برای کنکوری‌های امسال!» از طرحی می‌گویند که کنکوری‌های امسال(۱۴۰۲) می‌توانند با بستن قراردادی که احتمالا پول هنگفتی برای آن دریافت می‌شود، به شرط قبولی داوطلب در رشته‌های پزشکی یا دندان‌پزشکی، نه‌تنها تمام پول قرارداد بلکه یک سکه طلا نیز به‌عنوان هدیه می‌گیرند. 🔹از سوی دیگر تضمین شده «اگر در کنکور قبول نشدید، نگران نباشید چون موسسه برای شما ویزای تحصیلی گرفته و می‌توانید مهاجرت کنید.» 🔹صحبت به هزینه‌های موسسه می‌رسد که خانم «ر‌» می‌گوید: «هزینه قرارداد ما برای روسیه ۲ هزار دلار است که یک دوم روز عقد قرارداد و یک دوم بعد از اخذ پذیرش کالج پرداخت می‌شود. پیشنهاد من این است که این هزینه را یک‌جا پرداخت کنید که من ۲۰ درصد هم تخفیف برای شما لحاظ کنم. ما لیدر داریم و ۶۰۰ دلار هم برای ترجمه مدارک می‌گیریم که حدودا‌ ۲هزار و ۲۰۰ دلار می‌شود.» 🔹این قصه سر دراز دارد و پکیج‌های ویژه موسسه اینجا تمام نمی‌شود. مدیرعامل موسسه، دکتر «م» هم برای شما پکیج ویژه‌ای در نظر گرفته است تا با پرداخت ۱۹۵ میلیون تومان (۳۹۰۰یورو) از مشاوره‌های ویژه او بهره‌مند شوید.
آماری قابل توجه از بازار کتاب: کمک‌درسی مثبت ۱۰۰ درصد؛ میانگین شمارگان منفی ۲۰ درصد 🔹بررسی بازار نشر و کتاب نشان می‌دهد در حالی که تعداد کتاب‌‍های کمک آموزشی بیش از ۱۰۰ درصد رشد داشته که میانگین شمارگان کتاب حدود ۲۰ درصد کم شده؛ این آمار که مقایسه تیر امسال با سال گذشته است یعنی بازار کتاب همچنان در سیطره کمک‌درسی‌هاست. 🔹همین آمار در ماه‌ خرداد نیز تکرار شده و جالب اینکه قیمت کتاب بیش از ۵۰ درصد رشد داشته است./فرهیختگان
♦️ 🔹فرمانده انتظامی تهران درباره‌ ساختمان‌های نا ایمن محدوده خلازیر: در زمان اغتشاشات ساخته و پس از آن متوقف شد/اگر ساخته می‌شدند باعث مرگ هزاران نفر می‌شد. 🔹به ازای هر ۴۴٠ ایرانی یک مشاور املاک وجود دارد. 🔹پنجره نقل و انتقالاتی باشگاه تراکتور باز شد‌/تمام بازیکنان می‌توانند تراکتور را مقابل سپاهان همراهی کنند.
انتقاد خبرگزاری فارس از توییت امیرعبداللهیان علیه جنایت طالبان! 🔹خبرگزاری فارس افغانستان نوشت: فارغ از خطوط قرمزی که نظام جمهوری اسلامی ایران در قبال همسایگان خود به‌خصوص افغانستان در پیش گرفته، توئیت اخیر وزیر خارجه ایران می‌تواند اتفاقات ناگوار و جبران‌ناپذیری را رقم بزند که بیش از همه دوستی دیرینه مردم دو کشور ایران و افغانستان را دچار چالش خواهد کرد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
حال خوش پلنگ ایرانی در جنگل‌های هیرکانی 🔹تعدد حضور پلنگ ایرانی در جنگل‌های مازندران که در تصاویر دوربین‌های تله‌ای مناطق حفاظت شده ثبت شد، این روزها در فضای مجاز بازنشر می‌شود و بنا به اظهارنظر مسئولان حیات وحش این موضوع حاکی از مساعد بودن شرایط زیست آنها در عرصه‌های طبیعی این استان است.
ثبت یک اتفاق نادر در پنسیلوانیا 🔹جالب است که پلیس می‌گوید این تصادف اتفاقی نبوده و راننده از عمد توانسته خود را به طبقه دوم بکوبد.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
خبرگزاری فارس، تصاویری از یک مار غول پیکر منتشر کرد که در نزدیکی کوه «اوز» در مناطق نفتی استان فارس در حرکت بود 🔹پیش از این اوایل تیر ماه نیز گزارش‌هایی از مشاهده یک مار غول پیکر در شهرستان شفت استان گیلان گزارش شده بود. 🔹رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان شفت ادعای پیدا شدن مار غول پیکر در احمدسر گوراب این شهرستان را تکذیب کرده بود. 🔹تا کنون مقامی از استان فارس در مورد مار مشاهده شده در این استان اظهارنظری نکرده است.
♦️پژوهش جدید: روزی ۴۰۰۰ قدم پیاده‌روی می‌تواند خطر مرگ را کاهش دهد 🔹محققانی از دانشگاه پزشکی لودز لهستان، با بررسی داده‌های ۲۲۶/۸۸۹ نفر از ۱۷ مطالعه که پیش‌تر انجام شده بود، متوجه شدند که تحرک روزانه به مقدار حداقل ۳۹۶۷ قدم می‌تواند با کاهش ریسک مرگ به دلایل مختلف همراه باشد. 🔹دانشمندان می‌گویند با هر افزایش ۱۰۰۰ تایی تعداد قدم‌ها می‌توان کاهش ۱۵ درصدی مرگ به دلایل مختلف و با افزایش ۵۰۰ تایی قدم‌ها، کاهش ۷ درصدی مرگ بر اثر بیماری‌های قلبی-عروقی را مشاهده کرد. این پژوهش نشان داده است که هرچه بیشتر راه بروید، بهتر است. 🔹محققان مدعی‌اند که بیشترین اثر سلامتی در جوان‌ترها زمانی مشاهده می‌شود که روزانه بین ۷ تا ۱۳ هزار قدم پیاده‌روی کرده باشند. این تأثیر در سنین ۶۰ به بالا در بازه ۶ تا ۱۰ هزار قدم دیده شده است./دیجیاتو
♦️تابستان عجیب و غریب اروپا/ سیل سراسر اروپای مرکزی را بهم ریخته‌ است 🔹اتریش،مجارستان،اسلوونی،جمهوری چک و گرجستان و آلمان تنها برخی از کشورهایی هستند که در هفته‌ها و ماه‌های اخیر تحت تاثیر باران‌های شدید و سیل قرار گرفته‌اند. 🔹فصل تابستان امسال بیشتر کشورهای اروپا ترکیبی است از باران‌‌های شدید، سیل‌های ناگهانی و آتش‌سوزی‌های گسترده که همزمان اتفاق می‌افتند و تعداد اندکی از کشورهای قاره سبز از آب و هوای شدید و عجیب و غریب امسال در امان بوده‌اند. 🔹آتش سوزی در بسیاری از کشورهای اروپای غربی و مدیترانه بیداد می‌کند و همزمان طوفان همراه با باران و سیل شدید کشورهای اروپای مرکزی از جمله کرواسی،اتریش و جمهوری چک را درمی‌نوردد. اعتقاد بر این است که ترکیبی از تغییرات اقلیمی و پدیده‌ آب و هوایی ال‌نینو در رویدادهای شدید تابستان امسال قاره سبز نقش داشته‌اند. 🔹ال‌نینو زمانی اتفاق می‌افتد که آب اقیانوس بسیار گرمتر از حد معمول می‌شود. به گزارش سازمان جهانی هواشناسی به احتمال زیاد تا پایان سال ۲۰۲۳ ال‌نینو با این قدرت یا حتی بالاتر ادامه پیدا خواهد کرد.
خبرگزاری فرانسه: آتش‌سوزی در یک مرکز نگهداری معلولان در آلزاس فرانسه ۱۱ کشته بر جای گذاشت
پوستر صفحه رسمی AFC و خوشآمدگویی به تیم نساجی برای ورود به لیگ قهرمانان آسیا
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
مظنون به سرقت با سگ خانواده دوست شد و دوچرخه را به سادگی ربود 🔹 پلیس سن دیگو در ایالات متحده یک گزارش «عجیب» از یک سرقت را اطلاع رسانی کرده و به دنبال مظنون است. ماجرا از چه قرار بود؟
📣مرگ ۴۱ نفر در پی غرق شدن قایق مهاجران در آب‌های ایتالیا 🔺️دست‌کم ۴۱ مهاجر تونسی در پی غرق شدن قایق حامل آنها در نزدیکی جزیره «لامپدوسا» (لامپدوزا) در ایتالیا جان خود را از دست دادند. 🔺️از ابتدای سال جاری میلادی بیش از ۱۸۰۰ نفر در مسیر شمال آفریقا به اروپا جان خود را از دست داده‌اند.
📣 کسی برای خرید خودرو صف نکشیده است 🔺️بازار خرید و فروش خودرو این هفته نیز همانند هفته‌های گذشته بدون مشتریست و کمتر خرید و فروشی انجام می‌شود. 🔺️نکته قابل توجه اینجاست کسی برای خرید خودرو صف نکشیده و همه منتظر تعیین و تکلیف ورود خودروهای وارداتی به بازار هستند. 🔺️همین امر عاملی شده تا قیمت خودروهای مونتاژی به کارخانه نزدیک‌تر شود. خریداران در این شرایط باید دقت کنند که فریب قیمت‌های کاذب را نخورده و با ثبات بازار نسبت به خرید اقدام کنند.
📣 چه کار کنیم در اربعین گرمازده نشویم؟
📣 فرزین: رشد تورم ماهانه کالا به صفر درصد رسید رئیس کل بانک مرکزی: 🔺️نرخ تورم از ابتدای امسال حدود ۱۵ درصد کاهش یافته است. 🔺️آثار این کاهش را در بازارهای خودرو و مسکن می‌بینیم و کاهش اقلام محسوس است. 🔺️در ماه گذشته نرخ رشد تورم ماهانه کالا به صفر رسید.
فعلا قابلیت پخش رسانه در مرورگر فراهم نیست
مشاهده در پیام رسان ایتا
📣 عروس دریایی سواحل هرمزگان 🔺عروس دریایی نه قلب داره، نه مغز، نه اندام تنفسی و نه حتی دندون! پس چجوری زنده‌ست؟ 🔺اول از همه پوستش انقدر نازکه که می‌تونه اکسیژن رو جذب کنه. خون توی بدنش نداره، پس نیازی هم به قلب نداره. برای ارتباط با محیط اطراف هم تغییرات اطرافش رو به کمک شبکه‌ی عصبی که روی لایه خارجی پوستشه متوجه می‌شه؛ پس نیازی به مغز برای محاسبات پیچیده نداره.
♦️ 🔹وزیر امور خارجه: آمریکا دفاع از عربستان در برابر تهدید هسته‌ای ایران را تضمین کند 🔹معاون استانداری کرمانشاه: مرز رسمی خسروی برای تردد زائران اربعین شبانه‌روزی فعال است. 🔹بشار اسد: با اردوغان به خاطر شرط و شروط هایش دیدار نمی‌کنم / هدف اردوغان از دیدار مشروعیت‌بخشی به اشغالگری است! 🔹سخنگوی ستاد انتخابات کشور: ۵۲۰۱ نفر امروز برای انتخابات مجلس پیش‌ثبت‌نام کردند. 🔹دانمارک: به دلیل هتک حرمت قرآن در شرایط خطرناکی قرار گرفته‌ایم. 🔹کاخ سفید توافق بین عربستان و اسرائیل را رد کرد.
بازدید احسان قاضی‌زاده هاشمی نماینده مجلس و دبیر شورای نظارت بر صداوسیما از دفتر تحریریه خبرفوری به مناسبت روز خبرنگار